Izhodišča za načrtovanje posegov na Ljubljanskem barju Stališče odbora za urejenaje prostora in varstvo okolja 1. JUŽNI CENTER: Podpiramo izhodišča dolgoročnega plana, da je lokacija Južnega centra namenjena razbremenjevanju mestnega središča, vendar ne v načrtovanem obsegu. Območje Juž-nega centra naj se skrči na polovico, preostali del območja, ki postopno prehaja v krajinski park, naj zapolnijo rekreacijske površine. Hkrati naj se preveri cestna povezava proti Črni vasi in dlje proti Igu oziroma Podpeči. 2. STANOVANJSKO OBMOČJE ILOVICA: Iz izhodišč je razvidno, da območje Ilovice ostaja namenjeno stanovanjski gradnji. Nismo proti na-črtovani namembnosti, vendar opozarjamo, da gradnja stanovanjske soseske za 15000 prebival-cev tu ni realna. Zavzemamo se za individualno široko gradnjo, vendar ne v celotnem obsegu. Del območja naj se ohranja kmetijstvu. Ker je celotno območje, tudi sosednje rudniško brez ustrezne kanalizacije, naj se preveri gradnja lokalne čistil-ne naprave. 3. IŽANSKA CESTA: Predlagamo, da se po rekonstrukciji in ureditvi križišča pri Mokarju ves tovorni promet iz smeri Iga preusmeri na Peruzzi-jevo in dalje na južno obvoznico. 4. SANITARNA DEPONIJA BARJE: Izho dišča ne nakazujejo prometni režim dovoza na sanitarno deponijo, saj ugotavljamo, da se vozila Snage ne držijo dogovorjene poti odvoza smeti po Tržaški cesti, ampak se koristijo stranske mestne ulice kot sta primer Cesta v Mestni log in Cesta dveh cesarjev. S preselitvijo avtosejma na območje sanitarne deponije ostaja nerešeno vprašanje ureditve par-kirnih prostorov v krajevni skupnosti Stane Sever. Ker je celotno območje širšega pomena za me-sto in okolico predlagamo, da se ob spremembah in dopolnitvah dolgoročnega plana preveri nadalj-nje širjenje deponije oz. možnost gradnje servisne ceste preko južnega centra do deponije. Statišče občinskega izvršnega sveta Občinski izvršni svet je podprl izhodišča za načrtovanje posegov na območju Ljubljanskega barja v vsebini in obliki, ki jih je oblikoval mestni izvršni svet. To pa so: JUŽNI CENTER: Glede na izhodišča dolgo-ročnega plana, da je lokacija Južnega centra na-menjena razbremenjevanju mestnega središča, predlagamo, da ostane temu namenjena tudi v bo-doče. V pripravi urbanističnih dokumentov je tre-ba zagotoviti take rešitve, ki ne bodo prizadele vodnogospodarskih, ekoloških in naravovarstve-nih interesov Barja in hkrati nedvorano utrdile in določile meje območja širitve Južnega centra. STANOVANJSKO OBMOČJE ILOVICA: Predlagamo, da iz razlogov zasledovanja dveh ciljev: nadomestiti izpad stanovanjskih zmogljivo-sti, ki jih je na ljubljanskem območju pogojeval interventni kmetijski zakon (graditi na manj kvali-tetnih kmetijskih površinah) in komunalno sani-tarno sanirati obsežno območje obstoječe nedovo-ljene gradnje, to območje ostane namenjeno sta-novanjski gradnji. Ni v nasprotju z veljavnim kmetijskim planom in seveda izven območja bo- dočega krajinskega parka Barje. Nadaljujejo naj se izdelave študij in raziskav, ki bodo opredelile najustreznejše rešitve v zvezi s pripravo zemljišča za gradnjo, komunalnim opremljanjem zemljišč v barjanskih razmerah in vplivi bodoče gradnje na vodno gospodarske razmere. S tem bomo preveri-li tudi stroške, posledice in končno ugotovili smo-trnost stanovanjske gradnje na Barju. IŽANSKA CESTA: Možni negativni učinki gradnje ceste na okoliški prostor se morajo pre-prečiti z interdisciplinarnim vključevanjem različ-nih strokovih služb v postopku izdelave lokacij-skega načrta, za kar pa ne sme biti naročnik bodoči investitor, ampak republiška in mestna uprava, ker investitor varuje predvsem svoj ožji interes. SANITARNA DEPONUA BARJE: Izdelati je treba strokovne podlage, ki bodo opredelile dolgoročno politiko odlaganja in predelave komu-nalnih in nenevarnih odpadkov v Ljubljani. Ob izdelavi krajinske zasnove pa bo potrebno predla-gati tako rešitev sanacije sanitarne deponije Bar-je, ki bo skladna tudi z zahtevami bodočega kra-jinskega parka. S spremembo tehhologije odstra-njevanja in reciklaže odpadkov (sortiranje, zbira-nje, sežiganje ipd.) bo kljub rastočemu trendu, kar zadeva količine odpadkov, ta površina zado-stovala do leta 2010. Mesto pa mora opredeliti na Barju ali drugje rezervne površine za elektrofiltr-ski pepel npr. zasipavanje gramoznic in opuščenih kamnolomov s pepelom in humusno prevleko. NEDOVOLJENE GRADNJE: Pospešiti je potrebno izdelavo in sprejem odloka o zavarova-nju krajinskega parka Barja in vzporedno izdelati krajinsko zasnovo Barja, ki mora uskladiti mož-nosti in pogoje razvoja kmetijstva, ribištva, lova, vodnega gospodarstva, turizma in rekreacije, ter varstva naravne in kulturne dediščine. Novograd-nje so omejene in pogojene s predhodno ustrezno rešitvijo problema kanalizacijskega omrežja. Za-radi preteče ekološke katastrofe je pogoj za vsako gradnjo priključek na kanalizacijsko omrežje in ne izgradnjo septičnih jam. Problem reševanja vzro-kov nedovoljene gradnje mora biti sestavni del projekta »nedovoljene gradnje«, ki poteka iz prejšnjega obdobja. Vključiti ga je treba tudi v pričakovane spremembe zakonodaje na področ-ju stanovanjskega gospodarstva, pa tudi med ukrepe finančne narave. Opozarjamo, da je ob Cesti v Gorice nastalo območje črnih gradenj, kjer gradnje niso substan-dardne. Izvršni svet za to območje črnih gradenj predlaga uskladitev s stališči novoustanovljenega mestnega štaba za preprečevanje črnih gradenj. Treba je sprejeti odločitev, ali se objekte ruši, ali pa se jih ohrani. V primeru ohranitve objektov je treba premakniti raeje krajinskega parka. Meni-mo, da je pri odločanju o eventualni legalizaciji potrebno upoštevati vse vidike (kvaliteta gradenj, možnost navezave komunalnega omrežja itd.). PROIZVODNA CONA LAVRICA IN SKOF-LJICA: Zaradi lege znotraj krajinskega parka Barje, ter kmetijskih in drugih razlogov predlaga-mb: da se lokacija proizvodne cone v dolgoroč-nem planu opusti in prepusti ureditvi, ki jo bo določila krajinska zasnova. Ker industrijska cona Škofljica ni v neskladju z interesi krajinskega parka Barje predlagamo. da proizvodnja cona Škofljica ostaja v funkciji, ki ji jo je opredelil dolgoročni plan. Površine v tej coni so edine proste površine za omenjene dejavnosti v Ljubljani.