KRANJSKI ZVON ŽUPNIJSKI LIST ZA KRANJ IN OKOLICO. Izdaja, mestni župni urad v Kranju. Izliaja zadnji teden v mesecu. L. 1939. Št. 4. Posamezna štev. 1 Din. Novo pokopališče. Dela mi novem pokopališču so se ponovno pričela. Stavbeniku je naročeni), da mora l»iii novo pokopali-W popolnoma dograjeno do 4. junija letos. N nedeljo *; junija, na Kancijanovo nedeljo, ko obhajamo v Manj u slovesno god farnih patrbnov', l>i bilo novo počivališče blagoslovljeno in otvorjeno. Dopoldan l>i Wa slovesna sv. maša, popoldan po slovegteih Litani-''''' procesija na novo pokopališče in njegova blago-s|,)viiev. Ko bo novo pokopališče blagoslovljeno, se bo pri- če pol ali lakoj na novem pokopališču in se na \al pokopališče ne b« pokopal nobe.....rlic. razen {|ni Minii družin, ki imajo tam grobntce. lastnikom grobnic bo najbrže do novega leta le- '"s še dovoljeno pokopavali svoje ranjke v grobnice Miireni pokopališču, da si morejo med iem časom '«''«dili '''in ii.i novem po išču novo grobnico. O vse pa bo še sklepala tozadevna komisija, vendar oporni lasi n i k v grobnic na starem pokopališču, naj I >ravem času preskrbe na novem pokopališču no- " oh A<1 grobnice, kdor bi želel prostor /a novo grobnico, •1 Ne oglasi v župnij pisarni p<> \eliki noči. Na novem pokopališču nameravamo postaviti kri-'x pol tako, da bodo posamezne postaje križevega j1'.'1'1 obenem spomeniki grobišč* ali grobnic onih, ki 1,1 želeli. Polje križevega pola bo najbrže ono. ki se **Prostira od sredine novega pokopališča proti ševe-Vzhodu — prpti Šenčurju. Okrog lega polja bodo '"'M;i\I jene kapelice križevega poln. ki bodo obenem '"""eniki grobišč, zadnja postaja pa bo na prostoru bodočo novo kapelo. Doličim mosta, kjer bodo , ?~e postaje križevega pota bodo naprej določena. ;'(. " da iiii onem mestu ne bo mogoče lastniku grobi' U Postaviti drugačnega spomenika, kiikor je doličim križevega pola. Načrti /a kapelice so že nn-, <('"1 in tudi o načrtih reliefov posame/nili postaj se 'se ''a ni razgovori. Želel bi. da bi se premožnejši me-bi posestniki oglasili, da prevzamejo kot dru-l'"s'v" grobišče eno postajo križevega pota. Dotična M" bodo med najlepšimi na pokopališču. kdor je /e bil mi novem pokopališču, je opazil, dii je vse pokopališče razdeljeno v posamezna polja, lii polja bi u. pr. imenovali po bunili palronili in /minili svetnikih. Inko bi na pr. bilo prvo polje pri vratili na severnov /hodni strani prostor /a pokopavanje matih otrok in bi gar imenovali ..Polje sv. angela varuha". Drugo polje bi bilo ..Polje sv. Jožefa", kjer bi imeli grobove predvsem prebivalci i/, litij in klanca, katerih patron je sv. Jožef. Tretje polje bi bilo ..Polje sv. kanci Jana'", kjer bi se pokopavali mrliči i/. Kranja in Struževega. Srednje polje pred velikim portalom bi bilo morda ..Polje sv. Krištofa", na vsako stran prostor za meščanska grobišča bi imenovali morda po sv. Barbari in sv. Mihaelu, eno izmed polj proti Planini oziroma proti Čirčičani bi se ime novido ..Polje sv. O/bal ta", kjer bi imeli ("'irčičnui pod varstvom svojega patrona svoje zadnje počivališče. \ sredini posameznih polj ob glavni poti bi rad, da bi vsako poljt' dobilo ludi svojega patrona, po katerem se imenuje, lako bomo poslnvili ob otroškem »»kopališču kip sv. angela varuha, mi hujansko po Kopališče bi se postavil sv. Jožef, ob polju sv. kančijana morda kapelica sv. Kančijana, pri polju sv. ()/- balta bi stitl kip patrona (" i rčičanov. Had bi. d;1 |>i se dobilii i/, mesta, llu j idi Klanca in iz Čircič po ena družina, ki bi dobila ob poti v sredini najlepši prostor. d:i bi kol družinski spomenik postavila kip do-Ličaega patrona. Če bi se dobila kaka družina na Hujali idi Klancu, ki bi to hotela prev/eii. bi napravila mi svojem grobišču umio kapelico m bi pćstavila notri kip sv. Jožefa, ki je bil v župni cerkvi. Ob polju, kjer bi s,, pokopavali kranjski prebivalci, bi stidi, v sredini poti kapelica sv. Kančijana, po kateri bi dobilo polje svoje ime. To kapelico bi si mogla kaka kranjska družina prirediti kot družinski spomenik in bi postavili v njo morda kip sv. Kančijana, ki je bil v farni cerkvi. (" e bi se v ("irčičah ne našla kaka družina, ki bi na svoje stroške napravila spomenik s s\. O/balloni. bi pa morda cedil soseskit postavila kip svojega patrona na svojem polju, kaj pravite k temu? Po vidikih mestih imajo krasne spomenike ..neznanemu vojaku", kjer pokopljejo kosii kakega ne znanega vojaka, \ naši župniji nimamo žal nobenega 9657 47 2J 2J 4T 0822 3J Stran 14. KRANJSKI ZVON štev. 4. spomenika onim vojakom kranjskim faranom, k. .so padli v svetovni vojni. Ker občina ne more takoj napraviti vse ceste naravnost do pokopališkega velikega portala, ne bo mogoče zasaditi takoj kakor sem svoj čas omenil, ob cesti topolov s spominskimi kamni na padle vojake, za to se je porodila druga misel, da bi napravili pod lopo ob portalu spomenik ..neznanemu vojaku", ali bolje rečeno spomenik v vojni padlim faranom. Pod lopo bi pokopali kosti kakega v vojni padlega farana, in pa morda tudi one. ki SO pokopani na vojaškem pokopališču na Rupi, na grob bi prišel primeren spomenik z napisi vseh padlih župljanov. Ali bi ne bilo primemo, če bi to zadevo vzela v roke kranjska organizacija invalidov.' In vsi možje, ki so srečno prišli iz svetovne vojne, bi v znak hvaležnosti skupno / invalidi prevzeli stroške za tu spomenik, kamor bi polagali vence v spomin padlim v svetovni vojni! kaj pravite k temu? Cesta na novo pokopališče je napravljena le do občinske poti, ki pelje iz Huj proti Šenčurju. Kadi tega bo vsaj začasno treba nositi mrliče po tej poti in pri stranskem vhodu na pokopališče, dokler ne bo napravljena celotna pokopališka cesta proti glavnemu v hoda. Sedaj zasajamo okrog pokopališča topole, da bo vse novo pokopališče obdano s topoli. Vsem župlja-norn priporočilni, da vsi sprejmejo v varstvo te nasade, da jih nihče ne pokonča. Na pokopališču bi radi zasadili lepotično diev je. lepe cvetlice, posebno vrtnice, (e imate v kaki družini kako tako rastlino, ki bi jo lahko pogrešali, bi prosil, da jo darujete za novo pokopališče. Sence in sonce - konfesionalnega gibanja v Kranju. iNekani plaho je vstopila v župno pisarno. ,Kaj bi pa ti rada?" .,(»ospod dekan, prišla sem po dober svci!" „No vsedi se in pripoveduj, dober svet ie poceni.'' V zadregi se nasmehne in prične: ..Za me se zanima nek fant in moram reči, da mi je Simpatičen. Poda druge ver«; je...! Najprej je zahteval, da bi odpadla od katoliške vere. a sem to odločno odklonila. Na to se je vdal, da bi se poročila pred katoliškim duhovnikom, kasneje pa, da bi se šla poročil Še v njegovo domovino, kjer bi se še enkrat poročil;, pred drugoverskim duhovnikom! V zadregi sem in ne vem, k;ij bi storila, svetujte mi!" ..Zakon mora biti harmonija src in prepričanja. Brez tega ni temelja za zakonsko srečo. V zakonu je treba vzgajati otroke, kako jih bosta vzgojila, če bosta ostala vsak pri svojem prepričanju? Eden bo učil tako, drugi drugače. Taka vzgoja je popolnoma pogrešenu. Mešani zakoni so nevarni za oba. da ravnata proti svoji vesli, katolik se ne sme nikdar poročiti pred tujeverskiin duhovnikom, ker je sicer izključen iz katoliške vere." »Če je tako. ga bom pa pustila. Več kot fant mi je moja duša in moja vest." Tiho je odšla, značajno dekle. S spoštovanjem sem zrl za njo. ko je zapirala vrata za seboj. Iz. Italije so prišli. Najprej mati s hčerko, ki le štela komaj dobrih l"> let. Kmalu za njima pa je i1'1 sel on. mlad poba. Vsi trije sd se naselili v mali s0' bici. kjer so vsi imeli eno samo posteljo... Nekoč j''1 obiščem na stanovanju. Vse je govorilo, dii /iviia fan« in dekle v nedovoljenem razmerju, mati pa da to podp"-"- .,Saj ni nič slabega," so se vsi trije izgovarjali. I""" kmalu na to je porodila deklica nezakonsko dete, s,il r;i komaj dobrih (6 let. Pa prideta v župno pisarno, da bi se poročila. „Tako j vii j u bomo poročili, le prinesita vse P°" trebne listine." I oda listin nista mogla prinesli in ('( bi jih tu poročili brez potrebnega dovoljenja od |lir lijanskih oblasti, bi bil zakon pred državo neveljaven Pa kaj storita. Hitro prestopita v starokatoliŠ*0 vero. (hi bi ju tam starokatoliškj župnik poročil '" nekoč gresta v Ljubljano in prideta nazaj ..km ""^ in žena." \li sta bila poročena ali ne, ne vem. I)n sta izs»? pila iz. vere. sem dobil sporočilo od okrajnega načel" stva. Če ju je poročil starokaioliški župnik, je /.ako" tudi pred državo neveljaven in otroci tudi pred dr/"' vo nezakonski. In če ju kdaj zadene usoda, da boSM morala nazaj v Italijo, ne vem. kako se bosta po."'e dala s tamkajšnjimi oblastmi. Danes nista več člana edinozveličavne katolik cer* ve. \ pošteno meščansko družino je pričel zalmi"" ločen mož. bogat, mlad in ugleden. Starše poprosi roko hčerke. ..Saj danes se da vse napraviti, sem '''' čen in prost." tako je pripovedoval. ludi lii zadeva pride na pretres v župni piluli'-Ko pojasnim, da se katolik ne more nikdar več veli"*' no poročiti, če je še njegov zakonski drug pri /i*" ljenju, so vestni in pošteni starši, katerim je več ^t'"1 kot denar, več duša koi ..vabljiv konkubinat", l"'' trgali vse zveze in dekle ni niti mislila mi to, 'I" se razgovarjala o kakem takem ..zakonu". .. Senca k temu soncu: V župno pisarno pride "|( mali. ...Naša bi se poročila, toda ženin je drugovce- ' on noče slišati ničesar o tem. da bi se port*'1'" pred katoliškim duhovnikom in zahteva, da gre k l"1' roki pred drugoverskega svečenika.' 1 , ..kako pii to. da vaša hčerka lega ne zahteva (''; ženina, da bi se poročila pred katoliškim duhov nikni" »Ta veste, saj ona bi radii, pa ženin noče." »Torej on hoče biti značajem ona naj pa poteP? svojo vest in svoj katoliški značaj. Če jo res I j u b" 'n jo vzame iz ljubezni, vendar ne more zahtevati- fB bo ravnala proti svoji vesti in prodajala svojo Jnš"--. ..Veste, saj njemd ni nič zaradi vere, le težave " on imel, če bi se poročil pdred katoliškim duhovnik1"1' ..Pa V ilSil hč i ima vero: ..Seveda jo ima. kako je verna..." |(, ..kako gre pa lo skupaj, da hoče ona svojo * poleptuti na ljubo njegovi neveri..." n ..Veste gospod dekan, jaz sem prišla za to k ' da bi je ne dali v „kranjski zvon", ko bo to nur1 Pred ..kranjskim zvonom" ima večji slrnh. k" pred Bogom. V župno pisarno pride mož judovske vere. r „Gospod župnik, rad bi prestopil v katoliško (t kev, idi bi bili vi tako prijazni, da bi me sprejel'-Bil je mož simpatičnega obnašanja. , ^ ..Dragi prijatelj, čemu bi pa vi radi prestopi .-našo vero!* Kakšni nagibi vas vodijo pri tej odločil' ,Saj poznate, kakšen je danes položaj. roorV. rda* e tudi v Jugoslaviji, kar delajo drugod z Zid'- V bi se rad temu izognil. &tev. 4. Stran 15. „ V katoliško cerkev ne sprejemamo ljudi, ki niso Prepričani o resničnosti katoliške vere. Noben d usto v-nik ne sme sprejeti kateregakoli drugoverca. ki bi 8a vodili k prestopu oportunistični razlogi. Druge veje vas rade sprejmejo, toda katoliški cerkvi je vera življenje in resnica. Če sle prepričani o resničnosti svoje, vere, ostanite kar v njej in živite po svoji vesti, ta. sem sicer prepričan, da pri nas ne pride do kake-preganjanja [udov, ki ga obžaluje ves kulturni Svet, pa če bi prišlo tudi, bodite značajen mož in ra.j-*e prenašajte tudi preganjanje, kakor da bi ravnali Proti svoji vesti. Pogledal me je hvaležno. ..Hvala lepa. gospod župnik za nasvet, ki se ga bom držal." In je odšel. Gotovo je bolje in častneje biti nekrščen, a zna-('aJen Jud. kakor pa neznačajen Jud. ki se je dal kr-s"ti le iz koristoljublja. V Kranju je rojen, a stanuje daleč izven Kranja. Nekoč dobim dolgo pismo, kjer naznanja, da je iPtopil iz katoliške cerkve radi družinskih razmer, ""a dolgo in široko popisuje, da je -sicer v srcu še vedno prepričan katolik, a da je pač moral prestopili v starokatoliško cerkev, ali v pravoslavje, ker se sicer m more poročiti drugič, a da prepoveduje, da.i>i "kranjski zvon" objavil njegov izstop iz katoliške <0'k\e . .. To pa bi mu moglo škodovati, če bi ljudje 1)0 ..kranjskem zvonu" izvedeli, da je izstopil iz ka-Piške cerkve. .. i Ljudi, ..Kranjskega, zvona", se boji. kaj bo pa re-n'l Bog, to ga. ne skrbi... »Gospod župnik, ena izgubljena ovca se vrača..." »Saj veste, da je v nebesih večje veselje nad eno 'gubljeno ovco. ki se vrne. kakor nad devetindevel-' ^setimi pridnimi . . ." i/, Nasmehnil se je in pričel pripovedovati svojo /,lvljenjsko zgodbo. I »Mlad človek je nespameten. Vname se, pa se za-Tako sem se tudi jaz. Zagledal sem se na plesu v "dado gospodično pravoslavne vere doli na našem ju-R". Seveda je hotela vsa družina, da se poročiva pred Pravoslavnim duhovnikom. Meni je bilo le za dekle J" nisem niti mislil na to. kake posledice bo rodil tnpj 0|;ik. Poročil sem se pred pravoslavnim popom. Po l)jlr mescih pa so se mi odprle oči, da midva ne har-"1()"irava. Jaz katolik, poleg tega še Slovenec in Ev-L°Pejec, ona pravoslavna, Balkanka, to ne gre skupaj. r''sli so božični prazniki, velika noč; doma je bilo a*o prijetno ob takih prilikah, v moji družini pa pu-Sj°.'n prazno. Nobene topline v družini. Meni je po- j'jalo vedno bolj pusto, z ženo sva se vedno bolj 0f'claljevala. dokler nisva šla narazen. In sedaj bi rad Se popravil." i*kl d)ragi prijatelj, treba bo delali pokoro! Vi ste j učen iz katoliške cerkve, take reči ne more po-rav'iuli navaden duhovnik, mora iii vse na škofijo, cel,, v Rim ..." •.Na vse sem pripravljen, storite, kar je potrebno." • In res storil je vse. kar je bilo potrebno in zopet i° Postal ud katoliške cerkve in našel zopet srčni mir. £a že dolgo ni imel... Župnija Kranj OZNANILA ZA APRIL: *• Cvetna nedelj«, prva nedeljo v mescu, ob 6. uri sv. mašu iifta^ '^stavljenim sv. R. T., skupno sv. obhajilo za moške,, ki ". Veliki četrtek se bo prvič delilo sv. obhajilo ob 6, na to ob 7., 7.50 in ob S. uri. <)b 9. uri je slovesna pela sv. maša, med katero se deli sv, obhajilo in na to se prenese sv. II. T. \ kapelo božjega groba. 7. Veliki petek se prične sv. opravilo ob 8. uri zjutraj, /večer ob 7. uri je zadnja postna pridiga, rožni venec, litanije presv. Srca Jezusovega in pelje žaiostink. 8. Veliko Soboto se prično s V. obredi ob 7. uri /ju raj. najprej je blagoslov ognja, rta to branje prerokb, blagoslov krstne vode, slovesna pela sv. maša. Veliko soboto preneha opoldan vsak post. Blagoslov velikonočnih jedil: Ob 3. uri \ roženvenski cerkvi, ob poli štirih v Čirčičah, ob 4. na Hujah. o!> 4. v Sfcruževem, ob 4.30 na Rupi. ob 1 ponovno \ roženvenski Cerkvi. Ob (>.I"> uri zvečer so najprej v župni cerkvi slovesne ju-tranjice.. na to obred vstajenja in slovesna procesija vstajenja po Mestnem trgu, kakor po navadi. Hišni posestniki in stanovalci ob ulicah se naprošajo, da razsvetle okna mcl procesijo. Molitveno uro naj opravijo: Veliki četrtek ob 3. Uri Dekliška Marijina družba, veliki petek ob 3, uri III. red. veliko soboto ob 3, uri ženska Marijina družba. 9. Velikonočna nedelja, eb (>. sveta maša / dvema blagoslovoma, ob pol enajstih slovesna pela sveta maša / dvema blagoslovoma. Popoldne ob pol treh so slovesni" pete litanije M. i!. 10. Veliki ponedeljek, nezapovetian praznik, sv. maše. kakor ob nedeljah. 16. Bela nedelja, služba božja po navadi. Na Prlmskovem je ta dan celodnevno češčenje presv. ti. T. Na predvečer Se tam slovesno zvoni, zjutraj ob 6. uri je najprej pridiga, na tO se izpostavi sv. R. T. Ob 9. uri dopoldne je na tO lam druga svela maša s pridigo, Popoldne ob r>. uri bo pridiga in na to slovesne pele litanije presv. Srca Jezusovega in zahvalna pesem. Uro molitve naj opravijo: Od 1.0. do II. dopoldne dekleta, od il. dO 12. moški, od 12. do I, žene iz Grabna, od 2. do ii žene iz Gorenj, ml S. do 4. šolska mladina, od 4. do ">. žene iz Pritnskovega. Ta dan naj vsa soseska prejme sv. zakramente, spovedovala bosta prejšnji večer lam dva spovednika. 23, II. nedelja po vel. noči, služba božja po navadi, popoldne shod za žensko Marijino družbo. _>">. Sv. Marko, ob (>. sv. maša in na to procesija v ro/en vensko cerkev, kjer je pridiga in sv. maša. 30. III. nedelja po vel. noči, služba božja po navadi. POROČENI PARI: Pavuna Frane, delavec, klane 7i in TiČ Mihaela, delavka. Primskovo 145, poročena 19. marca 1939. MRLIŠKA KRONIKA: Lavtar Neža roj. Brane, železu itn rjev a žena, roj. 2. jau. 1857., umrla 28. Februarja L939. Bajt Janez, pošdstnik, rojen 14. decembra 1866, umrl t. marca 1939. Lukman Ivana roj. /elnik, vdova, rojena 14. junija 1851. umrla 5. marca 1959. Zupan Marija roj. Rosser, vdova, rojena 28. maja 1862,, umrla 13. marca 1939. Rožaj Ro/.alija roj. Kotlovšek, žena vpokojenega tajnika sreskega načelstva, rojena I. sept, 1867., umrla 20. marca 1950. Kristančie Frane, čevljar, rojen 14. oktobra IS58..' .....rl 24. marca 1959. Stran 16. KRANJSKI ZVON Šlt'V. 4. Primskovo OZNANILA ZA APRIL: mož in fantov. Popoldne ob 2. uri k rižev pot in litanije. 2. Cvetna nedelja. Služba božja ob 7. Skupno sv. obhajilo d.. 7] in 8, (dej o/nanila Kranj! BllagpsloV jedil ob 3, uri. 9. VelikoilOČlta nedelja. Ob ?, uri peta sv. maša pred iz-poslal.jenin, sv. \\. T. Popoldan ob '2. uri pele litanije M. B. 10 Velikonočni ponedeljek. Ob 9'. uri sv. maša. Popoldi.....b J. uri litanije! Ki. (dej o/nanila Kranj! 23. II. nedelja po vel. noči Služba božja ob 9. uri. Popoldne ob 2. uri krščanski nauk in litanije. 25. Glej oznanila Kranj! 30. III. nedelja po vel. noči. Služba božja ob 9. uri. Popoldne ob 2. krščanski nauk in litanije. Župnija Šrnartin pri Kranju OZNANILA ZA APRIL: 2. Cvetna nedelja. Božja služba ob 6! in s. uri po navadi, ob oli 10. uri blagoslov oljke, procesija okrog cerkve in sv. maša. Vilfan Krn ne. oženjen kroiaški mojster i/. Zg. Bitnja, s,,,r "■() let, u m rl 14. ma rcn. ." Mrak Ivana, vdova železničarja iz. Stružišča, stara .01 umrla I si. marca. ' i Jožef Aleš, zak. sin kajžarja na Bregu star pol lela-,11"" 27. marca. . ■ i . ■ ■ ' Razno 4(1 Jožefov v Kranju se je podpisalo na vlogo, ki so jo P. slali na župni urad v Kranju in v kateri prosijo, da bi se i>*»s'•1 vil v župno cerkev v Kranju kip ali podoba sv. .I0/I ' ob sirani Marijinega oltarja. Zelo lepa je la vnema za e;'sl '! Jožefa. (Crkveno predslo j n išl v o bo po možnosti skušalo usIH-tej želji, seveda če se bo našla primerna rešitev, ki bi '"' '"" lila cerkvene a rh i l ek I u rc. Naprosili siiio prof. \ urnika, naj '"^ ša uslreči tej želji, če je mogoče. Ker imamo sedaj seznani v^ Jožefov, menda ne bodo zamerili, če bomo ob priliki hl.d-i »r ti"-liki predložili račun v kril je. Zdi se mi. da je pač najbolj priuu da sv. Jožefa oskrbe predvsem kranjski Joželi. Pri tej I" pa pripomnimo, da ne bo več mogoče v naši župni cerkVl V ljubno obešali kakili ..pildkov" ali manjvrednih kipov. ki . ka/ili cerkev, če se bo kaj poslavilo v cerkev, mora tO ' ••al "k"S Popoldne el, 2. uri piidku in liliniie. Ta dan in VSC dni l('l>o in primemo naši cerkvi, o čemer pa ne bo odločal 0 ^ velikega ledni vesoljna odve/a. posameznika, ampak za lo določeni strokovnjak. \ sc nafcW . 5. V sredo. Četrtek in petek popoldne ob 4. uri molitve velikega ledna. h. Veliki četrtek. Spomin zadnje večerje. Ob 9, mi pela sv. maša. med mašo sv. obhajilo, po maši prenešenje sv. II. F. k oltarju Matere B., potem odgrnjenje oltarjev. 7. Veliki petek. Spomin smrti (i. N", J. K. Ob s. uri pasijoji, odgrnjenje in počaščen je sv. križa, maša z predposv ečono sv. hostijo in prenesen je sv. R. I. v IS. grob. I. jer ostane izpostavljeno do procesije vstajenja. N. Velika sobota. Ob tri celil na 7. blagoslov ognja, velikonočne sveče, poleni pela sv. inaša. Popoldan ob 5. uri molitve in procesija vstajenja (>. po navadnem redu. -■ Skupne molit-vene ure bodo v petek od 2. do 5. za šolsko mladino, od poli r. do poli S. za dekleta, od pidi S. do poli 9. /a može iu fante. imena, da bi Blagoslov velikonočnih jedil: V soboto ob I. uri ua Bregu, <>l poli 2. v l)rulovki. ob I. uri ua l.aborali, ob poli 2. v Št. Pelin potem ua Kalvariji pri Treh križih in na Gor. Savi. Ob 2. v do- cerkve mora namreč odobrili cerkvena oblast in državni za umetnostne spomenike, tuko da tudi župnik ne more no 9*' volji postavljati kakih spomenikov v cerkvi. Uradne ure so v naši pisarni vsak dan od 9; do |2. un poldne. Kdor bi pa želel govorili osebno z. župnikom, naj P' |fl| l>a šele ob 10. uri v pisarno, ker radi bolezni mašil jeni šele " iri četrt na deveto uro v župnijski kapeli. Cerkovnik min"'.j ne more prej slreči pri sv. maši. dokler ne opravi vseh op1'"*' v župni cerkvi. Prijavite v vojni padle! Na ponovni poziv je bilo dosei Inl prijavljenih šele 17 padlih vojakov iz svetovne vojne. Cu4»° je. da se v naši župniji za vojne žrtve lako malo zanim"!'1 Niti bližnji sorodniki se ne pni rudi jo. da bi prijavili W' li podali seznani padlih za vojni spni'11'"' na Brezjah- Prosim, prijavile vojne žrtve vsaj do 4. april"-VI. mednarodni kongres Kristusa Kralja se vrši v I jubli''||| v dneh od J5. do 50. julija. :\a la kongres bodo prišli zastal'«" Sred. Bit,.,,,, polen, v /g. H,.,,,,,, ob i, . Slrazišču. V sobo,,, vseh kaloliških narodov. Slov.mci ......-amo skrbeti da bo PO I---M - v nedel,,, p,, 6 .....ši v lami cerkvi. ,e„, kongresu predvsem v našem .....-odu /raslo kraljestvo bbli* Nedelja praznik vstajenja Gospodovega. Božja služba ob da bo,l„ pa tudi drugi narodi „„ tem kongres,, spoznali, da ¥ naš narod globoko veren in kulturen, lak kongres ima ««ff l»"inen tudi v narodnoslnen, oziru. ko bodo po njem Slove"'''' spoznali narodi, ki jih dosedaj nis,, spoznali. Skrbeli moru1"" torej vsi. da bo kongres kolikor mogoče veličasten, Za to l>°(l" pa potrebne velike žrtve tudi v denarnem oziru! \ nedeljo J* aprilu bo /a kritje stroškov tega kongresa v župni cerkvi «'*' lov an je. ki Ua vsem loplo pri|ioročamo. premožnejše pa I"''"'1 "">• (l« hidi še drugače kaj darujejo za la kongres. I)al,"v(' (,. in 8„ ob poli 10. slovesna sv. 'maša z blagoslovom. Popoldne ob puli 3, pele litanije M. 15. II). Velikonočni ponedeljek. Božja služba ob (>.. 8, in poli 10.. popoldne ob 2. litanije. Id. Bela nedelja. Božja služba ob (>.. 8. in poli 10. 25. II. nedelja po vel. noči. Služba božja ob 6., 8. in poli |0. 24. Sv. Jurij. 25. Sv. Marka. Po sv. maši. ki bo v farni cerkvi ob (,. uri. prošnja procesija v Drulovko. 30, III. nedelja po vel. noči. Služba božja ob (>.. 8. iu poli |0. POROČENI PARI: Mlakar Albin, mizarski pomočnik iz Moravč in 1'rančiška Mesec, iz. Javorja nad Škof jo l.oko, poročena IS. marca. MRLIŠKA KRONIKA: Ziherl Marija, samska sitarica iz Sred. Bitnja, stara 82 let, umrla S', marca. Križnar Marija, samska kmečka delavka iz. Siražišča. stara 7| let, umrla 5. marca. sprejema župni urad. Polrebna bo pa hldj /a našo I'"' 'j. stanovanjska organizacija, ker bo Ireba. da Kranj sprejme \ ■■■ večje število tujih goslov. ki ne bodo mogli vsi prenočevat1 Ljubljani. I pamo da se bodo vsi 1'arani časlno odzvali 111 . (levolje sprejeli ob kongresu tuje udeležence,. Podpirajte Vincencijevo družbo OdgOvortU urednik in zastopnik izdajatelja: M. Škerbec, župnik v Kranju. Tiskarna Tiskovnega društva. Kranj- D-