9 Revija Pokrajinske in študijske knjižnice Murska Sobota za literaturo in kulturno zgodovino Metka Celec Spoznaj! Varuj! Ohrani. Pokrajinska in študijska knjižnica Murska Sobota že peto leto sodeluje pri projektu Dnevi evropske kulturne dediščine in Teden kulturne dediščine (DEKD IN TKD). Dnevi evropske kulturne dediščine je projekt, ki se od- vija po Evropi, Teden kulturne dediščine pa je slovenski nacionalni projekt. Namen projekta je predvsem ohranjanje kulturne de- diščine, iskanje znanja in vrednote o njej ipd. in da se želja po ohranitvi kulturne dediščine vključi v naše vsakdanje življenje, po možnosti v vseživljenjsko iz- obraževanje. V letu 2020 je bila tema Spoznaj! Varuj! Ohrani. S sodelavko Klaudijo Sedar sva si razdelili ciljne sku- pine, predvsem pa sva si projekt vselej doslej zastavili tako, da sva zajeli vse ciljne skupine, od najmlajših do najstarejših. Prav tako nisva pozabili na tiste, ki so tako ali drugače zaznamovani, tako npr. osebe z duševno motnjo v razvoju. Zato sva jih tudi letos povabili k so- delovanju. Z Osnovno šolo IV v Murski Soboti smo kljub izrednim razmeram zaradi epidemije covid-19 letošnji projekt izvedli v njihovih prostorih. Učenci 5. razreda so najprej radovedno prisluhnili dvema pravljicama o hišah. Iz- vedeli so, da so hiše lahko ljubeznive, če v njih živijo prijazni ljudje. In obratno. Lahko so tudi gizdave, če v njih živijo jezni ljudje. In kaj se je zgodilo v zgodbi? Pri- jazna ženska se je zaljubila v jeznega gospoda. Mogo- če je pa na koncu vseeno zmagala ljubezen? Sledila je pravljica o hiši, ki je bila strašansko osamljena in žalostna….vse do trenutka, ko se je vanjo preselila dru- žina. In hišo prenovila. Hiše pač niso postavljen zato, da bi bile same. Učenci so bili že malo nestrpni, ker so vedeli, da bodo po pravljici iz gline ustvarjali hiše, bloke ali druge zgradbe. Glino sem izbrala zato, ker je bila v preteklosti pri nas zelo priznana in uporabna. Danes pa so glino zamenjali drugi materiali. Tudi lončarjev je v Pomurju vedno manj, le peščica se še ukvarja z lončarstvom. Prav zaradi tega sem se odločila, da bom glino upora- bila v ustvarjalni delavnici, da učencem vsaj malo obu- dim spomine na preteklost. Pri oblikovanju izdelkov so bili zelo spretni in pomoči skorajda niso potrebovali. Prav ponosni so bili nase, da zmorejo sami. Nastajale so hiše, hiške in hišice, ki smo jih razstavili v razredu. Vsako posebej smo si z zanimanjem ogledali in foto- grafirali. V tednu DEKD in TKD sem z učenci na osnovni šoli ponovila ustvarjalno uro s pravljico še v 6. razredu. Oboji so bili zelo pridni poslušalci in ustvarjalci. Njiho- va pristnost in iskrenost sta bili zame največja motiva- cija za nadaljnje delo pri pripovedovanju in ustvarjanju.