Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina tel: (05) 37 34 750 fax: (05) 37 34 754 OBVESTILA FEBRUAR 2022 AKTUALNO ČLANARINA – POPUST OB ENKRATNEM LETNEM PLAČILU Skupščina OZS je na seji 20.1.2022 sprejela sklep o višini članarine za leto 2022. Sklep ohranja možnost koriščenja popusta člana v višini enomesečne članarine, v primeru plačila letne članarine najkasneje do konca 28. februarja 2022. Mesečna članarina OZS znaša: − 10 € mesečno za člane, ki na podlagi pridobljenega certifikata osebno opravljajo dejavnost domače in umetnostne obrti − 20 € za samostojne podjetnike in gospodarske družbe brez zaposlenih − 30 € za samostojne podjetnike in gospodarske družbe, ki imajo zaposlene V kolikor ima član v celoti poravnano članarino za nazaj, lahko izkoristi popust. Način in rok za plačilo letne članarine bo naveden na računu za mesec januar. Član, ki najkasneje do 28. februarja 2022 plača letno članarino v enkratnem znesku (sklic iz računa za januar 2022), se mu prizna popust v višini enomesečne članarine. Za poravnano letno članarino se knjiži prejet račun za januar, za članarino za obdobje od februarja do decembra 2022 bo za knjiženje poslan bremepis. Rok za plačilo letne članarine je 28.2.2022 − − − − − GRADBENI ZAKON – VPIS ZA NOSILCE DEJAVNOSTI Nosilci obrtne dejavnosti na področju gradbeništva, elektroinštalacij in strojnih inštalacij se lahko vpišejo v imenik pri OZS samo do 31.5.2022 Gradbeni zakon ( Ur.l.199/2021 z dne 22.12.2021) določa pogoje in zahteve za opravljanje dejavnosti, ki se bo začel uporabljati 1. junija 2022. Ključne novosti zakona: − uporablja se za celotno dejavnost gradbeništva (gradnja zahtevnih in enostavnih objektov-tudi hiš, elektro in strojne inštalacije, − − gradnja cest, mostov, kleparstvo in krovstvo, rušenje in zemeljska dela, fasaderstvo, vgrajevanje zunanjega stavbnega pohištva, vgrajevanje požarnega stavbnega pohištva, storitve z gradbeno mehanizacijo) pogoje mora izpolnjevati izvajalec in tudi podizvajalec za dejavnosti, za katere ni mogoče pridobiti obrtnega dovoljenja (npr. vgrajevanje stavbnega pohištva, zemeljska in rušitvena dela, ) svetujemo, da pristopite k izpitu za gradbenega delovodja oz. ustreznem mojstrskem izpitu. ne uporablja se za dejavnosti, ki ne vplivajo na izpolnjevanje bistvenih zahtev: mehanska odpornost in stabilnost, požarna varnost, zaščita okolja, varnost pri uporabi, zaščita pred hrupom, varčevanje z energijo in raba obnovljivih virov (steklarska, slikopleskarska, notranje stavbno pohištvo) namesto dosedanjega naziva »vodja del«, se uvaja naziv »vodja gradnje«. Ohrani se pridobljene pravice že vpisanih v vse imenike, tudi glede vodij del. Izvajalec del mora imeti zaposlenega vodjo gradnje za polni delovni čas. Do 31. decembra 2022 je podaljšano prehodno obdobje za izvajalce, ki so na dan začetka uporabe trenutno še veljavnega GZ (to je 1.6.2018) opravljali dejavnost gradbeništva in ne izpolnjujejo pogojev za opravljanje dejavnosti po tem zakonu, glede polno zaposlenega vodje gradnje. Poslovni subjekti, ki ste bili registrirani pred 1.6.2018 velja, da lahko do 31.12.2022 za vodjo gradnje najamete zunanjega delavca (podjemna pogodba, pogodba o zaposlitvi za krajši delovni čas), po tem datumu bo moral biti vodja gradnje zaposlen s pogodbo o zaposlitvi za polni delovni čas. Za poslovne subjekte, ki se bodo registrirali za gradbene dejavnosti po 1.6.2022 bo vpis v ustrezen imenik (mojstri pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, gradbeni delovodje z opravljenim strokovnim izpitom pri Gospodarski zbornici Slovenije, inženirji z opravljenim strokovnim izpitom pri Inženirski zbornici Slovenije) potreben že pred začetkom opravljanja dejavnosti − za vodenje celotne ali pretežnega dela gradnje zahtevnega ali manj zahtevnega objekta je potrebno zaposliti inženirja z ustreznega področja za polni delovni čas. Vpis v imenik pri OZS V skladu z GZ se lahko v imenik pri OZS 2022 vpiše posameznik, ki izpolnjujejo pogoje za vodjo gradnje / del. Pogoj je izpolnjen, če vodja gradnje / del: − opravil mojstrski izpit s področja gradbenih dejavnosti ali − če ima izvajalec, ki izpolnjuje pogoje po predpisih, ki urejajo obrtne dejavnosti in izvaja dejavnost na obrtni način, nosilca dejavnosti vpisanega v imenik vodij del pri OZS Nosilci obrtne dejavnosti za katere zakon velja, se morajo najpozneje do 31. maja 2022 vpisati v imenik vodij gradnje (imenik vodij del) pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije. To velja sicer že nekaj let, a se številni še niste vpisali. Pred oddajo vloge za vpis v imenik pri OZS je na Območni-obrtno podjetniški zbornici Idrija preveriti, če imate: − pridobljeno obrtno dovoljenje in − usklajene dejavnosti v obrtnem registru z Uredbo o obrtnih dejavnostih, ki je bila sprejeta v letu 2013). Vlogi za vpis v imenik je potrebno predložiti: − dokazilo o državljanstvu (kopija osebnega dokumenta), − spričevalo o mojstrskem izpitu ali potrdilo o vpisu v Obrtni register, če zaproša za vpis kot nosilec dejavnosti, − dokazilo o zaposlitvi, − dokazilo o urejenem zavarovanju odgovornosti za škodo v skladu z določili GZ (zavarovanje mora vključevati odgovornost za škodo, ki bi nastala investitorju ali tretji osebi v zvezi z opravljanjem njegove dejavnosti in mora kriti škodo zaradi malomarnosti, napake ali opustitve dolžnosti izvajalca in pri njem zaposlenih, pri čemer višina letne zavarovalne vsote ne sme biti nižja od 50.000,00 EUR), − dokazilo o plačani vpisnini (stroški postopka so navedeni na vlogi) VIŠJI PAVŠALNI PRISPEVKI ZA POPOLDANCE Pavšalni prispevki za zdravstveno zavarovanje (ZZ) so za zavezance, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci) od januarja 2022 višji. Prispevek za ZZ, zdravstveno zavarovanje za poškodbo pri delu in poklicno bolezen se je 1.1.2022 povišal na 40,00€ (doslej 38,61€). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. Pavšalni prispevki za prvo trimesečje 2022 prispevek PIZ ZZ ZZ SKUPAJ PIZ + ZZ januar 38,68 € februar 38,68 € marec 38,68 € april december sprememba 10,00 10,00 10,00 10,00 € 30,00 30,00 30,00 30,00 € 40,00€ 78,68€ 40,00€ 78,68€ 40,00€ 78,68€ 40,00€ sprememba Prispevek za PIZ, zavarovanje za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni, ostane do marca 2022 nespremenjen. BOLNIŠKA ODSOTNOST V BREME DELODAJALCA SKRAJŠANA NA 20 DNI Dolgoletna zahteva Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, da breme nadomestil v času bolniškega staleža preide z delodajalca na Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije že po 20 koledarskih dneh, je končno realizirana. Državni zbor je potrdil noveli zakonov o delovnih razmerjih in o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, ki skrajšujeta obdobje nadomestila za bolniško odsotnost v breme delodajalca. Spremembe, ki so jim zaradi večje obremenitve zdravstvene blagajne nasprotovali v večjem delu opozicije, se bodo začele uporabljati 1. marca. V skladu z novelama se bo obdobje nadomestila za bolniško odsotnost zaposlenih, ki se izplačuje v breme delodajalca, skrajšalo s sedanjih 30 delovnih dni na 20 delovnih dni za posamezno odsotnost z dela, vendar na največ 80 dni v koledarskem letu. Enako bo veljalo za samostojne podjetnike, ki sami nosijo breme stroškov zaradi bolniške odsotnosti. OBVEZEN VPIS ELEKTRONSKEGA NASLOVA GOSPODARSKIH DRUŽB 24. februar zadnji rok, da obstoječe gospodarske družbe vpišejo e-naslov v Poslovni register Slovenije Sprememba Zakona o gospodarskih družbah (Ur.l. 18/2021 z dne 9.2.2021) določa obveznost, da gospodarske družbe v predlogu za vpis ustanovitve navede tudi elektronski naslov družbe, ki se vpiše v Poslovni register Slovenije. Obstoječe družbe pa morajo elektronski naslov v register vpisati v roku enega leta od uveljavitve zakona, to je do 24.2.2022. Obveznost velja za kapitalske in osebne gospodarske družbe ter tudi za gospodarska interesna združenja in podružnice tujih podjetij. Obveznost ne velja za samostojne podjetnike. Družba lahko predloži podatek o elektronskem naslovu za vpis na naslednji način: − vloži Predlog za vpis spremembe samo v PRS na točki SPOT (tudi na OOZ Idrija), − izpolnjen in ročno ali elektronsko podpisan obrazec Predlog za vpis spremembe v PRS po pošti ali elektronski pošti pošlje ali osebno dostavi na izpostavo AJPES, − na izpostavo AJPES dostavi ali pošlje vlogo (lahko v obliki dopisa, izpolnitev obrazca namreč ni obvezna), ki mora biti elektronsko ali ročno podpisana, − z vložitvijo predloga za vpis spremembe v sodni register, če hkrati spreminja tudi druge podatke o družbi, ki ga vloži na točki SPOT ali pri notarju. Družbe, ki že imajo vpisan elektronski naslov, naj preverijo ali je le-ta ustrezen in ga po potrebi spremenijo na enega izmed zgoraj opisanih načinov. Družbe, ki imajo vpisan elektronski naslov in so označile, da ne želijo njegove javne objave morajo sporočiti, da dovolijo javno objavo vpisanega elektronskega naslova oziroma morajo predložiti drug elektronski naslov za vpis. Elektronski naslov družbe je javen podatek in bo javno objavljen na spletni strani AJPES ePRS, prav tako bo dostopen vsem uporabnikom podatkov Poslovnega registra Slovenije. Za nespoštovanje določbe o vpisu elektronskega naslova v register je predpisana globa, ki je določena v 685. členu Zakona o gospodarskih družbah: 15.000 do 45.000 € se za prekršek kaznuje velika družba, z globo od 10.000 do 30.000 € srednja družba, z globo od 2.500 do 15.000 € majhna družba, z globo od 1.000 do 6.000 € pa mikro družba. Z globo od 500 do 4.000 € se kaznuje tudi odgovorna oseba družbe, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka. ZAKONODAJA rasti cen življenjskih potrebščin, gibanja plač, gospodarsko rast in gibanje zaposlenosti. Minimalna plača za delo s polnim delovnim časom, opravljeno od 1. januarja 2022, je 1.074,43 €. NOVOSTI PRI OBRAČUNIH PLAČ V LETU 2022 Dohodninska lestvica Lestvica za odmero dohodnine in olajšave za leto 2022 ostaja enaka kot v letu 2021 (Obvestilo FURS 22.12.2021) . Sprememba REK obrazcev FURS prenavlja in poenostavlja REK obrazce. Obstoječi REK obrazci REK-1, REK-1a, REK-2 in PNiPD bodo predvidoma ukinjeni in nadomeščeni z enotnim REK-O obrazcem. REK-1f naj bi ostal nespremenjen do januarja 2023, REK-1b pa ni predmet prenove. Spremembe bodo objavljene v Pravilniku o vsebini in obliki obračuna davčnih odtegljajev ter o načinu predložitve davčnemu organu. Spremembe pri REK obrazcih so predvidene s 1. septembrom 2022. Podatki o izplačilu regresa S 1. januarjem 2022 se ukinja zbiranje podatkov o izplačilu regresa prek portala AJPES, ker bo Statistični urad podatke o izplačilu regresa pridobil od Finančne uprave Republike Slovenije v okviru poročanja REK obrazcev. Minimalna plača Na osnovi Zakona o minimalni plači (ZMinP) se s 1. januarjem 2022 spreminja minimalna plača. Na njeno višino vpliva znesek minimalnih življenjskih stroškov, Najnižja osnova za plačilo prispevkov Najnižjo osnovo za plačilo prispevkov določa 144. člen ZPIZ-2. Najnižja osnova za obračun prispevkov za plače januar in februar 2022 je 1.113,72 € ( 60 % povprečne letne plače zaposlenih v RS, preračunane na mesec, ki za leto 2020 znaša 1.856,20 eur). Po objavi podatka o povprečni letni plači za leto 2021, se bo od 1.3.2022 za obračun prispevkov uporabljala nova osnova. Obveznosti po PKP10 PKP10, Zakon o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19 določa obveznosti na področju delovno pravne zakonodaje in plač. Ukrepi, ki odstopajo od določb posameznih zakonov, se nanašajo na: − Obveščanje Inšpektorata RS za delo glede dela na domu (33. člen), velja od 1. 1. 2022 do 31. 12. 2022. − Podaljšanje izrabe dopusta iz leta 2020 do 1. aprila 2022 ter dopusta iz leta 2021 do 31. decembra 2022, pod določenimi pogoji (34. člen). MINIMALNA PLAČA 2022 Minimalno plačo določa Zakon o minimalni plači, ki je mesečna plača za delo opravljeno v polnem delovnem času. Delavec, ki dela krajši delovni čas, ima pravico do sorazmernega dela minimalne plače. Sprememba zakona ZMinP-A in sprememba ZMinP-B, je iz minimalne plače izvzela dodatke k plači in sicer: − dodatek za nočno delo, − dodatek za delo v nedeljo, − dodatek za delo na praznike in dela proste dneve po zakonu. − dodatki, določeni z zakonom in drugimi predpisi ter kolektivnimi pogodbami (za delovno dobo, za pogoje dela, …) − del plače za delovno uspešnost in plačilo za poslovno uspešnost, dogovorjeno s kolektivno pogodbo ali pogodbo o zaposlitvi. Od 1. januarja 2021 dalje se minimalna neto plača določa vsako leto posebej z upoštevanjem minimalnih življenjskih stroškov. Minimalna plača za delo s polnim delovnim časom, opravljeno od 1. januarja 2022, je 1.074,43 €. Višina minimalne in povprečne plače od leta 2010 do 2020: Leto 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Minimalna plača (€) Povprečna plača (€) 1.074,43 1.024,24 940,58 886,63 842,79 804,96 790,73 790,73 789,15 783,66 763,06 748,10 734,15 1.856,20 1.753,84 1.681,55 1.626,95 1.584,66 1.555,89 1.540,25 1.523,18 1.525,47 1.524,65 1.494,88 INFORMACIJE POMOČ ZA NAKUP HITRIH TESTOV ZA SAMOTESTIRANJE Pomoč za nakup testov podaljšana do konca februarja Vlada je s sklepom do 28. 2. 2022 podaljšala ukrep, ki ureja pomoč za nakup hitrih antigenskih testov na virus SARS-CoV-2 za samotestiranje, ki ga določa Zakon o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19. Upravičenec do pomoči za nakup testov HAG za samotestiranje, ki jih proizvajalec nameni za samotestiranje in za katere je pridobil certifikat CE priglašenega organa s sedežem v Evropski uniji, je pravna ali fizična oseba javnega ali zasebnega prava. Višina pomoči se določi na dan oddaje izjave na FURS glede na število delavcev ali oseb, ki na kakršni koli drugi pravni podlagi opravljajo delo pri delodajalcu in ki se po predpisih za preprečevanje okužb s COVID19 morajo testirati ( ukrep ne velja za zaposlene in samozaposlene, ki so preboleli ali so cepljeni). Znesek pomoči za februar 2022 je 30 € na delavca. Upravičenci do pomoči morajo na FURS preko sistema eDavki predložiti dve ločeni izjavi. Prva izjava se nanaša na ukrep, ki velja od 8. novembra do 31. januarja 2022 in jo je treba predložiti najpozneje do 15. februarja 2022 (znesek 92,50 € na zaposlenega). Ločeno izjavo je potrebno predložiti najpozneje v 15 dneh po izteku podaljšanega roka, torej za obdobje od 1. 2. do 28. 2. 2022 najpozneje do 15. 3. 2022 (znesek 30 € na zaposlenega). SPREMEMBE PRI OPRAVLJANJU HAG TESTA Sprememba Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-1 ( Ur.l. 13/2022 z dne 31. 1. 2022) uvaja test HAG, ki je opravljen od 1. februarja 2022, za priznanje prebolevnosti. Odlok določa tudi spremembe pri uporabi zaščitne maske. Spremembe v odloku: 1. Testiranje Pogoj prebolelosti (kot del pogoja PCT) se po novem lahko dokazuje tudi s testom HAG (prej samo s testom PCR), ki je starejši od 10 dni, razen če zdravnik presodi drugače, ni pa starejši od 180 dni. Tudi pri pogoju cepljeni se upošteva rezultat testa HAG, ki je starejši od 10 dni, razen če zdravnik presodi drugače, ni pa starejši od 180 dni, pri upoštevanju, ali je oseba prejela 1. odmerek znotraj dovoljenega obdobja, da se šteje, da izpolnjuje pogoj cepljeni (do sedaj se je upošteval samo rezultat testa PCR) V primeru znakov bolezni covid-19 − oseba opravi hitri test za samotestiranje − oseba iz ogrožene skupine bolnikov (kronični bolniki, ljudje z imunsko pomanjkljivostjo, nosečnice, otroci) pokliče osebnega zdravnika, pediatra. V primeru pozitivnega rezultata hitrega testa (HAG testa) za samotestiranje − se mora testirana oseba najpozneje v 24 urah po odvzemu brisa s testom HAG za samotestiranje udeležiti testiranja s testom HAG pri izvajalcu testiranj, − umakniti se mora v samoizolacijo in upoštevati druga navodila Nacionalnega inštituta za javno zdravje. V primeru pozitivnega rezultata hitrega testa (HAG testa) pri izvajalcu − oseba ima potrjeno okužbo s koronavirusom, − oseba je v izolaciji (10 dni z možnostjo skrajšanja na 7 dni na podlagi negativnega HAG testa pri izvajalcu testiranja), − oseba po koncu izolacije pridobi slovensko potrdilo o prebolevnosti, ki ga uporablja za dokazovanje izpolnjevanja pogoja PCT v Sloveniji. V primeru negativnega rezultata hitrega testa (HAG testa) pri izvajalcu − se mora oseba z znaki okužbe dihal, ki so prisotni 72 ur od odvzema brisa s testom HAG , udeležiti ponovnega testiranja s testom HAG najpozneje v 24 urah po izteku 72 ur. Osebi s pozitivnim HAG testom se odredi izolacija, njenim najbližjim kontaktom pa karantena. Evropsko covid potrdilo (EU DCP) pa prejme posameznik 11. dan po odvzetem PCR brisu. Slovensko covidno potrdilo, ki velja samo v Sloveniji, je opremljeno s QR kodo, glede podatkov pa je enako digitalnemu covidnemu potrdilu EU o testiranju s hitrim testom (HAG), s to razliko, da bo na slovenskem potrdilu izpisano, da je bil rezultat hitrega testa pozitiven. 2. Zaščitne maske Pri gibanju v zaprtih javnih krajih oz. prostorih je nujno uporabljati zaščitno kirurško masko tipa II ali IIR ali masko tipa FFP2 ali FFP3. Enako velja tudi za odprte javne kraje, če ni mogoče zagotoviti medosebne razdalje najmanj 1,5 metra, in v osebnih vozilih (izjema so v vsakem primeru člani istega gospodinjstva oz. če je mogoče upoštevati varnostno razdaljo od drugih oseb). Odlok je začel veljati 1. februarja 2022. IZJEME PRI KARANTENI SLOVENSKO DIGITALNO COVID POTRDILO Od 1. februarja velja nov protokol testiranja in uvedba HAG testa (doslej samo PCR) za potrditev okužbe COVID-19. Na osnovi pozitivnega HAG testa je Slovensko digitalno covid potrdilo na voljo po končani izolaciji. Slovensko digitalno covid potrdilo - SI DCP koda o pozitivnem HAG testu je dostopna na portalu zVEM ob koncu izolacije in sicer po: − 7. dnevu, če je oseba z negativnim HAG testom skrajšala izolacijo ali − 11. dan, če izolacija ni bila skrajšana. Šele takrat je koda dostopna preko portala zVEM ali v lekarni. VELJAVNOSTI COVIDNIH POTRDIL Od 1. februarja 2022 se uveljavlja omejitev veljavnosti digitalnega covidnega potrdila o cepljenju. Neomejena veljavnost: cepljeni s poživitvenim odmerkom (potrdila 3/3 in 2/1). Kot cepivo poživitvenega odmerka se upošteva samo mRNA cepivo (BionTech/Pfizer ali Moderna). Veljavnost 270 dni od zadnjega cepljenja za osebe cepljene z dvema odmerkoma (potrdila 1/1 in 2/2). To pomeni, da morajo vsi, ki so se polno cepili do 1. maja 2021, prejeti tretji, poživitveni odmerek cepiva, da bi koda QR na njihovem PCT potrdilu veljala še naprej. Cepljenim s prvim odmerkom cepiva se v 180 dneh po prebolevnosti prizna polna cepljenost že po enem odmerku cepiva. Na osnovi uredbo Evropske unije, se prebolevnost v povezavi s cepljenjem v kombinaciji, ki omogoča neomejeno veljavnost, prizna le v zaporedju, da je oseba najprej prebolela, nato bila pravočasno cepljena s prvim odmerkom cepiva, nato pa še z drugim odmerkom (P + C + C). Veljavnost digitalnih covidnih potrdil za otroke od 6 do 18 leta ni omejena. Od januarja 2022 velja, da veljajo izjeme pri karanteni za osebe, ki so: − prejele poživitveni odmerek, tretji odmerek cepiva proti covidu-19. − osebe, ki so prebolele covid-19 pred več kot 10 dnevi in so bile cepljene z drugim odmerkom cepiva, ne glede na zaporedje prebolevnosti in cepljenja − osebe, ki so prebolele covid-19 pred več kot 10 dnevi in manj kot 45 dnevi. Od srede, 19. januarja 2022, veljajo tudi naslednje izjeme pri karanteni: − osebe, zaposlene v dejavnosti zdravstva, socialnega varstva ali vzgoje in izobraževanja. Te osebe morajo sedem dni po stiku vsakodnevno opraviti hitri antigenski test (HAG) ali se samotestirati na delovnem mestu. Poleg tega morajo uporabljati masko FFP2 in o stiku zunaj delovnega mesta obvestiti delodajalca, − učenci, dijaki in študenti, če je do stika z okuženim prišlo pri pouku. Tudi oni se morajo vsak dan samotestirati pri pouku. V primeru, da je več kot 30 % učencev okuženih, gredo vsi v karanteno. Enako velja za vse obšolske dejavnosti. − predšolski otroci, razen če je v oddelku več kot 30 % okuženih s SARS-CoV-2. ZAKON O DDV - IZROČANJE RAČUNOV KONČNIM POTROŠNIKOM Davčni zavezanec izroči kupcu, končnemu potrošniku račun v papirni obliki le na njegovo zahtevo Sprememba Zakona o DDV ( Ur.l.3/2021 z dne 7.1.2022) dopolnjuje 81.člen, ki določa obveznost izdajanja računov in davčnega potrjevanja računov. Dodano je določilo, da davčni zavezanec od 22.1.2022 izroči kupcu račun v papirni obliki le na njegovo zahtevo. Pri dobavi blaga in storitev, mora račun še vedno biti evidentiran in izdan, ker so davčne blagajne neposredno povezane s FURS. Kako bo to potekalo v praksi, je odvisno tudi od davčnih blagajn, ki večinoma še nimajo prilagojenih sistemov, da se ob davčni potrditvi računa, ta ne bi natisnil. Če kupec potrebuje račun za druge namene, ne za namene DDV, bo tak račun najverjetneje zahteval (npr. če bo želel uveljavljati pravice, ki izhajajo iz druge zakonodaje, npr. zakonodaje, ki ureja varstvo potrošnikov ali varstvo pacientovih pravic) na podlagi druge zakonodaje. Kupcu svoje zahteve po izročitvi računa v papirni obliki ni potrebno dodatno pojasnjevati davčnemu zavezancu. Načeloma kupec zahteva račun vsaj do takrat, ko račun plača. Ne glede na to poenostavitev pa mora izdajatelj računa še vedno zagotavljati pristnost izvora, celovitost vsebine in čitljivost računa, ne glede na to, ali ga izda v papirni ali v elektronski obliki, in sicer od trenutka izdaje do konca obdobja hrambe računa. V primeru gotovinskega poslovanja po Zakona o davčnem potrjevanju računov - ZDavPR pa mora tak račun tudi davčno potrditi. Po DDV zakonodaji je enaka obravnava računov, izdanih v papirni ali elektronski obliki. Ker pa je za elektronski račun ( 84. člen) izdan in prejet v katerikoli elektronski obliki, določeno, da se mora prejemnik računa strinjati z uporabo elektronskega računa, ni podlage za njegovo zahtevo, da bi mu moral davčni zavezanec izročiti tiskan elektronski račun. Za dobave, za katere je predpisana izjema od obveznosti izdajanja računov (143. člen Pravilnika o izvajanju Zakona o davku na dodano vrednost), pa še vedno velja, da ni treba izdati računa. Inšpekcijski nadzor V primeru inšpekcijskega nadzora, inšpektor lahko opazuje ali prodajalec izdaja račune s posebno aplikacijo, ki spremlja davčnega zavezanca ali je račun tudi zares zapisal v davčno blagajno. Prav tako bodo na terenu preverjali ali so zaposleni ustrezno prijavljeni in ali se zanje plačujejo prispevki in dohodnina oziroma da ne delajo na črno. Vezana knjiga računov Zavezanci, ki nimajo davčne blagajne, račune lahko izdajo z uporabo vezane knjige računov, ki je predhodno potrjena na FURS-u preko Mini davčne blagajne. Novost, da računov ni treba več izdajati v papirni obliki, pa ne pomeni, da prodajalci vezane knjige računov ne bodo več imeli. To morajo imeti in hraniti, račune izpolnjevati, ne bo pa jih treba izročiti kupcu – razen če bo to zahteval kupec sam. Reklamacije Kupci bodo zagotovo zahtevali račun v papirni obliki za nakupe dražjih stvari, tehničnih aparatov, za katere se lahko uveljavlja garancija. Zakon o varstvu potrošnikov sicer nikjer kot pogoj natančno ne zahteva predložitve računa. A kljub temu mora pri uveljavljanju garancije kupec dokazati, da je izdelek kupil pri točno določenem prodajalcu, pomemben je tudi čas nakupa. Označevanje kopij papirnatih računov V skladu s petim odstavkom 6. člena Zakona o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR) mora zavezanec, v primeru ko kupec od njega zahteva izdajo kopije računa, izdati kopijo, ki je enaka originalu, z oznako »KOPIJA« in zaporedno številko kopije računa. Z navedeno spremembo se ne spreminja načina označevanja izdanih kopij računov, ki je določen v petem odstavku 6. člena ZDavPR. Prvi natisnjen papirnati izvod računa se, enako kot do sedaj, šteje za originalen izvod in se ne označuje. Navedeno velja ne glede na to, ali je račun natisnjen in kupcu izročen neposredno ob izdaji ali naknadno. Vsi nadaljnji natisnjeni računi se štejejo za kopije in morajo biti označeni z oznako »KOPIJA« in zaporedno številko. FURS pojasnjuje, da se prvi natisnjen papirnati izvod računa kot kopija ne označuje niti v primeru, ko kupcu račun ob izdaji ni bil izročen in se le-ta prvič natisne in izroči naknadno inšpektorju, ki opravlja nadzor. Inšpektor bo vedel, da gre za račun, ki kupcu ob izdaji ni bil natisnjen in izročen. Praviloma bo inšpektor v takšnem primeru zahteval izpis še enega izvoda računa. Če bo račun označen z oznako kopija in zaporedno številko kopije 1, bo to dokazovalo, da je označevanje kopij ustrezno urejeno. UKREPI ZARADI POVIŠANJA CEN ENERGENTOV Predlog Zakona o ukrepih za omilitev posledic dviga cen energentov v gospodarstvu in kmetijstvu v podjetjih, ki imajo več kot 5 zaposlenih Predlagani zakon ureja pomoč gospodarstvu in kmetijstvu, ki so utrpela največjo škodo zaradi povišanja cen energentov. Upravičenci do pomoči so pravne ali fizične osebe, ki: − v Sloveniji od 1. decembra 2021 opravljajo gospodarsko dejavnost − imajo vsaj pet zaposlenih − so imele v strukturi poslovnih odhodkov v letu 2019 vsaj 5 % stroškov energije in hkrati vsaj 10.000 € stroškov za ta namen − v letu 2019 niso veljale za podjetje v težavah − jim bodo stroški za energijo v letu 2022 v primerjavi z letom 2021 narasli za več kot 30 % Upravičenci do pomoči bodo lahko preko informacijskega sistema FURS zaprosile za državno pomoč. Izjavo bo potrebno predložiti do konca marca, pomoč pa bo izplačana v enkratnem znesku do 20. aprila 2022. Če bo upravičenec naknadno ugotovil, da je zahteval previsok znesek, bo o tem obvestil FURS do 31. januarja 2023 in vrnil sredstva. Višina pomoči ne bo smela presegati 60 % nastale škode zaradi povišanja cen energentov. Ukrep za ranljive skupine Predlagani zakon določa tudi izplačilo enkratnega solidarnostnega dodatka v višini 150 € za namen odprave posledic povečanja cen energentov za naslednje upravičence: − upokojenci, katerih prejemek je za mesec december 2021 znašal 1000 € ali manj, − upravičenci do nadomestila za invalidnost za mesec december 2021 po zakonu, ki ureja socialno vključevanje invalidov, − prejemniki denarne socialne pomoči ali varstvenega dodatka za mesec december 2021, − upravičenci do otroškega dodatka za december 2021, − upravičenci do dodatka za veliko družino − rejniki, ki so imeli v decembru 2021 sklenjeno vsaj eno rejniško pogodbo v skladu z določbami zakona, ki ureja izvajanje rejniške dejavnosti. Upravičenci so do solidarnostnega dodatka, ki bo izplačan najkasneje do 15. aprila 2022, upravičeni le enkrat. Znižanje omrežnine Tarifne postavke za distribucijskega operaterja za obračunsko moč in prevzeto delovno energijo za vse odjemne skupine se znižajo na nič. Ukrep velja od 1. februarja 2022 do 30. aprila 2022. Znižanje trošarine električne energije in energentov Z Uredbo o določitvi zneska trošarine za električno energijo ( Ur.l.12/2021 z dne 29.1.2022) bodo za polovico nižji zneski trošarine za električno energijo, nižja bo tudi trošarina od neosvinčenega bencina, plinskega olja za gorivo za pogonski namen, plinskega olja za gorivo za ogrevanje in zemeljskega plina za gorivo za ogrevanje. Uredba začne veljati 1. februarja in velja do 30. aprila 2022. ZAHTEVA ZBORNICE, DA UKREP V ENERGETSKI KRIZI POMAGA TUDI MALIM OBRTNIKOM IN PODJETNIKOM Na predlagane ukrepe vlade za omilitev posledic visokih cen energentov je Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije poslala zahtevo za dopolnitev, da bi bili upravičenci do pomoči tudi mali obrtniki in podjetniki. OZS je predlagala spremembo kriterijev, da bodo med prejemniki pomoči tudi podjetja, ki imajo manj kot pet zaposlenih in ki so imela v poslovnem letu 2019 manj kot petodstotni delež energije v strukturi odhodkov. Tudi podjetja z manj kot pet zaposlenimi imajo tehnološke stroje in opremo, tudi robote, ki za svoje delovanje porabijo ogromne količine električne energije. OZS je predlagala tudi, da bi morali omiliti kriterij glede povišanja stroškov za energijo v letu 2022, in sicer s predlaganih 30 na 20 %. ZAKONI IN ODLOKI ZA ODPRAVO POSLEDIC COVID-19 Zakoni in odloki, povezani nalezljive bolezni COVID-19 z epidemijo 1. Zakon o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19 (ZDUPŠOP) – PKP 10 (Ur.l.206/2021 z dne 29.12.2021) 2. Zakon o nujnih ukrepih na področju zdravstva (ZNUPZ), ( Ur.l. 112/2021 do 189 z dne 3.12.2021) 3. Zakon o interventnih ukrepih za pomoč gospodarstvu in turizmu pri omilitvi posledic epidemije COVID-19 (ZIUPGT) (Ur.l. 112/2021 z dne 12.7.2021) – PKP9 4. Zakon o dodatnih ukrepih za omilitev posledic COVID19 (ZDUOP) (Ur.l. 15/2021 z dne 30.12.2020) – PKP8 5. Zakon o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije covid-19 (ZIUPOPDVE) (Ur.l. 203/2020 z dne 30.12.2020) – PKP7 6. Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (ZIUOPDVE) (Ur.l. 175/2020 z dne 27.11.2020) – PKP6 7. Zakon o začasnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic COVID-19 (ZZUOOP) ( Ur.l. 152/2020 z dne 23.10.2020) – PKP5 8. Odlok o določitvi pogojev vstopa v Republiko Slovenijo zaradi zajezitve in obvladovanja nalezljive bolezni COVID-19 ( Ur.l. 129/2021 do 7/2022 z dne 14.1.2022) 9. Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji (Ur.l. 132/2021 z dne 20.8.2021) 10. Odlok o izjemah od karantene na domu po visoko tveganem stiku s povzročiteljem nalezljive bolezni COVID-19 ( Ur.l.87/2021 do 14/2022 z dne 3.2.2022) 11. Uredba o izvajanju presejalnih programov za zgodnje odkrivanje okužb z virusom SARS-CoV-2 (Ur.l.118/2021 do 135/2021 z dne 27.8.2021) 12. Pravilnik o izvajanju mikrobioloških preiskav na virus SARS-CoV-2 (Ur.l.163/2021 15.10.2021) 13. Odlok o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 (Ur.l.174/2021 do 13/2022 z dne 31.1.2022) 14. Pravilnik o izvajanju mikrobioloških preiskav na virus SARS-CoV-2 (Ur.l.178/2021 do 13/2022 z dne 31.1.2022) 15. Sklep o skrajšanju trajanja karantene pri nalezljivi bolezni COVID-19 ( Ur.l.4/2022 z dne 7.1.2022) KORONAVIRUS - INFORMACIJE Koronavirus - informacije za delodajalce Aktualne informacije in navodila za delodajalce lahko spremljate na spletni strani OZS www.ozs.si/koronavirus-info, kjer so objavljene sveže informacije. Poleg splošnih informacij lahko tam najdete tudi informacije naših strokovnih sekcij, odgovore na pogosta vprašanja in vzorce pogodb. Priporočila za izvajanje dejavnosti (COVID-19) Na spletni strani NIJZ so objavljena Priporočila za izvajanje posameznih dejavnosti (COVID-19) z namenom preprečevanje okužbe z virusom SARSCoV-2. SEKCIJE GRADBINCI Sprememba kolektivne pogodbe gradbenih dejavnosti Sprememba Kolektivne pogodbe gradbenih dejavnost ( Ur.l. 6/2021 z dne 14.1.2022) določa od 1.1.2022 naslednje zneske iz tarifne priloge: 1. Zneski najnižjih osnovnih plač Tarifni razred I. II. III. IV. IV./2 V. V./2 VI. VI./2 VII. VII./2 VII./3 VIII. Najnižje osnovne plače v € za 174 ur 535,89 594,79 659,25 730,40 774,70 863,32 917,03 966,70 1.119,77 1.146,62 1.288,94 1.388,29 1.537,33 2. Povračila stroškov v zvezi z delom − Prevoz na delo in z dela: 100 % cene najcenejšega javnega prevoza, če ni možnosti javnega prevoza, pripada delavcu povračilo stroškov prevoza na delo in z dela v višini 0,18 € za vsak polni kilometer. Delavec je upravičen do povračila stroškov za prevoz na delo in z dela za dneve prisotnosti na delu od kraja prebivališča do kraja opravljanja dela, če je to oddaljeno najmanj 2 km od delavčevega običajnega prebivališča. − Stroški prehrane: če delodajalec delavcu ne zagotovi prehrane med delom, delavcu pripada povračilo stroškov za prehrano med delom v višini 5,40 € na dan. V primeru, da delo traja 10 ali več ur pripada delavcu 0,76 € za vsako dopolnjeno uro prisotnosti na delu po 8. urah prisotnosti na delu. − Uporaba lastnega vozila v službene namene: V primeru, ko delavec na podlagi pisnega dogovora med njim in delodajalcem pretežni del delovnih dni v mesecu uporablja lastno prevozno sredstvo v službene namene, ima pravico do povračila 0,25 € za vsak polni prevoženi kilometer. − Terenski dodatek se izplača v zgornjem znesku Uredbe ( 4,49€ na dan). − Dijaki in študenti: plačila dijakom in študentom za obvezno praktično delo se izplačujejo v skladu z učnimi pogodbami oziroma v višini zgornjega zneska iz Uredbe ( 6,17€). 3. Drugi osebni prejemki − Regres za letni dopust se izplača v višini 1.200 € bruto. − Jubilejna nagrada za neprekinjeno delovno dobo pri zadnjem delodajalcu znaša: za 10 let 460,00 €, za 20 let 689,00 €, za 30 let 919,00 € in za 40 let 919,00 € SPREMEMBE V PRVOZNIŠTVU Spremembe pri mednarodnih prevozih mobilnostni sveženj – pomembni datumi v 2022 − 2. februarja 2022: nova pravila o napotitvah voznikov − 21. februarja 2022: nova pravila o kabotaži in vrnitvi vozila v domačo državo: − 21. maj 2022: potrebna licenca za lahka tovorna vozila za prevoz blaga (nad 2,5 tone največje dovoljene mase). 1. Napotitev voznika 2.2.2022 2. februarja 2022 so začela veljati pravila o napotitvah voznikov v skladu z Direktivo 2020/10575, ko mora prevoznik za določene vrste prevoza (npr. kabotaža) preko sistema IMI (informacijski sistem za notranji trg EU) Deklaracija o napotitvi vložiti deklaracijo o napotitvi. Preko tega portala prevoznik pošilja in posodablja informacije o napotitvah voznikov ter posreduje tudi druge zahtevane dokumente. Portal IMI je dostopen v slovenskem jeziku in z njegovo uporabo odpade obveznost uporabe drugih portalov ( npr. avstrijskega, nemškega, francoskega,…) Tudi eventualnih zastopnikov v različnih državah za namen izvedbe napotitve prevozniki ne bodo več potrebovali. Pravila napotitve voznikov in s tem povezane obveznosti veljajo le za države članice Skupnosti in Veliko Britanijo. Napotitev voznika mora biti opravljena najkasneje pred vstopom v državo gostiteljico (kjer bo voznik opravljal prevoz, za katerega veljajo pravila o napotitvi voznikov). Voznik mora imeti pri sebi izjavo o napotitvi s QR kodo (natisnjeno ali v e-obliki) iz novega sistema IMI. Voznika lahko najavite največ za obdobje 6 mesecev. Če bo voznik v tem času prenehal delati v vašem podjetju, se napotitvene izjav ne spreminjajo ali brišejo. Kadar voznik opravlja bilateralne prevoze (primer: SLO-DE, SLO-IT, SLO-FR, SLO-A), ne velja za napotenega voznika. Prav tako voznik ni napoten, kadar opravlja vožnjo v tranzitu države članice Skupnosti. V sklopu bilateralnih prevozov sta dovoljeni dve operaciji v okviru »cross-trade operations«. Pravila glede napotitve voznikov veljajo le za tiste voznike, ki so zaposleni v podjetju na podlagi pogodbe o zaposlitvi (ne velja za voznika, ki je hkrati s.p.). Voznik je napoten, kadar opravlja kabotažo ali mednarodni prevoz v/iz države članice Skupnosti, ki ne vključuje državo sedeža prevoznega podjetja (npr. IT-DE, FR-AT, DE-H,..). Voznik bo moral imeti pri sebi v vozilu: − izjavo o napotitvi (ki ste jo opravili preko sistema IMI) v papirni ali elektronski obliki, − dokazila o opravljenih prevozih (CMR), − tahografske zapise (tekoči dan + preteklih 28 dni) − Potrdilo A1 še vedno ostaja kot obvezni dokument v vozilu (ni sprememb). Potrdilo A1 ni povezano s pravili napotitve voznikov. Od 2. februarja 2022 mora voznik v digitalni tahograf vnesti tudi oznako države, v katero vstopi po prečkanju meje države članice, in sicer na začetku prvega postanka v tej državi članici. Ta prvi postanek se opravi na najbližjem mestu, kjer je mogoče ustaviti, na meji ali po njenem prečkanju. Kadar se meja države članice prečka na trajektu ali vlaku, voznik oznako države vnese v pristanišču ali na postaji prihoda. 2. Pravila o kabotaži in vrnitvi vozila v domačo državo 21.2.2022 21. februarja 2022 se začnejo uporabljati in nadzirati naslednja pravila o kabotaži in vrnitvi vozila v domačo državo: Kabotaža: Ohranila so se veljavna pravila glede dolžine kabotaže in števila dovoljenih operacij (3 prevozi v 7 dneh v gostujoči državi). Dodatno je predpisano obdobje mirovanja na 4 dni mirovanja (4 dni ni dovoljeno ponovno opravljanje kabotaže z istim vozilom v gostujoči državi članici). Vrnitev vozila: Uveljavlja se obvezna vrnitev vozila v državo članico sedeža podjetja, in sicer v največ 8 tednih po odhodu iz matične države. 3. Licence skupnosti od 21. maja 2022 tudi za mednarodni prevoz blaga z vozili ali skupino vozil, katerih največja dovoljena masa znaša 2,5 do 3,5 t. Zakon o prevozih v cestnem prometu (ZPCP-2) določa pogoje in način opravljanja prevozov potnikov in blaga v notranjem in mednarodnem cestnem prometu. Licenca je dovoljenje za izvajanje prevozov potnikov in blaga v notranjem cestnem prometu. Pravica za opravljanje dejavnosti cestnega prevoza potnikov ali blaga v mednarodnem cestnem prometu se pridobi z licenco Skupnosti. Licenca Skupnosti velja tudi za izvajanje prevozov v notranjem cestnem prometu. V skladu z evropsko Uredbo 2020/1055 bo od 21. maja 2022 za prevoz blaga z vozili ali s kombinacijo vozil, katerih največja dovoljena masa naloženega vozila presega 2,5 tone, potrebna licenca. Do 20.5.2022 je licenca obvezna le za vozila, težja od 3,5 tone. Za opravljanje prevozne dejavnosti je potrebno izpolnjevati spodaj navedene pogoje: 1. Pogoj glede sedeža podjetja Zaradi preprečevanja pojava tako imenovanih slamnatih podjetij ter zagotavljanja poštene konkurence in enakih konkurenčnih pogojev so podrobneje opredeljeni pogoji glede sedeža podjetja. V Sloveniji je to delno že urejeno z Zakonom o prevozih v cestnem prometu in Pravilnikom o licencah za opravljanje prevozov v cestnem prometu. Podjetje mora imeti prostore, v katerih lahko dostopa do izvirnikov svoje temeljne poslovne dokumentacije, zlasti prevoznih pogodb, dokumentov o vozilih, računovodskih dokumentov, kadrovske dokumentacije, dokumentacije s podatki o času vožnje in počitka itd. Vozila se morajo vrniti v enega od operativnih centrov v matični državi najpozneje v osmih tednih. 2. Pogoj glede števila zaposlenih voznikov Podjetje mora imeti število vozil in voznikov sorazmerno z obsegom prevozne dejavnosti. V pravilniku so podrobneje opisani pogoji glede administrativnega osebja, opreme in dosegljivosti. V Nacionalni elektronski register bodo vse države članice vnašale tudi podatke o številu zaposlenih v podjetju na dan 31. decembra preteklega leta. 3. Ugled Dostop do opravljanja dejavnosti cestnega prevoznika je omogočen samo podjetjem, ki imajo dober ugled, pri čemer se preverja tudi izvršne direktorje oz. vse zakonite zastopnike podjetij, ter kot do zdaj ugled upravljavcev prevozov. 4. Finančna sposobnost Pri izpolnjevanju pogoja glede finančne sposobnosti so pogoji za lažja vozila nižji, kot za vozila nad 3,5 tone. Podjetje mora dokazati, da ima vsako leto na voljo kapital in rezerve, in sicer 9.000 € za prvo vozilo in 5.000 € za vsako dodatno vozilo, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 tone, ter 900 € za vsako dodatno vozilo, katerega masa presega 2,5 tone, vendar ne presega 3,5 tone. Podjetja, ki opravljajo dejavnost prevoznika izključno z lažjimi vozili, morajo imeti na voljo kapital in rezerve, ki skupaj znašajo vsaj 1.800 € za prvo vozilo in 900 € za vsako dodatno vozilo. 5. Strokovna usposobljenost Pogoj glede strokovne usposobljenosti ostaja enak. Podjetje mora imenovati upravljavca prevozov, ki ima opravljen izpit za opravljanje prevozov blaga v mednarodnem cestnem prometu. IZOBRAŽEVANJE RAZPIS ZA VPIS NA MOJSTRSKE IZPITE Rok za oddajo vloge kandidat lahko odda do 11. februarja Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije skladno s 7. členom Pravilnika o mojstrskih izpitih (Uradni list RS, št. 101/2004) objavlja razpis za opravljanje mojstrskega izpita. Pogoji za opravljanje mojstrskega izpita V skladu z določili 28. člena Obrtnega zakona (Uradni list RS, št. 40/2004 – UPB 102/07) ima pravico do opravljanje mojstrskega izpita, kdor: − je pridobil srednjo poklicno izobrazbo in ima vsaj tri leta izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit, − je pridobil srednjo strokovno izobrazbo in ima vsaj dve leti izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit, − ima najmanj višjo strokovno izobrazbo in vsaj eno leto izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit. Delovne izkušnje niso vezane na redno delovno razmerje, kandidat za pristop k mojstrskemu izpitu pa je dolžan obvezno k vlogi priložiti potrdilo delodajalca oziroma delodajalcev, iz katerega bo razvidno obdobje pridobivanja izkušenj ter dela in naloge, ki jih je kandidat pri njem opravljal. Kandidati se lahko prijavijo za naslednje mojstrske nazive: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. avtokleparski mojster mojster avtomehanik frizerski mojster mojster elektronik mojster strojne mehanike mojster šivilja-krojač mizarski mojster tesarski mojster zidarski mojster mesarski mojster mojster avtoelektrikar mojster toplotne obdelave kovin mojster oblikovalec kovin orodjarski mojster čevljarski mojster 16. mojster preoblikovalec kovin 17. mojster vzdrževanja tekstilij 18. mojster splošne elektromehanike 19. mojster stavbni steklar 20. pekovski mojster 21. dimnikarski mojster 22. mojster strojnih instalacij 23. mojster biromehanik 24. slaščičarski mojster 25. mojster tapetnik in dekorater 26. elektroinštalaterski mojster 27. mojster telekomunikacij 28. slikopleskarski mojster 29. fotografski mojster 30. mojster klepar-krovec 31. zlatarski mojster 32. kamnoseški mojster 33. avtoličarski mojster 34. pečarski mojster 35. mojster polagalec keramičnih oblog 36. cvetličarski mojster 37. vrtnarski mojster 38. kuharski mojster 39. mojster strežbe 40. čebelarski mojster 41. Prijava k opravljanju mojstrskega izpita Pisne prijave za pristop k opravljanju mojstrskega izpita kandidati pošljejo skupaj z dokazili o izpolnjevanju pogojev in ostalo zahtevano dokumentacijo, na predpisanem obrazcu, ki ga dobijo na območnih obrtno-podjetniških zbornicah, Obrtnopodjetniški zbornici Slovenije ali na spletni strani OZS Vlogo za pristop k mojstrskemu izpitu lahko kandidati od 10. januarja 2022 dalje pošljejo na Obrtnopodjetniško zbornico Slovenije, Celovška cesta 71, 1000 Ljubljana, s pripisom 'Mojstrski izpiti' ali jo prinesejo osebno. Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije najkasneje v tridesetih dneh po vložitvi popolne prijave obvesti kandidata o izpolnjevanju pogojev za pristop k mojstrskemu izpitu z določitvijo pristopnega roka. Prijavnina Kandidat mora ob vložitvi prijave na razpis za opravljanje mojstrskega izpita poravnati prijavnino za opravljanje mojstrskega izpita, ki znaša 381,30 €. Dokončni obračun stroškov kandidati prejmejo skupaj z obvestilom o izpolnjevanju razpisnih pogojev. Cenik mojstrskega izpita je za vsak naziv objavljen na spletni strani OZS ter na vseh območnih obrtno-podjetniških zbornicah. Pristopni roki na 24. razpisu za mojstrske izpite V okviru 24. razpisa sta določena dva pristopna roka in sicer: - prvi pristopni rok je 8. marec 2022, rok za oddajo popolnih vlog je 11. februar 2022). Razpisni rok začne teči 10. januarja 2022 - drugi pristopni rok je 11. oktober 2022, rok za oddajo popolnih vlog je 23. september 2022. Informacije Dodatne informacije lahko kandidati dobijo na Obrtnopodjetniški zbornici Slovenije, Suzana Kljun, telefon 01/58 30 574, e-naslov: suzana.kljun@ozs.si ali Ani Treven, telefon 01/58 30 509, e-naslov: ana.treven@ozs.si ŠTIPENDIJE ZA KUHARJE IN NATAKARJE Dijaki triletnega poklicnega programa gastronom-hotelir bodo prejemali štipendije za deficitarne poklice. Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije je objavil javni razpis za pridobitev štipendije za deficitarne poklice za šolsko leto 2022/2023. Štipendijo za deficitarne poklice bodo v šolskem letu 2022/2023 lahko pridobili tudi dijaki, ki bodo prvič obiskovali 1. letnik in se bodo izobraževali na programu gastronom-hotelir (poklica: kuhar, natakar). V prihodnjem šolskem letu bo dodeljenih do 1000 štipendij, mesečna višina štipendije pa znaša 102,40 €. Deficitarna štipendija se lahko dodeli hkrati z drugimi štipendijami, razen s kadrovsko, tako da lahko dijaki istočasno prejemajo tudi Zoisovo, državno štipendijo ali katerokoli drugo štipendijo. Štipendije so namenjene spodbujanju mladih za vpis v izobraževalne programe za poklice, za katere na trgu dela ni dovolj kadra glede na potrebe delodajalcev. Glede na to, da turizem že okreva po pandemiji covid-19, se odpirajo nova delovna mesta tudi na tem področju, v prihodnjih letih pa bo potreb po novih sodelavcih še več. Vlogo bo možno oddati od 13. junija 2022 do vključno 23. septembra 2022. PRISPEVKI IN DAVKI PLAČEVANJE PRISPEVKOV Pri plačilu davkov, prispevkov in drugih obveznih dajatvah zavezanci z referenco na plačilnem nalogu določijo vrsto dajatve ali pa izberejo način plačila s katerim poravnajo več vrst dajatev, in sicer tako da, združijo obveznosti, ki pripadajo isti javnofinančni blagajni oziroma istemu IBAN računu. Uporabljena referenca pri plačilu vpliva na način zapiranja terjatev s plačili v davčnem knjigovodstvu. 1. Primer: plačilo z referenco na izbrano dajatev ali izvršilni naslov (npr. SI19 DŠ-45004; pri čemer DŠ pomeni davčno številko zavezanca in šifra dajatve 45004 za prispevke za zdravstveno varstvo) zapre zapadle in nezapadle terjatve za izbrano vrsto dajatve. 2. Zapiranje s plačilom s splošno referenco (SI19 DŠ99996; oznaka 99996 določa, da se plačilo uporabi za vse dajatve na podračunu) pa se izvede šele, ko terjatve dospejo v plačilo in sicer znotraj prehodnega davčnega podračuna na katerega je prispelo. Pri uporabi splošne reference se prednostno zapirajo terjatve, ki so prej dospele v plačilo. Z enim plačilom se lahko plača več vrst dajatev, tako da, združite obveznosti, ki pripadajo isti javnofinančni blagajni oziroma istemu IBAN računu: IBAN SI56 01100-8881000030 Referenca SI19 DŠ-99996 SI56 01100-8882000003 SI56 01100-8883000073 DŠ-99996 DŠ-99996 namen akontacija davka, prispevki (st. varstvo, zaposlovanje) Prispevki PIZ Prispevki ZZ Pravilno izpolnjen plačilni nalog je pogoj za pravilno evidentiranje prejetega plačila v knjigovodsko evidenco. V primeru pomote pri vpisovanju se lahko plačilo knjiži na napačnega zavezanca ali zapira napačno odprto postavko. V primeru odprte terjatve in obveznosti, lahko predlagate pobot, v primeru preveč ali napačno plačane dajatve lahko predlagate vračilo ali preknjižbo. Samozaposleni in družbeniki lahko plačujejo prispevke z enim e-računom Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) je uvedla plačevanje obveznosti na podlagi e-računa za družbenike in samozaposlene in so sami dolžni obračunavati prispevke za socialno varnost, lahko pa se še vedno uporablja način plačevanja obveznosti, kot doslej. V primeru, da se zavezanec za plačilo prispevkov odloči za poenostavitev plačevanja mora pri svoji spletni banki prijaviti na prejem e-računa. FURS je v Registru izdajateljev e-računov vpisan z nazivom Ministrstvo za finance Finančna uprava Republike Slovenije, naslov Šmartinska cesta 055, 1000 Ljubljana, davčna številka 77695771. V prijavi se za »Referenčno oznako izdajatelja e-računa« vpiše davčna številka zavezanca, ki prijavo oddaja. Z oddano prijavo se šteje, da se zavezanec strinja tudi s Splošnimi pogoji plačevanja obveznih dajatev z eračunom. FURS bo takšnemu zavezancu na podlagi obračuna dajatev pripravil t.i. zbirni plačilni nalog, ki bo vseboval podatke o javnofinančnih blagajnah, vrstah in višini dajatev. Zbirni plačilni nalog bo FURS poslal zavezancu (preko njegove banke) v obliki e-računa v enotni standardizirani obliki eSlog, ki bo vključeval tudi obvestilo v pdf obliki. E-računi bodo poslani bankam, zavezanec pa bo lahko do njih dostopal prek svoje spletne banke, kjer bo lahko predizpolnjen plačilni nalog tudi potrdil in s tem neposredno poravnal znesek obveznosti. Zavezanec bo na ta način vsak mesec na enem eračunu plačal vse štiri prispevke za socialno varnost: PIZ, ZZ, prispevke za starševsko varstvo in prispevke za primer brezposelnosti. Izdaja in plačilo e-računa sta neposredno vezana na predložitev obračuna prispevkov za socialno varnost in plačilo te obveznosti. Obračune je treba preko eDavkov predložiti do 15. v mesecu, zneske pa poravnati najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. E-račun bo izdan po predložitvi obračuna. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu je potrebno preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Minimalna osnove za plačilo prispevkov Od leta 2018 dalje je osnova za prispevke za socialno varnost 60 % povprečne plače za preteklo leto. Povprečna letna plača za leto 2020 je 1.856,20€, najnižja osnova za plačilo prispevkov je 1.113,72€ (60% x 1.856,20€), najvišja pa 6.496,70€ (3,5 kratnik PP 2020 = 3,5 x 1.856,20€). Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnik plačuje od februarja 2021 dalje so v višini 425,43€, najvišji pa 2.481,75€. Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun: − akontacijo dohodnine do 10. v mesecu, − prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec, − dajatve za zaposlene na dan izplačila plač Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 1. Od 1.1.2021 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 40,00€ in sicer 10,00€ (povprečna plača oktober 2021 = 1.886,48€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 30,00€ (25% povprečne plače oktober 2021 = 25% X 1.886,48€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Od 1.4.2021 do 31.3.2022 je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 38,68€ (doslej 36,56€). Prispevek se določi s Sklepom o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja (Ur.l.36/2021 z dne 12.3.2021) in velja za obdobje od aprila tekočega koledarskega dela do marca naslednjega koledarskega leta. V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki do 31.3.2022 so 78,68€ (40,00€ + 38,68€), ki se jih plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 38,68€ do 31.3.2022 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 40,00€ od 1.1.2022 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX € Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 38,68€ do 31.3.2022 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 40,00€ od 1.1.2022 Obračun prispevkov – oddaja obrazca v eDavke Obračun prispevkov za socialno varnost za osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic, so morali zavezanci (popoldanci) prvič oddati za januar 2018. Zavezanec mora oddati obračun do 15. v mesecu za pretekli mesec, če FURS do 10. v mesecu v sistem eDavkov ne odloži predizpolnjenega obračuna oz. je ta obračun napačen. PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je od januarja 2020 90% povprečne letne plače za preteklo leto. Od februarja 2021 dalje je najnižja zavarovalna osnova 1.670,58€ (90% povprečne letne plače za leto 2020, ki je 1.856,20€), najvišja pa 6.496,70€ (3,5 kratnik PP 2020 = 3,5 x 1.856,20€). Zavezanec plača prispevke za socialno varnost najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec in sicer najmanj v višini 638,16€ in največ v višini 2.481,75€. Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Od leta 2015 dalje so najnižje osnove za plačilo prispevkov za socialno varnost za zavarovance iz delovnega razmerja vezane na znesek zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 1. do vključno 28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače preteklega leta. Najnižja osnova za obračun prispevkov za delavce v delovnem razmerju je 60 % zadnje znane povprečne letne plače v Sloveniji, preračunane na mesec (144.člen ZPIZ-2). Če je izplačana plača oziroma nadomestilo plače nižje od minimalne osnove, se od razlike do minimalne osnove obračunajo in plačajo vsi prispevki. Ta razlika vpliva le na obračunavanje in plačevanje prispevkov. To pomeni, da delodajalcem razlike do najnižje osnove ni treba prišteti k bruto plači v enakem smislu kot to velja za dodatke, torej se zaradi te razlike delavčeva bruto plača ne spremeni. Zaradi obračunanih prispevkov pa ta razlika posredno vpliva na delavčevo neto plačo. Za izplačila od 1. 1. 2022 do 28. 2. 2022 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 1.113,72 € (60 % povprečne bruto plače za leto 2020, ki je 1.856,20€). Za izplačila od 1.3.2022 dalje bo najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 60 % povprečne bruto plače za leto 2021. Minimalna plača 2022 za delo s polnim delovnim časom, opravljeno od 1. januarja 2022, je 1.074,43 €. PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO Kratkotrajno delo je brezplačno opravljanje dela v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ desetimi zaposlenimi ali pri samozaposleni osebi z največ desetimi zaposlenimi. Opravlja ga lahko zakonec ali zunajzakonski partner, starši ali otroci lastnika mikrodružbe ali samozaposlene osebe, ki lahko opravljajo pomoč v podjetju največ 40 ur mesečno in za to ne prejmejo plačila. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu (ime, naslov in davčno številko osebe, ki opravlja kratkotrajno delo, uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, skupno mesečno število ur opravljenega kratkotrajnega dela). Delodajalec mora osebo, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovati za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12) in za čas opravljanja dela preko eDavkov oddajati REK-2 (vrsti dohodka 1509). Znesek za zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni je od 1. 1. 2022 v višini 5,66€ (0,30% PP za oktober 2021 = 0,3% x 1.886,48€) in se plača na TRR: SI56 0110 0888 3000 073, sklic: SI19 davčna številka 45004. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (Ur.l.6/2022 z dne 14.1.2022) določa od 15. januarja 2022 minimalno bruto urno postavko za študentsko delo v višini 6,17 € ( doslej 5,89€). Začasno in občasno delo dijakov in študentov je vključeno v pokojninsko in invalidsko zavarovanje (pokojninska doba) in zdravstveno zavarovanje. Od zneska na študentski napotnici se plačujejo prispevki za PIZ v višini 15,5%. Delodajalec na znesek na napotnici plača prispevek za PIZ v višini 8,85%, prispevek za zdravstveno zavarovanje 6,36%, prispevek za poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 0,53%, koncesijsko dajatev v višini 16% in dodatno koncesijsko dajatev v višini 2%. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV Odredba o višini urne postavke in višini dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojencev (podlaga tretji odstavek 27.c člena Zakona o urejanju trga dela), Ur.l.28/2021 z dne 26.2.2021 določa, da je od 1. marca 2021 do 28. februarja 2022 višina urne postavke upravičenca za opravljeno uro začasnega ali občasnega dela ne sme biti nižja od 5,50 €, višina dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo pa v seštevku v koledarskem letu 2021 ne sme presegati 8.235,53 €. PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za november 2021 je znašala 2.084,88€, neto plača pa 1.363,86€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar november 2021 je znašala 1.960,75€, neto 1.264,09€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje september - november 2021 je znašala 1.948,10€, neto 1.264,37€. UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…). Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si MOZAIK PODJETNIH Kartica Mozaik podjetnih, kartica tisočerih ugodnosti za člane OZS. S kartico Mozaik podjetnih zlahka prihranite letno članarino. Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Preverite aktualni seznam. partnerjev in njihovih ugodnosti, ki ga ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. MOJ OBRTNIK PRAVNO SVETOVANJE Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si Članom Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, portal Moj Obrtnik nudi: brezplačno spletno predstavitev vašega podjetja, 90 dnevno brezplačno prejemanje povpraševanj, ugodnejši prejem povpraševanj, brezplačen prejem SOS povpraševanj. https://www.mojobrtnik.com/ IZ URADNEGA LISTA 2 4 4 4 7 8 8 11 13 13 14 6.1. 7.1. 7.1. 7.1. 14.1. 17.1. 17.1. 28.1. 31.1. 13.1. 3.2. 3 3 5 6 6 6 10 10 10 11 11 11 12 12 7.1. 7.1. 12.1. 14.1. 14.1. 14.1. 21.1. 21.1. 21.1. 28.1. 28.1. 28.1. 29.1. 29.1. KORONAVIRUS ODLOKI – objavljeni od 6.1.20222 Spremembi Odloka o izjemah od karantene na domu po visoko tveganem stiku s povzročiteljem nalezljive bolezni COVID-19 Sprememba Odloka o določitvi pogojev vstopa v Republiko Slovenijo zaradi zajezitve in obvladovanja nalezljive bolezni COVID-19 Sprememba Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 Sklep o skrajšanju časa trajanja karantene pri nalezljivi bolezni COVID-19 Sprememba Odloka o določitvi pogojev vstopa v Republiko Slovenijo zaradi zajezitve in obvladovanja nalezljive bolezni COVID-19 Spremembi Odloka o izjemah od karantene na domu po visoko tveganem stiku s povzročiteljem nalezljive bolezni COVID-19 Sprememba Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 Sklep o podaljšanju ukrepa pomoči za nakup hitrih antigenskih testov na virus SARS-CoV-2 za samotestiranje Sprememba Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 Sprememba Pravilnika o izvajanju mikrobioloških preiskav na virus SARS-CoV-2 Spremembi Odloka o izjemah od karantene na domu po visoko tveganem stiku s povzročiteljem nalezljive bolezni COVID-19 DRUGE OBJAVE Zakon o debirokratizaciji (ZDeb) Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1M) Znesek minimalne plače Odredba o uskladitvi mej dohodkov za letne pravice za leto 2022 (otroški dodatek, državne štipendije, znižanje plačila vrtca,…) Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (dijaško in študentsko delo) Spremembe in dopolnitve Kolektivne pogodbe gradbenih dejavnosti Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnem naročanju (ZJN-3C) Zakon o dopolnitvi Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2L) Sprememba Pravilnika o usposabljanju, licencah in registru licenc neodvisnih strokovnjakov za redne preglede klimatskih sistemov Pravilnik o spremembi Pravilnika o pogojih in načinu uveljavljanja oprostitev po 51. členu Zakona o davku na dodano vrednost Pravilnik o spremembah Pravilnika o davčnem obračunu davka od dohodkov pravnih oseb Poročilo o gibanju plač za november 2021 Uredba o določitvi zneska trošarine za električno energijo Sprememba Uredbe o določitvi zneska trošarine za energente PRISPEVKI - OBVEZNOSTI JANUAR 2022 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA prispevek PIZ ZZ Starš. var. Zaposl. Bruto zavarovalna osnova v EUR TRR SI56 SI56 SI56 SI56 0110 0110 0110 0110 stopnja 0888 0888 0888 0888 2000 3000 1000 1000 003 073 030 030 24,35% 13,45% 0,20% 0,20% referenca SI19 SI19 SI19 SI19 DŠ-44008 DŠ-45004 DŠ-43001 DŠ-42005 najnižji ZASEBNIK najnižji DRUŽBENIK najvišji 1.113,72€ 1.670,58€ 6.496,70€ (60% PP 2020=60% X 1.856,20 €) (90% PP 2020=90% X 1.856,20€) (3,5 kratnik PP 2020) 406,79 224,69 3,34 3,34 638,16 1.581,95 873,80 13,00 13,00 2.481,75 271,19 149,79 2,22 2,23 425,43 PRISPEVKI SKUPAJ DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke = 60% PP leto 2020 (PP za 2020 je 1.856,20€), prispevki skupaj 425,43€ 1.113,72 € 2. ZASEBNIK: Osnova za prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 60% PP za leto 2020 (60% x 1.856,20€= 1.113,72€) 3. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 90% PP za leto 2020 (PP za 2020 je 1.856,20), prispevki skupaj: 638,16€ 4. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2020 (3,5 x 1.856,20 €), prispevki skupaj: 2.481,75€ OLAJŠAVE 1. Splošna olajšava - letni dohodek do 13.316,83 € (mesečni do 1.109,74 €) PODATKI O PLAČAH Povprečna plača NOVEMBER 2021 Povprečna plača JANUAR - NOVEMBER 2021 Povprečna plača SEPTEMBER – NOVEMBER 2021 Povprečna bruto plača (PP) 2020 Povprečna bruto plača (PP) 2019 Minimalna plača od 1.1.2020 Minimalna plača od 1.1.2020 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) 3.500,00 + (18.700,38 -1,40427 x skupni dohodek) 291,67 203,08 220,77 368,21 291,67 3.500,00 2.436,92 2.649,24 4.418,54 3.500,00 2.819,09 Če delojemalec ne želi, da se mu upošteva povečana splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 291,67€ 291,67 STOPNJE PRISPEVKOV neto € 1.363,86 1.264,09 1.264,37 1.208,65 1.190,74 PRISPEVEK DELAVEC sklic akontacija davka na dejavnost SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 SKUPAJ Znesek € 8,85% SI19 DŠ-44008 6,36% 6,56% + 0,53% SI19 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI19 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI19 DŠ-42005 22,10% 16,10% LESTVICA SI19 DŠ-40002 DEJANSKI PRAZNIKI 21 168 0 0 DELOVNI DNEVI JANUAR 2022 OBRAČUN UR 38,68 40,00 SKUPAJ 21 168 78,68 POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM Vrsta izplačila Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek Prevoz na delo neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008 po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom Ur.l.114/2021 od 1.9.2021 Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust Najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je povprečna plača za predpretekli mesec) 6-8 ur Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 8-12 ur nad 12 ur LETNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad osnova do € dohodnine € € 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 KONTO 15,50% DELOVNI DNEVI prehodni račun DELODAJALEC Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zdravstveno zavarovanje Dohodnina OBRTNIKI - POPOLDANCI namen 6.496,70 € letna olajšava € 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) bruto € 2.084,88 1.960,75 1.948,10 1.856,20 1.753,84 1.074,43 1.024,24 1.670,58€ mesečna olajšava € - letni dohodek nad 13.316,83 € (mesečni nad 1.109,74€) 2. Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok 3. za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) 4. za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 5. za dohodke iz delovnega razmerja: - mesečni bruto dohodek do 1.109,74€ - mesečni bruto dohodek nad 1.109,74€ individualno 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 1.360,00 5.650,00 13.900,00 22.480,00 SKUPAJ 16 % + 26 % nad 8.500,00 + 33 % nad 25.000,00 + 39 % nad 50.000,00 + 50 % nad 72.00,00 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 140 € mesečno 0,37 € 2.084,88€ 7,45 € 10,68 € 21,39 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad € osnova do € dohodnine € 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 113,33 470,83 1.158,33 1.873,33 SKUPAJ + 26 % + 33 % + 39 % + 50 % 16 % nad 708,33 nad 2.083,33 nad 4.166,67 nad 6.000,00 VSEBINA AKTUALNO ..................................................................................................................................................................... 1 ČLANARINA – POPUST OB ENKRATNEM LETNEM PLAČILU ................................................................................................ 1 GRADBENI ZAKON – VPIS ZA NOSILCE DEJAVNOSTI ........................................................................................................ 1 VIŠJI PAVŠALNI PRISPEVKI ZA POPOLDANCE .................................................................................................................. 2 BOLNIŠKA ODSOTNOST V BREME DELODAJALCA SKRAJŠANA NA 20 DNI .......................................................................... 2 OBVEZEN VPIS ELEKTRONSKEGA NASLOVA GOSPODARSKIH DRUŽB ................................................................................ 2 ZAKONODAJA........................................................................................................................................................................ 3 NOVOSTI PRI OBRAČUNIH PLAČ V LETU 2022 ................................................................................................................. 3 MINIMALNA PLAČA 2022................................................................................................................................................. 3 INFORMACIJE ....................................................................................................................................................................... 4 POMOČ ZA NAKUP HITRIH TESTOV ZA SAMOTESTIRANJE ................................................................................................ 4 SPREMEMBE PRI OPRAVLJANJU HAG TESTA .................................................................................................................... 4 SLOVENSKO DIGITALNO COVID POTRDILO ..................................................................................................................... 5 VELJAVNOSTI COVIDNIH POTRDIL.................................................................................................................................. 5 IZJEME PRI KARANTENI.................................................................................................................................................. 5 ZAKON O DDV - IZROČANJE RAČUNOV KONČNIM POTROŠNIKOM .................................................................................... 6 UKREPI ZARADI POVIŠANJA CEN ENERGENTOV ............................................................................................................... 6 ZAHTEVA ZBORNICE, DA UKREP V ENERGETSKI KRIZI POMAGA TUDI MALIM OBRTNIKOM IN PODJETNIKOM .................... 7 ZAKONI IN ODLOKI ZA ODPRAVO POSLEDIC COVID-19 .................................................................................................. 7 KORONAVIRUS - INFORMACIJE ....................................................................................................................................... 8 SEKCIJE ................................................................................................................................................................................ 8 GRADBINCI .................................................................................................................................................................... 8 SPREMEMBE V PRVOZNIŠTVU ......................................................................................................................................... 8 IZOBRAŽEVANJE ................................................................................................................................................................. 10 RAZPIS ZA VPIS NA MOJSTRSKE IZPITE ........................................................................................................................ 10 ŠTIPENDIJE ZA KUHARJE IN NATAKARJE ....................................................................................................................... 10 PRISPEVKI IN DAVKI .......................................................................................................................................................... 11 PLAČEVANJE PRISPEVKOV ............................................................................................................................................ 11 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ..................................................................................................................... 11 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI .............................................................................................. 12 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE ........................................................................................................... 12 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE ................................................................................................................................. 13 PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO ................................................................................................................................ 13 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO ................................................................................................... 13 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV .................................................................................................. 13 PODATKI O PLAČAH ..................................................................................................................................................... 13 UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA .................................................................................................................................. 14 DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE ................................................................................................................... 14 PRAVNO SVETOVANJE .................................................................................................................................................. 14 MOZAIK PODJETNIH ..................................................................................................................................................... 14 MOJ OBRTNIK .............................................................................................................................................................. 14 IZ URADNEGA LISTA .......................................................................................................................................................... 14 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI JANUAR 2022 .......................................................................................................................... 15