DVOJE OBLETNIC ROJSTEV GLASBENIKOV - KULTURNIH DELAVCEV LOČANOV V LETU 1994 Kar dva Ločana v širšem pomenu te besede praznujeta v tem letu (1994) po membni in visoki obletnici: to sta v prvi vrsti glasbenika LUKA DOLINAR (ro jen 14. oktobra 1794 na Trati pri Gorenji vasi v Poljanski dolini nad Škofjo Lo ko),1 skladatelj in nabožni pesnik, in dr. ANTON DOLINAR (rojen 13. januarja 1894 prav tako na Trati pri Gorenji vasi v Poljanski dolini nad Škofjo Loko),- dirigent, skladatelj in muzikolog. Luka Dolinar torej obhaja visoko 200-letnico, dr. Anton Dolinar pa 100-letnico rojstva. I. LUKO DOLINARJA (roj. 1794) ome nja v Škofji Loki in njenem okolju v luči gospodarskih in kulturnih prizadevanj (Škofja Loka, 1936) že dr. Tine Debeljak kot »... najbolj znanega..., ki je umrl kot župnik v Tuhinju, znan(-i) kompo nist cerkvenih pesmi, ki je izdal pet takih zbirk (Izidor, brumen kmet; Pesmi od farnih pomočnikov ali patronov v ljubljanski škofiji itd.; Prigodnice v čast Radeckemu; Nunskemu gospodu očetu Svetiču ter Staro novico o škofijskem zboru (sinodi) v Loki 1755). Njegove pesmi so se pele po cerkvah ter so še danes sprejete v razne cerkvene zbirke (»Očitanja«)...« Tudi druga slovenska ter (nekdanja) jugoslovanska glasbena leksikografija do obeh Dolinarjev (Luka, dr. Anton) in do njunega glasbenega opusa ni ostala brezbrižna. Luka Doli nar, starejši od obeh Dolinarjev, tukaj prednjači: najprej ga omenja Muzička enciklopedija (1. knj., A-Goz, JLZ, Za greb 1971, str. 463) kot skladatelja, ki da je »... rojen v (nepravilno, op. pisc.!) Škofji Loki, 14. 10. 1794 in umrl v Šmar- tnem (v Tuhinjski dolini, op. pisc.!), 28. 8. 1863: glasbo se je učil v Ljubljani, njegova harmonija, ki temelji na tri- zvoku (kvintakordu, op. pisc.!) ga kaže vdanega samouka. Napevi, pisani v ljud skem duhu, so verjetno delno prevzeti od drugih; nekateri pa so postali tako popularni, da so že ponarodeli.« Prav tako so že popolnona definirane vse glasbene zbirke, ki jih je Luka Dolinar izdal, uredil ali celo sam napisal: Napevi za pesmi v nedele celiga leta (1829); Napevi za pesmi v godove in praznike celiga leta (1833 in 1862); Napevi (Vishe) za pesmi od farnih pomočnikov ali pa tronov v ljubljanski škofiji (1839) in Vishe za pesmi od svetnikov in svetnic v ljubljanski škofiji samo v podružnicah češčenih (1841).3 Tudi Stanko Trobina omenja Luko Dolinarja v svoji knjigi Slovenski cerkveni skladatelji (Založba Obzorja, Maribor 1972); »... Nova glasbena zvrst klasika je spro stila še bolj težnje po svobodi in razvoju posameznika. Uprta je bila v moč, pre prostost in jasnost. Glasbeno telo je lepo oblikovano in se opira tudi na ljudske prvine. Vse to je povzročilo, da je sloven ski cerkveni skladatelj v tem času po spoznanju vseh negativnih strani v slo venski cerkveni glasbi po tolikem vstal, se osvobodil spon, sprostil in postal tako rekoč prvi glasbenik osamosvojitve slo venske cerkvene glasbene tvornosti. To je bilo eno največjih in najpomembnejših dejanj v zgodovini slovenskih cerkvenih skladateljev. Opravila ga je trojica Gre gor Rihar, Luka Dolinar in Blaž Potoč nik. Pri svojem delu so se naslonili na ljudsko čustvenost, položili s tem temelje 265 za umetno cerkveno pesem, namenjeno ljudstvu, ter tako tudi hitro našli stik s širokimi ljudskimi množicami, ki so nji hove pesmi vzljubile in z veseljem spre jele ...« ... Cerkveno glasbo je na Slovenskem reformirala trojica slovenskih skladate ljev: Gregor Rihar, Luka Dolinar in Blaž Potočnik... Najpomembnejši je Gregor Rihar,... ki je začel zlagati napeve ali 'viže', svoje in tudi svojih sodelavcev Potočnika, (L.) Dolinarja in Travna.. .«4 Prav tako omenjeni (S. Trobina) še bolj nadrobno opiše življenje in delo Luke Dolinarja: »Drugi skladatelj v tej trojici je bil Luka Dolinar (1794-1863), kije bil doma iz Bodovelj (?) pri Škof ji Loki. Študiral je teologijo v Ljubljani, kamor je vstopil leta 1813, končal pa leta 1818. Bil je kaplan v Begunjah, nato v Radovljici, župni upravitelj na Dovjem in leta 1824 je prišel za kaplana k Sv. Petru, v Ljub ljano. Tu se je takoj seznanil z Blažem Potočnikom, ki je bil stolni kaplan, in Gregorjem Riharjem, ki je bil tam orga- 266 Omemba imena Luke Dolinarja (podčrtano) v župnijski kroniki sv. Martina v Šmartnem v Tuhinjski dolini (Kronika 1861-1960, 2. zvezek 1862, hrani župnijski urad sv. Martina v Šmartnem) nist. Slovenskih pesmi je bilo takrat še malo. Zato jih je bilo treba zbirati, se stavljati in skladati. Potočnik in Rihar sta jih skladala, Dolinar se jima je pri družil kot pesnik. Leta 1828 je prišel Dolinar za župnika na župnijo Janče, nato pa leta 1838 na župnijo Šmartno v Spodnjem Tuhinju. V glasbi se je ver jetno izobrazil pri Hollerju, nato pri Riharju in najbrž še pri Schioerdtu. Dolinar je bil pesnik in pisatelj. Za vsak zvezek svojih nabožnih pesmi je izdal napeve. Leta 1829 so izšli napevi za 'Pesme v' Nedele celiga leta', leta 1833 za 'Pesme v' godove in Prasnike celiga leta', leta 1839 so bile natisnjene 'Vishe sa Pesme od farnih pomozhnikov v' Ljubljanski škofiji', leta 1841 'Vishe sa Pesme, od Svetnikov in Svetniz, v' Ljubljanski shkofiji samo v podrushni- zah zhshenih' in v letih 1852-1856 je izdal napeve za 'Mnoge Svete Pesme'. V rokopisu je ostala pesem 'Za Janshke kolednike' in 'Ta kranjska'. Kakor se je Rihar izoblikoval v poklicnega glasbeni ka, tako je Dolinar samouk. To je seveda vplivalo na tehnično izdelavo in kvali teto njegovih skladb, ki so od Riharjevih mnogo preprostejše in manj značilne. V načinu skladanja je bil Dolinar precej soroden z Riharjem. Posebno se to kaže v melodiki. Orgelska spremljava je v splošnem preprosta in manj zahtevna. Napevi iz Dolinarjevih zbirk so deloma njegovi, deloma pa jih je skladatelj jemal iz ljudskih verskih in posvetnih pesmi in iz starejših slovenskih pesmaric. Rad je sprejemal ljudsko motiviko in je v svojih napevih dobro zajel ljudskega du ha, zato so se hitro udomačili. Bolj kot Rihar se je Dolinar usmeril v ljudsko glasbo, ki je v tem pomenu zapustila še izrazitejše sledove kot pri Riharju. V tem je njegov pomen.« Luka Dolinar je omenjen tudi v Leksi konu jugoslavenske umetnosti (1. knj., str. 201): ».. .V harmoniji je enostaven, a v orgelskih spremljavah nepretencio- zen.. .«e Luka Dolinar se pojavi nazadnje še v Enciklopediji Slovenije (2. knj., MK, Ljubljana 1988, str. 300), kjer je spet omenjen kot skladatelj in nabožni pe- •snik: «... V Ljubljani je 1818 končal Šmartno v Tuhinjski dolini (original hrani župnija sv. Martina v Tuhinjski dolini) 267 Stolp in poslopje današnje cerkve sv. Martina v Šmartnem v Tuhinjski dolini, kjer je Luka Dolinar nazadnje živel, deloval, umrl in kjer je tudi pokopan (Foto Franc Križnar) bogoslovje. V kompoziciji je bil samouk, učil se je iz skladb G. Riharja in B. Potočnika. Izdal je pet zvezkov svojih pesmi z napevi, med njimi: Pesme v nedele celiga leta (1829), Pesme od Far nih Pomočnikov ali Patrononov v Ljub ljanski škofiji (1839). Skladbe so prepro ste, največkrat triglasne, harmonija je dostikrat pomanjkljiva in kaže samouka, med ljudstvom pa so bile zelo priljublje ne, nekatere še zdaj pojejo kot ljudske pesmi.«7 Glede na 200-letnico rojstva Luke Do linarja (rojen 14. oktobra 1794 in krščen (?) v nekdanji župniji Trata, danes Gore nja vas v Poljanski dolini nad Škofjo Loko) v današnji župniji sv. Janeza Krstnika o imenovanem ni nikakršnih bistvenih pisnih virov: rojstna - krstna knjiga in knjiga umrlih ne navajata pra vega Luke Dolinarja,8 nekaj tiskov posa mični notni listi za Dolinarjeve (Luka!) kompozicije (20 enot!) pa je uvrščenih v (neurejeno) mapo v Glasbeni zbirki NUK v Ljubljani.9 ANTONA DOLINARJA pa omenja dr. Tine Debeljak istotam (Škofja Loka..., ibidem, str. 72) kot •>.. .župnika in rojaka v Luč(-\-)nah ... je bil vnet cecilijanec, ki je napisal razne določbe o katoliški cerkveni glasbi (1847). -Njegov sorodnik je (bil) glasbenik in skladatelj dr. Anton Dolinar (1894), profesor in vodja Pevske zveze v Ljubljani, rojen že na Trati.« Tudi sicer najdemo o dr. Antonu Doli- narju, sto let mlajšem od Luke Dolinar ja, več podatkov že z začetka njegovega življenja in delovanja. Ti pa potem proti koncu njegovega življenja in smrti v oddaljenih ZDA spet zginejo. Izpisek iz rojstne - krstne matične Sedanji župnik Franc Baloh kaže na mestu nekdanje župne cerkve sv. Martina v Šmar tnem v Tuhinjski dolini na mesto, kjer je stala prvotna cerkvena stavba in kjer je verjetno pokopan Luka Dolinar (Foto Franc Križnar) II. 268 Dr. Anton Dolinar (1894-1953), glasbenik (Foto N. Erjavec, Ljubljana, original hrani Kartografska zbirka NUK v Ljubljani) knjige10 navaja, da je bil Anton Puščav- nik Dolinar rojen in krščen 13. januarja 1894 na Trati št. 9 kot zakonski sin Gregorja Dolinar j a (očeta) in Terezije Dolinar (roj. Bernik, matere). Stanko Trobina (prim. Slovenski cer kveni skladatelji, ibidem, str. 176) ga najprej omenja kot urednika Pevca11: »... Dr. Anton Dolinar, urednik 'Pevca' pa mu (dr. Francetu Mlinarju-Cigaletu, slovenskemu skladatelju) je pisal 10. 5. 1928: 'Ona linija, v kateri stoje pesmi O upanje mi lepo, potem Ave Marija in Obhajilna, Es-dur, v Cerkvenem glasbe niku, to je linija, v kateri ste Vi nedosež- ni.« Tudi življenje in delo dr. Antona Do- linarja S. Trobina opiše natančno: »Glasbenik in skladatelj dr. Anton Do linar se je rodil na Trati nad Škofjo Loko. Gimnazijo je dovršil v Šentvidu nad Ljubljano in se leta 1913 vpisal v ljubljansko bogoslovje. Po posvečenju je služboval v Starem trgu ob Kolpi, na Jesenicah in v Tržiču. V gimnazijskih letih se je pričel privatno seznanjati z glasbo. Med počitnicami je bival pri svo jem stricu Berniku, župniku v Domža lah, ki je bil mojster v klavirski igri. Dolinar je tu začel vaditi na klavirju. V Šentvidu se je pri Hybašku učil violino in (violon)čelo, pri Premrlu pa klavir in orgle, pozneje tudi harmonijo. Kot ka plan na Jesenicah je Dolinar vodil zbor in godbo 'Katoliškega delavskega dru štva' in je prirejal koncerte. V Tržiču je opravljal 6 mesecev službo organista. Leta 1921 se je vpisal na dunajski kon- servatorij v oddelek za cerkveno glasbo in bil sprejet v II. letnik in hkrati tudi na filozofsko fakulteto dunajske uni verze in si izbral za glavni predmet muzikologijo. Na akademiji je študiral harmonijo in cerkveno kompozicijo, kontrapunkt, koral, orgle, splošno kom pozicijo, petje in instrumentacijo. Po dovršitvi akademije leta 1923 je študiral zlasti na univerzi. Ker je bil leta 1924 od cerkvene oblasti nenadno odpoklican v službo, je moral študij nadaljevati šele leta 1926 in ga zaključil leta 1927. Na osnovi razprave 'Obravnava o cerkvenih tonih pri Palestrini' je 2g. 7.1927 promo- viral za doktorja muzikologije. Umrl je pred nekaj leti v Ameriki kot žrtev pro metne nesreče. Dolinar je mnogo pisal o glasbi. Razne razprave in članke je priobčeval zlasti v Cerkvenem glasbeniku, kot na primer: 'Iz glasbenega razvoja' (1932), 'Na pragu novejše glasbe' (1933), v Pevcu, Zborih in drugih listih. Na raznih tečajih pevske zveze je predaval o glasbenoestetičnih vprašanjih. Dolinar je bil izvoljen za predsednika Pevske zveze. Prevzel je tudi uredništvo Pevca in za dr. Kimov- cem mesto zborovodje pri 'Ljubljani'. Dolinar ima tele cerkvene skladbe: Ave Maria za moški zbor (Pevec 1926), Prošnja za mešani zbor (CG 1927), z orglami: Materi milosti, tenorji in basi z orglami (Pevec 1927), V tabernaklju tihem za mešani zbor (Gorica 1930), Jezus, ti me vabiš za mešani zbor (Gorica 1930), Božansko srce za šolo in zbor (CG 1931), Presvetlo rešnjo kri za mešani zbor z orglami (Zbori 1931), Kot nekdaj 269 gobavec za zbor (CG 1932), Kako vesel je bog otrok (CG 1933), Zberi, zemlja, bisere za mešani zbor (Gorica 1933), Ponižna, čista, sveta za mešani zbor (Go rica 1933), Nagrobnica (1935), Danes odprto je sveto nebo (CG 1937), Prečisti in nedolžni (CG 1928), V bogu živiš za zbor, bariton šolo in spremljavo, K tebi, oče naš dobrotni (Gorica 1929), Ti sila neizmerna za mešani zbor (Gorica 1929), Mariji pomagaj za triglasni zbor (CG 1929), Veselo pojejo zvonovi (zbirka Bo žji spevi, Gorica 1929), Knežja hči (CG 1929), Božični zvonovi za glas s klavir jem (Pevec 1927), Ave Maria samospev z orglami (CG 1924), Zaupno, glej, pri hajamo za moški zbor (CG 1915), S cvetlicami te venčamo za moški zbor in prvi bas šolo (CG 1917), Hvalite, otroci, gospoda (zbirka otroških pesmi 1943). Dolinar je tudi nadaljeval in izdal v Ljubljani leta 1937 Zgodovino katoliške cerkvene glasbe, ki jo je začel dr. Josip Mantuani. Dolinar je zložil tudi precej svetnih skladb, pretežno zborovskih.«12 Še bolj enovito, popolno in zelo na kratko pa je opisano življenje in delo dr. Antona Dolinarja v prvi knjigi LJMU: »... dirigent, skladatelj in muzikolog (Trata, Škofja Loka, 13. 1. 1894 - Yates Centre, Cansas, ZDA, 1. 8. 1953). V Ljubljani je študiral bogoslovje, v Ljub ljani, na Dunaju pa cerkveno glasbo na Akademiji za glasbo in gledališče, kjer je diplomiral 1923. leta in muzikologijo pri Guidu Adlerju (avstrijski muzikolog, roj. 1855 - umrl 1941, op. pisca!), na tamkajšnji dunajski Filozofski fakulteti, kjer je dve leti za visokošolsko diplomo tudi doktoriral leta 1929 z disertacijo 'Obravnava o cerkvenih tonih pri Pale- strini.' Po vrnitvi v Ljubljano je bil do leta 1945 glasbeni urednik na Radiu. Nekaj časa je predaval estetiko glasbe na ljubljanskem konservatoriju, bolj pa ga je vleklo dirigiranje. Tako je vodil glasbeno društvo 'Ljubljana' in Glasbeno matico. Pisal pa je tudi strokovne članke in glasbene kritike v CG, Zbore in Pevca, ki ga je tudi urejal. Uspešno se je uvelja vil kot skladatelj pretežno cerkvenih zborov.. .«14. V CG je dr. Anton Dolinar v letih 1878 do 1936 priobčil devet član kov,13 tri dopise,16 eno oceno1' in 12 skladb.18 V Pevcu (1921-29) je dr. Anton Dolinar objavil 36 člankov19 in osem zborovskih skladb.20 V Zborih (1925-34) je dr. Anton Dolinar objavil en članek21 in štiri skladbe11 eno skladbo pa je obja vil še v Novi muziki (1928-29).23 0 dr. Antonu Dolinarju pa so v času njegovega aktivnega glasbenega delova nja pisali tudi drugi. V CG je bil to najprej njegov urednik Stanko Premrl, ki je objavil oceno Dveh venčkov sloven skih narodnih,24 potem pa še F. Zabret, ki je pisal o Dolinar-Mantuanijevi Zgo dovini katoliške cerkvene glasbe.25 Isti avtor F. Zabret je v Pevca prispeval tri članke - ocene skladb dr. Antona Doli narja.26 Neznani avtor(-ji) je v Zbore prispeval en članek.2' Še za Dolinarje- vega življenja pa sta v dodatku - kazalu slovenskih skladb, ocenjenih v Sveti Ce ciliji (1907-1922), ki je sicer izhajala v Zagrebu, omenjena še dva naslova Doli- narjevih del.28 V NUK-GZ pa se nahajata tudi dve arhivski mapi z raznimi Dolinarjevimi rokopisi in tiski del: skladb, dopisov, korespondence,... ki vsebuje vsega 192 enot.29 Opombe 1 ES, 2. knj., Ce-Ed, MK, Ljubljana, 1988, str. 300. 2 LJM, 1. knj., A-Ma, JLZ »Miroslav Krleža« Zagreb 1984, str. 200-01. 3 O njem piše Dragotin Cvetko, do datno pa prim. še: Steska V., Luka Do linar, pesnik in skladatelj, (v.: CG, 54/ 1931, str. 107-11, 140-47, 176-79), prim. NZ, 44/1992, št. 6, str. 17 in Rakuša F., Slovensko petje v preteklih dobah, Ljub ljana 1841. 4 Ib., str. 90-91. 5 Ib., str. 92-93. 6 Prim. ib. 7 O njem piše Edo Škulj (ib., str. 300). 270 8 NŠA Ljubljana. 9 Glasbena zbirka, NUK, Ljubljana. 10 Krstna knjiga Trata (1894), hrani NŠA, Ljubljana. 11 Glasilo Pevske zveze, izhajalo v Ljubljani (1921-38), (dr.) Anton Dolinar je bil njegov urednik: 6/1926, skupaj z Markom Bajukom in 7-8/1927-28 sam, ko je kot samostojna revija prenehala izhajati; do 1938 pa je izhajala kot ru brika Pevski odsek v Vestniku prosvet nih zvez (v Ljubljani; prim. NZ, ib., str. 2,4). 12 Ib., str. 195-97. 13 Prim. ib., str. 200. 14 Temu lahko dodamo še prav tam objavljene naslednje pomembne spise dr. A. Dolinarja: Iz uvoda k razpravi: Cer kveni toni v večglasju (CG, 53/1930, str. 1-3, 33-35, 65-68, 97-100, 129-33, 169- 72); Iz glasbenega razvoja (Ib., 55/1932, str. 14-17, 50-53, 113-15); Na pragu novejše glasbe (ib., 56/1933, str. 9-11, 35-37, 76-80, 132-35, 172-74); Zgodo vina katoliške cerkvene glasbe (ib., 57/ 1934, str. 14-17, 42-45, 74-77, 139^2; ib., 58/1935, str. 12-15, 45-48, 76-78, 100-02, 131-34, 163-66; ib., 59/1936, str. 1-5, 33-36, 100-02, 167-71; ib., 60/ 1937, str. 2-5, 34-38, 114-16, 179-82; ib., 61/1938, str. 9-12, 33-36); K vpraša nju cerkvenosti cerkvene glabe (ib., 61/ 1938, str. 65-68, 103-05); Pregled slo venske cerkvene glasbe (ib., 63/1940, str. 1-3, 33-36, 97-101, 129-32, 165-68; ib., 64/1941, str. 8-11, 33-36, 85-92,105-08; ib., 65/1942, str. 6-7,17-22, 37-39, 57- 60, 77-81; ib., 66/1943, str. 1-4,17-21, 37-41, 58-63, 73-77; ib., 67/1944, str. 1-6, 21-25, 41^5, 62-67; ib., 68/1945, str. 4-6), dodatno prim. NZ, 44/1992, št. 6, str. 7. 15 Anton Bruckner (CG, 47/1924, str. 1-4, 27-31, 48^9); Današnji glasbeni Dunaj (ib., 46/1923, str. 102-05); Done sek h glasbeni kritiki (ib., 48/1925, str. 125-29); Kak vpliv ima cerkvena glasba - dobra in slaba — na vemo ljudstvo? (ib., 2/1879, str. 21-22, 29-30, 36-38, 47-49, 55-57, 64-66); Kako velik upliv da ima glasba na človeško serce (ib., 4/1881, str. 12-13, 21-22); Nekaj misli k dr. Mlinar-Cigaletovemu članku »An keta o cerkveni glasbi« (ib., 51/1928, str. 129-32); Sv. Cecilija - patrona cerkvene glasbe (ib., 53/1930, str. 161-63); V kate rem jeziku se ima pri službi božji peti in kako? (ib., 1/1878, str. 39-41, 47-49, 55-57, 62-64); Velika noč 1936 v Sveti deželi (ib., 59/1936, str. 137-38), prim. ib., str. 7. 16 Iz? hribov (CG, 4/1888, str. 14-15); Iz? hribov (ib., 5/1882, str. 46-47); Tržič (ib., 49/1926, str. 22-23), prim. ib., str. 21. 17 DPZM: Mladinske pesmi (CG, 62/ 1939, str. 27), prim. ib., str. 30. 18 Ave Maria (CG, 47/1924, str. 5-6); Božansko srce (ib., 54/1931, str. 7-8); Danes odprto je sveto nebo (ib., 60/1937, str. 7-8); Kako vesel je bog otrok (ib., 56/1933, str. 7-8); Knežja hči (ib., 52/ 1929, str. 5-6); Kot nekdaj gobavec (ib., 55/1932, str. 1-2); Marija pomagaj (ib., 52/1929, str. 1-2); Nagrobnica (ib., 58/ 1935, str. 9-10); Prečisti in nedolžni (ib., 51/1928, str. 5-6); Prošnja (ib., 50/1927, str. 9-10); S cvetlicami te venčamo (ib., 40/1917, str. 17-18); Zaupajmo, glej, pri hajamo (ib., 38/1915, str. 45), prim. ib., str. 41. 19 Adamič E., Oče naš (P, 7/1927, str.40); Adler G., Handbuch der musik- geschichte (ib., 6/1926, str. 34-35), Do nesek h glasbeni estetiki (ib., 6/1926, str. 37-38, 49-51); Dr. Fr. Kimovec (ib., 6/ 1926, str. 1-4); Dr. Josip Čerin - 60-let- nik (ib., 7/1927, str. 15); Festival češko slovaške PZ v Pragi (ib., 8/1928, str. 47^8); Hochreiter E., Missa Christus rex (ib., 8/1928, str. 21); Jakob Aljaž (ib., 1/1921, str. 25-26); Jakob Aljaž (ib., 7/1927, str. 25-26); Jobst A., Mariji, src kraljici! (ib., 6/1926, str. 63); Jobst A., Šest masnih pesmi (ib., 7/1927, str. 31); Kimovec F., Dva enoglasna masna speva (ib., 8/1928, str. 33); Kimovec F., Oče naš (ib., 6/1926, str. 34); Koncert ljubljan skega okrožja PZ (ib., 7/1927, str. 37- 38); Mav L., Ave Jezus (ib., 6/1926, str. 271 33-34); Mav A., Božični šopek Jezusu [ib., 6/1926, str. 11); Mav A., Vzdihi po materi {ib., 6/1926; str. 33-34); O pevski izobrazbi {ib., 4/1924, str. 8-9, 28-29, 35-39); Ob petletnici {ib., 5/1925, str. 57-59); Ob stoletnici Beethovnove smrti {ib., 7/1927, str. 9-10); Ob stoletnici Schubertove smrti {ib., 8/1928, str. 13- 14, 25-26, 37-38); P. Hugolin Sattner - 75-letnik {ib., 6/1926, str. 57-58); Pavčič J., Lenka {ib., str. 42); Petletnica PZ {ib., 6/1926, str. 30-31); Pevski koncert na Vrhniki {ib., 7/1927, str. 5); Premrl S., 10 masnih pesmi (ib., 7/1927, str. 7); Premrl S., 13 obhajilnih pesmi {ib., 6/ 1926, str. 44-45); Premrl S., Cerkveni moški zbori {ib., 9/1929, str. 78); Premrl S., Hvalnice nebeški gospe {ib., 8/1928, str. 9); Premrl S., Missa S. Joseph {ib., 8/1928, str. 68); Premrl S., Sveti Franči šek {ib., 6/1926, str. 63); Prvi nastop kranjskega okrožja PZ {ib., 5/1925, str. 54-55); Sicherl J., Pastirci iz spanja (ib., 7/1927, str. 54-55); Tržič {ib., 5/1925, str. 17-18); Železnik M., 14 masnih pe smi (ib., 9/1929, str5. 8); Ignacij Hladnik (ib., 8/1928, str. 49-51, 65-66), prim ib., str. 56. 20 Ave Marija (za moški zbor), (P, 6/1926, str. 10-12); Božični zvonovi (za mešani zbor in klavir) (ib., 7/1927, str. 47/51); Doma (za mešani zbor), (ib., 6/ 1926, str. 28-29); Materi milosti (za mo ški zbor in orgle), (ib., 7/1927, str. 25- 26); Moja mamica (za ženski zbor), (ib., 7/1927, str. 24); Pred nočjo (za moški zbor), (ib., 8/1928, str. 23-24); Svatba (za mešani zbor), (ib., 8/1928, str. 45-51); V bogu živiš! (za bas in mešani zbor), (ib., 9/1929, str. 25-28), prim. ib., str. 59. 21 »Novi Akordi« (1901-1914); Zbori (Z), 2/1926, str. 2-3; prim. ib., str. 62. 22 Iz pisma (za mešani zbor), (Z 4/ 1928, str. 7-8); Mavrica (za mešani zbor), (ib., 3/1927, str. 35-38); Presv. rešnjo kri (za mešani zbor in orgle), (ib., 7/1931, str. 49-52); Rodna vasica (za mešani zbor) (ib., 5/1929, str. 71-72), prim. ib., str. 65. Jaz pa pojdem (za mešani zbor), (NM, 2/1929, str. 61-62), prim. ib., str. 68. 24 Prim. CG, 53/1930, str. 93. prim. ib., str. 32. 25 Prim. ib., 61/1938, str. 92. ib., str. 37. 6 Dolinar A., III. venček slovenskih narodnih (Pevec [P] 11/1931, str. 23); Dolinar A., Kraljična z mrtvim srcem (ib., 6/1926. str. 34); Dolinar A., V Bogu živiš (ib., 8/1928, str. 33) ib., str. 57. 27 Anton Dolinar (Zbori [Z], 3/1927, str. 32-33), prim. ib., str. 63. e Dolinar A. (z J. Mantuani), Zgodo vina katoliške cerkvene glasbe (Sveta Cecilija [SC], 32/1938, str. 90); Dolinar A., Dva venčka slovenskih narodnih (ib., 24/1930, str. 67), prim. ib., str. 127. 29> Prim. NUK-GZ, Ljubljana. Kratice CG ES JLZ LJM MK NŠA NUK NUK-GZ NZ P PZ sc Z ZDA ž. c. Cerkveni glasbenik Enciklopedija Slovenije Jugoslovenski leksikograf- ski zavod (v Zagrebu) Leksikon jugoslovanske mu- zike Mladinska knjiga (v Ljub ljani) Nadškofijski ordinariat (v Ljubljani) Narodna in univerzitetna knjižnica (v Ljubljani) Narodna in univerzitetna knjižnica-Glasbena zbirka (v Ljubljani) Naši zbori Pevec pevski zbor (tudi Pevska zveza!) Sveta Cecilija Zbori Združene države Amerike župnijska cerkev Franc Križnar 272