NA GRADBIŠČU NOVEGA MOSTU ČEZ SAVO PRI ŠENTJAKOBU Ob gradbišču novega mostu še služi svojemu namenu stari, zarjaveli prillikavec. Kmalu pa bo šel v zasluženi pokoj, saj novi mosl že dobiva svojo končno podobo. Objekt, ki ga financira republiška skupnost za ceste SR Slovenije in bo stal približno 25 milijonov din, gradijo GIP Gradis Ljubljana, TOZD GE Ljubljana in TOZD Nizke gradnje Maribor. Projekl sta napra-vila IBT Trbovlje in GIP Gradis, TOZD Projektivni biro Mari-bor. Celotna tehnologija grad-nje temelji na najsodobnejših izdelkih. Most je dolg 116 in širok kar 11,70 metra, tako da bo na njem poleg dveh 3,50m širokih voznih pasov še na vsaki strani 1,60 metra širok pločnik. Delavci so že končali z montažo vseh 20 nosilcev iz p.ednapetega beiona, od ka-lerih vsak je težak kar 75 ton. Za to delo, opravljeno v re-kordnih 15 dneh, so porabili čez 36 ton vzdolžne in prečne žice za prednapenjanje. Glavnino mostu nosi devet pi-lotov, ki segajo zaradi nesta-bilnega gramoznega terena do globine 15 do 17 metrov, torej še pod dno rečne struge. Pri združevanju vseh petih polj mostu — vsako je dolgo 29,5 metra — so uporabili najsodobnejšo tehnologijo lepljenja s posebnimi lepili. Istočasno z gradnjo novega inostu pa v sodelovanju z Vodno skupnostjo regulirajo Savo in urejajo cestne prik-ljučke v dolžini 1400 metrov. In kar je še posebno po-membno. Ob mostu je že ure-jena zaščita proti onesnaže-vanju talne vode. Posebni zbi-ralnik lahko »ulovi« do 40kub.m morebitne po ne-sreči izlite nafle. Gre torej za resnično v vseh pogledih premišljen, mo-derno projekliran in grajen projekt, ki lahko služi za vzor. Graditelji mostu polni zago-na in energije zatrjujejo, da bo most odprt za promet med 1. in 15. septembrom letos — če bo le vse potekalo kot predvidevajo. Ob pogovoru z njimi so dajali vedeti, da ne dajejo praznih obljub in da njihovim napovedim res lahko verjamemo. BESEDILO 1N SLIKA: DUŠAN Jež