PRVIČ V SLOVENIJI CARLO GOLDONI V JUBILEJNI SEZONI 1945/46-1995/96 knjižnica’ kha ITUDUSKI ODDELEK ÜJÊL ju 'trL e fWo^ Cario (joidoni MW&SWRJJ IZSMlRjtfL komedija vpetih dejanjih prevod “Marina 'Bačar in Alenka Bote Vrabec KBZIJA IOfVKAMABUCjlJA Beter 9di(itarov SCEOdPgKJVFIJA Jože Bedič KPSBUMOQKAIFIJA Mateja Janša IZBOOigLJlSBB, Leon Leskovšek, osebe: ALI, Bureka bogat trgovec iz .Smirne Ivan Berlot CAKLVCCIO, julzetist,z vzdevkom 'Crus cardio - Otrobar Igor ¿krij LUCKEZZIA, pevka iz Jirenc, z vzdevkom 'Aquacedrataia ■ Jfrušova voda' Odira Boite BOljKjOfA, pevka iz Benetk^ z vzdevkom ‘Zucchina ■ Bučka Bernarda (jašperčič AKÿfJKA, pevka iz Bologne, z vzdevkom 'Odistocchina-Bolpetka Metka Buhtim BASQJLLAL UfO, tenor, Bogninin prijatelj Klemen Košir QUO? LAS C A, prijatebj umetnikov in umetnic Borut Verovšek. ■OdACCAKJO, s(ab in reven pisatelj Klemen Klemenc OflBIO, posrednUjoperih predstav Kjko Kranjc Kgs JABBJZIO, slikar v gledališču Jrranček.Znidaršič BBLBRAMB, krčmar Jože Sodja VEČOfpSB, Anninina mati Alenka Bobe Vrabec nastopajo še: Martina Lakič, 'Katarina Odar, O^ntaša Škrilec ‘Upiič, 'Danica Žemlja, Katarina Iglič, Zvonka 'Divjaki Mina Slamnik, Dejan 'Balantič, Markp 'Sgšeta, Marko Bogdanovič, Franci dimnic, Mojca Markizeti, Jana Market, Katja Lakota, 'Petra Drolc, Tetra Dermota 1 i Jernej Kiktaršič ton Klemen Krateč rekviziti Zvonk? Divjak, suflcrkg Mina Slamnik, šivilji Mataša Škileč Kpiič in Danica Žemlja frizerka “Elvira Totočnik, odrski delava Dejan Balantič, Marko Bgšeta BKJE/DSBAVA IMA BüfOBMOK PETEN MlLlTmpV I m p r e s ar ij iz Smirne “Razmištjatije Je predstava o pevcu . Polj natančno: o I(JKRŠILCU. Vsekakor pa ogledališču. O njegovem TRjENjTTŠKjU., NJ&TNPTRPIJNPSTI, o (NEfMiNLJI VOSTI. Peter Militarov n Odlična odCočitev umetniškega vodstva Čufarjevega gledališča, da to 'NTJTIŠNP “KOMEDIJO' prvo uprizori v Sloveniji v svoji jubilejni 50 sezoni povojnega obdobja. Ta uprizoritev pa naj bo tudi spomin na bogato jeseniško gCcdaCiškg dejavnost prvih 45 let tega stole ja (razen štirih (et kulturnega motku med drugo svetovno vojno). Ivan Berlot -Ali Impresarij je predstava o MINLJIVOSTI , ki je. neizpodbiten pogoj osmišljenja kratkotrajnega (bežnega) kot načina gledališke eksistence. Nujnost obstoja, zaradi niza kratkotrajnosti, pa mora biti in je umetniško opredeljena samo s svobodo IDT15&1. “Tistega “DZIMJ4, ki svoje MOTENJE preoblikuje v MOŽNOST, MOŽNOST pa v “PUSTOLOVŠČINO . Zaradi nastalih razmerij med Motenji in tradicionalnim je svoboda duha v prednosti. Igor Škrlj-Carluccio Mira Bolte-Lucrezzia Superiornost je v ustvarjanju in ne v tradiciji, kajti svobodo duda ni moč spojiti s kakršnokoli obliko tradicije. Cjoldoni v impresariju ruši tradicijo, ( comedio deli' arte - zameri ji predvsem izgubo svobode, utapljanje v tradicijo, odsotnost novega, obtožuje improvizacijo), komedijo tipov preoblikuje v komedijo karakterjev, izbere segmente iz življenja, ki tako iztrgani iz njega na odru postanejo resnični, vendar ne v smislu realističnega gledališča. 9{gša interpretacija uprizoritve Impresarija iz Smirne ( načrtujejo tudi Cjoldoni ) poskuša spregovoriti o utopičnem SdOTE9{JZl za popolnim v umetnosti. (Opravičiti obstoj StMliRgjjE" kot J&čksOVJil TR£9j(UTEX popolnega ustvarjanja). Bernarda Gašperčič-Tognina O prizadevanju igralcev, ki zagrabijo in grabijo tMOŽ9dPS% tvegajo TZlSTOLOVŠČICjO, zanemarijo pa bistvo , da 'SCdlčSSdP' lahko dosežejo samo najboljši. (Tudi pošteni ustvarjalci.) Metka Dulmin-Annina (joldoni na oster , kritičen način z variiranjem situacij priprave umetnikov za veliki odhod v Smirno, zlaga spiralno strukturo, znotraj katere se izostrujejo proBlemi njihove notranjosti (mikpokozmosa), postavljajo vprašanja in iščejo odgovore, razpravlja o lastni identiteti, o tegoBah umetnikovega življenja. Klemen Košir-Pasqualino Ut* Ljoldoni o vsem tem govori na odprt, celo ciničen način, razgalja in demistificira vsakdanje gledališko življenje, vztrajajoč na njegovih aBscesnih momentih. Vztraja samo pri J-lOTEJjJU, teži samo h končnemu uspehu, Brezsmrtnosti, ki pa je gledališče ne more nikdar zadovoljiti - zato igralec išče Smirno ■ Smirno kot idejo, zatočišče za vsako nepopolnost - tudi ČkSOVAjO ! Borut Verovšek-grof Lasca Če Bi Smirna resnično oBstajala, Bi uničila tiste, ki vedo, da oBstaja kpnec, vendar niso pripravljeni že na začetku odstopiti ( upati - verjeti). Klemen Klemenc-Maccario Niko Kranjc Kus-Nibio Struktura Goldonijeve igre nam je dopustita , da se naslonimo na tisto, kar je naredit Cjotdoni v odnosu na preteklost, to je, da kratkotrajnost razdelimo na ¿e preživeto preteklost in enak. proBlem ponovno postavimo v sedanjost. (ProBlem, ki nas z nostalgijo vleče v prvoBitnost, sicer pa se vrača kot mitska slika modeme gledališke zamisli. (joldoni je torej tudi naš sodoBnik. / ker 'njegova preteklost' vseBuje (MOŽNOSTI preveijanja v naši sedanjosti. OBstoj utopičnega cilja na koncu tisočletja je skorajda aBsurden , kajti s seBoj Bi moral prinesti MUSHO, ki ¿ja. ni, Franček Žnidaršič-Fabrizzio ILUZIJO, ki je več od ‘TRjLOdJ.LPKJJ, več od 9dI9(LjrUOSrLl, več od končnega : SMlRJjjE. (P. s. V tej kritiški komediji je smeh. grenak^ propad: USOTUA, današnji čas: KUŠILfHjA MOČ. In kovčke za v Smirno lahko spakjrajo samo naj Boljši... ČL? Jože Sodja-Beltrame O lM“PR£S“4SRI5“llSMI2&& tMoram se povrniti v leto 1755. To treh zabavnih komedijah sem napisal še četrto, ki pa- je čisto drugačna, imenuje se L 'nMTRTSSlSlTJO DTLLL“.E S^dlTRjT (Impresarij iz Smirne), komedija v treh dejanjih, sprva napisana v verzih, vendar je imela pozneje, ko sem jo prelil v prozo, več uspeha. Turek. Siti, trgovec iz Smirne, pride poslovno v “Benetke, gre v opero, kjer se mu porodi ideja, kflkp Bi ta zvrst gledališča imela velik, uspeh tudi v njegovi domovini, kjer je več tujcev kot domačinov. Siti začne spraševati, računati, deta trgovske kombinacije, potem pa poišče tiste, ki se v Itatiji ukvarjajo z gtedatiškim posredovanjem in jim zaupa natogo, naj poiščejo potrebno števito tjudi, da bi spetjatsvojo zamiset. 9jo, v kokonih težavah seje znašet'Turek. ■ Togodi se za štiri pevk?, vendar vsaka hoče gtavno vtogo zase ! Siti izgubi potrptjenje in poišče druge, vendar tudi te postavtjajo enak? zahteve. 9{ičpopustljivejši niso moški■ (jotobradi pevec ga s svojimi zahtevami spravlja v obup. “Dotočen je tudi dan odhoda. “Usi naj bi se zbrati na dotočenem prostoru, da se vkrcajo na (adjo. “Usi so tudi prišli in čakati, da pride impresarij . “Jjo, namesto njega zagtedajo čtoveka s torbo denarja, ki jim pove, da Siti odhaja v Smirno, on pa v imenu čestitega fMustimana da vsakemu četrtino dogovorjene plače, namesto da bi jih pošteno ozmerjat, kgr so si tudi zaslužiti. “Ta komedija, žeto dosledna in ostra kritika na račun brezobzirnih igralcev in igralk, in ravnodušnosti direktorjev , je imela sijajen uspeh. Carto gotdoni: MEMOSVRJ prevod: Teter iMiutarov StZOi \1995/96^J Št. premiere 297 CarCo (joCdoni ... iz komedije ‘KOMIČNOgL ...‘Komedijo so iznašti, da Si popraviti napalme in osmešiti staSe navade. Ko so na tak, način uprizaijad komedije stari, je imeto od tega korist vse tjudstvo, kajti vsaki kije videt odstikavo svojega karakterja na odru, je našet originat v seSi ati pa v kom drugem. Ko pa so se komedije izrodite in so fiotete prikazovati samo komično, jih ni spoštovat nihče več, saj so se pod pretvezo pripraviti tjudi k. smehu, kopičite v neSo vpijoče traparije. Zdaj, ko spet ribarimo v vetikem morju narave, si tjudje vnovič žetijo, da Si doživtjati s srcem in se včivtjati v prikazano strast ati značaj. g0L(D09{I V JTSEDfJŠVpM. (jULTKALIŠČU (Datum: 15.01.1949 18. 01.1958 25. 07.1964 04. 04.1984 18.11.1989 (Deto: ‘MI‘RSW{JD0LI9{S4 9dI(RJ49C (DOLI9JS4 %liBlŠKL ZDKP&fE SLZigPL DVEdt CjOSBODOV %1‘BlŠKjL zvk&Se Kežija: iKJKP EOŽEKjEL ‘BOjmCČBBULJ (BOJMiČEBULJ VEKA SKtUKPtVEC VEKA SKfUKAVEC Gf moralni sponzor CfiecCaCisča (.Toneta Cufaija Viktor Mohorič ©©¡EMSJJSiMGLAS Tisk: Tiskarna Knjigoveznica Radovljica “MOJI JWßUQ SO LJ WD JE