Oznaka poročila: ARRS-RPROG-ZP-2015/30 0 Ш ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROGRAMA (za obdobje 1. 1. 2009 - 31. 12. 2014) A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROGRAMU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem programu Šifra programa P5-0093 Naslov programa Razvoj sistema učinkovite in uspešne javne uprave Development of an Efficient and Effective Public Administration System Vodja programa 2262 Mirko Vintar Obseg raziskovalnih ur (vključno s povečanjem financiranja v letu 2014) 13616 Cenovni razred Trajanje programa 01.2009 - 12.2014 Izvajalci raziskovalnega programa (javne raziskovalne organizacije - JRO in/ali RO s koncesijo) 590 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 5 DRUŽBOSLOVJE 5.04 Upravne in organizacijske vede Družbenoekonomski cilj Družbene vede - RiR financiran iz drugih virov (ne iz SUF) Raziskovalno področje po šifrantu FOS 5 Družbene vede 5.06 Politične vede B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROGRAMA 2.Povzetek raziskovalnega programa1 SLO V obdobju 2009-2014 je bilo delo programske skupine, glede na njeno interdisciplinarno sestavo, kot doslej osredotočeno na tri medsebojno povezane vidike delovanja javne uprave; pravni, ekonomski in informacijsko/organizacijski. Pri izvajanju raziskav smo se po eni strani skušali držati zastavljenega programa, po drugi strani pa slediti novim izzivom, ki so nastali v javnem sektorju po izbruhu finančne in gospodarske krize in ki so po letu 2009 začeli izrazito vplivati na delovanje naše javne uprave. Na pravnem področju smo proučevali cilje in učinke reform v javnem sektorju, s poudarkom na modernizaciji modelov javnega upravljanja s prehodom od hierarhije do participativnega mreženja v družbi. V tem okviru smo analizirali tudi funkcionalno-organizacijske spremembe, predvsem pri razvoju agencij v slovenskem in evropskem prostoru. V okviru javnofinančnega in ekonomskega vidika raziskav PS, smo proučevali naravo neposrednih in posrednih učinkov državne regulacije, predvsem merjenje administrativnih stroškov in bremen izbrane regulacije in iskanju metodologij za vrednotenje različnih aktivnosti povezanih z delovanjem javnega sektorja. Kot rezultat študije primera trajnostnega razvoja, so bili oblikovani parametri merjenja trajnostnega razvoja v kmetijstvu ter določeni indikatorji. Na podlagi le-teh je bil oblikovan indeks trajnostnega razvoja v kmetijstvu za države članice EU. Razvit je bil tudi splošni model na področju učinkovitosti okoljske politike in medsebojnih vplivov med pobranimi dajatvami, doseženimi učinki in uspešnostjo okoljske politike. Poleg tega smo se v obdobju (2009-2014) usmerili v raziskovanje učinkovitosti in uspešnosti delovanja izobraževalnega sistema (in sistema raziskav in razvoja (RiR)) v okviru javnega sektorja novih držav članic in njihove primerjave z državami EU oz OECD. Na področju ocene učinkovitosti IKT na izobraževalni sistem rezultati analize pokažejo, da ima večina držav EU oz. OECD velik potencial za povečanja učinkov in izidov pri uporabi IKT v sistemu izobraževanja. Rezultate raziskave smo objavili tudi v obliki člankov v indeksiranih (SSCI) revijah (COBISS.SI-ID 3932590, 4238254, 4289198, 4313518). V zadnjih treh letih smo intenzivno raziskovali tudi vpliv IKT na organizacijske spremembe v upravi v pogojih e-uprave. Razvili smo nov konceptualni model za opisovanje in formalno ovrednotenje teh sprememb, ki je doživel veliko pozornost strokovne in znanstvene javnosti in ki smo ga tudi predstavili v najviše rangirani reviji obravnavanega področja (Government Information Quaterly) COBISS-ID 4289966. Prav tako smo raziskovali področje zdravstvene informatike ter zdravstvene informacijske sisteme v slovenskem zdravstvu ter ključne dejavnike njihovega razvoja (COBISS-ID 4297390) ANG Within the 2009-2014 period the research group focuses according to its interdisciplinary character on the three interlinked views on public administration functioning i.e.; legal, economic and organisational/informational. In the execution of our research programme we have been trying to follow the initially designed and approved research plan. However after the outburst of a deep financial and economic crisis which affected Slovenian public sector in many drastic ways we have been also trying to address some of the challenges related to this new situation. There have been several focuses of research in legal domain. Mostly we have dedicated our research and publication of research results with regard to Europeanization of Slovene public administration and protection of procedural and other fundamental human rights in relation between authorities and individuals in public law relations. In the field of economics in public sector, research group focused on evaluation of administrative regulation impacts, specially administrative costs and burdens of selected regulation. Within that we wanted to prepare methodology for economic evaluation of different activities connected to public sector. The results of mentioned research showed that regulation quality and quality of public institutions have statistically significant impact on company productivity and therefore competitiveness. We also developed and tested general efficiency model in environmental policy, which use interactions between tax revenues, public expenditures and impacts in the environment. In the area of evaluation of the efficiency of ICT in the education system empirical analyses show that the majority of EU or OECD countries have a great potential to increase the outputs and outcomes with the use of ICT in the education system. In the organizational / information field, we studied the topological and structural properties of different types of networks in the field of administration with the use of methods for social network analysis. (COBISS.SI-ID) 3236526 , 3466414 and 3796142. On the other hand, we also studied the networks of data and document flows between public administration organizations, arising from the provision of public services. In the last three years we have intensively studied the impact of ICT on organizational change in administration in terms of e-government. We developed a new conceptual model for description and formal evaluation of these changes, that attracted a lot of attention from the professional and scientific public, and which was presented in the highest ranked journal in the field (Government Information Quarterly) COBISS.SI-ID 4289966. We have also studied the area of health informatics and health information systems in the Slovenian health care, focusing on the key enabling factors for their development and critical implementation aspects (COBISS.SI-ID 4297390)._ 3.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem programu, (vključno s predloženim dopolnjenim programom dela v primeru povečanja financiranja raziskovalnega programa v letu 2014)2 SLO_ Programska skupina se je v okviru dopolnjenega programa dela osredotočila na proučevanje vplivov finančne in gospodarske krize na delovanje javnega sektorja. V ta namen je bila opravljena primerjalna analiza ukrepov in reform javnega sektorja v izbranih evropskih državah, ki jih je kriza najbolj prizadela. Primerjalna študija je pokazala, da je večina s krizo prizadetih držav že zelo zgodaj po letu 2008 začela izvajati strukturne reforme usmerjene v zmanjševanje obsega in stroškov javnega sektorja ter konsolidacijo javnih financ. Slovenija je v tem pogledu poseben primer, saj pravih strukturnih reform doslej še niti začela ni izvajati. 4.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem programu in zastavljenih raziskovalnih ciljev3 SLO_, Programska skupina ima glede na kompleksnost in razvejanost področja javne uprave, ki jo proučuje iz različnih vidikov njenega delovanja, zelo majhno število financiranih raziskovalnih ur in še to število se je med izvajanjem prorama skrčilo zaradi javno-finančnih težav. Smo pa uspeli v obdobju poročanja pridobiti precej sredstev iz drugih virov predvsem evropskih za komplementarne raziskave, kar je omogočilo, da smo predvideni program v celoti izvedli. 5.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega programa oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine v letu 20144 SLO_ V koledarskem letu 2014 se je sestava programske skupine spremenila v naslednjih točkah: 1. 8. 7. 2014 je Žiga Kotnik (MR) uspešno zaključila svojo doktorski študij. Delovno razmerje mu je s tem prenehalo in prav tako članstvo v JRO. 6.Najpomembnejši znanstveni rezultati programske skupine5 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 4289966 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Organizacijske spremembe uprave v pogojih e-uprave: ponovni pogled v črno skrinjo. ANG E-government and organisational transformation of government Opis SLO Glavni cilj prispevka je raziskati sodvisnost med razvojem e-uprave in organizacijskimi spremembami v organizacijah javnega sektorja in predlagati dopolnjen formalni okvir za opredeljevanje teh sprememb. Članek specificira organizacijske spremembe v dveh dimenzijah; kot globina organizacijskih sprememb glede na hierarhične ravni organizacije (delovno mesto, organizacija, medorganizacijska raven) in naravo teh sprememb (procesi, ljuidje, kultura, strukture) s ključnimi atributi. ANG During the e-government era the role of technology in the transformation of public sector organisations has significantly increased, whereby the relationship between ICT and organisational change in the public sector has become the subject of increasingly intensive research over the last decade. However, an overview of the literature to date indicates that the impacts of e-government on the organisational transformation of administrative structures and processes are still relatively poorly understood and vaguely defined. The main purpose of the paper is therefore the following: (1) to examine the interdependence of e-government development and organisational transformation in public sectororganisations and propose a clearer explanation of ICT's role as a driving force of organisational transformation in further e-government development; and (2) to specify the main characteristics of organisational transformation in the e-government era through the development of a new framework. This framework describes organisational transformation in two dimensions, i.e. the 'depth' and the 'nature' of changes, and specifies the key attributes related to the three typical organisational levels. Objavljeno v JAI Press Inc.; Government information quarterly; 2014; Vol. 31, iss. 1; str. 108-118; Impact Factor: 2.033;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 1.031; A'': 1;A': 1; WoS: NU; Avtorji / Authors: Nograšek Janja, Vintar Mirko Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 2. COBISS ID 3926958 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Relativna učinkovitost izobraževanja in R & R izdatkov v novih državah članicah EU ANG The relative efficiency of education and R&D expenditures in the new EU member states Opis SLO V prispevku poiskušamo meriti relativno učinkovitosti javnega izobraževanja in R & R izdatkov v novih državah članicah EU, v primerjavi z izbranim državami EU (in Hrvaška) ter članicami OECD. Ker so sredstva, namenjena izobraževanju in R & R močno omejena, je treba posebno pozornost nameniti njihovi učinkoviti rabi glede institucionalnih in zakonskih omejitev. Z uporabo neparametrične metode, tj "Data Analysis Envelopment" (DEA), je relativna učinkovitost opredeljena kot odklon od meje učinkovitosti, ki predstavlja največjo moč / izid dosegljiv iz vsakega vhodnega elementa. Analiza učinkovitosti (usmerjena k rezultatom) kaže, da bi med novimi državami članicami EU, države Madžarska, Estonija in Slovenija (v tem zaporedju), lahko bile merilo uspešnosti na področju primarnega, sekundarnega in terciarnega izobraževanja. Po drugi strani, Ciper in Madžarska prevladujeta na področju R & R, čeprav iz različnih razlogov. Empirični rezultati tudi kažejo, da na splošno, nove države članice EU kažejo relativno visoko učinkovitost terciarnega izobraževanja, medtem ko močno zaostajajo na področju učinkovitih ukrepov R&R. ANG The paper attempts to measure relative efficiency in utilizing public education and R&D expenditures in the new EU member states in comparison to the selected EU (plus Croatia) and OECD countries. As resources allocated to education and R&D sector are significantly limited, a special emphasis should be given to their efficient use regarding the institutional and legal constraints. By applying non-parametric methodology, i.e. Data Envelopment Analysis (DEA), a relative efficiency is defined as the deviation from the efficiency frontier which represents the maximum output/outcome attainable from each input level. An analysis of (output-oriented) efficiency measures shows that among the new EU member states Hungary, Estonia and Slovenia seem to be good benchmark countries in the field of primary, secondary and tertiary education, respectively. On the other hand, Cyprus and again Hungary dominate in the field of R&D sector, even if for different reasons. The empirical results also suggest that, in general, new EU member states show relatively high efficiency in tertiary education, while lag well behind in theR&D efficiency measures. Objavljeno v Technika; Journal of business economics and management; 2012; Vol. 13, no. 5; str. 832-848; Impact Factor: 1.881;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 1.062; A': 1; WoS: DI, GY; Avtorji / Authors: Aristovnik Aleksander Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 3. COBISS ID 3466414 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Analiza struktur znanstvenega omrežja na področju e-uprave ANG Analyzing the structure of the EGOV conference community Opis SLO V članku se ukvarjamo z analizo omrežij soavtorstev skupnih člankov objavljenih na najbolj odmevni redni mednarodni konferenci s področja e-uprave EGOV v obdobju od 2005 do 2009. Rezultati analize nam omogočajo ugotoviti seznam najbolj aktivnih raziskovalcev v skupnosti raziskovalcev na področju e-uprave. V nadaljevanju, z uporabo analize vsebin člankov teh avtorjev ter njihovih omrežnih povezav, ugotavljamo najbolj popularne tematike znotraj področja e-uprave. ANG In this paper we use bibliographic data to build and analyze the network of co-authorships of joint papers published at the regular international conference in the field of e-government, EGOV, in the period from 2005 to 2009. Results of the analysis allow us to identify the most active researches in the e-government research community. In the continuation, we combine content analysis and social network analysis methods to identify most popular topics in the field. Objavljeno v Springer; Electronic government; Lecture notes in computer science; 2010; Str. 75-84; Avtorji / Authors: Erman Nuša, Todorovski Ljupčo Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 4. COBISS ID 3497390 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Zmanjševanje administrativnih bremen v okviru programa "boljši predpisi" - primer Slovenije ANG Reducing administrative burdens as part of the "better regulation" programme - the case of Slovenia Opis SLO Članek celovito predstavlja področje administrativnih bremen v evropskem in slovenskem okviru v sklopu programov boljših predpisov. Ti programi stremijo k modernizaciji javne uprave. V prispevku avtorja nadalje oblikujeta model vsebinskih in formalnih zahtev ter načel oz. standardov za dober predpis, upoštevaje merila kakovosti. Prikažeta dosežke v Sloveniji, zlasti na področju odprave administrativnih ovir, poenostavitev, optimizacije in deregulacije. ANG The article comprehensively presents a field of administrative burdens in European and Slovenian context within programs of better regulation. These programs aim to modernize the public administration. The article contains further development of the model of substantive and formal requirements as well as principles and standards for good regulation, taking into account the quality criteria. Authors present the results in Slovenia, especially in the area of administrative barriers elimination, simplification, optimization and deregulation. Objavljeno v Inštitut za lokalno samoupravo in javna naročila; Lex localis; 2010; Letn. 8, št. 4; str. 369-390; Impact Factor: 0.317;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 0.756; WoS: UU, VM; Avtorji / Authors: Virant Grega, Kovač Polonca Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 5. COBISS ID 3932590 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Relativna učinkovitost policijskih uprav v Sloveniji ANG Relative efficiency of police directorates in Slovenia Opis SLO Glavni namen prispevka je prikaz oz. merjenje delovanja slovenske policije s pomočjo neparametrične metodologije. V ta namen je uporabljena tehnika analize ovojnice podatkov (DEA), ki je aplicirana za merjenje relativne učinkovitosti enajstih policijskih uprav (PU) v letu 2010 in primerjava pridobljenih ocen učinkovitosti z letom 2005. Rezultati analize kažejo, da se tehnična učinkovitost med policijskimi upravami znatno razlikuje tudi, ko vključimo zunanje dejavnike, na katere policijske uprave nimajo neposrednega vpliva. Na tej podlagi ugotovimo, da bi lahko večina policijskih uprav v Sloveniji dosegla višjo ravne izložkov, če bi bile v celoti učinkovite. Empirični rezultati analize potrjujejo, da lahko izvedene analize služijo kot pomembno vodilo Generalni policijski upravi (GPU), kako izboljšati učinkovitost poslovanja organizacijskih enot slovenske policije. ANG The main purpose of the paper is to apply a non-parametric methodology for measuring public police performance in Slovenia. The paper considers how previous studies have modelled the role of policing in their specifications of inputs and output. In particular, the multiple-stage Data Envelopment Analysis (DEA) technique is presented and then applied to measure the relative efficiency of police-work-related data for eleven police directorates (PDs) in 2010 and also compared with the efficiency scores in 2005. The data obtained from the police databases is analyzed through the Frontier Analyst 4.0 and SPSS 19.0 statistical package software. The results show that the technical efficiency varies significantly across the police directorates and across the selected years, even when we allow for environmental factors and control for these non-discretionary inputs. Most police directorates in Slovenia could attain a higher output if they were fully efficient. Indeed, all of the in efficient police directorates can learn how to ensure a "good" performance from the efficient ones (i.e. the Maribor PD and the Novo mesto PD) by observing how they are processing their inputs and outputs. Finally, the empirical results of the paper are important indicators of the relative efficiency (or inefficiency) of police directorates that can serve as a guide to the General Police Directorate when further investigating how to enhance the performance efficiency of the various units. Objavljeno v Pergamon; Expert systems with applications; 2013; Vol. 40, iss. 2; str. 820-827; Impact Factor: 1.965;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 1.214; A': 1; WoS: EP, IQ, PE; Avtorji / Authors: Aristovnik Aleksander, Seljak Janko, Mencinger Jernej Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 7.Najpomembnejši družbeno-ekonomski rezultati programske skupine6 Družbeno-ekonomski dosežek 1. COBISS ID 3943086 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Zasnova integriranega modela kazalnikov za vrednotenje politik na področju e-uprave ANG Conceptualization of an integrated indicator model for evaluation of e-government policies Opis SLO Kljub znatnim naložbam v zadnjem desetletju, visoko cenjeni koncept e-uprave v veliki meri ni dosegel pričakovanih rezultatov. Uporaba storitev e-uprave je daleč pod vladnimi pričakovanji, medtem ko so pričakovane koristi v smislu zmanjšanja stroškov in večje učinkovitost javne uprave še vedno v zgodnji fazi. Vsa ta dejstva kažejo, da sta trenutno vrednotenje politik na področju e-uprave in z njim povezano odločanje neprimerna, saj pomanjkanje formalnih postopkov in zanesljivih modelov kazalnikov posledično onemogoča kakovostno načrtovanje in implementacijo politik na področju e-uprave. Članek predstavlja analizo obstoječih modelov kazalnikov za vrednotenje politik na področju e-uprave, identificira značilne vidike in ravni vrednotenja ter konceptualizira integriran model kazalnikov za vrednotenje politik na področju e-uprave. Analiza nudi vpogled v trenutno ocenjevalno prakso, omogoča odkrivanje pomanjkljivosti znotraj obstoječih pristopov ter zagotavlja pomemben prispevek k razvoju uporabnih modelov kazalnikov, ki nudijo boljšo podporo vrednotenju politik na področju e-uprave. ANG Notwithstanding the considerable investments in the last decade, highly praised concept of e-government has largely failed to achieve the expected results. Consumption of e-government services is far below government anticipations, while the expected benefits in terms of cost reduction and greater effectiveness of public administration are still in early stages. All these facts suggest that current evaluation of e-government policies and related decision-making is inadequate, whereas lacking formal procedures and reliable indicator models consequently results in poor quality planning and implementation of e-government policies. Paper presents an analysis of existing indicator models for evaluation of e-government policies, identifies characteristic evaluation aspects and evaluation levels and conceptualizes an integrated indicator model for evaluation of e-government policies. Analysis offers an insight into the current evaluation practice, enables detection of its deficiencies and provides a significant contribution to the development of applicable indicator models facilitating more evidencebased evaluation of e-government policies. Šifra C.02 Uredništvo nacionalne monografije Objavljeno v EGPA; EGPA Annual Conference, Bergen, Norway, 5.-8. september, 2012; 2012; Avtorji / Authors: Stanimirović Dalibor, Leben Anamarija, Jukić Tina, Vintar Mirko Tipologija 1.08 Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci 2. COBISS ID 269092608 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Sodobni pristopi, metrike in kazalniki za spremljanje in vrednotenje javnih politik ANG Modern approaches, metrics and indicators for monitoring and evaluating public policies. Knjiga povzema in predstavlja izbrane pristope, metrike in indikatorje za Opis SLO vrednotenje, evalvacijo politik e-uprave. Knjiga je rezultat dvodnevne mednarodne delavnice vabljenih ekspertov iz različnih držav, ki je potekala oktobra 2012 v Ljubljani. ANG In the book some selected approaches, metrics and indicators for evaluation of e-government policies have been presented and evaluated. Chapters of the book are based on the results of the international workshop which has been organised in October 2012 in Ljubljana and attended by teh 30 invited experts from different countries. Šifra C.02 Uredništvo nacionalne monografije Objavljeno v Fakulteta za upravo; 2013; XXXI, 327 str.; Avtorji / Authors: Vintar Mirko, Aristovnik Aleksander, Todorovski Ljupčo Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 3. COBISS ID 4114094 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Preteklost, sedanjost in prihodnost javne uprave v Srednji in Vzhodni Evropi ANG The past, present and the future of public administration in Central and Eastern Europe Opis SLO Znanstvena monografija na več kot 400 straneh povzema in predstavlja rezultate raziskav in poglede najuglednješih raziskovalcev in strokovnjakov za javno upravo iz več kot 20 držav in različnih mednarosnih insitucij, ki se ukvarjajo z razvojem javne uprave. Glavni namen knjige je na strnjen način predstaviti glavne značilnosti reform javnega sektorja v S-V Evropi od začetka 90 tih let dalje in predstaviti možne smeri nadalnjega razvoja. ANG This publication on more than 400 pages summarises results of research and thinking of the most prominent scholars in the field of public administration from more than 20 countries and numerous international organisations. The main aim of the book is to present the main characteristics of PA reforms in central and Eastern Europe since 1991, current situation in thze selected countries and possible trajectories for the future. Šifra C.01 Uredništvo tujega/mednarodnega zbornika/knjige Objavljeno v NISPAcee Press; 2013; 471 str. A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Vintar Mirko Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 4. COBISS ID 268748032 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Ustvarjalnost, odprtost in strokovnost - uresničljivi cilji delovanja javnega sektorja? ANG Creativity, openness and professionalism - realistic goals of public sectors performance Opis SLO Člani programske skupine so sodelovali pri organizaciji in izvedbi mednarodne konference z preko 200 udeleženci v septembru 2013 v Ljubljani ANG Members of the research group organised traditional international conference (organized every year) with over 200 partipants in September 2013 in Ljubljana. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v Fakulteta za upravo; 2013; 1 USB ključ; Avtorji / Authors: Setnikar-Cankar Stanka Tipologija 2.32 Zbornik recenziranih znanstvenih prispevkov na domači konferenci 8.Drugi pomembni rezultati programske skupine7 Člani programske skupine so zelo uspešno delovali tudi v mednarodnem znanstvenem okolju ter bili aktivno vključeni v delovanje in vodenje številnih mednarodnih znanstvenih organizacij in konferenc, kot denimo: Vodja programske skupine prof. dr. Mirko Vintar je bil leta 2012 izvoljen za člana upravnega odbora mednarodne mreže šol in inštitutov za javno upravo NISPAcee (Network of Schools and Institutes) s sedežem v Bratislavi. Od leta 2012-2014 pa je bil izvoljen tudi za predsednika te mednarodne organizacije. Leta 2014 je bil vodja programske skupine prof.dr. Mirko Vintar izvoljen tudi za predsedujočega evropski agenciji za akreditacijo študijskih progamov s področja javne uprave in javnega menedžmenta. Prof.dr. Ljupčo Todorovski je od leta 2010-2014 vodil raziskovalno delovno skupino za področje e-uprave delujočo v okviru mednarodne organizacije NISPAcee. 9.Pomen raziskovalnih rezultatov programske skupine8 9.1.Pomen za razvoj znanosti9 SLO_ Programska skupina je delovala na vrsti izbranih in medsebojno povezanih področij. Med rezultati raziskav velja izpostaviti prispevek k boljšemu razumevanju metod vrednotenja neposrednih in posrednih učinkov državne regulacije, predvsem merjenja administrativnih stroškov in bremen izbrane regulacije. Rezultati omenjenih raziskav so pokazali, da kakovost regulative in institucij, ki jo izvajajo, pomembno vpliva na produktivnost podjetij. Razvit je bil tudi splošni model za vrednotenje učinkovitosti okoljske politike in medsebojnih vplivov med pobranimi dajatvami, doseženimi učinki ter uspešnostjo okoljske politike. Raziskovanje učinkovitosti in uspešnosti delovanja izobraževalnega sistema pa pokaže, da je relativno povprečen učinek oz. izid na področju izobraževanja v večini novih držav članic EU (vključno s Slovenijo) dosežen z relativno visokimi vložki, tako da je učinkovitost porabljenih javnih sredstev relativno nizka. Vpeljali smo nov pristop k proučevanju topoloških in strukturnih lastnosti različnih vrst omrežij na področju uprave z uporabo metod analize socialnih omrežij. Pristop bi lahko bisveno pripomogel k optimizaciji pretoka informacij in dokumentov med različnimi deležniki v upravi in njenim okoljem. Poleg tega smo razvili nov konceptualni model za opisovanje in formalno ovrednotenje organizacijskih sprememb, ki jih povzroča intenzivna uporaba IKT v upravi in razvoj e-uprave. ANG Programme group has worked on a range of selected and interrelated areas. During the research results are worth mentioning contribution to a better understanding of the valuation methods of direct and indirect effects of state regulation, particularly for measuring administrative costs and burdens of the selected control. The results of these studies showed that the quality of regulations and institutions that is implemented, have a significant impact on business productivity. The general model was also developed for evaluating the effectiveness of environmental policy and the interactions between charges levied, achieved effects and effectiveness of environmental policies. Exploring the effectiveness and efficiency of the education system shows that the average relative effect or outcome in the field of education in most new EU member states (including Slovenia) is reached with a relatively high inputs, so that the efficiency of public funds used is relatively low. We have introduced a new approach to the study of topological and structural characteristics of different types of networks in the field of administration through the use of methods of analysis of social networks. The approach could significantly help to optimize the flow of information and documents between the various stakeholders in the administration and its environment. In addition, we developed a new conceptual model for describing and formal evaluation of organizational changes caused by the intensive use of ICT in administration and development of e-government. 9.2.Pomen za razvoj Slovenije10 SLO_ Na vseh področjih, ki jih je programska skupina raziskovala izkazuje delovanje organov in organizacij javne uprave v Sloveniji celo vrsto šibkosti in pomanjkljivosti. V Sloveniji imamo še vedno zelo velike probleme z velikimi administrativnimi bremeni in stroški za podjetja, neučinkovito okoljsko in izobraževalno politiko. Ocenjujemo, da bi lahko uporaba novih spoznanj, metod in pristopov pomembno prispevala k povečevanju uspešnosti delovanja posameznih segmentov javne uprave. ANG_ In all areas covered by the resarch program group, we noticed a whole series of weaknesses and shortcomings in the functioning of bodies and organizations of public administration in Slovenia. In Slovenia we still have very big problems with large administrative burdens and costs for businesses, ineffective environmental and educational policy. We believe that the use of new knowledge, methods and approaches contributed significantly to increasing the performance of the individual segments of the public administration. lO.Zaključena mentorstva članov programske skupine pri vzgoji kadrov v obdobju 1.1.2009-31.12.201411 10.1. Diplome12 vrsta usposabljanja število diplom bolonjski program -1. stopnja 620 bolonjski program - II. stopnja 152 univerzitetni (stari) program 365 10.2. Magisterij znanosti in doktorat znanosti13 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. MR 32754 Dalibor Stanimirović o ® □ 0 Jožica Peterka-Novak o ® □ 31026 Tina Sever o ® □ 30813 Nuša Erman O ® 0 0 Tomaž Lavrič o ® □ 19482 Andreja Kvas o ® □ 31028 Tatjana Jovanović o ® □ 0 Samanta Petohleb Černe o ® □ 28239 Tina Jukić o ® 0 0 Karmen Vezjak o ® □ 0 Lana Kodrić o ® □ 0 Franc Pozderec o ® □ 0 Mimoza Bogdanoska-Jov o ® □ 20936 Mitja Dečman o ® □ 32246 Janja Nograšek o ® 0 33132 Žiga Kotnik o ® 0 0 Anita Reich ® o □ 0 Slavko Škerlak ® o □ 0 Gregor Rigler ® o □ 0 Karl Vertovšek ® o □ 0 Klavdija Duler ® o □ 0 Alenka Kozar ® o □ 0 Matevž Meze ® o □ 0 Maja Žibert ® o □ 0 Anžin Matovski ® o □ 0 Nataša Šinkovec ® o □ 0 Barbara Simčič Veličkov ® o □ 0 Tina Aupič ® o □ 0 Žiga Benedičič ® o □ 0 Alenka Meglič ® o □ 0 Ingrid Kobal ® o □ 31027 Veronika Petkovšek ® o □ 0 Aleš Konstantinović ® o □ 0 Polona Fakin ® o □ 0 Slavko Bokan ® o □ 0 Milena Hvala ® o □ 0 Gordana Mikunovič ® o □ 0 Sanja Živković ® o □ 0 Helena Mučič ® o □ 0 Martin Poteko ® o □ 0 Matej ka Kosec ® o □ 0 Olga Rojc ® o □ 0 Maja Godec ® o □ 0 Barbara Gruden ® o □ 0 Petra Pate ® o □ 0 Klemen Selan ® o □ 0 Ivan Kopina ® o □ 0 Jasmina Velagič ® o □ 0 Samo Stanič ® o □ 0 Gabrijela Mlinar ® o □ 0 Darko Repenšek ® o □ 0 Tjaša Borovnik ® o □ 0 Nataša Sluga ® o □ 0 Miran Stanič ® o □ 0 Rija Srkoč ® o □ 0 Ksenija Oblak ® o □ 0 Mojca Lazar ® o □ 0 Mateja Hochstätter ® o □ 0 Marjetka Lipec 0 o □ 0 Elena Zavadlav Ušaj 0 o □ 0 Sonja Dernjač 0 o □ 0 Urška Lazar 0 o □ 0 Jožica Blatnik 0 0 □ 0 Maša Roth 0 o □ 0 Karmen Grandošek 0 o □ 32590 Jernej Buzeti 0 o □ 0 Zvezdana Kraševec 0 o □ 31078 Barbara Leskovšek 0 o □ 0 Katja Sinkovič 0 o □ 0 Nuša Orel 0 o □ 0 Anita Kozel 0 o □ 0 Bernarda Ronutti 0 o □ 0 Marjana Potočnik 0 o □ 0 Majda Bevk 0 o □ 0 Robert Martinčič 0 o □ 0 Andrej Pungartnik 0 o □ Legenda: Mag. - Znanstveni magisterij Dr. - Doktorat znanosti MR - mladi raziskovalec ll.Pretok mladih raziskovalcev - zaposlitev po zaključenem usposabljanju14 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. Zaposlitev 33132 Žiga Kotnik o 0 D - Javni zavod v Legenda zaposlitev: A - visokošolski in javni raziskovalni zavodi B - gospodarstvo C - javna uprava D - družbene dejavnosti E - tujina F - drugo 12.Vključenost raziskovalcev iz podjetij in gostovanje raziskovalcev, podoktorandov ter študentov iz tujine, daljše od enega meseca, v obdobju 1.1.2009-31.12.2014 Šifra raziskovalca Ime in priimek Sodelovanje v programski skupini Število mesecev 1 v Legenda sodelovanja v programski skupini: A - raziskovalec/strokovnjak iz podjetja B - uveljavljeni raziskovalec iz tujine C - študent - doktorand iz tujine D - podoktorand iz tujine 13.Vključevanje v raziskovalne programe Evropske unije in v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje v obdobju 1.1.2009-31.12.201415 SLO_ IDEAL-EU: Integrating the Drivers of e-Participation at Regional Level in Europe, evropski raziskovalni projekt v okviru 7. Okvirnega programa Obdobje: 2008-2010 Vodja: doc. dr. Ljupčo Todorovski Sodelavci: doc. dr. Ljupčo Todorovski, asist. mag. Mateja Kunstelj, prof. dr. Mirko Vintar Naročnik: Evropska komisija OneStopGov - A life-event oriented framework and platform for one-stop Government; EU - FP6-2004-IST-4 Obdobje: 1. 1. 2006 - 31. 3. 2009 Partnerji: 10 partnerjev iz 6-ih držav; UL Fakulteta za upravo je vodilni raziskovalni partner. Lokalni koordinator projekta je prof. dr. Mirko Vintar. IMPACT: International Master on Public Administration and the Coordination of Transition (7. OP) Obdobje: 1. 10. 2008 - 1. 10. 2011 Lokalni koordinator projekta je prof. dr. Mirko Vintar. Euro Learning for Public Administration (EL4PA) - Leonardo da Vinci, Koordinator: Forser Obdobje: 2008 - 2010 Lokalni koordinator projekta: prof. dr. Stanka Setnikar Cankar Sodelavci: dr. Nina Tomaževič, dr. Primož Pevcin, Veronika Petkovšek, Tina Sever, dr. Aleksander Aristovnik, mag.Iztok Rakar, dr. Maja Klun Naročnik: Evropska skupnost VŽU Transfrontier Euro-Institut Network (TEIN) - Leonardo da Vinci Koordinator: Euro Institut Obdobje: 2010 - 2012 Lokalni koordinator projekta: prof. dr. Stanka Setnikar Cankar Sodelavci: Tina Sever, Veronika^ Petkovšek Naročnik: Evropska skupnost VŽU Conversion Courses for Unemployed Graduates in Serbia - Concur št. 145009-TEMPUS-RS-JPHES (20084576) Naročnik:: Evropska Komisija Lokalni koordinator projekta: prof. dr. Srečko Devjak Obdobje: 2010-2012 Creativity and Innovation for Public Administration (NEXT4PA); nosilec projekta: Forser (italija). Vodja projekta na UL, FU: prof. dr. Stanka Setnikar Cankar. Naročnik: Evropska Komisija PAT (Professionalizing actors of transfrontier cooperation) adaptation of selected tools within the TEIN (transfrontier Euro-Institut Network); nosilec projekta: Euro-institut (Nemčija). Vodja projekta na UL, FU: prof. dr. Stanka Setnikar Cankar. INODEL - Izboljševanje delovnega okolja z inovativnimi rešitvami; nosilec projekta: UL, Fakulteta za upravo. Vodja projekta: doc. dr. Janez Stare. Naslov raziskave: Vrednotenje učinkov projektov e-uprave v okviru operacije e-uprava Naročnik: Ministrstvo za javno upravo Vodja projekta: prof. dr. Mirko VINTAR Sodelavci: Tina Jukič, Dalibor Stanimirovič Trajanje: 08.2010 - 11.2010 Naslov raziskave: Merjenje zadovoljstva strank e-uprave Naročnik: Ministrstvo za javno upravo Vodja projekta: prof. dr. Mirko VINTAR Sodelavci: mag. Mateja Kunstelj, dr. Mitja Dečman, Jernej Kozlevčar, mag. Darja Drnovšek, UE Zagorje, Tina Jukič, Kristina Gorza, Maja Zupančič, Herman Izak, CATI d.o.o. Trajanje: 6.8.2004 - 6.8.2006 Naslov: Analiza zadovoljstva s klicnim centrom za pomoč uporabnikom portala e-Uprava Vodja: prof. dr. Mirko Vintar Naročnik: Ministrstvo za javno upravo, Direktorat za e-upravo in upravne procese Trajanje: 2008 - 1. Administrative Capacity-Building in the Danube Region; nosilec projekta: Badenwürternberg (Nemčija). Vodja projekta na UL, FU: prof. dr. Stanka Setnikar Cankar. 2. Creativity and Innovation for Public Administration (NEXT4PA); nosilec projekta: Forser (italija). Vodja projekta na UL, FU: prof. dr. Stanka Setnikar Cankar. 3. PAT (Professionalizing actors of transfrontier cooperation) adaptation of selected tools within the TEIN (transfrontier Euro-Institut Network); nosilec projekta: Euroinstitut (Nemčija). Vodja projekta na UL, FU: prof. dr. Stanka Setnikar Cankar. 4. INODEL - Izboljševanje delovnega okolja z inovativnimi rešitvami; nosilec projekta: UL, Fakulteta za upravo. Vodja projekta: doc. dr. Janez Stare. - analiza zadovoljstva s klicnim centrom za pomoč uporabnikom portala e-Uprava Vodja: prof. dr. Mirko Vintar Sodelavci: asist. mag. Mateja Kunstelj, prof. dr. Mirko Vintar Naročnik: Ministrstvo za javno upravo, Direktorat za e-upravo in upravne procese - modularno usposabljanje vodilnih funkcionarjev in uslužbencev v slovenski upravi v okviru dveh modulov - Management in Evropske zadeve (v letih 2001-2002), - modularno usposabljanje o sodobni javni upravi za kosovske vodilne funkcionarje in javne uslužbence (24 delovnih dni, 2003), - seminarji o novostih iz upravnega postopka, - delavnice o pripravi aktov v upravnih postopkih, - seminarji in delavnice o modelu CAF - Skupnem ocenjevalnem okviru za organizacije v javnem sektorju 14.Vključenost v projekte za uporabnike, ki so v obdobju trajanja raziskovalnega programa (1.1.2009-31.12.2014) potekali izven financiranja ARRS16 SLO Projekt Upravna svetovalnica je nastal kot skupna aktivnost Fakultete za upravo in Ministrstva RS za javno upravo, katere cilj je poenotiti poslovanje organov v upravnih postopkih in upravnem poslovanju, kot jih določata Zakon o splošnem upravnem postopku (Ur. l. RS, št. 80/99 in novele, ZUP) in Uredba o upravnem poslovanju (Ur. l. RS, št. 20/05 in novele, UUP). Analize upravne in sodne prakse namreč kažejo, da se ob rabi ZUP in UUP v praksi oziroma posamičnih primerih pojavljajo različna tolmačenja, kar pomeni nižjo stopnjo zakonitosti. Poleg tega je cilj Upravne svetovalnice omogočiti predvsem uradnim osebam, ki vodijo upravne postopke, izmenjavo strokovnih izkušenj, katerih posledica bo morda tudi ustrezna sprememba ZUP ali UUP. Člani programske skupine so ključni akterji tega projekta. 15.Ocena tehnološke zrelosti rezultatov raziskovalnega programa in možnosti za njihovo implementacijo v praksi (točka ni namenjena raziskovalnim programom s področij humanističnih ved)17 SLO_ Večina raziskovalnih rezultatov je aplikativne narave, torej jih je mogoče aplicirati v različne segmente javne uprave takoj, nekateri se pa tudi že uporabljajo. 16.Ocenite, ali bi doseženi rezultati v okviru programa lahko vodili do ustanovitve spin-off podjetja, kolikšen finančni vložek bi zahteval ta korak ter kakšno infrastrukturo in opremo bi potrebovali možnost ustanovitve spin-off podjetja DA NE potrebni finančni vložek EUR ocena potrebne infrastrukture in opreme!8 17.Izjemni dosežek v letu 201419 17.1. Izjemni znanstveni dosežek E-government and organisational transformation of government: Black box revisited. JAI Press Inc.; Government information quarterly; 2014; Vol. 31, iss. 1; str. 108-118; Impact Factor: 2.033;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 1.031; A'': 1;A': 1; WoS: NU; Avtorji / Authors: Nograšek Janja, Vintar Mirko Članek je objavljen v najvišje rangirani reviji področja. 17.2. Izjemni družbeno-ekonomski dosežek C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni; • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja in obdelavo teh podatkov za evidence ARRS; • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v papirnati obliki; • so z vsebino poročila seznanjeni in se strinjajo vsi izvajalci raziskovalnega programa. Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba vodja raziskovalnega programa: matične RO (JRO in/ali RO s in koncesijo): Univerza v Ljubljani, Fakulteta za Mirko Vintar upravo ŽIG Kraj in datum: Ljubljana |l6.3.2015 Oznaka poročila: ARRS-RPROG-ZP-2015/30 1 Napišite povzetek raziskovalnega programa v slovenskem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki - približno pol strani, velikost pisave 11) in angleškem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki - približno pol strani, velikost pisave 11). Nazaj 2 Napišite kratko vsebinsko poročilo, v katerem predstavite raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega programa in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. V primeru odobrenega povečanja obsega financiranja raziskovalnega programa v letu 2014 mora poročilo o realizaciji programa dela zajemati predložen program dela ob prijavi in predložen dopolnjen program dela v letu 2014. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikosti pisave 11). Nazaj 3 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa dela raziskovalnega programa, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega programa oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine v zadnjem letu izvajanja raziskovalnega programa, napišite obrazložitev. V primeru, da sprememb ni bilo, navedite: "Ni bilo sprememb.". Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 5 Navedite znanstvene dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru izvajanja raziskovalnega programa. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja programa vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 6 Navedite družbeno-ekonomske dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru izvajanja raziskovalnega programa. Družbeno-ekonomski dosežek iz obdobja izvajanja programa vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbeno-ekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno-ekonomskega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS ID zato ni enoznačen, izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. prehod mlajših sodelavcev v gospodarstvo na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovitev podjetja kot rezultat programa ... - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 7 Navedite rezultate raziskovalnega programa iz obdobja izvajanja programa v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ker se ga v sistemu COBISS ne vodi). Največ 2.000 znakov vključno s presledki (približno 1/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 8 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://www.sicris.si/ za posamezen program, ki je predmet poročanja. Nazaj 9 Največ 4.000 znakov vključno s presledki (približno 2/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 10 Največ 4.000 znakov vključno s presledki (približno 2/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 11 Upoštevajo se le tiste diplome, magisteriji znanosti in doktorati znanosti (zaključene/i v obdobju 1.1.2009-31.12.2014), pri katerih so kot mentorji sodelovali člani programske skupine. Nazaj 12 Vpišite število opravljenih diplom v času izvajanja raziskovalnega programa glede na vrsto usposabljanja. Nazaj 13 Vpišite šifro raziskovalca in/ali ime in priimek osebe, ki je v času izvajanja raziskovalnega programa pridobila naziv magister znanosti in/ali doktor znanosti ter označite doseženo izobrazbo. V primeru, da se je oseba usposabljala po programu Mladi raziskovalci, označite "MR". Nazaj 14 Za mlade raziskovalce, ki ste jih navedli v tabeli 11.2. točke (usposabljanje so uspešno zaključili v obdobju od 1.1.2009 do 31.12.2014), izberite oz. označite, kje so se zaposlili po zaključenem usposabljanju. Nazaj 15 Navedite naslove projektov in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 16 Navedite naslove projektov, ki ne sodijo v okvir financiranja ARRS (npr: industrijski projekti, projekti za druge naročnike, državno upravo, občine idr.) in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 17 Opišite možnosti za uporabo rezultatov v praksi. Opišite izdelke oziroma tehnologijo in potencialne trge oziroma tržne niše, v katere sodijo. Ocenite dodano vrednost izdelkov, katerih osnova je znanje, razvito v okviru programa oziroma dodano vrednost na zaposlenega, če jo je mogoče oceniti (npr. v primerih, ko je rezultat izboljšava obstoječih tehnologij oziroma izdelkov). Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 18 Največ 1.000 znakov vključno s presledki (približno 1/6 strani, velikost pisave 11) Nazaj 19 Navedite en izjemni znanstveni dosežek in/ali en izjemni družbeno-ekonomski dosežek raziskovalnega programa v letu 2014 (največ 1000 znakov, vključno s presledki, velikost pisave 11). Za dosežek pripravite diapozitiv, ki vsebuje sliko ali drugo slikovno gradivo v zvezi z izjemnim dosežkom (velikost pisave najmanj 16, približno pol strani) in opis izjemnega dosežka (velikost pisave 12, približno pol strani). Diapozitiv/-a priložite kot priponko/-i k temu poročilu. Vzorec diapozitiva je objavljen na spletni strani ARRS http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/, predstavitve dosežkov za pretekla leta pa so objavljena na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/analize/dosez/. Nazaj Obrazec: ARRS-RPROG-ZP/2015 v1.00b 5F-1C-23-CE-A3-35-1D-64-5D-6B-BD-8F-E5-76-5E-3B-4A-ED-9E-D1