Št. 1/2013 IGRA USTVARJALNOSTI - teorija in praksa urejanja prostora | THE CREATIVITY GAME - Theory and Practice of Spatial Planning Elementi, materiali in oblike 3 Elements, Materials and Form 3 Ljubljana 2013 ČLANEK ARTICLE RAZPRAVA DISCUSSION RECENZIJA REVIEW PROJEKT PROJECT DELAVNICA TIP DELAVNICE TYPEOF WORKSHOP prostorska inštalacija/slovenska MENTORJA MENTORS doc. dr. Alenka Fikfak, Janez P. Grom ŠTUDENTJE STUDENTS študentje UL, Fakultete za arhitekturo: Ana Simčič, Tomaž Cirkvenčič, Maša Širca, Maja Omerzel, Tjaša Plavec, Sandra Stare, Lina Skrinjar, Tanja Sajovic, Marta Čadež, Aleš Dolenec, Darja Dolenec, Taja Škraban, Dani Kaludjerovič, Katja Traunšek, Maša Kušar, Mojca Simonič, Gorazd Čater, Gregor Matijec, Petra Čertalič, Andrej Demšar, Mihevc Jure, Grega Valenčič, Matej Fornaza-rič, Boris Omahen, Nejc Vašl, Božič Rok, Klemen Škufca, Tomaž Perdan ORGANIZATOR ORGANISATION , UL, Fakulteta za arhitekturo: doc. dr. Alenka Fikfak NATEČAJ COMPETITION PREDSTAVITEV PRESENTATION DATUM IN KRAJ RAZSTAVE DATE AND LOCATION OF EXHIBITION Odprtje razstave 18. april, hodnik Fakultete za arhitekturo, 2. nadstropje GRADIVO PRIPRAVILA MATERIALS PREPARED BY doc. dr. Alenka Fikfak 172 IGRA USTVARJALNOSTI - teorija in praksa urejanja prostora | THE CREATIVITY GAME - Theory and Practice of Spatial Planning No. 1/2013 VSEBINA Ustvarjalnost je tesno povezana z izkustvenim načinom učenja, pri čemer je vpletenost v izkušnjo in razmišljanje neprecenljiva vrednost za širjenje in razvoj znanja posameznika, skupine in vseh sodelujočih. Delavnica (april 2013): material - beli plastični lončki; spenjanje posameznih elementov v krivulje; zlaganje in zvijanje površin v kompozicijo; izdelava prostorske kompozicije sobe; finalizacija kompozicije "sobe za sprostitev"; oblikovanje ambienta in posameznih elementov, krogla, opazovanje strukture. Ideja: postavitev prostorske inštalacije na hodniku, ki omogoča tolikšen razpon, da nosilnost ne ovira oz. ne predstavlja prepreke. Delo se je odvijalo v prostorih FA. Za izvedbo ideje o prostorski kompoziciji je bil ključen primeren prostor - prostori FA in čas - omejitev na 3 dni aktivnega dela (motiv, ki ga je možno izvesti v kratkem času). Dodatna omejitev je bila: minimalen strošek z možnostjo reciklaže že uporabljenega materiala. Delavnica se je res pričela kot oblika učnega programa v okviru predmeta Projektiranje, vendar je bilo v izhodišču zastavljeno tako, da se prisotnosti študentov ne preverja. Tako so se le-ti pri delu menjali. Po prvem dnevu je vse gnala ambicija, želja po izpeljavi inovacije v 3 dneh. Potrebna je bila velika mera sodelovanja in organizacije ter spoštovanja časa vseh vključenih. ABSTRACT Creativity is closely connected to empirical method of learning, where the involvement in the experience and thinking proves to be invaluable for broadening and development of the knowledge of an individual, group and all participants. In order to realize the idea of spatial composition, the key issue was to find the appropriate place (FA) and time (limitation to three days of active work). An additional restriction was manual work without the use of a computer, and minimum costs with the possibility of recycling the material already used. Workshop 3 (April 2013): material - white plastic cups; clipping of elements into curves; stacking and folding of surfaces into a composition; making a 3D composition of a room; finalising the composition of a "leisure room"; shaping the ambient and the individual elements, circle, observation of structure. Slika 1: Ustvarjalno in kreativno delo na delavnici. 173