111 97786 leto XXI, 27. . 1995, številka 6 glasilo podjetja labod tovarne oblačil Novo mesto Kolekcija mora biti brezhibna Termini, postavljeni za izdelavo kolekcij, se naglo bližajo. Vsa pozornost je in mora biti namenjena pripravi naših kolekcij, ki morajo biti do zaključevanja zares izdelane do popolnosti. Zato je letos tudi toliko poudarka na sprotnem oz. pravočasnem nastajanju modelov, da bi imeli tako pred zaključevanjem dovolj časa za natančno analizo vseh podrobnosti in za vse popravke. Imenovan je tudi tim za posamezne kolekcije. Kolekcija Ella Vivaldi mora biti pripravljena že do 15. julija, prototipi pa do 25. julija. Do sredine avgusta, to je do 15., mora biti gotova kolekcija Labod Style in prototipi za to do 20. avgusta. Kot smo v biltenu že zapisali, je imenovana vodilno projektna skupina, ki usklajuje delo timov za posamezne kolekcijeČlana sta tudi g. Marjan Vodopivec in Angelca Blatnik, ob njiju pa tokrat govori o pripravi kolekcije tudi direktorica proizvodenj ga. Marica Praznik: Marjan Vodopivec - Prijetna je ugotovitev, da priprave kolekcije potekajo letos bolje, kot so kdajkoli doslej in da je vse to v zastavljenih terminih, ki izja-jajo iz znanega Phare programa. Vse se začenja s kuponi, ki so bili letos veliko prej v hiši kot prejšnja leta, kar kaže, da moramo tudi v bodoče dajati večji poudarek na pariški sejem in ne na frankfurtski, ki je mesec dni kasneje. S to orientiranostjo znamo dobiti v končni fazi kupone kar dva meseca prej kot prejšnja leta. Priprava kolekcije tudi kaže, da vendarle niso v vseh programih upoštevali številčne opredelitve modelov in da so ponavadi ti okvirji prekoračeni. Skoraj praviloma se povečuje število modelov, ki segajo v višji cenovni razred. Kar se tiče oblikovanja kolekcije, je treba tudi opozoriti na nujnost uporabe materialov, ki jih že imamo, kar je seveda manj vabljivo, vendar nujno, to pa velja tako za osnovne tkanine kot tudi za pomožni material. Tudi strožja opredelitev v tem smislu je korak naprej. Vse, kar smo začrtali s strožjim odnosom do priprave kolekcije pa izhaja predvsem s končnega cilja - imeti kolekcijo do podrobnosti preštudirano. Če v sledečih fazah izdelave kolekcije pride do zamujanja, bodo vsi dosedanji napori in pozitivna izhodišča, izničena. Zato je treba opozoriti na natančnost in doslednost pri pripravi krojev, pri konstrukciji in izdelavi. Kajti ne sme priti do prepustov v posameznih fazah, kar pprneju-vdrugače povedano, da naj ne bi Šele prodaja na koncu ugotavljala, da (i <-jo8. , V konstrukcija določenega modela ni najboljša. To mora biti ugotovljeno sproti. Tudi oblikovanje timov in skupna odgovornost za posamezno kolekcijo peljejo k takim odnosom. Član iz tehničnega tima je predvsem odgovoren za reagiranje na pomanjkljivosti iz tega področja, vsebina prodajnika pa je, da ugotovi zanimivost, prodajnost modela, ne pa tehnične pomanjkljivosti tega. Kolekcija je torej rezultat skupnega dela in ne more biti več prelaganje odgovornosti drugam. Točno so opredeljena pooblastila in odgovornosti znotraj kolekcije, ta v celoti pa je skupno delo. Marica Praznik - Trenuten pogled na pripravo kolekcije kaže dokaj lepo sliko. Znotraj programov pa je vendar le treba biti pozoren na vse malenkosti. V programu srajc teče delo po zastavljenem planu in ni zastojev, čeprav je bilo nekaj težav na samem začetku. Mislim, da bo tudi v bodoče teklo delo pri srajcah po zastavljenem planu, Bluze so program, kjer se srečujemo z večimi težavami, izhajajo pa iz nujnosti priprave dopolnilne kolekcije, ki teče vzporedno s pripravo redne kolekcije. Do tega je prišlo, ker je treba proizvodnjo zapolniti zaradi nekaterih zamikov pri dobavah tujih partnerjev. Ob tem se tudi v pripravo za ta program srečujejo z veliko prostorsko utesnjenostjo predvsem pri modelarjih, kar tudi onemogoča povsem tekoče delo. V športnem programu je trenutno zastoj zaradi bolniške odsotnosti vendar upam, da bo zamujeno moč nadokandi-ti brez večjih težav. Program VO pa je v V današnji številki • Vsa naša pozornost je usmerjena v kolekcijo. Tako potekajo priprave, govore g.'Marjan Vodopivec, ga. Marica Praznik in ga. Angelca Blatnik • Obveznosti do dopustov in do konca sezone predstavljajo direktorji tovarn • Ella Vivaldi je bila lepo prodana -kako pa naprej • Pa še marsikaj resnejši situaciji. Težave izhajajo predvsem iz tega ker je več modelarjev na bolniški oziroma resno bolnih. Kljub temu prihajajo na delo, vendar jih ni mogoče obremenjevati z več kot 8 ur dela dnevno, kar je - glede na njihovo zdravstveno stanje - že preveč. Zavedamo se njihove potrpežljivosti in lahko smo le hvaležni za razumevanje, ki ga kažejo ob tem velikem delu kot je prirpava kolekcije. Delo pa se vendarle kopiči, kar se odraža tudi pri vzorčnih šiviljah. Tudi tu je veliko kadrovsko vprašanje, zato je tudi osebni angažma, ga. Angelce Blatnik pri reševanju the vprašanj in zagat še posebno dobrodošel. Poleg tega tudi v Tip-topu šivajo modele, kar je ob njihovih rednih obveznostih (ob tem pa še ob šivanju kolekcije za Jobis), velika obremenitev in jim gre vsa zahvala. Poudariti torej velja izreden prispevek priprave dela VO, ki je zaradi objektivnih težav v veliki stiski in tudi tovarne Tip-top in še posebej ga. Blatnikove. Ob takem angažmaju je kljub vsemu upati, da bo vendarle delo opravljeno v roku in kvalitetno. Program kril in hlač tudi poteka po planu, kar pa ne pomeni, da je to doseženo z lahkoto. Veliko truda je vloženega tako v pripravi kot tudi v Ločni, ki pravočasno in zelo kvalitetno izdeluje prototipe. Zatro velja vsa pohvala tovarni Ločna. V tej pripravi pa nastajajo tudi vzorci (Nadaljevanje na 2. strani) Obveznosti naših proizvodenj do dopusta in naprej Kako poteka delo do dopusta in kako so ocenjene možnosti za uspešen zaključek sezone, ki se izteče konec meseca avgusta, o tem govore direktorji tovarn: (Nadaljevanje s 1. strani) kompletov in oblek iz programa Ella Vivaldi in Labodove kolekcije, pri čemer je tudi Ločna priskočila na pomoč in delo opravlja odlično. Moški program poteka po načrtu, unikate bo izdelal oddelek po meri, ki pa je sam močno obremenjen s svojim delom in smo se zato odločili, da bodo prototipi izdelani pri kooperantu na Madžarskem. Ker je to prvi tak poskus, lahko le upamo, da bomo vsi zadovoljni tudi s prirpavo te kolekcije. Angelca Blatnik: Delo pri pripravi kolekcije ne poteka enostavno, vendar pa kljub temu po zastavljenem planu. Ta je postavljen pod vprašaj v nekaterih programih, zagate pa izhajajo predvsem iz objektivnih težav. Kolekcija mora biti izdelana brezhibno in predvsem pravočasno, pomanjkanje predvsem modelarskega kadra za kolekcijo vrhnjih oblačil pa postavlja ob tem nekaj vprašanj. Vsi se zavedamo velike odgovornosti ob tej nalogi, zato so potrebna številna dodatna prizadevanja. Ob reševanju predvsem kadrovskih vprašanj pa je treba videti tudi dlje -modelarski kader je treba začeti intenzivneje pomlajevati, saj vemo, da so to dela, ki zahtevajo dolgo prakso za samostojno delo. Ugotovitve iz sedanjega poteka priprave kolekcije so tudi, da v želji, da bi se vendarle čim prej »nekaj tudi videlo«, uhajajo določeni modeli še ne dovolj analizirani naprej do prodajne službe. Prav oblikovanje timov za posamezne kolekcije pomeni, da je vsa odgovornost znotraj teh in da si ne sme privoščiti nobene pomanjkljivosti ob nobenem modelu. V izdelavo kolekcije bodo vključene tudi tovarne, saj je prav v programu vrhnjih oblačil stiska tudi z vzorčnimi šiviljami. S skupnimi močmi torej in z veliko napora si lahko obetamo tudi pričakovan rezultat ob končani kolekciji. Vodja priprave dela VO, g. Karel Urek na delovnem obisku pri direktorici Zale, Nadi Mohorič. LIBNA - Ivan Žoher - osnovni problem nekompletnost nalogov V Libni imamo ta čas v delu izvoz, kar pomeni ob dejstvu, da ne dobivamo pravočasno kompletnih nalogov, dokaj komplicirano situacijo. Zavedamo se, da se s podobnimi težavami srečujejo vsi tekstilci pri nas, saj še do nedavnega znana doslednost tujih partnerjev dobiva v zadnjem času povsem drugačno podobo. Zavedamo se, da se roki skrajšujejo za vse v verigi od proizvajalcev tkanin in pomožnega materiala do nas, ki smo končni v verigi. Tujina zmanjšuje zaloge, oziroma jih sploh noče imeti in tako se obroč okoli zadnjega proizvajalca oža. Vendar delo mora biti kljub opisanim težavam narejeno v postavljenem roku in menim, da bomo tudi v Libni to uspeli. Sezona se zaključuje koncem avgusta in prepričan sem, da bomo delo pravočasno opravili. Ker pa v začetku meseca dela za izvoz še ni bilo, smo morali pač vključiti 2500 kosov predelave za domači trg, kar pomeni, da bomo morali potem, ko bo tuji nalog za predelavo popolen, toliko bolj hiteti. Žal imamo tudi težave z odsotnostjo, saj se ta v zadnjem času giblje med 18 in 20 odstotki, kar je ogromno. Bojim se, da je večina primerov zares težkih, kar pomeni dodatne napore za našo socialno službo. Toda to je že druga zgodba. Z možnostmi, ki jih imamo na razpolago, bomo morali pač doseči postavljene cilje. TEMENICA - Marjeta Bevec -utesnjenost je vsa hujša V Temenici predelujemo v tem obdobju samo izvozne naloge. Na žalost so ti zelo pripravljeni, saj je primer, ko smo dobili nalog brez prešite podloge, ki bi jo potrebovali na začetku dela in zato to delo že tri tedne stoji. Vendar je to le eden od primerov, kaj pomeni nekompletnost naročila. Pri nas je zaradi utesnjenosti vsak tak odmik še posebno težaven. Da ne bi proizvodnja stala, začenjamo v takih rpimerih z delom za domači trg in še dodatno obremenjujemo že tako majhne prostorske možnosti. Prav omenjena predelava hlač in kril, ki bo ostala na zalogi v tovarni dokler ne bodo sproščene kapacitete za likanje tega naloga, bo seveda dodatno obremenila že tako premajhne prostor. Vsako leto opozarjamo na neznosno vročino in utesnjenost, ki se z dodatnimi 14 delavkami iz Lošne še bolj oža, na drugi strani pa povečuje pretok blaga. Ni čudno, da prihaja do slabosti delavk. Kljub temu pa bolniška ni tako problematična. Letos tudi lažje dosegamo plan, kar je bilo lani zelo problematično tudi zaradi večjih odsotnosti. To pa ne pomeni, da zlahka dosegamo sedanje rezultate. Tudi za doseg postavljenega dela za iztekajočo sezono se bomo morali še kako truditi, to pa bo potrebno predvsem zaradi zamikov in nekompletnosti nalogov, ki jih zaradi pomanjkljivosti ne moremo tekoče oddelati. ZALA -Nada Mohorič - Kljub visoki bolniški je že veliko oddelanega Tokrat lahko rečemo, da nam delo poteka dokaj normalno. Koncem julija bo zadnja odprema za izvoz, sredi julija pa bomo začeli z delom za domači trg. Upajmo, da bomo imeli zagotovljenega dovolj dela in da ga bomo uspeli opraviti v zastavljenih rokih. V preteklem obdobju smo od-delali tudi že nekaj nalogov za domači trg, ki so bili sicer planirani za avgust in september, do česar je prišlo zaradi zamikov pri tujih partnerjih. Torej, s tem v zvezi ni problemov, težje pa je pri odsotnostih. Dnevno je ta v Zali kar med 23 in 25 odstotki, kar je ogromno. Glede na planirano odsotnost je to dnevno od 8 do 10% več. To pa je nemogoče nadoknaditi z rednim delom. Pretekli mesec je tako Zala dosegla 98% plana z izrednimi napori tistih, ki so na delu in ki so morali delati marsikatero dodatno uro ali celo dan. Ker se visoka bolniška še nadaljuje, bo tudi za tekoči mesec uspeh, če bomo uspeli doseči enak rezultat. LOČNA - Mojca Mohar - Kontrola bolniških dopustov je nujna Ločna ima že dolgo težave z izredno visoko bolniško, kar je še posebno pereče na ključnih delih. Ker gre pri večini za resnejše težave, ki zahtevajo daljše zdravljenje, se je treba soočiti z dejstvi in se organizirati tako, da delo vendarle teče. V tem času šivajo srajce za uniforme, bluze, krila in hlače ter lahke komplete. Pri delu za izvoz se tudi oni srečujejo z zamiki pri rokih dobav, osnovni problem predelave za domač trg pa so zelo slabe vhodne tkanine. Še sreča, pravi Mojca Mohar, da do sedaj ni bilo večje vročine, saj bi ta še dodatno ovirala potek dela. Bolniško, ki sega okoli 25 odstotkov, je treba tam, kjer ni povsem upravičena, pač preseči. To je Ločno prisililo v odločitev, da se pogodbeno veže z zunanjim sodelavcem za kontrolo bolnišk na domu. Veliko breme tistih, ki so na delu, je oddelati planiran obseg. Zato so imeli veliko dodatnega dela ob popoldnevih pa tudi ob sobotah. Kljub prizadevanj em j e bil rezultat v preteklem mesecu slab in temu ustrezne so bile plače. Tudi za tekoči mesec se Moj ca Mohar boji, da ne bodo uspeli doseči rezultata, ki bi bil adekvaten njihovemu trudu. Manjka jim namreč tudi 14 delavk, ki so na pri-učevanju v Temenici. Nadomestili so jih sicer s prerazporeditvami, toda vsaka menjava zahteva določen čas. Opažajo pa, da je več kolegialnosti pri delu in več uspeha v brigadi s kolektivno normo ki šivajo lažje komplete. Toda ta način dela ni mogoče vpeljati povsod, ker zahteva približno enako sposobne šivilje, odstopanja pa so v ostalih brigadah kar velika. Torej, v Ločni je vloženega veliko truda na različnih področjih, uspeha pa (za enkrat) še ni. TIP-TOP - Angelca Blatnik - Veliko dodatnega dela Glede pogodbenih obveznosti moram reči, da je tokrat situacija zelo napeta in me skrbi, ali bomo zmogli. Sprejeli smo še dodatnih 800 kosov naročil Jobisa, kar pomeni ob kolekciji, ki že poteka za Labod - zelo nakpičeno in močno strnjeno delo. Zagata je tudi v tem, da so nalogi nekom-pletni, da čakamo na posamične dele pomožnega materiala tudi do 14 dni, predvsem pa nas bremeni to, da moramo polizdelke za Jobis pošiljati nazaj v Nemčijo na vezenje in s tem izgubljamo kar 5 tednov. V vmesnem času plasiramo druge naloge, ki pa jih je treba od krojenja do likanja končati v zelo kratkem času. Modeli so zahtevni tako po kreaciji kot po tkaninah in raznovrstni. Timi so zaživeli Nalogi so majhni in drobljenje dodaja še svoje težave. Torej, seje tokrat zares nakopičilo toliko težav, kot že dolgo ne. Zato smo v Tip-topu tudi primorani delati v podaljšanem delovnem času in tudi ob sobotah. Težko je verjeti, da bomo kakšno soboto do končanih pogodbenih obveznosti lahko prosti. To pa je za zaposlene v proizvodnji izredno težko breme. DELTA - Cvetka Gaiser - Zmanjkuje nam dela Za Delto je bil v tem času planiran samo izvoz, samo srajce naj bi šivali za domači trg. Ker se je naknadno izakazlo, da srajc ne bo v prvotno planirani količini, smo dve srajčarski brigadi reorganizirali in šivali bluze, nakar smo morali po dveh tednih ponovno na šivanje srajc. Ker je vse to zapadlo v en sam mesec, je s tem seveda produktivnost v tem delu tovarne precej padla. Ker smo sprva šivali večje naročilo srajc za TO in pri tem dosegli primerne rezultate, je z nadaljevanjem ta učinek močno zmanjšan. Glede dela za izvoz je treba poudariti nekompletnost naročil., kar je še blag problem glede na drugega partnerja, ki pošilja bistveno manjša naročila od prvotno napovedanih (namesto 6000 kosov le 2000 kosov). To pa povzroča, da dela zmanjkuje, kar je v Delti največji problem. Kot smo sprva videli situacijo, naj bi večino plana dosegli v času do dopustov, to pa je nakazovalo dodatno sobotno delo. Če je to na začetku tedna napovedano, je seveda sila neprijetno, če ga moram sredi tedna V Ločni smo bili primorani povabiti k sodelovanju zunanjega sodelavca za kontrolo bolniških na domu. odpovedati in so delavke doma že od četrtka. To bega ljudi in seje nezaupanje in nezadovoljstvo, kar je - ob slabem planu - še dodaten zaviralen moment. Delo je težko organizirati in težko je zadrževati moralo. Probleme nam povzroča tudi slaba strokovna izobrazba in v zadnjem času tudi nekaj odpovedi brigadirk in njihovih pomočnikov. Smo pomlajen kolektiv in varstvo otrok je zaradi dveh izmen velik problem, to pa je tudi osnovni vzrok v nekaj zadnjih odpovedi. Skratka - situacija je težka, direktorica pa vendarle upa, da se bodo stvari premaknile na bolje. Poslovodni tim kakovosti glavnega direktorja se je sestal že osmič. Ob vsebinah, ki se tičejo predvsem te strukture je bil tokrat poudarek tudi na oblikovanju strokovnih timov kakovosti in informacija o proizvodnih krožkih kakovosti. G. Vladimir Škrinjar, ki vodi projekt ISO poudarja, da je treba že na samem začetku doreči predvsem namen in način dela obeh novih oblik strokovnih timov in krožkov. Ne gre za dodatno sestankovanje in debatiranje, pač pa za jasno izpostavitev problema in predlog za rešitev tega. Na sestanku tima je ta le še enkrat analiziran in ob izmenjavi mnenj in stališč o tej konkretni nalogi, potrjen pristop k reševanju. Tudi o tu naprej je potek jasen in predvsem je jasna odgovornost nosilca posamezne naloge in rok. Sicer je to prvo pravilo že od samega začetka pristopa k projektu ISO in na poslovodnem kolegiju to že teče. Za ilustracijo naj navedemo, da je ob analizi opravljenih nalog na zadnji seji poslovodnega tima pokazala, da je od 48 nalog realiziranih 32, ostale pa so še v teku. Ve se, kdo j e nosilec posamezne zadolžitve in do kdaj jo mora opraviti. V tem duhu bo teklo delo tudi v naprej, oziroma navzdol. Kajti ob poslovodnem timu delujeta do sedaj tudi že 2 strokovna tima kakovosti - v Delti in Libni in strokovni tim v zunanje trgovinski službi. Na začetku julija bosta zaživela tima v Zali in Tip-topu in sredi julija v Ločni in Temenici. jasen je program oziroma vsebina dela, ki ju v celoti povzemamo iz gradiva Sistemski ukrepi na področju upravljanja kakovosti: Strokovni TIMI kakovosti direktorjev sektorjev in tovarn in vodij samostojnih služb Strokovni TIMI kakovosti so organizirani po posameznih sektorjih, tovarnah in samostojnih službah. TIM sklicuje in vodi direktor sektorja oz. tovarne ali vodja samostojne službe. Ostali člani TIMA so praviloma vodje služb oz.od-delkov(neposredno podrejeni sodelavci). TIM se sestaja praviloma 1 krat mesečno. Naloge strokovnih TIMOV kakovosti so : - planiranje in realizacija taktiččnih ciljev in aktivnosti upravljanja kakovosti v svoji enoti - realizacija aktivnosti zastavljenih s programi izboljšanja kakovosti poslovanja - realizacijo projektnih aktivnosti iz področja kakovosti poslovanja. Okvirni dnevni red strokovnih TIMOV kakovosti: - pregled realizacije sklepov predhodnega TIMA - informacije s poslovodnega TIMA kakovosti glavnega direktorja - organiziranje aktivnosti za sprova-janje sistemskih ukrepov na področju kakovosti (npr.:Uvajanje izvedbenih dokumentov iz Priročnika kakovosti). - problematika TIMOV kakovosti vodij služb oz. oddelkov - spremljanje realizacije programov izboljšanja kakovosti - korektivni ukrepi za sanacijo neustreznosti. Zapisnike prejemajo vsi člani TIMA , nosilci aktivnosti, glavni direktor, vodja službe kakovosti in direktor Projekta ISO 9000. Zapisniki so arhivirani pri vodji strokovnega TIMA. Odgovornost za delo strokovnih TIMOV kakovosti nosijo direktorji sektorjev, tovarn in vodje samostojnih služb. G. Škrinjar si tudi obeta, da bodo prav na teh timih in v nadaljevanju v krožkih zaživele tudi inovativne ideje, ki jih v našem kolektivu do sedaj - razen ob posebnih akcijah - nismo in nismo mogli povsem oživiti. In kako od tu naprej? Štrokovnemu timu kakovosti glavnega direktorja in direktorjev sektorjev, tovarn in vodij samostojnih služb, bodo sledili timi kakovosti vodij služb in oddelkov ter proizvodni krožki, ki bodo zajeli največjo širino oziroma vse zaposlene. V proizvodnji Delte Ella Vivaldi osvetljiva z vseh zornih kotov Kolekcija Ella Vivaldi je bila na tržišču lepo sprejeta. Uspeh je tudi, da so trgovci zaključevali za jesen in zimo v enakih količinah kot pomlad poletje oz. celo nekaj več. Ker pa dve tako različni sezoni med seboj nista primerljivi, je treba za bolj dorečeno analizo počakati do naslednjega poletja in takrat bomo lahko trdneje primerjali, kako se -upajmo - ta naša blagovna znamka vse bolj uveljavlja na tržišču. Prodajali smo jo na 41 prodajnih mestih. Znotraj tega števila prodajalen bo treba narediti selekcijo, saj niso bili povsod enako uspešni oziroma v okviru svojih in naših pričakovanj. Večina the prodajnih mest je bila posebej oblikovanih in Ella Vivaldi so prodajali ločeno od ostalih artiklov. Ta način ponudbe je naletel na lep odmev in prav kompleti-ranost in večje število možnosti so največja odlika te blagovne znamke. Sicer so trgovci ptoem, ko so večino kolekcije prodali, preostale artikle porazdelili med ostalo ponudbo, kar pa seveda ni dajalo enakega učinka. Tudi dopolnitve bodo morale biti v bodoče pripravljene v smislu kompletiranosti, saj znotraj te blagovne znamke posamična prodaja ne more biti enako uspešna. Opremi prodajnih prostorov bomo v Labodu posvetili v nparej še posebno pozornost. Prav tako pa tudi nadaljevanju propagandne akcije za to znamko. Začeli smo z zloženko in oglasi v tisku, v jeseni pa bomo nadaljevali s televizijsko reklamo, ki je zagotovo najodmevnejša. Ob analizi preteklega prodajnega obdobja Elle Vivaldi, je vodja prodaje te blagovne znamke, Majda Gosenca prenesla tudi pripombe trgovcev. Pohvaljena je bila pravočasnost prvih dveh pošiljk, ki sta se odlično prodali, tretja pa je prišla na trg potem, ko je bil ta že dokaj zasičen tudi. z boljšo ponudbo. Izdelki so bili lepe prodani dokler je bilo možnost komple-tiranja velika. Pošiljke so potekale glede na naročila, le v parih primerih je prišlo do sprememb pri barvah, kar pomeni problem prav zaradi kombinacije. Na zalogi imamo tako le posamezne artikle iz tega naslova. Opozorila pa je tudi, daje bil odstotek izrazito sveča-nejših oblačil (predvsem v beli svili) preširok ter na neustrezno kvalitete modre svile, iz katere so izdelki dokaj pogosto reklamirani. Majda tudi meni da v blagovni znamki artiklov z napake sploh ne bi smelo biti. Ugotavlja tudi, da znižane izdelke ne more prodati. Torej, cena ni vprašljiva, če je izdelek pravi. Del kolekcije Ella Vivaldi, ki se je zares lepo prodala. Kreatorka kolekcije Ella Vivaldi, Petra Brecelj, je med pripombami dodala tudi pričakovanja, da bo blagovna znamka Ella Vivaldi imela tudi svojo sodobno vrečko, ki bi bila pika na »I« oz. bi pomenila celoto v ponudbi. Ker je na zalogi še precej polivinilastih vrečk z napisom Ella Vivaldi, bomo papirnato vrečko postopno vpeljevali. Za začetek le eno velikost, ustrezno tudi za večja jasensko-zimska oblačila. Skratka, blagovna znamka Ella Vivaldije bila v svoji prvi sezoni uspešna. Njena odlika je možnost kombinacij, pohvaljena je bila kreacija in izbor barvnih skupin, pravi vodja prodaje Božo Verstovšek. Na teh zaključkih pa bomo delali tudi v prihodnje, morda tudi pri predstavljanju kolekcije trgovcem, saj zahteva Ella Vivaldi poseben pristop tudi pri prodaji. Mnogi so ga že dosegli, pri nekaterih pa ga bomo s še večjim našim angažmajem dosegli v prihodnje. Šopek modrosti Življenje niso dnevi, ki so minili, ampak dnevi, ki smo si j ih zapomnili. * * * Dajte mi razkošje, pa bom tudi brez najnujnejšega preživel. Oscar Wilde * * * Pamet išče, srce najde. (Slovenski ljudski rek) ko svetovanj. Naši odjemalci so predvsem srednja generacija z nekoliko višjim standardom, ki ne varčuje pri lepih in kvalitetnih oblačilih. Zato so za našo ponudbo manj primerna strogo moderna ali izrazito mladeniška oblačila. Pretežno iščejo večnamensko poslovno obleko, kostim ter ustrezne bluze in srajce. Prav pri srajcah moram opozoriti, da imamo zaradi omejenega prostora premajhno ponudbo. Zato zmanjšujemo ostali program (Beti, Almira, Svilanit) in želimo v tem delu prodajalne urediti pogoje za bistveno večjo ponudbo srajc. Tudi sicer je prodajalna CML potrebna prenove oziroma posodobitve. Glede na odmeve, kijih doživljamo v naši prodajalni, lahko rečem, da je bil program Ella Vivaldi v večini zelo dobro prodan, le izrazito svetla oblačila, ki so manj široke uporabnosti, so delno ostala. Pohvaliti je treba naše hlače, ki so dobrega kroja in v široki paleti, manj pa smo zadovoljni s krili. Preskromna je izbira tkanin, preveč so si krila podobna med seboj. Sploh je v naši ponudbi premalo pestrih in izrazitih barv, ki bi morale dopolnjevati klasično elegantne. Bluze so sicer lepe, vendar jih je preveč dolgih, oziroma je premalo takih za pod kostim. Nekaj zaloge dolgega rokava še imamo, pri čemer bi rada opozorila na premajhno fleksibilnost pri prilagaja- NAŠE PRODAJALNE Velikokrat poudarimo, da so naše prodajalne naš najboljši kupec. O tem smo že spregovorili z vodjo, g. Francko Primožič, o samih prodajalnah pa teče beseda s poslovodjo CML - Marinko Bedenk, prohodnjič pa še z ostalimi: Marinka Bedenk - CML Prodaja v CML sicer niha glede na vreme, v celoti pa smo vendarle lahko zadovoljni. Poudariti pa moram, da so naše stranke vse bolj zahtevne in pričakujejo kompletno ponudbo ter veli- V naših mehaničnih delavnicah je vedno veliko dela. Posnetek je nastal v Tip-topu. nju cen. Glede na to, kako se izdelki prodajajo bi vendarle morali prisluhniti odmevom iz trgovin in reagirati hitro. V tem smislu bo treba v bodoče pokazati več fleksibilnosti. K tem pogledom Marinke Bedenk dodajmo, da se je po letih dela v Labodu sredi leta ga. Marinka upokojila, vendar bomo njene delovne izkušnje (v sklopu CML koordinira tudi delo za oddelek po meri, čemur bo veljala posebna pozornost) v Labodu še potrebovali, tako da se bo po tej plati tudi v bodoče še vezala na nas. Še enkrat je izdelek pozorno pregledan, predno gre iz tovarne. Posnetek je iz Temenice. Srajce iz Delte Kako prijetno je prebrati zapisnik glavne kontrole pri prevzemu določenih količin blaga, če v njem piše, da kvaliteta pošiljke ustreza za odpremo. To pa je tudi stavek glavne kontrolorke Ministrstva za obrambo, ko je v Delti prevzela 217.000 srajc. Po zapletih okoli the količin je prišlo s končno oceno do velikega olajšanja. V bodoče bo seveda treba upoštevati tudi priporočila oziroma pripis glede nekaterih pomanjkljivosti, vezanih predvsem na čiščenje nitk, šivanje gumbov in epolet, večjih pripomb pa ni bilo. Tako gre ob zaključku tega velikega dela pohvala in zahvala tako sami Delti, ki je srajce šivala kot tudi naši kontrolni službi, saj bi v nasprotnem primeru obstajala resna bojazen da bi bile srajce zavrnjene, poudarjata Božo Verstovšek, vodja prodaje in direktorica tehničnega sektorja Marica Praznik. Poudariti velja, da je Delta opravila delo kvalitetno, da je sproti upoštevala pripombe in pravočasno reagirala in tudi, da je bilo delo opravljeno v zastavljenem roku. Zato velja - ob tako velikem delu - pohvala Delti, ki se je zavedala pomembnosti tega posla. Kvaliteta je prvi pogoj, ki se ga moramo zavedati vsi in ta cilj bi moral biti vedno na prvem mestu. Ker so bili sprva zapleti prav na področju kakovosti, je torej ob dobrem koncu vendarle treba še enkrat opozoriti, da mora biti borba za najboljšo kvaliteto dela naša skupna skrb, sicer se bodo možnosti zoževale. To pa je naloga vsake tovarne posebej in vsake službe posebej. ■^Š&' SOGD E S Pred očmi javnosti Izdelki so prvi, ki nas predstavljajo, dolgo pa smo menili, da tudi edini. Kar nekam sramežljivo se je Labod držal »ob strani« in skromnost je bila prva čednost. V teh agresivnejših časih pa je vendarle treba več poudarka nameniti predstavitvi podjetja kot celote. Ni dovolj, da imamo dobre izdelke, čeprav so ti prvi pogoj. Vendar je treba tudi na vseh drugih področjih delovati jasno, opozarjati nase in s tem graditi zanimanje in zaupanje. Zanimanje in zaupanje prinese v hišo tudi zanimanje pravih kadrov, zanimanje in zaupanje bank, inštitucij in končno vlagateljev pa tudi potrošnikov. Seveda ne gre graditi vsega tega na majavih ali celo lažnih osnovah. Kajti javnost je strog sodnik in natančen merilec vseh plusov in vseh minusov in hitro prepozna lažno reklamo. Zato velja v stikih z javnostjo (v stroki velja ta, sicer edini termin, za množinskega, ker je več ciljnih javnosti - potrošniki, dobavitelji, delničarji, politika ...) predvsem poštenost. Povedati kdo si, kaj pričakuješ, kam se želiš obrniti, kakšni so cilji, kakšna je poslovna politika podjetja in - ne nazadnje -kakšna poslovna kultura podjetja. In to ne le z besedili v medijih, pač pa tudi z vsakdanjem delovanjem, z nastopanjem in vključevanjem v vse pore življenja okoli nas, z osebnimi nastopi odgovornih pa tudi preko osebnega zadovoljstva zaposlenih. Graditi poslovno kulturo je velik projekt, ki se ga je treba lotiti načrtno, dosledno in »zares«. Tudi mi se ga moramo lotiti pod tem imenom in s tem namenom čim prej. PODJETJE SMO LJUDJE Lastninjenje Povezovanje in informiranje delničarjev Delničarska kultura v Sloveniji šele nastaja. Z ustreznimi prijemi in tehnikami, še posebej pa z ustreznimi komunikacijami, ki bodo blokirale nepreverjene informacije in ugibanja ter omilile morebitne negativnosti neuradnih kanalov obveščanja, predvsem pa preprečevale nezadovoljstvo delniarjev, pa v vsakem primeru lahko v veliki meri vplivamo na njeno nastajanje in oblikovanje. Pomanjkanje praktičnih zgledov, tovrstnih domačih izkušenj ali empiričnih preverb pa še dodatno argumentira trditev, da se je treba na vnaprej natančno pripraviti. Komunikacijski načrt vsebuje (po komunikacijski teoriji) tri faze: priprav- ljalna faza, to je pridobivanje delničarjev s predstavitvijo ciljev podjetja, sledi vpis delnic in oblikovanje zastopnikov delničarjev oz. njihovih interesov. Drugače povedano, zajema ta faza zbiranja pooblastil s katerim bodo delničarji zaupali svoj glas predstavniku. Tretja faza pa vzdrževalna faza. Ta zajema ustrezno informiranje lastnikov in vzporedno vzdrževanje in nadgrajevanje ugled podjetja, graditev pripadnosti in širiti interes za podjetje. Ob tem pa je treba dobro vedeti, kaj ocenjuje javnost kot najusodnejše oz. najpomembnejše za zaupanje v določeno podjetje. To pa še ni dovolj, kajti z delničarji in z bodočimi potencialnimi vlagatelji je treba nenehno komunicirati, da bi se lahko tisti neodločeni opredelili da bi tiste, ki še razmišljajo o nakupu delnic spodbudili, da bi obdržali dosedanje vlagatelje in da bi točno vedeli kdaj kaj storiti. ovire opažane lastnosti pogostost opažanj vlagateljev namen [ interes ^ [ vpletenost ' j Model upravljanja odnosov z vlagatelji aktivnost vlagatelja \ v dokupili / yj obdržati j------— ohraniti neodločen prodati spodbuditi opredeliti Metliška tekstilna šola bo jeseni vpeljala tudi nov program - izobraževanje modelarjev. Ponosno so na to pridobitev, sicer pa so lahko ponosni še na marsikaj. Tudi na šolski časopis Gumbki. Od tu povzemamo tudi nekaj skic. Jože Bračika se je te dni poslovil od svojih dolgoletnih sodelavcev. Bolezen ga je pripeljala do invalidske upokojitve. Želimo mu vse najboljše, pristavljamo pa tudi svoj lonček, saj smo včasih z navdušenjem prebirali njegove jedrnate in aktualne zbadljivke in še računamo na tako sodelovanje. Dodajmo tudi, daje bil Jože tudi zagret sindikalist. Upokojil se je tudi naš kurir, Jože Fabjančič. Pogrešali bomo njegovo hudomušnost, ustrežljivost in prijaznost. Šolanje modelarjev tudi v Metliki Srednja tekstilna šola v Metliki bo z novim šolskim letom odprla tudi oddelek za modelarje. Tega kadra primanjkuje, saj je potekalo šolanje modelarjev dolga leta le v Mariboru. Kot rečeno, bo to odslej možno tudi v Metliki ter v Ljubljani. Metličani so ponosni, da so dobili to možnost, hkrati pa so seveda obvezni zapolniti vpisna mesta. Zato tudi apelirajo na konfekcionarje za vpis. Sicer pa se je šola letos velikokrat predstavila širši javnosti na modnih revijah po Sloveniji, na sejmu učil pa so bili med tekstualnimi šolami izbrani za predstavitev svojih izdelkov tudi na razstavnem prostoru (poleg revije, na kateri so sodelovale vse šole). Kot j e povedala ga. Vida Denžič, ki na tej šoli uči praktičen pouk, so se vztrajnosti in prizadevanja obrestovala. Oddelek je dobljen, zagotovljen imajo odličen pedagoški kader in tudi prostore (šolo bodo tudi širili), čakajo pa še na dijake. ADRIATIKOVA ZAVAROVANJA ZA VEČJI OBSEG PRAVIC IN VIŠJI STANDARD STORITEV IN DODATNE PRAVICE Za razliko od prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja za doplačila, ki je zadevalo domala tri četrtine Slovencev in se že izvaja od 1.1.1993, so takoimenovana nadstandardna zdravstvena zavarovanja namenjena posameznim ciljem skupinam prebivalstva, predvsem pa tistim, ki jim osebni standard že omogoča, da si z nadstandardnim zdravstvenim zavarovanjem sami zagotovijo dodatne pravice in s tem višji standard zdravstvenega varstva. Med zavarovanji za doplačila (skupina A) ter zavarovanji za večji obseg pravic ali višji standard storitev (skupina B) in zavarovanji za dodatne pravice (skupina C) je bistvena razlika. Medtem, ko so zavarovanja v skupini A neločljivo povezana s pravicami iz obveznega zdravstvenega zavarovanja, pa zavarovanja v skupinah B in C obvezno zdravstveno zavarovanje vsebinsko bogatijo in ga glede na pravice dodatno razširjajo. Zaradi tega se je zanje v vsakodnevni rabi udomačil pojem »Nadstandardna zdravstvena zavarovanja«. Standard predstavljajo pravice in postopki njihovega uresničevanja, ki jih določa obvezno zdravstveno zavarovanje. V the dveh segmentih PZZ je Adriatic uvedel 15 novih prostovoljnih zdravstvenih zavarovanj, in sicer 8 iz skupine B in 7 iz skupine C. Adriaticova zavarovanja so oblikovana v modularnem sistemu, kar pomeni, da je mogoče zavarovanja skleniti bodisi vsako posamezno zavarovanje posebej ali pa jih združevati v zavarovalne pakete. Zavarovanje iz skupine B (večji obseg pravic in višji standard storitev): 1. zavarovanje podaljšane ortopedske rehabilitacije v Valdoltri 2. zavarovanje nadstandardnih zobozdravstvenih materialov 3. zavarovanje nadstandardnih očesnih pripomočkov 4. zavarovanje nadstandardnih ortopedskih pripomočkov 5. zavarovanje zdravil 6. zavarovanje zdraviliškega zdravljenja 7. zavarovanje hospitalizacije spremljevalca otroka 8. zavarovanje višjega standarda bolnišničnega in zdraviliškega zdravljenja. Zavarovanje iz skupine C (zavarovanje za dodatne pravice): 1. zavarovanje samoplačniških storitev specialistično ambulantnega zdravljenja 2. zavarovanje kozmetičnih operativnih posegov 3. zavarovanje za »lifeline« 4. zavarovanje zobozdravstvenega nadstandar-da 5. zavarovanje bolniške dnevnice 6. zavarovanje nadomestila pri negi ožjega družinskega člana 7. zavarovanje nadomestila pri negi šolskega otroka ZAVAROVALNI PAKETI Zavarovanec lahko skladno z določili Splošnih pogojev PZZ vsako izmed 19-tih zdravstvenih zavarovanj sklene kot samostojno zavarovanje. Hkrati pa ima možnost, da si skladno s svojimi že- ljami, potrebami in možnostmi oblikuje svoj zavarovalni paket. KARTICA ADRIATIC Za vsako skupino zdravstvenih zavarovanj je Adriatic uvedel različno izvedbo kartice in sicer: NAVADNA KARTICA ADRIATIC - za zavarovanje doplačil k stroškom zdravstvenih storitev, SREBRNA KARTICA ADRIATIC - za zavarovanja za večji obseg pravic in višji standard storitev in za dodatna zavarovanja ZLATA KARTICA ADRIATIC -za zavarovanje popolnega nadstandarda (vsa zavarovanja iz skupine B in C) Za izvajanje tako imenovanih nadstandardnih zavarovanje je Adriatic z vsemi zdravstvenimi zavodi in zainteresiranimi zdravniki zasebniki z ali brez koncesije, sklenil pogodbo. NEKAJ PRIMEROV IZ ADRIATICOVIH ZAVAROVANJ SKUPINE »B« IN »C« »Zavarovanje nadstadardnih zobozdravstvenih materialov« (B.2) zagotavlja možnost izbire katerega koli dentalnega materiala, ki mu ga zobozdravnik priporoča in zagotovi. Pokriti so stroški doplačila za zobozdravstvene storitve, ki so v skladu s pravicami iz obveznega zdravstvenega zavarovanja in sicer pri zdravljenju zob, ki so ob sklenitvi zavarovanja šteti kot zdravi zobje. Možna je tudi obnova že obstoječega protetič-nega izdelka z nadstandardnimi materiali, vendar izključno skladno z roki, ki veljajo v obveznem zdravstvenem zavarovanju. Višina pokritja je odvisna od višine zavarovalne vsote, za katero je zavarovanec sklenil zavarovanje. Pred sklenitvijo zavarovanja mora ponudnik predložiti zobni status, posnetek ortopana in kratek izvid stanja obzobnega tkiva, če je starejši od 40 let (to opravi njegov zobozdravnik). Pri zobnoprotetičnem zdravljenju je zavarovanec dolžan pred začetkom zdravljenja zavarovalnici predložiti načrt sanacije s predračunom. »ZAVAROVANJE NADSTANDARDNIH OČESNIH PRIPOMOČKOV« (B.3) S tem zavarovanjem ima zavarovanec pravico do oskrbe z nadstandardnimi očesnimi pripomočki. Zavarovanje krije stroške očal (okvirjev in leč), kontaktnih leč, lup in očesnih protez v nadstandardni izvedbi. Pomembno je vedeti, da krije zavarovanje le razliko med vrednostjo v denarju izraženega standarda (skupna višina iz obveznega zdravstvenega zavarovanja in prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja za doplačila) do polne cene pripomočka v okviru zavarovalne vsote. Zavarovanje za nadstandardne očesne pripomočke je v celoti vezano na postopek obveznega zdravstvenega zavarovanja. listo in za nekaj tistih, ki so sicer razvrščena v vmesno listo, vendar zanje ni priznana pravica iz obveznega zdravstvenega zavarovanja. Omejitev obsega kritja je zavarovalna vsota. »ZAVAROVANJE SAMOPLAČNIŠKIH STORITEV SPECIALISTIČNO AMBULANTNEGA ZDRAVLJENJA« (C. 1) Z zavarovanjem samoplačniških storitev specialistično ambulantnega zdravljenja so pokriti stroški, kadar je v takem zdravljenju zavarovanec samoplačnik. Praviloma je to v tako imenovanih »samoplačniških ambulantah«. V vsebinskem pregledu je to zavarovanje možno uporabiti tudi za tiste storitve specialistično ambulantnega zdravljenja, ki sicer niso pravica iz obveznega zdravstvenega zavarovanja ali pa pravica z določenimi omejitvami. Zavarovanec lahko s tem zavarovanjem uporablja storitve mimo postopkov, kot so predpisani, kar pomeni, da se lahko zdravi pri zdravniku specialistu, ki ni njegov izbrani zdravnik, ne glede na to ali dela v javnem ali privatnem zdravstvu, mora pa imeti napotnico. Zavarovanje zobozdravstvenega nadstandarda (C.4), kjer lahko izberete med tremi različnimi višinami zavarovalnih vsot -2.000 DEM, 3.500 DEM, in 5.000 DEM. Pri tem zavarovanju so krite nadstandardne storitve in materiali implantacije zob, obvezen letni preventivni pregled s profesionalnim čiščenjem zob in s potrebnimi sanacijami. Zavarovanje vključuje tudi tiste indikacije, ki niso pravica v obveznem zavarovanju, poleg tega pa še enkrat letno obvezni preventivni zobozdravstveni pregled. Storitev je možno uporabljati pri keteremkoli stomatologu, ki posluje na podlagi veljavnih predpisov, torej tudi pri stomatologu brez koncesije in brez pogodbe z nosilcem obveznega zdravstvenega zavarovanja. Gre za naj višjo možno raven zobozdravstvenega varstva. Posebnost Adriaticovih zavarovanj je tudi, da lahko sklenitelj v večini primerov izbira med več zavarovalnimi vsotami. Pri B.7 - zavarovanje hospitalizacije spremljevalca otroka lahko npr. izbirate med tremi zavarovalnimi vsotami: 1.000 DEM, 2.000 DEM in 3.000DEM. To pomeni, da lahko v enem letu porabite zavarovanje le do višine zneska, ki ste ga izbrali. Vsi, ki si želite prostovoljno zdravstveno zavarovanje urediti pri zavarovalnici Adriatic izpolnite prijavnico, ki jo dobite v kadrovski službi tovarne oz. podjetja. Prav tako lahko vsa nadstandardna zavarovanja iz skupin B in C sklenete pri Adriaticu vsi, ki imate osnovni paket pri Zavode za zdravstveno zavarovanje. Podrobnejše informacije pa lahko dobite v pravno-kadrovski službi pri Brigiti ZALOKAR. »ZAVAROVANJE ZDRAVIL« (B.5) Zavarovanec, ki bo sklenil zavarovanje za zdravila ima krite stroške polne cene zdravil in pomožnih zdravilnih sredstev razvrščenih v ustrezne liste, ki jih lekarna izda izključno na podlagi zdravniškega recepte. Pri tem gre za vsa zdravila, ki so razvrščena v tako imenovano negativno Obveščamo vse, daje Adriatic s 1.7.95 povišal vrednost točke premij prostovoljnih zdravstvenih zavarovanj za doplačila in sicer za 31,47%. To pomeni, da se za tak odstotek povečajo plačila premij. Seme in pleve Katalog in novi kupci Take in drugačne ocene, napadi in pohvale so ena plat medalje ob naših prodajnih katalogih, gotovo pa šteje ob vseh the silnih besedah predvsem dejstvo, koliko pripomorejo k prodaji. V CML pravi ga. Marinka Beden, da so prav ti katalogi »pripeljali« v to, nekoliko skrito prodajalno, kar lepo število novih kupcev, ki nam v večini ostajajo zvesti. Pristanek Labodje eden od sponzorjev zlate slovenske padalske reprezentance. Na svečanosti ob zaključku uspešne sezone je bila prisotnim dana možnost doživeti užitke padalstva v tandemu, za kar se je prijavil naš propagandist, g. Lojze Kopina. Iz višini 3500 metrov naj bi, navezan s svetovno prvakinjo Ireno Avbelj, letel najprej 1000 metrov v prostem padu, nato pa s padalom in končno naj bi mehko pristala na majhnem krogu na zemlji... No, zmanjkalo je časa in Lojze je ostal na tleh, pravi pa, da je to doživel kot »najslabšo obliko pristanka«. Bomo videli kakšen bo pristanek prihodnjič, ko bo skočil iz letala... Samokontrola O avtokontroli zadnje čase veliko govorimo, pri tem pa je osnovni poudarek na delu v neposredni proizvodnji. Daje vendarle še kje drugje avtokontrola še kako potrebna, tudi tam, kjer imajo eni in isti delavci stalno dodatek - da ni bil pozabljen iz prejšnjega meseca... je bilo slišati na seji DS. Damjan Pivk je v Zali kuhar. Ker je v našem kolektivu že tako malo moških, sploh pa do sedaj še nismo imeli kuharjev, je Damjan še toliko bolj upravičen do posebne pozornosti. Vendar pravi, da ne bo dolgo med nami, ker se je odločil za nadaljevanje šolanja. Lep spomin na Zalin kolektiv pa ga bo morda tudi potem vrnil nazaj... Prava odločitev ob pravem času Pod tem geslom želijo tisti entuziasti, ki že dobrih deset let intenzivno delajo v padalskem športu, poskrbeti za večj o odmevnost tega, za Slovnijo dobesedno »zlatega« športa. Pred desetimi leti so prejeli prvo medaljo na svetovnem prvenstvu in odslej skoraj da ni bilo prvenstva, iz katerega ne bi prinesli vsaj kakšno odličje. Na zadnjem svetovnem prvenstvu v ZDA pa so pokosili vsa pričakovanja -Irena Avbelj je svetovna prvakinja, enako tudi Roman Pogačar ter ekipa. Tri zlate medalje s svetovnega prvenstva pa je gotovo za Slovenijo velik uspeh. Ta šport je zelo drag, pri nas pa preživlja več ali manj sam. Veliko dela je vloženega, padalca pa stane vsak skok 15 DEM, kar je le polovica cene - ostalo krije center v Lescah. Za svetovno prvenstvo, kije dalo tako odličen rezultat, so skupno porabili 10 milijonov SIT - tu pa so všteti stroški potovanja, oprema pa vse nazaj do treningov. Ministrstvo za notranje zadeve je njihov glavni sponzor, nekaj drugih med temi pa je tudi Labod - pa so poskrbeli za pomoč bodisi da v blagu (opremi) ali delno v denarju. Na zaključku tako zlate sezone so se padalci s trenerjem in predstavniki letalskega centra v Lescah na majhni slovesnosti zahvalili sponzorjem in poudarili njihov dragocen delež, Skromnost, ki je med padalci še posebno poudarjena in na drugi strani tako odlični uspehi sta za ostali slovenski šport bolj kot ne redkost. Ker pa gre graditi na doseženih rezultatih so si psotavili padalci za cilj organizirati se v »pul«, ki naj bi omogočil vendarle nekoliko lažje financiranje in s tem tudi prihodnost temu športu pri nas. Kajti graditi na tako velikih odrekanjih in celo osebnih stroških športnikov, ne more biti dolgoročna perspektiva. Odličen trener, g. Drago Bunčič bo vztrajal in peljal k podobnim uspehom tudi nove mlade tekmovalce, ki bodo tako vzgojeni v trdem delu, disciplini in visoki stopnji odgovornosti. Kajti padalci so tisti, ki morajo ob pravem času potegniti pravo potezo - sicer je lahko usodno. Dodajmo še, da je Labod opremil reprezentanco z oblačili za svečanejši del. Ob Ireni Avbelj, svetovni prvakinji v paraski-ju (padalstvo in smučanje) sta se postavila tudi Stane Peče (levo), vodja prodaje srajc in Lojze Kopina (desno), naš propagandist. ZAPOSLOVANJE V MAJU V mesecu maju se število zaposlenih v primerjavi z aprilom ni spremenilo, v podjetju je 1817 delavcev zaposlenih za nedoločen čas ter 70 za določen čas. V maju je podjetje zapustilo 10 delavcev: LOČNA Rozman Jožica - I.st. - na delovnem mestu šivilja II. - družinska upokojitev Čeh Jožica - IV.st. - na delovnem mestu šivilja II. - odpoved delavke LIBNA Pereč Angela - I.st. - na delovnem mestu šivilja II. - družinska upokojitev Pešec Suzana, Resnik Martina, Radi Barbara -IV.st. - na delovnem mestu šivilja II. - pripravnik -dol. čas DELTA Šalamun Matej - IV.st. - na delovnem mestu šivilja II. - določen čas Ladič Dominik - V.st. - na delovnem mestu elektrikar - pripravnik - dol. čas TEMENICA Globokar Joži - IV.st. - na delovnem mestu mojster brigade I. - odpoved delavke SEKT. PROIZVODENJ Majerle Suzana - V.st. - na delovnem mestu tehnolog II. - odpoved delavke Leskovec Martina - V.st. - je bila iz tovarne ZALA razporejena v trgovino Idrija. Novih zaposlitev je bilo 11: LOČNA Smerke Renata, Miklič Renata, Starič Mateja -IV.st. - na delovnem mestu šivilja II. - določen čas -pripravniki - subvencioniranje zavoda za zaposlovanje DELTA Juršnik Polona - IV.st. - na delovnem mestu mojster brigade II. - določen čas - pripravnik - subvencioniranje zavoda za zaposlovanje TIP-TOP Jeraj Andreja - IV.st. - na delovnem mestu šivilja II. VO - določen čas - pripravnik - subvencioniranje zavoda za zaposlovanje ZALA Jereb Daniela - IV.st. - na delovnem mestu šivilja II. - določen čas - pripravnik - subvencioniranje zavoda za zaposlovanje SEKT. PROIZVODENJ Deak Tatjana - Vl.st. - na delovnem mestu krea-tor - nedoločen čas Florjančič Alenka - Vll.st. - na delovnem mestu kreator - določen čas - pripravnik - subvencioniranje zavoda za zaposlovanje KOMERC. SEKT. Kacin Nataša - IV.st. - na delovnem mestu prodajalec - nedoločen čas Zupančič Mojca - IV.st. - na delovnem mestu prodajalec - določen čas Mlakar Majda - V.st. - na delovnem mestu prodajalec - nedoločen čas _ , Referent za kadre Silva PEZELJ KLABOD je glasilo delavcev tovarne oblačil iz Novega mesta. Izhaja mesečno v nakladi 2500 izvodov. Glavna in odgovorna urednica Lidija Jež. Grafična priprava: Grafika Novo mesto. Tisk: Opara novo mesto. Glasilo se šteje med proizvode informativnega značaja, za katere se plačuje davek od prometa proizvodov po stopnji 5%.