Avtoceste in javna razprava ,,U" bo obkrožil Ljubljano V teh poletnih dneh, ko je promet na naših cestah izredno gost, saj se avtomo-bilska reka turistov neprestano vije pred-vsem iz gorenjske smeri po Celovški cesti naprej proti morju, se šele povsem zavemo, da s takim cestnim omrežjem, kot ga ima-mo sedaj, ne bomo mogli več dolgo spre-jemati vsega prometa, ki priteka k nam. Prav zato bo javna razprava o izgradnji avtocestnega sistema okrog Ljubljane, ki bo trajala do 10. septembra, gotovo ži-vahna. • Znano je, da je bilo še pred kratkim več variant izgradnje avtocest in hitrih cest okrog Ljubljane. Končno je sedaj od-ločeno, da bomo zgradili avtocesto po tako imenovanem U načrtu (U zaradi tega, ker bo avtocesta v obliki črke U obkrožila Ljubljano). • In kaj ta sistem prinaša? Izgradnjo avtomobilske ceste z gorenjske strani pre-ko Vodic in Podutika naprej proti Vrhniki, avtocesto na južnem koncu Ljubljane in avtocesto s štajerske strani, poleg tega pa še hitro cesto z zahodnega na vzhodni del mesta. Iz objavljene skice je dobro razvid-no, kje naj bi nove ceste potekale. • Nove avtoceste bodo gradili v več etapah. Z gradnjo prve etape naj bi začeli že letošnjo jesen in bo obsegala cesto od Celovške do Brezovice in Dolgega mostu, končali pa naj bi jo do leta 1980. Medna-rodna banka je že odobrila posojilo in ta-ko za gradnjo ne bi smelo biti nobenih ovir. Za to etapo naj bi jih sledilo še pet, vsa gradnja pa naj bi bila končana leta 2000, ko bo avtocesta obkrožila Ljubljano, ki naj bi bila povezana s teini cestami z moder-nimi priključki. • Seveda je za Šiškarje zanimivo pred-vsem to, kako bo avtocesta tekla v šišenski občini. Avtocesta bo z gorenjske strani pri-šla v šišensko občino med Vodicami in Za-pogami. Nato pateka trasa mimo Repenj, Skaručne, Povodja, nato med Zgornjimi Ga-meljnami in Šmartnim naprej do Vižmarij, in prek Sentvida do Pržana. Na odseku med Vižmarji in Pržanom naj bi bila cesta usekana v zemljo. Iz Pržana gre cesta mimo Draveljske gmajne in Podutika proti Kozarjem in nato naprej proti Vrhniki ozi-roma na južno avtocesto. • Ta trasa je dokončna in je ne bodo več spreminjali. In zakaj je potem v javni razpravi, če je vse dogovorjeno? Trasa je resda dokončna, vendar pa bo investitor skušal upoštevati želje občanov tam, kjer bo to mogoče. Seveda pa je treba ob tem vedeti, da gre pri gradnji teh cest za širši družbeni interes in bo tako le težko upo-števati vse parcialne interese. • Javna razprava bo trajala do 10. sep-tembia, v šišenski občini pa so predvidene tri razprave — v Vodicah, Šentvidu in Dravljah. O točnem datumu javmih razprav bodo občani obveščeni na običajen način obveščanja v krajevnih skupnostih. • Ob vsem tera naj dodamo, da so v avli stavbe šišenske občinske skupšoine na Trgu prekomorskih brigad 1 razstavljeni podrobni načrti tras avtocest in ostala pri-padajoča dokumentacija, tako da si jo la-hko vsak, ki to želi, ogleda in nato na jav-ni iazpravi pove svoje mmenie oziroma. predloge. - F. Kmetič