URN_NBN_SI_DOC-ZSROSRAS

RAZVOJ IN VREDNOTENJE KNJIŽNIČNE ZBIRKE V SREDNJEŠOLSKI KNJIŽNICI Majda Steinbuch, II. Gimnazija, Maribor UDK 025.2:027.7 P o v z e te k Preskrba in dostopnost kvalitetnega in ustreznega gradiva, ki je pom em bno za potrebe učnega načrta, učencev in učiteljev, je temeljna naloga šolske knjižnice. Zato je potrebno načrtovati prim erno nabavno politiko, ki temelji na pisnem načrtu, ki vsebuje kriterije za oblikovanje in organizacijo knjižnične zbirke. Ti kriteriji so predvsem program šole, predm etniki, učni načrti, inform acijske po­ trebe učencev in učiteljev, okolje, kjer se šola nahaja, in tudi proračun. Pri izgradnji knjižničnih zbirk upoštevam o tudi oprem o, ki je potrebna za upo­ rabo knjižničnega gradiva. Ob dom ačih in nekaterih tujih standardih ugotavljam o njihove prednosti in pom anjkljivosti, jih z analizo stanja šolskih knjižnic v Sloveniji prim erjam o s statističnim i podatki in prakso v knjižnici II. gim nazije M aribor, in skušam o ugotoviti ustreznost kvalitete knjižnične zbirke z vidika vzgojnoizobraževalnega procesa. UDC 025.2:027.7 S ummar y The m ain task of a school library is acquisition and availability of library m aterials needed for the realization of school education plans, both by stu den ts and teachers. The acquisition policy in a school library has to be based on a w ritten plan com prising criteria for collection building and organization. Criteria considered are school program s, teaching plans, inform ation needs of students an d teachers, state of the art of the school environm ent, and budget possibilities. The equipm ent needed for the use of library m aterials has also to be taken into account. The paper com pares Slovenian and foreign stan d ard s to the analysis of school libraries in Slovenia and especially to the statistical data and pratical perform ance data of the school library of the 2nd G ym nasium in M aribor. The author tries to evaluate their library collection from educational point of view. STEINBUCH, Majda: D evelopm ent and evaluation of library collection in a secondary school library. Knjižnica, Ljubljana, 39(1995)3,171 -185

RkJQdWJsaXNoZXIy