Kmetijſke in rokodělſke novize. Na ſvetlobo dane od z. k. kmetijſke drushbe. � 44. V ſrédo 30. Kosoperſka. 1844. Te novize pridejo vſako ſrédo na dvéh zhetertnih liſtih v Ljubljani na ſvetlo. Plazhujejo ſe v piſarnizi z. k. kmetijſke drushbe v hiſhi 195 v Şalendrovih ulizah bliso Brega; sa Ljubljano in sa tiſte, ki jih ne dobivajo po póſhti, sa zélo leto s 2 fl., — sa pol leta s 1 fl.; prejemljejo ſe pa pri natiſkovavzu na Bregu Nr. 190. Po poſhti veljajo sa zelo leto 2 fl. 30 kr., — sa pol léta 1 fl. 15 kr. Po vſih z. k poſhtah ſe snajo dobiti. Kakó je bolj. po novim ali po ſtarim? semljiſhe dôbro, vender ni bilo od perviga táko , kakorſhno je sdaj. (Pogovor nekih kmetov v kerzhmi.) Juri. Ali miſliſh tedaj, de ſi je Saborſht- Juri (sa miso sedé, Jerneja, ki ravno v nik semljiſhe kaj popravil. pivnizo ſtopi, posdravi rekozh): Bog te ſprimi, bratez! Jernej. Lej ga, ſaj je ozhitno! Jernej. Bog te shivi Juri! Juri. Zhákare! Tudi jeſt ſim she dovelj po- Juri. Şèm le k meni ſe vſédi! Sa uno miso ſkuſil, she vém preſoditi, kaj mora k tému biti! She tam ſo ſami novini. 28 lét kmetujem, miſlim, de ſim ſe she vsiga isuzhil. Jernej. Kaj hozheſh s tem rezhi? Jernej. Ha, isuzhil? kdo neki ſe vſiga isuzhi Juri. No ja! de ſo po novim, ali po novi ſhegi; na tem ſvétu? hozhejo ob enim vſe krivo poravnati; hozhejo, de Juri. Kdo? Rokodelez ſe isuzhi, kadar ſvoje bi ſe ſamo oralo, in ſamo ſejalo, ha, ha, ha! na- leta preſtojí in mojſter poſtane; tudi kmet ſe isuzhi, ſhe ſtaro poljſko oródje jim she nizh vezh ni sa rabo; kteri vezh lét kmetuje, in dôbro goſpodari. vſe drugo, pravijo, bodo napravljali; ſadijo in pre- Jernej. Zhe pa krajazh (shnidar), ki ſe je pred ſajajo drevje po njivah in po ſenoshetih; paſhnje, 30 letmi krajaſhkiga isuzhil, ne bo snal ſukenj dru- pravijo, de bodo opuſtili, in obzhine (gmajne) ras- gazhi delati, ali ſoſhiti, kakor ſo jih pred 30 letmi delili. noſili, miſlim, de ſi pri ſvojimu delu ſlane vode sa- Jernej. Tako hozhem tudi jeſt ſtoriti! ſlushil ne bo ; in ravno taka je tudi pri vſakimu delu. Juri. Ali ti! tudi ti boſh gnojnizo lovil, ali Vſak rokodelez in vſak mojſter ſe mora vſe morebiti zelo jamo is resaniga kamnja ji napravljal, ſvoje shive dni uzhiti, novo delo mora pasljivo potlej pa na njive in ſenosheti vosil, in takih tra- ogledovati, in premiſhlovati, kakó bi bilo mogozhe parij vezh delal, od kterih nobeden nikdar ni ſliſhal. to ali uno delo lépſhi, koriſtniſhi, in pripravniſhi Jernej. Sakaj pa, de bi ne? Ali nimamo lep isdelovati, zhe ſi hozhe shivesha priſlushiti, in sra- isgled nad Saborſhtnikam, le poglej, kakih ven tega ſhe kaj pridobiti. grosnih dobizhkov mu njegova kmetija dajé. Juri. Aj, kakó jo snaſh saviti! Jeſt pa miſlim. Juri. A ja dobizhkov! Bog ga védi, kakó je de druga je rokodelzova, ſpet druga pa kmetova. on obogátel! — jeſt menim, de ne od kmetije, zhe je ravno njegovo semljiſhe nar boljſhi v zelim kraju. Jernej. Ni takó! Treba je semljo in kmetiſhtvo Jernej. Reſ je, de je Saborſhtnikovo ravno tako sboljſhovati, in pridniſhi obdelovati, 184 Lokar. To ſi je Modrijan s umnoſtjo in s pridnoſtjo perdobil in perhranil. Kdor ſe vſak dan le en majhno naprej pomakne, pride Rovtarſki. ſzhaſama tudi daljezh. kakor vſako drugo delo. Kmet tedaj ne ſme smirej po ſtarim ravnati. Juri. Morebiti je ſedaj bolj, kakor je bilo pred 30 letmi? Jernej. Tudi ne! davkov in ſhtibre manj ne plazhujemo, poſlam vezh isdajamo, kot pred neki letmi; shelesnina in uſnje je od polovizo drashji, rokodelzi térjajo od naſ ſhe viſhji plazhilo. Juri. Takó tedaj! ali je bolj po novim, ali po- ſtarim? Jernej. Po tem takim, ſe vé, de ni bolj! mi pa- ſmo sdaj v novim zhaſu, in moramo v njemu pre- shivéti, in v Boga saúpati, de nam on ne bo ſlabiſhi, ampak po naſhimu saſlushenju vſe prav napravil. Lokar (ki je pogovor od ſtrane poſluſhal). Prav, prav , Jernej! to je lepo govorjenje, to ſo prave kerſhanſke miſli! Mi tega, kar ſe s boshjim pripuſhenjem na ſvetu godí, predelati nemoremo. Jernej. Mi bi ne mogli vezh goſpodariti, ko bi mi svoje semljiſha ravno takó obdelovali, kakor ſo jih naſhi dedje obdelovali. Le poglej Juri Sa- borſhtnikovo kmetijo, ta ti pokashe, koliko pridnoſt samore ; on zhuti, kakor vſak, tesho ſedajniga zhaſa, pa jo sna preneſti; on jo sna tako vositi, de ima vſiga dovelj; to pa pride od tod, kér on is eniga orala semlje vezh prihodka potégne, kakor ga mi od dvéh ali zlo tréh; on vſako péd semlje h koriſtu oberne ; le enkrat prav preglej Saborſhtnikovo kme- tijo, potlej Juri! boſh drugazhi govoril. Lokar. De mora tudi reſnizhno tako biti! — Ko ſim ſhe vojak (ſoldat) bil, ſim bil prizhijozh, ko je kmet, ki ſo mu smerjaje Modrijan rekli, koſ pu- ſtiga ſveta sa 14 gold. kupil, na kterim je od sa- zhetka komej po 3 mernike ovſa perdeloval; zdaj ga je pa takó rasdelal in poshlahtil, de je po bra- tovſko 2000 gold. vreden. Juri. Kaj je pa s njim pozhel? Lokar. To véſh, de Modrijan ni rók krishem dershal: is nizh je nizh. Svet je bil ſilo kamnit. Modrijan poruje debelo kamnje, in ga nalomi toli- ko, de ga v blishno meſto sa vezh denarjev prodá, kakor je sa ſvet dal. Potlej napelje na raskopano semljo zheſ 14 ſto vos dobre perſtí, in ravno toliko gnojá, potem ob- ſadi ta ſvet s ſadnimi dreveſizi, is perviga po ma- lim, od leta do leta vezh in vezh, de je bil zeli koſ kupleniga ſvetá krishem obſajen. Dokler je mlado drévjizhe raſtlo, je Modrijan krompir in dru- jiga korenjeviga ſadú vmeſ ſadíl. V petimu letu je she Modrijan 30 jerbaſov zheſhpelj is zhverſtih dreveſiz natergal; nekoliko lét potem je on lepe denarje sa ſvoje ſadje vlekel. V ſhtirnajſtim letu po ſadili potegne on sa zheſhnje 50 — in sa zheſh- plje 140 gold. in potem vſako leto vezh. Juri. Je mogel pa tudi dovelj semlje in gnojá imeti! Popis obertniske razstave v Ljubljani. (Na dalje.) J. F. Kaizer, lastnik kamnotiskarije v Gradcu je v razstavo poslal iz svoje fabrike raznih rečí, namreč: deželobraze, priličja in več sort bukvo- veznih izdelkov, med kterimi je bila marsiktera reč umetno izdelana. — Od dveh parov copát, ki jih je Marija Bostiančič v razstavo poslala, nimamo nič posébniga povedati. — Mnogoverstna železnina, ki nam jo je vodstvo škofijskih rudarij iz Celovca v razstavo poslalo, je posébno po laških tergih dobro znana. — Tudi kosé, ki nam jih je J. Spricer kosár iz Celovca v razstavo poslal, že davnej med to nar bolji blago te sorte štejejo. — Baron Coizove fužine na Gorenskim že dav- nej slovijo krog in krog; njih železnine in jekline gre več čez morje v ptuje dežele, kakor vsih dru- zih fužin in njih čubežen (Zaineisen) ga nima para. V pretečenimu letu so imenovane 4 Coizove fužine 16 tavžent sto dva in šestdesét centov železa, je- kla in žebljev samo v ptuje dežele prodale; delovcov imajo 2 tavžent dvé sto in trideset, med kterimi jih je 980, kteri vseskozi v fužinah delajo, 650 pa le od časa do časa; razun teh je 600 voznikov, ki rudo in železnino sèm ter tje prepeljujejo. Delovci in vozniki so pretečeno leto v Coizovih fužinah 118 tavžent 5 sto in pet in sedemdeset goldinarjev za- služili. Iz tega vsaki lahko previdi, kako velika in močna podpora so Coizove fužine, posébno za gorénsko stran krajnske dežele. Resnično, vsa slava in hvala jim gré! — Od P. Leskovica, pridruž- nika tajništva c. k. kmetijske družbe v Ljubljani, smo železne sení vidili.— Andrej in Jernej Ver- čič, tkavca iz Stare Loke, sta vsaki en kos platna v razstavo poslala; dobro blago je bilo, in prav veseli smo ga bili, tóde žalost nas je obšla, ki smo se spomnili, de je to rokodelstvo v Loški komisii, ravno tako, kakor okoli Smljednika, Ve- lesoviga i. t. d. zlo pešati jelo. — Zagorska fužina je v razstavo poslala veliko rudarskih rečí iz svoje ſabrike, med kterimi smo vidili prav lep cink, kteri bo gotovo prihodnjič veliko denarjev v deželo vabil, kér mislimo, de se bo ta fužina v kratkim času med nar imenitniši naše domovine povzdignila. — Dvojšert (Zwillich) in mnogo- verstno platno R. Koširja, tkavca iz Kamnika, je bilo dobro blago.— Podoba cesarskiga orla, ki jo je J. Kaučič iz Idrije iz golih kebrov so- stavil, ne zasluži, de bi jo med obertniske rečí šteli. — Rozalija Eger je dala zal izdelek z zla- timi in srebernimi čerkami iz svoje natiskavnice v razstavo. — Med svinčenim blagam, ki nam gaje J. K. Eger, kupec iz Belaka, v razstavo poslal, so bile svinčene, brez ognja napravljene cevke za vodotokei. t. d. posébne hvale vredne.— (Dalje sledí.) Novice iz Gradca. 16. 17. 21. in 22. dan Kozoperska. 16. dan tega mesca je bil za c. k. štajersko kmetijsko družbo imeniten dan; zakaj pri ti priliki je bil velki zbor nje udov in veselo obhajilo 25 letniga bitja te družbe, ktera je pri ti priložnosti 185 svojiga vikšiga vodja, nadvojvoda Joana posébno počastiti hotla. Že pred ta večer so ognji, kakor o kresu, po vsih gričih okoli Gradca veseli dan oznanovali. Ob devetih zjutrej so se nadvojvoda Joan, poglavar štajerske dežele in še več druzih visokih gospodov in udov imenovane družbe, v stolno cerkev podali, in Bogá pri velki maši za blagodar zahvalili, kteriga je on 25 letnimu djanju te družbe skozi in skozi milostljivo deljil. Iskrene želje in mile prošnje so pri temu obhajilu za dolgo ohranjenje presvitliga Joana proti nebeškimu Očetu puhtele iz sere sto in sto zbranih udov ! Po dokončani s. maši so se imenovani udje v hišo deželnih stanov podali, ktera je bila za velki zbor pripravljena in posébno lepó olišpana. Veselo je bilo viditi, med visokimi gospodi tudi proste kmete v sivih suknjah sedeti, kterih beseda pri ta- kih zborih ravno toliko veljá, kakor žlahtnikov. Vse kmetijske družbe našiga cesarstva so k temu zboru svoje namestnike poslale; jeſt in gosp. Zamasa sva krajnsko družbo namestovala. Pogodbe tega zbora so se z tem začele, de se je poglavar deželnih stanov grof Attems presvit- limu nadvojvodu Joanu v imenu kmetijske družbe za vse Njegovo dolgoletno prizadevanje zahvalil in Njemu v spomin serčne hvaležnosti zlati kozarec posébne lepote podaril, ki ga je kmetijska družba, de bi visokiga gospoda po vrednosti častila, za 18 sto goldinarjev v srebru kupila. Ginjeniga serca so na to nadvojvoda Joan odgovorili in imenovano darilo milostljivo sprejeli. Po tem so se pogodbe imenovaniga zbora po redi začele in so do šterih popoldne terpele. Dru- gič bomo od tega kaj več povedali: sedaj le to opomnimo, de smo med drugim kmetijskim orodjem in mašinami, ki so bile pri temu zboru na ogled po- stavljene, tudi Ferlanovo pinjo vidili, ktero so presvitli nadvojvoda Joan v naši obertniski raz- stavi kupili. Po dokončanim zboru so se vsi udje od per- viga do zadnjiga (501 jih je bilo) z Nadvojvo- dam vred v veliko gostivnico (Koloseum) k obedu podali, kjer smo prav dobre volje bili. Drugi dan pa je bil velki zbor obertniskiga družtva, kteriga so Nadvojvoda Joan z prijetnim nagovoram pričeli. Po tem so namestniki vsih iz- druženih dežel popise vsiga tega brali, kar se je v obziru na obertnino čez leto v ti ali uni deželi zgodilo. Sedaj je prišlo razdelenje svetinj in pohvalnih pisem za Ljubljansko obertni- sko razstavo na versto; prihodnjič bomo v pri- loženimu listu imena tistih fabrikantov in rokodélcov razglasili, kterim se je čast pripetila, de bode zlate, sreberne ali bro- naste svetinje, ali pa pohvalne pisma do- bili. Pri ti priložnosti sim jest v imenu slovenskih rododélcov presvitlimu nadvojvodu Joanu začetniku notrajno-austrianskiga obertniskiga družtva lepo pe- sem slovenskiga jezika v roke podal, ktero smo v 40. listu naših novic natisnili: de bi jo pa presvitli nadvojvoda Joan in drugi Neslovenci ložej razumili, smo jo tudi v nemški jezik prestaviti dali. Obedve skupej smo v enimu krasnimu zvezku Nadvojvodu podali, ktere so z velikim veseljem sprejeli. Pri ti priložnosti so milostljivi Nadvojvoda naše Novice glasno pohvalili in veliko dopadajenje nad njimi očitno pokazali, rekoč: „Ako ravno slovenšine ne razumim, si vunder le večkrat zapopad- ke Novic v nemški jezik razložiti velim, kteri so mi pràv prav po volji.“ Po dokon- čanimu zboru se je meni in gospodu Zamasu čast zgodila, de so naji presvitli Nadvojvoda opoldne k svoji mizi povabili, kjer smo se še več od obertniskih in rokodélskih rečí pomenili. — 21. dan tega mesca popoldan ob petih so se vpervič Dunajčani v 8 vozovih po železni cesti v Gradec pripeljali in celo pot od Dunaja do Gradca, ki nekaj več, ko 27 milj znese, v 9 urah storili. Grozno veliko ljudí je skupej priderlo, pervi prihod vozovlakov po železni cesti gledat. V kolodvoru so k temu namenu cerkev napravili, kjer so visoko častitljivi knez in škoſ z več drugimi duhovnimi razne molitve sa srečo te nove železne ceste opravili, in pervi hlapon, ki se Gra- dec imenuje, blagoslovili. V spomin te vesele pri- godbe je bilo zvečer celo mesto razsvetljeno; šta- jerski deželni stanovi so pa Dunajčanam krasen obed napravili. 23. dan imenovaniga mesca so želez- no cesto od Dunaja do Gradca za občin- sko rabo odperli; kdor se hoče po nji peljati, plača v vozu perviga reda za celo pot 6 gol. in 38 kr., v drugimu redu 5 gold. in pol, v tret- jimu pa le 4 gold. in 15 kr. Za vožnjo razni- ga blaga se za eno milo od centa plača po krajcerju. To je pač grozno majhno plačilo! Gotovo je, de bo prihodno jesen železna cesta do Celja speljana, v letu 1846 pa do Ljubljane dokončana. Pred našim odhodam iz Gradca smo z častit- ljivim gospodam J. Justinam, nekdajnim ſajmoštram pri Devici Marii na Bleskim Jezeru govo- rili, ki zdaj v Gradcu živi, 98 let star. Dr. Bleiweis. Nekaj od Slovencov. (Konec.) 10. Kaj pisati za národ je imenitna reč. Iz- obražen pisavec je naj žlahtnejši cvet v narodu. Kar on pisaje govori, se sliši dalje, kakor naj močnejši grom, njegove besede se razlegajo povsod, kjer koli se njegov jezik govorí. Njegove žlahtne pisma še neprenehama govoré, kadar njegove kosti že davno pod černo zemljo trohnijo. — Vsaki naj zató piše samo, kar je plemenitiga ali žlahtniga, samo kar je dobriga in koristniga — samo tó, kar bi bilo vredno govoriti pred celim svojim rodam. — Slovenski pi- savec naj skerbí, deje slovensko izobražen. On ne sme, da bi gledal samo v svoj domači kot, samo v svojo domačo dolino, samo v svojo domačo deželi- co, kakor kert v svojo kertovino — na kviško naj povzdvigne svojo glavo, naj pogleda, kaj drugi naši slavjanski bratje lepiga in koristniga pišejo. Saj smo se že lepo navadili na ilirski pravopis, — in naj lepši bukve se v njemu natiskajo, ne samo na Horvatskim, ampak tudi v Čehah, na Moravi, na Slovenskim, in takó dalej. — Slovenski pisavec naj opiše lepe, hvalevredne lastnosti svojiga rodú, da imamo jih za izgled. Koliko lepiga in žlahtniga se najde pri naših Slovencih! Ako bi zmiraj samo od krivih navad pisaril, lahko bi kdo mislil, da je pi- savec prevzetniga in sovražniga sercá, in da svoj národ ošabno zametuje. Tudi rezno in ojstro se sme kadaj kaj povedati, pa zraven se mora jasno vidi- ti, da pisavec svoje rojake vender iskreno ljubi; ojstrejši je beseda, jasnejši naj se ljube- 186 zen vidi. — Kdor hoče kaj opomniti, naj opom- ni naše ljudí, da bodo trezni; treznost je dobra gospodinja per hiši, pijančovanje je toča pod streho po zimi in po letu; — naj opomni, da naj bodo sosédje miroljubni in se terdoglaviga pravdovanja varjejo; kdor se rad pravda, sam svojo streho terga; — naj opomni, da naj naši Slo- venci skerbno gospodarijo; leniga čaka stergan ro- kav, palica beraška, prazen bokal; — naj opomni — in prav glasno naj pové, da starší svoje otroke v božjim strahu izredijo! Tukaj šim blagoserčni možje, ki zlato pero v roki deržite in pišete za naš národ! Se nekaj me pri serci tešči. — Ze naš pesnik Vodnik je pišal in grajal: da blizo v vsaki vasi imajo kakeposebne navade, in da za- to jedan iz drugiga norce delajo. — To je prav nekeršansko, to je prav gerdó! vsi ljudje smo otroci božji, vsi smo si bratje, da bi se po keršan- sko ljubili, pa ne, da bi se vzaimno zasmehovali, zasramovali, žalili in jedan drugiga za norca imeli. Jaz zavolj tega to rečem, ker še današen dan v časi kak neotesan, heizobražen Slovenec svoje brate Slovence obrekuje in zaničuje, samo zato, ker niso vsi ravno v tistim kotu domá, kjer on; še učeni — prosim ne zamerite! jaz hudo ne mislim, sam Bog vé! — še učeni se kadaj zapozabijo — jedan za- ničuje Slovence Krajnske, drugi Goriške, tretji Koroške, šterti Štajerske. Pa smo si vender vsi bratje Slovenci. To zametovanje in zaničovanje hodi med nami, kakor gerda černa hudoba, in moti nam bistro pamet, kazí nam naše sicer dobro slovensko sercé. Govorimo, pišimo, opominujmo se, da se bratovsko ljubimo, ako ravno jedni pribivamo na sončeni, drugi na senčeni strani gore, ako ravno živimo jedni na pravim, drugi na levim bregu te- koče vode. Kdor ne ljubi, ostane v smerti — govori svet Janez — kdor sovraži svojiga brata, je vbijavec. Matija Majer. Drugi dan prezej ukashe kralj obema prav- darjama, ktera ſta imenovano pravdo v rokah imela. hitro dokonzhati jo in vdovi pravizo ſtoriti, zhe ji praviza gré, in rasſodbo kralju prineſti sa poterje- nje. Beſednika ſe pripravita to pravdo isdelovati, in ſta jo tudi v treh dneh h konzu dognala, ktero neſeta po prijetimu ukasu kralju podpiſat in poterdit. Kralj ju vpraſha: „Şta dokonzhala pravdo vboge vdove, kakor ſim vama ukasal?" Dokonzhana je, ravno jo perneſeva podpiſat in poterdit."“ „Kakó je ſteklo sa vdovo, ju kralj vpraſha, ali je dobila ali soubila?" Senim glaſam odgovorita beſednika:Do- bila je vdova, ſaj drugazhi ſe ne more rasſoditi, po pravizi ji gré vſe premoshenje.““ Kralj na to veſel pravi: prav je. Kralj vpraſha sdaj: „Povejta mi prav reſnizhno, koliko zhaſa ſta potrebovala, to pravdo popolnama dokonzhati?“ „„Ne ravno veliko, mu pravdarja odgovorita, v treh dneh je bilo lahko vſe narejeno.““ Kralj pravi na to: „Dobro je; le dajta meni piſma, de jih vdovi isrozhim, vidva pa greſta prezej v jezho, pripravita ſe, oba boſta jutri obeſhena.“ Vojaki ſo bili she- perpravljeni, jih v jezho peljati. Na to ſe pravdarja grosno preſtraſhita, od ſmert- niga ſtrahú trepetata, proſita, jokata, vpijeta, de naj jima kralj persaneſe; ſaj niſta tako ſtraſhne kásni (ſhtrafinge) saſlushila, ker ſta sveſto kraljevo sa- poved dopolnila, in pravdo dokonzhala po kraljevim ukasu. Kralj jima ſerdito odgovori: „Hudobnesha! Niſim ukasal vaji obeſit sa tó, ki ſta hitro pravdo dokonzhala, ampak le sa tó, ki ſtaſe s njo zele tri leta mudila, kar bi bila v treh dneh lahko ſtorila! Kralj ju k ſmerti obſodi, vender njima je po tem persaneſel in ju per shivljenju puſtil. — Gotovo niſta nobene pravde vezh potem tako na dolgo vlekla. —i. Povedka. (Dokonzhana pravda). H nekdajnímu kra- lju, Teodoriku po imenu, pride neka vdova vſa- shaloſtna in objokana, ponishno proſi kralja in takó govorí: „Mogozhen kralj! vdova ſim in vaſha podlosh- na; imela ſim doſti premoshenja, kteriga mi je moj rajnki mosh sapuſtil, de bi otroke lepo uzhila in jih s vſim preſkerbela; tode shlahta mojiga rajnkiga moshá mi je she veliko vsela, in ſhe to, kar imam, mi bodo pobrali, takó, de bom s otrozi vred mogla revſhino in pomanjkanje terpéti, in od vſiga hudiga konez jemati; toshujemo in pravdamo ſe savoljo tega she tri leta, in ne ſtori ſe mi pravize, nizh ni ras- ſojeniga ſhe, torej nizh ne dobim; ob vſe ſim she, ſhe otrozhizhkov ne bom s zhim preshiveti iméla. Dolgo zhaſa she je moja pravda med dohtarji, in s vſimi proſhnjami niſim v ſtanu doſezhi, de bi ſe mi praviza sgodila. Proſim tedaj mogozhen kralj! pomagajte mi, de ſe moja pravda dokonzhá, in de ſe meni praviza ſtori." Kralj vdovi prijasno rezhe: „Ljuba moja vdova, vidim, de ſe ti reſ kriviza godí, zhe je pa le takó, kakor mi pripovedujeſh? Povej mi nar pred, ktera ſta tiſta dva pravdarja, ktera imata v rokah tvojo in tvoje shlahte pravdo, obljubim ti, kmalo bo ras- ſojeno, in kar ti gre po pravizi, gotovo boſh do- bila." Vdova mu pové imena obeh pravdarjev. Kratkočasnica. Dohtar Huſeland je nekdaj za svojih mla- dih lét v Prag popotval in imel seboj mertvaško čepinjo. Na meji ni vedil mitar (colnar), pod ktero versto naj bi jo zapisal. „Alibi ne mogla ta čepi- nja, reče na to Hufeland, priti med obnošeno robo?“ — „Prav, prav, med obnošeno robo jo bomo zapisali“ — in vsim dvomu je bilo konec. Voanjka. Kaj gre černo gori, belo pa doli? Popravek. V 43. listu pri popisu obertniske razstave v 2. versti na- mest Dobi beri Doli; v 4. versti namest Dobski beri Dolski. Shitni kup. V Ljubljani 26. Kosoper- ſka. V Krajnju 21. Kosoper- ſka. fl. kr. fl. kr. 1 mernik Pſhenize domazhe banaſhke „ Turſhize . ˛Sorſhize . Rèshi . Jezhmena . Proſa Ajde Ovſa 1 „ 1 „ 1 19 20 54 23 15 54 32 32 V Ljubljani. Natiſnil in saloshil Joshef Blasnik.