Na podlagi 175., 220., 231. in 245. člena statuta občine Ljub-Ijana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 2-78) je skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik na seji zbora združenega dela dne... ter zbora krajevnih skupnosti dne... sprejela ODLOK o občinskem izvršnem svetu ter občin-skih upravnih organih I. SKUPNE DOLOČBE Lčlen S tem odlokom se ureja: — delovanje ter pravice, dolžnosti in odgovornosti izvršnega sveta Skupščine občine Ljubljana Vič-Rudrrik in občinskih uprav-nih organov in strokovnih služb pri opravljanju funkcij državne uprave, — ustanovijo občinski upravni organi in strokovne službe, — ureja temelje organizacije občinskih upravnih organov in strokovnih služb. 2. člen Funkcijo državne uprave v okviru pravic in dolžnosti občine opravljajo izvršni svet skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik (v nadaljnjem besedilu: izvršni svet) kot izvršilni organ skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik ter občinski upravni organi in stro-kovne službe v okviru svojega delovnega področja, določenega z ustavo SR Slovenije, zakoni, statutom občine in drugimi predpisi družbenopolitičnih skupnosti. 3. člen Pri izvrševanju svojih funkcij sodelujejo izvršni svet ter občin-ski upravni organi in strokovne službe z ustreznimi organi in orga-nizacijami mesta Ljubljane in SR Slovenije, z družbenopolitičnimi in diugimi družbenimi organizacijami, z organizacijami združe-nega dela, krajevniml skupnostmi, samoupravnimi Intere-snlmi skupnostmi ter drugimi samoupravnimi organizacijami in skupnostmi v občini, mestu in republiki. 4. člen Delo izvršnega sveta ter občinskih upravnih organov in stro-kovnih ~lužb je javno. Izvršni svet ter občinski upravni organi in strokovne službe mo-rajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugim predpi-som določeni kot državna, vojaška, uradna ali poslovna tajnost. Izvrinl svet določi, kateri podatki In gradlvo, prlpravljenl za obravnavo na se|ah sveta In njegovlh delovnih teles all izre-čeni na njih, se morajo varovati kot tajnost oz. katere po-datke In gradlvo ]• dovoljeno objavljatl all kako drugače dati javnostl na razpolago ftele po preteku določenoga časa. II. IZVRŠNI SVET 1. Pravice, dolžnosti in odgovornosti 5. člen Izvršni svet je izvršilni organ skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik. Izvršni svet je v okviru pravic in dolžnosti občine odgovoren ob-činski skupščini za stanje na vseh področjih družbenega življenja, za izvajanje politike in izvrševanja odlokov in drugih aktov skupš-čine kakor tudi za delo občinskih upravnih organov ter strokovnih služb. ¦ '"¦¦'- -¦' 6čle# ' Izvršni svet opravlja naloge, ki so po ustavi, statutu občine, za- konih, odlokih in drugih predpisih v njegovi pristojnosti. Izvršni svet opravlja naloge, ki so bile z odlokom o določitvi pri-stojnosti svetov in upravnih organov skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik za opravljanje zadev, ki so določene z zveznimi in re-publiškimi predpisi kot pristojnosti občinske skupščine (Ur. list SRS, št. 41-70) poverjene svetom občinske skupščine. Izvršni svet opravlja tudi druge naloge, ki so s predpisi določene kot pristojnosti svetov občinske skupščine. ..,, . 7. člen Izvršni svet lahko sklepa družbene dogovore in samoupravne sporazume, s katerimi se izvaja v odlokih, v družbenem planu in na drug način izražena politika, ki jo je določila občinska skupš-čina in druge družbene dogovore in samoupravne sporazume, za katere ga pooblasti občinska skupščina. 0"'¦';¦'r: 8. člen - Izvršni svet ima pravico in dolžnost posredovati po svojih pred-stavnikih na sejah zborov občinske skupščine in na sejah delovnih teles skupščine svoja stališča o vprašanjih, ki so na dnevnem redu teh sej, predlagati, naj se na seji pristojnega zbora občinske skupščine obravnava določeno vprašanje in o njem zavzame sta-lišče, kakortudi predlagati, naj pristojni zborobčinske skupščine preloži obravnavo posameznega predloga akta ali drugega vpra-šanja, da bi mogel izvršni svet zavzeti stališče in ga razložiti na seji pristojnega zbora. 9. člen Občino kot pravno osebo zastopa izvršni svet, če ni glede posameznih vprašanj zastopanja z zakonom ali aktom občinske skupščine drugače določeno. 10. člen Izvršni set ima svoj pečat. Pečat je okrogle oblike in ima v sredi grb SR Slovenije, ob robu pa besedilo: »Socialistična republika Slovenija, Skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik, izvršni svet«. 2. Sestava izvršnega sveta, pravice in dolžnostl članov ter način dela 11. člen Izvršni svet sestavljajo predsednik, eden ali več podpredsedni-kov in člani, katerih število določi ob izvolitvi občinska skupščina na predlog kandidata za predsednika. 12. člen Predsednik izvršnega sveta predstavlja svet, sklicuje seje sveta, predlaga dnevni red in vodi seje, usklajuje delo izvršnega sveta, skrbi za uresničevanje delovnega programa izvršnega sveta ter njegovih sklepov ter podpisuje akte, ki jih izdaja izvršni svet. 13. člen Predsednika izvršnega sveta, ki je odsoten ali zadržan, nado-mešča podpredsednik izvršnega sveta, ki ga določi predsednik oziroma svet sam. 1 Podpredsedniki izvršnega sveta pomagajo predsedniku pri delu in opravljajo v dogovoru z njim posamezne zadeve z njego-vega delovnega področja, na katerih tudi koordinirajo delo uprav-nih organov in strokovnih služb. . ( , ;. .;V t 14. člen Predsednik izvršnega sveta je odredbodajalec za izvrševanje proračuna občine. O uporabi sredstev za materialne stroške, sredstev za posa-mezne namene in sredstev opreme odloča predstojnik uprav-nega organa oziroma strokovne službe v skladu z zakonom. Za zakonito uporabo sredstev iz drugega odstavka tega člena v okviru predračuna upravnega organa je odgovoren predstojnik kot odredbodajalec. 15. člen Vsak član izvršnega sveta ima pravico sprožiti obravnavanje posameznih vprašanj iz pristojnosti izvršnega sveta, dati pobudo za pripravo odlokov in drugih aktov v pristojnosti izvršnega sveta ter je odgovoren za zastopanje in izvajanje stališč sveta v vseh zadevah, ki mu jih svet poveri ter pri delu upravnega organa, ki ga neposredno vodi, kakortudi za pravočasno posredovanje po-bude v svetu, naj reši vprašanja v okviru nalog, ki mu jih je svet po-veril. 16. člen Člani izvršnega sveta so se dolžni udeleževati sej občinske skupščine in njenih zborov ter imajo pravico in dolžnost, da zasto-pajo stališča izvršnega sveta v občinski skupščini. 17. člen Člani izvršnega sveta uživajo enako imuniteto kot delegati skupščine občine. O imuniteti članov izvršnega sveta odloča svet na seji. 18. Člen Predsednik in člani izvršnega sveta podajo po svoji izvolitvi pred predsednikom skupščine občine Ljubljana Vič-Rudniktole slove-sno izjavo: »Izjavljam, da bom svojo dolžnost člana izvršnega sveta oprav-Ijal vestno in odgovorno, da bom delal po ustavi in zakonih ter da bom varoval družbeni red Socialistične federativne republike Ju-goslavije. Z vsemi svojimi močmi se bom boril za razvoj sociali-stičnih samoupravnh odnosov, za oblast delavskega razreda in uresničevanje skupnih interesov delovnih Ijudi in občanov ter za napredek in razvoj občine, Socialistične republtke Slovenije in So-cialistične federativne republike Jugoslavije.« 19. člen Izvršni svet odloča o zadevah \z svoje pristojnosti na svojih sejah. Dnevni red seje določi svet. Izvršni svet odloča z vefiino glasov vseh članov. Glasovanje je javno. O delu na sejah izvršnega sveta se pišejo zapisnik ali steno-grafski zapiski, za katere je odgovoren sekretar izvršnega sveta. 20. člen Kadar izvršni svet obravnava vprašanja, ki se nanašajo na de-javnost samoupravnih interesnih skupnosti, povabi na svojo sejo predsednike izvršnih organov teh skupnosti. Na povabilo predsednika izvršnega sveta lahko sodelujejo na seji predstojniki upravnih organov ter strokovnih služb, ki niso člani izvršnega svetaterpredstavniki družbenopolitičnih organizacij, organlzaclj združenega dala, krajevnlh skupnostl ter drugih samoupravnih organizacij in skupnosti, kakor tudi znanstveni, javni in strokovni delavci. 21. člen Izvršni svet si predpiše poslovnik, s katerim si uredi v skladu s tem odlokom svojo notranjo organizacijo, način dela in druga, za njegovo delo pomembna vprašanja. 22. člen Izvršni svet lahko za proučevanje zadev iz svoje pristojnosti ali za proučitev posamezne zadeve oziroma konkretne naloge usta-novi stalne ali občasne komisije oziroma odbore. Delovno področje in naloge odborov oz. komisij opredeli izvršni svet v aktu o ustanovitvi. 23. člen Člane odborov in komisij imenuje izvršni svet izmed svojih čla-nov ter drugih strokovnjakov s področja, za katero je ustanovljen odbor ali komisija. Predsednik odbora oz. komisije je praviloma član izvršnega sveta. 3. Sekretar izvršnega sveta 24. člen Izvršni svet ima sekretarja, ki opravlja zadeve, določene s tem odlokom in poslovnikom sveta. Sekretarja izvršnega sveta imenuje in razrešuje izvršni svet. 25. člen Sekretar izvršnega sveta skrbi po navodilih predsednika izvrš-nega sveta in v skladu s poslovnikom sveta za pripravo sej in po-sredovanje gradiva, ki je potrebno za delo sveta; pomaga pred-sedniku izvršnega sveta pri izvrševanju njegovih pravic in dolžno-sti v zvezi z organiziranjem in s pripravljanjem sej sveta ter z izvr-ševanjem sklepov sveta; je svetu odgovoren za zakonito in učin-kovito delo strokovne službe, ki jo neposredno vodi in opravlja druge zadeve v zvezi z organizacijo dela izvršnega sveta, ki mu jih poveri izvršni svet ali njegov predsednik. III. UPRAVNI ORGANI IN STROKOVNE SLUŽBE 1. Pravlce, dolžnostl in odgovornosti 26. člen - ' Občinski upravni organi in strokovne službe opravljajo upravne, strokovne in druge zadeve iz okvira pravic in dolžnosti občine v skladu z delovnim področjem, določenim vtem odloku, na področ-ju, za katera so ustanovljeni. 27. člen Pri opravljanju zadev iz 26. Člena tega odloka občinski upravni organi in strokovne službe: — izvajajo določeno politiko in izvršujejo zakone in druge predpise ter akte skupščine občine in njenega izvršnega sveta. — odgovarjajo na stanje na področjih, za katera so ustanovlje-ni, — spremljajo stanje na določenih področjih in dajejo pobudo za reševanje vprašanj na teh področjih, — predlagajo izvršnemu svetu skupščine občine sprejemanje ukrepov, pripravljajo predpise in druge akte, — odločajo v upravnih stvareh, — opravljajo upravno nadzorstvo in druge upravne zadeve, — izvajajo smernice in priporočila občinske skupščine in izvrš-nega sveta, — opravljajo druga strokovna dela za skupščino občine in njen izvršni svet ter druge zadeve, določene z zakonom, statutom ob-čine in drugimi predpisi družbenopolitičnih skupnosti. 28. člen Občinski upravni organi in strokovne službe so odgovorne v ok-viru svojih pravic in dolžnosti za stanje na področjih, za katera so ustanovljeni, posebno pa za: — izvajanje sprejete politike, izvrševanje zakonov in drugih predpisov, — pravočasno spremljanje stanja in obveščanje skupščine občine ter izvršnega sveta o stanju in pojavih, — ustrezno in pravočasno posredovanje predlogov in ukrepov za reševanje vprašanj na svojih področjih, — za ustavnost in zakonitost svojih aktov in ukrepov ter danih predlogov na teh področjih, kot tudi za učinkovitost ukrepov, ki jih izvajajo ali katerih izvajanje predlagajo. 29. člen Upravni organi in strokovne službe so dolžni v okviru svojih pra-vic in dolžnosti s svojim delom zagotavljati delovnim Ijudem in ob-čanom, organizacijam združenega dela, krajevnim skupnostim ter drugim samoupravnim organizacijam in skupnostim učinkovito uveljavljanje njihovih pravic in interesov, zlasti pa morajo ustvar-jati pogoje In nastopati z ukrepi, s katerimi se olajftuje In omogoči člm hitrejše in popolnejše uveljavljanje omenjenlh pravic in interesov oz. Izpolnjevanje njihovih obveznostl in jim izkazovatl pomoč pri uveljavljanju in varstvu teh pravic in Interesov. ,.,,..: ^.. , ... ... .-,....... ' "M: 30. člen ' Upravni organi in strokovne službe so dolžni zagotavljati stro-kovno pomoč delegatom in delegacijam občinske skupščine in delegacijam za skupščine SIS, krajevnim skupnostim ter drugim §amoupravnim skupnostim in organizacijam. 31. člen Občinski upravni organi opravljajo zadeve na področju Ijudske obrambe, ki so po zakonu, druglh predpislh ter načr-tfh priprav za Ijudsko obrambo v njihovi pristojnosti, zlasti pa: — izdelujejo oceno pogojev za delovanje dejavnosti v vojni, — izdelujejo obrambni načrt organov in dejavnosti svojega po-dročja, — ažurirajo svoj obrambni načrt in skrbijo, da so ažurirani obrambni načrti dejavnosti, — pripravljajo odloke za delovanje dejavnosti v vojni, — skrbijo za kadrovsko zasedbo vojno-organizacijske struk-ture občinskth organov, — skrbijo za materialno zagotovitev obrambnih priprav, — skrbijo, da se vojne potrebe čimbolj vključijo v mirnodobno izgradnjo. Občinski upravni organ! skrbijo, da se ustvarjajo možnosti za uresničevanje družbene samozaščite in neposredno opravljajo zadeve družbene samozaščite. 5 ' ' 32. člen , : Upravni organi in strokovne službe morajo ustrezno modernizi-rati opravila v zvezi z izvrševanjem svojih nalog, skrbeti za na-predek In racionalizacijo njihove notranje organizacije ter za strokovno in drugo izobraževanje ter izpopolnjevanje in ideološko-polltično izobraževanje njihovih delavcev. 2. Organlzacijske oblike 33. člen Občinski upravni organi se ustanovijo kot individualni ali kot ko-legijski organi. Individualni upravni organi so organizirani kot sekretariati in uprave. Kolegijski upravni organi so organizirani kot komiteji. Sekretariat oz. uprava se ustanovi na področju, na katerem je izvajanje določene politike ter izvrševanje oz. zagotavljanje izvr-ševanja zakonov, drugih predpisov in splošnih aktov v izključni ali pretežni pristojnosti občine. Komite se ustanovi na področju, na katerem je treba zagotoviti usklajevanje več družbenih dejavnosti oz. stalno in organizirano koordinacijo in sodelovanje s samoupravnimi organizacijami in skupnostmi ter družbenopolitičnimi organizacijami ali povezano in usklajeno opravljanje zadev, ki so skupnega pomena za več druž-benopolitičnih skupnosti, da se doseže enotnost pri izvajanju do-ločene politike in izvrševanje zakonov, drugih predpisov in sploš-nih aktov. 34. člen Individuaini upravni organi so: 1. sekretariat za Ijudsko obrambo ^ 2. davčna uprava 3. sekretariat za upravne zadeve v,.-qc — 35. člen ^ . . - Kolegijski upravni organi so: ' ' **" '.-.'¦¦ 1. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo 2. Komite za družbene dejavnosti 3. komite za urbanizem in varstvo okolja 4. komite za komunalno in stanovanjsko gospodarstvo 5. komite za kmetijstvo in gozdarstvo ' ;,-.;. : :1 Sestavo komiteja določi z odlokom občinska skupščina. Predsednik komiteja skrbi za pripravo sej komiteja, jih sklicuje in vodi. Komite odloča z večino glasov svojih članov. | .¦¦ •/' 36. člen . .¦L*:-.-: .¦ :M Za opravljanje strokovnih, organizacijskih, administrativnih in tehničnih nalog v zvezi z delovanjem občinske skupščine in njenih organov, izvršneg a sveta in občinskih upravnih organov se usta-novijo samostojne strokovne službe. 1. oddelek za občo upravo in proračun .-. 'f 2. kadrovska služba 3. sekretariat izvršnega sveta Strokovne službe imajo položaj upravnega organa. / 37. člen Splošna načela o notranji organizaciji upravnih organov in stro-kovnih služb predpiše izvršni svet. 3. Oelovna področja .. . ¦ 38. člen ' N Sekretariat za Ijudsko obrambo opravlja upravne in strokovne zadeve iz pristojnosti občine na področju Ijudske obrambe, če s predpisom niso posamezne zadeve dane v pristojnost drugim ob-činskim upravnim organom. Sekretariat za Ijudsko obrambo: — skupaj z drugimi upravniml organf, občlnsklm štabom za teritorialno obrambo in občinskim štabom za clvilno zaš-čito pripravlja osnutek dolgoročnega in srednjeročnega na-črta razvoja na področju podružbljanja Ijudske obrambe, kl je sestavni del načrta družbenogospodarskega razvoja občine, — izvaja strokovni nadzor nad delom upravnih organov, ki so pristojni za pripravo in tekoče dopolnjevanje občinskega obrambnega načrta, — skrbi, da se obrambni načrti temeljnih In drugih organi-zadj združenega dela, krajevnih skupnosti, samoupravnih interesnih skupnosti ter drugih samoupravnih organizacij In skup losti usklajeni z obrambnim načrtom občine, obrambnl načrti občine pa z vojnimi načrti oboroženlh sil ter drugih družbenopolltičnih skupnosti — skrbi za mobllizacljske zadeve in za prenos ukazov ozl-roma odredb o Izvajanju ukrepov za pripravljenost ter odloka o mobillzacljl, — opravlja zadeve Iz pristojnosti občine, kl se nanašajo na pripravo vojnlh zvez, krlptografskega zavarovanja in prena-šanja zaupnih podatkov civllnega sektorja, jlh usklajuje s pripravami in potrebami oboroženih sil ter drugimi imetniki in uporabnlkl zvez ter skrbi za strokovno-tehnlčno vzgojo kadra na tem področju, — pripravlja organizacljo občlnskega štaba in občinskih enot clvllne zaščite, skrbl za njlhovo načrtno in gospodarno opremljanje In strokovno usposabljanje ter usmerja organlzl-ranje, opremljanje In delovanje druglh štabov In enot civilne zaščite, — prlpravlja organlzacljo In delovanje službe za opazova-nje, javljanje, obveščanje in alarmlranje ter občinskega cen-tra za obveSčanje In alamiranje, — izvaja nadzor nad uresničevanjem zveznih, republiških, mestnih in občinskih predpisov, sklepov in stališč sveta za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito, — skrbi za izobraževanje občanov in obveznikov civilne zaš-cite ter za organizacijo in materialno opremljanje enot civilne zaščite, _______________________________________________s — opravlja strokovno-tehnična opravila za svet za Ijudsko obrambo, vamost in družbeno samozaščito ter za občinski štab civilne zaščite, — izvršuje sklepe sveta za Ijudsko obrambo, varnost In družbeno samozaičlto ter občlnskega fttaba za clvilno zasčl-to- 39. člen Davčna uprava opravlja upravne in strokovne zadeve iz pristoj-nosti občine na področju davkov, prispevkov in taks, ki so s pred-pisi družbenopolitičnih skupnosti in samoupravnimi akti dani v pri-stojnost občinskega upravnega organa, pristojnega za prihodke. Davčna uprava občine izvršuje predpise družbenopolitičnih skupnosti in samoupravne akte ter apravlja strokovne naloge, s tem, da zlasti: . — pripravlja predpise s področja davkov, nekaterih prispevkov in taks, ki jih sprejema občinska skupščina, — strokovno in analitično spremlja izvajanje predpisov, dogo-vorov in sporazumov s področja davkov, prispevkov in taks, — izvršuje odmerne knjigovodske in izvršilne naloge v zvezi s pobiranjem prihodkov, ki pripadajo družbenopolitičnim skupno-stim, samoupravnim interesnim skupnostim, in prihodkov, ki se zbirajo za posebne namene, — izvršuje inšpekcijske in kontrolne naloge z namenom, da občani, civilno-pravne osebe in družbeno-pravne osebe zakonito izpolnjujejo svoje družbene obveznosti, — vodi upravno kazenski postopek za davčne prekrške, ki so po veljavnih predpisih dani v pristojnost občinskega upravnega organa, pristojnega za prihodke, — opravlja druge upravne in strokovne naloge s področja dav-kov, prispevkov in taks iz občinske pristojnosti. Davčni upravi se poveri določanje višine, pobiranje in knjiženje nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča in prispevka za onesnaženje zraka, ki so ga zavezanci po veljavnih predpisih dolžni plačevati občini ali ustrezni samoupravni interesni skupno-sti. Davčna uprava občine lahko izvršuje upravne in strokovne na-loge v zvezi s pobiranjem prispevkov, ki jih občani plačujejo za interesne skupnosti in druge samoupravne organizacije, čeprav za to ni neposredno pooblaščena. Davčna uprava mora v takih primerih z ustrezno organizacijo skleniti poseben dogovor, ki vse-buje zlasti obseg in vrsto nalog ter višino nadomestila za pobira-nje. 40. člen Sekretariat za upravne zadeve: — odloča v upravnih stvareh s področij lokacijskih zadev, gradbeništva, komunalnega, stanovanjskega, vodnega in cest-nega gospodarstva, kmetijstva ter iz drugih gospodarskih podro-čij, premoženjsko-pravnih zadev in obrtništva, — vodi evidenco sprejetih samoupravnih sporazumov in sa-moupravnih splošnih aktov, — skrbi za izvajanje zakona o splošnem upravnem postopku in zakona o pisarniškem poslovanju in pri tem daje pojasnila in drugo strokovno pomoč pri stvareh, ki se tičejo upravnega postopka, — opravlja vse zadeve v zvezl z varstvom borcev NOV In druglh vojnlh ter vojaiklh Invalldov na podlagl vdjavnlh predpisov In aktov občinske skupščine, — opravlja druge upravne zadeve, ki ne spadajo v delovno področje druglh upravnih organov. 41.člen Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo usmerja in us-klajuje delo na področju ekonomskega, socialnega in prostor-skega planiranja ter pri tem zlasti: — opravlja naloge, ki se nanašajo na izdelavo dolgoročnega in srednjeročnega plana občine ter letnih planskih usmeritev, spremlja uresničevanje plana in obveznosti iz samoupravnega sporazuma in dogovorov o osnovah plana ter predlaga ukrepe za njihovo izvrševanje, — spremlja poslovanje organizacij združenega dela ter pri-pravlja četrtletne, polletne in letne analize, — tekoče spremlja in analizira problematiko na področju go-spodarstva, — spremlja in analizira vse oblike porabe, — opravlja statistična raziskovanja s področja občine. 42. člen Komite za družbene dejavnosti usklajuje delo ter opravlja nalo-ge, ki se nanašajo na vzgojo in izobraževanje, kulturo in telesno kulturo, zdravstveno in socialno varstvo In razlskovanje ter pri tem zlasti: — oblikuje stališča, analize in strokovna mnenja o zadevah s svojega področja, — zagotavlja stalno in organizirano sodelovanje, dogovarja-nje in usklajevanje dela ter stališč med upravnimi organi, sa-moupravnimi interesnimi skupnostmi in drugimi samoupravnimi organizacijami in dela družbenih dejavnosti, — proučuje oblike organiziranja, izvajanja programa in delo-vanja organizacij posebnega družbenega pomena, katerih usta-novitelj je skupščina občine, — opravlja vse zadeve v zvezi z urejanjem, vzdrževanjem in varstvom spomenikov, spominskih plošč in drugih obeležij NOV, — sodeluje pri družbenem planiranju v občini. 43. člen Komite za urbanizem in varstvo okolja skrbi za smotrni urba-nistični razvoj občine ter pri tem: — usklajuje z ostalimi občinami in mestom Ljubljano ter dru-gimi dejavniki delo na področju ubanističnega načrtovanja, — spremlja izdelavo zazidalnih načrtov in urbanističnega reda, potrjuje programska izhodišča za izdelavo zazidalnih načrtov in obravnava osnutke in predloge zazidalnih načrtov in redov in jih predlaga v sprejem, — daje mnenja in predloge k predpisom s področja urbanizma in varstva okolja, — spremlja urbanistični del prostorskega planiranja in urbani-stično načrtovanje, ¦ * — sodeluje pri družbenem planiranju v občini. ¦;. ' 44. člen Komite za komunalno in stanovanjsko gospodarstvo skrbi za razvoj komunalnega in stanovanjskega gospodarstva, izgradnjo cestnega omrežja ter prometnega sistema, pri tem pa zlasti: — zagotavlja sodelovanje, dogovarjanje in usklajevanje dela organizacij in skupnosti s svpjega delovnega področja, — koordinira načrtovanje, gradnjo in uporabo stanovanjskih, komunalnih in vodnogospodarskih objektov in cest, — sodeluje pri družbenem planiranju v občini, — daje mnenje pri izdelavi investicijskih programov in lokacij-skih smernic za komunalne objekte in ceste, — potrjuje načrte o delitvi etažne lastnine, — sodeluje pri poimenovanju ulic, cest in trgov. 45. člen Komite za kmetijstvo In gozdarstvo usklajuje in pospešuje ra-zvoj kmetijstva in gozdarstva v občini ter pri tem: — usklajuje plane samoupravnih skupnosti in organizacij s po-dročja kmetijstva, gozdarstva in preskrbe ter jim nudi strokovno pomoč, — tekoče spremlja in analizira problematiko na področju kme-tijstva, gozdarstva in preskrbe, — usklajuje planske dokumente s področja lovstva in ribištva, — sodeluje pri družbenem planiranju v občini. 46. člen Oddelek za občo upravo in proračun opravlja strokovne naloge za skupščino občine in njen izvršni svet ter strokovne naloge za upravne organe in strokovne službe občine s področja financ. V zvezi s tem zlasti: — analizira in spremlja pojave na področju financ tako v po-gledu zbiranja kakortudi v pogledu porabe sredst ev, namenjenih za splošno porabo in za posebne namene, — na področju financ v sodelovanju z drugimi organi in sa-moupravnimi organizacijami zagotavlja čim smotrnejšo uporabo razpoložljivih sredstev; pri tem tudi kreditnih sredstev bank ali drugih institucij, — organizira in izvršuje vsa računska opravila za proračun ob-čine in družbene račune, — izvršuje vse finančne posle za samoupravne organe, upravne organe in službe občinske skupščine. Oddelek za občo upravo in proračun opravlja tudi strokovne ter administrativne naloge, s katerimi omogoča delo upravnih orga-nov ter pri tem zlasti: — opravlja dela v zvezi z organizacijo dela upravnih organov, — pripravlja plane ter izvedbo strokovnega izobraževanja de-lavcev.delovnih skupnosti, — opravlja vsa opravila v zvezi s poslovanjem s spisi in vodi evidenco o vseh obravnavanih zadevah pri upravnh organih, — opravlja naloge krajevnih uradov in matičnih služb, — vzdržuje zgradbo in opremo upravnih organov, — opravlja strojepisna in razmnoževalna dela ter naloge v zvezi z ekonomatom in tehničnimi službami, — opravlja tudi druge naloge po dogovoru med upravnimi organl In strokovnlml službami. , . 47. člen Kadrovska služba opravlja strokovne naloge za skupščino in izvršni svet, izvaja, spremlja in analizira sprejete sklepe s področja kadrovske politike v občini s tem, da zlasti: — spremlja izvajanje družbenega dogovora in samouprav-nega sporr.zuma o kadrovski in štipendijski politiki, opravlja stro-kovna dela za komisijo podpisnikov samoupravnega sporazuma o kadrovski in štipendijski politiki ter pripravlja spremembe in dopol-nitve teh dokumentov, — pripravlja strokovna gradiva s področja kadrovske politike in konkretne predloge za skupščino, izvršni svet in njihova delovna telesa ter koordinacijski odbor za kadrovska vprašanja pri občin-ski konferenci SZDL, — vodi evidenco in pripravlja analize stanja individualnih po-slovodnih organov in delavcev s posebnimi pooblastili in odgovor-nostmi v organizacijah zdaiženega dela na območju občine, — analizira posamezne strukture kadrov, programira in planira potrebe po strokovnih kadrih, — analizira stanje organizacije kadrovskih služb in nudi v ok-viru svojih naiog strokovno pomoč pri ustvarjanju pogojev za opravljanje kadrovske funkcije v OZD, — vodi, spremlja, ažurira in analizira kadrovsko evidenco, po enotni metodologiji, na podlagi ustreznih republiških predpisov. 48. člen Sekretariat izvršnega sveta skbi za pripravo sej izvršnega sveta s tem, da zlasti: — skrbi za zakonuost aktov izvršnega sveta, — zbira gradivo za seje izvršnega sveta in pri tem sodeluje z upravnimi organi, s stalnimi in občasnimi delovnimi telesi izvrš-nega sveta in občinske skupščine, — skrbi za posredovanje gradiva, ki je potrebno za delo sveta, — izvršuje organizacijsko-tehnične naloge v zvezi z delova-njem izvršnega sveta, — pripravlja In pregleduje vse pravne akte, ki jlh obravna-vajo občlnska skupičina, njeni zborl in izvrsnl svet, — rešuje vloge pravnega značaja, naslovljene na skupš-čino in Izvrinl svet, — opravlja strokovna opravila za komisijo za vzgojo, preven-tivo in varnost v cestnem prometu ter skrbi za razvoj dmžbene samozaščite na vseh področjih v občini. 4. Položaj, pooblastila in odgovornost predstojnlkov 49. člen Občinske upravne organe in strokovne službe vodijo pred-stojniki. Sekretariat ali upravo vodi načelnik, komite predsednik komite-ja, strokovno službo pa vodja, kolikor ni z aktom občinske skupš-čine ali drugim predpisom drugače določeno. Predstojnike upravnih organov imenuje občinska skupščina, strokovnih služb pa izvršni svet. 50. člen odgovornosti predstojnikov določa Pravice, obveznosti in zakon. Predstojnik ima lahko namestnika, ki ga nadomestuje, če je odsoten ali zadržan, z vsemi njegovimi pooblastili In odgo-vornostmi pri vodenju in opravlja zdeve, ki mu jih ta na-loži. Namestnika imenuje na predlog izvršnega sveta ter komisije za volitve, imenovanja ter kadrovske zadeve organ, k! ime-nuje tudi predstojnika. IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 51. člen Izvršni svet določi način predaje nedokončanih zadev odprav-Ijenih upravnih organov in uredi vsa druga vprašanja v zvezi z nji-hovim prenehanjem. 52. člen Izvršni svet določi v 15 dneh po objavi odloka v Uradnem listu SRS splošna načela o notranji organizaciji občinskih upravnih or-ganov in strokovnih služb skladno s 37. členom tega odloka. 53. čien Občinski upravni organi in strokovne službe začnejo delati po tem odloku in morajo svojo organizacijo uskladiti v roku, ki ga do-loči svet v aktu iz 37. člena tega odloka, najkasneje pa do 31. de-cembra 1978. ¦;•¦¦' ; y 54.člen Z dnem, ko začne veljati ta odlok, preneha veljati: 1. Odlok o občinskih upravnih organih (Uradni list SRS, št. 20-75 in 30-76) 2. Odlok o izvršnem svetu skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 36-74). 55. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SR Slovenije. _ ' Številka: " Datum: Predsednik skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik VILI BELIČ, l.r. obrazložitev Osnutek odloka o občinskem izvršnem svetu in občinskih upravnih organih je obravnavala občinska skupščina na seji dne 18.7.1978. K osnutku obravnavanega odloka so posredovali pri-pombe in predloge konference delegacij št. 2, 46, 48, delegacije družbenopolitičnega zbora ter KS Rožna dolina. Večino predlo-gov je upoštevanih ter vnesenih v predlog odloka. Spremembe predloga v odnosu do osnutka odloka so v tisku podčrtane. Izvršni svet meni, da ni mogoče upoštevati naslednjih predlo-gov: 1. V glavi odloka se doda »in družbenopolitični zbor«. 174. člen statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 2-78) taksativno določa, v katerih zadevah odločajo zbor kra-jevnih skupnosti, zbor združenega dela in družbenopolitični zbor enakopravno. V določbi tega člena ne zasledimo, da bi vsi trije zbori sprejeli enakopravno obravnavani odlok. Pač pa družbeno-politični zbor po določbi 176. člena istega statuta zavzema sta-lišče do predlaganega odloka. 2. V 8. členu se »posredovati« nadomesti s »sodelovati«. Izvršni svet ima pravico in dolžnost »posredovati« po svojih predstavnikih na sejah občinske skupščine svoja stališča o obravnavanih vprašanjih in ne samo »sodelovati« v razpravi, še zlasti v primerih, ko skupščina obravnava zadeve, katerih predla-gatelj ni izvršni svet. 3. 38. člen, v predzadnjem odstavku se opredeli pristojnost uprave za prihodke. Uprava kot taka namreč ne more sama pred-pisovati niti ji ne more biti poverjeno določanje višine — stopnje prispevkov davščin itd. V 47. členu zakona o upravljanju in razpolaganju s stavbnim zemljiščem (Uradni list SRS, št. 7-77) je določeno: »Nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča določi zavezancu iz prejšnjega čtena za komunalne zadeve pristojni občinski upravni organ z od-ločbo.« V1. členu zakona o spremembi in dopolnitvi zakona o upravlja-nju in razpolaganju s stavbnim zemljiščem (Uradni list SRS, št. 8-78) pa je med drugim določeno: »Občinska skupščina lahko s svojim odlokom poveri določanje nadomestila iz prejšnjega od-stavka kakšnemu drugemu občinskemu upravnemu organu«. Iz prej navedenih zakonskih tekstov je povzeti, da gre v določilu ».... se poveri določanje višine...« iz 3. odstavka 38. člena osnutkaodloka(v predlogu odloka39. člen) zaterminologijo, pov-zeto iz zakona, kar je najustreznejše in praviloma drugače biti ne more. Zakonsko besedilo po svoji vsebini ni tako, da bi šlo za določa-nje instrumentarija, ki bi bil poverjen upravnemu organu, temveč za odločanje v upravni stvari oz. za izdajo individualnega uprav-nega akta. Menimo, da je besedilo v 3. odstavku 38. člena zadev-nega odloka povsem na mestu. 4. V ustrezni upravni organ naj se vnese tudi gostinsko in turi-stično dejavnost. Na podlagi zakona o enotni klasifikaciji (Ur. list SFRJ, št. 6-76) in zadevnih podzakonskih zveznih aktih sodi gostinska in turi-stična dejavnost v gospodarstvo. Izvršni svet predlaga delegatom občinske skupščine, da sprej-mejo odlok o občinskem izvršnem svetu ter občinskih upravnih organih v predloženem besedilu. Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik