Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana ni i/uiivv yiu) glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic leto VII, štev. 5, maj 2017 '.ogatec Postojna Vrhnika i Na obisku v Železni Kapli - Beli Potrpežljivost in vztrajnost Erika Nabergoj Računalniške delavnice od 22. maja dalje " 4 if ffíi v 5S r-i MiOlfl Stiki................................... Aktualno.................. OOZ Logatec. OOZ Postojna OOZ Vrhnika.. Sekcije........................ - ^V."-*. Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec internet naslov: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 mobi: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 - 12.00 sre 14.00 - 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Sraml predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Sraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 tel.: (05) 720 18 70 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 - 11.00, ter 13.00 - 15.00 Predsednik: Janez Marinčič Sekretarka: Irena Dolgan predsednik Janez Marinčič sekretarka Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si internet naslov: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 mobi: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 - 13.00 sre 15.00 - 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar predsednik Hlebec sekretarka Adela Cankar Krpanov glas Izdajatelj: Uredniški odbor: Naklada: Prelom in tisk: Oblikovanje naslovnice: CIP številka: Fotografija na naslovnici: Obvestila OOZ Logatec, Postojna in Vrhnika OOZ Logatec Dejan Sraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. 2000 izvodov Grafika 2000 d.o.o. Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. ISSN 2232-3104 Logatčani so obiskali Koroško. Na večji fotografiji so pred zgradbo občine Železna Kapla - Bela. Foto: A. Hren Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost Cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € % strani (A5) 150 € 90 € % strani (A6) 100 € 60 € manjše od % A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. julij-avgust 2017 2 Aktualno Razpis priznanj OZS UO OZS je sprejel sklep o razpisu za podelitev naziva OBRTNIK LETA, PODJETNIK LETA in NAJSTAREJŠI OBRTNIK LETA. Kandidirajo lahko obrtniki ali podjetniki, ki so člani OZS najmanj 5 let pred oddajo prijavnice. Potrebno je izpolnjevati še druge kriterije, za podrobnosti katerih se pozanimajte na svoji OOZ. Razpis je odprt do 1. julija 2017, prijave je potrebno vložiti na predpisanem obrazcu, ki ga najdete na spletni strani OZS. Ugodna posojila razvojnega sklada Slovenski regionalno razvojni sklad s svojimi spodbudami http://www. regionalnisklad.si/, med drugim tudi na področju podjetništva, želi pripomoči k uresničevanju vizij in ciljev podjetji na področju celotne RS. V ta namen je Sklad pripravil inštrument ugodnih posojil za projekte podjetnikov in lesarjev na povezavi http://www.regionalnisklad.si/podjetnistvo. Primer izračuna posojila najdete na strani 11. Trajno zaposlovanje mladih Zavod RS za zaposlovanje (Zavod) je na svoji spletni strani objavil javno povabilo Spodbude za trajno zaposlovanje mladih, s katerim lahko pridobite subvencijo za zaposlitev brezposelnih oseb, starih do vključno 29 let, ter prijavljenih v evidenco brezposelnih na Zavodu vsaj 3 mesece. Za zaposlitev za nedoločen čas brezposelnih oseb iz ciljne skupine lahko pridobite subvencijo v višini 5.000 EUR za zaposlitev za polni delovni čas. Javno povabilo bo odprto do 31. 7. 2019 oziroma do obvestila o zaprtju. Delodajalci oddate ponudbo za subvencionirano zaposlitev brezposelnih mladih tokrat le elektronsko, na Portalu ZRSZ za delodajalce. Srečanje v Novem Sadu Vabimo vas na mednarodno poslovno srečanje AGROB2B&NSFair 2017, ki bo 15. maja 2017 potekalo v okviru 84. Mednarodnega kmetijskega sejma v Novem Sadu. Poslovno srečanje AGRO 2017 je namenjeno podjetjem s področja obnovljivih virov energije, EKO gradenj in bivanja, kovinske industrije, pakiranja, živilske industrije, kmetijske opreme ter kemičnih proizvodov in inovativnih tehnologij v kmetijstvu. Letos je svoje sodelovanje na srečanju potrdila močna ukrajinska gospodarska delegacija, tako da je srečanje odlična priložnost tudi za tista podjetja, ki jih še dodatno zanima tudi navezava stikov z ukrajinskimi podjetji. Udeležba na poslovnem srečanju je za vas brezplačna. Obvezna je registracija na spletni povezavi http://agrob2b2017.talkb2b.net/. Rok za prijavo je 7. maj 2017! Kartica jv m PO NOVEM TUDI PLAČILNA mozaikpodjetnih.si 3 Pomladni vetri »Ljubi maj, krasni maj, konec zime je tedaj.« poje pesem. Tudi letos bodi tako, saj je že poznoaprilska ohladitev naredila dovolj škode. Krešejo se iskre nesoglasij na domačem političnem parketu, še nevarnejše v svetu, ki izgublja razsodnost in skuša kar poprek stvari razreševati z brutalno silo. A nismo praznovali vstajenjskega praznika, praznika, ko je Odrešenik premagal smrt? Nam postaja smrt bližja od življenja? Slovenski obrtniki in mali podjetniki so zbrali svoje zahteve, ki jih bodo letos znova predstavili izvršni in zakonodajni oblasti. Nekatere med njimi imajo že lepo zgodovino. So tako nespodobne ali zgolj preveč preproste, da bi jim odločevalci prisluhnili? Obračajmo kakor koli, najprej je treba ustvariti, zatem deliti. Da bi več ustvarili, je treba oblikovati ustrezno — znosnejše, bi rekli — poslovno okolje, z manj dajatvami na prvi stopnji, pri ustvarjalcih. Pri porabi je stvar lahko drugačna. Logatčani so se po dobre izkušnje odpravili na avstrijsko Koroško. Dokaj močna skupina udeležencev je imela kaj slišati od gostiteljev z občine Železna Kapla — Bela. Tudi za nas in naše razmere bi se moglo kaj povzeti po izkušnjah sosedov. Sicer pa v OOZ še naprej ponujajo pisano paleto poslovnih izobraževanj, uporabnih marsikateremu zainteresiranemu članu, pa tudi drugim, ki jih zanimajo. Zanimanja pa bi lahko bilo več. A je že tako: informacije iščemo šele v trenutku, ko jih zares že krvavo rabimo. Prej pa... V Postojni smo obiskali zanimivo sogovornico, s katero je stekel pogovor o njeni poklicni dejavnosti in raznoterih okolno-stih, ki vplivajo na poslovanje samostojnega podjetnika. Beseda je nanesla tudi na prizadevanja sekcije, v katero sodi. Na Vrhniki (se) bodo še naprej izobraževali. Pa, vnaprej so pretresli poslovna poročila za minulo leto. Kar dobro se je izšlo. Znova vzpostavljena točka VEM kaže rezultate: povečan obseg dela, ki bremeni strokovno delavko, a po drugi strani utrjuje stike s člani in morebitnimi novimi. Smelo v najlepši pomladni mesec. Urednik maj 2017 3 Obvestila OOZ Logatec Prva pomoč delavcu Kot družbeno odgovorni delodajalci so se logaški podjetniki aprila izobraževali o prvi pomoči na delovnem mestu. Zavedajo se, da nesreča nikoli ne počiva. Z različnimi nezgodami in poškodbami se srečujejo večkrat, kot bi pričakovali. Lahko jih doleti tudi med delom, zato je pripravljenost in prvo pravilno ukrepanje najpomembnejši člen v reševalni verigi. Tehnik Lado tično, %dravnica dr. Špela Albreht sta udeležence teore-i za nudenje prve pomoči Foto: D.Š. Delavnice: informatizacija v podjetništvu O informacijski družbi in informatizaciji poslovanja se je začelo intenzivneje govoriti v 80. letih, ko so računalniki začeli vstopati v splošno uporabo, predvsem pa s pojavom interneta v 90. letih. V zadnjih dveh desetletjih pa je neizogibno razumevanje informatizacije in njenega pomena za učinkovitost delovanja in poslovanja tudi v podjetništvu. Informatizacija je pomembna pri organizacijskih, izvedbenih, administrativnih in podpornih procesih, zato jo je potrebno izpeljati z uvajanjem celovitih informacijskih rešitev in rešitev e-poslovanja. Zato v maju organiziramo niz strokovnih delavnic na temo informatizacije poslovanja v podjetništvu, ki jih pripravljamo v sodelovanju s članom, podjetjem Prolog d.o.o. iz Logatca. Sodoben sistem za vodenje evidence prisotnosti PORTIR, 10. maj 2017, 16.30-18.00 PORTIR je sistem za beleženje in evidenco delovnega časa. Sodoben, preprost, po meri. Spremeni podobo časa. Res? • Enostavna uporaba, zanesljivost delovanja, velika prilagodljivost potrebam in pravilom podjetja so odlike sistema PORTIR za registracijo prihodov/odhodov in evidenco delovnega časa. • Dostopnost do podatkov v evidenci delovnega časa je omogočena vsak trenutek in od koder koli. Vsem ali samo pooblaščenim osebam. Tri možnosti registracije: SPLETNA STRAN TERMINAL PAMETNI TELEFON Zaposlenim omogoča PORTIR enostaven in prijazen način evidentiranja prihodov in odhodov s pametnim telefonom (četudi ni omrežja), z uporabo spletne aplikacije na katerem koli računalniku ali na klasičen način: s kartico, ključkom, obeskom ali uporabo PIN kode na registrirnem terminalu. Lahko pa uporabljajo vse tri načine. Marko KEK, Uroš OŠTIR, Dejan ŠRAML Uporabne »oblačne« rešitve na internetu, 16. maj 2017, 16.30-18.00 Predstavili bomo nekaj zanimivih in koristnih »oblačnih« rešitev. Odlaganje različnih dokumentov v oblaku je priročna rešitev, ki vam daje več svobode. Prav tako vam zapisi sestankov, različni opomniki, razni podatki omogočajo več svobode pri vodenju vašega osebnega časa. □ 0 PODATKI V OBLAKU VARNOSTNE KOPIJE INTERNET-MOŽNOSTI Uroš OSTIR Orodje za urejanje spletnih strani, 24. maj 2017, 08.00-10.00 Poznavanje različnih CMS orodij in razvoj lastnega CMS orodja nam omogoča, da vam lahko ponudimo hitre, preproste in učinkovite spletne strani. Zakaj gre? S predstavitvijo podjetja/storitev/ izdelkov na spletni strani želimo povečati prodajo, vsi drugi cilji so temu podrejeni. Že dalj časa (več kot 10 let) so statične strani povsem neprimerne. Kar potrebujemo je preprost sistem/orodje za urejanje spletnih strani. To vam želim predstaviti na konkretnem primeru. Uroš OŠTIR 4 julij-avgust 2017 Pripravlja Dejan Šraml COI| LOGATEC Čez mejo po nove poslovne priložnosti Gospodarski strateški svet Občine Logatec in OOZ Logatec sta izbrala Železno Kaplo za podjetniško ekskurzijo. Iz vrst Slovenske gospodarske zveze (SGZ) v Celovcu so bili poznavalci spodbujanja razvoja podjetništva in turizma, ter strateškega pristopa k čez-mejnemu opravljanju storitev. V SGZ si na mnogih ravneh prizadevajo za vsebinsko zapolnitev sodelovanja s stanovskimi organizacijami podjetnikov v Sloveniji, med drugim na osnovi sporazumov o poslovnem sodelovanju z Območnimi obrtno-podje-tniškimi zbornicami. V zadnjem času precej pozornosti namenjajo skupnemu reševanju čezmejnih ovir. Tudi o teh so spregovorili na podjetniški ekskurziji v četrtek v Železni Kapli. Župan Franc Jožef Smrtnik je prikazal korenit preobrat od zaprtja nekdanje tovarne Obir in odseljevanja ljudi v mestna središča do današnje nove podobe, zaznamovane z naložbami v okolju prijazno prihodnost. Podžupan Gabriel Hribar, referent za energetsko učinkovitost in mobilnost, je predstavil lokalno skupnost kot primer uspešnega spodbujanja razvoja podjetništva in turizma. Ob ogledu podjetja Bio-Holzhandels GmbH je gostom razložil spodbujanje obrtne dejavnosti v trški občini. Na kratko pa so se ustavili tudi pri toplarni za ogrevanje z biomaso. Berto Menard, župan občine Logatec, je v obrazložitvi iskanja poslovnih priložnosti v Železni Kapli omenil predvsem dejstvo učinkovite, okolju prijazne energetske politike. S prihodom v Železno Kaplo pa je povezal željo, da bi prišlo do bodočih poslovnih iskric. Bogdan Oblak, predsednik OOZ Logatec, ne izključuje možnosti, da bosta stanovski organizaciji v doglednem času podpisali memorandum o sodelovanju, pod geslom „Čez mejo po nove poslovne priložnosti" Predsednik SGZ Benjamin Wakounig je pojasnil več ravni spodbujanja razvoja podjetništva in turizma ter strateški pristop k čezmejnemu opravljanju storitev. Katarina Pajnič iz odvetniške pisarne Grilc-Vouk-Škof je zbranim približala zakonodajne novosti pri čezmejnem opravljanju storitev. Miran Breznik, izvozni svetovalec agencije „ABA Invest in Austria", pa je razložil pomen strateškega pristopa na avstrijski trg in internacionalizacijo poslovanja. Povzetopo ORF.at Podpis k fotografijama na naslovnici: spodaj, desno: z leve podžupan Železne Kaple-Bele Gabriel Hribar, logaški župan Berto Menard, župan Železne Kaple-Bele Franz Josef Smrtnik in predsednik OOZ Logatec Bogdan Oblak. Zadaj Renata Gu-tnik z logaške Občine. spodaj, levo: sprejem udeležencev ekskurzije Foto: d. Šraml. Finance v podjetništvu - nov termin Seminar Financiranje investicij in premoženje (sredstva) podjetja, napovedan za april, smo prestavili na 17. maj 2017 ob 16.00. Vabljeni! Iz vsebine: spoznali boste načine financiranja podjetja ter njihove prednosti in slabosti, dobili informacije o optimalni dolgoročni zadolženosti podjetja ter kapitalski ustreznosti in investicijski sposobnosti. Več o vsebini lahko preberete v aprilskem KG. Seminar bo vodil izkušeni finančnik, doc. dr. Boštjan Aver iz Komunalnega podjetja Logatec. Brez kotizacije za podjetnike/podjetja s sedežem v Logatcu ter občane Logatca! Člani drugih OOZ/OZS pa plačajo 49,90 evrov. Obvezne so predhodne prijave do 12. 5. 2017 na info@ooz-logatec.si, 051 651 538. Usposabljanje voznikov - zamudniki Vsi tisti poklicni vozniki, ki rednega usposabljanja voznikov za prevoz potnikov/blaga v cestnem prometu po predpisanem programu za leto 2017 niste opravili decembra na logaški zbornici, imate zdaj priložnost, da to opravite na OOZ Vrhnika v soboto, 6. maja 2017, ob 7. uri zjutraj. Prijavite se na 051 619 215 ali 01 755 77 40. Varstvo pri delu, zdravniški pregledi Redno usposabljanje in izpit iz varnosti in zdravja pri delu ter požarne varnosti bo v četrtek, 18. 5. ob 15.00 v prostorih OOZ Logatec. Prijavite se na zbornici. Zdravniški pregledi ponovno potekajo po razporedu, praviloma enkrat tedensko. Zaradi čakalnih dob, oddajte prijave vsaj dva meseca prej, preden vam poteče obdobni rok. Na ogledu inovativnega podjetja Bio-Holzhandels GmbH, ki po Evropi, tudi iz Slovenije, odkupuje stari les iz starih hiš, kozolcev in hlevov, ki so primerni za rušenje, ter ga nato obdeluje v nove (pol)izdelke. Les mora izhajati iz časov, ko so ga naši predniki še ročno obdelovali oz tesali. maj 2017 5 Obvestila OOZ Postojna Potrpežljivost in vztrajnost V t.im. »Primorki« sredi Postojne, med drugimi, od preloma tisočletja posluje tudi moški in ženski frizerski salon Erika. Morda nekolikanj nenavadno lokacijo v nadstropju poslovne zgradbe sije pred 17 leti izbrala Erika Nabergoj. Stranke so jo dobro sprejele. Kako in kaj je s poslom, stanjem v panogi in v strokovni sekciji se je z njo pogovarjal urednik. Je bila lokacija v velikem poslovnem objektu z mnogoterimi različnimi dejavnostmi za vas dobra odločitev? Ko sem se odločala za samostojno poklicno pot, so bili časi drugačni od današnjih. Tedanja odločitev je bila zelo dobra in je obetala dober temelj za poslovanje. Zdaj pa je v Postojni deset salonov več, kot jih je bilo tedaj. To se odraža tudi v frekventnosti na tej lokaciji.. Ste imeli še druge možnosti? Seveda. Lahko bi delala tako, kot je moja mama, ki je imela salon v najemu. Pri Ozbiču. Biti najemnik je morda prednost, ker ni začetnega velikega vložka v nakup poslovnega prostora, posebej še novega. Po drugi strani pa si v nenehni negotovosti. Kaj če se najemodajalec premisli, terja višjo najemnino, te tako ali drugače omejuje pri uporabi prostorov... Če pa si v svojem, imaš sicer vzdrževalne stroške, ni pa treba plačevati najemnine, ki je ob vseh drugih mesečnih obveznostih in dajatvah breme, ki ga marsikateri najemnik težko prenese, če ne postane celo breme, ki ga ni mogoče nositi. Ste bili pred tem že zaposleni? Štirinajst let sem delala pri mami. Na svojem sem sedemnajsto leto. Je bila poklicna izobrazba vaša mladostna želja? Po osnovni šoli sem se vpisala na gimnazijo. Mama mi je pokazala lepše plati poklica, ki ga je opravljala sama. Namesto v drugi letnik gimnazije sem se vpisala na poklicno frizersko šolo v Ljubljani, jo končala in se zaposlila v maminem salonu. Kako nadgrajujete svoje s šolanjem pridobljeno znanje? Novostim je treba slediti, hoditi z njimi vštric. Lahko bi se prijavila k mojstrskemu izpitu. Z njim bi si pridobila 5. stopnjo izobrazbe. Ker se nisem nameravala nadalje izobraževati, kar 5. izobrazbena stopnja omogoča, se k Erika Nabergoj Foto: J. G. izpitu nisem priglasila. Zato pa se stalno udeležujem strokovnih seminarjev s področja frizerstva. Tam pridobljeno znanje je podlaga, da lahko sledim trendom, novostim, in jih strankam lahko ponudim. Splošno vprašanje: menite, da ljudje dandanašnji za svoje lase skrbijo bolje, kot so včasih? Kakšne lase imajo ljudje danes, boljše ali manj dobre, kot pred desetimi, dvajsetimi leti? Glede na to, s kakšnimi lasmi stranke prihajajo (prvič) v salon, lahko rečem, da slabše. Ljudje poslušajo reklame in preskušajo mnoge »super super« negovalne pripomočke in preparate, šampone, barve... Vendar: vsak material in vsak pripomoček ni za vsake lase, niti za vsako lasišče. Frizer mora poznati učinke in način uporabe ter strankam svetovati. Ljudje pa poskušajo po svoje. Če samo poskusijo in vidijo, da se zanje tisto »najbolj naravno, zeliščno, brez kemikalij in konzervansov, s takojšnjimi učinki« ne obnese, in zaradi tega uporabo opustijo, je eno. Če pa kar vztrajajo, se lasje poškodujejo. Vrniti jih v zdravo stanje pa ni ne hitro, ne enostavno. Delate sami? Sprva sem imela pomočnico, zdaj že dolgo delam sama. Vsako leto pa sprejmem na obvezno prakso kakega učenca poklicne frizerske šole. To sicer ni v pomoč pri delu, je pa prenašanje mojega znanja in načina dela na tiste, ki jim bo frizerstvo poklic. Opažam, da so ti učenci zelo različni: eni zelo zainteresirani za delo, drugi prav nasprotno. Jih je bilo kar nekaj, ki sem jih morala poučevati najpreprostejših dejanj in besed: pozdravljati, se zahvaliti, biti prijazen in strpen, ali z besedami: dober dan, želite, hvala, na svidenje. Od nekako dvajsetih, ki so šli skozi moj salon, lahko za tri rečem, da so bili pravi in so zdaj uspešni pri svojem delu. Salon Frizerstva Erika, pred navnj vstopijo stranke in frizerka, ki jim t oz frizuro Foto: J. G. 6 julij-avgust 2017 Pripravlja Irena Dolgan Se vključujete v delo zbornice? Sem v nadzornem odboru, sicer pa sodelujem pri delu sekcije frizerjev, ki jo vodi Mira Pozderec. Svoje čase smo se sekcijsko močno povezovale. Poskušale smo celo z grozdenjem, ko je bilo to še aktualno. Zdaj je vnema popustila — pa ni dobro, da je popustila! Lahko poveste besedo, dve o delovanju sekcije? Z letnim planom zbornica nameni sredstva za izobraževanje in delo sekcije. Praviloma jih porabimo zato, da v Postojno povabimo strokovnjaka, demonstratorja, da nas seznani z novimi smernicami, tehniko, pripomočki. Poleg tega se udeležujemo strokovnih seminarjev v Ljubljani, včasih tudi CosmoProfa v Bologni. Zbornica nekaj primakne, omogoči ugodnejšo udeležbo, večino stroškov pa pokrijemo vsaka zase. Frizerstvo je panoga, v kateri se pojavlja veliko dela na črno. Kje vidite vzroke za to? Frizerske šole v Sloveniji izobražujejo veliko več frizerjev, kot se jih v tem poklicu lahko zaposli. Z nekaj osnovnega znanja (ali pa tudi brez tega) si potem iščejo zaslužek na sivem trgu. Kot se rado reče, za delo ne rabiš drugega, kot škarje in glavnik. Vpis v to šolo bi bilo smiselno omejiti in pred vpisom preskusiti vsaj ročne spretnosti in smisel za oblikovanje. Friziranje je pravzaprav estetsko, oblikovalsko, če rečem celo nekako umetniško delo. Če spretnosti in občutka ni, manjkajo temeljni pogoji za uspešno delo. Tako je. In šola bi morala biti pozorna tudi na to. Kaj bi ob koncu sporočili bralcem Krpanovega glasa? Optimizem in vera vase, predvsem pa potrpežljivost in vztrajnost so moj moto v podjetništvu. Naj bo tudi vaš! Primorski sejem d.o.o. CENEJŠE SEJEMSKE IN MARKETINSKE AKTIVNOSTI - 10% popust na razstavni prostor za vse sejme, ki jih organizira - 15% popust pri nakupu vstopnice za vse sejme, ki jih organizira - 10% popust na marketinške aktivnosti Več na http://www.primorski-sejem.si/. Za prijave je še čas. Popust za člane — prek Mozaika podjetnih. Odsotnost sekretarke Člane obveščamo, da bo sekretarka odsotna od 3. do 9. maja. V tem času bo pisarna zaprta. Za nasvete in informacije se lahko obrnete na svetovalce OZS, tel.: 01/58 30 500. Izobraževanje v sosednjih OOZ Ne spreglejte izobraževanj in dogodkov, ki jih organizirata bližnji zbornici. Več na njihovih straneh. OOZ Logatec Delavnice: informatizacija v podjetništvu, str. 4 Finance v podjetništvu — 17. maj, str. 5 OOZ Vrhnika Koda 95 za prevoznike, 6. maj, str. 8 Usposabljanje avtoserviserjev — maj 2017 — informativne prijave, str. 8 Srčna slovesnost v Selnici OMePZ »Notranjska« je bila na predzadnjo aprilsko soboto gost koncerta ob 35-letnici Obrtniškega moškega pevskega zbora Pavza v Selnici ob Dravi. Koncert je izzvenel v do zadnjega kotička polni dvorani Hrama kulture Arnolda Tovornika, novega kulturnega doma v Selnici. Izredno domiselno zasnovani in izvedeni prireditvi je še-gavo noto dodal razpoloženi glasbenik, imitator, satirik, Ježkov nagrajenec Tilen Artač in publiko nasmejal do solz. Zbora sta svoj program odpela dopadljivo in, po odzivu poslušalcev sodeč, globoko občuteno. Domači zbor je vodil novi zborovodja Tadej Kušar, Notranjsko« Janez Gostiša. Dolgoletni predsednik gostiteljskega zbora, obenem župan občine Selnica Jurij Lep je po koncertu povedal, da novi kulturni hram živo udejanja svoje poslanstvo v občini s pet tisočimi prebivalci. V njem domujejo društva, tudi Pavza, vsak teden veliko dvorano vsaj enkrat napolnijo obiskovalci najrazličnejših prireditev, v njem je knjižnica, prostori so na voljo tudi šoli in vrtcu. Štirimilijonska investicija, zaključena pred dobrim letom z izdatnim deležem evropskih sredstev izpolnjuje, če ne celo presega vizijo, ki so jo zasnovali pred gradnjo. Kaj vse zmorejo v majhni občini! Selničani bodo gostje »Notranjske« na njenem koncertu ob 30-letnici, ki bo 30. septembra ob 19. uri v logaškem Narodnem domu. Vabljeni tedaj! J. Gostiša maj 2017 7 Obvestila OOZ Vrhnika Usposabljanje avtoserviserjev - maj 2017 - informativne prijave, še enkrat OOZ Vrhnika v sodelovanju s Šolskim centrom Celje v maju 2017 načrtuje organizacijo teoretičnega usposabljanja in izpita za vzdrževalce in serviserje klimatskih naprav v motornih vozilih. Udeleženci so lahko člani, pri članih zaposleni delavci ali zunanji udeleženci. Usposabljanje je zakonsko predpisano od 1.1.2011 dalje. Serviserji so se dolžni strokovno usposobiti za opravljanje svoje dejavnosti, poznati je potrebno veljavne predpise in standarde, imeti znanja in veščine s področja preprečevanja emisij ter zajemanja ozonu škodljivih snovi ter varnega ravnanja z opremo. Vsi serviserji in vzdrževalci klimatskih naprav v vozilih, morajo opraviti osem-urno teoretično in praktično usposabljanje in izpit. Teoretični del izpita se bo odvijal v prostorih OOZ Vrhnika, Tržaška cesta 8a, praktični pa v delavnici Hitri servis Caserman, Peter Caserman s.p., Pod Hruševco 14, Vrhnika. Možnosti: • prva pridobitev spričevala, usposabljanje traja 8 ur (5 + 3). Udeleženci po usposabljanju pridobijo potrdilo za pristop k izpitu. Spričevalo je trajne narave. Cena je 371,60 €. Pogoji za pristop k izpitu: Starost najmanj 18 let in - dve leti delovnih izkušenj na področju vzdrževalnih del opreme iz te uredbe, - končana najmanj srednja poklicna izobrazba tehnične smeri in 9 mesecev delovnih izkušenj na področju vzdrževalnih del opreme iz te uredbe ali - končana najmanj srednja poklicna izobrazba drugih smeri in 12 mesecev delovnih izkušenj na področju vzdrževalnih del opreme iz te uredbe ali končana najmanj srednja strokovna izobrazba drugih smeri in 12 mesecev delovnih izkušenj na področju vzdrževalnih del opreme iz te uredbe • podaljšanje veljavnega spričevala, udeležba na 3 urnem usposabljanju in opravljen izpit, spričevalo, ki se pridobi, je trajno. Cena je 87,60 €. Pogoji za pristop k izpitu: Kandidat ima veljavno spričevalo. ponovna pridobitev spričevala, če je to že poteklo; udeležba na usposabljanju, ki traja 3 ure ni obvezna, obvezno je opraviti izpit. Cena je 152 € (samo izpit) ali 188,60 € (usposabljanje + izpit). Pogoji za pristop k izpitu: Starost najmanj 18 let in - dve leti delovnih izkušenj na področju vzdrževalnih del opreme iz te uredbe, - končana najmanj srednja poklicna izobrazba tehnične smeri in 9 mesecev delovnih izkušenj na področju vzdrževalnih del opreme iz te uredbe ali - končana najmanj srednja poklicna izobrazba drugih smeri in 12 mesecev delovnih izkušenj na področju vzdrževalnih del opreme iz te uredbe ali končana najmanj srednja strokovna izobrazba drugih smeri in 12 mesecev delovnih izkušenj na področju vzdrževalnih del opreme iz te uredbe. Da bo usposabljanje izvedeno, mora biti najmanj 15 prijavljenih kandidatov. Prijavite se lahko na OOZ Vrhnika ali na svoji OOZ do 12. maja 2017. O točnem datumu teoretičnega in praktičnega usposabljanja ter izpita, boste prijavljeni naknadno in pravočasno obveščeni. KODA 95 za prevoznike 6. maj 2017 Še zadnje redno usposabljanje voznikov za prevoz potnikov/blaga v cestnem prometu po predpisanem programu za leto 2017 bo na OOZ Vrhnika v soboto, 6. maja z začetkom ob 7. uri zjutraj. V kolikor boste zamudili to usposabljanje, se boste morali udeležiti podobnega v Ljubljani, na kakšni drugi OOZ ali pri drugem organizatorju usposabljanja. Kotizacija 7-urnega usposabljanja je za člane 34,20 €, za nečlane pa 40,00 € (DDV v ceni). Vnaprejšnja prijava je obvezna: 051 619 215, 01 755 77 40 ali po e-pošti — pokličite za prijavnico. Vsebina usposabljanja je bila nadrobno predstavljena na naših straneh aprilske številke KG. 8 julij-avgust 2017 Pripravlja Adela Cankar I Iz dela organov zbornice V sredo, 12. aprila se je sestal UO zbornice, ki je po sprejetem dnevnem redu in pregledu zapisnika pretekle seje obravnaval osnutek Poročila o delu in osnutek finančnega poročila zbornice za leto 2016. Ugotovljeno je bilo, da je bila večina nalog iz programa dela izvedenih in da je finančno stanje zbornice zadovoljivo. Za leto 2016 ima zbornica cca 85-odstotno izterjavo članarine. Člani UO so bili seznanjeni z regijskim delovanjem vodstev notranjskih in primorskih zbornic — zadnje srečanje je bilo v Tolminu. Med drugimi temami je bila vsebina srečanja tudi članarina v obrtno-podjetniškem zborničnem sistemu, aktivnosti za pridobivanje novih članov in izkušnje dobrih praks na drugih zbornicah. Dogovorjeno je bilo, da je naslednje regijsko srečanje na Vrhniki. Upravni odbor se je na svoji aprilski seji v povezavi s številom članov, članarino in njeno izterjavo dotaknil tudi zborničnega poslanskega sistema, ki bi ga po mnenju članov UO bilo potrebno racionalizirati. Če se je zmanjšalo število članov, število zaposlenih na zbornicah, se mora tudi poslanski sistem prilagoditi dani situaciji. V nadaljevanju je bila dana še informacija o višini NUSZ v Občini Vrhnika, ki se iz leta v leto zvišuje in je ena višjih v okolici Ljubljane. Po analizi stanja je bilo ugotovljeno, da se je NUSZ oz. vrednost točke od leta 2008 zvišala za cca 21%, kar je za čas krize, gospodarske recesije in deflacije nerazumno. OOZ Vrhnika bo župana Stojana Jakina seznanila s svojimi ugotovitvami in zahtevala, da se vrednost točke naslednjih nekaj let ne zvišuje, naj se raje uredijo evidence lastnikov in uporabnikov, ki morajo NUSZ plačevati in bo letni priliv sredstev v proračun celo večji, kakor z zviševanjem vrednosti točke. 15.FORUM OBRTI IN PODJETNIŠTVA 2. junijo 2017 ob II. uri v Grand Hotelu Bernardin, PorloroZ Priporočilo Preberite tudi skupne strani glasila, da boste seznanjeni z novostmi, obvestila OOZ Logatec in OOZ Postojna, da ne zamudite kakšnega dogodka, usposabljanja, izobraževanja, da boste vedeli kaj in kje se dogajajo zanimive stvari. Če se vam zdi, da ima kateri od obrtnikov oz. podjetnikov izjemne poslovne dosežke, ga predlagajte za obrtnika oz. podjetnika leta 2017. Več o razpisu preberite na strani 3 ali me pokličte. Vabljeni na 15. FORUM obrti in podjetništva, ki bo letos 2. junija v Portorožu. Več na strani 11. Kartica M za po novem tudi plačilna mozaikpodjetnih.si W A Varstvo pri delu - 26. maj 2017 Za člane in zaposlene delavce ponovno organiziramo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva in sicer za delodajalce in delavce v petek, 26. maja 2017, z začetkom ob 7.30 Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za nečlane je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Usposabljanje in izpit bomo ponovno organizirali v maju. Računalniške delavnice od 22. maja 2017 dalje Če ugotavljate, da imate premalo računalniškega znanja za nemoteno delo in komunikacijo, ste starejši od 45 let in imate srednjo izobrazbo ali manj (ni nujno, je zaželeno), se lahko vključite v brezplačne delavnice, ki jih bo podjetje Agora v sodelovanju z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport ter EU, Socialnim skladom in OOZ Vrhnika izvajalo v prostorih OOZ Vrhnika, Tržaška cesta 8a. Na delavnici boste spoznali aplikacije za pripravo besedil, preglednic, shranjevanje in upravljanje podatkov, delo s spletom, elektronsko pošto. Spoznali boste, da vam računalniška tehnologija lahko pomaga pri vašem konkretnem delu, lažje boste komunicirali s strankami ali celo lažje obdržali zaposlitev. Delavnica obsega 50 šolskih ur, računalniško predznanje za udeležbo ni potrebno. Izvajala se bo v času od 16. — 20. ure ali 8. — 13. ure — odvisno od želje prijavljenih. Delavnica se začne 22. maja in traja do 2. junija ali 6. junija, odvisno, kako se boste udeleženci s predavateljem dogovorili za razpored ur. Vsebine: Orodje za spletno poslovanje: elektronska pošta Gmail, spletne shrambe, Googlovi dokumenti in preglednice, Skype, facebook. Digitalno kompetentni: Windows, Raziskovalec, Word, Excel, Internet in elektronska pošta. Za podrobnejši opis posameznih vsebin se pozanimajte na zbornici. Pokličite in se prijavite. Zakaj bi vam računalniška tehnologija bila breme, naj vam bo v veselje. maj 2017 9 Sekcije GRADBINCI Skupaj za standardizacijo popisov Na Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije so se sestali predstavniki slovenskih in hrvaških gradbincev. Začrtali so smernice za izdelavo skupnih standardiziranih popisih za gradbeno dejavnost. Ce želimo urediti segment gradbeništva, so popisi del nujno potrebni, so menili gradbinci. Problem vidijo tudi na državni ravni, saj pristojna ministrstva ne sodelujejo dobro. V zadnjih letih je bil interes, da se naredi korak naprej na tem področju, predvsem s strani gradbenih podjetij, ki so prisotna na avstrijskem in nemškem trgu. Standardni popisi del bi bili zelo dobrodošli zlasti v primeru javnih naročil, saj bi prinesli pošteno konkurenco za vse ponudnike, a žal v preteklosti ni bilo dovolj velike želje za realizacijo. Če gre za ponudbe z izjemno nizkimi cenami, nam ta standardizacija v Sloveniji manjka. V preteklosti je bilo pobud za standardizacijo več. Ob reformi gradbene zakonodaje pa so dobili pobude, da bi bilo treba to področje urediti. Za javne investicije bi bilo to izjemno koristno, menijo tako hrvaški kot slovenski predstavniki gradbene panoge. Tudi inženirska zbornica si želi popisov del, zato so se pridružili omenjenim pobudam že v preteklosti. Vsak sam ne more narediti popisov, niti jih financirati. Tudi če nam skupaj uspe, ni garancije, da bodo popisi potem zaživeli v praksi. Glede na to, da popisi nimajo podpore države, razen deklarativne, se pobudniki bojijo, da bi šlo veliko časa in denarja v nič. Gradbinci menijo, da bi bilo treba nasloviti na državo pobudo: potrebujemo popise in ti se morajo uporabljati pri javnem naročanju, izdelajo pa naj se na ravni države, bodisi naj jih izdela nekdo drug. Tudi predstavniki fakultet podpirajo pobudo za pripravo popisov del. Treba pa je to narediti s konsenzom vseh deležnikov, vključiti strokovnjake in dogovoriti način financiranja. Na sestanku so še menili, da je na državni ravni problem v pristojnosti, saj si pristojnost za to področje podajajo ministrstvo za okolje in prostor, ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, ministrstvo za infrastrukturo ter ministrstvo za javno upravo, in ocenili, da je sodelovanje med ministrstvi slabo. Gradbinci so ob zaključku postavili smernice za bodoče in soglašali, da: 1. obstaja interes za meddržavni projekt, 2. gospodarstvo potrebuje projekt oz. popis, 3. projekt bo zaživel v praksi, ko ga bo posvojila država in ga naredila obveznega pri javnem naročanju, 4. potrebujemo ga zaradi BIM-a, trajnostne gradnje in zato, da se začnejo v gradbeništvu uvajati nove tehnologije (gradbena dejavnost je med najmanj naprednimi), 5. da bomo projekt realizirali, pa moramo opredeliti finančne vire, določite naloge, začeti pogovore z državo itd., 6. cilj je dobiti tudi finančna sredstva za ta projekt. Vir: OZS 10 GOSTINCI Bio razgradljivi odpadki Od tega, koliko posamezni gostinci in hotelirji plačujejo za odvoz biološko razgradljivih odpadkov in odkupa odpadnega jedilnega olja, sta odvisna tudi njihovo celotno poslovanje in zaslužek. Tudi gostinci lahko z zamenjavo prevzemnika biološko razgradljivih odpadkov občutno znižajo stroške poslovanja, pri odkupu odpadnega jedilnega olja pa celo zaslužijo. Podjetje EKSTREM ČISTO lahko postane zanesljiv poslovni partner vsakega gostinca in hotelirja. Poleg zajamčene cene EKSTREM ČISTO ponuja tudi 10 % POPUSTA na člansko kartico Moj obrtnik. Nudi osebno svetovanje po telefonu 040 / 377-927 in e-pošti: ekstrem.cisto@gmail.com • akcijska cena prevzema odpadkov za člane • 10 % popust na ceno z rednega cenika • brezplačna dostava sodov • brez stroškov vodenja Evidenc o nastali količini proizvedenih bioloških odpadkov, odpadnih jedilnih olj in masti, ter namesto vas obveščamo pristojne organe • Večje količine, nižje cene KOVINARJI Ekskurzija v Nemčijo Sekcija kovinarjev pri OZS vljudno vabi vse svoje člane in tiste člane OZS, ki bi jih vsebina utegnila zanimati, da se nam v času od 17. maja — 20. maja 2017 pridružijo na strokovni ekskurziji v Nemčijo (Limbach Oberfroh-na, Leipzig, Dresden, Zwickau). V sklopu ekskurzije si bomo ogledali podjetje OMEGA Blechbearbeitung AG, v mestu Limbach Oberfrohna (Proizvodni program in več o podjetju si lahko preberete tukaj: https://www.omega-blech.de/) V času ekskurzije bomo obiskali tudi prekrasni mesti Nemčije, ki se ponašata z bogato kulturno in zgodovinsko dediščino: Liepzig, kjer se je odigrala „bitka narodov" in Dresden — »Firence na Labi«. Ogledali si bomo tudi muzej Trabantov v Zwickau. Cena za člane OZS in pri njih zaposlene*: 186,00 EUR pri najmanj 45 plačanih potnikih 190,00 EUR pri najmanj 40 plačanih potnikih 194,00 EUR pri najmanj 35 plačanih potnikih *Avtobusni prevoz članom sekcije kovinarjev pri OZS in pri njih Zaposlenih delavcev financira organizator, Sekcija kovinarjev OZS. Prijava je možna do 5. maja 2017 in sicer direktno na agencijo Euroval d.o.o. Prijavni obrazec lahko prejmete tudi na OOZ-jih oziroma na spletni strani sekcije kovinarjev — aktualno iz sekcije. Valentina Melkic, sekretarka sekcij julij-avgust 2017 Napotila Vabilo na Forum Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije tudi letos pripravlja nabor predlogov za izboljšanje zakonodaje in poslovnega okolja za obrt in malo gospodarstvo. Zahteve slovenske obrti in podjetništva 2017 bo predstavila na 15. Forumu obrti in podjetništva. Letošnje zahteve, ki predstavljajo največji manifest za obrt in malo gospodarstvo, bodo usmerjene v ustvarjanje spodbudnega poslovnega okolja za rast in razvoj novih podjetij, za večjo rast dodane vrednosti in spodbujanje produktivnosti. Naša prednostna naloga je, da s skupnimi močmi dosežemo vse našteto in še več. Vljudno vas vabimo, da se udeležite Foruma obrti in podjetništva, ki bo v petek, 2. junija 2017 ob 11. uri, v Portorožu (Grand Hotel Bernardin). Prosimo vas, da si rezervirate navedeni termin med 11. in 14. uro. Zaradi lažje organizacije vas prosimo, da vašo udeležbo sporočite najkasneje do petka 7. aprila 2017 v Urad predsednika, gospe Dragici Flis, na tel.: 01 58 30 501 ali 031 326 610, na e-naslov: urad.predsednika@ozs.si. Za dodatne informacije vam je na voljo gospa mag. Maja Ri-gač, na tel.: 01 58 30 807 ali na e-naslovu: maja.rigac@ozs.si. Prvenstvo v golfu OOZ Murska Sobota in Pomurska gospodarska zbornica razpisujeta 15. mednarodno državno prvenstvo obrtnima/ 2017 kov in podjetnikov - SAMSUNG OPEN - za vse golfiste, tudi tiste ki niso obrtniki in podjetniki. Prvenstvo bo v soboto, 27. maja na igrišču Golf livada Moravske toplice, Par 72. Zbor tekmovalcev ob zajtrku od 9. ure naprej na terasi hotela Ajda. Način igre: Stableford, 18 lukenj. Pravico nastopa imajo člani priznanega kluba z veljavnim članstvom 2017 s HCP do 54, člani obrtno-podjetniških zbornic (tudi iz tujine), člani Gospodarske zbornice Slovenije ter njihovi zaposleni - ekipno in posamezno. Prijavljene ekipe štejejo največ 3 člane, za ekipo šteje bruto seštevek 2 boljših članov. Štartnina 30 € vključuje pogostitev pred in po turnirju, malico za na igrišče, obdelavo rezultatov Prijave do petka, 26.5.2017 do 12.00 ure na tel.: 02 512 5066 ali pisno na faks: 02/ 512 5085 ali e-mail: golfshop@terme3000.si Oglasna sporočila - ugodno! Če bi želeli svoje proizvode ali storitve predstaviti drugim podjetjem in gospodinjstvom v bližnji regiji, ali pa zgolj krepiti svojo prepoznavnost, ime in blagovno znamko; imate to priložnost storiti z oglasom v glasilu Krpanov glas. Tiskano glasilo Krpanov glas prejmejo člani zbornice — podjetnik in podjetja, na območju občin Vrhnika, Bo- Napotila rovnica, Log-Dragomer, Logatec, Postojna in Pivka. Skupaj 1.000 podjetnikov in posredno gospodinjstev (družinska podjetja). Glasilo pa pošljemo na več naslovov tudi po e-pošti ter ga objavimo na spletni strani. Kot člani zbornice imate oglaševanje po zelo ugodni (simbolični) ceni. Tako vas bo oglas velikosti 1/4 strani A4 s kar 40 % popustom stal le 60 evrov. Če pa bi želeli bolj izpostavljen/večji oglas, boste za velikost 1/2 strani A4 odšteli 90 evrov, za celostranski oglas A4 pa le 120 evrov (vse cene so končne cene/nismo DDV zavezanci). Za oblikovanje oglasa lahko poskrbimo tudi mi v obliki PR članka — pošljete nam zgolj želeno besedilo/sporočilo in kakšno simbolično fotografijo. Sicer pa nam lahko vi pošljete že oblikovan oglas, pred tem pa pri nas dobite podatke o točnih dimenzijah (višina x širina). V vsakem glasilu imamo omejen prostor namenjen oglaševanju. Oglase sprejemamo do 24. v mesecu, izidemo pa običajno najkasneje do tretjega v mesecu. Prioritete inšpektorjev v letu 2017 Inšpektorat RS za delo bo v letu 2017 posebno pozornost namenjal tistim področjem, ki se skozi prijave, opravljene nadzore in ugotovljene kršitve kažejo kot najbolj tvegana področja za večje kršitve pravic delavcev in uporabnikov storitev. Na podlagi ocene tveganja načrtuje usmerjene akcije nadzora nad izvajanjem delovnopravne zakonodaje ter predpisov s področja varnosti in zdravja pri delu: — na začasnih in premičnih gradbiščih, — pri delodajalcih v dejavnosti čiščenja (SKD N 81.2), — v dejavnosti prometa, — v dejavnosti trgovine, — v dejavnosti obratovanja fitnes objektov (SKD R 93.130). Preverjali bodo spoštovanje določb glede pravic napotenih delavcev, spoštovanje določb glede delovnega časa, zagotavljanja počitkov in odmorov delavcev, prekarne oblike dela, izvajanje nalog s področja varnosti in zdravja pri delu, zagotavljanje dostojnega delovnega okolja ter izvajali nadzor nad izvajalci postopkov za ugotavljanje in potrjevanje poklicnih kvalifikacij. Finančni inšpekcijski nadzori, ki jih izvaja FURS, bodo v letu 2017 ciljno usmerjeni na tvegana področja, pri čemer bodo aktivnosti nadzora usmerjene v odkrivanje in zmanjševanje obsega davčnih in carinskih utaj ter v izboljšanje prostovoljnega izpolnjevanja davčnih obveznosti. V letu 2017 načrtujejo čez 7.000 pregledov s področja obdavčitve davka od dohodkov pravnih oseb, davka od dohodkov iz dejavnosti, prispevkov za socialno varnost, davka na dodano vrednost, sive ekonomije, davčnih bla- 12 gajn in trošarin. Največ nadzorov bo usmerjeno pregledom davčnih obračunov s področja davka na dodano vrednost (DDV). Sledi nadzor na področju davkov in prispevkov od dohodkov fizičnih oseb, dohodnine in davka od dohodkov pravnih oseb. Na področju carin, trošarin in okoljskih dajatev ter skupne kmetijske politike se načrtuje nekaj več kot 250 inšpekcijskih nadzorov, preko katerih se bo preverjalo uvrščanje blaga v kombinirano nomenklaturo, deklariranje porekla blaga, proti dampinške dajatve, plačevanje trošarine od alkohola, alkoholnih pijač, energentov in električne energije, upravičenost do vračila trošarin in obračun okoljskih dajatev. FURS načrtuje tudi 56 pregledov s področja transfernih cen. Prav tako bodo preverjali področje iger na srečo — preglednost poslovanja koncesionarjev, odgovorno prirejanje, nadzor tveganj s področja pranja denarja, goljufij ipd. Inšpekcija za cestni promet bo v letu 2017 izvajala nadzor nad prevozi blaga in potnikov v cestnem prometu s ciljem ugotavljanja in preprečevanja nezakonitega izvajanja prevozov (pregled izpolnjevanja pogojev glede licenc in dovolilnic, preprečevanje dela na črno) ter vzpostavitve enakega konkurenčnega okolja za izvajalce prevozov v cestnem prometu (tehnična brezhibnost vozil, nadzor nad časi vožnje, odmori in počitki voznikov). V skupnih akcijah, ki jih bo Inšpekcija za cestni promet izvajala skupaj s FURS-om in Policijo, se načrtuje štiri nadzore na mesec v cestnem prometu, pri čemer se bo preverjalo zagotavljanje varnosti in enakosti konkurenčnih pogojev. Prav tako bodo skupni nadzori (1 do 2 nadzora mesečno) potekali pri taksistih. Področje nadzora bo vezano na preprečevanje dela na črno, zagotavljanja varnosti v cestnem prometu in enakosti konkurenčnih pogojev. Povzeto po predlogi Jasmine Malnar Molek Pazite se študentskega dela! O prekarnih delavcih se zadnje čase zelo veliko govori. S tem mislimo predvsem ljudi, ki delajo pri delodajalcih (svojih naročnikih) preko avtorske pogodbe, podjemne pogodbe, pogodbe o poslovnem sodelovanju (s.p.) ipd. Verjetno nam je vsem jasno, da če gre v takšnih primerih v resnici za delo, na podlagi katerega bi moral biti delavec redno zaposlen, gre za t. i. prikrito delovno razmerje, kar je protizakonito. V primeru ugotovitve kršitve s strani delovnega inšpektorja lahko delodajalca zadane visoka globa. Na to temo je bilo tudi kar nekaj odmevnih primerov, verjetno se spomnite novinarjev na RTV-ju, pri katerih je sodišče kot za stavo razsojalo, da bi vsi morali biti zaposleni, saj delajo kot drugi delavci in ni dopustno, da delo opravljajo preko avtorskih, podjemnih pogodb ali preko s.p.. Se spomnite stevardes, ki so tožile Adrio, ker so delale kot študentke? Vse so tožbe dobile. julij-avgust 2017 Napotila Kaj pa študentsko delo? Pri študentskem delu je zgodba popolnoma enaka. Opozarjam, da je študentsko delo za delodajalce lahko zelo nevarno. Zaposlujete študenta preko napotnice, ki opravlja dela natakarja? Imate sicer zaposlenih več natakarjev, ampak ta študent pri vas pomaga parkrat na teden, med počitnicami po 8 ur na dan, ga nadzorujete, ga pri delu usmerjate, se z njim dogovarjate, kdaj bo delal, mu izročite urnik dela, vam je dolžan povedati, če se zgodi višja sila in ga na delo ne bo (je zbolel), ga za delo plačate ipd.? Ali si predstavljate, da bi študenta najeli, potem pa vas ne zanima več kdaj bo prišel pomagat, ali bo sploh prišel, če ga ne bo, ne potrebuje niti sporočiti, sam si bo izbiral kdaj, kaj in kako bo delal, kontrolirali ga ne boste, ga boste pa plačali??!! To, drugo, država od delodajalcev očitno pričakuje. Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1) pravi, da če obstoji-jo elementi delovnega razmerja, mora delodajalec delavca zaposliti in ta ne sme opravljali dela na drugih pravnih podlagah, kamor uvrščamo tudi študentsko delo. Elementi delovnega razmerja pa obstajajo, kadar naš študent — natakar delo opravlja osebno, se je prostovoljno vključil v naš delovni proces (seveda, iskal je delo), bo za delo plačan, bo delal po vaših navodilih, bo delal pod vašim nadzorom in delal bo nepretrgoma. V kolikor študent izpolnjuje vse te elemente, ki pomenijo delovno razmerje, ga morate zaposliti in ne sme pri vas opravljati dela na podlagi študentske napotnice! Ali veste, da vas študent lahko za 5 let nazaj toži na delovnem sodišču in zahteva ugotovitev obstoja delovnega razmerja, pa čeprav je pri vas delo opravljal kot študent? Vse kar ste mu za študentsko delo že plačali, se bo štelo za neto izplačilo, odvesti pa boste morali še prispevke, plačati regrese, odškodnino za neizkoriščen letni dopust, povračilo prevoza na delo, malice in ostalo. Kar je pa še najhuje, glede na pregled sodne prakse, je vsak študent, ki je delodajalca tožil, tožbo dobil! Sem prepričana, da je večina delodajalcev prepričanih, da če zaposlujejo študenta, ga le-ta kasneje ne more tožit na ugotovitev obstoja delovnega razmerja, saj je vendar bil študent! Žal je to daleč od resnice. Pri presojanju, ali gre v resnici za študentsko delo ali bi moral biti ta študent zaposlen, je najpomembnejše vprašanje nepretrganega dela, saj vsi drugi elementi, ki sem jih zgoraj navedla, glede na naravo študentskega dela obstajajo (seveda boste študenta nadzorovali, mu dajali navodila, ga plačali, študent bo delo opravljal osebno, ...). Kaj pa je nepretrgoma, delo vsak dan 8 ur, delo po 4 ure vsak drug dan, delo dvakrat na teden, delo samo med počitnicami? Pojem nikjer ni definiran, sodišče se do njega opredeljuje in presoja od primera do primera, sodišče pa se zelo hitro postavi na stališče, da je šlo za nepretrgano delo. maj 2017 77 Edina kategorija državljanov, ki lahko opravljajo delo kot drugi zaposleni na sistemiziranih delovnih mestih nepretrgoma, vendar največ 60 ur na mesec in lahko zaslužijo največ 6.000 evrov na leto, so upokojenci. Ste ugotovili, da je študentsko delo za delodajalce ravno toliko nevarno, kot če imajo natakarja, ki dela na podlagi podjemne pogodbe ali s.p.? To spoznanje je strašljivo. Mag. Nina Scortegagna Kavčnik Regresni zahtevek ZZZS-ja za poškodbe pri delu podjetnika ni več mogoč Problematika regresnih zahtevkov Zavoda za zdravstveno zavarovanje in Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje do delodajalcev za škodo, nastalo zaradi nesreče pri delu, predstavlja dolgoletne travme predvsem malega gospodarstva, zato OZS še posebej zadnja leta išče ustrezne sistemske rešitve, ki bi vsaj deloma olajšale položaj delodajalcev v tovrstnih postopkih. Konec lanskega leta je Vrhovno sodišče Republike Slovenije izdalo sodbo, ki bo sicer ne številnim podjetnikom, nekaterim pa vendarle, omogočilo mirnejši spanec, saj ZZZS ne more zoper njih uveljaviti regresnega zahtevka, če je bil poškodovani podjetnik sam. Iz sodbe in sklepa VSL I Cpg 905/2014, ki sta dostopna na spletnih straneh Vrhovnega sodišča, izhaja takšno jedro: »Za odločitev v obravnavani zadevi ni pomembno to, ali je mogoče, upoštevaje predpise, kiji nalagajo dolžnosti v zvezi Z varstvom pri delu, samozaposleno osebo šteti za „ delodajalca ". Ker gre pri razlagi 87. člena ZZVZZ za položaj samozaposlene osebe v razmerju do Zavoda, je bistveno to, da je bil tretji toženec kot samozaposlena oseba hkrati tudi zavarovanec in oškodovanec. Namen predpisov o zdravstvenem varstvu in zavarovanju je v varstvu položaja oškodovanca (zavarovanca). V nasprotju s tem namenom bi bila ureditev, po kateri bi mu Zavod najprej zagotovil sredstva za njegovo zdravstveno oskrbo (stroške za zdravstvene in druge storitve ter zneske denarnih nadomestil in drugih dajatev, kijih plačuje Zavod — 91. člen ZZVZZ), nato pa od njega terjal njihovo povračilo. Takšna interpretacija 87. člena ZZVZZ, ki bi Zavodu omogočala povrnitev škode od oškodovanca, bi imela za oškodovanca kaznovalni učinek. Zato ZZVZZ Zavodu v razmerju do oškodovanca (zavarovanca) načeloma ne daje regresnega zahtevka, četudi je odgovoren za nastalo škodo. Regresni zahtevek mu daje le v razmerju do delodajalca (ki v klasičnem delovnem razmerju — za razliko od samozaposlene osebe — ne bo mogel nastopati v vlogi oškodovanca), pa še to le v delu, v katerem je kot organizator delovnega procesa za škodo tudi dejansko odgovoren. Vrhovno sodišče je namreč že zavzelo stališče, daje v primeru soodgovornosti oškodovanca (njegovega delavca) za nastanek škode regresni zahtevek Zavoda omejen na del, za katerega odgovarja delodajalec«. O tem sem pisal v članku, ki je bil objavljen v reviji Obrtnik podjetnik aprila 2015. Dušan Bavec 13 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« - Sprememba! Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic — »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. S 1. 1. 2017 velja nova višina prispevkov za ZZ za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in je vezana na višino povprečne bruto plače v RS za oktober predhodnega leta (za oktober 2016 znaša 1.567,99 €). Od januarja 2017 do vključno decembra 2017 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2016 oz. 0,53 % od 1.567,99 €, kar znaša 8,31 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2016 oz. 6,36 % od 392,00 €, kar znaša 24,93 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2017 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 33,01 € (Ur. list RS, št. 14/2017). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za april 2017: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ - 44008 33,01 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2016 - 1.567,99 € 8,31 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2016 - 392,00 € 24,93 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ - 45004 33,24 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ % pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj % delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj % minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri - za pril je izračun naslednji: 40 ur april: PIZ 55,95 €, ZZ 31,97 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 0,92 €, skupaj torej 88,84 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. - 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v aprilu 2017: redno delo: 18 dni: 144 ur; praznik: 2 dni: 16 ur; SKUPAJ: 20 dni, 160 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2017 - lestvice veljajo od 1.1.2017 oz. za vsa izplačila v letu 2017!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2017 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka: Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 930,53 543,32 930,53 1.047,57 368,22 1.047,57 275,22 Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) - ZA IZPLAČILA V LETU 2017 V letu 2017 je sprememba lestvice v tem, da je dodan tretji razred in spremenjene stopnje davka v tretjem in četrtem davčnem razredu. Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 4.000,00 385,47 + 34 % nad 1.700,00 4.000,00 5.908,93 1.167,47 + 39 % nad 4.000,00 5.908,93 1.911,95 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2017 znaša 804,96 € (Ur. list RS, št. 4/2017). Minimalna plača je mesečna plača za delo, opravljeno v polnem delovnem času. Zajema osnovno plačo, del plače za delovno uspešnost, del plače za poslovno uspešnost in dodatke. V minimalno plačo niso zajeta povračila stroškov v zvezi z delom (npr. povračilo za prehrano, prevoz na delo) in drugi osebni prejemki (npr. odpravnine, jubilejne nagrade). Delavec, ki dela krajši delovni čas, ima pravico do sorazmernega dela minimalne plače. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2017 ne more biti manjši od 52% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2017 do 28.2.2017 se uporablja povprečna plača za leto 2015 (1.555,89 €; 52% znaša 809,06 €), za izplačila po 1.3.2017 se uporablja povprečna plača za leto 2016, ki znaša 1.584,66 € oz. 52% povprečne plače, kar znaša 824,02 €. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70 % cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delodajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgornji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30 % cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov.. .Presežek se všteva v davčno osnovo. Regres za letni dopust v letu 2017: najmanj v višini minimalne plače (804,96 €) povečane za 1% znaša 813,00 €. Izplačan mora biti do 1. julija tekočega koledarskega leta oz. v več obrokih, vendar najkasneje do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. STOPNJE PRISPEVKOV: Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB - POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate za januar 2017 prispevke od najmanj 75% povprečne plače 2015 (1.555,89 €; 75% je 1.166,92 €), za obračun prispevkov od februarja 2017 dalje uporabljate najmanj 75% povprečne plače za leto 2016. Povprečna plača za leto 2016 je 1.584,66, osnova za obračun v višini 75% te plače je 1.188,50 €. V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove. 4 julij-avgust 2017 Prispevki, dajatve Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 289,40 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 159,85 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 4,75 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 454,00 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2017 je osnova dobiček za preteklo leto brez upoštevanja prispevkov ter znižanj in povečanj, preračunan na mesec, znižan za 25%). Za obračun prispevkov za januar 2017 je minimalna osnova 58% povprečne plače iz leta 2015 (1.555,89 €; 58% je 902,42 €) za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače iz leta 2015 (1.555,89 €; 60% je 933,53 €). Od februarja 2017 dalje je minimalna osnova 58% povprečne plače iz leta 2016 (1.584,66 €; 58% je 919,10 €), za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače za leto 2016 (1.584,66; 60% je 950,80 €). Davčni organ za vas sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in vam ga vroči elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, morate sami predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Kot zavezanec morate sami v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe osnov, ki so posledica uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, starševski dopust) ali če se odločite za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2 bo v tem primeru POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika - 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DS - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ - 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ - 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe.. .se uporablja model 21. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - APRIL 2017 58 % PP** 3,5 PP*** Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR 919,10 5.546,31 Osnova za prispevke ZZ, če je BZO nižja od 60 % od 1.584,66 EUR* Prehodni davčni podračun Referenca 950,80 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 142,46 859,68 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 81,34 490,85 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 223,80 1.350,53 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 60,47 352,75 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 62,37 363,84 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 5,04 29,40 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 127,88 745,99 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 0,92 5,55 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 0,92 5,55 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 1,84 11,10 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,29 7,76 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,55 3,33 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 1,84 11,09 Skupaj drugi prisp. 3,68 22,19 PRISPEVKI SKUPAJ 355,36 2.118,71 DŠ pomenidavčnaštevilka zavezanca * Povprečnamesečnabrutoplačaza leto2016(PP):1.584,66 EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2017 znaša 58 % zadnje znane povprečne letneplače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki zna-ša3,5 PP (v skladuspetimodstavkom145.člena ZPIZ-2):1.584,66x3,5 = 5.546,31 EUR Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajobitiplačani najpoznejedo 20. v mesecuzapreteklimesec. maj20l7 15 Krpanov glas Moj obrtnik - največji slovenski portal za povezovanje obrtnikov z njihovimi kupci Pridružite se kolegom, ki že sprejemajo Obrtniške groše! Obrtniški groš je novost na našem trgu. Gre v bistvu za darilni bon, ki ga uporabnik kupi na MojObrtnik.com/ gros in ga podari. Sprejemate ga lahko tudi vi, le v sistem morate vstopiti, kar storite s pomočjo spodnje prijavnice. Uporabnik portala Moj obrtnik kupi Obrtniški groš in ga podari, obdarjenec pa izbere storitev ali izdelek iz ponudbe. Kupec se pri nakupu lahko odloči za namig, s čimer obdarjencu pove, katerega obrtnika si je zamislil. Izrabite priložnost za dodatno promocijo in posredno prodajo proizvodov in storitev - vpišite se med tiste, ki sprejemajo Obrtniške groše! Med njimi je že podjetje FUF, fotografska dejavnost, Branko Furlanič s. p. iz Izole. Branko Furlanič je vsestranski fotograf z 20-letnimi izkušnjami. Slika za potrebe promocije, na primer za kataloge in spletne strani ter dokumentira najrazličnejše dogodke, slovesnosti kot so krsti, obhajila, birme in poroke. Predvsem njegova poročna fotografija je moderna in unikatna ter vključuje tako dokumentarne kot portretne fotografije. Čeprav ali pa ravno zato, ker je fotografija sproščenega, nasmejanega in veselega otroka zelo zahtevna fotografska tehnika, zelo rad sprejme tudi izziv družinske fotografije. Branko Furlanič takole opisuje svojo odločitev za vpis med kolege, ki sprejemajo Obrtniški groš: »Za Obrtniške groše sem se odločil zato, da bi svojo dejavnost in svoje delo predstavil širši javnosti, predvsem pa tudi kolegom obrtnikom in njiho- vim družinam iz drugih koncev Slovenije. Ta dodatna brezplačna promocija je izjemna priložnost za širjenje imena med obrtniki. Prejemniki lahko Obrtniški groš izrabijo za vse moje fotografske storitve, ki jih izvajam povsod po Slovenije, pa tudi v tujini, na primer v Italiji, Avstriji ali Švici.« Pristopnica MojObrtnik.com za člane OZS □ Sem član OZS □ Želim postati član OZS Naziv podjetja: ................................................................................... Sedež podjetja: Davčna številka:.................................................................................................................................................. Davčni zavezanec: □ DA □ NE Kontaktna oseba:............................................................................................................................................... Telefon:........................................................................................................................................................................ E-pošta: ...................................................................................................................................................................... V okviru MojObrtnik.com želim vključiti: □ Spletno predstavitev. Brezplačno. □ Povpraševanje. Letna naročnina znaša 90 evrov*. □ SOS obrtnik. Brezplačno. Možna je le, v kolikor ste naročeni na Povpraševanje. □ Obrtniške groše. Provizija znaša 9% od prodane vrednosti. * Prodaja je namenjena pravnim osebam. Cene ne vsebujejo DDV. Stopnja DDV je 22%. S podpisom se strinjam s Splošni pogoji poslovanja MojObrtnik.com, ki so dostopna na www. mojobrtnik.com. Naročniško razmerje se sklene za eno leto in se vsako leto avtomatično podaljša za še za eno leto. Odpove se pisno z odjavo poslano na info@mojobrtnik.com najkasneje tri mesece pred potekom razmerja. Soglašam, da OZS in OOZ obdelujeta moje osebne podatke v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Ur.l. RS, št. 94/2007-UPBl) ter internimi akti OZS in OOZ, z namenom obveščanja o ponudbi in ugodnostih oziroma za namene neposrednega trženja storitev in produktov MojObrtnik.com; vse tudi preko zgoraj navedenega E-naslova. Seznanjen sem, da lahko kadarkoli pisno na naslov OZS, Celovška 71, 1000 Ljubljana, s pripisom: neposredno trženje - odjava zahtevam, da OZS in/ali OOZ v 15 dneh preneha uporabljati osebne podatke za namen neposrednega trženja. □ Povpraševanje. Želim vključiti 90-dnevno brezplačno preizkusno obdobje. Na vaš poštni naslov vam bomo poslali račun s podatki za nakazilo. V kolikor boste vključili brezplačno obdobje povpraševanja, vam bomo ponudbo poslali pred iztekom brezplačnega obdobja. Vaše naročniško razmerje bo aktivirano po prejemu plačila letne naročnine. O vklopu vas bomo obvestili. Ker še nisem član, s podpisom izjave postanem po lastni volji član OZS in OOZ (v nadaljevanju: OOZ) in sprejemam pravice in obveznosti, kot izhajajo iz Obrtnega zakona (Ur. list RS, št. 40/04 ObrZ-UPB1 in nasl.), Statuta in ostalih aktov OZS in OOZ, katerih spremembe me zavezujejo. V/na ..................................................................................................................................................... dne........................................................................................................................................................ Podpis.................................................................................................................................................. Pristopnico prosimo pošljite na na naslov Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, Moj Obrtnik, Celovška 71, 1000 Ljubljana 6 julij-avgust 2017