HaloliNk cerkven limt. Danica izhaja I., 10. in 20. ilne v»ariga mesca na celi poli, in velja po pošti za celo lelo 3 gld.. za pol leia I gld polja in iz človeških del prekletstvo odvzel. \ jasli položen, z le sam sv. kriza obložen, na njim umeri, ie zadolzenjc na drevesu odpravil. S teruovo krono kronanje splačal prekletstvo besed: ..Ternje in osat li bo (zemlja) rodila." Ko je z zemlje povzdignjeu v zraku visel, je dognal prijazno objetje med nebesi in zemljo, in je obnebje ko prebivanje hudobnim du-liovam vzel. Tako osvobodovanjc natore je Jezus ludi vernim obljubil, rekoč: ,,Njim pa, kteri verujejo, bodo t i čudeži n a s 1 e d ovali: V m oj i m imenu bodo hudiče izganjali, nove jezike govorili, kač c p rije m ali, in ako bodo kaj v s m e r t i v n i g a pili. ji ni 11 e bo škodovalo, na b o 1 n c b odo roke pokladali, 111 ozdraveli bodo." (Mark. 16, 17. IN.) Iz djanja apostoljskiga vemo, de se je lo tudi res spolnovalo. Tudi se bere v življenji veliko svetnikov, »ic so imeli tako oblast čez natoro, velikrat celo nad divje zveri, ki so jim bile krotke m podložne. Meni grede vse drugo, opomnim samo to, kolikrat so bili mučena pred leve, tigre in druge zveri verženi, in so se zveri kakor jagnjeta njim k nogam ulegle ter jim nič niso storile. \i pa pozabiti, dc to so blagoslovila, ki se ne dopolnijo vselej, ampak kjer Bog po svojih skrivnostnih sklepih na molitev, prošnje in živo vero kristjanov za prav spozna in hoče. V življenji velike luči katoliške Cerkve, sv. Bernarda, se bere to-le, kar nasledva: Med obsedenimi v mestu Pavii je bila tudi žena, ki jo je bil njen mož k sv. Bernardu peljal. Bivši vpričo svetnika ga je hudoba zasramoval in rekel: .,Ta korenin- in zeljažerec me iz moje psice ne bo pregnal.44 Svetnik je namreč le ob sočivji živel. Svetnik se mirno smehlja in ukaže, de naj obsedeno neso v cerkev mučenca sv. Sira. Hudoba pa nadalje zasra-inuje in reče: „Sirček me ne bo odpravil in Bernar-diček me ravno tako malo pregnati zamore.44 Svetnik odgovori: ,,\e Sir ne Bernard te ne bo pregnal, ampak Gospod Jezus Kristus." Nato začne moliti in prosi pomoč Božjo, de bi hudiča premagal. Hudobni duh pa je klical s spremenjenim glasam: ..O kako rad bi bežal iz te psice; ali ne morem.44 Na vprašanje, zakaj de ne more, jc rekel: .,Ker ni še volja nar vikšiga Gospoda." ,,Kdo je pa ta veliki Gospod?44 ga svetnik vpraša. Hudič odgovori: ..Jezus Naza-renski je." „Ti tedaj poznaš Gospoda Jezusa?" reče svetnik: ..ali si Ga vidil?" ..Vidil sim Ga," reče satan. ,.Kje si Ga vidil?" ,,Vidil sim Ga v njegovim veličastvu." Si tedaj bil v veličastvu?" „Res d«, bil sim v veličastvu." ..Kako pa si iz veličastva odpravljen?" ,,Nas veliko število je padlo z Lucifer-jem.4> Te besede je govoril s tožnim glasam skoz usta tiste žene, in vsi pričujoči so natanko slišali. — Svetnik ilalje vpraša: „Ali bi ne hotel v tisto veličastvu iu v sv»ijo poprejšnjo srečo poverniti se?" Pri tem vprašanji je satan čeznavadno glasno zavpil: .,J e prepozno!" Nato je obmoknil, Bernard pa je jel v novo moliti, }c pregnal peklenskiga sovražnika in žena je zdrava od ondot šla. Preljubi bravci, premislite tukaj nekoliko besede: „Prepozno je!" Oh. kako marsikteri pogubljeni morajo ravno tako klicati, ker so čas milosti in pokore zamudili! Ti grešnik pa imaš še čas: dobro ga oberni, de tudi ti ne boš enkrat zdihoval: „Prepozno je!" Una žena tedaj je bila šla ozdravljena domii; komej pa je bila duma, jo liudie v novo obsede iii strašno terpinči. Mož, v silnih hritkoslih, jo zopet pelje v mesto k svetniku: pa bil je ze odšel. V mestu Kremoni ga spel najde in mu pove nesrečo. Ves presunjcii od inilovanja gre svetnik zvečer v cerkev in vso noč premoli. Drugi dan si da ženo pripeljati in jo zopet reši hudobniga duha. Iz stralui pa, dc bi je zopet ne nadlegoval, ji dri obesiti listek na vrat z napisani: ,,Zapovem ti, hudič, v imenu našiga Gospoda Jezusa Kristusa, nikoli več se nc predrzni, ti ženi približali se." Od tistihiual je tudi res v pokoji živela." (Ott Leb. d. heil. Bern.) (Dal. nasl.) 10yieti po Slo rensii i m in dopisi* Iz Ljubljane. Ilirmanili jc bilo: G. I. m. v Horjulu 202, 7. v Polhovim gradcu 331. — Posvečevanje novih duhovnov bo 2t>.. 30. maliga in 3. velik, serpana. — Te dui so iz Kima domu prišli naš slavni rojak. v. č. O. Šale/.i j Volčič, bivši veliki defiuitor frančiškunskiga reda v Ki mu. — V D r o b t i u i c a h letašnjiga letu . ki sino jih ravnokar dobili v roke, bo slehern bravec našel veliko veliko podutljiviga mičniga iu vedrivuiga. pa tudi morebiti rezuiga več kot pričakuje. Naj bodo tedaj Drobtinice vsim Sloveucam serčno priporočene. Drobtinice so take bukve, ki bi silo veliko dobriga storile, ako bi se moglo tako v ravnati, de bi vsakiga letnika obseg vse slovensko ljudstvo slišalo, zlasti pa listo, kar je posebej za ljudstvo pisano. Dopis. — (kaznjeni zaničevavec sv. poslednjiga olja.") Dovoli, ljuba ,,Danica", naj ti dopišem tudi jez par verstic, ktere pa obsegajo le žalostne reči. Naznanim ti. kar se je 2. dau t. m. pri nas v T..... zgodilo. — Primeri se, da se dekli Meti, ko zjutraj oprano obleko v drugim nastropji čez inostovž obeša, deska spodmakne in pade na kamuitni tlak. V začetku se ni nič zavedila, in vsi pričujoči so mislili na duhovna, da uaj bi jo v sv. olje djali. (Zdaj je že bolje.) Med tem priteče sedma ura, ob kteri pri nas deržina navadno zajterkuje. Pride jih k mizi vsih skupaj osrnero. Začnejo se pogovarjati, kako da je Meta v smertni nevarnosti in bi bilo dobro, jo v sv. olje djati. Medtem govorjenjem se oglasi pritepen gerdun, in začne — kdo bi si mislil? — sv. olje zauičevaje Božji serd uad-se klicati! Strah je izustiti grozovitim preklinov anje! Le v svarjenje enakim bogokletnežem naj se naznani. „Jaz nim že večkrat padel, se smertno ranil, iu so me s tem šrniram mazali, to ni treba." Tako je bruhnil nesrečni preklinjavec. Druga pri mizi sedeča dekla ga ustavi, rekoč: ..Ves. de uiiuaš svetih zakramentov zaničevati, morebiti jih zadnjo uro še vreden ne boš." Nesrečni zaslepljenec zasmehovaje odgovori: ,.Ne potrebujem!" Pri ti priči ga doleti zaslužena kazen; postane ves divji, nevidna moč ga izza mize v okno tako treši, da z glavo šipe razsuje (g. zdravnik mu jih je pozneje iz glave vzel iu ga obezal), potem ga verže pod mizo, kjer nezaveden obleži. Vse okoli mize sedeče strah iu groza spreleti. Vsi so mislili, da je mertev. Kua zmed dekel vzame koree vode iu mu jo vlije ua obraz. Nato se zave nesrečni iu pravi: „Kaj me z vodo polijaš?" vstane in vnovič zakolne: „Hudič," kje je moja kapa?" Prestrašena dekla mu jo poda; on gre iz sobe mermraje iu godernjaje na dvorišč iu od tod k svojimi! delu. Misli že delo pričeti, toda vnovič ga na tla verze, kjer zopet nezaveden leži. Mladi gospodar priteče v hišo in pravi: „llitro, hitro teci ena z jesiham, hlapec zopet na tleh lezi in z nogami berca." Dekla teče, ga najde blediga ko merlica, vlije jesiha nanj iu ga tako k zavednosti pripravi. Keče mu: ..Zdaj vidiš, gerdun, kaj se pravi sv. olje zaničevati?" Ves oplašen molči kakor zid, in od te dobe ga nihče ne sliši več zoper sv. reči govoriti. Bog daj, da bi ta dogodba spreobernila njega iu druge bo-gokletneže, ki to slisijo. Ljubi bravci „Zg. Danice!" vein da utegnejo razni ljudje to prigodbo razločno razlagati, postavim, de ga je božje verglo. Zagotovim pa, da do zdaj nikdar ne. Toraj zaterdim, da je to popolnama resnična zgodba, ktero zamore 7 oseb s prisego poterdili. Naj bo vsim prekliujevavcaui iu zasinehovavcam sv. reči v svariven zgled. Z <«oreiiskiga. A—č. Ni dolgo tega, kar sim šel skozi Kranjsko goro, in tam nekaj prav lepiga iu ginljiviga zapazil, kar tebi, ljuba Danica," brez pomude izročiti želim. Vidil sim namreč pred krasnim, še novim šolskim poslopjem tropo šolaric sedeti, ki so popoldanšujiga uka čakale. Izmed tih učenk pa je ena ..Danico" v rokah der-žala iu jo tako gladko in razumno prebirala, da je bilo res veselje poslušati; njene tovaršice pa, kterim se je že na obrazu vidilo, da so radovedne, kaj lepiga iu božjiga slišati, so jo prav pazno poslušale. Zares, zelo sim bil ginjen, ko sim vidil, da je že nedolžna mladina zelo vneta, keršanske in podučne časnike prebirati iu v tem veselje in kratkiga časa iskati. — Ko nekoliko dalje grem, srečam več šolarjev, kteri me vgledavši se lepo odkrijejo in s „Hvaljen bodi Jezus Kristus" prav spodobno pozdravijo. Iz vsega obnašanja učeneov iu učenk sim spoznal, da imajo praviga gosp. učenika, kteri neutrudljivo skerbi za njih izrejo, priljudnost in lepo obnašanje do domačih in ptujih ljudi. Lepo, zares lepo je slišati ud takiga učenika, kteri ne skerbi le za samo lepo keršansko izrejo, ampak tudi zato, da že mlade serca k temu nagiba, da se že iz mladih let vadijo podučite keršanske liste prebirati. Slava takiniu učeniku! P r i s t a v e k. Želeči, de naj bi tudi druge šole lepi zgled posnemale, zapišemo šolo v Kranjski gori v zlate bukve., Vred. Iz Stajarskiga. (Prijazen svet.) Zveličar naš nam svetuje, naj vse poskusimo, in kar je dobrega, tega se deržiino. H kakej izobraženosti, da po podučevanji tudi prost šolar dognati zaiuore, naj spriča naslednja zgodbica: Ko sem I. 1854 pastiroval v Stallhofenu, od nemškega Gradca kake štiri ure proti Voitsbergu, me je posebno to močno zanimalo, da sta iz tiste duhovnije bila dva moža vzela k odboru (koinisii) za odkupovanje v Gradec ko sve-tovavca, kamor sta le vsak petek k splošujim sejam zahajala, in zato lep denar, 600 gold. na leto, spravila v svoj žepič. — Mislil sem si, presneto! ta sta jo pač zadela. Prosta kmeta, in v velikem mesti pri gospodih toliko veljati. .leden zmed njuj se je celo z napisom na nastropji ponašal. da so bili rajni nadvojvoda Johan pod njegovo streho stopili. Nekega dne ga poprašam. kako da sc je toliko izuril in izobrazil, mi pravi, cclotn z lahkega in pa v domačej šoli. namreč, ko sem bil šolar pri našej fari, sem bil zraven tudi strežej pri sv. maši; blagega spomina in nepozabljivi gospod kaplan J., Beg jim daj duši dobro! so me močno radi imeli, iu me zato večkrat po sv. meši k sebi v hišo vzeli, kjer sem njim, med tem ko so oni kavo pili. novine bral, iu ako besede ali kterega izraza prav izgovoril nisem, ali njegovega pomena ne zapopadel, so mi oni lepo vse raztolmačili, kolikor se je v tem času storiti dalo, zraven so mi še tudi dosti drugih lepih reči povedali, do kterih bi z lastno domišlijo težko kdaj prišel, iu tako sem dobil vedno večje veselje do branja iu učenosti, iu sem postal to, kakor me zdaj poznate. Meni sc je ta dogodbica iz člnvečjega življenja močno prikupila, iu od potlej sem že večkrat poskusil, po dva in dva šolarja k sebi vzeti, dvema dal kaj iz knjig ali noviu brati, in dva poprašal kako da sc pri njih ednej ali drugej reči ali stvari pravi ali veli, in tako sem sc z lahkega in v kratkem navadil sc ljudem tistega kraja prilegovati, iii razunieviiega storili; tudi šolarjem iu njih starišem sem se s tem prikupil, svoje oči pa za nekoliko olehčal i. t. d. Kes je, da sc ta reč nc da vselej iu povsod dognati, iu ni tudi brez vuanjih zaprek, kjer so inimici hominis do-mcstici ejus; vendar, kjer okoluosti dopuščajo, iu nas ime-nitneje dolžnosti nc zavirajo, utegnemo poskusiti, dragi duhovni biatje, tudi ta nasvet, vse ua večji čast Božjo, in omiko našega prostega iu revnega ljudstva. Se ve da potrebna je previdnost tudi za mladost, zlasti ker jc toliko porednih časnikov. II......v. Iz Konjic, 13. mal. serp. Vatroslav Br. Ljuba Danica! ki rada olepševanje cerkva v svoje verste jemlješ, in svetu razglasuješ, blagovoli vzeti tudi to. kar ti veseliga pišem. Vem kraj pod staro rimsko cesto, ki se razprostira od Vitanj do Konjic, ondi stoji cerkev sv. Lcrenca v Stranicah, ktera je bila silno zapušena in borna; ali glej! kaj se v kratkem veselega zgodi. Dokler po nekterih krajih. de se Bogu smili! umira gorečnost mnozih vernih za božjo čast in olepševanje cerkva, se tukaj oživlja ljubezen do Boga in za Božje hiše. Veruiki oudotne duhovnije so I. 1861 sklenili, cerkev z dvema kapelicama razširiti, ktere jc tudi res bogoljubui gosp. Jožef Potočnik, srejnski predstojnik Škalske fare, s svojimi pomagavci prav lepo izzidal na prostovoljne stroške duhovnijanov. Veliki altar s stranjskima vred je bil čisto červiv. Leča, v sredi cerkve, se jc pod oznatiovavcam svete vere bolj tresla kakor serce marsikteriga mlačniga poslušavca. Ali glej, kaj gorečnost stori! L. 1862 mora perhloba zgiuiti, in postavljen je na mesto nje novi veliki altar sv. I.orenca s štirimi podobami poglavitnih svetnikov, sv. Aulona pu-šavnika, sv. Petra, sv. Pavla in sv. Koka. Tudi stara leea je lepi novi prostor dala. Prekrasni veliki altar iu prav lepo lečo z /.rezanimi pozlačenimi podobami 3 božjih čednost jc izverstuo izobrazil, napravil iu prav lepo pozlatil pridni, bogoljubui podo-bar. g. Martin Špiljar v Vojniku, Krajnec. Naj mu bo lepa hvala ! Na cerkveiicm oboku poprejšnje namazane babcle so odpravljene. Na njih inesto je g. Franc Nič, Konjiški teržan, naredil resnično prav lepe arabeske z venci raznih cvetlic, kterih pogled serce vsaciga razveseli. Prečastiti Konjiški dekan gospod Jožef Kozinan pa so 6. mal. serp. slovesno blagoslovili uovi veliki oltar, tabernakelj in lečo. Po blagoslovu so imeli silno mičeu in giuljiv nagovor, ter so obširno razložili: kako so že v starim zakonu bogo- ljubni ljudje ljubili lepoto hiše Božje, oltarje stavili in Bogu na njih darovali. 1'arane so pa serčno zahvalili za darove in pridnost, in jim izglede svetnikov za posnemanje pred oči postavili, zlasti prav serčno priporočili, naj radi poslušajo Jezusove nauke, ki so vir večniga življenja. Priporočili so njim prav serčno tudi večkratno prejemanje ss. zakramentov, in poslednjič so milostljiviga Boga prosili, naj bi vsi nazočui tako srečni bili, da bi prejeli Jezusa v zakramenti sv. Rešnjiga Telesa na smertni postelji za popotnico v dolgo večnost. Med ginljivim govoram so ljudem obilne solze iz oci ronele. Bog nam ohrani še mnogo let miliga iu Ijudoljub-niga. za Božjo čast iskreniga nadžupnika! Živijo! Potem so imeli slovesno peto mašo. med ktero so domače deklice prav lepo prepevale primerno pesem, ^ktere naj saj kos tukaj uasledva. Vr.) Vse veselje razodeva Ti, svet' Lovrenc, za nas prosi Dans po fari Straniški. Vemiljeniga Jezusa. Strel od hribov se odmeva. Naše prošnje k njemu nosi. Pesme brane »la« doni ; De nam enkrat milost da. kak trijančijo zvonovi. Jlorebit ne bomo k leti Orgije Božjo čast pojo. Mogli tukaj več zapet'. Petja sladkiga glasovi Upamo, de pri Očeti !Se dvigujejo v nebo. Bomo peli skupaj spet. Le raduj se. fara zvesta! Svoje cerkve krasne vse; tj le j ko kinčana nevesta \ novem lišpu vtrinja se ! kakor zarj.t ljub znjiva Zemljo in nebo zlati. Tako cerkve kras razliva Se po fari Straniški. Tebi Jezus čast in hvala Za vso ceno tvojih ran. ker se tudi je skazala Milost nam današnji dan. Tebi hočemo služiti. Danes, jutri. v>aki čas. Brez nehanja te ljubiti. Dokler prideš ti po nas. 7j Notranjskima. II. Mnogi dopisi iz Notranjske strani so dopovedovali hojo Milostiviga škofa iu kneza, ob-iskovavših tukajšnje cerkve in delivših sv. birmo. Vender utegnilo ju še kaj zastati, kar ta dopis sme omeniti. Nočem pripovedovati, kako slovesno, med slavoloki, belo oblečeno mladostjo, z zvonilam i. t. d. so bili Previsokovredni sprejeti tudi na Verhniki, v Logatcu in Planini. Pa eno sveto opravilo je bilo tukaj v dveh krajih bolj v obilnosti; na Verhniki namreč in v Logatcu se je ob enim tudi obhajalo pervo obhajilo mladih dečkov in deklic, ki so iz roke višjiga pastirja perv ikra t prejeli presveto Rešuje Telo, ter se zedinili z višjim nebeškim Pastirjem svojih duš. Tudi naj omenim, kaj de so govori višjiga pastirja v teh krajih /.lasti obsegali; namreč potrebnost terdue iu žive vere, njene nasprotke v sedanjih časih, skerb in trud se obvarovati dauašnjiga neverniga duha, k vsemu temu potrebnost milosti Božje, luči iu moči z nebes, darov sv. Duha. Beseda milostiviga škofa, krepko in prosto izustena, je globoko segala v serca in bo za vsaki čas o>tala v spominu. S to priložnostjo naj sprožim reč. ki bi jo bil že mnogokrat hotel omeniti, se mi je pa ravno o potovanji mil. škofa bolj nasproti stavila, namreč izbiranje iu primerjanje posebnih svetih pesem po raznosti cerkveniga opravila. Za sveto mašo sicer ni toliko razločnih pesem, kakor bi morebiti kdo si želel; so znane z začetkam: ..Pred stolain tvoje milosti*' za večje opravilo. ..Pred taboj na kolenih'' in ..Pred Bogam pokleknimo" za navadno opravilo, in se nektere druge. t'e se ne more veliko sprememb delati v besedah, se utegne več spremenjavati v uapevih. Te ima v cerkvi obveljati petje cele množice, ne samo nekterih izbranih pevcov ali pevk, se sicer besede pesem ne smejo vedno preobračati; ali z raznimi napevi spremembe delati je lahko mogoče in je tudi prijetno iu spodbudno Vender je tudi prav, če se večkrat ktera druga pesem vversti med masno petje, na pr. pri darovanji pesem o tedašnjim godu ali prazniku, pri povzdigovanji pesem svetiga Rešnjiga Telesa. k koncu kaka pesem Matere Božje, ali zopet dotičniga godti. Po takim redu petje verstijo pravi orgljarji iu pevci. Pa koliko je takih orgljarjev in pevcov? Skušnja za to stran kaže premalo razumnosti. Ravno o potovanji mil. škofa n. pr. se je petje dalo v raznih krajih slišati, pa vse premalo izbrano, tako u. p. se je povsod pogrešala pesem za to priložnost, za sveto birmo primerjena. V slovenskim petji nisim nikjer slišal pesmi ,.Pridi sveti Duh", ue v latinskim .,Veni sanete Spiritus"; in sicer je bil zraven binkoštni teden. Nekoliko dražilo me je, de naši pesniki toliko iu toliko svetih pesem skladajo, pa vender malo njih za sveto Rešuje Telo, in celo malo od sv. Duha. O svetim Duhu bi se zlasti šolarjem moglo kaj pesem dati; pa koliko jih je tacih na zbiro? V gosp. Potočnikovih bukvicah ena, v gosp. Volčičevih ena, v gosp. Dolinarjevih dve, in v gosp. Pra-protuikovih ena; v Danici je bila pred kacimi leti poslovenjena ..Veni Creator Spiritus", in uni pot je prinesla še drugo; vender poslednjim teh pesem manjka napevov. Bolje je s pesmimi svetiga Rešnjiga Telesa, mnogo mnogo jih je v vseh naših pesemskih bukvah; vender orgljarji premalo vprašajo zanje. Vem, de v enim tednu, na več krajih, o več svetih mašah nisim slišal skoraj ne ene sv. Rešnjiga Telesa; pri darovanji se je pelo od Matere Božje, pri povzdigovanji od Matere Božje ali za razloček od škofoviga prihoda, in pri obhajilu spet od Matere Božje. Vse je prav, prepevati čast, hvalo in visokost izvoljene Matere Gospodove in Device prečiste, in njo mogočno besednico klicati v pomoč. Pa sveta maša je spomin kervave daritve, ki jo je Jezus Kristus ua svetim križi opravil; pri povzdigovanji je Jezus Kristus pričujoč na altarji; takrat tedaj se spodobi v njega vero in ljubezen buditi, njega ponižno moliti; pri obhajilu zopet je potreba z njim se saj v duhu družiti. Bodi si, de se s petjem tudi obračamo v Marijo, presveto Gospodovo Mater; pa ne vem, če bi ji to moglo prijetno biti. če bi sc nič ne ozerli v premiliga Jezusa, v preljubiga njeniga Sina, kteriga nam ona kaže. Vsaka reč ima svoj čas, pa tudi svoje mesto; in ravno taka je tudi s cerkvenim petjem. Iz Goriškega. (V černe bukve!) Na prošnjo komen-skih predstojnikov je bilo pred par meseoma dovoljeno in goreče priporočeno po dotičnih gosposkah, mile darove nabirati za ubožne prebivavce Komenske fare, jako od hude letine zadete. Milošnja se je istinito zunaj Goriškega tudi po druzih krajih nabirala. Marsikaka pobožna duša, si jo mi mislimo, morebiti ubožniša od marsikoga teh, ki vbo-gajme prosijo, slišavši prerevni stan Komencov, si je svoj hranilček odvezala iu svojim lastnim ustam priklatila, da je v imenu Jezusovem kaj podeliti mogla njim, ki za Božjo voljo svoje prazne roke po pomoči stegujejo. Komencom došla je po tej poti lepa podpora usmiljenih kristjanov , ki se je tudi berž med njimi pošteno razdelila. Hvala! iu stotero naj vam usmiljenim Bog poverne! Kar nas je pa iiiočuo žalilo, ko smo te dni zvedili, in kar pač v černe bukve , nehvaležucžein v očitno sramoto, zapisano biti zasluži, je to, da ravno tisti Kraševci, ki so preteklo zimo in pomlad po kruhu , bodi si za se ali za sosede svoje, z milim glasam zdihovali, so si preteklo 5. nedeljo po binkoštih plesišče v Komcnu napravili ali napraviti pripustili vkljub vsemu gorečemu nasprotnemu prizadevanju ondotne duhovščine, ter so s tim svojim darivcom »pričali, da deležniki, če so bili potrebni, nikdar pa niso bili vredni prejetih milih darov. Nikar ne pozabimo, da taisti Gospod, ki je nehvaležne Izraelce večkrat v kazen hudo strahoval, še živi in bo vekomej živel, in da pred Njim je in ostane še vedno nehvaležnost pregerda pregreha, ktera po Njegovi pravici prej ali poznej kaznjena biti mora. P r i s t a v e k. Ni davno , nam je došel dopis, tudi nekako od južnega zahoda , de so neki domači rogovileži svojega domačega duhovnega pastirja gerdo nadlegali. Tudi te nehvaležnike zapišemo v černe bukve. Sami že vedo, kdo da so, in naj se sramujejo sanii pred seboj in pred poštenim svetom. Vender naj se dela pa vselej razloček, ker sploh je le nekaj gerdinov. ki vso srenjo skrunijo: take naj zadeva sramota in graja. Vr. Razgled po HersansHim svetu. Izolirana Avstrija, pišejo celo katoliški konservativni listi, ima vir v svojim katoliškim značaju. To je samo pretveza sovražnikov iu velika zmota. Naj Avstrija danes razdere konkordat, tiaj se vsa poprotestanči ali po-judi: nc Rusija, ne Francija, ne Italija, ue Prusija ji zato ne bo dosti bolj prijazna. Katoličanstvo jc sicer nekak spotikljej za nektere zanikarneže, kterim je Avstrija preveč katoliška, de bi jim vstregla, kakor je drugim premalo katoliška, de bi jih vpokojila. Pravi vzrok izolirane Avstrije pa jc v raznih narodnostih, ktere bi sovražniki našiga cesarstva radi razlergali iu ua več vetrov razpihali, in v ta namen narode dražijo, iu k temu razdraževauju mnogo pripomorejo tudi mnogi češ-prijatli Avstrije, kteri si vse prizadevajo, narodam ene Avstrije v prid drugim naročam pravice utergovati. Poišite pomoček, narode avstrijanske med seboj sprijazniti: to jc steber močne Avstrije, kajti sovražnikov, n. pr. Lahov, ue bole z iiičiiuur vpokojili, šc z Henedkami samimi ne; zakaj ce jim le-le daste, bodo pre-zali na Ter«t, in ce Terst ugrabijo, bodo rekli: tudi Gorica jc naša itd. Dnevnik „AlfOl2le(ni mož Kmanvel Fung, ki je skoz 15 let z veliko gorečnostjo sveto vero razširjal iu vterdoval, iz ovojiga premoženja zidal cerkev, misijonsko hišo iu žensk samostan, in velikokrat z nevarnostjo svojiga lastniga življenja misijonarje varoval pred sovražniki. V Tolikimi v zadnji Indii mi zopet ob glavo djani, 2 španjolska škofa iu en špaujolsk misijonar. Kaj de je z dvema francoskima škofama iu 3 misijonarji, ki so ondi, se še ne ve. V Laildsliutii je ti. t. in. v katoliško Cerkev prestopil neki protestanšk rokodelec. — V Čečeluiku na južnim Kusovskim je bil 25. majnika rimsko-katoliško keršen poglavar iz Kavkazije. po imenu Kirkanov. V Bostonu je neka družba, ki ualaš hudiču služi iu ga moli. Iz njih molitve je viditi, de s svojo službo, ljubeznijo in molitvijo hočejo hudiča prisiliti, de bi vender še z njimi vred na kolena padel iu Boga molil." — Takih vo-ličev pa še ni bilo na svetu ! V Carjigradu je 10. u. m. 1000 hiš pogorelo. — Kavno ta dan je v Galicii debela toča kakor laški orehi, skoz štiri ure bila. — 20. u. m. je v llukureštu hudobnež v vozu vstrelil mini*terskiga predsednika Katargiu-ta. — 22. u. m. je v Brešii na Laškim toča strašuo tolkla in 3 ljudi ubila. — 27. u. m. je v Varšavi hudodelnik puško napel na grofa Liiders-a, pa ga je le uialo na licu ranil.— 29. rož. se peljejo po železnici iz Pešte na Dunaj oče. mati in otročiček. Otroče se nagne k viaticam, ki se odpio iu otn k na cesto puhne. Ze hoče prestrašena mati za otrokam skočiti, ktero pu bolj previdni mož priderži, poiše konduk-teria. vlak obstoji, oče iu mati v sto in sto britkostih tečeta na/.uj po tiru, in najdeta — otroka smehljajočiga na tleh, ker po prečudnim Božjim varstvu ga je bil angelček vjeinčkal, de se mu ui nič žaliga dogodilo. — Na Tirolskem se prikazuje tertna bolezen. — Konec uniga mesca so v \Ven-niiigeu-u ua spod. Avstrijanskim zasačili grozovitno pregreho. Mati iu odrašeni sin sta imela čez tiOlctuiga očeta že t> let v neki kamri zapertiga, ki sta ga le ob kruhu in vodi preživita. — 5. t. m. je v Varšavi hudodelnik Jaro-šinski na velikiga kneza Konštantiua vstrelil in ga je malo ranil, pa ne nevarno. — V južni Ameriki je velika splošua suša. — Na Francoskim kaže dobra vinska letina. — se po noči o taki priložnosti s svetilkami razsvetlijo, hišni prcbivavci pokleknejo, — ravno tako tudi še celo po ka-zališih. ako se s sv. Rešnjim Telesam memo gre. „EI Senor" (Gospod) zakliče kdor si bodi. ki zvonček zasliši, in pri ti priči se igranje ustavi. Igravci iu gledavci se proti cesti obernejo in pokleknejo, in tako ostanejo, dokler z Narsve-tejšim memo ne odidejo. Na poti vsak memgredoči poklekne. Od bližnje straže nekteri vojaki odkriti in z omahnjenimi puškami sv. Rešuje Telo spremljajo i. t. d. — Tudi Slovenci so sploh prav pobožniga obnašanja do sv. Rešnjiga Telesa; prav žalostno in velike graje vredno pa je, de se merzlota v veri tolikanj bolj kaže, kolikor bolj se svet z oliko iu kulturo baha! Sej so tudi Spanjolci olikani, pa so vender zraven tega verni in serčno pobožni. ,.Gospod — stajf" je pozabil iz katekizma Zveličarjeve besede: ,.Kdor bo mene pred ljudmi zatajil, bom tedaj jest njega zatajil pred svojim Očeta m, kteri je v nebesih." So ta ritka pesem. Š t i r j e letni časi nedolžnih otrok. V s i. Spomlad je prijeten čas , Zlo razveseluje nag. Eden. Rožice lepo cvetijo , Ptički milo žvergolijo. Drevje je zelenu \ 6e; Kamor se oko ozira. Rajski vid se mu odpira j V 8 i. Radovati res se je. V s i. Lejte ! je prijeten čas . Zlo razveseluje nas. K d c n. Polja glejte . krasno stati, Dost pridelkov obetati. Ze snopovje spravlja se. Tadi trave se kosijo. Za seno lepo sušijo. Vsi. Radovati res se je. V s i. Jesen je prijeten čas, Zlo razveseluje nas. Eden. Polno drevje sadja kima. Vsaka vejca dost ga ima, Tudi kuha spravlja se j Teria. pravi dar iz raja, Dost nam grozdja, vinca, daja. V s i. Radovati res se je. V s i. Zima je prjeten čas, Zlo razve.-eluje nas. Eden. Ako tud narava mila, V beli plajs se je zavila, Mcrzla burja brije le; — Vender imamo še delo. Dersamo se prav veselo. Vsi. Radovati res se je. MMrobtiaiee. De l»o* srečili na lem in zveličan na uniin svetu, delaj v zdravih dnevih 1», kar si obetal v bolnih dneh. Tako v»vetva cesar Sigismuud. Skricar*»ko modrovanje. Napihnjeno - prismojen „wlikanec" sedi zvečer m tovarši ves zidane volje pri poliču »Ia. Pride pa tuj duhoven v gostivnico iu sede k ravno licii mizi k večerji. Naš bistroglavec začne govorico na vero obračati in šembrano učeno šobo zavija. ,,Ne verjamem, dc bi bila duša; kar z očmi ue vidim, tega ne verjamem; ka) pravite vi k temu. gospod duhoven?" Tako jo je bil ueeni gospodič zadrobil. — ..Gospod sosed," mu odveruc duhovni pastir s kmetov, ..vidite, de sim prišel jest in ne prepirat se, mi torej ne bo-tc zameril, de Vam ob kratkim odgovorim: Vi pravite, de ne verujete, kar ne vidite? Prav, po tem takim, mi bote tudi dopustil Vam reči: dc ue za lečo možgan ali pameti v glavi nimate, ker je nič ne vidim." Segavec je prejel, kar je iskal: vse ga je zasmehovalo in nos je obesil potepen. (Volksbl.J Keršansko življenje na Spanjskiui sc v marsi-kterih rečeh prav živo razodeva. Pri omarijnim zvonenji vsakdo na poti in na sprehodu obstane in odkrit moli an-gelovo češenje. Ravno tako ko sc s sv. Rešnjim Telesam k bolniku gre, je vse pri miru. Na pomoljih (balkonih), ki Učenik. Zapomni si mladina ti ! Ker zdaj se vse te vedeli , Da radost le dotlej terpi . Dokler nedolžna, pridna si. Ce pa nedolžna ne boš več — \ eselje bo za vselej — preč ! — Rodoljub Podratitovski. Miuhorske spremembe. V ljubljanski škofii. Farna namestnija Peče je Ijeua gosp. Jan. Kapus-u, duh. pom. v Moravčah; podeljena gosp — Turjaška fara pa gosp. Jak na Raki. Umeri je 8. t. in. gosp Planini. R. I. P.! Marolt-u, duh. pom. Juri S t e u k o na sv. Pogovori z gg. fiopisovavei. G. P. P. pri sv. Pet. SI.: Smo naročili, ostanek po Vašim dovolj, za Bolgare 1 gold. 25 kr. — Gg. M. in J. H.: Hvala! — G. O. D. v C.: Smo hvaležno prejeli in oddali. kar je bilo oddati. — G. J. L.: Vse prav in dobro; kar je zastalo, pa drugikrat. — G. K.: Ravno še o pravim času došlo — poprenje veliko uteho. — G. M. T.* Drugi pot. — Gg. A. K., J. B., d. - r, in H-v: Ste nam jako vatre-gli. G. Št. K.: Zastran Nov. smo založništvu naznanili.