Položaj osnovnih šol Razmere na osnovnih Šolah v naši občini niso bistveno dnigačne kot prejšnja leta, saj se skoraj pri vseh že nekaj let ponavljajo iste težave predvsem glede vzdrževanja objektov, šolske opreme, pomanjkanja denarja in učiteljev nckate-rih predmetov. Občina je flnančne težave nekaterih osnovnih šol v prejšnjem šolskent letu nekoliko olajšala z občinskimi sredstvi. Število učencev, ki obiskujejo osnovne šole v občini, že nekaj let upada, prav tako tudi število oddelkov. Vendar pa to počasneje kot število učencev, kar pomeni, da imamo v osnovnih šolah manj učencev v uddelkih kot pred leti. V občini je 21 osnovnih šol, od tega jih je devet samostojnih, tri so cen-tralne, devet pa je podružničnih. Po-družničnih šol je veliko zato, ker je v občini veliko primestnih naselij. Učenci nižjih razredov imajo orga-niziran razredni pouk, pri katerem imajo učenci enega oddelka stalno učilnico. Oddelki na predmetni stop-nji pa imajo skoraj na vseh šolah kabi-netni pouk, pri katerem je za vsak predmet namenjena posebej oprem-ljena učilnica. Kabinetni pouk tako omogoča bolj kakovostno delo za učenje posameznih predmetov. Večina šol v občini ima enoizmen-ski pouk, osnovne šole Vide Pregarc, Martina Krpana, Nove Fužine in So-stro pa imajo tudi popoldansko iz-meno. Sicer pa si tudi na teh šolah prizadevajo za Ie eno izmeno. Pro-blem dvoizmenskega pouka je še naj-bolj očiten na obeh fužinskih osnov-nih šolah. Neustrezno vrednotenje dela učiteliev, ki redno poučuieio v popoldanskem času, v veliki meri prispeva tudi k temu, da učitelji odha-jajo. Na osnovni šoli Vide Pregarc pa bodo imeli le eno izmeno, ko bodo urejeni njeni kletni prostori. Za učence je enoizmenski pouk s stališča kakovosti pouka veliko primernejši, saj je dopoldanski čas namenjen delu, popoldanski pa igri in domačetnu delu. V tem šolskem letu obiskuje os-novne šole v naši občini 7689 učen-cev. To je 350 manj kot prejšnje šol-sko leto, število oddelkov pa so zmanjšali za sedem. Na razredni stop-nji je 3655 učencev, na predmetni pa 4034. V povprečju je v vsakem od-delku 24,5 učenca. V šolskem letu 1990/91 je bilo učencev 8512, v šol-skem letu 1991/92 jih je bilo 8294, v šolskem letu 1992/93 8039, letos pa jih je 7689. Največ učencev je na sa-mostojnih osnovnih šolah (5767), na centralnih jih je 1964. na podružnič-nih pa 258. Upada tudi število učen- cev, vpisanih v prve razrede, saj se jih je letos septembra vpisalo 896, med-tem ko se jih je septembra 1991 vpi-salo 995. Sicer pa je opiema večine osnovnih šol zastarela in ne nudi več vseh mož-nosti za delo po učnem načrtu. V skladu s svojimi finančnimi mož-nostmi osnovne šole sicer dopolnju-jejo opremo za kabinetni pouk tei knjižni for.d za svoje knjižnice, ven-dar to ni dovolj. Opremljanje osnov-nih šol z računalniško opremo v ok-viru projekta PETRA, ki ga vodi re-publiški zavod za šolstvo, ne poteka brez zastojev. Vanj je vključenih pet osnovnih šol, vendar je njihova raču-nalniška oprema že zastarela in ne sledi napredku na tem področju. Zato se je občinski izvršni svet odločil, da bo prihodnje leto bolj dejavno sodelo-val pri opremljanju osnovnih šol z ra-čunalniki. S prenovo kleti na Osnovni šoli Vide Pregarc, ki so jo skoraj že kon-čali. bo šola dobila razdelilno kuhinjo in gospodinjsko učilnico ter še tri do-datne učilnice. Prihodnje leto name-ravajo graditi dvonamensko telovad-nico v Zgornjem Kašlju za potrebe osnovne šole in okoliSkih športnih društev. Zdenko Matoz