URN_NBN_SI_doc-0QAI3FOI

81 UDK 37(497.4) :811.124'02+811.14'02"1945/1959" 1.01 Izvirni znanstveni članek Prejeto: 20. 7. 2016 Matej Hriberšek * Od Skile proti Karibdi: Krnjenje slovenskega klasičnega šolstva (1945–1959) From Scylla to Charybdis: curtailing of Slovenian classical education (1945–1959) Izvleček Po 2. svetovni vojni so se razmere na podro- čju pouka obeh klasičnih jezikov začele hitro in drastično spreminjati na slabše. Nasproto- vanja in različni nasprotujoči jima dejavniki, ki so negativno vplivali na razmere v klasič- nem šolstvu v obdobju pred 2. svetovno vojno, so se po vojni še okrepili in kmalu je postalo jasno, da sta oba klasična jezika zaradi svoje naravnanosti, zahtevnosti in velikega števila namenjenih jima ur v predmetniku novemu političnemu režimu, njegovim interesom in zahtevam na področju šolstva odveč. Položaj klasičnega šolstva se je z redkimi izjemami slabšal iz leta v leto; spremembe na področju pouka latinščine in grščine, njegova krnitev iz leta v leto, struktura učencev in še marsi- kaj drugega so dajali slutiti, da se klasičnemu šolstvu ne piše dobro. Vrhunec teh sprememb je bila ukinitev klasičnih gimnazij l. 1958. Ključne besede : klasična gimnazija, latinščina, grščina, povojne razmere. Key words : classical gimnazija , Latin, Greek, post-war conditions. * doc. dr. Matej Hriberšek, Oddelek za klasično filologijo, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, e-pošta: matej.hribersek@ff.uni-lj.si Abstract After World War Two, the conditions with re- gard to teaching the two classical languages began to deteriorate rapidly and drastically. Opposition and various negative factors which had had a negative influence on classical edu- cation even before the war now became even stronger. It was soon clear that the two clas- sical languages, because of their orientation, complexity and the large number of hours dedicated to them in the syllabus, did not suit the new political regime, its interests and re- quirements regarding education. With rare exceptions, the position of classical education worsened each year; changes in the teaching of Latin and Greek, the constant curtailment of lessons, the structure of pupils and many other factors suggested that classical education had a bleak future. The height of these changes was the abolition of the classical gimnazija in 1958.

RkJQdWJsaXNoZXIy