Suplelou d. Kmetijſke in rokodélſke novize. Na ſvetlobo dane od z. k. kmetijſke drushbe. � 14. V ſrédo 3. Malitravna. 1844. Te novize pridejo vſako ſrédo na dvéh zhetertnih liſtih v Ljubljani na ſvetlo. Plazhujejo ſe v piſarnizi z. k. kmetijſke drushbe v hiſhi 195 v Şalendrovi ulizi bliso Brega; sa Ljubljano in sa tiſte, ki jih ne dobivajo po póſhti, sa zélo leto s 2 fl., — sa pol leta s 1 fl.; prejemljejo ſe pa pri natiſkovavzu na Bregu Nr. 190. Po poſhti veljajo sa zelo leto 2 fl. 30 kr., — sa pol léta 1 fl. 15 kr. Po vſih z. k poſhtah ſe snajo dobiti. e tički pojejo, Že rož'ce cvetejo, Tud sneg beži proč; Tih vetričik veje, Zar solnčni me greje: Velika bo noč! O blagi dekliči! O srečni fantiči! Ki pridni ste bli: Ker pirhe izbrane, Prelepo pisane Zdaj mati deli. Pa tudi zbirala, Komu jih bo dala, Katermu li ne; Kako se obnašali? Ste li jo slušali, Ko slušati gre? Je bila vam sveta Zapoved očeta: »Potrebne reči Za dom se učiti In dobro zuriti, Dokler ste mladi«? Vnn Pastir, ki ovčice V zelene ravnice Rad gonil je past, Pohvale plačilo Bo dobil obilo, In pirhe na čast. Deklica, k' je prela Kodeljo vesela, Naj pirhe dobi; Na česki če niti Kolovrat zna viti, Naj več jih dobi. Sin, ki se je polje Med drugimi bolje Učil obdel'vat, Spodobno bi bilo , Nad pirhov število Kaj bolj'ga mu dat'; Hči, ki se je v leti Učila skerbeti Za hišo pridnó; Spodobno bi bilo , Nad pirhov število De več ji dadó: Domace natkane, Domace sivane, Obleke lepe, Višnjéve, rudeče, Belé in blišece Naj taki dobé. — Sin, kteri svetinje Časti domovine , Nje blago spozná; Spodobno bi bilo , Nad pirhov število De več se mu dá; Časténe device, Ki pridno Novice, Kmetijske bero; Spodobno bi bilo Nad pirhov število De več jim dadó : Domace pisane, Domace šivane Obléke lepé, Visnjeve, rudece, Belé in blišece Naj taki dobé. Pirhi. S. Reja shidnih zhervov ali goſénz. (Na dalje.) e) Bolesni zhervov ali shidnih goſénz. Shidni zherv je mozhna shival, ki ga ni kmalo konez; pa vzhaſi ga tako redé, de mora oſlabeti. Spanje, ki ga petkrat ima, ni nobena bolesen, ampak natorna potreba. Kteri ga ni- majo, ſo bolni in nikoli ne predejo. Bolesni ſo: 1. Debeloſt ali vodeníza. Taki jedó in ſe redé, pa ne predejo, ſo debe- liſhi, beliſhi in bolj vmasani od drusih, in na- meſt de bi predli, pozhjo. 2. Suhotnoſt ali jetika. Taki ſo ſlabi in ne raſtejo, ſe ne levé, in doſtikrat jih drugi saduſhe. Jenjajo jeſti, poſtanejo mehki in pogi- nejo. Ko ſe v tretjizh levé, ſe jih rada prime ta bolesen, zhe ljudje ne snajo prav s njimi ravnati nati. 54 3. Slatenza. Ta ſe jih prime, préden sazh- no preſti. Nameſt de bi dosoreli, sazhno debeliti, in rumene flare po ſebi pokashejo. Skorej de shida v njih shivotu ſe pokasí in to bolésen naredí. 4. Terdóba. Terdi poſtanejo, in to lahko v vſali ſtaroſti, in zlo vzhaſi, ko she preſti sazh- no. Farba sazhne po njih prihajati rudezha, potlej pa bela. Po njih ſmerti ſe njih truplo ſterdi in ſpléſnujejo. Ta bolésen ſe rada drusih nalese, in kjer je bila, je treba vſe poſode in isbe sveſto pozhediti in take zherve hitro od drusih lozhiti. Verh teh bolésen ſo ſhe druge, od kterih ſlabo ali napak rejeni zhervi poginejo. Kadar je zhaſ, de bi sazheli preſti, ſe vidijo vzhaſi zhervi kakor na pol ſkosi vidni, ſo vode polni in kmalo pozerkajo in ne predejo. Per drusih ſe najde, de ſo kakor de bi ne vedili, kaj bi ſtorili, ſe ne vedó kam djati; kadar je tréba preſti, oſlabé, shida ſe v njih ſterdi in kmalo poginejo in nizh ne predejo. Ko kteriga taziga vidiſh, ga od ondi vsemi, drugam neſi in mu oblanze ponudi, de ſe vprede, in vſaj debeliſhi shido ſhe dobiſh. Vzhaſi ſo zhervi mertvi in ſo viditi shivi; ko ſe jih dotakneſh, ſo mehki. Kdor ima veliko zhervov, mu ni mar tazih ſlabih, lénih in bolnih zhervov, ampak jih savershe. Take bolesni vſtanejo, kir ſe ne ispoté, ka- kor je tréba, in pa od prevezh ali premalo, od ſlabe, praſhne, mokrotne, medene paſhe, od neprave gorkote, od nezhednoſti in od ſlabe ſtresh- be. Zhe je per zhervih vſe po redu in prav, ne more nizh bolesni per njih vſtati, kakor tudi per drusih shivalih ne. Ako ſo zhervi prevezh paſeni, preden ſe jih debeloſt loti, ſe dajo osdraviti, zhe ſe od drusih lozhijo in malo ſtradajo. Zhe premalo paſhe imaſh, in jih ſlabo rediſh, je boljſhi nékaj zher- vov savrezhi, drujikrat pa dobro premiſliti, ko- liko zhervov samoreſh srediti. Sa slatenzo in take bolesni niſo snane ſhe nobene sdravíla, kakor de lozhiſh bolne od sdravih, in pa de varujeſh, de sdravi bolni ne poſtanejo. Kjer je lepa ſnashnoſt, dobra ſapa, prava gorkota, dovoljna in sdrava paſha, in v vſim zhedna in umna ſtreshba, tam ni nizh bolesen, kakor ſkuſhnja uzhí. Sovrashniki zhervov ſo: vrabiz, laſtovke, ſnize in vſi ptizhi in kokoſhi, tudi vſe miſhi, podga- ne, mazhke, mertinzi, mravlje, pajki, tudi ene ſtenize i. t. d. Vſe te je treba odganjati in zher- ve pred njimi obvarovati, in kozhe nikoli ne ſame odperte puſhati. Vzhaſi zhervi tudi is ſvoje blasine ali polize na tla popadajo in ſe ubijejo. Bliſk in grom pa jim nizh ne ſhkoduje. Nekteri pravijo, de ſo shidni zhervi in shida sa zhloveſhko sdravje ſhkodljivi. Pa ſkuſhnja uzhí od vezh ſto let do sdaj na Laſhkim in Franzo- skim, kjer ſkorej v vſaki hiſhi zherve imajo in She ena opómba sa ſpomlad. Goſénzhne salége istrebiti je sdaj poſledni zhaſ; tako dolgo, dokler goſénze ſhe ſkupej v tovarſhii prebivajo, jih je lahko pokonzhati, kar pa gotovo ne bo dolgo terpelo vezh; kakor hitro topleji poſtane, ſe rasidejo in potikujejo med rogoviljami, vejami in ſèm ter tje v raspoklji- nah debla shivé. V réshah in ſkorjinih raspokih ſad- niga in tudi drusiga drévja ſe doſtikrat goſenzh- nih salég najde, ktérih vſako okó ſpasiti ne úmi; rasun tega pa tudi drévju in zvétju ſhkodljivih keberzhkov, med ktérimi je nar hujſhi tiſti, ki ſe mu dolgonoſ (Rüsselkäfer) pravi, sató kir ima dolg rivzhek v ſhkarjize, s ktérim raſtne mla- dike na mladih dreveſizah prav vshivo ogrise, de prozh popadajo. Neka majhina shivaliza je — kakor jo „Krajnſki vertnar" popiſhe — ve- lika kakor pſhenizhno serno, plavkaſto selene in ſvetlezhe farbe, ſkorej take, kakor ſpanſka muha. Preglej vſe perje po drevéſzu, in kader dolgonoſni- ga keberzhka sagledaſh, de na pereſu ſedí, urno podſtavi klobuk, ali drugo poſodo, ſizer ſe pre- zej na tla vershe, kakor ga pogledaſh, va-nj saſopeſh, ali roko proti njemu ſtegneſh, ter ſe urno v travo potákne. Odgrisene mladike poberi in jih ſoshgi, de bo drugo leto manj tazih dol- gonoſnih keberzhkov, kir jim boſh salégo kon- zhal. Ta marzheſ ſe tudi vezhidel satare, zhe ſe debla s apnam pobelijo, ki tudi mah, zhe ga je po deblih kaj, vſuſhí. Zhe pa drevéſ s apnam ne pomasheſh, snaſh vender le mnoshizo tazih shival, ki drévju veliko ſhkode oſnujejo, lahko pokonzhati, zhe debla vezhhrat s ojſtro bresovo metlo ozheſheſh in oſtersheſh. Mah je drévju prav ſhkodljiv ; kjer ga je pogoſtama viditi, tam drévje prav revno raſte in porédkama rodí, ondi prebivajo tudi mnogoteri ſhkodljivi marzheſi mnogih plemenov. Trebi in zhedi jih ſadnimu drévju, kolikor moreſh; boſh vidil, de ti bo gorſhi raſtlo in prav rado rodilo. Ravno takó dôbro in potrébno je tudi ſta- rimu in revnimu drévju ſtaro in trohljivo kosho oſtergati, de ſe imenovani marzheſi. ki ſe med njo potikajo, pomoré, in trohljivoſt in zhervojednoſt isresati, de tako hitro na- prej ne trohní, kteri ſe potem lahko ſposnajo, zhe ſe po deblu, ali po vejah rujave ali zher- ne hraſte pokashejo, in na dalej rapove bunke ali pa trohljive jamze naredé, ktére ſe po dre- véſu rasſhirijo, in smerej globokeji v léſ ſégajo; to je tedaj gotovo snaminje, de je drevó bolno, de raka imá. Na tih bolnih krajih ne isreshi jim ſamo bolno kosho, ali poverhni léſ, ampak ta- kó globoko, dokler jim do shiviga prideſh, po- shido perdeljujejo, de jim to na sdravju nizh ne- ſhkoduje, ampak veliko k bogaſtvu pomaga. (Konez ſledi.) 5 tem jim moraſh pa rane samasati, ali s zepiv- Zhizh je sareſ lépe moshke poſtave, Zhizhka sdra- viga, terdniga serna. Takih je reſ doſti v Zhizha- nim voſkam, ali pa s nekim drugim ljupilam, rii, ktera ſe Primorju (Küstenland) ne pa No- ktéro je njega dni imenitni in saſlusheni dre- tranjſkimu perſhteje, v kteri, deſiravno je kam- voréjiz, zhaſtitljivi fajmoſhter I. L. Kriſt is ji- nita in germovnata, ne shivijo junaſhki Zhizhi ſamo lovze, mladiga krávjeka, krávjih dlak s bruſi in obrozhi, temuzh tudi od ſvoje kmetije, in terpentinove ſmole delati uzhil. (zhe je ravno majhina, ima pa jako rodovitno semljo) od réje blagá, poſebno dróbnize, od dervarjenja in Ljupilo, s kterim ſe rane na ſadnim drévju ogljerije, ki tavshente prineſete, od mnogih kup- samashejo, ſe takó le naredi: Vsemi obilno peſt zhij in tovorenja s vinam, kteriga Krajnzi doſti po- jilovze in ravno toliko krávjeka, dvé petí pijejo, in od obteſovanja debeliga hraſtoviga, bu- kravjih dlak in en funt terpentinove ſmole. koviga, drenoviga, jeſenoviga leſá in drugiga orodja Jilovza, ktera nima ne kamnita ne peſhena sa Reſhke in Tershaſhke brodarije (Schiffswerften). Nóſha ljudí okoli Prema in Rovanj ni Zhiſhki biti, ſe narprej s vodó smeſha in tako vmede, enaka, ampak Pivſhki in Barkinſki. Zeſta is de je nekimu terdimu ljupilu ali kaſhi enaka. Reke v Terſt mejí Zhizhe od Barkinov; voda Potem ſe krávjeka in krávjih dlak sraven perde- Reka, ki v Dleti ſpod Zhubranſkiga svira, ne, ktere morajo prav narahlo rasmikane biti, per Şhkozjani v ſtraſhno jamo ſhumezha doní, de ſe loshej rasproſté in med jilovzo pomeſhati pod Kraſam tezhe, in per Şhtevani is doſti puſté; sdaj ſe v neki zhrepini na pezhi, ali na vrozhkov v morje lije, je perpravna mejiti Bar- kine od Rovanzov ali Doljanov; gorato pe- sherjavzi raspuſtena in rasſtopljena terpentinova zhovje Globovnika do Snosheſhke Lose pa ſmola sraven dene, prav dôbro meſha, dokler mejí Doljane od Pivzhanov, med kterimi Pivka ſe terpentin nekimu ljupilu enak med popreſhne tezhe in v Poſtójnſko jamo ſhumí. rezhí do dobriga pognede. — Nar loshej in hi- Zhe je naſhim pridnim Novizam bilo mar in treji ſe pa vſe ſkup smeſha, zhe ſe s krávjekam vſhezh, ſvoje majhne pomote radovoljno ozhitno po- in krávjo dlako pognedena jilavza na kakſhni praviti, ſi bodo gotovo persadele tudi velike po- mote ſvoje ſeſtre Karniolije, kar je mogozhe porav- klopi ali misi ploſhnato rasgnede, in terpentin nati, zhe nozhejo nezhaſti deleshne biti. Torej je nanjo vljije, urno vſe ſkupej tako dolgo mede, od te pomote péſmika sloshena, s ktero ſe „potrebnih." dokler imenovano ljupilo dôber klej poſtane, s kte- ne „bedaſtih vpraſhanj" Karniolii daje, jo k rasumi rim ſe drevéſne rane samashejo, kolikor je treba. vabit in s petizami sgovarjat. Mi Premzi, ki niſmo Tak klej ſe mora v kakſhen mehur savesati nikoli ne bruſov ne obrozhov prodajali, tudi nikoli in v vódo djati, ali v neki poſodi dôbro pokriti, niſmo in ne bomo noſili zhiſhkih ſukenj in opank, próſimo pri ti priloshnoſti, naj zhaſtitljivo vrédniſhtvo in po ſleherni rabi v semljo sakopati, de smerej to piſmo in naſledno péſmiko v Njih Novize urno mehák oſtane, in ſe na sraku ne poſuſhi in terd vtaknejo, de bo „Urno, kaj je noviga" poſhteno ne poſtane. F. Schmidt v Şhiſhki. med bravze priſhlo. Oſtanemo v prijasnoſti in ſpoſh- tovanju Prem 11. Şuſhza 1844. Njih sveſti bravzi in poſhteni Premzi §. P. — V. P. — J. V. ſoſeſkni moshje. Velika nozh. Velika nozh je nar vezhi zerkveni prasnik zeliga leta, po ktérim ſe naſtóp drusih prasnikov ravna. Nedelja in pondeljik ſe prasnujeta. Per Nizejſkimu zerkvenimu sboru v létu 325 po Kriſtuſovimu rojſtvu je bilo namrezh sapovedano, de ſe ima velika nozh po vſim kerſhanſtvu ob ena- kim zhaſu in vſelej pervo nedeljo po ſpomla- danjſki polni luni — to je, po ti, kadar ſta v ſpomladi nozh in dan enako dolga bila — prasno- vati. Velika nozh ni tadaj nikoli pred, kakor 22. Şuſhza (v preſtopnim letu pa 21. tega meſza) in nikoli posneji, kot 25. Malitravna. Domazhe povéſti. Is Prema. Zhaſtitljivo Vrédniſhtvo! — „Novize", kar po- vejo, ſhe prav povejo; ali tako ni s zhaſopiſam „Karniolija". Njeni oſemnajſti liſt nam kashe podo- bo ljudí, kakorſhni ſo okoli Prema. V lashnjivi raslagi te réſ lépe podóbe pravi ona, de tako ſe noſijo ljudje v krajih Prema, Rovanj in Zhizha- rije, in de po obleki tega Zhiſhkiga para in is njih obojih snamenj — bruſi in obrozhi — ki per njih na tleh leshite, ſe ſposna, de revno mora biti njih shivljenje v desheli puſtiga kraſa. Velika lash! ktera, Bog vari! de bi ſe vkoreninila na domazhim in ptujim , bi bila enaka ſtari koprivi, ktera bi ſe s mozhnimi korenikami in obilnim ſemenam rasvlekla po vſi krajnſki desheli, ter opekla mnoge ljudi. Potrebne vpraſhanja Premzov. Zhimu, Karniolija! ſi nam ſpet vun dana, Ker doſti Krajnſkih imamo noviz? Sakaj podoba nóſh t' je sdaj perdjana? — »De b' mògla ſpet vloviti kaj petiz! — Sakaj nam Zhizha, Zhizhke daſh podobe, Ki niſta róda Krajnzov in Krajniz? Deshelo njih sakaj piſat' narobe? — »Sa to, de b' zhiſhkih vid'la tud petiz! — Sakaj Rovanze, Premze h Zhizham ſtaviſh, Ki ſo raslozhni v noſhi ino v liz', In Nótranjſko nameſi Primorſko praviſh? — »Sa to, k' ſe motiſh le savolj petiz! — Ne veſh, kje tvojih Zhizhov par prebiva? Okol' Bergoda , Mun ino Vodiz. Ne veſh, de Premza biſtra Reka vmiva, In ne terpi, de b' ſtrila mu kriviz? — Is Ştudeniga. V Studenim zerkve ſ. Jakoba v Notrajn- ſkim ſo pretezheni advént pervokrat prav lépe nove orglje sapéle, ktére ſo po ſkerbnim persadevanju goſp. ſajmoſhtra, popreſhniga in ſedájniga goſp. kaplana, bogabojezhi farmani narediti puſtili. She- ljeli ſo jih she vezh lét, in té shelje ſo jim bile pretezheno léto s velikim veſeljem dopolnene, po redi vſi domorodzi sa boshjo ſlushbo vneti, ſo na 56 pervi glaſ novih orgelj omiſliti ſi, od perviga do sadnjiga vſi po ſvoji mozhi obljubili sa nje v de- narjih podariti, ako ravno je Studenſka ſara prav majhna in ni imela pred malo letmi farne zerkve. In po ti poti je she v pervi beri ali obljubi zhes 500 goldinarjev ſkupej priſhlo. Zele orglje ſo pa 1220 goldinarjev v ſrebru veljale. Pa kaj ſe is prave poboshnoſti in vrezhoshelj- noſti sa boshjo zhaſt vſe ne ſtorí? — Posvečevanje Lavanškiga Skofa. Prečastitljivi Gospod Francišk Ksaver Kut- nar, korar in c. k. véliki ogléda vsih šól Solnògraške Skofije, so bili 3. Sušca tega leta od Njih Emi- nenzije, milostljiviga gospoda Kardinala, Knéza in vikšiga Škofa v Solnimgradu, Knéza od Švar- zenberga, vpričo dvéh prečastitljivih Škofov in neizmérniga ljudstva v stolni cérkvi za Škofa in Knéza Lavanške Skofije v Sent-Andreju prav pražnično posvečeni. Med tim so verni svo- jiga prihódniga vikšiga Pastirja željno pričakovali. In 14. tega mesca so bile njih goréče želje ispol- njene , ker so prihod svojiga milostljiviga Skofa na spraznjeni sédež med gromenjem strelanja slavno in po vrédnosti obhajali. Čez pét dni potim, to je 19. tega mesca, se je pa pri zbrani veliki množici od vsih stanov po cerkovnih šegah in obrédih vpe- ljevanje v škofijski sédež po vrédnim obhajalo in praznovalo. — Kakor so pa milostljiviga Škofa od tamkej neradi dali in zgubili, posébno zavolj visôke učenosti in zasluženja v šolski vodii: z takim serč- nim veseljem so Jih tukaj sprejéli. — Nas vsih pa, ki smo tako srečni, taciga imenitniga in slavniga moža med svoje rojake *) štéti, edina je želja, de bi ga Večni k svoji časti in k pridu Njemu zročene čéde dolgo dolgo milostljivo ohranil! D. Urno, kaj je noviga? (Leſen tlák v Ljubljani.) Şliſhali ſmo, de hozhejo v nekih dveh meſzih v Ljubljani pred boleniſhnizo (Barmherzigarjih) sa poſkuſhnjo koſ Dunajſke zeſte s leſam tlatiti ali flaſhtrati. Okro- gle dóbove kolizhke ali zhokizhke (Sockeln) bodo k temu delu jemali, kteri bodo v neki namaki (Beitze) namozheni, ki jo je goſp. Vithalm v Gradzu isnajdel, sa ktero je dopuſheni liſt (patent) dobil. V Gradzu jih je she zhes 1100 ſhterivo- glavnih ſéshnov s léſam tlatinenih, in prav jako hvalijo ta tlák (flaſhter), ter pravijo, de bo po ti namaki vſaki léſ pred gnjilobo, zhervojédno in drugim konzhanjem obvarvan, in leſnina vſake robe: oknjenih krishov, leſenih vodnaſhkih zev i. t. d. prav terdna. Goſp. Vithalm tudi terdi, de je ta tlák boljſhi in de dalje terpi, kakor de bi bil is nar terjiga kamnja, in de konji na njemu nar teshji vosove hitrejſhi vlezhejo, in ſe tako naglo ne vpehajo, ka- kor po drugih zeſtah. Vithalm je ſvojo snajdbo she od leta 1843 v rasne kraje osnanil, to je: v Ho- land, Ruſovſko, v Eſtrajh, Şhvajz, Sakſonſko i. t. d., od koder jih je tudi dovolj vashnih blagodarov sa- nje dobil. Vedro take namake prodaja v Gradzu po 2 goldinarja in 40 krajzerjev ſrébra. Tudi ſe pri njemu she v namaki vterjeni kolizhki dobijo, od kterih velja ſhterivoglavni ſéshen manjſhi plemena 4 goldinarje in 30 krajzerjev, vezhiga plemena pa le 3 goldinarje in 50 krajzerjev, ko bi tega leſo- tláka tudi v drugih krajih poſkuſhati hotli. Şkuſh- nja je Vithalma uzhila, de mora terdi leſ zele tri tedne, mehki ali jelovi léſ pa 50 dni in ſhe zhes, v ti namaki leshati. Prav radovedni ſmo, ka- ko ſe bo pri naſ ta tlák obnaſhal, kteriga bodo ſpervizh na neki zeſti poſkuſhali, po kteri ſe nar teshji vosovi vſeſkosi prepelujejo. Gotovo bode vſa- ki dan gledovzov sa doſti pri ti naredbi, in sopet bomo priliko imeli, vſe ſorte miſel in rasſodkov od njih svediti! (Shvedſki kralj, KarolXIV.) je S. Suſh- za umerl. On je bil 80 let ſtar, in med vſimi da- naſhnimi ſamooblaſtniki nar ſtarejſhi. (Stara mati ali babiza dojí). Anka, she- na Andrea Apelna is Kelzenhajna na Nemſhkim, je pretezheni meſez umerla in devet dni ſtaro dete- sapuſtila, ktero ſadaj njegova babiza Anka Ster- dojí, ki je ravno pred nekimi dnevi ſvojiga laſtni- ga otrozhizha odſtavila; prebabiza Anka Fink je pa njegova peſterna. (V Dobrovniku) ſe potreſ neprenehama po- navlja. (Nar ſtarejſhi kupez v eſtrajſkimu ze- ſarſtvu) shivi v Brodu, nekimu tershnimu meſti- zu v Slavonii, in je ſadaj 118 let ſtar. 100 let je she kupez in pod 6 zeſarji je shivil, namrezh po- Karolam VI. — Marijo Teresijo — Joshefam II. — Leopoldam II. — Franzam I. in Ferdinandam I. Prislovice Stajerskih Slovencov. 50. Ta 'mu je dobro kópita trébil. 51. Timu niše nemore do kože. 52. V timu skozi vre, ko v hudi megli. 53. Drugim proso braniš, svoje pa vrablom pojesti pustiš. 54. Dokler bo veter z' mo- jimi lasmi gibal, tečas se to ne bo zgodilo. 55. Pa misli, de bo sodnimu dnevu trobil. 56. Ker za- mudí, naj jej kostí. 57. Ti ne si tistiga blata vré- den, ko njim od pet kaple. 58. Se bo pes prejd cerknil, ko bo se merhe včakal. 59. Vouku ne treba šume kazati. 60. Ze mi brezje v kečko sili. A. Krempl. U Ljubljani U Krajnju Shitni kup. 30. Şuſhza. 26. Şuſhza fl. kr. fl. kr. I mernik Pſhenize domazhe banaſhke 1„ 1 Turſhize. 1 Sorſhize . . 1 Ershi . . . Jezhmena . . 1 Proſa . . . . 1 „ Ajde Ovſa 21 24 1 6 57 54 1 30 31 1 4 . 1 54 1 10 *) Rojeni so 1793 pri Şent-Vidu na Dolenskim. 36 40 V Ljubljani. Natiſnil in saloshil Joshef Blasnik.