Pavel Flere v Abrahamovem naročju Ob 50-letnici učiteljskega vzornika Te dni se jc srečal naš P. Flere z Abratnom. Petdesetletnica jc sicer čedna številka, zlasti za onega, ki jo ima še — pred seboj. Običaj je, da se polstoletnica posameznika niti ne praznuje preveč javno, vendar v primerih, kakbr ga ravno navajamo, pa zahteva dolžnost, da ob zaokrožcni življenjski dobi tov. Flereta podčrtamo njegove življenjske uspehe, njegovo žilavo energijo, njegovo odkritosrčno učiteljsko srce — zato »Učiteljski tovariš« ne more mitno dogodka, da ne bi prikazal Pavlove zaslužnosti na številnih popriščih javnega udejstvovanja. Večina naših meni zmotno, da je Flere štajerski rojak, v resnici pa je pristna ljubIjanska srajca. Po dovršenih šolah je šel na prvo službeno mesto na Štajerskb k Sv. Marku niže Ptuja. Zeleno Štajersko je zapustil šele 1. 1924., ko je odšel kot ptujski okr. šol. nadzornik v Beograd. Postavljen je bil na položaj referenta za osnovno šolstvo v ministrstvu prosvete. Poslopje prosvetnega ministra je zapustil od 1. 1924. le za kratek čas lansko leto. Zdaj pa je načelnik budžetnega oddelka v prosvetnem ministrstvu. To bi bili suhi podatki o Fleretovem uradnem poslovanju. Kdor se pobližje spozna s Fleretovim javnim udejstvovanjem, ga bo takoj presodil, da velja jubilanta uvrstiti med najbolj agilne delavce iz učiteljskih vrst. Ze kot učitelj v vinorodnih krajih je odšel leta 1908. v sadjarsko-vinarski tečaj, da je lahko svojim soobčanom pomagal z nasveti in tudi praktično v gbspodarskih vprašanjih. Najbolj zaslužnega pa sc je izkazal Flerč kot pedagog, zlasti še kot pedagoški pisatclj. Neumorno je polnil stolpcc »Pbpotnika«, nekaj časa je bil celo njegov sourednik, z letom 1919. pa ga je pričel urejati celo »am. ter mu je dajal kot tak devet let vse potrebne smernice. Polagal je temelj delovni šoli, si jo je obravnaval v mnogih člankih. Delovno šolo je prikazoval z najraznovrstnejših gledišč in dajal navodila tudi za posamezna predmetna obravnavanja. Takoj po ujedinjenju so naši vodilni krogi, večinoma naši stanovski tovariši, načeli vprašanje, kako uvesti v jugoslovensko šol