URN_NBN_SI_doc-0KEP2ZZ5

286 1.25 Drugi članki in sestavki Prejeto: 19. 10. 2015 Živa Kham Omahen* Trans aequora abiit Chloe 1 Miklavževanje pri frančiškanih nekje sredi osemdesetih. Na koncu kratke igrice (ne vprašajte me, o čem je govorila, kdo je igral ali v katerem jeziku, ker ne vem) sem imela mini vlogo – stopila sem na oder in rekla: "Plaudite, cives!" 2 Zdelo se mi je blazno fino. Naslednjo jesen, morda eno kasneje, sem se znašla na Teološki fakulteti v Ljublja- ni v neki učilnici, ker se je začenjal krožek za osnovnošolske veroukarje ljubljanskih župnij. Tam je bilo še kakih deset otrok moje starosti iz cele Ljubljane. Nismo se po- znali, sedeli smo v starih dolgih klopeh in gledali na velikansko zeleno tablo (ali pa je bila morda še črna?). Uporabljali smo navadno belo kredo. V prostoru ni bilo tekoče vode, gobo smo hodili splakovat ven iz razreda na desno v stranišče. Za katedrom je v tistih ponedeljkovih in četrtkovih urah bival prijazen frančiškan, ki sem ga najbrž malo poznala že od prej, ker je bil tetin sošolec na fakulteti in je stanoval v "moji" župniji. Dobili smo knjige in začela se je moja latinska pustolovščina … Takole je zapisal naš učitelj: »Spomin na latinščino za osnovnošolce na Teološki fakulteti 1986–1989 Ko je v osemdesetih letih latinščina vedno bolj usihala v javnem držav- nem šolstvu, se je prebudila privatna pobuda nekdanjih klasikov, ki so želeli v slovenskem prostoru odpreti vsaj drobno špranjo za izzive antike. Ker sredi osemdesetih niso bile možne niti sanje o klasični gimnaziji, so si g. Justin Stanovnik, prof. Erika Mihevc Gabrovec in njuni prijatelji zamislili skromno vzporedno strukturo dopolnilnega šolstva, ki bi bila podobna sobotnim slo- venskim šolam v Argentini. V teh dodatnih šolskih urah naj bi se učencem in dijakom podajalo znanje klasičnih jezikov, materinščine s književnostjo in zgodovine, seveda z malo drugačnega vidika, kot je to podajal režimski učni načrt. Začeli naj bi v višjih razredih osnovne šole, kjer bi učencem ponudili klasična jezika, na gimnazijski ravni pa bi se pridružile še druge vsebine. Tako se je za začetek oblikoval skromen razred dobrega ducata petošol- cev, podpisanega pa so omenjeni pobudniki nagovorili, da bi poleg študija na Filozofski in Teološki fakulteti prevzel še poučevanje najprej latinščine, * Živa Kham Omahen, absolventka latinskega in slovenskega jezika, učiteljica latinščine na OŠ Šentvid v letih 2011/12–2014/15, Ljubljana, e-pošta: zivakham@gmail.com 1 My Bonnie Lies over The Ocean , priljubljena škotska tradicionalna ljudska pesem. 2 „Ploskajte, ljudje!” je značilna fraza na koncu antičnih dram.

RkJQdWJsaXNoZXIy