tkadHi vestnik občin Ormož in Ptuj Leto: XI. Ptuj, dne 14. aprila 1975 Številka: 5 OBČINA ORMOŽ VSEBINA OBČINA PTUJ 33. Odlok o proračunu občine Ormož za leto 1975 >1, Odlok o izvršnem svetu skupščine občine Ormož f35. Odlok o priznavalninah za udeležence NOV in njihove ' družinske člane ter borce za severno mejo v letu 1918/19 36. Odlok o prispevnih stopnjah za občinsko skupnost otroškega varstva Ormož, občinsko skupnost socialnega skrbstva Ormož in občinsko telesno-kultumo skupnost Ormož za leto 1975 37. Odlok o razveljavitvi odloka o družbeni materialni pomoči v občini Ormož 38. Sklep o določitvi prispevne stopnje v letu 1975 za občinsko izobraževalno skupnost Ormož 39. Sklep o določitvi prispevne stopnje v letu 1975 40. Odlok o proračunu občine Ptuj za leto 1975 ’ 41. Odlok o kanalščini v občini Ptuj 42. Odlok o sprejetju dopolnilnega zazidalnega načrta stanovanjske cone v Ptuju ob Selški cesti ter zazidalnega načrta historičnega centra mesta Ptuja med republiško cesto, ulico Heroja Lacka in Krempljevo ulico; 43. Odlok o ukinitvi oddelka za družbene službe in delo skupščine občine Ptuj;. 44. Samoupravni sporazum o ustanovitvi občinske skupnosti socialnega skrbstva občine Ptuj 33. Po 7. točki 166. člena statuta občine Ormož (Ur. vestnik občin Ormož in Ptuj št. 4-38/74) in po 23. členu .zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih v SR Sloveniji (Ur. list SR Slovenije, št 39-461/74) je skupščina občine Ormož na sejah zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 27. marca 1975 sprejela ODLOK o proračinu občine Ormož za leto 1975 1. člen Proračun občine Ormož (v nadaljnfem besedilu: občinski proračun) za leto 1975 zajemaš 1. Dohodke v znesku 17,224.487,- 2. Razporejene dohodke v znesku 17,050.433.- 3. Nerazporejene dohodke (tekoča proračunska rezerva) 174.054.- • 2. člen Od dohodkov po 1. členu tega odloka se po odbitku preseženih in dopolnilnih sredstev odvaja v rezervni sklad občine 1 %. 3. člen V dotaciji, ki je zagotovljena občinskemu gasilskemu skladu v določenem znesku v višini 150.000,- din so upoštevana tudi sredstva od dda premij za požarno varnost. 4. člen Vsi dohodki, ki jih dosežejo s svojo dejavnostjo občinski upravni organi, sodni organi in organi za kaznovanje prekrškov so dohodek občinskega proračuna. 5. člen Sredstva, ki so razporejena v določenem znesku za potrebe uprave javne varnosti, se odvajajo na žiro račun uprave javne varnosti Maribor mesečno po dvanajstinah. Sredstva, ki so razporejena za financiranje skupnih služb se odvajajo na žiro račune pristojnih organov v skladu s pogodbami, ki jih sklene pristojni upravni organ. Sredstva, ki so zagotovljena po postavki ..Dotacija ostalim organizacijam in društvom", razdeli upravičencem izvršni svet občinske skupščine. 6. člen V sklad za financiranje izgradnje komunalnih objektov v občini Ormož se stekajo proračunski dohodki od dda taks za registracijo motornih vozil in se uporabljajo za vzdrževanje lokalnih ■ cest. 7. člen- Dotacije krajevnim skupnostim razdeli upravni organ pristojen za gospodarstvo in finance po sledečih kriterijih: a) v enakih deležih vsem KS v občini b) razliko po številu prebivalcev Za izračun sredstev pod a se upošteva polovični povprečni bruto osebni dohodek izplačan v občini Ormož v letu 1974. Dotacije krajevnim skupnostim so namenjene predvsem za financiranje delegatskega sistema, ljudske obrambe in osebnih dohodkov. 8. člen Izvršni svet občinske skupščine razporeja sredstva tekoče proračunske rezerve za nepredvidene potrebe po posameznih postavkah proračuna. 9. člen Pregled In razporeditev dohodkov občinskega proračuna za leto 1975 je prikazan v bilanci dohodkov in splošni razporeditvi dohodkov po javnih in Miznih namenih proračuna občine Ormož za leto 1975. 10. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj, uporablja pa se od 1. januarja 1975. St.: 400-5/74-z Ormož, dne 27. marca 1975 Predsednik skupščine občine Ormož Mirko Novak, 1. r. 34. Po 1. točki 166. člena in 4. odstavku 194. člena statuta občine Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj št. 4-38/74) je skupščina občine Ormož na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti . in družbenopolitičnega zbora, dne 27. marca 1975 sprejela * ODLOK o izvršnem svetu skupščine občine ? Ormož I. POLOŽAJ IN DELOVNO PODROČJE 1, člen Izvršni svet skupščine občine Ormož (v nadaljevanju: izvršni svet) je izvršilni organ skupščine občine Ormož, ki skrbi za izvajanje politike in za izvrševanje odlokov, družbenega plana občine Ormož (v nadaljevanju: občina) In drugih splošnih aktov skupščine občine Ormož (v nadaljevanju: občinska skupščina). Izvršni svet spremlja in obravnava družbenopolitično in ekonomsko stanje ter razvoj občine in je odgovoren občinski skupščini v okviru pravic in dolžnosti občine, za stanje na vseh področjih družbenega življenja ter za to, da se zagotovi celovitost, kontinuiteta in dogovorjeni cilji pri uresničevanju politike družbenega razvoja občine. Izvršni svet je odgovoren občinski skupščini v okviru pravic in dolžnosti občine, tudi za delo občinskih upravnih organov predvsem za to, da vsak na svojem področju izvajajo oziroma zagotavljajo izvajanje politike, ki jo je določila občinska skupščina, ter izvajanje odlokov in drugih splošnih aktov občinske skupščine. Izvršni svet uresničuje svojo odgovornost z izvrševanjem pravic in dolžnosti, ki jih ima po ustavi, zakonih, tem odloku, in drugih splošnih aktih občinske skupščine. 2. člen V uresničevanju svoje odgovornosti sprejema in izvaja izvršni svet ustrezne politične, gospodarske in socialne ukrepe ter izdaja predpise in druge akte, za katere je pooblaščen; predlaga občinski skupščini določanje politike ter izdajo odlokov in drugih splošnih aktov, usmerja, usklajuje in nadzoruje delo občinskih . upravnih organov*, spremi ja delo in sodeluje pri usklajevanju dela samoupravnih interesnih skupnosti, ki opravljajo dejavnosti oziroma zadeve posebnega dru ibenega pomena; sodeluje f republiškim izvršnim svetom in drugimi organi v republiki pri oblikovanju in izvrševanju politOce republike; sodeluje z izvršnimi sveti drugih občin pri reševanju vprašanj, ki so skupnega pomena za občine. 3. člen Pri Izvrševanju svojih pravic in dolžnosti sodeluje izvršni svet z organi republiške skupščine, z družbenopolitičnimi organizacijami, s samoupravnimi in drugimi organizacijami, s krajevnimi skupnostmi in samoupravnimi interesnimi skupnostmi; pri svojem delu se povezuje tudi s strckovnimi in znanstvenimi organizacijami ter s posameznimi družbenimi, strokovnimi in znanstvenimi delavci . 4. člen Izvršni svet opravlja svoje naloge na svojih sejah, pa tudi po svojih komisijah in drugih svojih posvetovalnih in delovnih telesih. STRAN 22 URADNI VESTNIK OBČIN ORMOŽ IN PTUJ Številka s PREG LEO DOHODKOV IN RAZPORED DOHODKOV PRORAČUNA OBČINE ORMOŽ ZA LETO 1975 Dohodki Skupaj dinarjev Izdatki Skupaj dinarjev Davek na dohodek in davek iz osebnih dohodkov Prometni davek, davek na premoženje in na dohodke od premoženja Takse Dohodki organov in drugi dohodki ...... Dohodki od drugih družbenopolitičnih skupnosti Prenešena sredstva • N 3,801.0\)v; 5,768.000.-758.200.- • 255.000- 6,488.773.- 153.514- Dejavnost organov družbenopolitičnih skupnosti Delavnost družbenopolitičnih organizacij in društev Negospodarske investicije Kulturno prosvetna dejavnost Socialno skrbstvo Zdravstveno varstvo Komunalna dej a • nost Dejavnost krajevnih :kupnosti Intervencije v gospodarstvu Tekoča proračunska rezerva in obveznosti iz prejšnjih let Krediti, vezana in izločena, sredstva N 8,978.926.- 794.400.- 1,848.550.- 140.000. -1,387.062.- 284.880.- 2,381.293,- 500.000. - 484.000. - 319.554,- 105.822- SKUPAJ DOHODKI: 17,224.487,- SKUPAJ IZDATKI: 17,224.487.- . 5. člen Izvršni svet lahko sklepa družbene dogovore in samoupravne sporazume, s katerimi se izvaja v odloku in družbenem planu In na drug način izražena politika, ki jo je določila občinska skupščina in druge družbene dogovore ter samoupravne sporazume, za katere ga pooblasti obč inde a skupščina. 6. člen V okviru svojih nalog izvršni svet zlasti: - obravnava stanje in uresničevanje politike občinske skupščine na vseh področjih družbenega življenja; - predlaga občinski skupščini izdajo odlokov in drugih splošnih aktov, in daje mnenja o predlogih odlokov in drugih splošnih aktov, ki jih predlagajo občinski skupščini drugi pooblaščeni predlagatelj; - določa predlog splošne bilance sredstev, družbenega plana občine, občinskega proračuna in zaključnega računa o izvršitvi proračuna; > - določa predlog programa prostorskega in urbanističnega razvoja ter stanovanjske graditve v občini; - izvršuje proračun občine; - sprejema odredbe in druge predpise za izvrševanje odlokov, predpisov in drugih splošnih aktov občinske skupščine ter sprejema poslovnik o svojem delu; - skrbi za uresničevanje politike, izvrševanje odlokov, družbenega plana občine in izpolnjevanje sklepov, smernic in priporočil občinske skupščine in posameznih zborov; - skrbi za izvrševanje politike splošnega ljudskega odpora in za izvajanje priprav na ljudsko obrambo v občini v okviru pravic in dolžnosti občine ; - predlaga ustanovitev in odpravo občinskih upravnih organov; - določa splošna načela za notranjo organizacijo občinskih upravnih organov; - usklajuje in usmerja delo občinskih upravnih organov, da bi se zagotovilo izvajanje politike in izvrševanje zakonov, drugih predpisov m splošnih aktov federacije in republike, če so za njihovo izvrševanje pristojni občinski upravni organi ter za izvrševanje politike in izvrševanje odlokov in drugih splošnih aktov občinske skupščine; - nadzoruje delo občinskih upravnih organov in odpravlja nihove predpise, ki so v nasprotju z zakònom, odlokom občinske skupščine ali s predpisom, ki ga je sam izdal za izvrševanje odloka; - odloča v sporu o pristojnosti med posameznimi občinskimi upravnimi organi; - daje mnenja k predlogom za ustanovitev medobčinskih upravnih organov in služb ter spremlja njihovo delo; - uštanavlja odbore, komisije in druga stalna in občasna telesa za opravljanje nalog iz svoje pristojnosti ali pripravljanje stališč ali izdelavo predlogov; - imenuje in razrešuje sekretarja izvršnega sveta in druge funkcionarje v skladu z odlokom ali drugim splošnim aktom občinske skupščine; — daje občinski skupščini predloge za ustanovitev organizacij združenega dela in drugih organizacij; ■ - daje pobude za samoupravno sporazumevanje in družbeno dogovarjanje na področjih in o zadevah, ki so pomembne za občino in sodeluje pri družbenem dogovarjanju v imenu občine, ko je za to pooblaščen z zakonom, odlokom ali sklepom občinske skupščine; opravlja tudi druge zadeve, določene z ustavo, zakonom, statutom občine, odlokom, drugim predpisom ali splošnim aktom občinske skupščine, družbenim dogovorom ali samoupravnim sporazumom, in zadeve, za katere ga zadolži občinska skupščina. 7. člen Občinska skupščina lahko prenese na izvršni svet opravljanje zadev iz svoje pristojnosti, za katere z ustavo, zakonom, statutom občine ali drugim predpisom ali splošnim aktom ni predvideno, da jih opravlja izključno občinska skupščina na svoji seji. v Delo izvršnega sveta je javno. Izvršni svet obvešča javnost o, svojem delu. Izvršni svet skrbi za to, da se zastopniki tiska in drugih informacijskih sredstev seznanijo z njegovim delom, ali da se javnost seznani .z njegovim delom, stališči in odločitvami na kak drug način. Izvršni svet lahko odloči, da pomenijo posamezni podatki ali gradiva, ki jih obravnava oziroma posamezne odločitve m stališča, ki jih je sprejel, uradno t^nost in niso na razpolago javnosti oziroma, da bodo na razpolago javnosti šele po preteku določenega časa. 9. člen Izvršni svet ima svoi pečat. Pečat je okrogle oblike in ima v sredini grb soclalističn* republike Slovenije, ob robu pa , besedilo: „Socialističpa republika Slovenija, skupščina občine Ormož, Izvršni svet". II. SESTAVA IZVRŠNEGA SVETA TER PRAVICE IN DOLŽNOSTI njegovih Članov 10. člen, Izvršni svet sestavljajo predsednik in s statutom občine določeno število članov. Predsednika izvršnega sveta izvolijo zbori občinske skupščine na predlog Socialistične zveze delovnega ljudstva, člane izvršnega sveta pa na predlog kandidata za predsednika izvršnega sveta na podlagi mnenja OK socialistične zveze delovnega ljudstva Ormož. Ob izvolitvi članov izvršnega sveta Imenuje občinska skupščina na predlog predsednika izvršnega sveta izmed članov izvršnega sveta predstojnike občinskih upravnih organov. Predsednik izvršnega sveta ima pravico predlagati občinski skupščini razrešitev posameznih članov izvršnega sveta in izvolitev novih. 11. člen Predsednik in člani izvršnega sveta podajo po svoji izvolitvi pred predsednikom občinske skupščine tole slovesno izjavo: »Izjavljam, da bom dolžnost člana izvršnega sveta opravljal odgovorno in vestno in da bom delal po ustavi, zakonih, statutu občine in odlokih ob Snske skupščine, ter da bom varoval družbeni red Socialistične federativne republike Jugoslavije. Z vsemi svojimi močmi se bom boril za razvaj socialističnih samoupravnih odnosov, za oblast delavskega razreda in uresničevanje skupnih interesov delovnih ljudi in občanov ter za napredek in razvoj občine Ormož, socialistične republike Slovenije in socialistične federativne republike Jugoslavije." 12. člen Predsednik izvršnega sveta predstavlja Izvršni svet, organizira njegovo delo ter skrbi za uresničevanje politike in za izvajanje sklepov izvršnega sveta. Predsednik izvršnega sveta sklicuje in vodi seje izvršnega sveta ter predlaga dnevni red zanje. Predsednik izvršnega sveta je odredbodajalec za izvrševanje občinskega proračuna in posebnih računov ter finančnih načrtov, katerih nosilec je izvršni svet. Za opravljanje teh nalog lahko izvršni svet pooblasti tudi enega ali več članov izvršnega sveta. Predsednik izvršnega sveta popisuje splošne in druge akte ter sklepe izvršnega sveta, opravlja druge zadeve, določene s tem odlokom, z drugimi predpisi občinske skupščine ali s predpisi izvršnega sveta. 13. člen Predsednika izvršnega sveta v primeru odsotnosti nadomešča član, ki ga določi 19! 14. člen Predsednik in člani izvršndga sveta imajo pravico predlagati obravnavanje posameznih vprašanj iz pristojnosti izvršnega sveta, udeleževati se obravnavanja in odločanja o vseh vprašanjih o katerih razpravlja izvršni svet na svojih sejah, dajati pobudo za pripravo odlokov in drugih predpisov, ki jih je pristojen predlagati izvršni svet ter predpisov in drugih aktov, ki iih izvršni svet sprejme, sodelovati pri delu teles izvršnega sveta, v katere so izvoljeni in sodelovati pri opravljanju drugih zadev iz delovnega področja izvršnega sveta v skladu z njegovim poslovnikom in njegovimi sklepL 15. člen Člani izvršnega sveta so odgovorni za izvajanje politike in izvrševanje zakonov, odlokov ter druhin predpisov in splošnih aktov občinski skupščini in izvršnemu svetu. Odgovorni so za zastopanje in izvajanje stališč izvršnega sveta v vseh zadevah, ki jim jih poveri izvršni svet, kakor tud za ddo občinskih upravnih organov, ki jih neposredno vodijo. Člani izvršnega sveta imajo pravico in dolžnost poročati izvršnemu svetu o problematiki na delovnem področju, za katerega so odgovorni in dajati pobude in predloge za reševanje vprašanj iz pristojnosti izvršnega sveta oziroma občinske skupščine. 16. člen Člani izvršnega sveta uživajo imuniteto po predpisih o imuniteti delegatov v občinski skupščini. O imuniteti članov odloča izvršni svet na seji. Predsednik izvršnega sveta mora obvestiti občinsko skupščino o odločitvah izvršnega sveta v zvezi z imuniteto njegovih članov. 17. člen Člani izvršnega sveta imajo pravico do nadomestila osebnega dohodka za opravljanje funkcije in do drugih prejemkov in nadomestil v skladu z družbenimi dogovori in predpisi, kijih sprejme občinska skupščina. Člani izvršnega sveta imajo glede uporabljanja javnih prometnih sredstev in povračil za službena potovanja enake pravice kot delegati občinske skupščine. 18. člen III. NAČIN DELA IZVRŠNEGA SVETA I. Izvršni svet razpravlja in odloča o zadevah iz svoje pristojnosti na sejah. Seje izvršnega sveta sklicuje predsednik izvršnega sveta na lastno pobudo, na zahtevo predsednika občinske skupščine ali na predlog najmanj petih članov izvršnega sveta. Dnevni red seje določi izvršni svet. V dnevni red seje izvršnega sveta se obvezno vnesejo vprašanja, ki jih predlagajo zbori občinske skupščine oziroma njen predsednik. Seja izvršnega sveta je sklepčna, če je na njej navzočih večina članov izvršnega sveta. 19. člen Izvršni svet razpravlja na sejah o splošnih in načelnih vprašanjih, ki imajo pomen za izvajanje oziroma za določitev politike na posameznih družbenih področjih in sprejema stališča do takih vprašanj, obravnava in sklepa o predlogih za izdajo odlokov ter o osnutkih odlokov in predpisov in drugih aktov, ki jih sprejema občinska skupščina, sprejema splošne akte in druge sklepe, za katere je pooblaščen, obravnava delo občinskih upravnih organov ter usmerja in usklajuje njihovo delo, razpravlja in sklepa o vseh drugih vprašanjih iz svoje pristojnosti. Izvršni svet odloča na sejah z večino glasov navzočih članov. 20. člen Vsak član izvršnega sveta lahko zahteva, da izvršni svet na seji obravnava in zavzame stališče glede posameznega vprašanja, kadar meni, da gre za vprašanje splošnega oziroma načelnega pomena, za izvajanje politike občinske skupščine ali za vprašanje, ki ga je treba reševati usklajeno z več upravnimi organi. 21. člen Na povabilo predsednika izvršnega sveta so lahko na seji izvršnega sveta navzoči predstojniki upravnih in drugih organov v občini, ki niso člani izvršnega sveta, strokovnjaki iz občinskih upravnih organov in iz sekretariata občinske skupščine kakor tudi predstavniki družbenopolitičnih in drugih samoupravnih organizacij, interesnih skupnosti in združenj, da se udeležijo razpravljanja o vprašanju, zaradi katerega so bili povabljeni na sejo in da dajo o pjem mnenja, predloge ali pojasnila. Na seji so lahko navzoči tudi priznani javni delavci in strokovnjaki, ki lahko s svojimi predlogi prispevajo k rešitvi določenega vprašanja. ’ 22. člen Za odločanje v upravnem postopku in drugih individualnih zadevah iz svoje pristojnosti lahko izvršni svet ustanovi posebne komisije ali odbore. Sestav, naloge in način dela komisij in drugih delovnih teles iz 1. odst. tega člena in 4. člena tega odloka določi izvršni svet v svojem poslovniku ali s sklepom. Ti organi so za svoje, delo odgovorni izvirnemu svetu. 23. člen Izvršni svet izdaja odredbe, kadar je to potrebno za izvrševanje občinskih odlokov in drugih predpisov občinske skupščine ter za izvrševanje zveznih in republiških zakonov in uredb, kadar je tako predpisano. V mejah zakonskih pooblastil izdaja izvršni svet tudi odločbe v upravnem postopku in druge odločbe. Kadar ne odloči z drugim aktom, sprejme izvršni svet sklep. IV. RAZMERJE IZVRŠNEGA SVETA DO OBČINSKE SKUPŠČINE 24. člen Izvršni svet je za svoje delo odgovoren občinski skupščini. Izvršni svet izvršuje nasproti občinski skupščini in drugim organom občine pravice in dolžnosti, ki jih določajo ustava, zakoni, statut občine, odlok občinske skupščine ter družbeni dogovori in samoupravni sporazumi. Izvršni svet poroča občinski skupščini in posameznim zborom o izvajanju določene politike, o stanju in razvoju na vseh področjih družbenega življenja, o izvrševanju odlokov in drugih splošnih aktov občinske skupščine ter ji predlaga določanje politike, izdajo odlokov in drugih splošnih aktov. 25. člen Izvršni svet ima pravico, da po svojih predstavnikih izreka na sejah zborov občinske skupščine in 'na sejah njihovih delovnih teles svoja stališča o vprašanjih, ki so na dnevnem redu teh sej, da predlaga, naj se na seji pristojnega zbora občinske skupščine obravnava posamezno vprašanje in o njem zavzame stališče, kakor tudi, da zahteva, naj pristojni zbor občinske skupščine odloži obravnavo posameznega predloga akta ali drugega vprašanja, da bi mogel svet zavzeti stališče in ga obrazložiti na seji pristojnega zbora občinske skupščine. Izvršni svet določi svoje predstavnike, ki sodelujejo pri delu zborov občinske skupščine in njihovih delovnih teles v skladu s poslovnikom občinske skupščine. 26. člen Izvršni svet ima pravico zahtevati od občinske skupščine mnenja in stališča o posameznih vprašanjih v zvezi z izvajanjem politike sprejetih odlokov in drugih splošnih aktov občinske skupščine. Kadar občinska skupščina potrebuje za opravljanje svojih nalog določene podatke in druga gradiva s katerimi razpolagata izvršni svet oziroma upravni organi ah stališča do tega vprašanja, mora izvršni svet to priskrbeti skupščini ter zavzeta stališča, podatke in gradiva posredovati predsedniku občinske skupščine. 27. člen Izvršni svet je dolžan dajati odgovore in pojasnila na vprašanja, ki mu jih postavljajo posamezni zbori občinske skupščine, njihova delovna telesa in-delegati v zborih skupščine. Ce posamezen zbor občinske skupščine sprejme predlog delegatov za interpelacijo v zvezi z delom izvršnega sveta, ima izvršni svet pravico in dolžnost, da pred obravnavo v zboru poda svoje poročilo o zadevi, na katero se nanaša interpelacija. V. RAZMERJA IZVRŠNEGA SVETA DO SAMOUPRAVNIH INTERESNIH SKUPNOSTI 28. člen Razmerja izvršnega sveta do SIS za območje občine temelje na načelih sodelovanja, dogovarjanja in usklajevanja. Izvršni svet in samoupravne interesne skupnosti sodelujejo zlasti pri planiranju razvoja ustreznih dejavnosti, pri zbiranju in obdelavi informacij, pri izvajanju družbeno dogovoijene kadrovske politike ter pri organiziranju strokovnih služb na ustreznih področjih. Kadar obravnava izvršni svet na svoji seji zadeve s področja vzgoje in izobraževanja, raziskovalnih dejavnosti, kulture, zdravstva in socialnega varstva lahko sodeluje na njegovi seji tudi pedstojnik strokovne službe ustrezne samoupravne interesne skupnosti in ima pravico razpravljati. 29. člen Izvršni svet v skladu s svojo odgovornostjo spremlja delo tistih samoumavnih interesnih skupnosti za območje občine, ki opravljajo dejavnosti posebnega družbenega pomena tor jim posreduje svoja stališča, pedloge, mnenja in pipombe glede izvajanja zakonov, odlokov in politike, ki jo je za ustrezno področje določila občinska skupščina. Te samoupravne interesne skupnosti obveščajo izvršni svet o svojih sklepih oziroma ukrepih v zvezi z navedenimi stališči, predlogi, mnenji, oziroma pripombami 30. člen Samoupravne organizacije in skupnosti lahko na lastno pobudo, oziroma na zahtevo izvršnega sveta predlagajo izvršnemu svetu svoja mnenja m stališča o vprašanjih iz njegove pristojnosti. VI. RAZMERJA IZVRŠNEGA SVETA DO OBČINSKIH UPRAVNIH ORGANOV 31. člen V skladu s svojo odgovornostjo za delo občinskih upravnih organov mora imeti izvršni svet vpogled, kako ti organi izvajajo določeno politiko, izvršujejo zakone, predpise in druge splošne akte skupščin in izvršnih svetov, smernice skupščin, spremljajo stanje na oločenih področjih, dajejo pobude za reševanje vprašanj s teh področij, opravljajo upravno nadzorstvo in druge upravne zadeve. Občinski upravni organi obveščajo izvršni svet o stanju in problemih na določenih področjih, na njegovo zahtevo so mu dolžni dati podatke, poročila, analize in pojasnila o zadevah s svojega delovnega področja. 32. člen Izvršni svet sprejema smernice za delo občinskih upravnih organov glede- izvijanja politike, izvrševanja zakonov in drugih splošnih aktov zvezne in republiške skupščine ter odlokov in drugih splošnih aktov občinske skupščine. Izvršni svet lahko naloži občinskim upravnim organom, da ukrenejo, kar so v posameznem primeru upravičeni ukreniti, da raziščejo razmere na posameznem področju in svetu poročajo o tem ter predlagajo ustrezne ukrepe. Občinskim upravnim organom lahko izvršni svet naloži, da pripravijo predloge za izdajo odlokov, osnutke odlokov in drugih aktov občinske skupščine, kakor tudi predlogo odredb in drugih aktov izvršnega sveta in jim da smernice za sestavo takih aktov. 33. člen Izvršni svet usklajuje delo občinskih upravnih organov pri izvrševanju politike in pri pripravi odlokov in drugih splošnih aktov z zavzemanjem stališč oziroma sklepov o vprašanjih, ki jih ni bilo mogoče rešiti v okviru posameznega upravnega organa ali s sodelovanjem med posameznimi upravnimi organi. Izvršni svet lahko tudi določi, kako naj, posamezni upravni organi sodelujejo med seboj pri izvajanju politike oziroma pri pripravi odlokov ter drugih predpisov ter kako naj ti organi sodelujejo z družbenopolitičnimi organizacijami organizacijami združenega dela in drugimi samoupravnimi organizacijami in skupnostmi Izvršni svet skrbi, da delajo občinski upravni organi racionalno in učinkovito, da so jim na razpolago ustrezna tehnična in druga materialna sredstva kakor tudi, da uporabljajo pri svojem delu sodobne delovne metode. VII. OSTALE DOLOČBE , 34. člen Izvršni svet ima sekretarja. Sekretar izvršnega sveta skrbi za to, da svet dela po sprejetem programu, sporazumno s predsednikom sveta pripravlja seje izvršnega sveta in skrbi za gradivo za te seje, organizira delo predstavnikov izvršnega sveta v občinski skupščini in opravlja druge zadeve v zvezi z organizacijo dela izvršnega sveta, ki mu jih poveri izvršni svet ali njegov predsednik. Vlil. KONČNE DOLOČBE 35. člen Izvršni svet sprejme poslovnik o svojem delu. V poslovniku določi izvršni svet skladno z določbami tega odloka svojo notranjo organizacijo, način dela in druga, za njegovo delo pomembna vprašanja. 36. člen Z dnem, ko začne veljati ta odlok, preneha veljati odlok o izvršnem svetu skupščine občine Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj št. 9-94/1974). 37. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Številka: 020-17/1974 Ormož, dne 27. marca 1975 Predsednik skupščine občine Ormož Mirko Novak s. r. 35. Na podlagi 3. točke 166. člena statuta občine Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 4-38/74) je skupščina občine Ormož na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbeno političnega zbora dne 27. marca 1975 sprejela ' ODLOK o priznavalninah za udeležence NOV in njihove družinske člane ter borce za severno mejo v letu 1918/19. 1. člen Borcem NOV in njihovim družinskim članom ter borcem za sevepno mejo 1918/19 se lahko dodeli občinska priznavalnina. 2. člen Priznavalnine po tem odloku so: - stalna priznavalnina borcem NOV in borcem za severno mejo 1918/19:. - stalna priznavalnina ožjim družinskim članom borcev NOV; - občasne ali enkratna priznavalnina osebam iz 1. člena tega odloka; - stalne pomoči za šolanje otrok borcev NOV, ki se uspešno šolajo. 3. člen Stalna priznavalnina se lahko dodeli borcem NOV in borcem za severno mejo 1918/19; če imajo stalno bivališče na območju občine Ormož in če njihov skupni dohodek ali skupni dohodek družine nejresega višine cenzusa, ki ga določi koffilsljrzaskrb borcev in revolucionarjev NOV Ormož, Vsako leto posebej. 4. člen Stalna priznavalnina se lahko dodeli pod pogoji iz 3. člena tega odloka tudi ožjim družinskim članom padlih ali umrlih" borcev NOV. Za ožje družinske člane se štejejo: žena, otroci in starši. 5. člen Občasna ali enkratna priznavalnina se dodeli osebam iz 1. člena tega odloka, ki so potrebni občasne ali enkratne pomoči zaradi bolezni, nezgode, smrti ali drugih podobnih okoliščin. Enkratna priznavalnina se lahko dodeli tudi kot pomoč za topliško ali klimatsko zdravljenje, kadar je to po mnenju zdravstvenega organa koristno. 6. člen Denarna pomoč za šolanje se lahko dodeli otrokom borcev NOV, katerih starši so umrli, in nimajo sredstev za šolanje. 7. člen O dodelitvi in višini priznavalnin odloča komisi ja za skrb borcev in revolucionarjev M)V ~ ^---- *J presoji Ob upoštevanju predloga Bjsns. essi _ organ iz ačTIFZZB; 8. člen o dodelitvi priznavalnine Pri odločanju komisija upošteva: - čas vstopa v NOV ali aktivno organiziranega dela za NOV; - splošno zdravstveno stanje, starost in zmožnost za delo; - število družinskih članov, ki jih je dolžan preživljati m višino dohodka na družinskega člana; - udejstvovanje v povojni socialistični graditvi in razvoju samoupravne socialistične družbe. Iste kriterije je upoštevati pri odločanju o dodelitvi priznavalnine družinskim članom borcev NOV. 9. člen Višina stalne priznavalnine ne sme biti nižja od 200.-din. Pri odločanju višine občasnih ali enkratnih priznavalnin je treba upoštevati splošno socialno stanje v družni oz. trenutni materialni položaj oseb iz 1. člena tega odloka. 10. člen Ce se spremenijo pogoji iz 8. člena tega odloka, se priznavalnina lahko zmanjša, poveča ali ukine. Spremenjeni pogoji se upoštevajo od prvega dne v naslednjem mesecu po njihovem nastanku. Uživalec priznavalnine je dolžan v 8. dneh sporočiti vsako spremembo, ki bi vplivala na pravico ali višino priznavalnine. 11. člen Uživalca priznavalnine se zdravstveno zavaruje pri skupnosti zdravstvenega zavarovanja Maribor, ce ni zavarovan iz drugega naslova. 12. člen Administrativne naloge, ki izhajajo iz tega odloka, opravlja upravni organ SO Ormož, pristojen za varstvo borcev in invalidov. 13. člen Finančna sredstva za priznavalnine se zagotovijo v vsakoletnem proračunu občine Ormož / 14. člen Načini in postopek za dodelitev priznavalnine ter višino priznavalnine določi komisija za skrb borcev in revolucionarjev NOV Ormož s pravilnikom. 15. člen Z dnem, ko začne veljati ta odide, preneha veljati odlok o priznavalninah, objavljen v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj, št. 14-155/67 m 11-98/71). 16. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. St.: 191-7/75-d Ormož, dne 27. marca 1975 Predsednik skupščine čbčlne Ormož Mirko Novak, 1. r. 36. Na podlagi 2. točke 167. člena ter 3. odst. 165 člena statuta občine Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 4-38/74) in 3. odstavku 8. člena ter 12. člena zakona o skupnostih socialnega varstva (Uradni list SRS, št. 39-460/74) je skupščina občine Ormož na seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne 27. marca 1975 sprejela odlok o prispevnih stopnjah za občinsko skupnost otroškega varstva Ormož, občinsko skupnost socialnega skrbstva Ormož in občinsko telesno-kultumo skupnost Ormož za leto 1975. 1. člen Delavci v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter v delovnih skupnostih in delovni ljudje, ki z osebnim delom s sredstvi v lastnini občanov opravljajo gospodarsko ali negospodarsko dejavnost plačujejo samoupravnim interesnim skupnostim za financiranje dogovorjenega programa za leto 1975 prispevke od bruto 'osebnih dohodkov in sicer: stopnja 1. Občinski skupnosti otroškega varstva 0,35 2. Občinski skupnosti socialnega skrbstva Ormož 0,58 3. Občinski telesnokulturni skupnosti Ormož 0,29 2. člen Od prispevka določenega v 2. točki 1. člena nakazujejo financerji prispevek 0,075 direktno Skupnosti socialnega skrbstva Slovenije za financiranje skupnih nalog. 3. člen Prispevek iz 1. in 2. člena tega odloka se obračunava v skladu z zakonom o osnovah ter načinu obračunavanja in plačevanja prispevkov za financiranje samoupravnih interesnih skupnosti na področju družbenih dejavnosti v letu 1975 (Uradni list SRS, št. 39-464/74). 4. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj, uporablja pa se od 1. 1. 1975 dalje. Številka: 025-6/75-d Ormož, 27. marca 1975 Predsednik skupščine občine Ormož Mirko Novaki, r. 37. Na podlagi 11. točke 171. člena statuta občihee Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 4-38/74) je skupščina občine Ormož na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 27. marca 1975 sprejela ODLOK o razvejjayitvì odloka o družbeni materialni pomoči v občini Ormož 1. člen Odlok o družbeni materialni pomoči v občini Ormož, objavljen v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj, št. 17—126/73, neha veljati. 2. člen Ta odlok začne vel jati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Številka: 554-1/75 Ormož, 4ne 27. marca 1975 Predsednik skupščine občine Ormož Mirko N o v a k, 1. r. 1 38. Na podlagi 1. odstavka 29., člena zakona o izobraževalnih skupnostih (Uradni list SRS, št. 38-443/74) in po 8. členu občinskega družbenega dogovora o razporejanju dohodka, osebnih dohodkov in nekaterih osebnih prejemkov ter gibanju, obsegu in strukturi skupne porabe v letu 1975 je skupščina občinske izobraževalne skupnosti Ormož na seji zbora izvajalcev in zbora uporabnikov dne 24. marca 1975 sprejela sklep o določitvi prispevne stopnje v letu 1975 1. Delavci v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter v delovnih skupnostih in delovni ljudje, ki z osebnim delom s sredstvi v lastnini občanov opravljajo gospodarsko in negospodarsko dejavnost plačujejo za financiranje dogovoijencga programa občinske izobraževalne v višini ! logovorjenega programa občinske izobra-i skupnosti Ormož za leto 1975 prispevek i 5,66 % od bruto osebnega dohodka. 2. Temeljne organizacije združenega dela plačujejo prispevek iz dohodka TOZD - osnova za obračun je 1 % od bruto osebnih dohodkov — za izgradnjo posebne osnovne šole po 2. odstavku 4. člena samoupravnega sporazuma o sprejetju programa občinske izobraževalne skupnosti Ormož za leto 1974 in o združevanju sredstev za njegovo uresničitev, št. 200-30/74, podpisanem dne 26. 4. 1974. Sredstva do višine 1,720.000.- din za leto 1975 se nakazujejo na žiro račun št. 52401-652-25206. Sklad za financiranje investicij v objekte osnovnih šol in predšolskih ustanov pri občinski izobraževalni skupnosti Ormož. 3. Prispevek plačujejo zavezanci iz 1. točke tega sklepa v skladu z zakonom o osnovah in načinu obračunavanja in plačevanja prispevkov za financiranje samoupravnih interesnih skupnosti na področju družbenih dejavnosti v letu 1975 (Uradni list SRS, št. 39-464/74). 4. Ta sklep velja takoj. Številka: 110-13/75 Datum: 24. marca 1975 Pr edsednik skupščine občinske izobr. skupnosti Ormož Maks Antolič 1. r. ■ 39. Na podlagi 1. odstavka 21. člena zakona o kulturnih skupnostih (Uradni list SRS, štev. 38- 445/74) in po občinskem družbenem dogovoru o razporejanju dohodka, osebnih dohodkov in nekaterih osebnih prejemkov ter gibanju, obsegu in strukturi skupne porabe v letu 1975 je skupščina občinske kulturne skupnosti Ormož na seji dne 25. marca 1975 sprejela sklep o določitvi prispevne stopnje v letu 1975. 1. Delavci v temeljnih in drugih organizacjah združenega dela ter v delovnih skupnostih in delovni ljudje, ki z osebnim delom s sredstvi v lastnini občanov opravljajo gospodarsko ali negospodarsko dejavnost plačujejo za financiranje dogovorjenega programa občinske kulturne skupnosti in kulturne skupnosti Slovenije za leto 1975 prispevek v višini 0,54 % od bruto osebnega dohodka. 2. Financerji iz 1. točke tega sklepa bodo prispevek od bruto osebnega dohodka v višini 0,37 % nakazovali Občinski kulturni skupnosti Ormož in 0,17 % Kulturni skupnosti Slovenije. 3. Prispevek plačujejo in obračunavajo zavezanci iz 1. točke tega sklepa v skladu z zakonom o osnovah ter' načinu obračunavanja in plačevanja prispevkov za financiranje samoupravnih interesnih skupnosti na področju družbenih dejavnosti v letu 1975 (Uradni list SRS, štev. 39-464/74). 4. Ta sklep velja takoj. Številka: 12/75 Datum: 18/3-1975 v Ormožu Predsednik Skupščine OKS Ormož Viktor Stanjko, 1. r. 40. SKUPŠČINA OBČINE PTUJ — da sme spreminjati namen in višino sredstev, ki so v proračunu razporejena za posebne namene v okviru proračunskih namenov m v proračunu razporejenih sredstev. Po 23. členu Zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbeno političnih skupnosti (Ur. list SR Slovenije, št. 39-461/1974) ter po 5. točki 229. člena in po 4. točki 243. člena statuta občine Ptiri (Ur. vestnik občin Ormož in Ptui, št. 5-45/74) je skupščina občine Ptuj na sejan zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 31. marca 1975 sprejela 9. člen Vsi porabnjki proračunskih sredstev, razporejenih s tem odlokom, so dolžni predložiti za proračun pristojnemu občinskemu upravnemu organu finančne načrte in zaključne račune oz. poročila o uporabi sredstev, ki jih neposredno uporabljajo na podlagi tega odloka oziroma na podlagi posebnih predpisov. ODLOK o proračunu občine Ptuj za leto 1975 1. člen Skupni dohodki občinskega proračuna za leto 1975 znašajo 60.199.193,- Odtega: - za razporeditev po posebnem ddu proračuna 59.849.193.- - za razporeditev v tekočo proračunsko rezervo 350.000.- 2. člen Od dohodkov po 1. členu tega odloka, razen dopolnilnih sredstev, se vlaga v sredstva rezerve skupščine občine Ptuj 1 %. 3. člen Državni organi samostojno razpolagajo s sredstvi za delo, ki so jim dodeljena. Kot sredstva za delo uporabljajo tudi dohodke, ki jih dosegajo s svojo dejavnostjo. Organi ta sredstva skupno s sredstvi občinskega proračuna razporedijo s svojim finančnim načrtom. 4. člen Občinski organi in drugi porabniki sredstev občinskega proračuna za leto 1975 morajo organizirati izvrševanje zadev in nalog svojega delovnega področja v mejah sredstev, ki so jim odobrena s tem proračunom. Za izvajanje določil prvega odstavka tega člena ter za zakonito, smotrno in primemo uporabo sredstev, ki so organu odobrena v občindcem proračunu, je odgovoren predstojnik organa kot odredbodajalec, računovodja pa je odgovoren za zakonito uporabo sredstev. 5. člen Sredstva za krajevne skupnosti razporedi na posamezne krajevne 'skupnosti na predlog občinskega Izvršnega sveta zbor krajevnih skupnosti skupščine občine Ptuj. 6. člen S sredstvi, ki so v proračunu predvidena za posameznee namene, in zanje ni odrejen neposredni uporabnik ali nosilec, razpolaga občinski izvršni svet oziroma od njega pooblaščen odredbodajalec. 10. člen Za proračun pristojni občinski upravni organ izvršuje proračunski nadzor finančnega, materialnega in računovodskega poslovanja uporabnikov sredstev občinskega proračuna. Za proračun pristojni občinski upravni organ ugotavlja, kako državni organi, ki se financirajo iz občinskega proračuna, izvršujejo samoupravne sporazume o delitvi dohodkov in osebnih dohodkov, ter o tem seznanja izvršni svet skupščine občine Ptuj. 11. člen Pregled dohodkov proračuna občine Ptuj za leto 1975 in njihova razporeditev sta zajeta v bilanci proračuna za leto 1975, kije sestavni del tega odloka. 12. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj, uporablja pa se od 1. januarja 1975. Stevflka: 400-1/1975-2 Datum: 31. marca 1975 Predsednik Skupščine občine Ptuj Branko Gorjup Ln 41. Po 11. točki 244. člena statuta občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 5-45/74) je skupščina občine Ptuj na sejah zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne 31. marca 1975 sprejela ODLOK o kanalščini v občini Ptuj 1. člen S tem odlokom se uvede kanalščina kot vir sredstev za vzdrževanje in razširjanje kanalske mreže s pripadajočimi objekti, ki so v upravljanju Komunalnega podjetja Ptuj in drugih upravljal-cev. 7. člen ' Proračunska sredstva se delijo med letom praviloma enakomerno med vse uporabnike, če ni v posebnem aktu občinske skupščine oziroma v pogodbi med občino in uporabnikom sredstev drugače določeno. Ce zaostaja pritekanje proračunskih dohodkov v taki meri, da ne bodo doseženi v višini iz prvega člena tega odloka, sme občinski izvršni svet začasno zmanjšati zneske sredstev, ki so v proračunu razporejena za posamezne namene. O takem ukrepu mora izvršni svet obvestiti občinsko skupščino in ji predlagati ustrezno spremembo proračuna. 8. člen Izvršni svet občinske skupščine je pooblaščen, da odloča: - o uporabi sredstev rezerve in sicer do višine 100.000 dinarjev, v posameznem primeru, vendar samo za namene iz 1. točke 39. člena zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih (Ur. list SRS, št. 39/74); - o razporejanju sredstev tekoče proračunske rezerve za premalo predvidene ali nepredvidene izdatke; 2. člen Cena za uporabo kanalizacije se obračunava za kubični meter potrošene vode iz javnih vodovodov in po količini potrošene vode iz lastnih vodnjakov ter črpališč. Količina potrošene vode iz javnih vodovodov se ugotavlja po vodomeru, količina potrošene vode iz lastnih vodnjakov ter črpališč pa v poprečju potrošene vode'na osebo v gospodinjstvu. 3. člen Cena za uporabo kanalizacije obsega stroške eksploatacije, amortizacije in del stroškov za razširjeno reprodukcijo kanalizacijskega omrežja. Del stroškov za razširjeno reprodukcijo mora zagotavljati vsaj plačilo anuitet za najeta posojila za gradnjo kanalizacije. . 4. člen Komunalno podjetje Ptuj in drugi upravijalci formirajo ceno za uporabo kanalizacije v skladu s 3. členom tega odloka in jo zaračunavajo uporabnikom kanalizacije povsod tam, kjer je izveden priklju ček na kanalizacijo. Najvišjo raven cen za kanalščino predpisuje skupščina občine oziroma njen pristojni organ. PREG LEO DOHODKOV IN RAZPOREDITVE DOHODKOV PRORAČUNA OBČINE PTUJ ZA LETO 1975 Vrsta dohodka Dohodki Skupaj Štev. glav. namena Razpored dohodkov Skupaj 1 2 3 4 5 6 II. SREDSTVA, DOSEŽENA V TEKOČEM LETU L SREDSTVA ZA SPLOŠNO PORABO « 1. Davki na dohodek in 01 Dejavnost organov družb. davek o osebnih dohodkov 11,500.000 pol. skupnosti 32.248.000 2. Prometni davek na premož. 02 Narodna obramba 2.800.000 in na dohodek od premož. 33.645.000 3 Takse 2.750.000 03 Dejavnost družbenopolitičnih organizacij in društev 2.277.300 6. Dohodki organov in drugi dohodki 400.000 04 Negospodarske investicije 2.810.000 7. Dohodki od drugih družbeno- 11.904.193 Vsega sredstva za splošno političnih skupnosti porabo (01-04) 40.135.300 07 II. SREDSTVA ZA SKUPNO PORABO 08 Kulturno prosvetna dejav. Socialno slcrbstvo 380.000 9.575.139 09 Zdravstveno varstvo 873.900 10 Komunalna dejavnost 4.610.100 11 Dejavnost krajev. sVup. Vsega sred. za skup. por. 2.200.000 (07-11) 17.639.139 IV. SREDSTVA ZA INVESTICIJE IN INTERVENCIJE V GOSPODARSTVU 16 Intervencije v gospodar. Vsega sred. za invest. in 1.500.000 intervenc. v gospodar. 1.500.000 V. DRUGA SREDSTVA 17 Tekoča proračunska rezerva in obveznosti jz prejšnjih let 524.754 18 Krediti, vezana in izločena sredstva rezerv 400.000 VSEGA DRUGA SREDSTVA (17-18) 924.754 SKUPAJ DOHODKI: 60.199,193 SKUPAJ RAZPORED DOHODKOV 60.199.193 5. člen Odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Številka: 352-11/74-1 Datum: 4. april 1975 Predsednik Skupščine občine Ptuj Branko Gorjup 42. Na podlagi 12. in 13. člena Zakona o urbanističnem planiranju (Uradni list SRS, št. 16-119/67) ter 5. točke 243. člena Statuta občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj št. 5 -45/74), je Skupščina občine Ptuj na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbeno političnega zbora dne 31. marca 1975 sprejela ODLOK o sprejetju dopolnilnega zazidalnega načrta stanovanjske cone v Ptuju, ob Sel&i cesti, ter zazidalnega načrta historičnega centra mesta Ptuja med republiško cesto, ulico Heroja Lacka in Krempljevo ulico. 1 1. člen Sprejmeta se prostorska načrta za mesto Ptuj, ki ju je izdelal Zavod za urbanizem Maribor in to: a) Dopolnilni zazidalni načrt ob Selški cesti v Ptuju, izdelan 24/9-1974, pod št. 853/74, ki vsebuje: - poročilo in zazidalne podatke, - arhitektonsko zazidalno situacijo, - situacijo komunalnih naprav merUo 1:1000, - geodetsko zazidalno situacijo v merilu 1:1000. b) Zazidalni načrt historičnega centra mesta Ptuja med repub liško cesto, ulico Heroja Lacka in Krempljevo ulico, izdelan v januarju 1975, pod št. 3018/74, ki vsebuje: - poročilo in urbanistične pogoje, - situacije zazidave v merilu 1:5000, - obstoječe stanje v merilu 1:500, - arhitektonski zazidalni načrt v merilu 1:500, - situacijo komunalnih naprav v merilu 1:500 in - geodetsko zazidalno situacijo v merilu 1:500. 2. člen Zazidalna načrta sta stalno na vpogled občanom, organom in organizacijam pri upravnem organu občinske skupščine, ki je pristojen za urbanizem. 3. člen Spremembe in dopolnitve zazidalnih načrtov, sprejema občinska skupščina po postopku, kii je predpisan z zakonom o urbanističnem planiranju. Manjše odmike od sprejetih zazidalnih načrtov glede posameznih objektov in komunalnih naprav, lahko dovoli Izvršni svet občinske skupščine. 4. člen Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravlja občinski urbanistični inšpektor. 5. člen Ko začne veljati ta odlok, preneha veljati odlok o sprejetju urbanističnega načrta za ureditev trgovskega centra v Ptuju (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj št. 2-10/70). 6. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v ..Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj“. Številka: 350-1/75 Ptuj, dne 31. marca 1975 x Podpredsednik Skupščine občine Ptuj Oton POLICI, r. 43. Na podlagi 14. točke 229. člena in 18. točke 243. člena statuta občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 5-45/74) je skupščina občine Ptuj na sejah zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitič nega zbora dne 31. marca 1975 sprejela ODLOK o ukinitvi oddelka za družbene službe in delo SOb Ptuj. 1. člen S 1. marcem 1975 se ukine oddelek za družbene službe in delo kot upravni organ skupščine občine Ptuj. 2. Vse upravne in druge zadeve socialnega skrbstva ukinjenega oddelka prevzame občinska skupnost socialnega skrbstva Ptuj. Delovna skupnost ukinjenega oddelka pa se je reorganizirala v strokovno službo občinske skupnosti socialnega skrbstva Ptuj. 3. Ne glede na določbe prejšnjega čle na tega odloka preide odsek za del o ukinjenega oddelka v sestav oddelka za gospodarstvo in urbanizem, referat za varstvo vojaških vojnih invalidov v sestav oddelka za občo upravo, referat za zdravstveno varstvo občanov v sestav oddelka za plan in finance, svetovalec za družbene službe (štipendijske zadeve) pa v sekretariat skupščine občine Ptuj. i 4. Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Številka: 021-16/75-1 Ptuj, dne 4. aprila 1975 Predsednik Skupščine občine Ptuj Branko GORJUP 1. r. V 44. Na osnovi 11. člena zakona o socialnem skrbstvu (Uradni list SRS številka 39/74) sklenejo delovni ljudje v krajevnih skupnostih, skupaj z delavci v temeljnih organizaciijah združenega dela, ki opravljajo dejavnost na področju socialnega skrbstva in delovni ljudje v društvih, katerih osnovna dejavnost zadovoljuje potrebe in interese delovnih ljudi na socialnem področju SAMOUPRAVNI SPORAZUM o ustanovitvi občinske duipnosti socialnega skrbstva I. TEMELJNE DOLOČBE L člen Za uresničevanje družbenega in osebnega interesa za socialno skrbstvo se združujejo delovni ljudje v krajevnih skupnostih skupaj z delavci v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela, ki opravljajo dejavnost na področju socialnega skrbstva iri delovnimi ljudmi v društvih, ki s svojo dejavnostjo uresničujejo posamezne družbene socialno skrbstvene smotre in naloge v občinsko skupnost socialnega skrbstva občine Ptuj (v nadaljnem besedilu: skupnost), da v njej svobodno menjavajo svoje delo, solidarno združujejo sredstva, sprejemajo programe ražvoja socialnega skrbstva ter določajo obseg pravic in način njihovega uresničevanja. 2. člen Skupnost uresničuje in izvaja naloge s področja socialnega skrbstva po sprejetem programu. Za uresničitev programov socialnega skrbstva združujejo delovni ljudje potrebna sredstva po načelu vzajemnosti in solidarnosti ter določajo način uporabe sredstev. 3. člen Delovni ljudje uresničujejo svoje pravice in dolžnosti iz socialnega skrbstva neposredno v krajevnih skupnostih, v samoupravni interesni skupnosti socialnega dabstva in v društvih preko svojih delegatov. 4. člen Za usklajevanje politike na področju,socialnega skrbstva v SR Sloveniji in za opravljanje tistih nalog, ki terjajo širšo solidarnost delovnih ljudi, se skupnost socialnega skrbstva povezuje v Skupnost socialnega skrbstva Slovenije. 5. člen Skupnost je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki jih ima na podlagi ustave, zakona, tega sporazuma, statuta In drugih splošnih aktov. Sedež skupnosti je v Ptuju. 6. člen Delo skupnosti je javno. Delovni ljudje združeni v skupnesti imajo pravico biti seznanjeni s stanjem in problemi skupnosti. Skupnost obvešča delovne ljudi o stanju in problemih skupnosti praviloma po njihovih delegatih v skupščini skupnosti II. NALOGE SKUPNOSTI 7. člen ' Skupnost upošteva pri oblikovanju politike razvoja in financiranju socialnega skrbstva splošne družbene potrebe in družbene cilje, ki so določeni z zakonom, družbenimi dogovori in samoupravnimi sporazumi v občini ter republiki. Združena sredstva je skupnost dolžna smotrno in racionalno uporabljati. 8. člen Delovni ljudje uresničujejo v skupnosti na osnovi sprejete politike in finančnih načrtov zlasti tele naloge: - skrbijo za razvoj socialnega skrbstva in ga usklajujejo s splošnimi družbenimi potrebami na svojem obmefeju in v ta nam ' sprejemajo program razvoja socialnega skrbstva za svoje območje; * - združujejo sredstva za uresničevanje nalog socialnega skrbstva po tem zakonu in po drugih predpisih; - razvijajo dejavnost za preprečevanje motenj, ki bi ogrožale razvoj posameznika, družin in skupin občanov, ter izvajajo zato potrebne ukrepe; - organizirajo strokovno službo za opravljanje opravil skupnosti socialnega skrbstva, zago-tavljajo razvoj te službe ter skrbijo za strokovno izpopolnjevanje delavcev na področju socialnega skrbstva; - sprejemajo program razvoja socialnih zavodov, jih ustanavljajo in skrbijo za njihov razvoj in delovanje; - spremljajo in proučujejo socialne probleme ter pojave s svojega območja in sodelujejo z organizacijami združenega dela, krajevnimi skupnostmi in samoupravnimi interesnimi skupnostmi pri oblikovanju ter izvajanju ukrepov z drugih • področij socialne politike; - Organizirajo v povezavi z drugimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi, krajevnimi skupnostmi organizacijami združenega dela, družbenopolitičnimi organizacijami in društvi ter prek sredstev javnega obveščanja, vzgojno-izobra-ževalne aktivnosti za uresničevanje ciljev socialnega skrbstva in za ustvarjanje ustreznega družbenega razpoloženja za reševanje socialnih problemov. 9. člen Skupnost sklepa družbene dogovore in samoupravne sporazume za uresničitev progra-. mov socialnega skrbstva ter daje pobude in mnenja za sklepanje in uresničitev programov drugih samoupravnih interesnih skupnosti, ki so pomembni za socialno varnost delovnih ljudi in občanbv. 10. člen Skupnost opravlja javna pooblastila po predpisih o socialnem skrbstvu, družinskih razmerjih, usposabljanju otrok in mladostnikov z motnjami v telesnem in duševnem razvoju, izvrševanju vzgojnih ukrepov ter po drugih predpisih, ki dajejo javna pooblastila organom socialnega skrbstva. UL SAMOUPRAVLJANJE 11. člen Za uresničitev ciljev in nalog skupnosti člani skupnosti odločajo neposredno na zborih delovnih ljudi v krajevnih skupnostih in v organizacijah združenega dela in društvih na področju socialnega skrbstva ter posredno prek delegatov v skupščini skupnosti. 12. člen Skupnost upravlja skupščina. Skupščina ima dva zbora: - zbor uporabnikov dejavnosti socialnega skrbstva, ki ga sestavljajo delegati delovnih ljudi in občanov v krajevnih skupnostih. Zbor šteje 35 delegatov; - zbor izvajalcev, ki ga sestavljajo delegati delavcev v temeljnih organizacijah združenega dela in društvih na področju socialnega skrbstva. Zbor ima 15 delegatov. 13. člen V zbor uporabnikov delegirajo delegacije krajevnih skupnosti po načelu, da se določi eno delegatsko mesto na 1909 občanov, vendar tako, da ima vsaka KS najmanj enega delegata. V zbor izvajalcev delegirajo delegate delegacije oz. konference delegacij: - iz temeljnih organizacij združenega dela, ki izvajajo naloge s področja socialnega skrbstva 12 - organizacije in društva, ki s svojo dejavnostjo uresničujejo socialno skrbstvene smotre 3 14. člen Vsak delegat v skupščini ima pravico dajati pobude za obravnavo vprašanj s področja dela skupščine, predlagati ustrezne rešitve, zstavljati vprašanja skupščini izvršnemu odboru in tajniku skupnosti , 15. člen Skupščina skupnosti razpravlja in odloča enakopravno na skupnem zasedanju obeh zborov: - sprejema statut itv druge splošne akte, - ugotovi sprejem programa razvoja socialnega skrbstva in skrbi za njegovo izvršitev; - sprejema programe in načrte dela skupnosti; 1 - sprejema finančni načrt in zaključni račun; - sklepa družbene dogovore in samoupravne sporazume; - sprejema poslovnik o svojem delu in delu njenih organov; - določa načela in merila za delitev in uporabo sredstev, s katerimi razpolaga; - odloča o združevanju sredstev skupnosti; - sprejema finančni načrt; - Obravnava problematiko socialnega skrbstva na svojem območju; - daje pobudo za sodelovanje z drugimi skupnostmi socialnega skrbstva, organizacijami združenega dela, krajevnimi skupnostmi in drugimi organizacijami in organi o vprašanjih skupnega pomena; - obravnava pripombe, mnenja in priporočila občinske skupščine in družbenopolitičnih organizacij in jih obvešča o svojih ukrepih in stališčih; - daje pobude za sprejem predpisov s področja socialnega skrbstva; daje- pobudo in odloča o ustanavljanju centrov za socialno delo ter socialnih zavodov ter drugih organizacij, na področju socialnega skrbstva ; - voli in odpokliče člane organov skupščine ter jpredsednika in . namestnika predsednika skupščine; - imenuje in razrešuje tajnika skupnosti in vodjo strokovne službe; - voli delegacijo za skupščino družbenopolitične skupnosti; - voli delegate za skupščino zveze skuposti po načelu enakopravne zastopanosti obeh zborov ter — opravlja še druge naloge, določene z zakonom in statutom skupnosti 16. člen Skupščina skupnosti razpravlja in odloča na skupnem zasedanju obeh zborov. Odločitev skupščine je sprejeta, če je zanjo glasovala večina delegatov. O zadevah, ki so bistvenega pomena za skupnost kot so: - sprejem splošnih aktov - sprejem programov in delovnih načrtov - sprejem finančnega načrta in zaključnega računa odločata oba zbora enakopravno in je odločitev sprejeta, če je bila v enakem besedilu sprejeta z večino glasov v obeh zborih. Če določitev o zadevah iz 2. odstavka prejšnjega člena ni bila sprejeta v enakem besedilu v obeh zborih skupščine,^se prične usklajevalni postopek, določen s statutom skupnosti 18. člen Zaradi oblikovanja celovite politike socialnega varstva kot bistvene sestavine socialne varnosti delovnih ljudi in občanov, usklajevanja programov na tem področju, zagotavljanju ukrepov in sredstev za uresničevanje sprejetih programov ter zaradi enakopravnega odločanja s skupščino občine se delovni ljudje organizirani v skupnosti socialnega skrbstva skupaj z delovnimi ljudmi v drugih samoupravnih interesnih skupnosti, ki opravljfflo naloge na področju socialnega varstva povezujejo v skupnost socialnega varstva. 19. člen Skupščina se sestaja po potrebi, naj manj pa dvakrat letno. Skupščino skupnosti sklicuje predsednik skupščine. 20. člen Skupščina skuposti poveri izvršilne funkcije izvršnemu odboru in drugim organom določenim s statutom’dcupnosti. Izvršni odbor ima 9 članov, ki jih Imenuje skupščina, praviloma izmed delegatov skupščine. 21. člen Izvršni odbor: - izvaja politiko in sklepe skupščine; - izvaja družbene dogovore in samoupravne sporazume, programe in druge splošne akte skupnosti; - usmerja delo strokovne službe; - pripravlja predloge splošnih aktov in sklepov in - opravlja druge naloge iz pristojnosti skupnosti, ki so določene s statutom. 22. člen Skupnost ima za opravljanje javnih pooblastil: 1. Svet za varstvo družine 2. Svet za varstvo odraslih Sveti opravljajo javna pooblastila in odločbo po zakonu o socialnem skrbstvu, predpisih o družinskih razmerjih, usposabljanju otrok in mladostnikov z motnjami v telesnem in duševnem razvoju izvrševanju vzgojnih ukrepov ter drugih predpisih, ki dajejo javna pooblastila organu socialnega skrbstva. Sveti imajo po S članov. Mandatna doba članov svetov traja štiri leta. 23. člen Strokovna, finančna in administrativna opravila za skupnost in njene organe opravlja delovna skupnost pri dcupostl Strokovno službo vodi tajnik. skupnosti skupščine občine in družbenopolitične organizacije o uresničevanju programov in o uporabi sredstev za socialno skrbstvo. 25. člen Skupnost je dolžna, da naj manj enkrat letno poroča skupščini občine o svojem delu, izvajanju politike na področju socialnega dcrbstva in porabi sredstev za socialno politiko. Skupščina skupnosti in njeni organi obravnavajo priporočila imnenja občinske skupščine ter obveščajo občinsko skupščino o sprejetih sklepih v tej zvezi. IV. SREDSTVA SKUPNOSTI 26. člen Sredstva za izvajanje nalog socialnega skrbstva združujejo delovni ljudje po načelu vzajemnosti in solidarnosti. Socialno skrbstvo se finansira s sredstvi za katera se dogovori v okviru skupnosti socialnega varstva, s - sredstvi občinske skupščine, - sredstvi, ki jih za opravljanje posameznih storitev prispevajo uporabniki teh storitev; - s prispevki občanov, zbranih s samoupravnim sporazumom in pogodbami V. SAMOUPRAVNA KONTROLA 27. člen Za uresničevanje in varstvo samoupravnih pravic v skupnosti imajo delovni ljudje in občani pravico in dolžnost, da v okviru sistema samoupravljanja uveljavljajo samoupravno kontrolo. , Organ samoupravne kontrole šteje 3 člane. Volijo ga delegacije v krajevnih skupnostih na prvem zasedanju delegacij. Delovno področje nadzornega organa ter pravice in dolžnosti članov podrobneje določi statut skupnosti VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 28. člen Prvo sejo skupščine skupnosti skliče iniciativni odbor, ki gaje imenovala skupščina občine. Iniciativni odbor vodi delo skupščine do njenega konstituiranja. 30. člen Prenos zadev po zakonu o socialnem skrbstvu na samoupravno interesno skupnost se izvrši z* dnem konstituiranja skupnosti. 31. člen Ta samoupravni sporazum je sprejet, ko ga podpiše najmanj tričetrtina pooblaščenih podpisnikov, članov skupnosti. Samoupravni sporazum začne veljati, ko ga je potrdila Skupščina občine Ptuj. Podpisniki samoupravnega sporazuma o ustanovitvi skupnosti socialnega skrbstva občine Ptuj so: Krajevne skupnosti: KRAJEVNA SKUPNOST CIRKOVCE, KRAJEVNA SKUPNOST CIRKULANE, KRAJEVNA SKUPNOST DESTERNIK, KRAJEVNA SKUPNOST DOLENA, KRAJEVNA SKUPNOST DORNAVA, KRAJEVNA SKUPNOST GRAJENA, KRAJEVNA SKUPNOST GORNISNICA, KRAJEVNA SKUPNOST HAJDINA, KRAJEVNA SKUPNOST JURSINCI, KRAJEVNA SKUPNOST KIDRIČEVO, KRAJEVNA SKUPNOST LESKOVEC, KRAJEVNA SKUPNOST LOVRENC. KRAJEVNA SKUPNOST MAJŠPERK, KRAJEVNA SKUPNOST MARKOVCI, KRAJEVNA SKUPNOST PTUJ, KRAJEVNA SKUPNOST PTUJSKA GORA, KRAJEVNA SKUPNOST PODLEHNIK, KRAJEVNA SKUPNOST POLENSAK, KRAJEVNA SKUPNOST ROGOZNICA, KRAJEVNA SKUPNOST STOPERCE, KRAJEVNA SKUPNOST TRNOVSKA VAS, KRAJEVNA SKUPNOST VIDEM, KRAJEVNA SKUPNOST VITOMARCI, KRAJEVNA KUP-NOST ZAVRČ, KRAJEVNA SKUPNOST ŽETALE, DOM UPOKOJENCEV IN OSKRBOVANCEV MURETINCI, ZAVOD ZA VARSTVO IN DELOVNO USPOSABLJANJE MLADINE DR. MARJANA BORSTNARJA, POSEBNA osnovna Sola ptuj, dijaki dom ptuj, ZDRUŽENI ZDRAVSTVENI DOM PTUJ, ZVEZA SLEPIH SLOVENIJE, OSNOVNA ORGANIZACIJA PTUJ, DRUŠTVO ZA POMOČ MEN- , TALNO PRIZADETH PTUJ 24. člen Ker je socialno skrbstvo dejavnost posebnega družbenega pomena, so skupščine skuposti in njeni izvršilni organi dolžni ooveščati vse člane 29. člen Spremembe in dopolnitve tega samoupravnega sporazuma lahko predlagajo člani skupnosti socialnega skrbstva. Številka: 55-1/75-4/1 Ptuj, dne 31. januarja 1975 -V' . t Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj izhaja praviloma dvakrat mesečno, in to v četrtek. Cena posameznega izvoda 1 dinar. Naročniki Tednika ga prejemajo brezplačno. Izdajatelj redakcija Ptujski tednik,'Ptuj, Vošnjakova S. Urejuje uredniški odbor - odgovorni urednik MARICA FAJT. Sedež uredništva Ptuj, Srbski trg l/l. Tiska časopisno grafično podjetje .Mariborski tisk", Svetozarevska 14, Maribor.