Stik z IjiHlštvoin. (Dalje.) 7. Podrobno delo. V zadnjem članku smo naglašali veliko važnost j a v n i h knjižnicinjavnihpredavanj ter priporočali učiteljatvu, da naj ob takih prilikah stopi v zvezo z „ A k a demijo" in BProsveto", ki bosta učiteljstvo pri tem delu za prosveto in probujo našega naroda gotovo dragevolje podpirali. Provzročitelj in duša teiau delu mora biti učitelj. Naš kmet rad posluša primerna predavanja, le treba mu je enega, ki ga ima za to navdušiti. Po našem mnenju je pa zato najbolj poklican v to ljudski učitelj, če se zaveda svojega zvanja med ljudstvom. Tok časa nas sili, da moramo stopiti iz šol ven — med ljudstvo, da ga poučimo o današnjem razbur- kanem politiškem življenju in vcepimo vanj nauke, ki sloni na DJih napredek ljudstva v vsakem oziru. To je učiteljeva naloga in sveta dolžnost. Naš kmet je radoveden in jako rad sliši kaj novega iz časopisov, sam pa ne vzame vedno rad časopisa v roke. Zato pa zbiraj učitelj ob večernih urah ali pa ob nedeljah in praznikih ukaželjno ljudstvo okolo sebe ter mu prebiraj novine, razkladaj tujko in pojasnuj po potrebi smisel čtiva, da se mu na ta način zbudi in pokrepi zanimanje za čitanje časopisov. V krajih pa, kjer je poleg učitelja tudi še več drugih omikanih mož, naj se s pomočjo teh osnujejo bralni krožki. Na ta način izobrazujejo ljudstvo omikanci v Zagorski čitalnici na Notranjskem. Duša vsemu temu gibanju in delovanju je pa tamošnji nadučitelj, ki ima poleg tega tudi svoj pevski zbor, sodeluje pri mlekarni, prireja roditeljske sestanke in primerne gledališke predstave. Poleg tega pa izvršuje tudi v šoli do skrajnosti natančno svoje dolžnosti. Tak učitelj, ki tako dpluje med ljudstvom, zasluži v polnem pomenu besede ime ljudskega učitelja. Zato pravimo: Pojdi in stori tudi ti tako! Pri prilikah, ko poučujemo Ijudstvo o tem ali onem, mu vcepljajmo vedno tudi ljubezen do šole in spoštovanje do učiteljstva. To pa učitelju, ki na tak način deluje, kakor smo pravkar povedali, ni težko dognati. Tak učitelj zagnusi ljudstvu tudi prav izlehka take časopise, ki so šoli in učiteljstvu sovražni. Imena teh listov nam ni treba navajati, saj jih vsakdo predobro pozna; bojkotujiuo jih na vsi črtiter odpirajmo ljudstvu oči predtemi volkovi, ki hujskajo nevedno ljudstvo zoper šolo in učiteljstvo ter pohujšujejo našo mlad i n o. Zadnji čas se je začelo naše preprosto ljudstvo že samo organizovati ter se združuje v ^kmetiških" in nagrarnih strankah11. Učiteljstvu svetujemo, da sodeluje pri snovanju takih strank. To delo ne bo pretežarao, ker prihaja naš kmet bolj in bolj do spoznanja, da so ga izrabljale vse dosedanje stranke le v svoje sebične namene. Nobena naših sedaujih strank ni imela in nima pravega srca za ljudstvo, ker ni nobena skrbela, da bi se ljudstvo zadostno izobrazilo. Klerikalna stranka je že v principu proti Ijudski naobrazbi, liberalna stranka je pa to delo za ljudstvo lahkomiselao zaneraarjala; zato učiteljstvu opetovano priporočamo, da podpira naše ljudstvo pri ustanavljanju kmetiških in agrarnih strank. V dosego tega namena naj se pa učiteljstvo oklene listov, ki zagovarjajo take 8tranke, sodeluje pri teh listih ter jih razširja med ljudstvom. Kar je primernih in zanimivih novic iz dotičnega kraja, jih učiteljstvo priobčuj v teb listih. S takimi novicami se pridobiva ljudstvo najlaglje za list. Oseben in razžaljiv pa v teh dopisih ne sme nihče biti; tudi proti politiškemu nasprotniku ne. Listi, ki jih učiteljstvu prav toplo priporočamo v sotrudstvo in podporo, so: Notranjec, Gorenjec, Posavska straža, Narodni List i. dr. Kdor čita te liste, pride kmalu do prepričanja, da sloni njih program na absolutnem delu v korist in blagor Ijudstva, dočim naša dnevnika tirata le preveč gnusno osebno politiko ter podita tem potom tudi svoje pristaše od sebe. Zadnji čas ni bil tudi prav nič boljši nNaš List". Imenovani lokalni listi pa vsi podpirajo šolstvo in zagovarjajo učiteljstvo, dočim BSlovenec" šolstvo zametuje in napada učiteljstvo. Torej, tovariši, Ie v stik z ljudstvom potom pozitivnega dela! (Dalje.)