Papir nas ne more obvarovati Kolesarji v prometu Kolo je ceneno in je postalo (glede na bencinsko krizo) najbolj razširjeno prometno sredstvo, saj ga uporablja staro in mlado. Uporabljamo ga za hitro obvladovanje krajših razdalj tned stanovanjem in delovnim mestom ali za nakup — iz Šiške na mestno tržnico, prav tako pa tudi za krajše izlete. Naši miadi pa ga s pridotn uporabljajo na poti v šolo. V pestrem in razgibanem svetu prometa se z veliko naglico vrstijo različne situacije, prav posebno pa še tam, kjer se kolesarske steze prepletajo s postajališči avtobusnega prome-ta, ki jih je na Celovški cesti kar precej, in pa tarn, kjer na teh stezah ni označenih cestnih križišč oziroma sekajo prometno cesto (kolikor je označevanje potrebno, če kolesar upošte-va, ob dobri vidljivosti, to križišče oziroma prečkanje ceste). Kot vsak pešec, tako mora v prometu tudi kolesar ali voznik kolesa z motor-jem upoštevati in spoštovati zakonita določila, ki opozarjajo, pojasnjujejo, prepovedujejo, do-voljujejo, omejujejo, skratka — odločajo o redu zaradi varnosti in zaščite Ijudi. Toda kot nam kažejo letošnji polletni podatki o prometnih nesrečah, ki so v primeri z lanskim letom narasle kar za 4,8 odstotka, so zakonski predpisi za odnose med Ijudmi, kakršni bi mo-rali biti v prometnem življenju, še vedno po-manjkljivi. Nikoli ne bodo mogli vsebovati vseh moralno-vzgojnih in moralno-izobraževalnih norm, ki so za zdrave odnose med udeleženci v prometu nepogrešljive. To vrzel morata za-polniti le vzgojenost in kutturnost, ki se kažeta v lepem vedenju, v razumevanju in v upošte-vanju vseh prometnih predpisov. Teh 4,8 odstotka prometnih nesreč več v prvem polletju v naši občini, ki s 152 promet-nimi nezgodami prednjači med Ijubljanskimi občinami, so v glavnem povzročili kolesarji in vozniki koles z motorjem. Le-ti ne upoštevajo dovolj predpisane in do-voljene hitrosti, ki je omejena le do 30 km na uro, ne upoštevajo avtobusnih postajališč, ki so ob kolesarski stezi, vozijo v dvoje in pa po levi strani. Veliko pa je tudi primerov, ko kolesarji za svojo vožnjo uporabljajo pota pešcev, po-sebno v KS Koseze in pa v Tivoliju. Vsekakor bodo morali in morajo vozniki koles in koles z motorjem upoštevati zakonske predpise, ki v 17., 18. m prav posebej v 19. členu zakona o vamosti cestnega prometa opozarjajo voznike, naj, ko se približujejo kri-žišču, še posebno takemu, ki ni urejen s sema-fori ali drugimi cestnimi znaki ali znaki, ki jih daje pooblaščena uradna oseba organa za notranje zadeve, zmanjšujejo hitrost vozila, zlasti še: — ko pripeljejo do kraja, kjer je postavljen prometni znak »otroci na cesti« pred zazna-movanim prehodom za pešce, — pred ostrim in nepreglednim ovinkom, — prav posebno pa, ko se približajo skupini ali koloni pešcev na avtobusnih postajah, ko hite preko kolesarske steze na avtobus, kar pa je dolžnost tudi pešca, ki hiti na mestno pre-vozno sredstvo, jn pa ko prečkajo stranske ulicekotTugomerjevo, Pavšičevo, Gospodinj-sko ali druge odcepe na Ceiovški, ki jih seka kolesarska steza na eni strani in na drugi Majcnovo, Gasilsko, Drenikovo, Obirsko itd. Več hujših prometnih nesreč, ki so jih pov-zročili kolesarji, je bilo tudi na tako imenovanih stranskih cestah. Tako je kolesar na Gasilski cesti zaradi preveiike hitrosti povzročil ne-srečo s hujšo poškodbo glave in zlomom noge ter roke, v Dravljah pa npr. zlom roke. Vse za-radi prevelike hitrosti in ob neupoštevanju prometnih predpisov, ki veljajo prav tako tudi za kolesarje in voznike koles z motorji. Ker so povzročitelji teh opisanih in neopisa-nih nezgod v glavnem starejš^nad 18 in več let, bi tudi njim priporočili: PODAJ SE NA CESTO V PROMET SAMO TEDAJ, ČE DOBRO OBVLADAŠ TEHNIKO VOŽNJE \H POZNAŠ VARNOSTNE PRED-PISE CESTNEGA PROMETA. Roman Stana