LOKALNA SAMOUPRAVA Znane so pristojnosti novih občin Z drugo obravnavo predloga zakona o lokalni samoupravi, ki jo je Državni zbor opravil na 15. seji, od 2. do 6. decembra, se pripombe občin, državnega sveta in komisije za lokaino samoupra-vo vse bolj odražajo v določbah zakona. S spreje-timi amandmaji k predlogu zakona se v zakon vračajo določbe o pogojih za ustanovitev občine in o pristojnostih občine. Določeno območje bo izpolnjevaio pogoje za ustanovitev občine, če bo zagotavljalo izvajanje večine naslednjih nalog, ki bodo navedene v zakonu: osnovna preskrba z živ-ljenjskimi potrebščinami, dostopnost primarne zdravniške in socialne oskrbe, osnovna šola, os-novna komunalna opremljenost in s tem povezane lokalne javne službe, osnovne prometne in PTT storitve, prostori za izvajanje lokalnih upravnih, društvenih in političnih dejavnosti, osnovni pogoji za športno in kulturno dejavnost, dostopnost do bančnih in finančih storitev, informacijsko-doku-mentacijska dejavnost, požarna varnost, civilna zaščita. Pristojnosti obiine, ki bi jih naj po 22. členu predloga zakona določili kar s statuti občin, bodo določene v zakonu. Občina: upravlja občinsko premoženje, omogoča pogoje za gospodarski raz-voj občine, ustvarja pogoje za gradnjo stanovanj in skrbi za povečanje najemnega socialnega skla-da stanovanj, v okviru svojih pristojnosti ureja, upravlja in skrbi za lokalne javne službe, pospešu-je službe socialnega skrbstva, za osnovno varstvo otroka in družine, za predšolsko varstvo in social-no ogrožene, invalide in ostarele, skrbi za varstvo zraka, tal, vodnih virov, za varstvo pred hrupom, za zbiranje in odlaganje odpadkov in opravlja druge dejavnosti varstva okolja, ureja in vzdržuje vodovodne in energetske komunalne objekte, po-spešuje vzgojno-izobraževalno, informacijsko-do-kumentacijsko, društveno, turistično, kulturno in druge dejavnosti na svojem območju, pospešuje razvoj športa in rekreacije, gradi, vzdržuje in ure-ja lokalne javne ceste, javi\e poti, rekreacije in dnige povrSine, opravlja nadzorstvo nad krajevni-mi prireditvami, organizira komunalo-redarstve-no službo in v skladu z zakonom skrbi za javni red in mir, skrbi za požarao varnost in organizira reševalno pomoč, zagotavlja izvensodno poravna-vo sporov, organizira pomoč in reševanje za pri-mere elementarnih in drugih nesreč, organizira opravljanja pokopališke in pogrebne službe, dolo-ča prekrške in denarne kazni za prekrške, s kate-rimi se kršijo predpisi občine, sprejema statut občine in druge splošne akte, organizira občinsko upravo, ureja druge lokalne zadeve javnega po-mena. Za financiranje občine se v zakon vnašajo nove rešitve: v strukturi prihodkov občin morajo lastni viri financiranja občin dosegati v povprečju naj-manj 80 odstotkov. Za financiranje lokalnih zadev javnega pomena pripadajo občini tudi prihodki iz dohodnine in davka na promet nepremičnin. Raz-merje za razporeditev prihodkov se določi s po-sebnim aktom Državnega zbora. Glede dinamike in načina uveljavitve refonne komunalnega sistema je bil sprejet predlog, da se v občinah, kjer bi občani izvedli do 31. marca 1994 referendume o oblikovanju novih občin, iz-vedejo volitve občinskih svetov in županov do 31. decembra 1994. V drugih občinah pa bi se aprila 1994 izvedle volitve v občinske svete, referendumi o oblikovanju novih občin pa najkasneje do 31. marca 1996.