uvodnik 3 Gregor Jurak Pomemben trenutek za strateški premislek Še pred nastopom sedanje poli- tične oblasti, smo v večji skupini strokovnjakov iz akademskega okolja in izvajalcev vzgoje in izo- braževanja strnili moči ter, v okvi- ru Partnerstva za razvoj kako- vostne vzgoje in izobraževanja, začeli razmišljati o novem vzgoj- no-izobraževalnem sistemu. Po- memben vzgib za to je bilo dej- stvo, da je Zavod za šolstvo RS začel s prenovo učnih načrtov. Čeprav smo mnogi strokovnjaki opozarjali, da moramo najprej ustrezno opredeliti osnovna iz- hodišča šolske reforme. Sedanja politična oblast je z re- formo nadaljevala ter ob tem na- povedala, da bo njena izhodišča opredelila kar sproti. Vsekakor ču- dna pot, (po)vezana z evropskimi sredstvi za okrevanje po pande- miji, ki ne navdaja z optimizmom, da bodo namen in cilji doseženi. Foto: Roman Šipić 4 A tudi, če prenove ne bo, le po- sodobitve, je to pomemben tre- nutek za strateški razmislek celo- tne pedagoške stroke, vključno s področjem športne vzgoje. Zato smo v skupini športnih pe- dagogov in akademikov iz vseh slovenskih pedagoških fakultet, ki izobražujemo učitelje športne vzgoje, v okviru partnerstva pri- pravili izhodišča, kako naj bo gi- banje umeščeno v šolski vsakdan prihodnih rodov otrok in mlado- stnikov. In naše sporočilo je jasno - giba- nje mora biti vsak dan na otro- kovem urniku. Poleg vsakodnev- ne ure športne vzgoje, tudi kot način preživljanja šolskega dne, učenja pri čim več predmetih. Ne kot dodatna dejavnost, kot otrokova osnovna pravica. Ne kot njegova učna obremenitev, ampak razbremenitev. Naše sporočilo je tudi (pre)dr- zno - gibanje mora biti nujen del napovedane šolske reforme. Ne stranski produkt, ampak eden od osrednjih ciljev. Ne posodobitev, temveč prenova. Ne prilagoditev, ampak sprememba. In naše izhodišče je tudi uporno - gibanje mora biti del vsake šolske skupnosti. Ne priporočilo, ampak zahteva. Ne pobuda, temveč de- janja. Ne možnost, odgovornost. Tudi če snovalci šolske prenove teh izhodišč ne bodo sprejeli, predstavljajo iz naše stroke do- govorjene usmeritve, ki jih lahko uresničimo po principu od spo- daj navzgor, z iniciativami iz oko- lij in od učiteljev torej, ki (prepo) znajo in zmorejo umestiti več gi- banja v svoj in otrokov vsakdan. V dokumentu, ki ga predstavlja- mo v prilogi pričujoče številke revije Šport, so zbrani tudi znan- stveni dokazi o pomenu gibanja za otrokovo kognitivno delova- nje, učno uspešnost in vse plati zdravja, kot tudi predstavitev nekaterih naših in tujih primerov dobrih praks umeščanja gibanja v vzgojno-izobraževalni prostor. V prilogi boste našli tudi konkre- tne predloge, preproste in učin- kovite načine, kako lahko učitelji in vodstveni delavci spodbujajo gibanje med učenci in dijaki ter tako prispevajo k njihovemu ce- lostnemu razvoju. Zato lahko predstavlja pomembno študijsko in učno gradivo za nove ter ob- stoječe generacije pedagoških in vodstvenih delavcev v vzgoji in izobraževanju. Vabim vas, da ga preberete.