113 Iz prakse v prakso šolo, da bi dobili nove izkušnje, ideje, zamisli, napotke, morda celo vzornike med našimi mentorji. Definicija učitelja je na- mreč »oseba, ki poučuje in vzgaja«, na praksi pa sem ugotovila, da se za to besedo pri Poloni Guček Skrbinek v resnici skriva mnogo več. Vsaka Polonina ure steče v enem zamahu od začetka do konca, saj se vse vsebine in dejavnosti neopazno prelivajo ena v dru- go. Zelo jasno je, da je ravnovesje med avtoriteto, prijetnostjo, toleranco, resnostjo, strogostjo in šaljivostjo ravno pravo, saj razredna učiteljica vodi uro smiselno in dinamično brez vseh odvečnih besed in pojasnjevanja. Študentke smo bile presenečene in navdušene, kako je mogoče v eno uro vplesti toliko različnih področij – v 45 minutah se je razvrščalo ogromno glasbenih dejavnosti in medpredmetnega povezovanja. Mnogokrat ljudje zmotno razmišljajo o glasbi v šoli, saj ne poznajo razsežnosti glasbene vzgoje. Najboljši učitelji glasbe, kakor je bila zame Polona, pouka ne vodijo v smeri čim večje kakovosti podatkov in znanja. Tu so še mnoga druga po- dročja, ki jih je treba pokriti. V prvi vrsti je to otrokov razvoj. Dokazano je, da prisotnost glasbe in pravilnega izobraževanja na glasbenem področju učencem kasneje pomaga do uspehov tudi Maša ŽvegliË Študentka Akademije za glasbo v Ljubljani UËiteljica Polona GuËek Skrbinek skozi oËi študentke glasbene pedagogike Sem Maša, študentka 2. letnika glasbene pedagogike na Akade- miji za glasbo Ljubljana. Že od začetka študijskega leta 2010/11 smo s sošolci težko pričakovali dva tedna, ki ne bosta minila v znamenju študijskih obveznosti, ampak bosta malce drugačna. To sta bila tedna pedagoške prakse, ki smo ju preživeli na raz- ličnih osnovnih šolah v Ljubljani in okolici. Vsak od nas si je izbral mentorja, to so bili učitelji, ki smo jih spoznali na hospi- tacijah na njihovih urah. Tako smo se odpravili vsak na svojo 114 bava. Z učenci pridno vadijo, z velikim poudarkom na pravilni pevski drži, dihanju, razločni in jasni dikciji, pravilnih prijemih na flavtah ter seveda tudi tehtni izbiri skladb. Dobro počutje in užitek ob izvajanju in z njem tudi muzikalnost pridejo šele potem, ko so osnove in dobri temelji že postavljeni. Seveda pa je v prvi vrsti pred vsemi nazivi in izobrazbo tukaj človek. Učitelj je kot oseba mnogokrat pomembnejši od tistega, kar uči. Otroci ga dojemajo kot celoto, kot lik v njihovih življe- njih. Edina pot, ki deluje, je tista z zgledom. Polona na ure ve- dno prihaja pripravljena, polna zanosa in novih idej. Rutina in večletne nespremenjene priprave ne pridejo v poštev, vsaka ura je drugačna in nekaj posebnega. Seveda so kakor zrcalo takšni tudi njeni učenci. Glasbe ne dojemajo kot navaden predmet, ki ga imajo na urnikih, spoznavajo jo v vsej njeni veličini. Za konec naj se Poloni še enkrat zahvalim za čudovite ure, ki so name pustile velik vtis ter navdušenje nad urami, načinom dela, idejami in nasploh nad učiteljico kot človekom. Kajti biti učitelj je poklic. Biti dober učitelj pa je način življenja. na drugih področjih, saj je glasba pri učiteljih, kot je profesorica Polona Guček Skrbinek, eden redkih predmetov, ki da učencu nekaj za domov, nekaj, o čemer razmišljajo poleg domače naloge. Menim, da je kakovost tisto bistvo, ki ga mora učitelj zagotoviti učencu, saj lahko le-ta otroku pomaga pri njegovem glasbenem razvoju in razumevanju ter dojemanju glasbe nasploh. Polona učencem omogoča, da se z njenim nadzorom in pomočjo razvi- jajo na področju petja, zgodovine glasbe, igranja Orffovih glasbil, ustvarjanja ob in v glasbi ... Predstavlja jim kakovostno glasbo in izbrane posnetke iz zgodovine glasbe in jih predvsem usmerja, da bodo kasneje tudi sami vedeli, kdaj nekaj počnejo dobro in kdaj ne. Tako učenci od njenih ur odnesejo mnogo več kot le nekajminutni občutek zadovoljstva, ki bi jim ga morda dala pleh- kejša glasba ali vsebine »na prvo žogo«, ki jih uporabljajo nekate- ri učitelji. Kajti to zadovoljstvo prej ali slej mine. Moja mentorica na šoli vodi tudi dva zbora in skupine kljuna- stih flavt. Opazila sem, da je ena tistih učiteljic, ki jim ni bistve- no, da se bodo naučili čim več pesmic, ki bodo všeč učencem in poslušalcem ter se tako vsi imeli lepo - glasba namreč ni le za- UËiteljica Polona GuËek Skrbinek skozi oËi študentke glasbene pedagogike