TY - NEWS TI - Izteku desetletja VITR ob rob z vidika izobraževanja odraslih ID - 1577318 IS - 4 VL - 45 PB - Zavod Republike Slovenije za šolstvo N2 - Na primeru dveh študijskih krožkov in ene agrarne skupnosti predstavljamo učenje odraslih kot neodkrit in neizrabljen potencial izobraževanja. Za VITR že ima kaj pokazati, čeprav se je razvil neodvisno od izobraževanja mladih in tudi od preostalih oblik učenja odraslih. Izkušnje kažejo: 1. da je domača tradicija močna, a prezrta, 2. da je v izobraževnju odraslih pozornost skupinski organizacijski zasnovi učenja zelo šibka, integracija s šolanjem mladih pa sploh odsotna. Interpretacija je podana v kontekstu iztekanja Desetletja VITR. Dolgoročno spremljanje izbranih primerov izkazuje nenehne motnje razvoja zaradi zunanjih in notranjih razlogov, zaradi katerih ostajajo prezrte velike ciljne skupine in vsebinska področja. Zato ne preseneča, da sta participacija in socialna kohezivnost v Sloveniji šibki in upadajoči. Predlagamo večjo samostojnost in finančno podporo lokalnim praksam izobraževanja, ki temeljijo na samoregulaciji. LA - slovenski JO - Vzgoja in izobraževanje DA - 2014 A1 - Bogataj, Nevenka KW - adult education KW - andragogika KW - countryside KW - izobraževanje odraslih KW - okoljska vzgoja KW - podeželje KW - study circle KW - študijski krožek KW - trajnostni razvoj KW - vseživljenjsko učenje ER -