URE PRAVLJIC Vsako drugo sredo se v Splošnoi-zobraževalni knjižnici Grosuplje zbere povprečno 18 malčkov, ki se s pomočjo knjižaičarke presebjo v čn-dovHi svel pravlpc Ker smo imeli do sedaj pravljične ure sedemkrat in so otrod in starši zelo zadovoljni, srao se odločili, da podrobneje predstavimo potek in vsebino te oblike dela. V knjigi Ura pravljic str. 37 piše: »... ara prartpic je oblika dela s sku-pino (10 do 20) otrok in zajema cel program (3 do 6) prav$čnib zgodb...« Pravljična ura zahteva od knjižni-čarke precej priprav in iznajdljivosti. Ker smo bili na tem področju še za-četniki, smo prosili za pomoč Pionir-sko knjižnico v Ljubljani, ki ima s to obliko dela že dolgoletne izkiišnje. Pri njih smo dobili dragocene na-potke in primere pravljie, ki so nam v veliko pomoč. Poudariti moram, da knjižničarka pravljice izključno pri-poveduje in nikoli ne bere. Ker ob-staja nevarnost, da otroci pravljico že poznajo in bi se ob poslušanju dolgo-časili, jim knjižničarka pripoveduje zgodbe, ki jih prevede iz angleščine ali nemščine. Otroci poslušajo prav-Ijice, ki so primerne njihovi starosti: klasične Ijudske, umetne in moderne fantazijske. V eni uri se seznanijo z največ tremi zgodbami. Med posa-meznimi zgodbami so kratki odmori, v katerih se otroci razgovorijo o vse-bini, razpredajo svoje misli in se pri-pravijo na novo zgodbo. Poleg tega imajo pred seboj svinčnik in papir, na katerega narišejo glavnega junaka, ki jih je navdušil s svojimi dejanji. Otroci pravljice radi poslušajo. Ob njih si razvijajo in poglobijo domiš-ljijski in čustveni svet. Otrok spoz-nava nove besede in besedne zveze, ki jih v razgovoru med odjnorom še poglablja in si jih vtisne v spomin. S tem si bogati besedni zaklad in si pri-dobiva sposobnosti lepega in natanč-nega izražanja. Pri uri pravljic se uvaja tudi v svet literature, saj si z vedno novimi zgodbami širi literarno obzorje in oblikuje literami okus. In ne nazadnje ura pravljic otroka razveseli, saj ob spremljanju junakov v svojem pravljičnem svetu pozabi na svet okrog sebe in se poglobi v dpga-janje pravljice, ki je zanj resnična. Pravljične ure pa niso edina oblika dela z mladimi bralci. Na pobudo naših najmlajših obiskovalcev se je namreč osnoval knjižničarski kro- žek. Seveda je ta še v povojih in šteje malo članov, a veselje in volja obsta-jata. S pomočjo mentorja se otroci uvajajo v osnove knjižničarske stro-ke. Na mladinskem oddelku urejajo knjige spoznavajo priročno literatu-ro, ki je primema njihovi starosti. S tem si pridobivajo lastnosti vestnega in iznajdljivega bralca, ki bo znal ce-niti knjige in se bo kot odrasel človek znašel v vsaki knjižnici.