URN_NBN_SI_doc-2PXHU8OC

69 Predlog meril in kazalcev informacijske pismenosti za srednje šole Proposed information literacy standards and performance indicators for secondary education Danica Dolničar, Bojana Boh Podgornik, Tomaž Bartol, Andreja Špernjak, Andrej Šorgo Oddano: 1. 3. 2018 – Sprejeto: 11. 4. 2018 1.02 Pregledni znanstveni članek 1.02 Review article UDK 659.2:37.014.22:373.5 Izvleček Namen: V članku obravnavamo razvoj in predstavljamo predlog meril in kazalcev infor- macijske pismenosti na ravni srednješolskega izobraževanja. Metodologija/pristop: V Sloveniji nimamo dokumenta, ki bi za srednje šole opredelje- val merila in kazalce informacijske pismenosti ter pričakovana znanja in veščine po zahtevnostnih stopnjah. Zato smo za identifikacijo primernih vsebin preučili med- narodna merila, standarde, okvire in teste informacijske in digitalne pismenosti na ravneh srednješolskega in univerzitetnega izobraževanja. Analizirali smo slovenske učne načrte za srednje šole in v njih evidentirali vsebine, ki se nanašajo na infor- macijsko pismenost. S primerjavo in analizo prekrivanja vsebin iz slovenskih učnih načrtov ter vsebin iz meril in testov iz tujine smo izdelali predlog izbranih meril in ka- zalcev informacijske pismenosti na ravni srednješolskega izobraževanja. Merila smo operacionalizirali z določitvijo pričakovanih učnih izidov (dosežkov) na treh ravneh težavnosti. Rezultati: Izoblikovali smo sedem meril s skupno 20 kazalci uspešnosti informacijske pismenosti srednješolcev. Za vsakega od kazalcev so podana pripadajoča znanja (pri- čakovani učni izidi) na treh zahtevnostnih ravneh. Omejitve raziskave: Predlog meril in kazalcev je izdelan z analizo, evalvacijo in sintezo informacij iz dostopne tuje in domače literature. V nadaljevanju bo potrebno testiranje, usklajevanje in optimizacija predloga v praksi slovenskega srednješolskega sistema.

RkJQdWJsaXNoZXIy