GozdVestn 81 (2023) 8-9270 Uvodnik Promocija gozdov in gozdarstva skozi aktivnosti Gozdnega sklada Gozdni sklad je proračunski sklad za gozdove, ki se financira s sredstvi od prodaje lesa iz državnih gozdov. Sredstva iz sklada namenjamo za pridobivanje gozdov, financiranje ukrepov v zasebnih gozdovih na območjih Natura 2000 ter za promocijo gozdov in gozdarstva, rabe lesa in lesnih proizvodov ter gozdne lesne verige. S sredstvi Gozdnega sklada upravlja in z njimi razpolaga Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP). Nacionalni gozdni program, kot osnovni strateški dokument s področja gozdov in goz- darstva, opredeljuje generični cilj promocije in strateškega komuniciranja. Temu sledi program generične promocije gozdov, gozdarstva in gozdno – lesnih verig za posame- zno leto, v katerem MKGP opredeli prioritetne naloge za posamezno leto. Ministrstvo glede na razpoložljiva sredstva načrtuje izvedbo oglaševalskih in promocijskih akcij (npr. predstavitve v medijih, na sejmih), organizacijo ali soorganizacijo izobraževalnih aktivnosti in dogodkov na terenu na temo gozdov, gozdarstva in gozdnih lesnih verig, ki jih izvaja v sodelovanju z deležniki. V zadnjih letih so bile aktivnosti, načrtovane in izvedene v programih generične promocije, osredotočene na vsebine primernega obnašanja v gozdnem prostoru t.i. »Gozdni bonton«. Le te so bile namenjene šolam, vrtcem ter splošni javnosti. V sklopu aktivnosti »Skrbno z gozdom« in »Previdno v gozdu« smo lastnike gozdov tudi opo- zarjali na pomen aktivnega pristopa k trajnostnemu, sonaravnemu in večnamenskemu gospodarjenju z gozdovi za ohranjanje biotske raznovrstnosti in odpornosti gozdov, v času, ko podnebne spremembe in z njimi povezane naravne ujme ogrožajo stabilnost in vitalnost gozdov. Del aktivnosti je bil usmerjen na pravilno in varno delo v gozdu, saj je pri delu v gozdu še vedno preveč nesreč. Nagovarjamo tudi osnovnošolce in dijake srednjih šol k vpisu v izobraževalne programe za pridobitev poklica gozdar na vseh izobraževalnih ravneh, saj so gozdarski poklici že več let uvrščeni med deficitarne poklice. V sklopu Programa generične promocije si prizadevamo tudi za t.i. »Gozdni dialog«, kot najširši okvir strateškega komuniciranja na področju gozdarstva, v katerega se vključuje najširši krog deležnikov. V letih od ustanovitve sklada so aktivnosti, ki so bile financirane iz sklada, pozitivno vplivale na promocijo celotnega gozdarstva ter prispevale k boljši komunikaciji med deležniki s področja gozdov, gozdarstva in gozdnih lesnih verig. Finančno so bili podprti primeri dobrih praks, zlasti s področja rabe lesa in lesnih proizvodov. Zagotovljena so bila sredstva za izdelavo različnih komunikacijskih orodij, kot so promocijski material, tiskovine (zloženke, priročniki) ter promocijske video vsebine. Redno in sistemsko financiranje promocijskih aktivnosti skozi gozdni sklad omogoča uresničevanje cilja, zapisanega v Nacionalnem gozdnem programu o učinkovitem sistemu komuniciranja z lastniki gozdov in javnostmi, za zagotavljanje uspešnega usmerjanja razvoja gozdov. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano