O TABORU Prvi koraki v svet znanosti Letos je na pobudo mestne in občinske razisko-valne skupnosti že drugič potekal osnovnošolski raziskovalni tabor »Prvi koraki v svet znanosti« Ig 1988 za učence 7. razredov Ijubljanskih osnovnih šol. Z organizacijskimi pripravami na tabor smo pričeli v mesecu februarju in poskušali najprej navezati stike z mentorji, ki bi vodili delo posa-meznih skupin. Vzporedno z navezavo stikov z mentorji je stekel tudi uspešen dogovor s Cen-trom za obrambno vzgojo na Igu, kjer naj bi udeleženci tabora stanovali, se hranili in vršili šc nekatere aktivnosti ter priprave vsega potrebnega za nemoteno delo na taboru. Delo na taboru se je pričelo 26. junija s prilož-nostnim kulturnim programom ter predstavitvijo kraja, ki so ju pripravili učenci OS »Ljubo Sercer« Ig. Za tem se je 29 udeležencev tabora razdelilo v 7 delovnih skupin. Naravovarstvena skupina je pod vodstvom Pe-tra Skoberneta in Jane Vidic iz Zavoda SRS za varstvo naravne in kulturne dediščine raziskovala barjanske živali in rastline s posebnim poudarkom na ogroženih vrstah. Botanična skupina je z men-torjem Nejcem Joganom, študentom biologije na BTF, raziskovala raslline posameznih biotopov v okolici Iga ter se spoznala z osnovami morfolo-gije in fiziologije rastlin. Bojan Horvat iz Prirodoslovnega muzeja Slove-nije je vodil skupino, ki je raziskovala favno ne-vretenčarjev na ižanskem območju. Delo skupine je bilo usmerjeno k spoznavanju manj znanih avertebratskih skupin vodne favne, favne obrežne vegetacije ter favne tal. Skupino za lovstvo je vodil Alojz Černe iz Lov-ske zveze Slovenije. Clani skupine so s pomočjo spreminjanja številčnosti glavnih vrst divjadi na območju raziskave poskušali ugotoviti, kako spre-membe v okolju vplivajo na številčno stanje div-jadi. Ornitološka skupina je s pomočjo Iva Božiča iz Prirodoslovnega muzeja Slovenije raziskovala avi- favno Barja, predvsem vodne ptiče Drage, ptiče Kozlarjeve gošče ter ptice polj in travnikov Ljub-ljahskega barja. Etnološka skupina je pod vodstvom Barbare Prelesnik, študentke etnologije na FF, raziskova-la obrti na Igu in v okolici. Mentorica Marcela Uršič, študentka geografije na FF, je vodila geografsko skupino. Udeleženci so spozriali naravno in družbeno geografske ele-mente ižanske regije in Ljubljanskega barja. Delo vseh skupin se je zaključilo 2. julija 1988, ko so udeleženci tabora pripravili poročila ter poročali o svojem delu. Barje naj ostane takšno, kot je Delovne skupine so preučevale barje iz različ-nih zornih kotov, vendar so njihove ugotovitve podobne: na barju je močno viden negativen vpliv človekovih dejavnosti, življenjske razmere pa se še slabšajo. Zato udeleženci tabora mislijo, da bi moralo barje ostati takšno, kot je, za vsak poseg v ta prostor pa bi bilo potrebno temeljito razmisli-ti in se posvetovati z ustanovami in posamezniki, ki problematiko poznajo in razumejo. Strinjajo pa se tudi s predlogom Zavoda SRS za varstvo narav-ne in kulturne dediščine za razglasitev. Ljubljan-skega barja za krajinski park. Udeležba na taboru je pomenila za učence ned-vorano pozitivno izkušnjo, saj so si pridobili veli-ko znanja, predvsem pa so se seznanili s praktični-mi pristopi k raziskovalnim metodam, ki jih pri rednem pouku v šoli pogrešajo. Žal pa se vse šole vabilu za udeležbo na taboru niso odzvale in niso prijavile svojih učencev. Tako se je tabora udele-žilo le 29 učencev od 54. Zgodnje uvajanje mladih v raziskovalno dejav-nost je nedvomno velikega pomena. Zato velja zahvala vsem, ki so kakorkoli pomagali pri reali-zaciji tabora. Naše raziskovanje je le droben prispevek k poz-navanju barja, zato »Na svidenje!« na naslednjem raziskovalnem taboru.