OB 80-LETNICIILIRIJE-VEDROGA Kako narediti več z manj? »Tule pred vami gori sveča. Vendar ne zato. ker bi imcli pogreb, pač pa zato, ker tudi te izdelujemo.« S temi besedami so v sredo, 26. oktobra v pro-storih Narta studia odgovorni pri Iliriji-Vedrogu šegavo. hkrati pa tudi simbolično odprli posebno tiskovno konferenco, ki so jo pripravili ob 80-letnici njihovega kolektiva. Po kratkem, 10-minutnem reklamnem filmu (spotu), je zbranim najprej spregovoril generalni direktor Mirko Pivk, ki je v kratkih obrisih pred-stavil delovno organizacijo in njen delež v širšem jugoslovanskem prostoru. »Delujemo v okviru SOZD Kemija. Po veliko-sti sodimo tja nekam med manjša ali srednja podjctja, zato je tudi zanimanje temu primerno. V proizvodnii kozmetike pa smo prVi v Jugoslavi-ji, pri čemer je naš delež (v naši grupaciji) 14 odstotkov, pri ostalih prozvodnih pa 15 od-stotkov.« Kolektiv, ki ta hip prernore 812 zaposlenih, je tako lani ustvaril dobrih 25 milijard din celotnega prihodka (od tega je 20 odstotni delež prispeval izvoz - kar dve tretjini je šlo na konvertibilno tržišče), letos pa naj bi se ta povzpel na 75-80 milijard din. Poleg kozmetike, v Iliriji-Vedrogu izdelujejo tudi najrazličnejše kemične izdelke za široko po-trošnjo, kot so denimo sredstva za nego obutve in tal, tekoča čistila, prostorski deodoranti in sveče. Vendar pa, kot je dejal direktor Miro Pivk, negotova ekonomska politika in padec življenj-skega standarda zadnje čase tudi Iliriji-Vedrogu nista več tako naklonjena. Tržni delež delovne organizacije pada, oziroma stagnira. Tudi neneh-no spreminjajoči se gospodarski ukrepi in pretira-ni normativizem onemogočajo učinkovito vodenje tovarne. »Takšno stanje upravljalca ne more mo-tivirati dolgoročno, ampak jih lahko kvečjemu le kratkoročno,« pravi Miro Pivk. »Na izbiro smo imeli zato le dva pristopa: pristop preživetja in agresivni pristop. Druga inačica je vsekakor bolj zahtevna od prve in vsebuje veliko tveganja. Toda kolektiv se je odločil zanjo. To pomeni, da bomo tržili agresivneje, tako na domačem kot na tujem tržišču, začeli z diverzifikacijo (presturkturira-njem) in poiskali nov segment potrošnikov na domačem in tujem trgu. V izvozu pa naj bi proda-jali predvsem sveče in sredstva za nego usnja.« O prestrukturiranju delovne organizacije je go-voril tudi Milorad Radivojevič, direktor področja proizvodnje. Kot je povedal zbranim novinarjem, so se potem, ko so tememljito pretehtali nadaljnje razvojne usmeritve, odločili, da del proizvodnje, ki ne sodi na ljubljansko lokacijo preselijo na manj razvito področje Slovenije. Tako v Petišov-cih pri Lendavi že nastaja nova tovarna Ilves, ki naj bi prevzela proizvodnjo sveč in raznih kemič-nih izdelkov (predvsem za nego obutve in tal). Investicijsko vrednost te gradnje cenijo na okrog 22 milijard din, v končni fazi pa se bo ta vsota najbrž še podvojila. Poizkusna proizvodnja v novi tovarni, ki so jo začeli graditi avgusta letos, naj bi stekla julija drugo leto. »Pri tem bo še zlasti zahteven prenos tehnologije in izobraževanje ka-drov,« pravi Milorad Radivojevič. »Zato bi mora-li še do kraja leta priti vsi kadri na izobraževanje.« Proizvodni direktor je navrgel tudi podatek. da je Ilirija-Vedrog pri izdelavi sveč edina tovarna v Jugoslaviji s stalno proizvodnjo (»zdaj si bomo lahko privoščili malo time outa«), v.d. direktorja področja marketinga Stojan Gomezelj pa je nato izčrpno predstavil celotno izbiro izdelkov za širo-ko porabo, ki jih izdeluje delovna organizacija. B. VRHOVEC