Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina tel: (05) 37 34 750 fax: (05) 37 34 754 OBVESTILA MAREC 2021 AKTUALNO Opomnik: POROČILO O EMBALAŽI NOVI PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA IN DRUŽBENIKA Nova zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za prispevke za socialno varnost samostojnega podjetnika je od februarja 2021 dalje 1.113,72€ (60% povprečne plače za leto 2020, ki je 1.856,20€). Najnižja osnova za socialno varnost družbenika, ki je poslovodna oseba (zavarovalna podlaga 040) je od februarja 2021 dalje 1.670,58€ (90% povprečne letne plače za leto 2020, ki je 1.856,20€), Najvišja osnova za prispevke samostojnega podjetnika in družbenika je od februarja 2021 dalje 6.496,70€ (3,5 kratnik PP 2020 ). Višina prispevkov Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnika plačuje od februarja 2021 dalje, so v višini 425,53€. Najnižji prispevki za socialno varnost družbenika, ki je poslovodna oseba (zavarovalna podlaga 040) je od februarja 2021 v višini 638,16 €. Najvišji prispevki samostojnega podjetnika in družbenika so od februarja 2021 dalje 2.481,75€. Opomnik: DAVČNI OBRAČUN Rok 31.marec 2021 Davčni zavezanci morajo do 31. marca 2021 pripraviti obračun davka od dohodkov pravnih oseb in obračun davka od dohodkov iz dejavnosti za leto 2020. Ob pripravi zaključnega računa morate preveriti izpolnjevanje pogojev za morebitno prejeto državno pomoč po interventni zakonodaji. Rok 31.marec 2021 Na osnovi Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo, je potrebno oddati letno poročilo o embalaži in odpadni embalaži, ki mora vsebovati podatke o: − masi embalaže, dane v promet v preteklem koledarskem letu, ločeno po vrstah embalaže in embalažnem materialu (papir in karton, plastika, les, kovine, steklo in drugo, kot npr. keramika, tekstil ali material biološkega izvora). − načinu izpolnjevanja obveznosti ravnanja z odpadno embalažo v preteklem koledarskem letu (skupni ali individualni sistem ravnanja z odpadno embalažo) − osebnem imenu in naslovu oziroma firmi in sedežu ter matični številki družbe za ravnanje z odpadno embalažo, s katero ste imeli v preteklem koledarskem letu sklenjeno pogodbo, Aplikacijo za poročanje in več informacij najdete na spletni povezavi Sporočanje podatkov v zvezi z embalažo Spletna delavnica EMBALAŽA, ODPADKI, KROŽNO GOSPODARSTVO O obveznostih glede odpadne embalaže in poročanju je organizirana tudi brezplačni spletna delavnica, ki bo v torek 9.3.2021 ob 10.uri z naslednjo vsebino: − Zahteve, ki jih morajo izpolnjevati povzročitelji po posameznih vrstah odpadkov: − Embalaža - razlage glede na Uredbo, kdo je embaler, kaj je servisna embalaža, kdo je pridobitelj embaliranega blaga oz. servisne embalaže, kdo je proizvajalec oz. pridobitelj servisne embalaže − Krožno gospodarstvo - zmanjšanje količine odpadkov in prednosti, priložnosti, primeri dobre prakse Na osnovi prijave boste prejeli povezavo za spletni seminar Povezava - prijava ( janja.oozc@gmail.com) PREDLOG OZS ZA PKP9 OZS je na vlado naslovila 25 predlogov k PKP9 Izpostavljamo nekaj ključnih: Povračilo stroškov za obvezna testiranja − v celoti se zagotovi sredstva za pokrivanje stroškov obveznega testiranja, in sicer do preklica epidemije − poenotenje cen testiranja različnih javnih zavodov po Sloveniji. Regres za letni dopust za leto 2021 naj krije država Zaradi epidemije COVID-19 je močno prizadeta likvidnost številnih slovenskih podjetij, ki le stežka zagotavljajo potrebna likvidna sredstva za stroške dela. Ker delodajalci nimajo likvidnostnih sredstev, naj regres za letni dopust za leto 2021 delavcem plača država. Mesečni temeljni dohodek za tiste, ki so registrirali dejavnost po 1. 9. 2020 Ukrep pridobitve temeljnega dohodka je podaljšan do 31. 3. 2021. Vendar so do njega upravičeni le samozaposleni, ki so pričeli z opravljanjem dejavnosti do 1. 9. 2020. Do temeljnega dohodka naj bodo upravičeni samozaposleni, ki so bili registrirani najkasneje na dan 1. 1. 2021. Pogoj za pridobitev temeljnega dohodka je upad čistih prihodkov od prodaje (več kot 20%) v prvem kvartalu 2021 v primerjavi s prvim kvartalom v 2019. Podaljšanje obstoječih moratorijev na kredite Kmalu poteče moratorij na kredite, kar zbuja skrb zlasti tistim, ki jim je z odlokom še vedno prepovedano opravljanje dejavnosti (gostinstvo in turizem). Predlagan je sistemski ukrep, ki bi podaljšal moratorij za dodatnih 12 mesecev, če ne vsem, pa vsaj tistim, ki ne smejo opravljati dejavnost. Ostali predlogi − da so do ukrepov pomoči upravičeni vsi, razen davčnih dolžnikov pred 13. 3. 2020 − da se vse davčne dajatve in prispevki brezpogojno in brezobrestno odloži in da se s tem prav tako ne omeji upravičenosti do ukrepov pomoči. − delodajalcem naj se zaradi likvidnostnih težav omogoči daljše obdobje za izplačilo odpravnine oziroma in možnost obročnega odplačila − pri kritju fiksnih stroškov je predlagana razširitev lestvice − ukrepi aktivne politike zaposlovanja in ukrepi pomoči po interventnih zakonih naj se ne izključujejo − državna pomoč (čakanje na delo, subvencioniranje skrajšanega delovnega časa, višja sila in karantena) naj se povrne direktno delavcu, z namenom, da delodajalci ne zalagajo svojih sredstev in potem predolgo čakajo na povrnitev s strani države. − predlog, da tistim podjetjem, ki kljub epidemiji poslujejo uspešno, ne bi bilo treba vračati državne pomoči, ampak naj ta sredstva namenijo za razvoj podjetja in nagrade zaposlenim. − da se najemnikom nepremičnin v zasebni lasti krije višje nadomestilo v sklopu mesečnih fiksnih stroškov ali pa se jim povrne celotno najemnino na podlagi dokazila o plačilu. Gostincem naj se povrne nadomestilo za poslovno škodo Sekcija za gostinstvo in turizem pri OZS je nenehno opozarjala in spraševala MGRT, zakaj gostinski lokali ne bi mogli poslovati na enak način kot menze v podjetjih. Odgovor MGRT je bil vselej enak, namreč, da gostinci teh storitev ne smejo opravljati. Prepričani smo, da je bila storjena napaka MGRT pri tolmačenju odlokov. Gostinci morajo biti upravičeni do nadomestila za škodo, ki je bila gostincem storjena. V PKP9 naj se gostincem povrne nadomestilo za poslovno škodo, ki jim je bila povzročena v času prepovedi opravljanja storitev v B2B segmentu. Zaradi napačnih interpretacij odlokov in navodil MGRT namreč gostinci v minulih petih mesecih niso poslovali s podjetji (B2B), čeprav bi lahko. BODITE OBVEŠČENI Sporočite svoj e-naslov, da vas informiramo o novostih in obveznostih Odloki, povezani z epidemijo COVID-19 se pogosto spreminjajo, zato spremljajte obvestila, prejeta po elektronski pošti in objavljena na spletni strani OZS www.ozs.si, da ne zamudite rokov za nadomestila, refundacije, olajšave... ZAKONODAJA UGOTAVLJANJE ZNIŽANJA PRIHODKOV PO INTERVENTNIH ZAKONIH Nadomestila za čakanje na delo Pravilnik o merilih sorazmernosti pri pogoju ugotavljanja znižanja prihodkov ( Ur.l.28/2021 z dne 26.2.2021), sprejet na podlagi interventnih ukrepov za omilitev posledic epidemije COVID-19, določa, kdaj delodajalcu zaradi pogoja znižanja prihodkov ni treba vračati nadomestil plač delavcem na začasnem čakanju na delo: 1. Prejemnik, ki ni posloval celo leto 2019 oziroma 2020, če so se povprečni mesečni prihodki v letu 2020 glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019 znižali za več kot 10 %. Pri tem se povprečni mesečni prihodki posameznega leta izračunajo na naslednji način: − za leto 2019: (prihodki v letu x 30,4)/število dni poslovanja v letu, − za leto 2020: (prihodki v letu x 30,5)/število dni poslovanja v letu. 2. Prejemniku, ki v letu 2019 ni posloval, če so se povprečni mesečni prihodki v letu 2020 glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2020 do 12. marca 2020 znižali za več kot 10 %. Pri tem se povprečni mesečni prihodki v letu 2020 do 12. marca 2020 izračunajo na naslednji način: − (prihodki v letu 2020 do 12. marca 2020 x 30,5)/število dni poslovanja v letu 2020 do 12. marca 2020. − za leto 2020: (prihodki v letu x 30,5)/število dni poslovanja v letu. 3. Prejemniku, ki ni posloval celo leto 2019 oziroma 2020, če so se povprečni mesečni prihodki v letu 2020 glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019 znižali za več kot 20 %. Pri tem se povprečni mesečni prihodki posameznega leta izračunajo na način: − za leto 2019: (prihodki v letu x 30,4)/število dni poslovanja v letu, − za leto 2020: (prihodki v letu x 30,5)/število dni poslovanja v letu. 4. Prejemniku, ki v letu 2019 ni posloval, če so se povprečni mesečni prihodki v letu 2020 glede na povprečne prihodke v letu 2020 do 31. avgusta 2020 znižali za več kot 20 %. Pri tem se povprečni prihodki za leto 2020 do 31. avgusta 2020 izračunajo na naslednji način: − (prihodki v letu 2020 do 31. avgusta 2020 x 30,5)/število dni poslovanja v letu 2020 do 31. avgusta 2020 − za leto 2020: (prihodki v letu x 30,5)/število dni poslovanja v letu. Za obdobje poslovanja (število dni poslovanja) v posameznem letu se šteje obdobje, v katerem je prejemnik pomoči registriran za opravljanje dejavnosti. Pri prejemniku pomoči – družbeniku pa obdobje, v katerem je registriran pravni subjekt, katerega lastnik je. V obdobje poslovanja se pri prejemniku pomoči – fizični osebi ne šteje obdobje, v katerem njegovo podjetje ni poslovno aktivno zaradi odsotnosti prejemnika pomoči iz razlogov, na katere ni mogel vplivati (npr. bolezen). Šteje se, da je podjetje poslovno aktivno, če: − je prejemnik pomoči – fizična oseba odsoten zaradi uveljavljanja pravic iz zavarovanja za starševsko varstvo (obdobje prejemanja materinskega, očetovskega in starševskega nadomestila), − ima prejemnik pomoči – fizična oseba v obdobju svoje odsotnosti zaposlene ali − ostaja podjetje prejemnika pomoči – fizične osebe poslovno aktivno po drugih deležnikih. Obdobje poslovanja, v katerem prejemnik pomoči – fizična oseba ni posloval polni delovni čas, se pri določanju obdobja poslovanja v posameznem letu za ugotovitev znižanja prihodkov upošteva sorazmerno skrajšano glede na skrajšani zavarovalni čas, razen če je bilo njegovo podjetje polno poslovno aktivno po zaposlenih ali drugih deležnikih. Šteje se, da prejemnik pomoči – fizična oseba ni poslovala polni delovni čas, če na podlagi zavarovalne podlage pokojninskega in invalidskega zavarovanja, na podlagi katere je upravičen do pomoči, ni vključen v zavarovanje za polni zavarovalni čas. SPREMEMBA ZAKONA O GOSPODARSKIH DRUŽBAH (ZGD-1K) Spremembe Zakona o gospodarskih družbah (ZGD1K), Ur.l.18/2021 z dne 8.2.2021so začele veljati 24. 2. 2021, posamezne določbe pa se pričnejo uporabljati kasneje (od 3 mesecev pa do 3 let od uveljavitve zakona). Spremembe ZGD-1K se nanašajo na: 1. dodatne omejitve pri ustanavljanju družb ter pridobitvi statusa družbenika. Pri dodatnih omejitvah v zvezi z ustanavljanjem družb ter pridobitvi statusa družbenika ne gre za novo ureditev, ampak za dopolnitev in razširitev dosedanje ureditve z novimi omejitvami. Tako ZGD-1K občutno razširja nabor kaznivih dejanj, zaradi katerih ni mogoče ustanoviti družb oz. pridobiti statusa družbenika. To velja po novem tudi za kazniva dejanja zoper človekovo zdravje ter kazniva dejanja zoper splošno varnost ljudi in premoženja. Zlasti v oči bode kaznivo dejanje zoper človekovo zdravje, ki glede na trenutno dejansko stanje in razglašeno epidemijo, vnaša še dodaten dvom v legitimnost takšne ureditve. Zlasti v obdobju začasne omejitve gibanj prebivalstva na občine oz. regije in s tem povezanimi izjavami, ki se jih podpisuje na vsakem vogalu, je možnost storitve takšnega kaznivega dejanja občutno večja, kot sicer. Ne glede na pomisleke glede razširitve nabora omejitev, je zakonodajalec v zvezi s pomisleki o učinkovitosti takšnih omejitev, vnesel dodatne pristojnosti organa, da bo podatke o (ne)kaznovanosti oseb, ki nimajo sedeža ali prebivališča v Sloveniji, pridobil sam iz uradnih evidenc držav zadevnih članic EU ali tretjih držav. Omejitve (kazniva dejanja, neizpolnjene davčne obveznosti za osebo in družbe, v katerih ima delež višji od 25%, prekrški v zvezi s plačilom za delo in zaposlovanjem na črno) se preverjajo tudi za tujce. To pomeni, da mora tujec k prijavi za vpis v Poslovni register Slovenije predložiti dokazila iz svoje države, da te omejitve ne obstajajo. Potrdila, izpisi oziroma druga dokazila morajo biti prevedena v slovenski jezik. 2. dopolnjuje se tudi nabor podatkov, ki jih mora vsebovati prijava za prvi vpis družbe v register. Spremembe se nanašajo tudi na nabor podatkov, ki se vpisujejo v register, in sicer bo treba poleg sedeža vpisati tudi poslovni naslov družbe, hkrati pa bodo družbe morale za prvi vpis v register navesti tudi poslovni in elektronski naslov. 3. uskladitev definicije subjekta javnega interesa z Zakonom o revidiranju in ureja obvezno oblikovanje nadzornega sveta za družbe z omejeno odgovornostjo, ki se štejejo za subjekt javnega interesa (te določbe se začnejo uporabljati po treh mesecih od uveljavitve ZGD-1K). Poleg oblikovanja nadzornega sveta bodo morali v družbah z omejeno odgovornostjo, ki se štejejo za subjekt javnega interesa, oblikovati revizijsko komisijo, pri čemer pa so določene tudi nekatere izjeme. Poleg tega je v določenih primerih na novo določena obveznost pridobitve soglasja nadzornega organa in celo javnega razkritja posla, hkrati pa je v posebnem členu je urejeno sklepanje poslov med družbo in direktorji ali prokuristi ter z njimi povezanimi osebami. 4. prenovo do sedaj veljavnih prekrškov, nekaj pa jih uzakonja na novo. 5. implementacijo Direktive (EU) glede spodbujanja dolgoročnega sodelovanja delničarjev in izvajanje Uredbe Komisije (EU) glede identifikacije delničarjev, posredovanja informacij in olajšanja uveljavljanja pravic. Zakon vsebuje tudi omejitev ustanavljanja za tuje pravne in fizične osebe, obvezen vpis poslovnega in elektronskega naslova družbe v register zaradi lažjega vročanja oziroma stika z odgovorno osebo pravne osebe ter lažje sporazumevanje poslovodstva s tujimi delavci. Na osnovi spremembe zakona, samostojnim podjetnikom v AJPES-u ni treba več objavljati namere o prenehanja opravljanja dejavnosti ali prenosa podjetja samostojnega podjetnika na drugo osebo. PODALJŠANJE INTERVENTNIH UKREPOV PKP5 IN PKP6 Sklep o podaljšanju veljavnosti določenih ukrepov iz Zakona o začasnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic COVID-19 ( PKP 5) ter Zakona o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (PKP 6) (Ur.l.195/2020 z dne 23.12.2020) do 31.3.2021 podaljšuje: 1. Ukrep nadomestila plač delavcem zaradi odrejene karantene ali nemožnosti opravljanja dela zaradi višje sile zaradi obveznosti varstva, ustavitve javnega prevoza ali zaprtja mej iz (57. do 67. člen PKP 5 in PKP 6) 2. Ukrep izredne pomoči v obliki mesečnega temeljnega dohodka ( 88. do 92. člen PKP 5) 3. Ukrep delno povrnjenega izgubljenega dohodka za čas trajanja odrejene karantene na domu ali nezmožnosti opravljanja dela zaradi višje sile zaradi obveznosti varstva otroka (93. do 97. člen PKP 5 in 104. in 105. člen PKP 6) 4. Upravičeno obdobje pomoči v obliki delnega povračila nekritih fiksnih stroškov ( 109. člen PKP 6) ZAKONI IN ODLOKI ZA ODPRAVO POSLEDIC COVID-19 Zakoni in odloki, povezani nalezljive bolezni COVID-19 z epidemijo 1. Zakon o dodatnih ukrepih za omilitev posledic COVID19 (ZDUOP) (Ur.l. 15/2021 z dne 30.12.2020) – PKP8 2. Zakon o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije covid-19 (ZIUPOPDVE) (Ur.l. 203/2020 z dne 30.12.2020) – PKP7 3. Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (ZIUOPDVE) (Ur.l. 175/2020 z dne 27.11.2020) – PKP6 4. Zakon o začasnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic COVID-19 (ZZUOOP) ( Ur.l. 152/2020 z dne 23.10.2020) – PKP5 5. Odlok o razglasitvi epidemije nalezljive bolezni COVID-19 na območju Republike Slovenije (Ur.l. 190/2020 z dne 17.12.2020) 6. Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji ( Ur.l. 27/2021 z dne 25.2.2021) 7. Odlok o določitvi pogojev vstopa v Republiko Slovenijo zaradi zajezitve in obvladovanja nalezljive bolezni COVID-19 ( Ur.l. 20/2021 do 27/2021 z dne 25.2.2021) 8. Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji (Ur.l.25/2021 z dne 25.2.2021) 9. Odlok o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in omejitvi oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Ur.l. 27/2021 z dne 25.2.2021) 10. Odlok o začasnih ukrepih za zmanjšanje tveganja okužbe in širjenja okužbe z virusom SARS-CoV-2 (Ur.l.188/2020 in spremembe do 27/2021 z dne 25.2.2021) 11. Odlok o omejitvah in načinu izvajanja javnega prevoza potnikov na ozemlju Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 27/21 12. Odlok o omejitvah in načinu izvajanja ponujanja in prodajanja blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 27/21) 13. Sklep o podaljšanju veljavnosti določenih ukrepov iz Zakona o začasnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic COVID-19 - PKP5 ter Zakona o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 – PKP6 ( Ur.l.195/2020 z dne 23.12.2020) 14. Sklep o podaljšanju ukrepa delnega subvencioniranja skrajšanja polnega delovnega časa ( Ur.l.190/2020 z dne 17.12.2020) 15. Pravilnik o izvajanju oprostitve ali delne oprostitve plačila najemnin zaradi omilitve posledic drugega vala epidemije COVID-19 (Ur.l.200/2020 z dne 29.12.2020) KORONAVIRUS - INFORMACIJE Koronavirus - informacije za delodajalce Aktualne informacije in navodila za delodajalce lahko spremljate na spletni strani OZS www.ozs.si/koronavirus-info, kjer so objavljene sveže informacije. Poleg splošnih informacij lahko tam najdete tudi informacije naših strokovnih sekcij, odgovore na pogosta vprašanja in vzorce pogodb. INFORMACIJE DAVČNI OBRAČUN 2020 Oddaja davčnega obračuna za samostojne podjetnike za leto 2020 do 31.marca Obrazec za oddajo davčnega obračuna se izpolni na portalu eDavki v rubriki Dokumenti - Davek od dohodkov iz dejavnosti – DDD-DDD. V obračunu izpolni ustrezne obrazce (dele prilog) glede na način ugotavljanja davčne osnove v tekočem davčnem obdobju (običajno je to koledarsko leto). Zavezanec, ki želi od 1.1. tekočega leta dalje spremeniti način ugotavljanja davčne osnove, mora v obračunu akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti za preteklo koledarsko leto, oddanem do 31. 3. tekočega leta, označiti izbrani način ugotavljanja davčne osnove. Spremembo se v obračunu akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti označi v polju pod točko VII. Plačilo davka po obračunu Davčni zavezanec, ki ugotavlja davčno osnovo z upoštevanjem normiranih odhodkov, mora razliko med akontacijo dohodnine (med letom plačanih obrokov) in dohodnino od dohodka iz dejavnosti, ugotovljeno v obračunu, plačati v 30 dneh od dneva predložitve obračuna. Ta dohodnina od dohodka iz dejavnosti se ne všteva v letno davčno osnovo (je dokončen davek). Davčni zavezanec, ki ugotavlja davčno osnovo z upoštevanjem dejanskih odhodkov, mora razliko med predhodno akontacijo dohodnine (med letom plačanih obrokov) ter akontacijo dohodnine od dohodka iz dejavnosti, ugotovljeno v obračunu, plačati v 30 dneh od dneva predložitve obračuna. Ta akontacija dohodnine se pri določitvi poračuna obveznosti iz naslova dohodnine na letnem nivoju odšteje od odmerjene dohodnine. Akontacije davka po oddaji davčnega obračuna S predložitvijo obračuna se spremenijo tudi zneski predhodnih akontacij oz. akontacij za tekoče obdobje, zato se po predložitvi obračuna spremenijo tudi akontacije, ki so bile do tedaj že plačane na podlagi predhodnega obračuna (na primer za mesec januar in februar). Zavezanec mora v primeru, da so obroki akontacije po novem obračunu višji, razliko v višini obroka za že dospele obroke akontacije plačati pri prvem naslednjem obroku akontacije (primer: če je obračun za preteklo koledarsko leto predložen v mesecu marcu, mora zavezanec razliko za obrok akontacije za januar in februar plačati hkrati s plačilom obroka (novega) za mesec marec, t.j. do 10. aprila). Če je višina akontacij na podlagi novega obračuna manjša, se preplačila zapadlih in plačanih obrokov akontacije vrnejo (ali pobotajo z morebitnim davčnim dolgom zavezanca) v 30-tih dneh po predložitvi novega obračuna. Rok: 31. marec 2021. DAVČNI OBRAČUN 2020 ZA »NORMIRANCE« Za davčne zavezance, normirance, velja poenostavljen način ugotavljanja davčne osnove na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov ter poenostavljeno vodenje predpisanih evidenc. Pogoji Davčno osnovo na podlagi normiranih odhodkov lahko ugotavljajo tisti davčni zavezanci, ki izpolnjujejo naslednje pogoje: − ustrezna priglasitev na FURS (za novoustanovljene s.p. ob ustanovitvi, za obstoječe v letnem davčnem obračunu) in − prihodki iz dejavnosti v preteklem letu niso presegli 50.000 € oz. 100.000 €, če je bila pri zavezancu obvezno zavarovana vsaj ena oseba za polni delovni čas (40 ur tedensko), neprekinjeno najmanj 5 mesecev. − obvezen izstop iz sistema v primeru, če v dveh zaporednih letih doseže povprečno 150.000 € prihodkov oziroma v dveh zaporednih letih presežen prag 300.000 € prihodkov (pogoj se preverja od leta 2016 naprej) − višina normiranih odhodkov je omejena tudi z absolutnim zneskom; višina davčno priznanih normiranih odhodkov ostaja v višini 80% realiziranih prihodkov, vendar znesek ne sme preseči 40.000 € ( brez zaposlenih) oz. 80.000 € (vsaj ena oseba zaposlena za polni delovni čas, neprekinjeno najmanj 5 mesecev. − prihodki povezanih oseb se seštevajo – zavezanci, ki FURS-u ne bodo mogli podati tehtnih poslovnih razlogov, bodo morali izstopiti iz sistema ugotavljanja davčne osnove na podlagi normiranih odhodkov, če povezane osebe ali podjetja presežejo prag 300.000 € prihodkov v dveh zaporednih letih. Vodenje predpisanih evidenc Normiranci obvezno vodijo evidenco evidenco izdanih računov in evidenco osnovnih sredstev. Dodatne predpisane evidence so potrebne za določene dejavnosti (npr. gostinska dejavnost) ali če to določajo drugi predpisi (npr. Zakon o DDV). Davčni obračun 2020 Zavezanci preko portala eDavki oddajo najpozneje do 31.marca za preteklo leto davčni obračun na obrazcu Obračun akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti (DDD-DDD). Normirancem ni potrebno oddati letnega poročila za objavo pri Ajpes. OBRAČUN DAVKA OD DOHODKA PRAVNIH OSEB 2020 Zavezanec obračunava in plačuje davek od dohodkov pravnih oseb (DDPO) na podlagi Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2) ter po načelu samoobdavčitve in sicer na podlagi obračuna, ki ga praviloma sestavi za koledarsko leto. Zavezanec pa lahko obvesti davčni organ, da bo njegovo davčno obdobje enako njegovemu poslovnemu letu, ki se razlikuje od koledarskega leta, pri čemer tako izbrano obdobje ne sme presegati obdobja 12 mesecev. Zavezanec za predložitev obračuna DDPO je pravna oseba domačega ali tujega prava, ki je: − rezident RS in mora obračunati davek od vseh dohodkov (tako tistih z virom v Sloveniji kot tistih z virom v tujini) ali − nerezident RS, ki je v Sloveniji zavezan za obračun in plačilo davka od dohodkov, ki jih dosega z opravljanjem dejavnosti oziroma poslov v poslovni enoti ali preko poslovne enote nerezidenta v Republiki Sloveniji. Obračun DDPO mora oddati tudi zavezanec, ki je ustanovljen za opravljanje nepridobitne dejavnosti (npr. zavod, društvo, ustanova, verska skupnost, politična stranka, zbornica, reprezentativni sindikat, ipd.), tudi če v celoti ugotavlja dohodke iz naslova opravljanja nepridobitne dejavnosti. Zavezanec mora obračun DDPO za preteklo koledarsko leto predložiti najpozneje v treh mesecih po poteku koledarskega leta (do 31. marca), oziroma v treh mesecih po preteku poslovnega leta za preteklo poslovno leto, če je zavezanec izbral za svoje davčno obdobje poslovno leto, ki je različno od koledarskega in je o tem obvestil davčni organ. Posebnosti pri sestavljanju in predlaganju obračuna DDPO veljajo tudi za zavezanca, ki se statusno preoblikuje ali pa se pri njem začne postopek prisilne poravnave oziroma za zavezanca, nad katerim se začne insolvenčni postopek (stečaj, likvidacija) oziroma preneha s poslovanjem. Zakonski roki za predložitev obračuna v teh primerih so različni in praviloma krajši od treh mesecev po poteku obdobja, za katerega se sestavi davčni obračun. Obračun davka od dohodka pravnih oseb (DDPO) je treba oddati elektronsko preko portala edavki. PREDLOŽITEV LETNIH POROČIL Rok za predložitev letnih poročil 31.3.2021 Letna poročila oziroma podatke iz letnih poročil morajo predložiti na AJPES naslednji poslovni subjekti: − gospodarske družbe (kapitalske družbe, osebne družbe, zadruge, podružnice tujega podjetja, gospodarska interesna združenja in druge organizacijske oblike, ki vodijo poslovne knjige in sestavijo letna poročila na način, kot velja za gospodarske družbe), − samostojni podjetniki, razen samostojnih podjetnikov, ki so obdavčeni na podlagi ugotovljenega dobička z upoštevanjem normiranih odhodkov, − pravne osebe javnega prava (določeni in drugi uporabniki enotnega kontnega načrta), zadruge, nepridobitne organizacije - pravne osebe zasebnega prava, to je za ustanove, politične stranke, sindikati, društva. Samostojni podjetniki, ki davčno osnovo ugotavljajo na osnovi normiranih odhodkov, letnih poročil ne oddajajo. Cenik objave je na spletni strani AJPES. Stroške javne objave se plača po prejemu računa. Vstop v aplikacijo Samostojni podjetniki predložijo: − podatke iz letnih poročil na poenotenih obrazcih (za državno statistiko, s predložitvijo izjave za uveljavljanje poenostavitve pa tudi za javno objavo), − letno poročilo v neenotni obliki v PDF datoteki (za javno objavo). Nadomestila za predložitev letnih in drugih poročil Gospodarske družbe in samostojni podjetniki morajo po javni objavi letnega poročila na spletnem portalu plačati AJPES nadomestilo, določeno s Tarifo nadomestil za storitve, ki jih AJPES opravlja po 58. členu Zakona o gospodarskih družbah. Nadomestilo stroškov javne objave letnih poročil se plača po prejemu računa. Znesek nadomestila za gospodarske družbe (GD) in samostojne podjetnike (S.P.) v evrih (DDV vključen): Vrsta letnega poročila Letno poročilo, predloženo na poenotenih obrazcih Letno poročilo, predloženo v neenotni obliki Revidirano ali konsolidirano letno poročilo podpisano s kvalificiranim digitalnim potrdilom GD S.P. potrjeno z Obvestilom za AJPES GD S.P. 38,43 10,37 42,09 14,03 56,12 56,12 59,78 59,78 92,72 96,38 V primeru, da poslovni subjekt namerava prenehati z opravljanjem dejavnosti pred iztekom treh mesecev po koncu poslovnega leta, se nadomestilo za javno objavo plača hkrati s predložitvijo letnega poročila. AJPES poslovnim subjektom, ki podajo soglasje, pošlje elektronski račun prek Uprave RS za javna plačila (UJP) v spletno banko ali na elektronski naslov. Podrobnejše informacije o elektronskih računih so vam na voljo na spletni strani eRacuni. Vir: AJPES OBVESTILO O LETNEM DOPUSTU Pisno obvestilo do 31. marca Delodajalec mora delavce pisno obvestiti o odmeri letnega dopusta za tekoče koledarsko leto najpozneje do 31. marca 2020. Pri odmeri letnega dopusta je potrebno upoštevati določila Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1), kolektivne pogodbe, splošne akte delodajalca, v kolikor jih ima in delavčevo pogodbo o zaposlitvi. Na podlagi zakonskih določb mora delodajalec pri odmeri letnega dopusta upoštevati še: – predpisano trajanje letnega dopusta (minimalni letni dopust), – dodatni letni dopust, – pridobitev pravice do celotnega letnega dopusta, – pravica do sorazmernega dela letnega dopusta. Trajanje letnega dopusta Letni dopust v posameznem koledarskem letu ne sme biti krajši kot štiri tedne, četudi delavec dela skrajšan delovni čas. Minimalno število dni letnega dopusta pa je odvisno od razporeditve delovnih dni v tednu za posameznega delavca: – 16 delovnih dni, če dela 4 dni na teden, – 20 delovnih dni, če dela 5 dni na teden, – 24 delovnih dni, če dela 6 dni na teden. Zakon o delovnih razmerjih (159.člen ZDR-1) določa, da imajo pravico do najmanj treh dodatnih dni letnega dopusta delavci: − starejši od 55 let (197. člen) − invalid z najmanj 60-odstotno telesno okvaro, − delavec, ki neguje in varuje otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo v skladu s predpisi, ki urejajo družinske prejemke, − delavec z otrokom do 15 let starosti, Delavec, ki še ni dopolnil 18 let starosti (194. člen) ima pravico do dodatnih sedem dni letnega dopusta. Daljše trajanje letnega dopusta se v skladu z določbo 160. člena ZDR-1 lahko določi s kolektivno pogodbo, splošnimi akti delodajalca ali pogodbo o zaposlitvi. Izraba letnega dopusta Letni dopust se določa in izrablja v delovnih dneh. Kot dan letnega dopusta se šteje vsak dan, ki je po razporeditvi delovnega časa pri delodajalcu za posameznega delavca določen kot delovni dan. V odmero letnega dopusta se torej ne vštevajo: − prazniki in dela prosti dnevi, − odsotnost zaradi bolezni ali poškodbe, − drugi primeri opravičene odsotnosti. Če je delavec med letom zamenja delodajalca, ima pri vsakem delodajalcu pravico izkoristiti le sorazmerni del dopusta za tekoče leto. Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1) določa, da delavcu za vsak mesec v koledarskem letu pripada 1/12 dopusta. Čeprav je delodajalec delavcu do 31. marca tekočega leta predal odmero, koliko dni letnega dopusta mu pripada, lahko ob prekinitvi sodelovanja za tega delavca pripravi nov izračun za letni dopust. V primeru, ko delavec in delodajalec skleneta delovno razmerje po tem datumu, je najbolje, da delodajalec delavca o sorazmernem delu dopusta obvesti ob sklenitvi delovnega razmerja. V primeru, ko delavec službo zamenja, sorazmernega dela dopusta pa pri prvem delodajalcu še ni izkoristil, se lahko s starim delodajalcem dogovori za odškodnino za neizrabljeni dopust, vendar le v primeru, če do izteka pogodbe o zaposlitvi – v odpovednem roku oziroma še pred tem – pri njem ni mogel izkoristiti sorazmernega dela dopusta. Obenem obstaja tudi možnost, da se z novim delodajalcem dogovori, da se neizrabljen letni dopust izkoristi pri njemu. Če je delavec pri delodajalcu do izteka pogodbe o zaposlitvi že v celoti izrabil odmerjen letni dopust za tekoče leto, delodajalec zaradi tega ne more zahtevati nobenega nadomestila. Delavec lahko vedno izkoristi le cele dneve dopusta, ob obračunu števila dni dopusta za vsak koledarski mesec z dvanajstinami pa se najmanj pol dneva dopusta vedno zaokroži navzgor. Prav tako se lahko pri dveh različnih delodajalcih razlikuje število dni dopusta zaradi zahtev delovnega mesta, internih aktov, kolektivne pogodbe ali razporeditve delovnih dni. Pri enem delodajalcu ima lahko delavec predvidenih več dni dopusta kot pri drugem, v vsakem primeru – tudi če dela za krajši delovni čas od polnega – pa ima pravico do najmanj štirih tednov dopusta. KORIŠČENJE DOPUSTA IZ 2020 Koriščenje dopusta iz leta 2020 do 31.12.2021 Delodajalec je dolžan delavcu zagotoviti izrabo letnega dopusta v tekočem koledarskem letu, delavec pa je dolžan do konca tekočega koledarskega leta izrabiti najmanj dva tedna, preostanek letnega dopusta pa v dogovoru z delodajalcem do 30. junija naslednjega leta. V primerih, ko delavec letnega dopusta v tekočem koledarskem letu oziroma do 30. junija naslednjega leta zaradi odsotnosti zaradi bolezni ali poškodbe, porodniškega dopusta ali dopusta za nego in varstvo otroka ni izrabil, se letni dopust lahko prenese do 31. decembra naslednjega leta. Prenos dopusta v naslednje leto (brez dovoljenih izjem) ni mogoč, prav tako ni mogoče, da bi se delavec letnemu dopustu odpovedal ali se dogovoril za denarno nadomestilo namesto koriščenja. Izjava, s katero bi se delavec odpovedal pravici do letnega dopusta, je neveljavna. Pravica do letnega dopusta je temeljna pravica delavca iz delovnega razmerja in se ji delavec ne more odreči niti z enostransko izjavo niti s sporazumom z delodajalcem o odpovedi pravici ali denarnem nadomestilu za neizrabljeni letni dopust. Sporazum, s katerim se delavec in delodajalec dogovorita o denarnem nadomestilu za neizrabljeni letni dopust, je dopusten samo v primeru, ko delavcu preneha delovno razmerje pri delodajalcu in mu pred iztekom delovnega razmerja ni mogoče zagotoviti. Delavec ima pravico izrabiti en dan letnega dopusta na tisti dan, ki ga sam določi, o čemer mora obvestiti delodajalca najkasneje tri dni pred izrabo. Starši šoloobveznih otrok imajo pravico izrabiti najmanj teden dni letnega dopusta v času šolskih počitnic (163. člena ZDR-1). Delodajalec delavcu teh dveh pravic ne more odreči, če to resneje ne ogroža delovnega procesa. Koriščenje dopusta po PKP7 PKP7, Zakon o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije covid-19 (ZIUPOPDVE) (Ur.l. 203/2020 z dne 30.12.2020) v 54. členu določa možnost daljšega referenčnega obdobja za izrabo letnega dopusta. Ne glede na določbo tretjega odstavka 162. člena ZDR-1 ima delavec, ki zaradi nujnih delovnih potreb, povezanih z obvladovanjem virusa SARS-CoV-2 ali zaradi posledic epidemije COVID-19, ni mogel izrabiti preostanka letnega dopusta za leto 2020 v rokih, kot jih določa ZDR-1, pravico letni dopust za leto 2020 izrabiti do 31. decembra 2021. To pomeni, da lahko delavec ves neizrabljen letni dopust iz 2020 prenese v 2021 in ga izrabi do 31. 12. 2021. DOHODNINA Dohodnina je davek od dohodkov fizičnih oseb. Obdavčeni so vsi dohodki, razen tisti, ki se ne štejejo za dohodke po Zakonu o dohodnini (dediščine, dobitki od iger na srečo …) in tisti, ki so po navedem zakonu oproščeni plačila dohodnine (otroški dodatek, dodatek za veliko družino, določene pomoči in subvencije …). Dohodnino plačujejo fizične osebe in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost. Dohodnino plačujemo: 1. na podlagi letne odmere (informativni izračun dohodnine -IID), med letom pa zavezanci plačujejo akontacijo dohodnine za naslednje dohodke: − dohodek iz zaposlitve, − dohodek iz dejavnosti (ugotavljanje davčne osnove na podlagi dejanskih prihodkov in odhodkov), − dohodek iz osnovne kmetijske in gozdarske dejavnosti, − dohodek iz prenosa premoženjske pravice, − drugi dohodki; 2. cedularno - plačani davek je dokončen in se dohodki ne vštevajo v letno davčno osnovo. Tako se obdavčujejo: − dohodek iz dejavnosti (če se davčna osnova ugotavlja z upoštevanjem normiranih odhodkov), − dohodek iz kapitala (obresti, dividende, dobiček iz kapitala), − dohodek iz oddajanja premoženja v najem. Dohodnino na letni ravni ugotovi davčni organ z odločbo za osebe, ki ugotavljajo dohodnino kot dohodek iz zaposlitve - informativni izračun dohodnine (IID). Osebe, ki ugotavljajo dohodnino kot dohodek iz dejavnosti pa na podlagi oddanega zaključnega poročila, izkaza poslovnega izida oziroma letnega poročila, ki ustreza izkazu poslovnega izida in prikazuje prihodke, odhodke in poslovni izid, na podlagi zakona in v skladu z njim uvedenimi računovodskimi standardi (SRS). PREDLOG SPREMEMB POKOJNINSKE ZAKONODAJE V predlogu spremembe pokojninske zakonodaje je predvideno skrajšanje prehodnega obdobja za izenačitev odmernega odstotka za moške z odmernim odstotkom za ženske in zvišanje najnižjih pokojnin. Po pokojninski noveli, ki je začela veljati v začetku leta 2020, bi se lestvica odmernih odstotkov za izračun pokojninske osnove za moške postopno do leta 2025 izenačila z odmerno lestvico za ženske. Odmerni odstotek za moške (63,5%) s 40 leti pokojninske dobe naj bi veljal 1. januarja 2025, z uveljavljeno spremembo pa pa dve leti prej. Po predlogu se na novo ureja zagotovljena višina invalidske pokojnine. Ta bo v letošnjem letu znašala 41 % najnižje pokojninske osnove, usklajevala pa se bo v skladu s sistemskim pokojninskim zakonom. Do zagotovljene invalidske pokojnine pa ne bodo upravičeni tisti invalidski upokojenci, ki so bili v pretežni meri zavarovani za ožji obseg. DELO UPOKOJENCEV Na osnovi Zakona o urejanju trga dela upokojenec z delodajalcem sklene pogodbo o opravljanju začasnega ali občasnega dela, v kateri mora biti med drugim navedeno tudi obdobje opravljanja dela in število ur, določena mora biti urna postavka za opravljeno delo ter predviden skupni znesek dohodka. Omejitve upokojenca Zakon za upokojence določa naslednje omejitve: − začasno ali občasno delo lahko upokojenec opravlja v obsegu največ 60 ur v koledarskem mesecu; − največ trikrat v koledarskem letu pa se lahko opravi tudi do 90 ur v koledarskem mesecu (seštevek ur opravljenega začasnega in občasnega dela v koledarskem letu ne sme preseči 720 ur); − neizkoriščenih ur ni mogoče prenašati v naslednji koledarski mesec; − najnižjo urno postavko za opravljeno uro začasnega ali občasnega dela določa Odredba o višini urne postavke in višini dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojencev, − dohodek za opravljeno začasno ali občasno delo v seštevku v koledarskem letu določa Odredba o višini urne postavke in višini dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojencev; − delo lahko upokojenec opravlja pri več delodajalcih hkrati, vendar v seštevku ne sme preseči predpisane omejitve glede števila ur in višine dohodka. Višina urne postavke in višina dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo se usklajuje z rastjo minimalne plače v Republiki Sloveniji, kot jo določa zakon, ki ureja minimalno plačo, ter ju enkrat letno določi minister, pristojen za delo, in objavi v Uradnem listu Republike Slovenije najpozneje do konca februarja v koledarskem letu. Višina urne postavke velja od marca tekočega koledarskega leta do vključno februarja naslednjega koledarskega leta. Odredba o višini urne postavke in višini dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojencev (Ur.l.28/2021 z dne 26.2.2021) določa najnižji znesek urne postavka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojenca v višini 5,50€ in velja od 1. marca 2021 do 28. februarja 2022. Najvišji skupni dohodek za opravljeno začasno ali občasno delo v koledarskem letu 2021 ne sme presegati 8.235,53 €. Obveznosti delodajalca − upokojencu najkasneje do 18. dne v naslednjem mesecu izplačati dohodek ob upoštevanju zakonsko določene višine urne postavke; − voditi dnevno evidenco prihoda in odhoda ter števila dejansko opravljenih ur začasnega ali občasnega dela; − dajatev v višini 25 % obračunati na posebnem obračunu in ga predložiti davčnemu organu ter plačati dajatev najpozneje na dan izplačila dohodka iz začasnega ali občasnega dela; − v svoje breme obračunati ter plačati tudi prispevek za posebne primere zavarovanja po ZPIZ-2 (8,85 %) in pavšalni prispevek za zavarovanje za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (v letu 2020 znaša 5,23 evrov), v breme upokojenca pa prispevek za zdravstveno zavarovanje po ZZVZZ (6,36 %); − upoštevati določbe delovnopravne zakonodaje, ki prepovedujejo diskriminacijo, spolno in drugo nadlegovanje ter trpinčenje na delovnem mestu, zahtevajo enako obravnavo glede na spol, urejajo delovni čas, odmore, počitke in odškodninsko odgovornost, ter pravila o varnosti in zdravju pri delu. Omejitve delodajalca Zakon za delodajalce določa naslednje omejitve (določene za posamezni koledarski mesec): − pri delodajalcu, ki nima zaposlenega nobenega delavca se lahko opravi največ 60 ur začasnega ali občasnega dela, − pri delodajalcu, ki zaposluje od enega do vključno deset delavcev, se lahko opravi največ 100 ur začasnega ali občasnega dela, − pri delodajalcu, ki zaposluje več kot deset do vključno 30 delavcev, se lahko opravi največ 150 ur začasnega ali občasnega dela, Število ur začasnega ali občasnega dela v posameznem koledarskem mesecu, opravljenega pri nevladni organizaciji, delujoči v javnem interesu, lahko zgoraj navedene omejitve preseže, vendar ne več kot dvakratnika ur opravljenega začasnega ali občasnega dela glede na število zaposlenih delavcev (za zaposlenega delavca v tem smislu se šteje delavec, s katerim je delodajalec sklenil pogodbo zaposlitvi za polni delovni čas, ki je veljavna v času podpisa pogodbe o opravljanju začasnega ali občasnega dela s strani delodajalca, ne glede na to ali gre za zaposlitev za določen ali nedoločen čas). OCENJEVANJE TVEGANJ NA PODROČJU VARNOSTI IN ZDRAVJA PRI DELU (OiRA) Spletno orodje za ocenjevanje tveganj na področju varnosti in zdravja pri delu (OiRA) OiRA ( Online Interactive Risk Assessment) je spletna platforma, ki omogoča razvoj orodij za ocenjevanje sektorskih tveganj v katerem koli jeziku na lahek in standardiziran način. Orodje je interaktivno ter pripravljeno za ocenjevanje tveganj v različnih gospodarskih dejavnostih. Je brezplačno, enostavno za uporabo ter namenjeno predvsem mikro, malim in srednje velikim podjetjem. Orodje OiRA je dinamično orodje, ki se lahko spreminja skladno s spremembo zakonodaje ali zaradi drugih okoliščin na področju varnosti in zdravja pri delu, prav tako pa se lahko prilagaja posebnostim v posameznih podjetjih. Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je s sodelovanjem socialnih partnerjev do sedaj razvilo OiRA orodja za 20 gospodarskih dejavnosti, ki so brezplačno na voljo uporabnikom. Več o orodjih OiRA ter prednostih njihove uporabe na portalu za varnost in zdravje pri delu http://www.osha.mddsz.gov.si/oira-ocenjevanjetveganja Vir: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti DOPOLNITEV OCENE TVEGANJ Izjava o varnosti z oceno tveganja COVID-19 Zakon o varnosti in zdravju pri delu zahteva, da mora vsak delodajalec imeti Izjavo o varnosti z oceno tveganja. Imeti jo morajo tudi samozaposlene osebe v primeru, da pri obstajajo nevarnosti za nastanek poškodb oziroma poklicnih bolezni. Zaradi epidemije novega koronavirusa pa je potrebna dopolnitev dokumentacije, ki je vezana na biološke dejavnike (virus SARS CoV-2). V preteklosti se teh dejavnikov praviloma ni ocenjevalo, razen v specifičnih delovnih okoljih (laboratoriji, veterina in podobno) in zaradi tega ukrepi, ki jih delodajalec zagotavlja na podlagi obstoječe ocene tveganja delovnih mest praviloma ne zadostujejo. Virus, ki povzroča bolezen COVID-19, je uvrščen v seznam bioloških dejavnikov v Direktivi o varovanju delavcev pred tveganji zaradi izpostavljenosti biološkim dejavnikom pri delu in v Pravilniku o varovanju delavcev pred tveganji zaradi izpostavljenosti biološkim dejavnikom pri delu (Ur.l. št. 168/20) Z oceno tveganja je potrebno sprejeti in izvajati dodatne ukrepe, s katerimi delodajalci v največji možni meri zagotavljajo varno in zdravo delo delavcem v danih okoliščinah. POSLOVNA ODLIČNOST V MALIH PODJETJIH Poslanstvo Akademije poslovne odličnosti je, da naročnikom zagotovimo kvalitetna in sodobna znanja, ki jih nato lahko uporabijo v praksi. Posredovanje novih uporabnih organizacijskih pristopov, izkušenj in dobrih praks, predvsem s področij izboljšanja poslovnih in delovnih procesov, kakovosti, upravljanja in usposabljanja. Poslovno odličnost smo prepoznali kot pomemben temelj v doseganju globalne konkurenčnosti, tako za gospodarstvo kot za javni sektor (v najširšem pomenu) in posameznika. Ni treba biti velik, da bi bil odličen. Z “odličnostjo” lahko tekmujemo s komerkoli in povsod. Odlične organizacije nenehno dvigujejo meje možnega. Negujejo kulturo doseganja izjemnih rezultatov, skrbijo za blagostanje ljudi in ohranjanje okolja . Pomembno je, da se podjetja organizirajo v tej smeri, da s čim manjšimi stroški dosežemo čim boljše rezultate. Pridobljen certifikat poslovne odličnosti pomeni, da podjetje: − dodaja vrednost, ustvarja trajno uspešno prihodnost in ohranja uspešne poslovne rezultate; − ima posluh za kupce in s tem povečuje njihovo zadovoljstvo; − razvija svoje sposobnosti; − dosega uspehe z nadarjenostjo zaposlenih, spodbuja ustvarjalnost in inovativnost; − spremlja svoje poslovno okolje in se agilno odziva na spremembe (prepoznava tudi tveganja in priložnosti); − je vodeno z vizijo, navdihom in integriteto, ter razvija svoje sposobnosti; − ima uveden učinkovit sistem vodenja kakovosti poslovanja, ki zagotavlja stabilno kakovost celotnega poslovnega procesa; − ima izboljšano marketinško podobo; − deluje po uveljavljenih načinih trajno uspešnega delovanja; − prepoznava in izpolnjuje zakonodajne zahteve; Od obrtnika, podjetnika pričakujemo, da: − se z dinamiko stanja na trgu odziva s fleksibilnostjo, prilagodljivostjo in družbeno odgovornostjo; − poslovne in proizvodnje procese načrtuje in vodi; − sledi popolnosti in merilom poslovne odličnosti; − izboljšuje procese in stremi k čim večji dodani vrednosti; − je strokoven, timski, usmerjen k cilju doseganja inovativnih prebojnih rešitev. Več informacij na: www.kakovost-odlicnost.si ZAŠČITNE MASKE Na podlagi javnega poziva samozaposlenim in mikro podjetjem z 1 do 4 zaposlenimi za brezplačno dodelitev zaščitnih mask, se za prejem mask prijavite na spletni strani OZS Maske - prijava Naročnik javnega poziva je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo. Prijava se lahko tudi prejemniki mask v prvem pozivu, novembra 2020. Prijavite se na poziv, oddajte spletni obrazec in po prejetem obvestilu na vaš e-naslov boste maske prejeli na OOZ Idrija. PRISPEVKI IN DAVKI POENOSTAVLJENO PLAČEVANJE PRISPEVKOV Samozaposleni in družbeniki lahko plačujejo prispevke z enim e-računom Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) je uvedla plačevanje obveznosti na podlagi e-računa za družbenike in samozaposlene, (npr. samostojni podjetniki, kulturniki, športniki, odvetniki) in so sami dolžni obračunavati prispevke za socialno varnost. Zavezanec za plačilo prispevkov za socialno varnost lahko še vedno uporablja način plačevanja obveznosti, kot doslej. V primeru, da se zavezanec za plačilo prispevkov odloči za poenostavitev plačevanja mora pri svoji spletni banki prijaviti na prejem e-računa. FURS je v Registru izdajateljev e-računov vpisan z nazivom Ministrstvo za finance Finančna uprava Republike Slovenije, naslov Šmartinska cesta 055, 1000 Ljubljana, davčna številka 77695771. V prijavi se za »Referenčno oznako izdajatelja e-računa« vpiše davčna številka zavezanca, ki prijavo oddaja. Z oddano prijavo se šteje, da se zavezanec strinja tudi s Splošnimi pogoji plačevanja obveznih dajatev z eračunom. FURS bo takšnemu zavezancu na podlagi obračuna dajatev pripravil t.i. zbirni plačilni nalog, ki bo vseboval podatke o javnofinančnih blagajnah, vrstah in višini dajatev. Zbirni plačilni nalog bo FURS poslal zavezancu (preko njegove banke) v obliki e-računa v enotni standardizirani obliki eSlog, ki bo vključeval tudi obvestilo v pdf obliki. E-računi bodo poslani bankam, zavezanec pa bo lahko do njih dostopal prek svoje spletne banke, kjer bo lahko predizpolnjen plačilni nalog tudi potrdil in s tem neposredno poravnal znesek obveznosti. Zavezanec bo na ta način vsak mesec na enem eračunu plačal vse štiri prispevke za socialno varnost: PIZ, ZZ, prispevke za starševsko varstvo in prispevke za primer brezposelnosti. Izdaja in plačilo e-računa sta neposredno vezana na predložitev obračuna prispevkov za socialno varnost in plačilo te obveznosti. Obračune je treba preko eDavkov predložiti do 15. v mesecu, zneske pa poravnati najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. E-račun bo izdan po predložitvi obračuna. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu je potrebno preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Minimalna osnove za plačilo prispevkov Od leta 2018 dalje je osnova za prispevke za socialno varnost 60 % povprečne plače za preteklo leto. Povprečna letna plača za leto 2020 je 1.856,20€, najnižja osnova za plačilo prispevkov je 1.113,72€ (60% x 1.856,20€), najvišja pa 6.496,70€ (3,5 kratnik PP 2020 = 3,5 x 1.856,20€). Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnik plačuje od februarja 2021 dalje so v višini 425,43€, najvišji pa 2.481,75€. Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun: − akontacijo dohodnine do 10. v mesecu, − prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec, − dajatve za zaposlene na dan izplačila plač, Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je od januarja 2020 90% povprečne letne plače za preteklo leto. Od februarja 2021 dalje je najnižja zavarovalna osnova 1.670,58€ (90% povprečne letne plače za leto 2020, ki je 1.856,20€), najvišja pa 6.496,70€ (3,5 kratnik PP 2020 = 3,5 x 1.856,20€). Zavezanec plača prispevke za socialno varnost najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec in sicer najmanj v višini 638,16€ in največ v višini 2.481,75€. Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 1. Od 1.1.2021 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 38,61€ in sicer 9,65€ (povprečna plača oktober 2020 = 1.821,44€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 28,96€ (25% povprečne plače oktober 2020 = 25% X 1.18.21,44€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Do 31.3.2021 je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 36,56€. Prispevek se določi s Sklepom o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja (Ur.l.18/2020 z dne 11.3.2020) in velja za obdobje od aprila tekočega koledarskega dela do marca naslednjega koledarskega leta. V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki do 31.3.2021 so 75,17€ (36,56€ + 38,61€), ki se jih plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 36,56€ do 31.3.2021 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 38,61€ od 1.1.2021 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX € Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 36,56€ do 31.3.2021 Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 38,61€ od 1.1.2021 Obračun prispevkov – oddaja obrazca v eDavke Obračun prispevkov za socialno varnost za osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic, so morali zavezanci (popoldanci) prvič oddati za januar 2018. Zavezanec mora oddati obračun do 15. v mesecu za pretekli mesec, če FURS do 10. v mesecu v sistem eDavkov ne odloži predizpolnjenega obračuna oz. je ta obračun napačen. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Od leta 2015 dalje so najnižje osnove za plačilo prispevkov za socialno varnost za zavarovance iz delovnega razmerja vezane na znesek zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 1. do vključno 28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače preteklega leta. Najnižja osnova za obračun prispevkov za delavce v delovnem razmerju je 60 % zadnje znane povprečne letne plače v Sloveniji, preračunane na mesec (144.člen ZPIZ-2). Če je izplačana plača oziroma nadomestilo plače nižje od minimalne osnove, se od razlike do minimalne osnove obračunajo in plačajo vsi prispevki. Ta razlika vpliva le na obračunavanje in plačevanje prispevkov. To pomeni, da delodajalcem razlike do najnižje osnove ni treba prišteti k bruto plači v enakem smislu kot to velja za dodatke, torej se zaradi te razlike delavčeva bruto plača ne spremeni. Zaradi obračunanih prispevkov pa ta razlika posredno vpliva na delavčevo neto plačo. Za izplačila od 1. 1. 2021 do 28. 2. 2021 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 1.052,30 € (60 % x 1.753,84 €). Za izplačila od 1.3.2021 dalje je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 1.113,75 € (60 % x 1.856,20 €). PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO Kratkotrajno delo je brezplačno opravljanje dela v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ desetimi zaposlenimi ali pri samozaposleni osebi z največ desetimi zaposlenimi. Opravlja ga lahko zakonec ali zunajzakonski partner, starši ali otroci lastnika mikrodružbe ali samozaposlene osebe, ki lahko opravljajo pomoč v podjetju največ 40 ur mesečno in za to ne prejmejo plačila. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu (ime, naslov in davčno številko osebe, ki opravlja kratkotrajno delo, uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, skupno mesečno število ur opravljenega kratkotrajnega dela). Delodajalec mora osebo, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovati za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12) in za čas opravljanja dela preko eDavkov oddajati REK-2 (vrsti dohodka 1509). Znesek za zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni je od 1. 1. 2021 v višini 5,46€ (0,30% PP za oktober 2020 = 0,3% x 1.821,44€) se plača na TRR: SI56 0110 0888 3000 073, sklic: SI19 davčna številka 45004. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (Ur.l.24/2021 z dne 18.2.2021) določa od 19. februarja 2021 minimalno bruto urno postavko za študentsko delo v višini 5,89 € ( doslej 5,40 €). Začasno in občasno delo dijakov in študentov je vključeno v pokojninsko in invalidsko zavarovanje (pokojninska doba) in zdravstveno zavarovanje. Od zneska na študentski napotnici se plačujejo prispevki za PIZ v višini 15,5%. Delodajalec na znesek na napotnici plača prispevek za PIZ v višini 8,85%, prispevek za zdravstveno zavarovanje 6,36%, prispevek za poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 0,53%, koncesijsko dajatev v višini 16% in dodatno koncesijsko dajatev v višini 2%. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV Odredba o višini urne postavke in višini dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojencev (podlaga tretji odstavek 27.c člena Zakona o urejanju trga dela), Ur.l.28/2021 z dne 26.2.2021 določa, da je od 1. marca 2021 do 28. februarja 2022 višina urne postavke upravičenca za opravljeno uro začasnega ali občasnega dela ne sme biti nižja od 5,50 €, višina dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo pa v seštevku v koledarskem letu 2021 ne sme presegati 8.235,53 €. PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za december 2020 je znašala 2.021,21€, neto plača pa 1.314,62€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar – december 2020 je znašala 1.856,20€, neto 1.208,65€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje oktober december 2020 je znašala 1.955,28€, neto 1.273,63€. UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…). Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si MOZAIK PODJETNIH Kartica Mozaik podjetnih, kartica tisočerih ugodnosti za člane OZS. S kartico Mozaik podjetnih zlahka prihranite letno članarino. Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Preverite aktualni seznam. partnerjev in njihovih ugodnosti, ki ga ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. MOJ OBRTNIK PRAVNO SVETOVANJE Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si Članom Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, portal Moj Obrtnik nudi: brezplačno spletno predstavitev vašega podjetja, 90 dnevno brezplačno prejemanje povpraševanj, ugodnejši prejem povpraševanj, brezplačen prejem SOS povpraševanj. https://www.mojobrtnik.com/ IZ URADNEGA LISTA KORONAVIRUS ODLOKI – objavljeni od 5.2.2021, VELJAVNI Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o izvajanju presejalnih programov za zgodnje odkrivanje okužb z virusom SARS-CoV-2 Odlok o določitvi pogojev vstopa v Republiko Slovenijo zaradi zajezitve in obvladovanja nalezljive bolezni COVID-19 Pravilnik o izvajanju mikrobioloških preiskav na virus SARS-CoV-2 Sprememba Odloka o začasnih ukrepih za zmanjšanje tveganja okužbe in širjenja okužbe z virusom SARS-CoV-2 Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji Odlok o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 20 20 22 25 27 27 11.2. 11.2. 12.2. 18.2. 25.2. 25.2. 27 27 25.2. 25.2. Odlok o omejitvah in načinu izvajanja ponujanja in prodajanja blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil Odlok o spremembah Odloka o določitvi pogojev vstopa v Republiko Slovenijo zaradi zajezitve in obvladovanja nalezljive bolezni COVID-19 28 26.2. Pravilnik o merilih sorazmernosti pri pogoju ugotavljanja znižanja prihodkov 18 18 24 28 28 28 28 28 28 28 9.2. 9.2. 18.2. 26.2. 26.2. 26.2. 26.2. 26.2. 26.2. 26.2. DRUGE OBJAVE Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1K) Zakon o spremembi Zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (ZZRZI-E) Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del Odredba o višini urne postavke in višini dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojencev Poročilo o gibanju plač za december 2020 CERKNO - Pravilnik o kriterijih za izvedbo razpisa in določitev vrstnega reda upravičencev za vstop v Stanovanjsko zadrugo Cerkno IDRIJA - Poslovnik Občinskega sveta Občine Idrija IDRIJA - Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o Festivalu idrijske čipke IDRIJA - Sklep o prenehanju statusa grajenega javnega dobra lokalnega pomena IDRIJA - Sklep o pridobitvi statusa grajenega javnega dobra lokalnega pomena PRISPEVKI - OBVEZNOSTI FEBRUAR 2020 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA prispevek PIZ ZZ Starš. var. Zaposl. Bruto zavarovalna osnova v EUR TRR SI56 SI56 SI56 SI56 0110 0110 0110 0110 stopnja 0888 0888 0888 0888 2000 3000 1000 1000 003 073 030 030 24,35% 13,45% 0,20% 0,20% referenca SI19 SI19 SI19 SI19 DŠ-44008 DŠ-45004 DŠ-43001 DŠ-42005 najnižji ZASEBNIK najnižji DRUŽBENIK najvišji 1.113,72€ 1.670,58€ 6.496,70€ (60% PP 2020=60% X 1.856,20 €) (90% PP 2020=90% X 1.856,20€) (3,5 kratnik PP 2020) 271,19 149,79 2,22 2,23 425,43 PRISPEVKI SKUPAJ 406,79 224,69 3,34 3,34 638,16 1.581,95 873,80 13,00 13,00 2.481,75 DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke = 60% PP leto 2020 (PP za 2020 je 1.856,20€), prispevki skupaj 425,43€ 1.113,72 € 2. ZASEBNIK: Osnova za prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 60% PP za leto 2020 (60% x 1.856,20€= 1.113,72€) 3. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 90% PP za leto 2020 (PP za 2020 je 1.856,20), prispevki skupaj: 638,16€ 4. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2020 (3,5 x 1.856,20 €), prispevki skupaj: 2.481,75€ OLAJŠAVE 1. Splošna olajšava - letni dohodek do 13.316,83 € (mesečni do 1.109,74 €) PODATKI O PLAČAH Povprečna plača DECEMBER 2020 Povprečna plača JANUAR - DECEMBER 2020 Povprečna plača OKTOBER – DECEMBER 2020 Povprečna bruto plača (PP) 2020 Povprečna bruto plača (PP) 2019 Minimalna plača od 1.1.2020 Minimalna plača od 1.1.2020 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) 3.500,00 + (18.700,38 -1,40427 x skupni dohodek) 291,67 203,08 220,77 368,21 291,67 3.500,00 2.436,92 2.649,24 4.418,54 3.500,00 2.819,09 Če delojemalec ne želi, da se mu upošteva povečana splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 291,67€ 291,67 STOPNJE PRISPEVKOV neto € 1.314,62 1.208,65 1.273,63 1.208,65 1.190,74 PRISPEVEK DELAVEC sklic akontacija davka na dejavnost SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 SKUPAJ Znesek € 8,85% SI19 DŠ-44008 6,36% 6,56% + 0,53% SI19 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI19 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI19 DŠ-42005 22,10% 16,10% LESTVICA SI19 DŠ-40002 DEJANSKI PRAZNIKI 19 152 1 8 DELOVNI DNEVI FEBRUAR 2020 OBRAČUN UR 36,56 38,61 SKUPAJ 20 160 75,17 POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM Vrsta izplačila Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek Prevoz na delo (neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008) Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust Najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je povprečna plača za predpretekli mesec) 6-8 ur Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 8-12 ur nad 12 ur LETNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad osnova do € dohodnine € € 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 KONTO 15,50% DELOVNI DNEVI prehodni račun DELODAJALEC Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zdravstveno zavarovanje Dohodnina OBRTNIKI - POPOLDANCI namen 6.496,70 € letna olajšava € 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) bruto € 2.021,21 1.856,20 1.955,28 1.856,20 1.753,84 1.024,24 940,58 1.670,58€ mesečna olajšava € - letni dohodek nad 13.316,83 € (mesečni nad 1.109,74€) 2. Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok 3. za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) 4. za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 5. za dohodke iz delovnega razmerja: - mesečni bruto dohodek do 1.109,74€ - mesečni bruto dohodek nad 1.109,74€ individualno 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 1.360,00 5.650,00 13.900,00 22.480,00 SKUPAJ 16 % + 26 % nad 8.500,00 + 33 % nad 25.000,00 + 39 % nad 50.000,00 + 50 % nad 72.00,00 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 0,37 € 2.021,21€ 7,45 € 10,68 € 21,39 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad € osnova do € dohodnine € 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 113,33 470,83 1.158,33 1.873,33 SKUPAJ + 26 % + 33 % + 39 % + 50 % 16 % nad 708,33 nad 2.083,33 nad 4.166,67 nad 6.000,00 VSEBINA AKTUALNO ............................................................................................................................................................................ 1 NOVI PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA IN DRUŽBENIKA ..................................................................................... 1 Opomnik: DAVČNI OBRAČUN .......................................................................................................................................... 1 Opomnik: POROČILO O EMBALAŽI .................................................................................................................................. 1 PREDLOG OZS ZA PKP9 .................................................................................................................................................. 2 BODITE OBVEŠČENI ....................................................................................................................................................... 2 ZAKONODAJA........................................................................................................................................................................ 3 UGOTAVLJANJE ZNIŽANJA PRIHODKOV PO INTERVENTNIH ZAKONIH .............................................................................. 3 SPREMEMBA ZAKONA O GOSPODARSKIH DRUŽBAH ......................................................................................................... 3 (ZGD-1K) ....................................................................................................................................................................... 3 PODALJŠANJE INTERVENTNIH UKREPOV PKP5 IN PKP6 ................................................................................................... 4 ZAKONI IN ODLOKI ZA ODPRAVO POSLEDIC COVID-19 .................................................................................................. 4 KORONAVIRUS - INFORMACIJE ....................................................................................................................................... 5 INFORMACIJE ....................................................................................................................................................................... 5 DAVČNI OBRAČUN 2020 ................................................................................................................................................. 5 DAVČNI OBRAČUN 2020 ZA »NORMIRANCE« ................................................................................................................... 6 OBRAČUN DAVKA OD DOHODKA PRAVNIH OSEB 2020 ..................................................................................................... 6 PREDLOŽITEV LETNIH POROČIL ..................................................................................................................................... 7 OBVESTILO O LETNEM DOPUSTU .................................................................................................................................... 7 KORIŠČENJE DOPUSTA IZ 2020 ...................................................................................................................................... 8 DOHODNINA .................................................................................................................................................................. 8 PREDLOG SPREMEMB POKOJNINSKE ZAKONODAJE .......................................................................................................... 9 DELO UPOKOJENCEV ...................................................................................................................................................... 9 OCENJEVANJE TVEGANJ NA PODROČJU VARNOSTI IN ZDRAVJA PRI DELU (OiRA) ........................................................... 10 DOPOLNITEV OCENE TVEGANJ ..................................................................................................................................... 10 POSLOVNA ODLIČNOST V MALIH PODJETJIH................................................................................................................. 10 ZAŠČITNE MASKE ......................................................................................................................................................... 11 PRISPEVKI IN DAVKI .......................................................................................................................................................... 11 POENOSTAVLJENO PLAČEVANJE PRISPEVKOV ............................................................................................................... 11 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ..................................................................................................................... 11 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE ........................................................................................................... 12 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI .............................................................................................. 12 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE ................................................................................................................................. 13 PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO ................................................................................................................................ 13 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO ................................................................................................... 13 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV .................................................................................................. 13 PODATKI O PLAČAH ..................................................................................................................................................... 13 UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA .................................................................................................................................. 14 DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE ................................................................................................................... 14 PRAVNO SVETOVANJE .................................................................................................................................................. 14 MOZAIK PODJETNIH ..................................................................................................................................................... 14 MOJ OBRTNIK .............................................................................................................................................................. 14 IZ URADNEGA LISTA .......................................................................................................................................................... 14 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI FEBRUAR 2020 ........................................................................................................................ 15