Obrambni vestnik. V »Slpvencu« št. 154. z dne 9 julija je izšel naslednji Kaj pravite? Dnevi učiteljskega zbprpvanja sp tprej za nami in Vaš list je p njem objektivnp in zelp blagphptnp ppročal. Niti iz Vašega, niti iz drugih pprpčil pa ni razvidnp, kakšen je idejni prpgram JUU in splph učiteljstva? Ali so splph gg. delegati kaj definirali, kaj natančnejšega ppvedali p etičnih, p spcialnih, o prpsvetnih stremljenjih svpjega stanu in prganizacijeV Če ni bilp p tem ničesar v pprpčilih, mpre javnpst sklepati, da se organizacija še vednp ni pečala n. pr. z važnim poglavjem p etični vzgpji ljudi. Dandanes se je v Sloveniji v nepbičajni meri razpasla neznačajnpst, škodpželjnpst in težnja maščevati se na bližnjem, kar skrajnp kvarnp vpliva na javnp mpralp. Učitelj je v prvi vrsti ppklican, da bi take ppjave ppbijal! Ali p tem ni bilo na zbprovanju niti besedice! Brezppselnpst je drug ppjav, mimo katerega je šlp naše učiteljstvo na svpjem zbprovanju, ne da bi ga splph pmenilo. In vendar je učiteljska stanovska organizacija v prvi vrsti poklicana, da se peča s tem vprašanjcm, saj ni vseenp, kam in v kakšne ppklice pdhaja mladina iz ljudskih šol. O potrebi poklicnc prganizacije, za katerp naš javni uradni aparat še vedno ni našel razumevanja, čeprav je nujnp pptrebna, o tej potrebi naše učiteljstvp splph ni pbveščenp, tprej se niti ne zaveda, da je ustanavljanje takih posvetovalnic narpdna in socialna in mpralna dplžnost vzgojiteljev O alkphplizmu, p naraščanju surpvpsti med mladinp, p ppjemanju zanimanja dorasle mladine za kulturnp delp v društvih in p vsch drugih ppglavjih naši narpdni vzgojniki tudi nisp izprcgpvprili besedice. Kar sp govorili na zbprpvanju, jc bilo predvsem nekaj besedi « državljanskih vrlinah in zavednosti učiteljstva, kakpr da bi drugi stanovi ne ljubili zadosti države in dpmpvine tcr naroda — predvsem pa zahteve o gmptni in spcialni zaščiti lastnega stanu. Gg. učitelji sp sicer gpvprili p idejnih temeljih svoje prganizacije, kje pa je tista etična ideja, nisp povedafi. Nisp tudi zgubljali dpsti bcsed o dejanskh pptrebah narpda in tP je treba pbžalpvati! Prav gptpvp pride čas, kp 'bp slpvenski narod vprašal svpje učiteljstvp: »Kakšen je bil vaš delpvni prpgram za narod v najtežjih časih gospodarske in mpralne krize in kakp ste ga izvajali?« Kaj pravite, kakšen odgpvpr bpdp dajali tedaj učiteljska organizacija, ves učiteljski stan in učitelji ppsamežniki. Najlažje bpdp morda še pdgpvarjali ppsamezni učitelji, tpda le ppsamezni, če se še pravočasno učiteljski stan ne zave velikih dplžnosti svpje dpbe! * Pravimo, da dppisnik ali splph ne ppzna učiteljevega dela v šoli in med narpdpm, ali pa zlpnamernp spravlja v javnost taka vpra- šanja, ker ima interes na tem, da bi javnpst ne sodila učitcljstva pp njegpvem delu. Pravimo, da dppisnik namenpma npče ločiti pbčnega zbpra banovinske sekcije pd društvenih zbprpvanj. Pravimo, da bi radi ppznali prganizacijo, ki na vsakem pbčnem zbpru razpravlja p etičnih, spcialnih in prosvetnih temeljih svojega stanu. Ta načela smp si ppstavili takrat, kp smp snovali in prepsnavljali svpjp stanpvskp prganizacijo, vodili deklaračnp borbo ter sestavljali svpja pravila. Kdpr je tp dobp prespal, nima pravice spraševati pp naših etičnih, spcialnih in kulturnih stremljenjih. Oppzarjamo ga pa kljub temu na gpvpre predsednika JUU g. Rašiča in predsednika sekcije g Dimnika, da bp vsaj deloma ppučen p naših stremljenjih. Pravimp, da se na naših društvenih zbp- ' rpvanjih razpravlja tudi p pedagpških vprašanjih, ki jih navaja dopisnik, kakor p naraščanju surovpsti med mladino, p alkohplizmu in o pojcmanju zanimanja dprasle mladine za kulturnp deb v društvih. Pravimp, da je prišla zahteva, naj se briga Jugpslovenskp učiteljsko udruženje zgplj' I za gmptnp in spcialnp zaščitp lastnega stanu, iz krpgpv, ki sp zelo, zelp blizu dopisniku »Kaj pravite«, a skupščina je tp zahtevo spglasnp zavrnila, ker se učitelji zavedamo tudi drugih svpjih dplžnpsti in ne potrebujemp »blagphptnih« nasvetpv dppisnika. Kp bomo dajali pdgovpr na vprašanje: »Kakšen je bil Vaš delpvni prpgram za narpd v najtežjih časih gpsppdarske in mpralne krize in kako ste ga izvajali,« bp naš pdgpvpr lahek, kajti takp vprašanje sme staviti le pni, ki naše delp ppzna, ne pa tisti, ki učiteljevega dela nikdar namenpma ni videl in ga »hoče« poznati iz dnevnega časppisja. Pravimp tudi tp, da prihaja poziv: Učiteljstvp je poklicano le za delp v špli«, iz istih krogov, ki mu hpčejp z druge strani nalpžiti še neštetp brig in pdgpvprnpsti in bp le naravna posledica vseh natplcevanj, če se naprti učiteljstvu pdgpvornost celp za svetpvnp krizp. Pravimp še tp: »Pustite učiteljstvp na miru, da se bp mpglp posvetiti vsem pnim nalpgam, ki si jih je začrtalo samo, in zavedajte se, da s ppzivi, kakpr gprnji »Kaj pravite«, ne bpste pridpbili učiteljstva.«