2025 OBČINSKA CELOSTNA PROMETNA STRATEGIJA ŠOŠTANJ OCPS Šoštanj KAZALO Uvodnik 04 Vloga občinske celostne prometne strategije 06 Proces priprave občinske celostne prometne strategije 08 Oris želenega stanja 12 Vizija razvoja prometa 13 Strateški cilji 13 Ključna sporočila analize obstoječega stanja 14 Ključne prednosti, izzivi in priložnosti 18 Stebri ukrepanja 24 1. Celostno prometno načrtovanje 26 Naročnik: 2. Več ljudi hodi, ker je hoja udobna, varna in zdrava 29 Občina Šoštanj Trg svobode 12, 3325 Šoštanj 3. Kolesarjenje je pomemben način premagovanja razdalj 31 Izvajalci: MARN & MARN, urejanje prostora d.o.o. 4. Privlačen in kakovostne javni potniški promet v Šoštanju priv- Za vasjo 12, 1000 Ljubljana ablja nove uporabnike 33 CIPRA Slovenija, društvo za varstvo Alp 5. Umirjanje in zmanjševanje motornega prometa 35 Trubarjeva 50, 1000 Ljubljana Avtorji: mag. Tatjana Marn, Katarina Žemlja, Špela Berlot Veselko, Janez Marn, dr. Matej Ogrin Akcijski načrt celostne prometne strategije 36 Presojevalec: mag. Matej Dobovšek Oblikovanje: Darja Remc s. p. Avtorji fotografij: Občina Šoštanj, Marn&Marn, CIPRA Slovenija, Andraž Roškar (na str. 15, 18, 24) Leto izida: 2025 Kdo financira: Projekt sofinancira Ministrstvo za podnebje, okolje in energijo s sredstvi EU Založnik: Občina Šoštanj Kataložni zapis o publikaciji (CIP) pripravili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani COBISS.SI-ID 230313731 ISBN 978-961-95140-8-5 (PDF) OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 05 UVODNIK Ustvarjamo prijetno okolje za bivanje Sistematičen pristop k urejanju prometa je eden prevoza in drugih alternativnih oblik trajnostne izmed ključnih dejavnikov za ustvarjanje okol- mobilnost na račun omejevanja osebnega mo- ja, kjer se bomo dobro počutili tako domačini tornega prometa. Občina je leta 2017 že prip- kot obiskovalci. Da ustvarimo takšno okolje, pa ravila Celostno prometno strategijo, na podlagi bomo morali najprej spremeniti svojo miselnost katere smo nato pridobili sredstva za prenovo in tudi način življenja. Trga bratov Mravljakov in nekatere druge pro- Kaj nam je bolj pomembno – da se z avtomo- jekte. V letih 2024 in 2025 smo pripravili novo bilom pripeljemo od vrat do vrat ali da imamo strategijo, s katero načrtujemo ukrepe, ki bodo prostor, namenjen za igro, pešačenje, kolesar- sledili viziji trajnostne mobilnosti v občini jenje? Si želimo v mestu parke, zelene površine, Šoštanj. Vizijo so na delavnici oblikovali tako igrišča … ali parkirišča? Je nujno, da se povsod člani delovne skupine kot širša javnost. Za pripeljemo ali lahko gremo po opravkih tudi peš pozitiven odziv in dobro sodelovanje se vsem ali s kolesom? najlepše zahvaljujem. Vsak zase ve, kaj lahko naredi v lastnem pristopu do trajnostne mobilnosti. Učinki so »Vizija Občinske celostne prometne strategije večplastni. Po eni strani pripomorejo k boljšemu je visoka kakovost življenja v razviti, privlačni, počutju posameznika, če ta več hodi in kolesari, varni in zeleni ter trajnostno dostopni občini z po drugi pa tudi skrbimo za bolj zdravo okolje, zdravimi, aktivnimi ter povezanimi prebivalci.« manjši ogljični odtis in večjo kakovost bivanja, s tem da avto pustimo doma, kadar ga ne Občinska celostna prometna strategija tako ne potrebujemo. pomeni izgradnje nove prometne infrastrukture, Celostna prometna strategija je orodje novega temveč predvsem trajnostne prometne ukrepe pristopa k načrtovanju prometa. Usmerja se v po meri človeka in ne avtomobila, kar prispeva spodbujanje hoje, kolesarjenja, uporabe javnega k zvišanju kakovosti življenja v občini nasploh. Boris Goličnik župan Občine Šoštanj 04 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 07 VLOGA OBČINSKE Občinska celostna prometna strategija (OCPS) je Prednosti celostnega prometnega načrtovanja in ključni strateški dokument za celostno načrto-priprave OCPS so: vanje prometa, ki se v osredotoča na ukrepe za • kakovost življenja je boljša, saj je prostor spodbujanje trajnostne mobilnosti. načrtovan po meri ljudi in ne avtomobilov, CELOSTNE PROMETNE Glavni namen priprave OCPS je tako spodbujanje • izboljša se varnost v prometu, saj zmanjšuje-trajnostne mobilnosti z izboljšanjem pogojev za mo motorni promet in izboljšujemo pogoje za hojo, kolesarjenje in javni potniški promet ter varno in udobno hojo ter kolesarjenje, STRATEGIJE zmanjševanje osebnega motornega prometa. Pri • izboljša se dostopnost z omogočanjem ra-tem se upošteva strokovne smernice, potrebe zličnih trajnostnih načinov premikanja, prebivalcev in razvojne potenciale občine. • pozitiven vpliv na zdravje in okolje, saj spod- buja aktivno mobilnost, zmanjšuje hrup in Celostno prometno načrtovanje nadgrajuje obsto- emisije toplogrednih plinov, delcev ipd, ječe načrtovalske prakse, predvsem s strateškim • izbor tistih ukrepov, ki jih podpira javnost, oz. ciljnim načrtovanjem in transparentnim proce- • občina je bolj privlačna, oblikovane ima ce- som z aktivnim vključevanjem javnosti, interdis- lostne in dolgoročne politične vizije in izbol- ciplinarnostjo ter osredotočenostjo na učinkovite jšan je dostop do sredstev za sofinanciranje izboljšave. ukrepov. TRADICIONALNO CELOSTNO NAČRTOVANJE PROMETA NAČRTOVANJE PROMETA 1. Infrastruktura je osrednji predmet obravnave 1. Infrastruktura je eden od načinov doseganja širših ciljev 2. Projektno načrtovanje 2. Strateško in ciljno načrtovanje 3. Netransparentno odločanje 3. Transparentno odločanje z vključevanjem javnosti 4. Osrednja cilja sta pretočnost in hitrost 4. Osrednja cilja sta dostopnost in kakovost bivanja 5. Osredotočenost na avtomobile 5. Osredotočenost na človeka 6. Investicijsko intenzivno načrtovanje 6. Stroškovno učinkovito načrtovanje 7. Zadovoljevanje prometnega povpraševanja 7. Upravljanje prometnega povpraševanja 8. Osredotočenost na velike in drage projekte 8. Osredotočenost na učinkovite in postopne izboljšave 9. Domena prometnih inženirjev 9. Interdisciplinarnost, integracija s sektorji za zdravje, okolje, prostor in drugimi 10. Izbor prometnih projektov brez strateških 10. Strateške presoje možnosti glede na presoj zastavljene cilje Vir podatkov: Potovali bomo udobneje, živeli bomo bolje: nacionalne smernice za pripravoObčinske celostne prometne strategije, 2023. 04 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 09 PROCES PRIPRAVE Izdelava OCPS je potekala skladno z Nacionalnimi analiza obstoječega stanja (sklop D), opredelitev smernicami za pripravo Občinske celostne pro-smeri ukrepanja (sklop E) ter priprava in potrditev metne strategije in je obsegala sedem sklopov strategije (sklop F) na občinskem svetu dne - ureditev pogojev za delo (sklop A), vzpostavitev OBČINSKE CELOSTNE 19. marca 2025. marca 2025. Sklop G, izvajanje procesa (sklop B), oris želenega stanja (sklop C), strategije, se bo izvajal naslednjih sedem let. PROMETNE STRATEGIJE SKLOP A UREDITEV POGOJEV UREDITEV POGOJEV GIJE GIJE repov A1 ZA DE anje uk ZA DE ATE ATE Zagotovitev p P G izvaj STR ti in LO STR olitične LO LO JE nos JE ktiv A2 podp JAN delkov SK JAN je a ore VA v in iz Dogovor o vo VA den orite IZ Vo denju in IZ e st anj delo G1 A3 roč S elo Pridobitev vnem JE JE Na no d GI GI i podpore uira zunan nač G2 stm VZP VZP KLO TE TE ntin vno jestro A4 rtu RA Ko OS OS RA z ja B1 ta ljanje Ocena p kovn P B ST G3 ST rilaga- ta rem občine Op TAV en in p riprav TAV V e B2 V m en Sp viram dka red je o m ljeno ITE ITE ku G4 pre jan Ob ITE ITE ku do na sti B3 elit liko V P V P RD RD a do v So ev e va og RO RO OT OT ite in B4 de ob dl nje m P P re eb trd je Vk lov CE CE gi ča oč IN IN p vs po B5 de lju an te SA SA F a so A A va a N če ja o oj ra lež je s ra vn dn “Višja kakovost st vkl ačr va ek bra AV AV es eg OP rip ra jav nik življenja in bolj juč Pr to nje U no to vn PR PR P ov ev a n uspešna va rje av sti klj ač KL RI RI F1 F2 F3 an skupnost.” nje ja uč v v e in P P rta S nih ob od ga IZHODIŠČE čin go ke ijs v i vo rn ov kc po os re ep a a a kr av črt sti vre uk dno ti u JA JA a je ipr na ih ciljn l D5 nje žn Pr Op di am ev elit red AN AN va ve E4 zn vo zo EP v s EP ih se ve C2 sti D4 KR šk je Po žno Ev Op KR ilo te an pr ide U v in ivo izz nca C1 red U ra ov E3 OR Ob OR RI RI st lik elite Ob ME tev a D3 liko IS Ž ME anj Zb IS Ž SK eli E2 st ira v cilje V S lizo van V S ana za ov pod nje atk red ELE v ELE LO je vi ITE ITE Op D2 NEG EL Op NEG EL E1 zije red P C E ED elit ED A ST kov lni aza ev k A ST PR PR D1 OP O Vz ANJA O eta ANJA KL om pos pr tav ocju ite odr v sp a p a n anj st nja lja rem ANA S ANA LIZA LIZA OB STO OB JEČ STO SK A ANJ ST EGA JEČ A ANJ ST EGA LOP D Slika 1: Shematski prikaz ključnih korakov priprave OCPS (Potovali bomo udobneje, živeli bomo bolje: nacionalne smernice za pripravo Občinske celostne prometne strategije, 2023) 10 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 11 Proces priprave OCPS je potekal od maja 2024 do marca 2025. Vanj je bil vključen širok krog različnih deležnikov. Ožjo delovno skupino je sestavljalo vodstvo občine in predstavniki različnih sektorjev na občini, širšo delovno skupino pa poleg članov ožje delovne skupine še predstavniki krajevnih skupnosti, vodstvo vrtca in šole, predstavnik mla- dih in predstavnik starejših, predstavnik slepih in slabovidnih ter gibalno oviranih, predstavnik športne zveze, taksist in župnik ter predstavniki drugih pomembnih organizacij in društev v občini Šoštanj, kot tudi predstavniki sosednjih občin. Tako strokovna kot splošna javnost sta v procesu priprave OCPS sodelovali prek različnih aktivno- sti - javnih razprav, fokusnih skupin, delavnic, intervjujev, anket, predstavitev, vnosom nevar- nih točk in predlogov ukrepov v spletni aplikaciji Canvis, dogodka ob Evropskem tednu mobilnosti, sestankov, sprehoda z otroki, razstave ter objav v medijih. Splošni anketni vprašalnik o potovalnih navadah in stanju prometa v občini je izpolnilo 322 prebivalcev Občine Šoštanj. Med zaposlenimi večjih podjetij in otroki v osnovni šoli smo preverili njihove potovalne navade, del analize stanja pa je predstavljalo štetje prometa na glavnih koridorjih in terenski ogledi. 06 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 13 ORIS ŽELENEGA Vizija razvoja prometa Pri oblikovanju vizije so sodelovali člani ožje ter “Visoka kakovost življenja v širše delovne skupine in splošna javnost v okviru STANJA razviti, privlačni, varni in zeleni javne razprave. Izoblikovana vizija odraža vred-ter trajnostno dostopni občini z note občanov in odgovarja na vprašanje “V kakšni zdravimi, aktivnimi ter poveza-občini si želite živeti?”. nimi prebivalci.” Strateški cilji Zastavljeni cilji so usmerjeni k izboljšanju dost- Doseganje ciljev bo občina preverjala s sprem- opnosti in višji kvaliteti bivanja vseh prebival- ljanjem deleža pešcev in kolesarjev na ključnih cev občine Šoštanj. Pri oblikovanju ciljev so bila koridorjih, šolarjev, ki hodijo v šolo peš ali s kole- upoštevana nacionalna prizadevanja ter lokalne som, zaposlenih, ki hodijo v na delovno mesto specifike. Izbrani in prioritizirani so bili s pomočjo peš ali s kolesom, ter deležem izvedenih ukrepov, vseh ključnih deležnikov v občini in javnosti. začrtanih v OCPS. 1. Izboljšana kakovost življenja v privlačni ter Do leta 2031 se bo delež pešcev na ključnih ko- zeleni občini z zdravimi, aktivnimi in povezanimi ridorjih, v neposredni bližini Osnovne šole Karla prebivalci, Destovnika Kajuha - Šoštanj na Koroški ulici in pri avtobusnem postajališču pri podružnični šoli v 2. Znižane lokalne emisije onesnaževal in Topolšici povečalo na 10 % in delež kolesarjev na toplogrednih plinov iz prometa ter sanacija prez- 5 %, skupaj torej iz 10 na 15 %. Delež osebnega račevalnega jaška v mestu Šoštanj, motornega prometa na ključnih koridorjih se bo do leta 2031 zmanjšal za 2 %, iz 1854 vozil (leta 3. Večja varnost vseh udeležencev prometa, 2024) na 1817 vozil (leta 2031). Delež otrok, ki pri- haja v šolo aktivno, se bo povečal na 35 % (leta 4. Izboljšana dostopnost do osnovnih storitev in 2024 – 31 %), 80 % vseh otrok pa bo leta 2031 v aktivnosti za vse prebivalce s trajnostnimi pro- šolo hodilo samostojno, brez spremstva staršev. metnimi načini, Skupni delež hoje in kolesarjenja pri poteh na delo se bo zvišal z 9 % na 12 %. Vsaj 60 % načrto- 5. Trajnostno prestrukturiranje gospodarstva zno- vanih ukrepov s področja hoje, kolesarjenja, JPP, traj že obstoječih industrijskih območij. motornega prometa in celostnega prometnega načrtovanja bo izvedenih do leta 2031. Odprav- ljenih bo pet nevarnih točk za šolarje iz Načrta varnih šolskih poti do leta 2030. OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 15 OBSTOJEČEGA STANJA SPOROČILA ANALIZE KLJUČNA Politična in javna podpora celostnemu promet- tremi postajališču v Šoštanju omogoča povezavo nemu načrtovanju (CPN) se krepi, zlasti v procesu z drugimi naselji, vendar je na nekaterih relacijah priprave novega občinskega načrta za celostne frekvenca voženj prenizka za praktično uporabo. prometne strategije (OCPS). V petletnem obdobju Do Celja avtobus vozi 20-krat na dan (s presto-veljavnosti prejšnje celostne prometne strategije pom v Velenju), kar omogoča relativno dobro (CPS) so bili doseženi številni začrtani cilji in iz-regionalno dostopnost. vedena večina ukrepov. Izvedba nekaterih, kot so Občina ima dve železniški postaji, Šoštanj mestni marketing, prometna preureditev območja in Florjan, s povezavami do Celja in Velen-pri šoli za dostop avtobusov, navezava na državno ja. Vzpostavitev mestne železnice in uporaba kolesarsko povezavo R3, elektrifikacija železnice železniške proge za tovorni promet ostajata ter dograditev peš in kolesarskih mrež z urbano neizkoriščen potencial. Postaje JPP so potrebne opremo in zazelenitvijo, pa se načrtuje v času nadgradnje v smislu intermodalnosti in dostop- izvajanje OCPS. nosti. Spremembe potovalnih navad in prometnega 4. Prevladuje uporaba osebnega avtomobila, sistema niso v celoti dosegle zastavljenih ciljev. tudi na kratkih razdaljah. Izrazito se je sicer povečalo število kolesarjev, ki Kordonsko štetje je pokazalo, da 73 % prometa je na določenih lokacijah naraslo kar za petkrat predstavljajo osebni avtomobili. Aktivna mobil- in preseglo vsa pričakovanja. Količina motornega nost (hoja in kolesarjenje) predstavlja le 10 % prometa se žal ni zmanjšala, predvsem zaradi vseh poti, kar kaže na velik potencial za izbol- novih cest in podporne infrastrukture. Izvajan- jšave. Kritični območji sta Lokovica in območje je ukrepov CPS torej še ni prineslo vseh želenih šole na Koroški cesti. Približno 30 % prebivalcev sprememb. bi spremenilo svoje potovalne navade za bolj trajnostne, če bi bile poti bolje urejene. Anketa je 1. V središču naselja Šoštanj so za pešce boljši pokazala, da bi lahko kar tretjina zaposlenih priš- pogoji kot v drugih krajih v občini. la v službo peš ali s kolesom, saj živijo na razdalji V središču Šoštanja so za pešce ustvarjeni rela- do 5 km od delovnega mesta. tivno dobri pogoji, ki so se bistveno izboljšali z omejitvijo motornega prometa na Glavnem trgu in Trgu svobode. Povezave z Metlečami, Pohrast- nikom in Topolšico so ustrezne, medtem ko so povezave z drugimi naselji pomanjkljive ali jih sploh ni. 2. Kolesarska povezava iz Velenja prek Šoštanja proti Topolšici je dobro obiskana. Državno kolesarsko povezavo prebivalci in obis- kovalci občine Šoštanj pogosto uporabljajo, ven- dar je del poti ob Družmirskem jezeru v slabem stanju, v samem Šoštanju pa obstajajo nevarna območja za kolesarje. Manjkajo tudi povezave do bližnjih naselij, kot so Ravne, Gaberke in Lokovica. 3. Frekvence javnega prevoza so prenizke, zlasti pri povezavah Šoštanja z drugimi naselji v občini. Obstoječa avtobusna linija Velenje–Šoštanj s až Roškar Avtor: Andr 16 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 17 Oddaljenost kraja bivališča Delež uporabe potovalnih načinov 6. Prostorsko načrtovanje: od delovnega mesta Načrtovanje gospodarskih in rekreacijskih površin bujanje avtomobilskega prometa, zato je ključne-za pot na delo N=106 N=106 predstavlja tako priložnost kot tveganje za spod- ga pomena celostni pristop k načrtovanju. 3.13% 2.08% 3.12% 11% 7.29% 16% 9.38% 22% 25% 75% 26% manj kot 2 km 2 do 5 km 5 do 10 km Kolo (tudi e-kolo in e-skiro) Avtomobil (le voznik) 10 do 30 km več kot 30 km Hoja (tudi skiro, rolerji, rolka) Motor Avtomobil (sopotnik) Avtomobil (voznik, pripeljem tudi sopotnika/-e) Grafikon 1 in 2: Oddaljenost kraja bivališča od delovnega mesta in delež uporabe potovalnih načinov za prihod na delo 5. Več šolarjev si želi kolesariti. učencev. Spodbujanje aktivnih prihodov v šolo bi V šolo peš prihaja 28 % učencev, medtem ko prispevalo k zmanjšanju prometne gneče v okolici kolesari le 2,6 %, čeprav bi si to želelo kar 29 % šole in ter izboljšanju zdravja otrok. Način prihoda učencev v šolo Željen način prihoda učencev v šolo N=430 N=430 19.3% 28.1% 28.6% 30.5% 21.4% 40.5% 28.8% Javni prevoz - vlak Kolo in e-kolo Avtomobil Javni prevoz - vlak Kolo in e-kolo Avtomobil Šolski avtobus in kombi Peš, skiro, rolerji, kotalke, rolka Šolski avtobus in kombi Peš, skiro, rolerji, kotalke, rolka Grafikon 3 in 4: Način prihoda učencev v šolo na dan 17. 6. 2024 in željen način prihoda OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 19 KLJUČNE PREDNOSTI, HOJA • Urejanje državne infrastrukture: načrtovana ureditev magistralne ceste in železniške proge Hoja je ena ključnih trajnostnih oblik mobilnosti, predstavlja priložnost za izboljšanje pogojev za ki prispeva k boljšemu zdravju, čistejšemu okolju pešce, kar bo omogočilo večjo varnost in udobje. IZZIVI IN in višji kakovosti življenja v občini Šoštanj. PRILOŽNOSTI • Razvoj aktivnosti na trgih: omejitev avtomo-Občina Šoštanj nudi ugodne pogoje za hojo, bilskega prometa na trgih ponuja priložnost za zlasti v središču naselja Šoštanj, kjer so urejene organizacijo dogodkov in aktivnosti, ki bi dodatno prijetne in varne pešpoti. Med ključnimi prednos-privabile pešce in spodbudile aktivno mobilnost. tmi sta osrednja trga in mostovi, ki omogočajo udobno gibanje pešcev, ter zeleni parki, kot so Tresimirjev park, Kajuhov park in park Vile May- • Podpora skupnosti: šola je pripravljena uvesti er, ki ponujajo prostor za sprostitev in sprehode. in izvajati program Pešbus, kar močno spodbu- Pomembno vlogo pri spodbujanju hoje ima ja hojo med otroki. Hkrati pri izvedbi Pešbusa ozaveščanje najmlajših, saj se otroke v vrtcih in podporo nudijo tudi člani društva upokojencev, šolah preko igre, pogovorov in zgleda spodbu- kar lahko pozitivno vpliva na medgeneracijsko ja k trajnostni mobilnosti, kar prispeva k dol- povezanost. goročnemu razvoju kulture hoje. • Obstoječe kolesarske poti lahko služijo kot Kljub določenim prednostim se občina sooča tudi osnova za ureditev novih površin za hojo, kar bo z izzivi, ki otežujejo hojo. Območje pred šolo je omogočilo večjo povezanost pešpoti in kolesar- močno prometno obremenjeno, saj prevladujeta skih poti ter spodbudilo trajnostno mobilnost. avtomobilski in tovorni promet, kar znatno zman- jšuje varnost pešcev. Občina nima neposrednih pristojnosti za ureditev varnih prehodov in poti na območjih državne infrastrukture, kot so magis- tralna cesta skozi Lokovico, železniška proga in Koroška cesta pri OŠ. Razpršena poselitev ter hri- bovit teren zahtevata povezovanje hoje z drugimi trajnostnimi oblikami mobilnosti. Trenutno pešci pogosto uporabljajo kolesarske povezave, kar kaže na pomanjkanje posebej urejenih površin za hojo. Posebna pozornost bi morala biti namenje- na tudi izboljšanju peš povezav med naselji, zlasti med Šoštanjem in bližnjimi naselji (Lokovico, Ravnami in Gaberkami) ter znotraj samih naselij (Zg. in Sp. Lokovica). Občina Šoštanj kljub izzivom ponuja velik poten- cial za izboljšanje pogojev za hojo: • Dostopnost naselij: kar 94 % vseh stavb v naselju Šoštanj je oddaljenih največ 15 minut hoje od središča mesta, kar omogoča pogoje, da hoja postane prevladujoča oblika mobilnosti. 20 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 21 KOLESARJENJE JAVNI POTNIŠKI PROMET MOTORNI PROMET CELOSTNO PROMETNO NAČRTOVANJE Občina Šoštanj že sedaj ponuja pomembne Naselje Šoštanj in naselje Florjan imata dobro V občini Šoštanj so bili že izvedeni pomembni Pri celostnem prometnem načrtovanju je ključno možnosti za razvoj kolesarjenja, saj ima urejeno železniško povezavo z Velenjem in Celjem, prav ukrepi za umirjanje in zmanjševanje osebnega upoštevati dejstvo, da je kar 94 % vseh stavb v glavno kolesarsko povezavo med Šoštanjem, To- tako pa je zagotovljena dobra avtobusna pove- motornega prometa, kar prispeva k večji promet- naselju Šoštanj oddaljenih največ 15 minut hoje polšico in Velenjem, ki omogoča varno in udobno zava med Šoštanjem, Velenjem in Topolšico. V ni varnosti in kakovosti bivanja. Med ključnimi od središča mesta. Poleg tega več kot 60 % uporabo koles. Vzpostavljen je sistem izposoje občini deluje tudi pogosto uporabljen sistem dosežki so ukinitev prometa na obeh trgih in stavb leži v 15-minutni oddaljenosti od svojega koles Bicy, ki spodbuja uporabo koles za vsakod- brezplačnih prevozov na klic – Prostofer med zmanjšanje nekaterih parkirnih mest. središča naselja, kar omogoča enostaven dost-nevne opravke in rekreacijo. Poleg tega se v kole- starejšimi prebivalci. op do središč brez potrebe po uporabi osebnega sarsko infrastrukturo vlaga tudi širše, na ravni Med glavne pomanjkljivosti javnega potniške- Eden izmed glavnih izzivov ostaja zmanjšanje šte- avtomobila, pod pogojem, da so središča naselij Savinjske in Koroške regije, kar odpira možnosti ga prometa spada nizka frekvenca medkraje- vila poti, opravljenih z avtomobili, tako pri priho- ustrezno opremljena s centralnimi dejavnostmi. za povezovanje z drugimi kraji. vnih prevozov, slaba dostopnost informacij o dih na delo, kot v šolo, vrtec in druge dejavnosti. prevozih, slaba povezanost prebivalcev, ki živijo Posebno pozornost zahteva območje pred Osnov- Velik izziv v prihodnosti bo zagotavljanje novih Kljub napredku pa so še vedno prisotni izzivi. V izven območja gostejše poselitve, ter nezadostna no šolo Karla Destovnika-Kajuha Šoštanj, kjer je površin za industrijo, poselitev in rekreacijo, ki ne središču mesta primanjkuje kolesarskih pove- prilagojenost javnega prevoza za osebe z omeje- potrebno zagotoviti varen prehod ter umiriti ali bodo povečevale odvisnosti od osebnega motor-zav, zaradi česar kolesarji pogosto uporabljajo no mobilnostjo. preusmeriti tovorni in osebni motorni promet, da nega prometa. Za zmanjševanje potreb po novih cestišče, kot na primer na Primorski cesti. Po- Za povečanje uporabe javnega potniškega prome- se poveča varnost otrok. Potrebno je izboljšati parkirnih mestih in cestah bo potrebno racional-leg tega prebivalci pogrešajo varne kolesarske ta bo potrebno: kulturo vožnje, saj previsoke hitrosti in parkiranje no prostorsko načrtovanje, učinkovito ozaveščan-povezave med naselji, kot so Lokovica, Ravne, na površinah za pešce ostajata pogosti težavi. je prebivalcev ter spodbujanje aktivnih oblike Gaberke, Florjan, Lajše in Bele Vode. Državna • Boljše obveščanje širše javnosti o obstoječi mobilnosti, kot sta hoja in kolesarjenje. Eden cesta, ki poteka skozi naselje Lokovica, je zaradi integraciji šolskih prevozov v sistem javnega Občina Šoštanj ima kljub izzivom veliko potencia- izmed izzivov bo tudi prezračevalni jašek v indus-gostega prometa in visokih hitrosti zelo nevar- prevoza. la za zmanjšanje motornega prometa, predvsem: trijski coni Termoelektrarne Šoštanj, ki že leta na za kolesarje. Dodatne težave povzročajo tudi negativno vpliva na kakovost zraka in predstavlja slaba povezanost glavne kolesarske povezave in • Okrepitev frekvence avtobusnih linij na ob- • z odprto komunikacijo s prebivalci o možnih oviro za spodbujanje aktivne mobilnosti. šole ter slabo stanje dela poti ob Družmirskem stoječih linijah avtobusnih prevozov (Lokovica, rešitvah za prometne izzive, jezeru. Trenutna infrastruktura ni prilagojena Ravne, Gaberke, Florjan, Topolšica). Priložnosti za izboljšanje celostnega prometnega uporabnikom z omejitvami, torej za tricikle, tan- • z umiritvijo prometa, tako v smislu zmanjšanja načrtovanja so: deme za slabovidne, tovorni kolesarski promet in • Razvoj sistema javnega prevoza na zahtevo v hitrosti kot zmanjšanja uporabe avtomobilov, prikolice za otroke. območjih z redkejšo poselitvijo, po modelu ob- • energetsko prestrukturiranje regije iz fosilnih stoječega sistema Prostofer, ki bi ga bilo mogoče • s spodbujanjem trajnostne mobilnosti med goriv v okolju prijaznejše tehnologije, kar lahko Na področju kolesarjenja se kažejo naslednje prilagoditi tudi za prevoz invalidskih vozičkov. zaposlenimi v večjih podjetjih. prinese pozitivne spremembe tudi na področju priložnosti: prometnega načrtovanja, • Načrtovana ureditev železniške proge. • Povečano zanimanje za kolesarjenje med mlad- • urejanje novih površin za poselitev zaradi imi, starejšimi in prebivalci z omejitvami. nevarnosti poplav in razvoj novih industrijskih območij, kar omogoča prostorske rešitve, ki pove- • Priložnost za finančne spodbude, kot so tiste zujejo prometno in prostorsko načrtovanje, preko Ekosklada, za nakup električnih koles, kar je posebej uporabno v hribovitejših območjih. • zanimanje, angažiranost in zgled članov širše delovne skupine OCPS lahko pripomorejo k • Potencial za povezavo kolesarske poti v občini učinkovitejšemu izvajanju celostne prometne Šoštanj z novo kolesarsko potjo v dolini Pake, v strategije. občini Šmartno ob Paki. 22 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 23 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 25 STEBRI UKREPANJA Občinska celostna prometna strategija Šoštanj vanje. Za vsak posamezen steber je oblikovan na- obsega pet strateških stebrov oz. stebrov bor ukrepov za doseganje zastavljenih strateških ukrepanja, hoja, kolesarenje, javni potniški prom- ciljev. et, motorni promet in celostno prometno načrto- STEBER STRATEŠKA VODILA KVANTIFIKACIJA VODIL Pešci se med hojo počutijo varno in prijetno, saj infrastruk- Povečati delež pešcev tura omogoča dostopnost za vse. Občani radi hodijo. na 10% do leta 2031 (leta HOJA Javne površine za hojo so varne, urejene, enotnega izgleda 2024 – 8,6%). Ciljna vrednost je vsaj ter redno vzdrževane in ozelenjene. 60 % izvedenih ukrepov ki Dobri pogoji za varen in aktiven prihod otrok v šolo in vrtec se nanašajo na hojo, do l. ter zaposlenih na delo, dvig ozaveščenosti o koristih aktivne 2031. mobilnosti za vse starostne skupine. Pogoji za kolesarjenje se nenehno izboljšujejo, kolesarska Povečati delež kolesarjev infrastruktura je v naselju, med naselji in med občinami je na 5% do leta 2031 (leta dobro povezana, varna in redno vzdrževana. 2024 – 1,7%). KOLESARJENJE Kolesarji so spoštovani udeleženci v prometu, so obzirni do Ciljna vrednost je vsaj 60 drugih udeležencev v prometu in se med vožnjo počutijo varne. % izvedenih ukrepov, ki se Dobri pogoji za varen prihod s kolesom v šolo in na delo. nanašajo na kolesarjenje, do l. 2031. Izboljša se dostopnost in kakovost javnega prometa. Povečati delež potnikov na avtobusih na 15 % (leta JAVNI 2024 – 9,8%). POTNIŠKI PROMET Ciljna vrednost je vsaj 60 % izvedenih ukrepov, ki se nanašajo na javni pot- niški promet, do l. 2031. Motorni promet se aktivno umirja, omejuje in usmerja s Zmanjšati delež osebnega ciljem povečanja varnosti drugih udeležencev v prometu ter motornega prometa (avto- MOTORNI izboljšanja kakovosti življenja v naseljih. mobil in kombi) za 2 %. PROMET Ciljna vrednost je vsaj 60 % izvedenih ukrepov, ki se nanašajo na motorni promet, do l. 2031. Ukrepi celostnega prometnega načrtovanja naj v čim večji Ciljna vrednost je vsaj CELOSTNO meri podpirajo spodbujanje hoje, kolesarjenja, uporabe javne- 60 % izvedenih ukrepov ki PROMETNO ga potniškega prometa in zmanjšanje odvisnosti od motorne- se nanašajo na celostno NAČRTOVANJE ga prometa. prometno načrtovanje, do l. 2031. 26 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 27 1. Celostno prometno načrtovanje 1.1. Ozaveščevalne akcije za spod- elektrarne Šoštanj, ki zaradi neprijetnega vonja zmanjšuje privlačnost prostora za aktivne oblike bujanje trajnostne mobilnosti, mobilnosti, se bodo nadaljevale. Ukrepi s področja celostnega prometnega načrto- metu ter preprečevanje vandalizma. Organizacijski izboljšanje kulture v prometu in vanja vključujejo organizacijske, infrastrukturne ukrepi se osredotočajo na krepitev medobčins- priprava mobilnostnih načrtov za in ozaveščevalno-promocijske dejavnosti, ki se kega in medsektorskega sodelovanja, medtem 1.3. Ozaveščevalne akcije za pre- osredotočajo na hojo, kolesarjenje, javni potniški ko infrastrukturni ukrepi izboljšujejo pogoje za večje generatorje prometa. prečevanje vandalizma promet in zmanjšanje motornega prometa. Oza- aktivno mobilnost, vključno z ozelenitvijo, prim- Vzgojno-izobraževalni zavodi bodo vsako leto veščevalne in promocijske aktivnosti spodbujajo Na letni ravni bodo izvedene ozaveščevalne ak- erno osvetlitvijo in odpravljanjem ovir za funkcio- spodbujali izvedbo spremljanih poti v šolo (Peš- cije za preprečevanje vandalizma, katerih glavni trajnostno mobilnost, izboljšanje kulture v pro- nalno ovirane. bus, Bicivlak, Beli zajček) in organizirali natečaje cilj bo zmanjšanje poškodb na urbani opremi ter delavnice na temo varnosti v prometu. ter izboljšanje občutka varnosti med prebivalci UKREPA ŠT. UKREP ZAHTEVNOST UČINKOVITOSTI v kampanjo v času Evropskega tedna mobilnos-STOPNJA občine. Občina Šoštanj se bo vsako leto aktivno vključila 1.1 Ozaveščevalne akcije za spodbujanje UKREPA ti, pripravila program in sodelovala s pristojnim 1.4. Izvajanje in dopolnitev načrta ministrstvom. Evropski teden mobilnosti, ki pote-ozelenitve mesta Šoštanj ka v drugi polovici septembra, je največja ** ** trajnostne mobilnosti in izboljšanje kulture mednarodna kampanja za trajnostno mobilnost. Občina Šoštanj bo pregledala obstoječo do- v prometu ter priprava mobilnostnih načrtov za večje generatorje prometa Večjim generatorjem prometa bo nudena podpora kumentacijo za ozelenitev mesta Šoštanj, jo pri pripravi mobilnostnih načrtov in njihovemu nadgradila in začela z izvajanjem. Predvidena je 1.2 Izvajanje aktivnosti za sanacijo prezračeval- peš površin ter drugih javnih površin. jnostnemu prihodu na delo. Mobilnostni načr-* ** nega jaška izvajanju, ter pri spodbujanju zaposlenih k tra- sistematična ozelenitev parkirišč, kolesarskih in ti omogočajo usklajevanje različnih možnosti 1.3 Ozaveščevalne akcije za preprečevanja prevoza v lokalnem okolju ter boljše načrtovanje 1.5. Oživljanje mestnega središča infrastrukture, ki podpira trajnostno mobilnost. Šoštanja ** ** Razpisni pogoji za pridobivanje občinskih sred- vandalizma Zavod za kulturo Šoštanj bo vzpostavil novo stev bodo prilagojeni tako, da bodo prioritizirali delovno mesto za skrb za mestni marketing ter projekte, ki bodo spodbujali trajnostne prihode na Izvajanje in dopolnitev načrta ozelenitve razvoj in promocijo mestnega središča s ciljem * *** dogodke, srečanja in druge dejavnosti. 1.4 mesta Šoštanj privabiti nove investitorje, ponudnike, obiskov- 1.2. Izvajanje aktivnosti za sanacijo alce in občane. 1.5 Oživljanje mestnega središča Šoštanja *** *** prezračevalnega jaška 1.6 Aktivnejše medobčinsko povezovanje in Dosedanje aktivnosti za sanacijo prezračevalne-* *** sodelovanje v šaleški regiji ter širše na po-ga jaška na območju Industrijske cone Termo- dročju celostnega prometnega načrtovanja 1.7 Pristop k procesu ureditve občine po meri ** ** invalidov 1.8 Ureditev javne razsvetljave * * 1.9 Spremljanje in vrednotenje izvajanja OCPS * * 28 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 29 za zdravstveno oskrbo, ampak tudi za rekreacijo. 2. Več ljudi hodi, ker je hoja udobna, varna in zdrava vezovanje in sodelovanje v šaleški Hoja je enostavno in naravno gibanje, ki ima obliko mobilnosti. V primerjavi z drugimi načini Preverilo se bo stanje javne razsvetljave in izvedli številne pozitivne učinke na telesno in duševno regiji ter širše na področju celost-1.6. Aktivnejše medobčinsko po- 1.8. Ureditev javne razsvetljave nega prometnega načrtovanja ukrepi za prilagoditev razsvetljave tako, da bo premikanja je infrastrukturno nezahtevna. zdravje. S hojo ne povzročamo izpustov toplogred- Pri načrtovanju in urejanju površin za pešce bo zagotavljala varnost v prometu, hkrati pa se bo nih plinov niti drugih negativnih vplivov na okol- posebna pozornost namenjena šolskim okolišem zmanjšala osvetlitev tam, kjer ni nujno potrebna. je, kar jo predstavlja kot najbolj okolju prijazno in zagotavljanju varnih šolskih poti. Med občinami šaleške regije in širše se bo okrep- ilo sodelovanje, saj posamezni ukrepi za spod- 1.9. Spremljanje in vrednotenje občine. Potrebno bo aktivno medobčinsko sodelo- izvajanja OCPS bujanje trajnostne mobilnosti presegajo meje vanje, izmenjava izkušenj in skupno načrtovanje STOPNJA Po sprejetju OCPS Šoštanj na občinskem svetu ŠT. UKREP izvedbe ukrepov. Skupaj bodo iskali rešitve za ZAHTEVNOST UČINKOVITOSTI se bo vsako leto pripravilo poročilo o izvajanju UKREPA UKREPA mestnega prevoza) in povezovanje ukrepov med načrtom spremljanja kazalnikov trajnostne mobil- Sistematično urejanje in odprava nevarnih *** *** 2.1 nosti se bodo spremljali obvezni in dodatni kazal-točk občinami. niki. Poročilo se bo na letni ravni oddalo pristo-Ureditev prečkanja pešcev na območju prenova proge Celje-Velenje, razširitev ponudbe ukrepov in vrednotenju učinkov OCPS. V skladu z boljšo dostopnost regije (medkrajevni avtobusi, 1.7. Pristop k procesu ureditve jnemu ministrstvu. Redna letna srečanja bodo *** *** 2.2 državne kolesarske steze čez Koroško cesto omogočila analizo izvajanja ukrepov, doseganja pri šoli občine po meri invalidov ciljev ter evidentiranje izzivov in možnih rešitev. Z rezultati bo seznanjeno vodstvo občine, občinska 2.3 Načrtovanje peš poti Občina Šoštanj bo pristopila k procesu pridobitve * * uprava, občinski svet in javnost. Po sedmih letih naziva “Občina - po meri invalidov”. V okviru tega se bo pristopilo k pripravi nove OCPS. procesa bo oblikovala svet, ki bo pripravljal in Izgradnja in označitev peš poti ter pripada- *** *** 2.4 izvajal akcijski načrt, ki vključuje tudi aktivnosti joče infrastrukture za izboljšanje grajenega okolja in odpravo ovir v prostoru. Preučena bo možnost vzpostavitve prevozov na klic za gibalno ovirane osebe, ne le 2.1. Sistematično urejanje in 2.2. Ureditev prečkanja Koroške odprava nevarnih točk ceste V Prometno varnostnem načrtu OŠ Karla Varnost prečkanja pešcev na območju državne Destovnika-Kajuha Šoštanj je označenih pet ne- kolesarske steze čez Koroško cesto pri šoli, kjer varnih točk na poti v šolo v ožjem območju šole. pešci pogosto prečkajo cesto kljub temu, da Prednostno se bo izboljšala varnost na območ- ni označenega prehoda za pešce, le prehod za ju dveh železniških prehodov (Tovarniška pot, kolesarje, bo izboljšana. Ukrepi bodo vključeva- Koroška cesta), izvedeni bodo ukrepi za umirjanje li komunikacijo o pravilnem prečkanju nevarne prometa (pri prehodu za pešce, kjer Cesta hero- točke, ureditev vertikalne signalizacije z infor- ja Gašperja prehaja v Metleče) in vzpostavljene macijo o prednosti na prehodu čez Koroško cesto nove površine za pešce (Cesta talcev, ki vodi do (kjer pešec in kolesar nimata prednosti) ter graščine, odsek Ceste heroja Gašperja, vzhodno pripravo elaborata za daljnoročno rešitev nevarne od Koroške ceste). točke (npr. poglobitev državne kolesarske steze in prehoda za pešce), ki bo vključena v posodobitev železniške proge Celje-Velenje. 30 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 31 3. Kolesarjenje kot učinkovit in okolju prijazen način premikanja Kolesarjenje je ena izmed najbolj trajnostnih oblik Z namenom povečanje dostopnosti in udobja mobilnosti, saj ne povzroča emisij toplogrednih za kolesarje se bo nadaljevalo urejanje površin plinov, spodbuja telesno in duševno zdravje ter za kolesarje, predvsem z navezavo na obstoječo hkrati omogoča nizke stroške prevoza. Kolesar- hrbtenico kolesarskega omrežja, okrepljena pa jenje povezuje kraje, spodbuja aktivno življenje in bodo tudi podporne storitve, kot so kolesarska zmanjšuje obremenitve okolja. parkirišča in sistemi izposoje koles. ŠT. UKREP STOPNJA UKREPA UKREPA ZAHTEVNOST UČINKOVITOSTI Pripravljen bo akcijski načrt za izgradnjo in pripadajočo infrastrukturo Izgradnja in označitev kolesarski povezav *** *** 3.2 2.3. Načrtovanje peš poti Načrtovanje kolesarskih povezav * 2.4. Izgradnja peš poti s * 3.1 označitev peš poti na osnovi “Študije ureditve Peš poti, infrastruktura za hojo in pripadajoče ter infrastrukture površin s spremljajočo urbano opremo in krajins- akcijskim načrtom “Načrta kolesarskih in peš poti 3.3 Ureditev in izgradnja dodatnih kolesarskih * *** ko ureditvijo v občini Šoštanj”, ki je bila priprav- v občini Šoštanj”. mreže peš in kolesarskih povezav ter parkirnih površine se bodo zgradile in označile v skladu z ljena v okviru izvajanja Celostne prometne strate- parkirišč gije Šoštanj (2017). Razširitev in izboljšanje sistema izposoje ** ** 3.4 koles in kolesarske ponudbe v občini 3.1 Načrtovanje kolesarskih šanje kolesarske infrastrukture bo potekalo skla- dno z zgoraj omenjenim akcijskim načrtom, kar povezav bo omogočilo večjo povezanost naselij in varnost Pripravljen bo akcijski načrt za izgradnjo in kolesarjev. označitev kolesarskih poti na osnovi “Študije ureditve mreže peš in kolesarskih povezav ter 3.3 Ureditev in izgradnja dodatnih parkirnih površin s spremljajočo urbano opremo kolesarskih parkirišč in krajinsko ureditvijo v občini Šoštanj” (Celostne prometne strategije Šoštanj, 2017). Za povečanje udobja kolesarjev bo v kolesarnici pri Osnovni šoli Karla Destovnika-Kajuha Šoštanj 3.2 Izgradnja in označitev kolesar- nameščen montažni sistem kolesarskih stojal, ki bodo omogočili varno hrambo koles. Pri športnem skih povezav ter infrastrukture stadionu v Metlečah bo zgrajena pokrita in varna Izgradnja in označitev kolesarskih poti ter izbolj- kolesarnica. 32 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 33 3.4 Razširitev in izboljšanje postajališč v skladu z akcijskim načrtom “Študije ureditve mreže peš in kolesarskih in povezav ter 4. Privlačen in kakovostne javni potniški promet sistema izposoje koles in parkirnih površin s spremljajočo urbano opremo v Šoštanju privablja nove uporabnike kolesarske ponudbe v občini in krajinsko ureditvijo v občini Šoštanj”. Skupaj s Sistem izposoje mestnih koles - BICY bo nad- sosednjimi občinami se bodo preučile možnosti Učinkovit in kakovosten javni potniški promet je Občina Šoštanj se osredotoča na izboljšanje grajen, omogočena bo izposoja tudi za tujce. za vzpostavitev enotnega sistema izposoje koles, ključnega pomena za zmanjšanje odvisnosti od javnega prevoza, z nadgradnjo infrastrukture, iz- Vzporedno bo pripravljen načrt za širitev sistema ki bo povezal celotno Savinjsko razvojno regijo. osebnega avtomobila, saj povečuje mobilnostne boljšanjem storitev ter preučitvijo možnosti novih možnosti in omogoča dostopnost vsem prebi- oblik prevozov za vse občane. valcem. Kakovostna in dostopna javna prevozna omrežja so pomembna za zmanjšanje socialnih neenakosti in prevozne revščine ter izboljšanje kakovosti življenja v občini. ŠT. UKREP STOPNJA UKREPA UKREPA ZAHTEVNOST UČINKOVITOSTI 4.1 Nadgradnja železniške proge Celje-Velenje *** *** 4.2 Prenova avtobusne in železniške postaje *** *** 4.3 Izboljšanje kakovosti storitve javnega ** *** prevoza za uporabnika 4.4 Preučitev možnosti vzpostavitve prevozov * * na klic za vse občane 4.5 Optimizacija šolskih prevozov * *** 4.1. Preučitev možnosti nadgradnje 4.2. Prenova avtobusne in železniške proge Celje-Velenje železniške postaje Občina Šoštanj bo pridobila projektne predloge za Eden izmed ključnih korakov pri izboljšanju posodobitev in izboljšanje železniških postajališč, dostopnosti in kakovosti storitve je tudi prenova ureditev izvennivojskih srečanj, možnosti poglo- avtobusne in železniške postaje v naselju Šoštanj. bitve železnice in dodatnega postajališče Penk Oba objekta bosta dostopna za vse uporabnike. ter poskrbela za redno komunikacijo s pripravl- Obe bosta opremljeni z urbano opremo, javnimi javci načrtov nadgradnje železniške proge Cel- sanitarijami, sodobnim informacijskim sistemom, je-Velenje. Tako prispevala k izboljšanju obstoječe usmeritvami na sistem izposoje koles Bicy in bos- infrastrukture ter dvigu kakovosti storitve tako za ta redno vzdrževani. Predvidena je celovita pren- potnike kot za tovor. ova avtobusne postaje, ki vključuje tudi gradnjo pokrite in varne kolesarnice. 34 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 35 4.3. Izboljšanje kakovosti storitve poselitve slabo dostopno z javnim potniškim pro-metom, zato se bo preučila možnost vzpostavitve 5. Umirjanje in zmanjševanje motornega prometa javnega prevoza za uporabnika prevozov na klic za vse občane. Prevozi bi se Občina se osredotoča tudi na aktivno umirjanje in izvajali z obstoječim voznim parkom občine in večji varnosti in izboljšanju kakovosti življenja. V okviru izboljšanja kakovosti storitve javnega društev. zmanjševanje motornega prometa, kar prispeva k prevoza za uporabnika sta predvideni: linije mestnega prevoza Mestne občine Velenje ŠT. UKREP ZAHTEVNOST UČINKOVITOSTI “Lokalc” do Šoštanja (ukrep 1.6 - aktivnejše me-Preučilo se bo možnosti optimizacije šolskih UKREPA UKREPA- preučitev možnosti vzpostavitve oz. podaljšanje 4.5. Optimizacija šolskih prevozov STOPNJA dobčinsko povezovanje). prevozov, predvsem za učence, katerih bivališče - izboljšanje dostopnosti do informacij za potnike je od šole oddaljeno na za hojo primerni razdalji Preučitev možnosti ukrepov umirjanja in *** *** na osnovi izbranega modela dobrih praks (npr. 5.1 in obiskovalce občine z “digitalno vstopno točko” urejanja prometa v bližini vzgojno-izo-Občine Slovenj Gradec) z namenom postopnega na spletni strani občine in na terenu (posodab- braževalnih inštitucij zmanjševanje stroškov prevozov. Proces bo podprt ljanje voznih redov na postajališčih). z izvajanjem Pešbusa in Bicivlaka. Priprava načrta in izvedba ukrepov parkirne ** *** 5.2 politike 4.4. Preučitev možnosti prevozov na klic za vse občane Vključitev prometnih normativov v občinske ** *** 5.3 prostorske načrte Zaledje Občine Šoštanj je zaradi razpršene 5.4 Vzpostavitev infrastrukture za alternativna * * goriva 5.1. Preučitev možnosti ukrepov območja večjih generatorjev prometa), v drugi pa se bo načrt izvedel. umirjanja in urejanja prometa v bližini vzgojno-izobraževalnih in- 5.3. Vključitev prometnih norma- štitucij tivov v občinske prostorske načrte V okolici osnovne šole in vrtca v Šoštanju se bo Zmanjševanje motornega prometa in podpora preučilo možnosti umirjanja prometa, ki so za trajnosti mobilnosti je smiselno načrtovati že v območja državnih cest usklajena z Direkcijo za fazi načrtovanja izgradnje novih objektov, ki bi infrastrukturo. Pri šoli se bo vzpostavila točka lahko predstavljali večje generatorje prometa. Poljubi in odpelji, kot varno postajališče za hitro V občinski prostorski načrt se kot enega izmed ustavljanje, ki bo prispevalo k zmanjšanju pro- pogojev za pridobitev gradbenega dovoljenja metnih zastojev. Pripravljen bo elaborat možnih vključi pripravo mobilnostnega načrta za industri- variant obračališča za šolski avtobus pri načrto- jske ali druge večje objekte. vanem novem krožišču pri šoli v Šoštanju, ki bo usklajen z načrtom za obnovo in dograditev šole. 5.4. Vzpostavitev infrastrukture za 5.2. Priprava načrta in izvedba alternativna goriva ukrepov parkirne politike Občina bo pripravila načrt za vzpostavitev pol- Pristopilo se bo k ukrepom upravljanja s parkiran- in polnilnic za vodikova vozila. V drugi fazi se bo nilnic za električne polnilnice različnih hitrosti jem. V prvi fazi bo pripravljen načrt parkirne poli- načrt izvedel. tike za širše območje (poleg mesta Šoštanj tudi OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 37 AKCIJSKI NAČRT CELOSTNE PROMETNE STRATEGIJE 1. Celostno prometno načrtovanje 2. Hoja 3. Kolesarjenje 4. Javni potniški promet 5. Motorni promet 38 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 39 1. Celostno prometno načrtovanje UKREP VIRI IZVEDBA ODGOVORNOST FINANCIRANJA* 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 1.1. Ozaveščevalne akcije za spodbujanje OŠ, vrtec, Občina Šoštanj (Po- Občinski proračun, dročje za splošne zadeve), večji trajnostne mobilnosti, izboljšanje kulture v 11.500€ 21.500€ 11.500€ 21.500€ 11.500€ 21.500€ 11.500€ sredstva RS in EU, generatorji prometa prometu ter priprava mobilnostnih načrtov za vključitev v projekte večje generatorje prometa 1.2. Izvajanje aktivnosti za sanacijo prezračeval- Občina Šoštanj (urad župana) Brez dodatnih nega jaška stroškov Občina Šoštanj (področje za 1.3. Ozaveščevalne akcije za preprečevanja gospodarstvo, okolje in prostor, Občinski proračun vandalizma 2.500€ 2.500€ 2.500€ 2.500€ 2.500€ 2.500€ 2.500€ področje za splošne zadeve in urad župana) 1.4. Izvajanje in dopolnitev načrta ozelenitve Občina Šoštanj (področje za gos- Občinski proračun 15.000€ 7.500€ mesta Šoštanj ** podarstvo, okolje in prostor) 1.5. Oživljanje mestnega središča Šoštanja *** 30.000€ Občinski proračun, 30.000€ 30.000€ 30.000€ 30.000€ 30.000€ Zavod za kulturo, Šoštanj sredstva RS in EU, vključitev v projekte Občina Šoštanj Brez dodatnih 1.6. Aktivnejše medobčinsko povezovanje in (urad župana, direktor občinske stroškov sodelovanje v šaleški regiji ter širše na po- uprave, področje za gospodarst- dročju celostnega prometnega načrtovanja vo, okolje in prostor ter področje za splošne zadeve) in sosednje občine 1.7. Pristop k procesu ureditve občine po meri Občina Šoštanj Občinski proračun, 9.000€ 14.000€ 9.000€ 9.000€ 9.000€ 9.000€ 9.000€ (področje za družbene dejavno-sredstva RS invalidov sti) 1.8. Ureditev javne razsvetljave Občina Šoštanj (področje za gos- Občinski proračun - brez dodatnih podarstvo, okolje in prostor) stroškov 1.9. Spremljanje in vrednotenje izvajanja Občina Šoštanj (področje za gos- izvedeta vsaj dve zazelenitvi. Občinski proračun 5.000€ ** Pregled se izvaja na dve leti, do leta 2031 se OCPS **** 5.000€ 5.000€ 5.000€ 5.000€ 5.000€ 5.000€ *** Zagotovi se zaposlitev ene osebe. podarstvo, okolje in prostor) **** Zunanji izvajalci za spremljanje izvajanja strategije. 40 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 41 2. Hoja UKREP IZVEDBA VIRI ODGOVORNOST FINANCIRANJA* 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2.1. Sistematično urejanje in odprava nevarnih Občina Šoštanj (področje za Občinski proračun gospodarstvo, okolje in prostor, točk 10.000€ 10.000€ 10.000€ področje za splošne 2.2. Ureditev prečkanja pešcev na območju Občina Šoštanj (področje za Občinski proračun 21.000€ 6.000€ 2.000€ gospodarstvo, okolje in prostor, državne kolesarske steze čez Koroško cesto področje za splošne zadeve), pri šoli DRSI 2.3. Načrtovanje peš poti** področje za gospodarstvo, okol-Občina Šoštanj (urad župana, Občinski proračun, 10.000€ 2.500€ 2.500€ sredstva RS in EU je in prostor) truktura za pešce področje za gospodarstvo, okol- sredstva RS in EU ** Revidacija in priprava akcijskega načrta izva-40.000€ 40.000€ je in prostor), DRSI 2.4. Izgradnja in označitev peš poti ter infras- Občina Šoštanj (urad župana, Občinski proračun, janja "Mreža peš in kolesarskih povezav v občini Šoštanj". 3. Kolesarjenje UKREP VIRI IZVEDBA ODGOVORNOST FINANCIRANJA* 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 3.1. Načrtovanje kolesarskih povezav (nave- Občina Šoštanj (urad župana, Občinski proračun, zava na ukrep 2.3) področje za gospodarstvo, okolje sredstva RS in EU in prostor) 3.2. Izgradnja in označitev kolesarski pove- Občina Šoštanj (področje za Občinski proračun, gospodarstvo, okolje in prostor), 500.000€ zav ter kolesarske infrastrukture proračun Občine Občina Velenje Velenje 3.3. Ureditev in izgradnja dodatnih kolesar- gospodarstvo, okolje in prostor, Občina Šoštanj (področje za skih parkirišč področje za splošne zadeve) 3.000€ 10.000€ Občinski proračun 3.4. Razširitev in izboljšanje sistema izposoje Občina Šoštanj (področje za gospo- Občinski proračun koles in kolesarske ponudbe v občini 60.000€ 60.000€ 30.000€ 30.000€ 30.000€ 30.000€ 30.000€ darstvo, okolje in prostor, področje za splošne zadeve, urad župana) 42 OCPS Šoštanj OCPS Šoštanj 43 4. Javni potniški promet UKREP VIRI IZVEDBA ODGOVORNOST FINANCIRANJA* 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 4.1. Preučitev možnosti nadgradnje železniške Občina Šoštanj (urad župana, proge Celje-Velenje** področje za gospodarstvo, okol- Občinski proračun 25.000€ 10.000€ je in prostor) 4.2. Prenova avtobusne in železniške postaje Občina Šoštanj (urad župana), Občinski proračun, 500.000€ DRSI, RS sredstva RS in EU 4.3. Izboljšanje kakovosti storitve javnega področje za gospodarstvo, Občina Šoštanj (urad župana, prevoza za uporabnika Občinski proračun 2.000€ 2.000€ 2.000€ 2.000€ 2.000€ 2.000€ 2.000€ okolje in prostor, področje za splošne zadeve), DUJPP, avto- busni prevoznik 4.4. Preučitev možnosti vzpostavitve prevozov Občina Šoštanj (področje za Brez dodatnih na klic za vse občane splošne zadeve) stroškov ** S pomočjo zunanjega strokovnjaka preveritev 4.5. Optimizacija šolskih prevozov Občina Šoštanj (področje za Brez dodatnih priložnosti in možnosti za občino za vključitev v splošne zadeve, urad župana) predvidene nadgradnje, sodelovanje v javni razgr- stroškov nitvi ipd. 5. Motorni promet UKREP VIRI IZVEDBA ODGOVORNOST FINANCIRANJA* 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 5.1. Preučitev možnosti ukrepov umirjanja in Občina Šoštanj (področje za Občinski proračun, gospodarstvo, okolje in prostor, urejanja prometa v bližini vzgojno-izobraževal-25.000€ 20.000€ proračun RS področje za splošne zadeve, nih inštitucij urad župana), DRSI politike 15.000€ 3.000€ 3.000€ 3.000€ 3.000€ 3.000€ 3.000€ 5.2. Priprava načrta in izvedba ukrepov parkirne Občina Šoštanj (področje za gos- Občinski proračun, podarstvo, okolje in prostor) sredstva RS in EU 5.3. Vključitev prometnih normativov v občinske Občina Šoštanj (področje za gos- Brez dodatnih stroškov podarstvo, okolje in prostor) prostorske načrte 5.4. Vzpostavitev infrastrukture za alternativna Občina Šoštanj (področje za gos- Občinski proračun goriva 15.000€ 6.000€ 6.000€ 6.000€ podarstvo, okolje in prostor) * Sredstva RS in EU - možno pridobiti sredstva RS in EU za sofinanciranje ukrepov.