Iz drzavneoa zDoro. (Poročilo o seji dne 9. januarja.) Koliko se je pisalo o tem, da hočejo čcški agrarci in radikalci obštruirati in zabraniti rešitev proračunskega provizorija. Skromen začetek je v tem oziru napravil posl. Klofač, ki je začetkom seje predlagal, naj se najprej voli komisija, ki se bo pogajala z gosposko zbornico, in naj se 7bornične seje odgodijo, dokler se ta reč ne reši. Za ta predlog je predlagal poimensko glasovanje, ki sc je brez škode zvršilo. Začela se je debata in sicer v znamenju češkc obstrukcije. Malo črez poldne ss je pa vse pomirilo in danes se je dovršilo mirno In brcz ovir prvo bran;e proračunslicga povizorija. Nato se jc izvclila komisija 26 članov za pcg".janja z gosposko zbonico (naža dvs: dr. Korošec in Jcrc). Komisija te bo pcgajala v pondeljek. Shlanilo se je, &a zestopniki nase zbornicc brez dclgih govorov izjavijo, da ostane, kakcr js bilo sklen;eno, in da je nesprejernljiva vsaka izprememba. V torek in morda že v sredo bo zboroval prorcčunski odsek tako, da bomo imeli prihodnjo se;'o šele v srec o :'i celo v čeirtek. Za deželne i jore je določen čas od 20. jan. do 17. februarja. V seji seniorjev je min. predsednik grof Stiirkgh naglašal, da želi, da se začasni proračun z ozirom na zasedanje deželnih zborov kmalu reši. Danes je zboroval tudi socialno zavarovrlni odsek. Notranji minister baron Heinold je čestital pododseku, ker je rešil prehodna določila za Galicijo in Bukovino in želel, da bi se socielno zavarovanje kmalu rešilo. Odsek je opustil glavno razpravo in pričel takoj s podrobno razpravo in je rešil § 1, predloge. Lokalne železnice. Vlrda je predložila predlogo lokalnih železnic za 94 prog, ki bodo zahtevrle 287,424.200 krcn od države. Hrvetsko-slovenski klub je r.ezadovoljcn, ker se sorazmerno predlcga veliko premalo ozira na železniške potrebe našega ozemlja zlasti na Kranjskem, kjer je v predlogi le proga Domžale — Blfgovica, 17'6 km dolga, ki je zanjo voljna dati država dva milijona 600.000 K in od proge Polzela—Braslovče —Motaik (18 km) dr?.. izdatek 2,2*0.000 K, vnzAi kos od štajerske meje do Motnika. Po štcvilu prebivalstva bi moralo po pravični razdelitvi priti na Kranjsko od omenjene svote malo manj, nego 5 milijonov; pride pa komaj tri. Za Dalmacijo so določene te-le proge: Kaštel Sučurac —Trogir, ki bo vezala staroslavni Trcgir s Splitom (16'5 kilometrov, državni prispevek celo gradbeno svoto tri milijone); Zadar — Benkovac (34 kilometrov, država 3,640.000; dežela 60.000; udeleženci 100.000 K.) Za Primcrje: Sv. Lucija — Tolmin (5'7 km; država nosi vse stroške 3 milijone kron). Sežana —Opčina (61 km; država 100.003 K, dežela in udeleženci 550.000 K); Opčina — Herpelje (17'4 km, država vseh 23,500.000 kron). — Laški del dobi še več: Gorica— Červinjan (342 km, država 8,840.000 K; udeleženci in dežela 1,000.000 K). Ronchi —Tržič (Monfalccne) (62 km; država 738 tisoč kron, udeleženci 82.000 K). Koroško: Celovec — Velikovec (34 km, država 4,344.000 K, dežela in rdele?enci 1,085.000 kron). Smohor — Koče (31 km, država 3,850.000 K, dežela 200.000 K, udeleženci 50.000 K). Pusarnitz — Obervellach ali pa vsaj Kolbnitz—Obervellach (20 km, država 2,760.000 K, dežela in udele*cnci 240 tisoč kron); ta ozkotirna proga bi šla po dolini (Molltal), ker jo je tursKa železnica ki gre 350 m nad njo zelo oškodovala. Slovenski Štajar dobi poleg že imenovane proge Polzela— Motnik samo še Ljutomer — Ormož (20*8 km, država 1,040.000 K, dežela 250.000 K, prioritetnih obligacij za 1,025.000 K). Deloma zadene na koncu ob slovensko ozemlja Feldbach—Radgona (37'1 km, država 2,000.000 K, dežela 800.000 K, prioritetnih obligacij za 995.000 K).