| 2 | 2021 | RAZREDNI POUK | 19 stiki z učenci. Predvsem učenci predmetne stopnje so v tedenskih srečanjih z ravnateljico dajali predloge za izboljšanje izvajanja izobraževanja na daljavo. Na razredni stopnji smo se sproti prilagajali potrebam, ki smo jih zaznali pri stikih z učenci, z njihovimi starši ter v strokovnih debatah s sodelavci. Prav tako smo odpravili zaznane pomanjkljivosti, ki smo jih ob evalvaciji spomladanskega izobraževanja na daljavo evidentirali. Znotraj okolja MS Teams je potekalo tudi sodelovanje s starši. Za starše sem v ekipi 5. razreda ustvarila kanal, ki je bil namenjen stiku z njimi. V njem so že v času izobraževanja na daljavo potekale mesečne govorilne ure. Tudi sedaj, ko so učenci v šoli, komunikacija ter govorilne ure potekajo preko tega kanala. Prav tako še vedno v okolju MS Teams potekajo roditeljski sestanki. V petem razredu je pouk na daljavo potekal tako, da smo se vsak šolski dan srečali ob 8.00 na videokonferenci in prvih petnajst minut namenili sproščenemu pogovoru, kjer so učenci lahko podelili vsa svoja doživetja, ki so jih želeli. Nato smo pričeli s prvim delom pouka, ki je trajal do 9.45. V tem času so učenci vodeno usvajali učno snov. Ob 9.45 je sledil aktivni odmor. Učitelj športa se je videokonferenčno povezal z učenci in z njimi izvedel petnajst minut gibanja. Poleg učencev smo z veseljem telovadili tudi učitelji. Nato je za učence sledil polurni odmor, ki je bil namenjen oddihu, malici ter pripravi na drugi del pouka. V drugem delu pouka, ki je trajal od 10.30 do 12.00, sem učencem ponudila možnost, da delajo sami v svojem lastnem tempu ali s pomočjo posnetih gradiv ali v videokonferenčni povezavi ob vodenem delu z mano. Redko se je zgodilo, da bi v drugem delu vsi učenci delali samostojno. Vedno je delal vsaj en učenec, vmes pa so se vključevali tudi ostali učenci, ki so pri samostojnem delu naleteli na dilemo, ki je niso znali razrešiti. Pred koncem pouka smo se ponovno srečali in analizirali delo tekočega dne. Na podoben način sta se poučevanja lotili kolegici iz 3. in 4. razreda. Tudi učitelj 2. razreda se je z učenci srečeval vsakodnevno, vendar v krajšem časovnem obsegu kot učenci od 3. do 5. razreda. Učenci 1. razreda so se videokonferenčno srečali trikrat tedensko po pol ure. Na srečanjih v živo so utrjevali, ponavljali, preverjali in s takim načinom poskrbeli, da so bili vsi čim bolj aktivni. Ker je za učence 1. razreda potrebna podpora staršev, je bilo videokonferenčnih srečanj manj. Učiteljica je podajala navodila in učno snov s pomočjo vnaprej posnetih videov in glasovnih posnetkov, da so lahko Še bolj povezani na Osnovni šoli Dobje Izobraževanje na daljavo smo učitelji kot tudi učenci na Osnovni šoli Dobje izkoristili kot priložnost, da se preizkusimo v drugačnih oblikah učenja in poučevanja. Uporabljali smo okolje MS Office 365, poudarek je bil na aplikacijah One Note (Class Notebook, elektronski zvezek) in MS Teams. Elektronski zvezek smo v pouk vpeljevali že leta 2016, zato nam je bila ob prehodu na izobraževanje na daljavo prikrajšana dilema, katero okolje in orodja uporabiti. Že prvi dan lanskega 16. marca smo uspešno zastavili načrt izobraževanja na daljavo in že znano okolje nadgradili s MS Teamsi. Digitalno okolje nam je omogočilo, da smo uspešno krmarili v obeh obdobjih, ko učenci niso mogli v šolske klopi. K uspešnosti našega dela je pripomoglo dobro sodelovanje in komunikacija med učitelji ter redni VIRTUALNI KOTIČEK Rubriko ureja Mojca Dolinar Piše Mateja Frece Slika 1: Kanal, namenjen sodelovanju s starši. Slika 2: Objava znotraj MS Teams ekipe 5. razreda (kanal Družba).  | RAZREDNI POUK | 2021 | 2 | 20 učenci pridobivali znanje takrat, ko so imeli podporo staršev. Izdelke so nato nalagali v kanal Lov na zaklade ter v klepet. Učni proces preko videokonferenc smo razdelili na tretjine. Eno tretjino časa smo namenili skupnemu usvajanju novih vsebin (z razlago, razgovorom, debato), druga tretjina je bila namenjena samostojnemu delu. Učenci so delali individualno, v dvojicah, skupinah ter samostojno usvajali znanje in nato predstavili svoje ugotovitve. Tretja tretjina časa je bila namenjena interaktivnim nalogam, s katerimi smo preverili usvojeno znanje. Skrbeli smo, da je v času izobraževanja na daljavo med učenci in učitelji potekala spodbudna komunikacija. Učenci so s časom in vedno pogosteje v skupinski klepet postavljali tudi razna vprašanja, in še preden je učitelj uspel odgovoriti, je že kateri izmed sošolcev zapisal razlago oziroma odgovor. Učenci v 5. razredu so že zelo spretni uporabniki informacijsko-komunikacijske tehnologije, zato so lahko znanje usvajali na različne načine. Pri učenju smo tako uporabljali aplikacije MS Forms, Kahoot!, interaktivni tabli Padlet in Jamboard. Učenci so predstavitve pripravljali v PowerPointu, vso učno snov pa smo ustvarjali v elektronskem zvezku Class Notebook, kjer imajo učenci še danes po predmetih in v kronološkem zaporedju shranjene vse vsebine, ki so nastale v času izobraževanja na daljavo. Prav tako imajo v elektronskem zvezku v kronološkem zaporedju shranjene tekoče vsebine in tabelske zapise, ki nastajajo v šoli, saj na ta način, poleg videokonferenčnega povezovanja, omogočamo učencem, da spremljajo pouk v šoli v primeru, da so odsotni. Pri osrednjem delu pouka je usvajanje oz. utrjevanje učnih vsebin potekalo v Class Notebooku (e-zvezek) in v okolju MS Teams na različne načine in z uporabo cele palete orodij (klepet, ekipe, dodeljene naloge, videokonferenčna srečanja). Za ohranjanje motivacije, in da so tudi učenci postali enakovredni partnerji vzgojno-izobraževalnega procesa, nam je bila pri delu v dvojicah in pri skupinskem delu v veliko pomoč decembrska novost znotraj MS Teamsa – Brakeout rooms, ločene sobe znotraj videokonferenčnega srečanja. Kot učiteljica sem z le nekaj kliki znotraj videokonference porazdelila učence v ločene sobe, kjer so lahko raziskovali in usvajali znanje po skupinah. Po preteku časa, namenjenega delu po skupinah, je sistem učence sam vrnil v skupno videokonferenčno srečanje z mano, kjer je sledil razgovor oziroma predstavitev dela po skupinah. Na daljavo smo ustvarili tudi »TV oddajo«, igrali smo se skrivalnice in izpeljali mnogo zanimivih aktivnosti, za katere sem ideje našla v zelo aktivnih Facebook skupinah za učitelje razrednega pouka ter seveda v Sodelov@lnici, spletni učilnici za razredni pouk (ZRSŠ). Aplikacija MS Teams nam je omogočila, da smo z učenci ohranili vsakodnevni stik. Z njimi smo bili ves čas povezani – videokonferenčno ali v klepetu. Aplikacijo smo v večini imeli naloženo tudi na telefonu in smo na ta način nudili podporo učencem tudi v popoldanskem času. Za ta pristop smo se odločili, ker smo opazili, da učenci potrebujejo stik. V skupinskem (ali individualnem) klepetu so lahko učenci delili svoja doživetja, zanimivosti in tudi stiske ter strahove. V negotovih časih je marsikateremu otroku pomagala učiteljeva pomirjujoča beseda, pohvala, nasvet, pozornost v obliki poslane slike, da so začutili, da so slišani, videni in pomembni. VIRTUALNI KOTIČEK Slika 3: Zapis v e-zvezku (Class Notebook), do katerega imajo dostop vsi učenci. Slika 4: Spremljanje dela v ločenih sobah ter prošnja učencev druge sobe za vključitev učitelja v njihovo sobo.