avgust I« t Sv. Rok 17 S Hi.iacint « 6 Helena J9 P Ludovik + 2£Sjiernard ;; £ Simforijan •S S EV-* P Si kralj? -7_S Jožef Kal. 28N12. pobink": 30 t Rozali'i,°bSlaV- S Rajmund Slovenec £RYI SLOVENSKI LIST K AMERIKI Geslo: Za vero in narod — za pravico in resnica — od boja da zmagel GLASILO SLOV KATOU DELAVSTVA V AMERIKI IN URADNO GLASILO DRUŽBE SV. DRUŽINE V JOLIETU; S. P. DRUŽBE SV CHICAGI; ZAPADNE SLOV. ZVEZE V DENVER, COLO., IN SLOVENSKE ŽENSKE ZVEZE V ZEDINJENIH DRŽAV [(Official Organ of four, Slovenian OrganizationsJ HAJITAKEjtl III MAJBOLJ PRILJUBLJEN SLOVENSKI " UST! s ZDRUŽENIH državah , ameriških, redsednik obljubil Kanadi, da Amerika ne bo mirno gledala, ako bo ta napadena. — Domneva se, da je s tem razširil Monroe doktrino tudi na Kanado. — Indi-rektna obljuba pomoči Angliji v slučaju vojne Kingston, Ont., Kanada.— ^edsednik Zed. držav, Roose-eit, je lmel ta četrtek y tu. Jsnjem mestu pomemben go-nil' I katerim Je demokratični zavam Evrope gotovo u8"°dil, a v diktatorskih avah bo z njim brez dvoma Plovno dregnil v sršenovo w ; Njegove besede so Arno^f jaSn° izrazile, da stoji lih d - na strani d-emokratič-sedtln!ZaV- Izjavil se Je pred-nekako sledeče: "M* nek 1 V Ameriki nismo več na za v6" 0ddal^^em kontinentu, ko j! ega ^tinci sporov pre-]iikak°^1J ne morejo pomeniti 8kod! XT lnteres°v in nikake ki sn Nasprotn°. mi v Amerike?. ° Postali Pozornost vsi-Vsake ho Vse ako m vfCeni0' aH ne. K sreči mi Polne' V PrijatelJ'stvu in v po-tied ™ sporazumljenju, l&hko - 0 z jasnim očesom na ^ možnosti... in lahko, pr'spevanaŠe nade uresničijo, lu. A k svetovnemu mi-ako nas upi varaj°> • zagotoviti drug «ta]a rTl da bo ta Polobla o-teri bo trdnl'ava- na ka-motenA ^lizacija \lahko ne-cvetela. sester^ad'ski dominijon je del W,,a bntanskega naroda. stv0 z Vam dam, da Ijud-?ržav ne bo stalo oblast n \°b strani- ako bo °&rožena kanadsko zemljo Serija „°d katerega drugega PogpL Vek. v Važen je zadnji sta-Ha t,?601 Se namreč zago-H Kanadi od strani 0(} kake ako bo ta napadena N W7nanje države. Ta iz-da?! °j"i Pomen ' ua se s t ...... Prvi je iT, d°ktri, ? t1ak0zvana "Mo»- :Jala le J f ' kl je doslej ve-?ke- naIž eZele latinske Ame-Kak" Sa Zdaj tudi na Kana-rt > Po obsega ta dok- ve oibv P° kateri 80 Zed- S Pomoč v«Te' da prisk0ČiJ° kfJSak> deželi na ame-" ^Padltlnentu' ako bi bila h bila Kar, ,°d Zunaj- 0d tega t S6d^ P " i2k,jučena' toda ti! °dsW'^eveltovi izjavi ga dežela' na kakor kaka 5 KONVENCIJE K. S. K. J* Evelethska naselbina sijajno sprejela delegacijo KSKJ. —o— Eveleth, Minn. — (Izvirno). Morda bo cenjene rojake zanimalo, kako smo clevelandski delegat je potovali na konvencijo KSKJ. v Eveleth, Minn. Potovanje je bilo prav prijetno. Delegat je in delegatinje smo bili vso pot najboljše volje. Prepevali smo lepe slovenske pesmi. Že ko smo se ustavili v Chi-cagi so nas rojaki lepo'sprejeli. Na postaji so nas pričakala Mr. in Mrs. A. Tomažin, ki sta mene in Mr. Zupančiča, ki uradno zastopava sv. lovrenško faro in tamošnje društvo KSKJ, odpeljala na svoj dom, kjer vodita lepo urejeno gostilno in naju najboljše postregla. Prav prileglo se je. Hvala njima za vse dobrote in postrežbo. Še kakih 10 minut sva imela časa in te sva porabila s tem, da sva obiskala uredništvo Amer. Slovenca, kjer je naju prijazno (Dalje na 3. str.) ——---j_ PONUDBA NA-ZIJEV ODBITA Amerika ne pristane k njevalni trgovini. izme- Dv ameriške celine. K uei N je na0n?Gn Rooseveltovih Oe«nik b0lJ VaŽen- Kot jTs2a del * je šla , koraj " tan.skega imperi- Ca,ka 4 7ktT je' da bi v t- kajti • .Kanado f Pfetla t,1 v°Jna '1no^cailada' ? v nevi IrnPerij.Kanad"a je Caj^.akoT08" napada I« v samo na-v katero bi se to^7 2a celPa' bi Pomenila % " in a^o b0 Angi te" X° Rokopisov uredništva rte vrača. J. M. Trunk: Verska svoboda Beseda je tu. Kakor pač kdo besedo tolmači. Mnogi vidijo več polno in popolne verske svobode, kjer je je vrlo malo, ako se beseda prav tolmači. V Mehiki je vzgoja duhovniškega naraščaja nemogoča. Amerikanski škofje so morali to delo prevzeti v upu na boljše čase, v upu na versko svobodo pač. Pa so neki vzhičeni, ker je v Mehiki taka svoboda. Enako je radi naraščaja v Rusiji pri katoličanih in pravoslavnih, dasi je menda celo v ustavi verska svoboda zajamčena. Nobenega verskega udejstvovanja ne more nobena ustava, če bi tudi hotela, zaukazati, niti ga ne more zatreti. Vesti so vesti, težko jih je kontrolirati, zato tudi težko komentirati. Iz Rusi je se poroča, da so brezbožnfki vsaj v Ukrajini hudo na zadnjem koncu; nobene celice ni več. V Zarizimu, kjer delajo traktorje, so ob Veliki noči mnogi delavci dali svoje otroke, tudi že starejše, krstiti. Dalje se poroča, da so celo "Iz ves t j a" svetovala, naj brezbožniki malo zavirajo, ko dosti ne dosežejo s svojo borbenostjo. Ako so vesti resnične, bi bil komentar usmerjen po stališču, kako kdo versko svobodo pojmuje. Avstrijci so kar smuknili pod Hitierevo kapo. Baje se jim je zajamčila verska svoboda. Zopet pa 'se glasijo vesti, da jih že zdaj hudo TOfi glava, ker Hitler pojmuje versko svobodo tako, da ni te svobode.» V lojalistični Španiji, pravijo simpatičarji, vlada verska svoboda. V to bi pač spadala svoboda, da se sme brati javno kaka maša. Pa je dosti vesti, da take robe tam ni. Razni lute ranči so imeli usta polna o verski svobodi. Kakor kaž^, zgodovina skozi vsa stoletja prav do danes, drugim,- v prvi vrsti katoličanom, niso priznali te svobode^ ako so prišli clo moči. Marsikaj se je izpremenilo, ampak še danes so celo v Ameriki katoliški državljani v marsičem državljani druge vrste, le tolerirani, ne enakih pravic. Pri vsem tem pa se neki kar penijo, ako govorijo o verski svobodi, kjer ima besedo katoliška cerkev. Prav pojmovana verska svoboda je le, kjer more govoriti katoliška cerkev. Kar se ji očita, je natolcevanje in obrekovanje. Kar imamo pri nas v Ameriki svobode v verskem udejstvovanju, je prišla ta svoboda iz katoliške cerkve. ženje o zbližanju vzhoda in zapada, je naletel pri pravoslavnih cerkvenih ^rogih na hud odpor, nikakor ne pa pri ljudstvu. Tudi katoliška cerkev zadobi lahko rane tu in tam, ampak kot organizacija stoji, in se ne more niti primerjati v tem, kar je doživelo pravoslavje v Rusiji, v najmočnejši svoji trdnjavi. Prav Rusija je polna nad na povrnitev, ker ljudstvo se bo znašlo, ako zopet ne pride odpor od strani še ostalih cerkvenih krogov. Zanimiva je zgodovina, ki ni splošno znana, kako je prišlo v Rusiji do državnega pravoslavja, kakršno je bilo do nastopa komunizma in revolucije. Splošno se sodi, da je politika vpregla cerkev pred svoj voz. Pač, amp^k car Peter Veliki je to storil le, ker so ga prisilili k temu vrlo naduti cerkveni glavarji. Peter je imel svoje slabosti, bil pa je tudi ženij. Jasno je spoznal, kako je prišlo do ločitve ruske cerkve od Rima, enako jasno pa je tudi videl, da je zedinjenje nujno, ako hoče ruska cerkev vršiti svojo duhovno vzvišeno nalogo. L. 1720 je sklical vse metropolite, nadškofe in škofe v svojo palačo v Moskvo, in jim tam predložil, kako potrebno je in kako koristno bi bilo zedinjenje s katoliško cerkvijo. Žal, da je naletel na gluha ušesa. Ko so zbrani pravoslavni cerkveni dostojanstveniki odklonili drug za drugim, da bi priznali papeža kot poglavarja vsesplošne cerkve, se je Peter dvignil in izjavil zbranim: "Ne poznam nobenega drugega zakonitega in pravega patriarha od patriarha na zapadu — patriarha v Rimu. Ker vi odklanjate, da bi bili njemu podložni, bote od sihmal morali ubogati mene." Tako so postali carji glavarji ruske pravoslavne cerkve. (Glej: Theiner, "Blahoviest", 1856). Kako čisto drugačna bi bila zgodovina pravoslavne cerkve, vse Rusije in morda celo vsega slovanstva, ko bi bili cerkveni glavar ji.sledili ženi ju Petra Velikega. Dokler so bili carji na prestolu, se je pravoslavje obdržalo pri življenju, ko so padli carji, je padlo kot cerkvena organizacija tudi pravoslavje. Kar ga je še ostalo, so v Rusiji le razvaline, in zgodovina teh razvalin je pod komunisti vrlo klaverna. Sicer ne manjka svetlih žarkov radi verskega razpoloženja v masah, ampak prav nadut odpor je še vedno opaziti celo pri razvalinah. Kdaj pride do spoznanja?? Kdaj? Zadnjič je bil pfi meni pravoslaven duhovnik. Pravi duhovnik je. Celo rimski kolar je nosil. Spoznal sem, da ni toliko v zvezi s kako pravoslavno cerkveno občino, pač pa pod vplivom metodistov. Razlika v verskih resnicah je med katoličani in pravoslavnimi neznatna, dasi važna, zato so tudi le razkolniki, ne heretiki. Razlika med pra-voslavjem in metodizmom pa je naravnost ogromna, kei so metodisti heretiki. In vendar gre pravoslavni pod vpliv metodistov, napram katoličanom pa nosi glavo silno visoko. Vrlo značilno. Za nas Slovane bi bilo premostenje med vzhodom in zapadom naravnost odločilnega pomena, ko verski nihili-zem bolj in bolj izgublja na privlačnosti, in se morajo s časom razmere preustrojiti. Vsaj zdaj je pravoslavje v hudih stiskah, mestoma je skoroda izginilo vsaj kot organizacija. So znaki, da igra pri tem previdnost božja skrivno vlogo. Kjer se je pa pravoslavje le količkaj še obdržalo, ni znamenj zbližanja, narobe, kakor je razvidno prav v Jugoslavi ji, je pravoslavje ostalo ali »celo postalo agresivno. ISje tičijo razlogi? Pravijo, da igra svetna politika pri tem važno vlogo. Brez dvorono, ker pravoslavje se vzdrži le s pomočjo politike. V Rusiji se je politika postavila proti pravoslavju, pa je kot organizaci ja skoroda izginilo. Ampak ne bo vedno in povsod le politika kriva. Na sebi malenkosten razkol, je do danes spremljan z nekim silnim duševnim napuhom prav pri tistih krogih, kjer vsak napuh najbolj kvari. Ko je francoski nadškof Her-biny po polomu, ki je razen Srbije in Rumunije zadel najbolj pravoslavne dežele, preučaval na licu mesta razpolo- O TEM IN ONEM IZ SOUTH CHICAGE So. Chicago, III. Najprej naj vam povem dasi menda že veste, da bomo imeli v nedeljo 21. avgusta običajno favno romanje k Mariji Po-s naga j v Lemont. Če rečemo, «'a je to farno romanje, naj bi tako bilo tudi v tesniti. Kadar se je v starem kraju kaka fa-ra ali družba, recimo Marijina družba spravila na romanje, so zares vsi šli, le tak, ki res ni mogel, je ostal doma, bil pa je v duhu z* onimi ki so šli in je bil radi tega prav gotovo deležen vseh onih milosti romanja, kot c.stali. Tako naj bo tudi naše letošnje romanje. Vsi pojdimo k Mariji Pomagaj, da se ji poklonimo, se ji zahvalimo za številne dobrote ki smo jih po njeni priprošnji prejeli iz božjih rok in jo po-simo nadaljnega varstva in božjega blagoslova. Potrebni smo Njene priprošnje in Njenega varstva, zlasti v sedanjih časih prav vsi, tako revni in bogati, zdravi in belani, srečni in nesrečni. V današnjih modernih časih jo sicer romanje nekako prešlo "iz navade", kakor bi rekli in mnogi mislijo, da je to zastarela "traparija", da se tako izrazim, pa ne verjamem' da je to res in naj bodo časi še tako moderni. Še vedno imamo iste 'potrebe, kot so jih imeli naši predniki, iste nadloge nas tarejo kot so nje, če ne morda še hujše, zato še bolj potrebujemo Marijine priprošnje. Zato še enkrat zakb'-čem, v nedeljo 21. avgusta vsi k Mariji Pomagaj v Lemont, da bomo zopet enkrat vsi skupaj zbrani pred njeno materino sliko, da nas bo vse skupaj blagoslovila s svojim Sinom. Kakor ste slišali oznanilo, bo sv. maša na hribu, če bo vreme dopuščalo. Tisti, ki se mislite romanja udeležiti, bodite pred pol deseto uro zbrani pri cerkvi na 9(5. cesti, kajti ob 9 :.'>0 bodo truki že odpeljali, da bomo pravočasno tam. Vožnja s trukem bo stala tja in nazaj 50c za odrast-te, za otroke pa 25c, kar pač ni veliko. Torej nasvidenje v Lemontu. Preteklo soboto večer je bil pri nas Mr. Anten Grdina iz Clevelanda, ki je v naši cerkveni dvorani kazal filmske *like. Naznanjeno je bilo to v cerkvi, pa menda mnogi niso slišali", s čimer so seveda ve- 4 !iko lepega zamudili. Slike so namreč bile nad vse zanimive in marsikateri, ki sedaj sliši pripovedati kako lepe so bile, mu je žal, da je "pozabil" priti, ali da ni "vedel" da se bodo kazale slike. Za borih 20c vstopnine smo videli slike iz stare domovine in iz Amerike in vsaka izmed teh po vrednosti prekaša najbolj zanimivo zaljubljeno storijo ki vam' jo kažejo po mestnih "šovih", kajti te slike so bile del našega naroda, torej del nas sa-'. mih, popolnoma naravne in nič izumetnične, ki so pokazale našega človeka kakoršen je v resnici, medtem ko po "šovih" kažejo po večini samo izumetničene predstave in našminka-ne obraze. Rad bi vam še kaj zapisal o delu, pa vsi pravijo da ni vredno o tem pisati. Še najbolj so pri nas zaposleni v žitnicah in tudi še precej dobro zaslužijo. Lesna industrija je pa na počitnicah in skoro ravno tako tudi jeklarne, dasi še obratujejo pa samo toliko, da se stroji gibljejo. Pred kratkim je Illinois Steel kompanija pobrala precej odpuščenih delavcev nazaj, pa jih je po enem tednu dela zopet odposlala domov. Že dolgo obljubljajo da se bo stvar izboljšala, izboljšanja pa le ni in Bog ve kedaj pride. Novinar --o- O SLOVENSKI MOŠKI ZVEZI Cleveland-Collinwood Kedor zasleduje dnevne dogodke in vsestransko delovanje naših bratskih društev potom našega Slovenskega časopisja, njemu je gotovo znano, da se še vedno udejstvujemo v raznih morebitnih potrebah današnje dobe in da na tem polju še nikakor ne mirujemo. Zraven vsega dela kar smo se že žrtvovali v daljnji preteklosti, da si postavimo temelj prave človekoljubne bo. dočnosti, po čemer sm[o toliko let stremeli, da se naše ideje uresničijo, se nam je po tolikih letih zahotelo, da si ustanovimo še eno organizacijo, katero naj bi vodila Slovenska Moška Zveza. Namen te zveze je, da se tesnejše bratsko združimo in da skupno deluj mo do boljšega razumevanja svojih dolžnosti in pravic, aben'em do večjega zbližanja bratske ljubezni. Res, da smo v tej stvari, za nas, ki smo že ^ letih, veliko prepozni. To pa naj nas nikar ne ovira, saj imamo za seboj tisoče slovenskih sinov, katere j'e potrebno, da jih pridobimo, pod svoje okrilje, za kar nam bodo v poznejših časih jako hvaležni. Med tem s*e pa nam ni treba bati, da bo naša zaželjena o--nova S. M. Z. izumrla, ko nas več ne bo med živimi. Zatoraj, držimo se starega reka ko pravi: Boljše ,ie ako kaj dobrega storiš za narod pozno, kot pa nikoli. Da s-mo se že prece j oprijeli te ideje, naj omenim, da so sedaj hstanovljene že tri podružnice. Takoj ko so si rojaki v Barbertonu, Ohio., ustanovili svojo prvo postajanko S. M. Z. že so se priglasili rojaki iz Chicage da ustanovijo svojo podružnico v njih naselbini. | Da bi pa idejo še nekoliko bolj oživili, smo dne 15. julija t. i. tudi mi tukaj v naši Collin-woodski nas'elbini ustanovili podružnico S. M. Z., ki nosi št. 3. Tako je naša želja, da se odzovejo še drugi rojaki za ustanovitev svoje podružnice, ker že sedaj skrbno zasledujemo gibanje še tako mlade postajanke in radovedni smo, kje neki bo ustanovljena njena mlada veja številka 4. Ako še niste pisali po informacije, pišite še danes na naslov Mr. Fred Udovič, 183 22nd N. W. Barberton, Ohio, ki je predsednik te zvezp, ali pa se obrnite na tajnika Mr. Jacob Kaserman 948 Perry Ave. Barberton, Ohio, kjer vam be postreženo z vsemi potrebnimi pojasnili. Kakor hitro se bo priglasilo dovolj podružnic, se bo vršila konvencija v Barbertonu, Ohio, na kateri se bo določilo potrebne smernice. Za sedaj je članski asesment za zvezo na mesec 25c m tako bo gotovo ostalo. Da bomo pa čim prej prišli do svojega cilja, apeliram na cenjene rojake, kakor že zgoraj omenjeno, za skupno sodelovanje. Tukajšnim rojakom, možem in fantom, ki živijo v naši collinwcodski naselbini, pa kličem: Dobro do-šli v' našo že ustanovljeno po Jružnico Št. 3, S. M. Z. Pridite na naše seje, ki se vršijo vsaki četrti petek v mesecu ob 7:30 zvečer v Slovenskem domu na Holmes Ave. in prepričali se boste sami, da nam je Slovenska Moška Zveza v resnici potrebna. Chas. Benevol, tajnik -o- SUŠA IN DRUGO IZ ZAPADA St. Joseph Valley, Wash. Da se ne bo čudno zdelo, ker se iz daljnega zapada toliko časa nihče ne oglasi, bom pa jaz nekaj napisala. Rečem vam; da si težko predstavljate veliko vročino in sušo, ki nas tare letošnje poletje. Živo srebro se je pomaknilo zelo visoko, gori do 95, 100 in celo do 108 stopinj nad ničlo, kar je pač veliko za naše kraje. Poleg vročine imamo tudi veliko sušo, kajti pravega dežja, ki bi razsušeno zemljo zadovoljivo namočil, nismo imeli že od pomladi. Letina kaže biti nekako srednja. Sena bo ^e precej, a žita bo tako za srednje dober pridelek, medtem ko bodo jesenski pridelki še slabši, ako nam Bog kaj kmalu ne nakloni potrebnega dežja. Delavske razmere so pač take, kot povsod drugod. Nekaj jih dela pri WPA pri šoli in na cestah, nekaj j'e pa zaposlenih pri Thermax in Magne-site Co. — Malo pozno je že, pa vam bom vendar povedala, da so naši šolarji Peter Skok, Johny Tomshe in Johny Omejc iz Valley, graduirali iz višje šole. Julia Omejc in Mary To'mshe sta pa graduirali 1. junija iz katoliške šole Mary-cliff v Spokane, Wash. Za naprej bo pa zopet nekaj naše mladine izdelalo šole. — Tudi ta novica, ki vam jo sedaj povem. je nekoliko pozna. Na Pozdrav s konvencije Mr. Stefan Jenko, iz Bulger, Pa. nam pošilja pozdrave iz Minnesote in lepo razglednico od Elysškega jezera. Obenem pozdravlja vse svoje znance i'1 prijatelje doma v Pennsylva-niji in drugod po Ameriki in stari domovini. Hvala Stefan in še se oglasite! Pozdrav iz Metlike Mrs. Bara Kramer, iz San Francissco, Calif, ki se mudi zdaj v stari domovini na izletu SŽZ. nam pošilja krasno slik0 od m'esta Metlike,, na njej pa pozdrave vsem znancem in prijateljem. Vse prav, samo to pa ni povedala, kakšen pridelek je letos na Veselični gori. To gotovo pove, ko se vrne. Mrf. Lee Zakrajšek v Chicag' Chicago, 111. — Te dni se je ustavila za par dni pri svojih znancih Mrs. Leo Zakrajšek iz New Yorka, med potjo, ko se je vračala s počitnic v leP' hladni Minnesoti. Pravi, da Minnesota je lepa in kakor nalašč za počitnice in jo vsakemu priporoča. Želimo ji srečno pot nazaj v New York. Obiskali so nas Chicago, 111. — V spremstvu Mrs. Rose Zbašnik iz Cicero so nas obiskali te dni in Mrs. Frank Tekauc iz Tower, Minnesota. Mudijo Se na obisku in kratkem izletu v Chicagi. Ogledali so si nasp tiskarno in uredniške prostore-Za prijazen obisk se jim hvaljujemo. Ssja podr. Ženske Zveze Joliet, 111. — Članicam P°* družnice št. 20. SŽZ. se nazn8' nja, da bomo imele redno sejo v n,edeljo 21. avgusta ob 2-uri popoldne v navadnih Pr°' štorih. — Za tiste, ki ste Pn" stopile v Zvezo tekom zadnje kampanje, imam na rokah vS® nove certifikate. Prošene ste> da se udeležite seje. — J. Muster, tajnih dan Sv. Rešnjega Telesa sm° imeli lepo procesijo, po kon<^ nem sv. opravilu na južino dvorani, kar je prineslo Alta * nemu društvo nad $50.00 blagajno. Hvala vsem, ki so te južine udeležili. — Kmalu' ia'm enkrat meseca septembra' zopet nameravamo nekaj P° dobnega prirediti in sicer b0' do to pot mladi petelinčki ^ i ali darovati svoje mlado 'jenje. Že sedaj vas povabi"^' da se takrat udeležite okus""3' ga obeda. — Letos je vel'1*0 črnih jagod ali borovnic, ki s t 3 O % ■g * a 4 1 g 5 p H t, ST & rt- t3 & 09 - i tD i ■g | % p Sobota, 20. avgusta 1938 •AMERMANŠkl SLOVENEC Stran Š ^ dobite v knjigi Vsebuje zbirko 87 krasnih fotografij v ba krotisku na finem papirju.' KNJIGA STANE V NOVI IZDAJI Slike so iz vseh delov stare domovine. Posebno Gorenjska je dobro zastopana e svojimi znamenitimi kraji. Za njo Dolenjska in Štajerska. Naročite si to knjigo takoj. Naročilo pošljite s potrebnim zneskom na: Knjigarna "Amerikanski Slovenec" 1849 W. Cermak Rd., Chicago, 111. ROOSEVELTOV S IN POSTAL OCE 80 LETNICA SMRTI VELIKEGA SLOVENSKEGA MISIJONARJA DR. IGNACIJA KNOBLEHARJA Letos je že poteklo 80 let od ako Prezgodnje smrti velikega našega rojaka, apostola Zamor-Cev'. svetniško gorečega misij o-narja Knobleharja. Gotovo je to Posebna prilika, ki ne sme iti mimo nas> ne da bi se spomnili "a tega velikega moža, pokazali »a njegovo zgodovinsko delo in nh našemu času in ljudstvu Wov svetniški lik. Vse to z namenom, da bi si postavili ve-^ega našega Knobleharja za °r> ki ga treba posnemati. h_fJub temu pa, da je Knoble-gotovo eden največjih sinov bl°venije, kljub temu, da znan daleč p0 katoliškem in «> znanstvenem svetu, je pa ožil UCem' cel° Vegovim £ . r°jakom premalo znan. ztlsl g,°Vega življenja ne po-!!!m° ro> še manj se pa za- Vedamo njegovega pomena za in pomena X* katoliško^Cerkev.^Ne bo letni'°C,V? Če 86 0b ^^ ob" nim. v.u,dl v našem listu spom- KnohlTljenja' dela i 'jobleharjevega. dal ;?Veta je Knoblehar zagle-iulijaT«!oZoem Škoc->'anu dne 6- Preživel Ja otroška leta je Senegal Izredn° na" nil 2a v j aec«a so starši namesti vT\ 0bisk°val jo je po vem mps7Stanjevici> Celju, No-letni if? m LJ'ublJani. Kot 20 Wo k je st0Pn v ]J'ub-da sr " bogosI- semenišče. To-je. ga ga je vleklo dalje in viš- ko m0?rv zgled' ki je teda-i ta- ie tudi i SVetil med Slovenci, knobleharja vlekel v mi- s,Jone da k- žrtvovat Se mogel tako vsega po i za neumrjoče duše. 1843. 2°glh °virah je bil leta v?-g0j0 mejet v Rimu v zavod za vneto n"V1Sl'10narjev, kjer se je ^roPrlprav].ial za svoj poklic. 4f%ih °Premljen z znanjem "osti 2a jezlkov in poln goreč-ie ,7Se Poganskih Afriča- Nnj tf ?47' odšel proti °cili J;t,Afnkl> kjer so mu od- ?WJ°nSk0 P0lje" Središče ^turv, mu misijona je bil Afrfke oumesto dal<* v osrčju spel nob reki Nilu. Tja je do- Whod Uarja 1848' KmaIu V Sv°je JI JG Povzel misiion f°Yim *°kG- S takratnim nje-'ien. Ve,TJem ni bil zadovo-Pot«vai n V'fČ je hotel- Zato je l°AHo i!llu še žeblje v vro-2a usta 1Skal novih možno->vi 2;t0V,ltev "^ijonov. Po >oCSliin P0d "i^ovim °vlie)ll dvlta bili kmalu usta-d novi misijonski sre. Sv. »cer v Gondokori i m pri Sina> J* da misijonska po-> Pod ^ Pričela rasti in feOVih umnim vod- ml, Si skrajšal silne ki so bilp;sameznimi po-co>bHa,- , Vse ob Nilu, si ^-]>ovanokupd ladji-