UNIVERZA ZA TRETJE ŽIVLJENJSKO OBDOBJE Peto študijsko leto V ponedeljek 16. oktobra ob lO.uri bo v zbornični dvorani ljubljanske Univerze slavnostno uvodno se-čanje v peto študijsko leto Univerze za tretje življen-sko obdobje. V petih letih delovanja si je ta, s prostovoljnim delom organizirana ustanova (uradna ustanovitelja sta Andragoško društvo Slovenije in Filozofska fa-kulteta) pridobila trden sloves. Po njenem modelu nastaja zdaj pri Filozofski fakulteti v Beogradu prva univerza v Srbiji. Univerzo bi zdaj lahko imenovali kar medgenera-cijska, saj v njej deluje preko trideset mentorjev vseh starosti, starejši slušatelji pa vse pogosteje v svoje učne skupine sprejemajo mlade študente. Mentorji so univerzitetni profesorji, strokovnjaki s področja izobaževanja odraslih, umetniki, absol-venti, skratka aktivni pa tudi upokojeni strokovnjaki. Druži jih želja po drugačnem, humaniziranem izobra-ževanju, ki upošteva slehernega posameznika v učni skupini: njegovo osebnost, želje, sposobnosti. Učne ure, ki se odvijajo v majhnih skupinah (do dvanajst slušateljev) mentorji usmerjajo tako, da slušatelji sa-mi iščejo poti do znanja. Veliko si pri učenju slušatelji pomagajo medsebojno tudi zunaj učnih ur. Učijo se predvsem procesov: razmišljanja, odločanja, samo-stojnega iskanja virov. Vse to je v skladu z načelom Univerze, da je izobraževanje proces (doživljenski), da ni podajanje dejstev, podatkov, definicij na eni strani in takojšnje posrkanje tega v celofan zavitega »znanja« na drugi. Na Univerzi vlada prepričanje, da je najdragocenejše tisto učenje, ki slušateljem omo-goči, da do novega znanja pridejo in ga osvojijo po svojih poteh in lastnem ritmu. Mentorjeva naloga je predvsem v tem, da različne sposobnosti svojih štu-dentov prepozna in upošteva ter jih uigra. To poma-ga graditi kolektiv iz poprej brezoblične učne skupi-ne. V takšnem kolektivu pa se ne »godi« samo učenje marveč se delijo tudi skrbi, radost in stiske. Univerza za tretje življenjsko obdobje uveljavlja nafelo doživljenskega izobraževanja, t.j. pravico do razvoja in osebnostne rasti. Razvoj in osebnostna rast sta del tiste kvalitete življenja, ki jo človek, še pose-bej v starejših letih, potrebuje. Pa še nekaj: človek živi le dokler se razvija. Ne živi zaradi življenja samega. marveč zaradi smisla, ki ga najde v njem. V tretjem življenjskem obdobju, ko so veliki napori za preživetje družine in delo za njim, človek najde smisel v sebi samem in sočloveku.Izobraževanje mu pri tem omaga. Zato ni nenavadno, da ima Univerza vsako leto več slušateljev, da skoraj ne pozna osipa, da je izobraževanje starejšim ljudem tudi način biva-nja, druženja. V preteklem letu so se naši študentje udeleževali študijskih krožkov iz: angleškega, francoskega. itali-janskega, nemškega, kitajskegajezika, računalništva, slikarstva, književnosti, umetnostne zgodovine in zgodovine, novinarstva. Ob stalnih študijskih krožkih so tekla tudi skupna predavanja. Organizirali smo koncerte in študijska potovanja, okrogle mize, izobraževalni tabor. Letos bomo tem dejavnostim pridružili še: ustvarjalno pisa-nje, zaščito spomenikov, predavanja iz uporabe psi-hologije. Ciklus predavanj o Daljnem Vzhodu v po-vezavi s tečajem japonskega urejanja cvetja. V pripravi je povezava in izmenjava Studentov z birmighanško Univerzo za tretje življensko ob-dobje. Informacije po telefonu: 572-464. Univerza za tret-je življenjsko obdobje, Bijedičeva 15, 61000 Ljublja-na (najlažje ob uradnih urah ob četrtkih od 10. do 14. ure. D. FINDEISEN