----- 478 ----- Obrtnijske raznoterosti. Železnica Novomesto-Brežice. Neki inženir Faber ima že več časa vladno dopuščenje, da dela načrte, kako bi se izpeljala železnica iz Novegamesta na Brežice ali prek Sa-mobora v dosego zveze z južno železnico. Da je železnica od Novegamesta dalje proti Zagrebu potrebna, o tem je svet že davno prepričan: 1. se dolenjska železnica nikakor ne sme v Novemmestu končati, ker se ta proga premalo izplača, 2, treba je še krajše zveze z Zagrebom na Ljubljano in obratno. Baš ta železniška zveza čez Novomesto bi bila pa za kacih deset milj krajši, nego je sedanja čez Zidani most. Tudi je druge zveze med tema mestoma še radi tega želeti, ker je proga Zidani most-Ljubljana včasih radi elementarnih nezgod (snežni in zemeljski plazovi) za kolikor toliko časa neporabna. — Kedar se pa bode gradila železna cesta od Novegamesta po krški dolini na krško polje, išče naj se zveza z južno železnico v bližini postaje Krško-Videm, in to iz sledečih razlogov: 1. Sava je pri Krškem najožja, torej bode tu železni most dosti krajši; 2. v bližini Brežic sta dokaj' strm klanee v in hrib pri Cetežu, kar bi železnico mnogo podražila; 3 utegne na ta način izpeljana železnica veliko manj mostov rabiti, in se vendar dotikati več ljudnatih krajev na pr. Št. Jerneja, Kostanjevice, Krškega, Vidma. Ker se namerava v Novem mestu čez Krko nov Železni most delati in ker bode takega v kratkem tudi v Krškem treba (sedanji leseni že precej peša), zato bi se znabiti vprašanje o tej železni progi in o novih potrebnih železnih mostih moglo skupno rešiti. To zaievo priporočamo posebno dolenjskim poslancem v kranjskem deželnem zboru.