Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina tel: (05) 37 34 750 fax: (05) 37 34 754 OBVESTILA SEPTEMBER 2020 BODITE OBVEŠČENI Sporočite svoj e-naslov, da vas informiramo o novostih in obveznostih AKTUALNO UKREP ČAKANJA NA DELO Podaljšanje ukrepa čakanja na delo do 30. septembra Skladno z Zakonom o interventnih ukrepih za pripravo na drugi val COVID-19 je Vlada RS ukrep delnega povračila nadomestila plače delavcem na začasnem čakanju na delo podaljšala do 30. septembra 2020. Na začasnem čakanju na delo je še vedno veliko število delavcev, kar kaže na to, da v nekaterih panogah še vedno ni zaznati okrevanja. Kombinacija obeh interventnih ukrepov (subvencioniranje skrajšanega delovnega časa in delno povračilo izplačanih nadomestil plače delavcem na začasnem čakanju na delo) je še vedno primeren kratkoročen interventni ukrep za preprečitev večjega porasta števila brezposelnih oseb. Povračilo delodajalcem znaša 80 % izplačanega nadomestila plače za zaposlenega in je omejeno z višino maksimalnega zneska denarnega nadomestila (892,50 €). Oddaja vloge za nadomestilo v 8 dneh Delodajalec, ki zaposlenim zaradi posledic epidemije začasno ne more zagotavljati dela, še do 30. 9. 2020 lahko uveljavlja delno povračilo nadomestila plače za zaposlene, ki jih napoti na začasno čakanje na delo. Vloga za delno povračilo nadomestila plače se najkasneje v 8 dneh od napotitve odda elektronsko na portalu za delodajalce. Delodajalec, ki zaposlene napoti na začasno čakanje s 1. 9. 2020, predloži vlogo najkasneje do 9. 9. 2020. UKREPI OB PREHODU DRŽAVNE MEJE Odredba karantene in izjeme ob prehodu meje Odlok o odrejanju in izvajanju ukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni COVID-19 na mejnih prehodih na zunanji meji, na kontrolnih točkah na notranjih mejah in v notranjosti Republike Slovenije (Ur.l.112 in 115/2020) določa, kdaj se osebi, ki vstopa v Slovenijo odredi karantena. Osebi, ki vstopa v Republiko Slovenijo in ima stalno ali začasno prebivališče v državah, ki niso na seznamu epidemiološko varnih držav (zeleni seznam), ali prihaja iz teh držav, zaradi morebitne okužbe z virusom SARS-CoV-2, se odredi 14-dnevna karantena. Izjeme: Odlok določa 21 izjem, za katere ukrep odreditve karantene ne velja. Med temi so tudi: - Osebe, ki opravljajo dejavnostih, morajo ob prehodu meje priložiti ustrezna dokazila o opravljanju dejavnosti v Republiki Sloveniji ali tujini (npr. ustrezna dokazila, ki dokazujejo potrebo po prehodu državne meje zaradi opravljanja gospodarske dejavnosti, vpis v Poslovni ali sodni register Slovenije, potrdilo, obrtno dovoljenje, EU potrdilo….). Osebe, ki so zaposlene pri tujem podjetju, ki izvaja storitev v Republiki Sloveniji, morajo predložiti tudi naslov prebivališča v Republiki Sloveniji. Vse zgoraj navedene osebe morajo pri prehodu meje v Slovenijo predložiti negativni izvid testa na prisotnost SARS-CoV-2 (COVID-19), ki ni starejši od 36 ur in je bil opravljen v državi članici Evropske unije, državi članici schengenskega območja - osebe, ki prehajajo mejo zaradi nujnih neodložljivih osebnih opravkov ali nujnih poslovnih razlogov in se vrača čez mejo v najkrajšem času, ki je potreben za izvedbo opravila, vendar ne več kot 48 ur po prehodu meje ter predložijo ustrezno dokazilo - mednarodni prevoz, tovorni promet v tranzitu in zapusti Slovenijo v 12 urah po vstopu - čezmejni dnevni delovni migranti - čezmejni tedenski migranti morajo pri prehodu meje v Slovenijo predložiti negativni izvid testa na prisotnost SARS-CoV-2 (COVID-19), ki ni starejši od 36 ur in je bil opravljen v državi članici Evropske unije, državi članici schengenskega območja. Karantena ne velja za državljane Slovenije, ki ob prehodu meje lahko dokažejo, da ne prihajajo iz držav z rdečega seznama (originalni račun za plačilo nastanitve v teh državah, dokazilo o lastništvu nepremičnine ali plovila, na katerem so bivali v času bivanja, oziroma drugo ustrezno dokazilo). Če tega ne morejo predložiti ali dokazati, se šteje, kot da prihajajo iz države z epidemiološko visokim tveganjem za okužbo z nalezljivo boleznijo COVID-19. ZAKONODAJA PRAVICA DO IZREDNEGA DOPUSTA Zaposlenim en dan izrednega dopusta za spremstvo otroka v prvi razred osnovne šole. Decembra 2019 je bila v uradnem listu objavljena dopolnitev Zakona o delovnih razmerjih (165. člen), ki staršem prvošolčkov po novem prinaša en dan izrednega dopusta, če bodo svojega otroka na prvi šolski dan pospremili v šolo. V javnem sektorju je bilo to mogoče že prej, sedaj pa bodo lahko to ugodnost koristili tudi zaposleni v zasebnem sektorju. V 165. členu ZDR-1 je navedeno, da ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela do skupaj največ sedem delovnih dni v posameznem koledarskem letu zaradi osebnih okoliščin. Za spodaj navedene primere ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela najmanj en delovni dan: − lastne poroke, − smrti zakonca ali zunajzakonskega partnerja ali smrti otroka, posvojenca ali otroka zakonca ali zunajzakonskega partnerja, − smrti staršev – oče, mati, zakonec ali zunajzakonski partner starša, posvojitelj, − hujše nesreče, ki zadane delavca, − spremstva otroka, učenca prvega razreda, v šolo na prvi šolski dan. Dan izrednega dopusta za spremstvo otroka v 1. razred osnovne šole, in sicer le na prvi šolski dan, pripada obema staršema. Ker gre za izredni dopust, ga bo delodajalec delavcu odmeril, če bo ta zanj zaprosil in predložil dokazilo, da gre njegov otrok v prvi razred. Ker je treba izredni dopust izrabiti ob nastanku okoliščine, pa ga bo delavec lahko izrabil le na prvi šolski dan - torej ne prej in ne pozneje. NOVI POGOJI ZA PRIDOBITEV LICENCE SKUPNOSTI ZA PREVOZOV POTNIKOV IN BLAGA Nelojalna konkurenca zahtevala spremembo zakonodaje Zaradi dodatnega preprečevanja nelojalne konkurence (v Sloveniji je odprlo prevozno podjetje že preko 600 podjetij), so spremembo zakonodaje predlagali predstavniki prevoznikov. Trenutno obstaja kar nekaj prevozniških podjetij, ki imajo sicer podjetje ustanovljeno v Sloveniji, vse operativne dejavnosti glede prevozov pa izvajajo iz drugih držav. Vozniki v teh podjetjih največkrat niti niso zaposleni v Sloveniji, ali pa so zaposleni, pa v Sloveniji ne prebivajo. Delovanje teh podjetij glede na pogoje dela voznikov in plačil za njihovo delo sicer res meče slabo luč na vse slovenske prevoznike, vendar so se zaradi spremenjene zakonodaje zaostrili pogoji za vse prevoznike. Spremembe bodo najbolj občutili mikro in mali prevozniki, namesto, da bi pristojni organi razrešili sporno delovanje nelojalnih podjetij. Roki za uskladitev licenc skupnosti Zakon o prevozih v cestnem prometu ( Ur.l. 67/2019), ki velja od 23.11.2019 in Pravilnik o licencah za opravljanje prevozov v cestnem prometu ( Ur.l. 102/2020), ki velja od 6. 8. 2020, določa nove pogoje za pridobitev licence skupnosti in roke za uskladitev obstoječih licenc. Roki za uskladitev licenc skupnosti: uskladitev Datum izdaje licence UPRAVLJAVEC PREVOZOV: izpolnjevanje pogojev upravljavca prevozov za pred 23.11.2019 rok 23.11.2020 licence ŠTEVILO ZAPOSLENIH VOZNIKOV IN OSTALIH ZAPOSLENIH v do 23.11.2020 prehodnem obdobju: prevoznik ki ima - nad 5 vozil, minimalno enega zaposlenega voznika - nad 20 vozil, minimalno enega ostalega zaposlenega PROSTOR, OPREMA, URADNE URE obvezne prisotnosti v času uradnih ur, zahteve glede sedeža podjetja in prostora ter - zahteve glede komunikacijske in pisarniške opreme ŠTEVILO ZAPOSLENIH VOZNIKOV: prevoznik ki ima - 1 do 2 vozili, minimalno 1 zaposlenega voznika - 3 do 4 vozil, minimalno 2 zaposlena voznika - 5 do 6 vozil, minimalno 4 zaposlenih voznikov - 7 do 8 vozil, minimalno 6 zaposlenih voznikov - 9 do 10 vozil, minimalno 8 zaposlenih voznikov - 11 ali več vozili, število zaposlenih voznikov se določi po formuli: število vozil x 0,9 (zaokroženo navzdol na celo število) ŠTEVILO OSTALIH ZAPOSLENIH: prevoznik ki ima - 1 do 4 vozila, ni potrebno imeti ostalih zaposlenih - 5 do 10 vozil, minimalno 1 ostalega zaposlenega - 11 do 20 vozil, minimalno 2 ostala zaposlena - nad 20 vozil, minimalno 3 ostale zaposlene - Pravilnik podrobno opredeljuje pogoje za pridobitev licence Skupnosti, ki so določeni v Zakonu o prevozih v cestnem prometu glede: − minimalnega števila zaposlenih voznikov na število vozil, − minimalnega števila ostalih zaposlenih v podjetju na število vozil, − obvezne prisotnosti v času uradnih ur, − zahteve glede sedeža podjetja in prostora ter − zahteve glede komunikacijske in pisarniške opreme. UPRAVLJAVEC PREVOZOV Prevozniki, ki so imeli na dan 23. 11. 2019 veljavno izdano licenco Skupnosti, morajo do 23. 11. 2020 izpolnjevati pogoj upravljavca prevozov pod novimi pogoji : − Če je upravljavec prevozov lastnik (več kot 50odstotni, samostojni podjetnik posameznik) druga dokazila niso potrebna, ni omejitev glede števila podjetij in vozil. − Če je upravljavec prevozov zaposlen pri prevozniku, mora biti zaposlen po pogodbi o zaposlitvi za polni delovni čas. Upravljavec je lahko samo v enem podjetju. − Če je zunanji/pogodbeni upravljavec prevozov, je lahko samo v enem podjetju, ki ne sme imeti skupno več kot pet vozil. MINIMALNO ŠTEVILO ZAPOSLENIH VOZNIKOV Število vozil 1–2 3–4 5–6 7–8 9–10 Minimalno število zaposlenih voznikov 1 2 4 6 8 od 23.11.2020 do 1.6.2021 pred 6.8.2020 in nove, izdane od 6.8.2020 23.11.2020 ob izdaji licence 23.11.2020 vsi 1.6.2021 vsi 1.6.2021 Za podjetja z 11 ali več vozili, se število zaposlenih voznikov določi po formuli: število vozil x 0,9 (zaokroženo navzdol na celo število). ŠTEVILO OSTALIH ZAPOSLENIH V PODJETJU (npr. administracija, mehaniki, disponenti,…) Število vozil 1–4 5–10 11-20 nad 20 vozil Minimalno število ostalih zaposlenih 0 1 2 3 Število vozil se ugotavlja na podlagi števila veljavnih izvodov licenc Skupnosti (izvodi licence, izdani za vlečna vozila oziroma samostojna tovorna vozila, brez priklopnikov). OBVEZNA PRISOTNOST NA SEDEŽU V času uradnih ur podjetja mora biti v prostorih podjetja na sedežu podjetja ali podružnice ali poslovne enote, vpisane v poslovni register AJPES, prisotna najmanj ena zaposlena oseba. Uradne ure podjetja se določijo v delovnih dneh med 7. in 17. uro v trajanju najmanj 6 ur dnevno. Če podjetje ne razpolaga z več kot 5 vozili, morata biti upravljavec prevoza ali direktor telefonsko dosegljiva v času uradnih ur in se v primeru nadzora v podjetju odzvati v skladu z navodili nadzornega organa ter v primeru odreditve nadzornega organa priti na sedež podjetja v roku, ki ga določi nadzorni organ. Podjetje objavi uradne ure na vidnem mestu pri vhodu v prostore oziroma na svoj poštni nabiralnik, če ima sedež podjetja v večstanovanjskem objektu, ter jih priglasi k izjavi izdajatelju licenc. USTREZNOST PROSTORA Prevoznik mora imeti na sedežu podjetja ali podružnice v lasti ali najemu najmanj en prostor ustrezne velikosti glede na število vozil: Število vozil 1–4 5–10 11-20 nad 20 vozil Najmanjša velikost poslovnega prostora (m2) 10 15 20 25 USTREZNOST OPREME V PROSTORU Prevoznik mora imeti v prostorih najmanj naslednjo opremo: − osnovno komunikacijsko opremo (najmanj internetni priključek in telefon, osebni računalnik oziroma delovna postaja), − pisarniško opremo (najmanj pisarniško pohištvo za vsakega zaposlenega). K vlogi za pridobitev licence Skupnosti se priloži seznam komunikacijske in pisarniške opreme iz prejšnjega odstavka in izjavo, da vlagatelj dejansko razpolaga s to opremo. Prehodno obdobje Glede števila zaposlenih voznikov in drugih zaposlenih velja prehodno obdobje od uveljavitve tega pravilnika (6. 8. 2020) do 1. 6. 2021. V tem času mora imeti podjetje: − ki ima nad 5 vozil: minimalno enega zaposlenega voznika, − ki ima nad 20 vozil: minimalno enega ostalega zaposlenega. K vlogi za pridobitev licence Skupnosti se priloži: − izjava z navedbo velikosti in lokacije prostora, ki se bo uporabljal za izvajanje dejavnosti podjetja; − identifikacijski podatki o objektu (parcelna številka, katastrska občina), − če vlagatelj ni lastnik prostorov, tudi pogodbo o pravici razpolaganja s tem prostorom, pri čemer se isti prostor za izpolnjevanje pogojev za pridobitev licence lahko uporablja oziroma uveljavlja samo za eno podjetje. − izjava, da ni nobene druge pravne ali dejanske ovire, ki bi vlagatelju preprečevala, da bi navedene prostore lahko uporabljal ves čas veljavnosti licence Skupnosti. Podjetje v teh prostorih hrani poslovno dokumentacijo, zlasti vse računovodske dokumente, kadrovsko dokumentacijo, dokumentacijo s podatki o času vožnje in počitka ter druge dokumente, povezane z izpolnjevanjem pogojev za pridobitev licence Skupnosti. Za izdajo nove licence Skupnosti se nov pravilnik uporablja od 6. 8. 2020. Podjetja, ki so pridobila licenco Skupnosti pred uveljavitvijo tega pravilnika (do 6. 8. 2020), se uskladijo z zahtevami iz tega pravilnika najkasneje do 23. novembra 2020. Spremembe zakona in pravilnika se nanašajo na licence Skupnosti, na pogoje za pridobitev nacionalne licence za prevoz blaga, potnikov in taksi prevoze, ne vplivajo. INFORMACIJE ODREJENA KARANTENA DELAVCU Odhod v države s poslabšano epidemiološko sliko zaradi epidemije COVID-19 Delodajalec nima pravice vplivati na delavčevo odločitev, da odide v državo s poslabšano epidemiološko sliko zaradi epidemije COVID-19. Lahko pa ga opozori na morebitne posledice, ki bodo nastopile, če mu bo ob povratku v državo odrejena obvezna karantena in da mu nadomestilo plače za čas odrejene karantene, če bo delavec odpotoval v državo iz rdečega seznama, po vrnitvi praviloma ne bo pripadalo, njegova odsotnost pa ne bo nujno upravičena. Delodajalec mora z vidika delovnopravnih posledic, ki nastopijo po odrejeni karanteni, upoštevati ali se delavec zaradi odrejene karantene ne more vrniti na delovno mesto, ker je odpotoval v državo, ki je bila v času njegovega odhoda uvrščena na zeleni oziroma rumeni seznam ali rdeči seznam. Karantena po vrnitvi iz držav iz zelenega ali rumenega seznama Če je bila delavcu odrejena karantena, ko se je vrnil iz države, ki je bila v času njegovega odhoda na zelenem ali rumenem seznamu, se šteje, da je upravičeno odsoten z dela. Če ima delodajalec možnost, lahko delavcu za ta čas začasno omogoči delo od doma. V primeru, da ta možnost ne obstoji, delavcu za čas odrejene karantene pripada nadomestilo plače v višini, ki je določena za primer začasne nezmožnosti zagotavljanja dela iz poslovnega razloga. Izplačano nadomestilo plače bo Republika Slovenija povrnila v celoti, če delodajalec izpolnjuje predpisane pogoje in bo pravico uveljavljal z vložitvijo vloge pri Zavodu Republike Slovenije za zaposlovanje v 30 dneh od pričetka odsotnosti delavca zaradi odrejene karantene. Seveda pa obstaja tudi možnost, da se delodajalec in delavec dogovorita, da bo delavec za čas odrejene karantene koristil letni dopust ali ure. Karantena po vrnitvi iz držav iz rdečega seznama V primeru, da je delavec odpotoval v državo, ki je uvrščena na rdeči seznam, praviloma delavec ne bo upravičen do nadomestila plače. Da se po povratku v Slovenijo zaradi odrejene karantene ne bo mogel vrniti na delovno mesto, mu je namreč moralo biti znano, temu pa se bi lahko tudi izognil. Delavec in delodajalec se bosta morala v tem primeru dogovoriti za drugo obliko odsotnosti iz dela, saj je lahko delavec, katerega temeljna obveznosti je opravljati delo, upravičeno odsoten iz dela samo v primerih, ki jih določa ZDR-1. Neupravičena odsotnost iz dela pa predstavlja kršitev obveznosti iz delovnega razmerja in je lahko podlaga za odpoved pogodbe o zaposlitvi, če so izpolnjeni vsi pogoji, določeni v ZDR1. Možnost delodajalca, da delavcu zaradi neupravičene odsotnosti iz dela odpove pogodbo o zaposlitvi torej obstoji, vendar je potrebno v tem primeru dosledno upoštevati postopek in izpolnjevati pogoje, ki jih določa ZDR-1. ZIUPDV določa nekaj izjem, ko delavcu kljub odhodu v državo iz rdečega seznama pripada nadomestilo plače, v višini, kot je predvidena za primer višje sile. In sicer so delavci upravičeni do nadomestila plače, če so v državo iz rdečega seznama odpotovali iz osebnih okoliščin, kot so: smrt zakonca ali zunajzakonskega partnerja ali smrt otroka, posvojenca ali otroka zakonca ali zunajzakonskega partnerja, smrt staršev (oče, mati, zakonec ali zunajzakonski partner starša, posvojitelj) ali rojstvo otroka. ZIUPDV v tem primeru določa obveznost delavca, da mora delodajalcu najpozneje en dan pred odhodom predložiti pisno izjavo, iz katere izhaja, da odhaja v državo na rdečem seznamu zaradi predhodno naštetih osebnih okoliščin. Tudi v primeru, če je delavcu odrejena karantena zaradi potovanja v državo, ki je na rdečem seznamu, se lahko z delodajalcem dogovorita, da bo v času karantene začasno opravljal delo od doma. Če delo od doma zaradi narave dela ali drugih organizacijskih ovir ni mogoče, lahko delavec v dogovoru z delodajalcem v tem času koristi letni dopust ali neplačani letni dopust ali ure, če ta možnost obstoji. NADOMESTILO PLAČE V ČASU KARANTENE Delavec je upravičen do nadomestila plače za čas karantene, v kolikor mu delodajalec ne more organizirati dela na domu. Višina nadomestila je odvisna od vzroka za izdajo odločbe o karanteni in znaša: − 100% njegove povprečne mesečne plače za polni delovni čas pripada delavcu, ki mu je odrejena karantena zaradi stika z okuženo osebo v okviru opravljanja dela (na delovnem mestu); − 80% njegove povprečne mesečne plače za polni delovni čas pripada delavcu, ki je odločbo o karanteni prejel ob prihodu v Slovenijo, ob njegovem odhodu pa se je ta država nahajala na zelenem ali rumenem seznamu ter delavcu, ki mu je bila odrejena karantena zaradi stika z okuženo osebo izven opravljanja dela; − 50% plače, ki bi jo prejel, če bi delal in ne manj kot 70% minimalne plače pripada delavcu, ki je odšel v državo na rdečem seznamu in je delodajalcu najmanj en dan pred odhodom predložil pisno izjavo, da odhaja v državo na rdečem seznamu iz naslova naslednjih osebnih okoliščin (izjeme): smrt zakonca ali zunajzakonskega partnerja, otroka, posvojenca ali otroka zakonca ali zunajzakonskega partnerja, smrt staršev ali rojstvo otroka − 0% pripada delavcu, ki je odšel v državo na rdečem seznamu in ne uveljavlja izjeme. V tem primeru je delodajalec dolžan obračunati in odvesti vse prispevke, nato pa se z delavcem dogovoriti o povračilu tistih, ki jih nosi delavec sam. Delodajalci so upravičeni do povračila izplačanih nadomestil plače za čas karantene v obdobju od 11. 7. do 30. 9. 2020. Vlogo za povračilo nadomestila oddate elektronsko Zavodu za zaposlovanje preko portala za delodajalce, najkasneje v 30 dneh od začetka odsotnosti zaposlenega zaradi odrejene karantene. Vir: OZS POZIV K VAROVANJU ZDRAVJA DELAVCEV Priprava ustrezne ocene tveganja Ministrstvo za delo je na delodajalce, specialiste medicine dela in odgovorne za varnost in zdravje zaposlenih naslovilo poziv, da v izogib širitve okužbe z virusom COVID-19, delovno okolje in procese dela pripravijo ustrezne ocene tveganja pred morebitnim širjenjem novega koronavirusa. Z uvedbo usmerjenih ukrepov, prilagojenih na konkretna delovna mesta, se lahko zmanjša tveganje za širjenje okužbe. NIJZ in Klinični inštitut za medicino dela, prometa in športa bosta pripravila tudi gradiva o primerih dobre prakse in spletna priporočila za delodajalce. ODLOŽENO PLAČILO PRISPEVKOV SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Plačilo prispevkov za socialno varnost pred potekom odloga 31. 3. 2022 Samozaposlenim osebam in kmetom, ki so opravljali dejavnost in bili na tej podlagi zavarovani, ter so izpolnjevali druge pogoje po Zakonu o interventnih ukrepih na področju plač in prispevkov (Uradni list RS, št. 36/20, 49/20 – ZIUZEOP, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), je bilo neposredno na podlagi tega zakona odloženo plačilo prispevkov za socialno varnost za obračunsko obdobje marec, april in maj 2020. Ti odloženi prispevki za socialno varnost morajo biti plačani najkasneje do 31. marca 2022. Zavezanci lahko prispevke katerih plačilo je bilo odloženo do 31. 3. 2022, do izteka roka za plačilo poravnajo v enem znesku ali v obrokih, ki si jih določijo sami. Zavezance, ki bodo obveznosti iz naslova prispevkov za socialno varnost za mesec marec, april in maj 2020 katerih plačilo je bilo odloženo do 31. 3. 2022, plačali pred 31. 3. 2022, prosimo, da o tem obvestijo FURS, in sicer tako, da izpolnijo in posredujejo vlogo za izravnavo/pobot. FURS bo na podlagi prejete vloge zavezanca s plačilom izravnal terjatve iz naslova prispevkov za socialno varnost za mesec marec, april, maj 2020 in tako zagotovil pravilni vrstni red zapiranja terjatev. potrebne za izvršitev plačila, vključno z zneskom zamudnih obresti, če se plačilo izvrši po poteku roka za plačilo. Po prejemu plačila je znesek avtomatično razporejen blagajnam, ki jim posamezna dajatev pripada. Podrobnejše navodilo za plačevanje iz eDavkov vključno z video predstavitvijo je na spletni strani FURS. Samozaposlenim osebam in kmetom, ki so izpolnjevali pogoje za odlog in oprostitev plačila prispevkov za socialno varnost, bo za mesec marec od 1. 3. do 12. 3. 2020 evidentiran odlog plačila prispevkov z valuto plačila 31. 3. 2022, od 13. 3. 2020 dalje pa bo upoštevana oprostitev plačila prispevkov za socialno varnost v skladu z vloženo izjavo. Dodatne informacije v zvezi z odlogom plačila prispevkov za socialno varnost je mogoče pridobiti na finančnem uradu, kjer je zavezanec vpisan v davčni register. EVROPSKA KOMISIJA O DAVKIH V SLOVENIJI Vir: FURS PLAČEVANJE DAVKOV KAR IZ eDavkov Enostavnejše in cenejše plačevanje davkov je možno kar iz eDavkov Spletno plačilo neposredno iz eDavkov preko spletnega portala ali mobilne aplikacije omogoča enostavno plačilo vseh davkov skupaj z enim plačilnim nalogom. Ta način plačevanja je zaenkrat na voljo za uporabnike spletne banke Abaneta in NLB klika, ki sta vključena v sistem spletnih plačil pri Upravi za javna plačila (UJP). Za plačilo iz eDavkov v knjigovodski kartici (odprte postavke) v eDavkih izberete obveznosti, ki jih želite plačati in kliknete na gumb ePlačilo za dostop do spletne banke. Ne glede na število izbranih obveznosti v eDavkih, ki se plačujejo blagajnam proračuna države, proračunov občin, Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (ZPIZ) in Zavodu za Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS), bo v spletno banko posredovan le en plačilni nalog. Posredovan plačilni nalog vsebuje vse podatke, Vir: FURS Mednarodne institucije Sloveniji svetujejo razbremenitev obdavčitve dela in prijaznejšo davčno strukturo Evropska komisija ugotavlja, da visoka obdavčitev dela v Sloveniji zelo verjetno negativno vpliva na trg delovne sile in posledično na BDP ( bruto domači proizvod). Mednarodne institucije zato slovenski vladi svetujejo, naj razbremeni obdavčitev dela in uvede rasti prijaznejšo davčno strukturo. Komisija v objavljeni publikaciji o obdavčitvi dela v Sloveniji, ne ugotavlja le, da so stroški dela pri nas visoki in vplivajo tudi na bruto domači proizvod (BDP), temveč tudi, da so učinki visoke obdavčitve dela v državah, kjer se prebivalstvo stara, aktivna populacija pa krči, še toliko močnejši. Obdavčitev dela je v primerjavi z obdavčitvijo kapitala manj ugodna za gospodarsko rast, medtem ko je obdavčitev nepremičnin, razmeroma nizka. Znižanje obdavčitve dela lahko zniža neenakost dohodkov in poveča razpoložljivost delovne sile. Mednarodne institucije zaradi opisanih tveganj Sloveniji svetujejo, naj razbremeni obdavčitev dela in uvede rasti prijaznejšo davčno strukturo. Na visoke stroške dela v Sloveniji sicer že ves čas opozarjajo tudi delodajalci in Obrtno-podjetniška zbornici Slovenije (OZS). Zadnji primer je odziv OZS na novo dajatev za dolgotrajno oskrbo, ki je trenutno predvidena s prispevno stopnjo v višini 1,47 %, ki bi bila sprejemljiva le ob istočasni razbremenitve dela, ki mora postati primerljiva z drugimi evropskimi državami. RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE SUBVENCIJE IN OLAJŠAVE ZA ZAPOSLITEV BREZPOSELNE OSEBE Zavod za zaposlovanje ima objavljene programe za spodbujanje zaposlovanja brezposelnih v obliki subvencij za nove zaposlitve. Delodajalci elektronsko ponudbo za subvencionirano zaposlitev oddajo na Portalu za delodajalce. Pred prvo uporabo portala je potrebna registracija. Za zaposlitev brezposelne osebe delodajalci lahko uveljavljajo tudi vračilo prispevkov delodajalca. SUBVENCIJE 1. Zaposli.me Delodajalec pridobi subvencijo za obdobje enega leta za zaposlitev brezposelnih, ki so starejši od 50 let oziroma so dopolnili 30 let ali več in ustrezajo ciljnim skupinam. Mesečna subvencija znaša od 416 do 666€. Zaposlitev mora trajati vsaj 12 mesecev brez prekinitve. V zaposlitev s pomočjo subvencije se lahko vključijo brezposelni, ki izpolnjujejo vsaj enega od naslednjih kriterijev: − so starejši od 50 let, − so dopolnili 30 let ali več in so najmanj 12 mesecev prijavljeni v evidenci brezposelnih, − so dopolnili 30 let ali več in imajo končano največ osnovno šolo (ISCED 2), − so dopolnili 30 let ali več in bodo po vključitvi v programe socialne aktivacije znova postali dejavni na trgu dela, − so dopolnili 30 let ali več in so prejemniki denarne socialne pomoči, − so dopolnili 30 let ali več, pri katerih od zaključka zaposlitve v okviru programa javnih del še ni minilo 12 mesecev, − so dopolnili 30 let ali več in so izgubili delo iz poslovnih razlogov, zaradi stečaja, likvidacije ali prisilne poravnave kot posledica epidemije COVID19 in so se prijavili v evidenco brezposelnih v obdobju od 13.3.2020 do 30.9.2020. Rok za oddajo ponudbe: 15.11.2020 Objava javnega povabila: Zaposli.me 2020. 2. Trajno zaposlovanje mladih Delodajalec pridobi subvencijo za zaposlitev za nedoločen čas brezposelnih mladih pred dopolnjenim 30. letom in so prijavljeni med brezposelnimi v višini znaša 208 € mesečno za zaposlitev 40 ur na teden. Izplačuje se lahko največ 24 mesecev. Delovno razmerje mora biti za nedoločen čas. Rok za oddajo ponudbe: 15.11.2020 Objava javnega povabila: Trajno zaposlovanje mladih OLAJŠAVE 3. Delna oprostitev plačila prispevkov delodajalca za starejše Na podlagi Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2) je pri FURS od 1. 1. 2020 znova možno uveljavljanje delne (30%) oprostitve plačila prispevkov delodajalca za zaposlitev starejših od 60 let. Delodajalec uveljavlja delno oprostitev plačila prispevkov s predložitvijo pravilno izpolnjenega obrazca REK-1 pri FURS. Objava: Delna oprostitev plačila prispevkov. 4. Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev Delodajalec, ki prvič za nedoločen čas ( najmanj za 24 mesecev) zaposli mlajše od 26 let ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko uveljavlja delno povračilo prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za prvi dve leti zaposlitve (prvo leto 50%, drugo leto 30%). Vlogo za vračilo prispevkov delodajalec predloži Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije najpozneje v 3 mesecih po izteku drugega leta od sklenitve pogodbe o zaposlitvi za nedoločen čas. Objava: Vračilo prispevkov za prvo zaposlitev 5. Davčna olajšava brezposelnih za zaposlovanje Delodajalec lahko uveljavlja olajšavo v obliki znižanja vaše davčne osnove za zaposlitev osebe za nedoločen čas, mlajše od 26 let ali starejše od 55 let in je bila vsaj šest mesecev prijavljena v evidenci brezposelnih in v zadnjih 24 mesecih ni bila že zaposlena pri vas ali pri vaši povezani osebi. Davčno olajšavo lahko delodajalec uveljavlja le, če poveča skupno število zaposlenih v davčnem letu oziroma davčnem obdobju, v katerem na novo zaposli brezposelno osebo, za katero uveljavlja olajšavo. Olajšavo se uveljavlja v obliki znižanja vaše davčne osnove v višini 45 % plače zaposlene osebe, vendar največ v višini davčne osnove za prvih 24 mesecev zaposlitve osebe v davčnem letu zaposlitve in naslednjih davčnih letih do poteka 24 mesecev. Objava davčna olajšava za zaposlovanje brezposelnih. 6. Davčne olajšave za zaposlovanje invalidov Delodajalec lahko za zaposlitev invalida ali gluhe osebe uveljavljate olajšavo v obliki znižanja davčne osnove in v višini 50 % plače zaposlene osebe s statusom invalida, oziroma 70% plače zaposlene osebe s statusom invalida (zaposlitev invalida nad predpisano kvoto zaposlenih invalidov) ali osebe s 100% okvaro ali gluhe osebe. Objava Davčne olajšave za zaposlovanje invalidov USPOSABLJANJE BREZPOSELNE OSEBE Zavod za zaposlovanje mogoča delodajalcem praktično usposabljanje kandidatov, prijavljenih kot brezposelne osebe in delno povračilo stroškov njihovega usposabljanja. Delodajalec kandidate tako spozna, preizkusi in usposablja na delovnem mestu, preden se odloči za njihovo zaposlitev. 1. Delovni preizkus Delovni preizkus delodajalcu omogoča, da brezposelne preizkusi na konkretnem delovnem mestu v skladu s programom, ki ga delodajalec predloži v ponudbi na javno povabilo. Zavod delodajalcu povrne upravičene stroške delovnega preizkusa v višini 278 € ali pa samo dejansko nastali strošek predhodnega zdravniškega pregleda za udeleženca. Program traja od najmanj 100 ur do največ 1 meseca. Delovni preizkus je lahko daljši od 1 meseca, če se vključi invalid ali oseba z odločbo za delo s krajšim delovnim časom od polnega. Delodajalec mora udeležencu zagotoviti mentorja, delovno opremo in primeren prostor. Udeleženec se, v skladu s programom na konkretnem delovnem mestu in ob zagotovljenem mentorstvu (najmanj 20 ur), preizkuša praviloma polni delovni čas delodajalca, največ 5 dni v tednu. Praznikov se ne nadomešča, prav tako pa se delovni preizkus ne sme izvajati ob nedeljah in praznikih. Povabilo je odprto do objave obvestila o razdelitvi razpoložljivih sredstev, najdlje do 30.12.2020. Objava: Delovni preizkus 2020. 2. Usposabljanje na delovnem mestu Delodajalec lahko z usposabljanjem na delovnem mestu spozna brezposelne v konkretni delovni situaciji in jih usposobi za predvideno delovno mesto, v skladu s programom usposabljanja, ki ga delodajalec predloži v ponudbi na javno povabilo. Zavod delodajalcu povrne upravičene stroške usposabljanja, ki traja 3 mesece. Delodajalec mora udeležencu zagotoviti mentorja. Udeleženec se ob zagotovljenem mentorstvu (najmanj 90 ur), usposablja praviloma polni delovni čas, največ 5 dni v tednu. Praznikov se ne nadomešča, prav tako pa se usposabljanje ne sme izvajati ob nedeljah in praznikih. V usposabljanje na delovnem mestu se vključujejo brezposelne osebe, ki so: − starejše od 50 let in so prijavljene v evidenci brezposelnih, − stare 30 let in več in dolgotrajno brezposelne oziroma so v evidenci brezposelnih prijavljene vsaj 12 mesecev, − stare 30 let in več in imajo končano največ osnovnošolsko izobrazbo (ISCED 2) ter so prijavljene v evidenci brezposelnih, − stare 30 let in več, ki se po vključitvi v programe socialne aktivacije ponovno aktivirajo na trgu dela oziroma so v določenem obdobju v večjem delu zastopani v evidenci brezposelnih. Usposabljanje traja 3 mesece, izjemoma 2 meseca, kadar tako odloči Zavod na podlagi prejete ponudbe delodajalca. Povabilo je odprto do objave obvestila o razdelitvi razpoložljivih sredstev, najdlje do 30.12.2020. Objava: Usposabljam.se 2020. 3. Usposabljanje na delovnem mestu – mladi Usposabljanje na delovnem mestu – mladi (UDM – mladi) se izvaja pri delodajalcih na konkretnem delovnem mestu in pod strokovnim vodstvom mentorja. Vključujejo se brezposelne osebe, katerih obstoječa znanja oziroma delovne izkušnje ne omogočajo neposredne zaposlitve. Posamezna usposabljanja prijavi nosilec projekta – delodajalec. Osebe se vključijo v usposabljanje na podlagi zaposlitvenega načrta in pogodbe o vključitvi. V usposabljanje na delovnem mestu se vključujejo brezposelne osebe v starosti do 29 let (mlajše od 30 let), prijavljene v evidenci brezposelnih oseb pri ZRSZ. Povabilo je odprto do objave obvestila o razdelitvi razpoložljivih sredstev, najdlje do 30.12.2020. Objava: Usposabljam.se 2020. RAZPIS DIGITALIZACIJA PRODAJE IN PROMOCIJA NA TUJIH TRGIH SPIRIT, Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije je objavila Javni poziv za sofinanciranje stroškov digitalizacije prodajnih poti ter predstavitvenih in trženjskih gradiv za promocijo na tujih trgih (JPTT2020-COVID19). Znesek sofinanciranja je od 3.000 do 9.999 €. Upravičeni stroški so stroški zunanjih izvajalcev za naslednje aktivnosti: − Vzpostavitev prodaje preko globalnih mednarodnih platform za spletno prodajo (kot npr. za Amazon, Wayfair,…) − Izdelava video vsebin za nivo podjetja ali za nivo izdelkov/storitev podjetja v vsaj enem tujem jeziku, vključno s prevajanjem − Izdelava digitalnih orodij za konfiguracijo rešitve izbranih izdelkov s strani potencialnega kupca (kot npr. oprema prostora, sestava naprave) v vsaj enem tujem jeziku, vključno s prevajanjem − Uvrstitev podjetja in njegovih izdelkov/storitev na spletne strani mednarodnih virtualnih showroomov oziroma podjetniških imenikov z virtualnimi/digitalnimi vsebinami (kot npr.: Europages, VirtualExpo ) (stroški paketov) − Optimizacija spletnih strani in digitalnih prodajnih kanalov, vzpostavitev sistemov merjenja učinkov digitalnih komunikacij in sistemov sledenja potencialnim strankam v okviru digitalnih prodajnih kanalov, vse namenjeno tujim kupcem/tuji poslovni javnosti − Izdelava predstavitvenih e-katalogov v vsaj treh tujih jezikih, vključno s prevajanjem − Generiranje tujih leadov, to je visoko kakovostnih kontaktov potencialnih tujih kupcev in poslovnih partnerjev, preko udeležbe na virtualnem mednarodnem dogodku Razpis je objavljen na spletni strani SPIRIT Rok za oddajo vloge: 15.9.2020 ŠTIPENDIJE ZA DEFICITARNE POKLICE ZA ŠOLSKO LETO 2020/2021 Rok za oddajo vloge je 25.9.2020 Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije je objavil razpis za oddajo vloge za štipendijo za deficitarne poklice. Vlogo do vključno 25. septembra 2020 lahko oddajo dijaki, ki bodo v šolskem letu 2020/2021 obiskovali 1. letnik srednjega poklicnega izobraževanja. Na novo lahko štipendijo pridobijo le dijaki 1. letnikov, ki so prvič vpisani v izobraževalne programe za pridobitev deficitarnega poklica iz nabora deficitarnih poklicev za šolsko leto 2020/2021 in bodo s tem pridobili višjo izobrazbo od že pridobljene. Prejemanje štipendije za deficitarne poklice ne vpliva na višino otroškega dodatka in na višino plačila dohodnine. Dijak lahko istočasno prejema državno štipendijo in štipendijo za deficitarne poklice. V primeru, da dijak ponavlja isti letnik oz. ne izpolnjuje pogojev za napredovanje v višji letnik, lahko štipendijsko razmerje miruje, vendar ne več kot eno leto. V zaključnem letniku izobraževanja je zadnje izplačilo štipendije za mesec junij. Vloga in razpis sta objavljena na spletni strani Sklada. Informacije: deficitarne@sklad-kadri.si, tel. 01 43 45 897. IZOBRAŽEVANJE – SEMINARJI – POSLOVNA SREČANJA MOJSTRSKI IZPIT – PRISTOPNI ROK 2020 Drugi letošnji pristopni rok za vpis na mojstrski izpit je 25. septembra 2020. Z opravljenim mojstrskim izpitom lahko pridobite srednjo strokovno izobrazbo, izpolnite pogoj za vpis v imenik vodij del in še mnogo več. Pogoji za pristop k mojstrskemu izpitu Skladno z 28. členom Obrtnega zakona ima pravico do opravljanja mojstrskega izpita, kdor izpolnjuje enega izmed naslednjih pogojev: - je pridobil srednjo poklicno izobrazbo (katerekoli smeri) in ima vsaj tri leta izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit; - je pridobil srednjo strokovno izobrazbo (katerekoli smeri) in ima vsaj dve leti izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit; - je pridobil višjo ali visoko strokovno izobrazbo (katerekoli smeri) in ima vsaj eno leto izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit. Mojstrski izpit je sestavljen iz štirih delov: - praktični del (I. del); - strokovno-teoretični del (II. del); - poslovodno-ekonomski del (III. del); - pedagoško-andragoški del (IV. del). Posamezni deli mojstrskega izpita so razdeljeni na posamezne izpitne enote v skladu z izpitnim katalogom, ki je določen za vsak del mojstrskega izpita in za vsak mojstrski naziv. Plačilo mojstrskega izpita Kandidat mora ob prijavi k opravljanju mojstrskega izpita za posamezni mojstrski naziv poravnati prijavnino, ki je enotna za vse mojstrske nazive. K vlogi za opravljanje mojstrskega izpita mora bodoči kandidat predložiti potrdilo o plačani prijavnini. Kandidat po prejemu obvestila o izpolnjevanju pogojev prejme obračun stroškov opravljanja mojstrskega izpita, ki je razdeljen na stroške posameznega dela mojstrskega izpita. Obračunu je priloženo toliko plačilnih nalogov, kolikor mora kandidat opraviti posameznih delov mojstrskega izpita. Pred pristopom k posameznemu delu mojstrskega izpita mora kandidat poravnati ta del izpita. Pristop k opravljanju izpita za posamezno predmetno področje znotraj II. strokovno-teoretičnega dela mojstrskega izpita plača kandidat v enkratnem skupnem znesku za II. strokovno-teoretični del izpita, ki je naveden v ceniku in se ne razdeljuje na posamezna predmetna področja. K prijavnici za opravljanje posameznega dela izpita mora kandidat predložiti kopijo potrdila o plačilu. V kolikor prijavnici kandidat ne priložili potrdila o plačilu dela izpita na katerega se prijavlja, njegova prijava ne bo upoštevana. Cenik Potek opravljanja izpita in izpitni roki Potek opravljanja mojstrskega izpita določa Pravilnik o mojstrskih izpitih. Na mojstrskem izpitu mora kandidat dokazati tako praktična kot strokovno – teoretična znanja, znanja iz pedagogike in andragogike ter znanja, ki so nujno potrebna za vodenje podjetja. Nedvomno je za tistega, ki danes vstopa na trg kot podjetnik, pomembno poznavanje predpisov, ki ga zavezujejo. Zaporedje opravljanja posameznih delov mojstrskega izpita, ki je sestavljen iz praktičnega, strokovno – teoretičnega, poslovodno – ekonomskega in pedagoško – andragoškega, določa izpitni katalog. Vrstni red opravljanja posameznih delov mojstrskega izpita kandidat lahko poljubno izbira, praviloma pa mora pred opravljanjem praktičnega dela uspešno opraviti strokovno – teoretični del mojstrskega izpita. Pripravljalni seminarji Pripravljalni seminarji za opravljanje posameznih delov mojstrskega izpita za kandidate niso obvezni, vendar jih za lažje opravljanje izpitov ter za pridobitev širših in uporabnih znanj priporočamo. Pripravljalne seminarje za III. poslovodno – ekonomski del in IV. pedagoško - andragoški del mojstrskega izpita organizira Izobraževalni center pri Obrtno – podjetniški zbornici Slovenije. Vsebine, okvirni termini in cenik je kandidatom na voljo na spodnjih dveh naslovih (Poslovodno – ekonomski seminar, Pedagoško – andragoški seminar). Informacije o pripravljalnih seminarjih za I. praktični in II. strokovno – teoretični del mojstrskega izpita za posamezne nazive so kandidatom prav tako na voljo na spodnjih naslovih. Udeleženci običajno prejmejo dodatno učno gradivo in povzetke predavanj. Pedagoško-andragoški seminar PA je namenjen vsem, ki potrebujejo pedagoškoandragoško usposobljenost za poučevanje dijakov v delovnem procesu, prav tako pa ga priporočamo kandidatom v postopku pridobitve mojstrskega naziva. Pridobljena znanja so podlaga za oblikovanje motivacije, zavestne odgovornosti, ustreznega znanja in sposobnosti, ki omogočajo kvalitetno vodenje zaposlenih in usposobljenost za kakovostno izvajanje praktičnega izobraževanja v neposrednem delovnem okolju. Trajanje seminarja: 32 pedagoških ur; 16 ur v obliki delavnic pod vodstvom predavateljev, 16 ur individualno delo na daljavo ob uporabi e-gradiv Kotizacija za udeležbo na seminarju: Za člane OZS in njihove zaposlene, če jih napoti delodajalec, znaša kotizacija za udeležbo na seminarju 216 € (z DDV), za vse ostale kandidate velja redna cena 246 € (z DDV) Termin plačljivega Pedagoških - andragoških seminarja: 02. in 05. november 2020 - OZS Za leto 2020 je na osnovi razpisa »Usposabljanje mentorjev za izvajanje praktičnega usposabljanja z delom po izobraževalnih programih za pridobitev izobrazbe« 7.,8. in 14. september 2020, OZS Ljubljana napovedan tudi brezplačni PA seminar - Prijavnica_ Poslovodno–ekonomski seminar Namen seminarja je pridobiti temeljna znanja za samostojno in uspešno vodenje podjetja, za kvalitetno delo na področju organizacije in vodenja, obvladovanja rokov, kakovosti proizvodov in storitev, rentabilnosti poslovanja in prilagajanja dinamičnemu poslovnemu okolju. Poslovodno-ekonomski seminar je namenjen vsem, ki potrebujejo podjetniško usposobljenost za samostojno poslovanje na trgu, prav tako pa ga priporočamo kandidatom, ki so v postopku pridobitve mojstrskega naziva. Termini izvedb Poslovodno-ekonomskega seminarja bodo na OZS, Celovška 71, Ljubljana: 20. in 21. oktober 2020 (izpitni rok 28.10.2020) in 8. in 9. december 2020 (izpitni rok 16. 12. 2020) Prijavnica. REGIJSKA ŠTIPENDIJSKA SHEMA Predstavitev regijske štipendijske sheme Dijaki, študenti in delodajalci štipenditorji ste v soboto, 12. 9. ob 9.uri vabljeni na dogodek “RŠS se predstavi” v prostorih Posoškega razvojnega centra, Trg tigrovcev 1, Tolmin. Na dogodku bo predstavljena Regijska štipendijska shema »Goriške regije«, možnosti kadrovskega štipendiranja in sofinanciranja kadrovskega štipendiranja v regiji. Število udeležencev je omejeno. V primeru večjega zanimanja bo informativni dogodek izveden v več skupinah, zato se je na dogodek potrebno predhodno prijaviti. Informacije in prijava: Martina Smolnikar, tel. 05/ 38 41 884 ali martina.smolnikar@prc.si SEKCIJE LESARJI Spodbude (nepovratna sredstva) za lesarje Slovenski podjetniški sklad ima objavljen razpis za sofinanciranje posodobitev tehnološke opreme podjetij, ki bodo omogočale lesnopredelovalnim podjetjem prestrukturiranje in modernizacijo proizvodnje. Na razpis P4L 2020 - Spodbude za MSP za razvoj in uvajanje novih produktov v lesarstvu 4.0 se lahko prijavijo mikro, mala in srednja podjetja, ki imajo registrirano dejavnost znotraj oddelka: − C16 Obdelava in predelava lesa, proizvodnja izdelkov iz lesa, plute, slame in protja, razen pohištva ali − C31 Proizvodnja pohištva (razen razreda C 31.03 – proizvodnja žimnic) Vlagatelji po tem javnem razpisu so podjetja, ki so bila registrirana pred 1. 1. 2019 (velja za vloge oddane do vključno 15. 2. 2021), oziroma pred 1. 1. 2020 (velja za vloge oddane po 15. 2. 2021). Upravičeni stroški so : − stroški nakupa opredmetenih osnovnih sredstev (zgolj nakup nove strojne opreme in novih strojev), − stroški nakupa neopredmetenih osnovnih sredstev (zgolj nakup nove programske opreme, ki je namenjena zgolj potrebam prijavljene operacije, do največ 10% celotnih upravičenih stroškov operacije), − stroški storitev zunanjih izvajalcev (zgolj stroški transporta, montaže in zagona). V primeru nakupa so upravičeni tudi stroški, povezani z aktiviranjem strojev/opreme v tehnološki proces v kolikor transport, montažo ali zagon izvede prodajalec, pri katerem so bili stroji/oprema kupljeni. Višina sofinanciranja: Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov posamezne operacije mora znašati vsaj 50.000 € ter največ 500.000 € v dveh letih. Roki za oddajo: 2.9.2020, 11.11.2020, 15.2.2021, 15.5.2021, 15.9.2021. Slovenski podjetniški sklad - objava na spletni strani P4L 2020 - Spodbude za MSP za razvoj in uvajanje novih produktov v lesarstvu 4.0 PREVOZNIKI Pravilnik o licencah Spremembe Pravilnika o licencah za opravljanje prevozov v cestnem prometu ( Ur.l.102/2020 z dne 22.7.2020) začne veljati 6. 8. 2020 in podrobno opredeljuje pogoje za pridobitev licence Skupnosti, ki so določeni v Zakonu o prevozih v cestnem prometu glede: − minimalnega števila zaposlenih voznikov na število vozil, − minimalnega števila ostalih zaposlenih v podjetju na število vozil, − obvezne prisotnosti v času uradnih ur, − zahteve glede sedeža podjetja in prostora ter − zahteve glede komunikacijske in pisarniške opreme. Podrobnosti pravilnika so navedene zgoraj (Zakonodaja) Dovolilnice 2021 Rok za oddajo vloge do 15.9.2020 V času od 1. 9. 2020 do 15. 9. 2020 je zakonsko predpisan rok, v katerem morajo prevozniki, ki želijo, da jim delivec določi letni načrt dodelitve dovolilnic za naslednje leto, oddati vlogo. Prevoznik mora za dovolilnice oddati vlogo (spletna vloga ali tiskan obrazec) za določitev letnega načrta dodelitve dovolilnic za leto 2021, ki je objavljen na spletni strani OZS Dovolilnice za opravljanje mednarodnega cestnega prevoza blaga Dovolilnica je javna listina, s katero se vozilu s tujo registracijo dovoljuje enkraten pristop na slovenske ceste in vožnja po njih, oziroma vozilu s slovensko registracijo pristop na ceste države, katere organ je izdal dovoljenje, in vožnja po njih. Dovolilnica pristojnega organa druge pogodbenice daje prevozniku pravico do opravljanja mednarodnega cestnega prevoza blaga na ozemlju in z ozemlja druge države pogodbenice ali za tranzit čez to ozemlje. Z uvedbo dovolilnic za mednarodni cestni prevoz blaga so države pogodbenice pridobile možnost kontrole opravljenih prevozov blaga tujih prevoznikov na svojem ozemlju in domačih prevoznikov na tujem ozemlju. Namen dovolilnic je tudi regulacija mednarodnega cestnega prevoza, posledično temu pa varovanje okolja. Dovolilnica CEMT je večstranska dovolilnica, ki jo izda ITF/CEMT, za mednarodni cestni prevoz blaga, ki ga opravljajo prevozniki s sedežem v državi članici CEMT, kadar se prevozi opravljajo med državami članicami CEMT in tranzitno preko ene ali več držav članic CEMT z vozili, ki so registrirani v državi članici CEMT. Področje izdaje dovolilnic in dovolilnic CEMT zakonsko urejata Zakon o prevozih v cestnem prometu ZPCP ter Pravilnik o delitvi dovolilnic za mednarodni prevoz blaga v cestnem prometu. Vrste dovolilnic in prevozov Mednarodni cestni promet obsega naslednje vrste prevozov: − bilateralni prevoz ( prevoz blaga med ozemljema dveh pogodbenic), − tranzitni prevoz (prevoz blaga preko ozemlja ene od pogodbenic), − prevoz za in iz tretjih držav (prevoz blaga, ki ga opravi prevoznik ene pogodbenice iz (na) ozemljae tretje države na (iz) ozemlje-a druge pogodbenice). Za omenjene vrste prevozov ločimo naslednje vrste dovolilnic: − univerzalna dovolilnica; omogoča vse zgoraj navedene vrste prevozov blaga, če ni z meddržavnim sporazumom drugače določeno, v primeru da so s posamezno državo izmenjane tudi dovolilnice za in iz tretjih držav z univerzalnimi dovolilnicami teh prevozov ni mogoče opravljati − bilateralna dovolilnica; samo za bilateralni prevoz − tranzitna dovolilnica; samo za tranzitne prevoze − dovolilnice za in iz tretjih držav; za prevoze iz in v tretje države − dovolilnice za in iz tretjih držav brez tranzita lastne države; za prevoze iz in v tretje države (brez tranzita preko ozemlja lastne države) Kako posamezna država pridobi dovolilnice? Ministrstvo, pristojno za promet, pridobi dovolilnice od pristojnega organa druge države na podlagi mednarodne pogodbe - sporazuma (ali podpisanega protokola, če sporazum ni podpisan), sklenjenega s posamezno državo. Pristojna organa obeh pogodbenic si vsako leto izmenjata dogovorjeno število neizpolnjenih obrazcev dovolilnic. Dovolilnice za prevoz blaga veljajo 13 mesecev od začetka vsakega koledarskega leta (če ni drugače dogovorjeno). Dovolilnica ni prenosljiva in se lahko hkrati uporablja le za eno vozilo. Kvoto, vrsto in druge pogoje za uporabo dovolilnic določi skupni odbor (mešana komisija), ki je sestavljen iz predstavnikov pristojnih organov pogodbenic. Kvota dovolilnic se izmenjuje na podlagi reciprocitete. PRISPEVKI IN DAVKI POENOSTAVLJENO PLAČEVANJE PRISPEVKOV Samozaposleni in družbeniki lahko plačujejo prispevke z enim e-računom Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) je uvedla plačevanje obveznosti na podlagi e-računa za družbenike in samozaposlene, (npr. samostojni podjetniki, kulturniki, športniki, odvetniki) in so sami dolžni obračunavati prispevke za socialno varnost. Zavezanec za plačilo prispevkov za socialno varnost lahko še vedno uporablja način plačevanja obveznosti, kot doslej. V primeru, da se zavezanec za plačilo prispevkov odloči za poenostavitev plačevanja mora pri svoji spletni banki prijaviti na prejem e-računa. FURS je v Registru izdajateljev e-računov vpisan z nazivom Ministrstvo za finance Finančna uprava Republike Slovenije, naslov Šmartinska cesta 055, 1000 Ljubljana, davčna številka 77695771. V prijavi se za »Referenčno oznako izdajatelja e-računa« vpiše davčna številka zavezanca, ki prijavo oddaja. Z oddano prijavo se šteje, da se zavezanec strinja tudi s Splošnimi pogoji plačevanja obveznih dajatev z eračunom. FURS bo takšnemu zavezancu na podlagi obračuna dajatev pripravil t.i. zbirni plačilni nalog, ki bo vseboval podatke o javnofinančnih blagajnah, vrstah in višini dajatev. Zbirni plačilni nalog bo FURS poslal zavezancu (preko njegove banke) v obliki e-računa v enotni standardizirani obliki eSlog, ki bo vključeval tudi obvestilo v pdf obliki. E-računi bodo poslani bankam, zavezanec pa bo lahko do njih dostopal prek svoje spletne banke, kjer bo lahko predizpolnjen plačilni nalog tudi potrdil in s tem neposredno poravnal znesek obveznosti. Zavezanec bo na ta način vsak mesec na enem eračunu plačal vse štiri prispevke za socialno varnost: PIZ, ZZ, prispevke za starševsko varstvo in prispevke za primer brezposelnosti. Izdaja in plačilo e-računa sta neposredno vezana na predložitev obračuna prispevkov za socialno varnost in plačilo te obveznosti. Obračune je treba preko eDavkov predložiti do 15. v mesecu, zneske pa poravnati najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. E-račun bo izdan po predložitvi obračuna. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu je potrebno preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Minimalna osnove za plačilo prispevkov Do konca leta 2017 je veljalo prehodno obdobje in je bila osnova za prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje PIZ, starševsko varstvo in zaposlovanje 58 % povprečne plače v Sloveniji. Od leta 2018 dalje je osnova za prispevke za socialno varnost 60 % povprečne plače za preteklo leto. Povprečna letna plača za leto 2018 je 1.681,55€, najnižja osnova za plačilo prispevkov je 1.008,93€ (60% x 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnik plačuje od februarja 2019 dalje so v višini 385,42€, najvišji pa 2.248,23€. Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun: − akontacijo dohodnine do 10. v mesecu, − prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec, − dajatve za zaposlene na dan izplačila plač, Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je od januarja 2019 najmanj 85% povprečne letne plače za preteklo leto. Od februarja 2019 dalje je najnižja zavarovalna osnova 1.429,32€ (85% povprečne letne plače za leto 2018, ki je 1.681,55€), najvišja pa 5.885,43€ (3,5 kratnik PP 2018 = 3,5 x 1.681,55€). Zavezanec plača prispevke za socialno varnost najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec in sicer najmanj v višini 545,99€ in največ v višini 2.248,23€. Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 1. Od 1.1.2020 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 36,92€ in sicer 9,23€ (povprečna plača oktober 2019 = 1.741,70€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 27,69€ (25% povprečne plače oktober 2019 = 1.676,38€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Od 1.4.2020 dalje je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 36,56€. (doslej 35,05€)Prispevek se določi s Sklepom o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja (Ur.l.18/2020 z dne 11.3.2020) in velja za obdobje od aprila tekočega koledarskega dela do marca naslednjega koledarskega leta. V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki so 73,48€ (36,56€ + 36,92€), ki se jih plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 36,56€ od 1.4.2020 do 31.3.2021 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 36,92€ od 1.1.2020 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX € Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 36,56€ od 1.4.2020 do 31.3.2021 Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 36,92€ od 1.1.2020 Obračun prispevkov – oddaja obrazca v eDavke Obračun prispevkov za socialno varnost za osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic, so morali zavezanci (popoldanci) prvič oddati za januar 2018. Zavezanec mora oddati obračun do 15. v mesecu za pretekli mesec, če FURS do 10. v mesecu v sistem eDavkov ne odloži predizpolnjenega obračuna oz. je ta obračun napačen. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Od leta 2015 dalje so najnižje osnove za plačilo prispevkov za socialno varnost za zavarovance iz delovnega razmerja vezane na znesek zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 1. do vključno 28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače preteklega leta. Najnižja osnova za obračun prispevkov za delavce v delovnem razmerju je 60 % zadnje znane povprečne letne plače v Sloveniji, preračunane na mesec (144.člen ZPIZ-2). Če je izplačana plača oziroma nadomestilo plače nižje od minimalne osnove, se od razlike do minimalne osnove obračunajo in plačajo vsi prispevki. Ta razlika vpliva le na obračunavanje in plačevanje prispevkov. To pomeni, da delodajalcem razlike do najnižje osnove ni treba prišteti k bruto plači v enakem smislu kot to velja za dodatke, torej se zaradi te razlike delavčeva bruto plača ne spremeni. Zaradi obračunanih prispevkov pa ta razlika posredno vpliva na delavčevo neto plačo. Minimalna osnova za prispevke se uvaja postopoma (410. člen ZPIZ-2) in je v prehodnem obdobju od 2015 do vključno 2017 znašala osnova 52 %, v letu 2018 54 %, v letu 2019 56%, v letu 2020 pa 58% povprečne plače. Za izplačila od 1. 1. 2020 do 28. 2. 2020 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 975,30 € (58 % x 1.681,55 €), za izplačila od 1.3.2020 dalje pa je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 1.017,23 € (58 % x 1.753,84 €). PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO Kratkotrajno delo je brezplačno opravljanje dela v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ desetimi zaposlenimi ali pri samozaposleni osebi z največ desetimi zaposlenimi. Opravlja ga lahko zakonec ali zunajzakonski partner, starši ali otroci lastnika mikrodružbe ali samozaposlene osebe, ki lahko opravljajo pomoč v podjetju največ 40 ur mesečno in za to ne prejmejo plačila. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu (ime, naslov in davčno številko osebe, ki opravlja kratkotrajno delo, uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, skupno mesečno število ur opravljenega kratkotrajnega dela). Delodajalec mora osebo, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovati za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12) in za čas opravljanja dela preko eDavkov oddajati REK-2 (vrsti dohodka 1509). Znesek za zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni je od 1. 2. 2020 v višini 5,23€ (0,30% PP za oktober 2019 = 0,3% x 1.741,70€) se plača na TRR: SI56 0110 0888 3000 073, sklic: SI19 davčna številka 45004. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (Ur.l.17/2019) določa od 1. aprila do 31.12.2019 minimalno bruto urno postavka za študentsko delo v višini 4,89 € od 1.1.2020 dalje pa 5,40 €. Začasno in občasno delo dijakov in študentov je vključeno v pokojninsko in invalidsko zavarovanje (pokojninska doba) in zdravstveno zavarovanje. Od zneska na študentski napotnici se plačujejo prispevki za PIZ v višini 15,5%. Delodajalec na znesek na napotnici plača prispevek za PIZ v višini 8,85%, prispevek za zdravstveno zavarovanje 6,36%, prispevek za poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 0,53%, koncesijsko dajatev v višini 16% in dodatno koncesijsko dajatev v višini 2,00%. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV Od 1.3.2020 je najnižja urna postavka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojencev 5,05 €, letni znesek pa 7.562,47 €. PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za maj 2020 je znašala 1.892,31€, neto plača pa 1.244,44€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar – maj 2020 je znašala 1.834,62€, neto 1.196,84€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje marec maj 2020 je znašala 1.857,53€, neto 1.215,45€. Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za junij 2020 je znašala 1.812,72€, neto plača pa 1.175,47€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar – junij 2020 je znašala 1.830,91€, neto 1.193,23€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje april junij 2020 je znašala 1.878,05€, neto 1.226,70€. UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…). Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si PRAVNO SVETOVANJE Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si MOZAIK PODJETNIH Kartica Mozaik podjetnih, kartica tisočerih ugodnosti za člane OZS. S kartico Mozaik podjetnih zlahka prihranite letno članarino. Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Preverite aktualni seznam. partnerjev in njihovih ugodnosti, ki ga ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. MOJ OBRTNIK - izberete izvajalca z dobrimi ocenami https://www.mojobrtnik.com/ Članom Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, portal Moj Obrtnik nudi: brezplačno spletno predstavitev vašega podjetja, 90 dnevno brezplačno prejemanje povpraševanj, ugodnejši prejem povpraševanj, brezplačen prejem SOS povpraševanj in ugodnejše sodelovanje pri groših. MojObrtnik.com vam omogoča da: - hkrati pridobite več ponudb - najdete izvajalca, ko potrebujete hitro popravilo - podarite obrtniški groš 24/7 - plačate obročno - pridobite ugodno financiranje IZ URADNEGA LISTA 93 3.7. 93 3.7. 95 7.7. 95 7.7. 95 7.7. 96 8.7. 96 96 96 8.7. 8.7. 8.7. 97 10.7. 98 10.7. 100 16.7. 101 101 102 103 103 104 105 105 105 105 106 106 106 107 107 107 109 112 17.7. 17.7. 22.7. 23.7. 23.7. 24.7 27.7. 27.7. 27.7. 27.7. 30.7. 30.7. 30.7. 31.7. 31.7. 31.7. 10.8. 20.8. 115 27.8. 115 116 27.8 28.8. Coronavirus – Odlok o spremembi in dopolnitvi Odloka o odrejanju in izvajanju ukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni COVID-19 na mejnih prehodih na zunanji meji in na kontrolnih točkah na notranjih mejah Republike Slovenije Aneks h Kolektivni pogodbi dejavnosti gostinstva in turizma Slovenije Coronavirus – Odlok o spremembah in dopolnitvi Odloka o odrejanju in izvajanju ukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni COVID19 na mejnih prehodih na zunanji meji in na kontrolnih točkah na notranjih mejah Republike Slovenije Coronavirus – Odredba o začasnem ukrepu prepustitve nastanitvenih objektov zaradi zajezitve in obvladovanja nalezljive bolezni COVID19 Coronavirus – Odredba o določitvi ogroženih območij zaradi nalezljive bolezni COVID-19 Coronavirus – Uredba o spremembah in dopolnitvi Uredbe o metodologiji za ocenjevanje škode, pogojih in postopku dodelitve javnih sredstev iz točke b) drugega odstavka 20.a člena Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo Coronavirus – Odlok o spremembah in dopolnitvi Odloka o začasni splošni omejitvi oziroma prepovedi zbiranja ljudi v Republiki Sloveniji Coronavirus – Pravilnik o izvajanju oprostitve ali delne oprostitve plačila najemnin zaradi omilitve posledic epidemije COVID-19 Coronavirus – Odredba o spremembah in dopolnitvi Odredbe o določitvi ogroženih območij zaradi nalezljive bolezni COVID-19 Višina najnižjih osnovnih plač za posamezne tarifne razrede in višino povračil stroškov prehrane med delom ter službenih potovanj v dejavnosti trgovine Slovenije Coronavirus – Zakon o interventnih ukrepih za pripravo na drugi val COVID-19 (ZIUPDV) Coronavirus – Odlok o odrejanju in izvajanju ukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni COVID-19 na mejnih prehodih na zunanji meji, na kontrolnih točkah na notranjih mejah in v notranjosti Republike Slovenije CERKNO - Sklep o ukinitvi statusa javnega dobra IDRIJA - Odlok o spremembi Odloka o proračunu Občine Idrija za leto 2020 Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o licencah za opravljanje prevozov v cestnem prometu Coronavirus – Odlok o spremembi Odloka o omejitvah ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji CERKNO - Odlok o spremembi Odloka o proračunu Občine Cerkno za leto 2020 Coronavirus – Sklep o podaljšanju ukrepa delnega povračila nadomestila plače delavcem na začasnem čakanju na delo Uredba o spremembi in dopolnitvi Uredbe o določitvi faktorjev prilagoditve višine cestnine za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kgvišine cestnine za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kg Sklep o določitvi Sklep o spremembah Sklepa o uvedbi pribitka k cestnini na določenih odsekih cestninskih cest Spremembe in dopolnitve Cenika cestnine za uporabo cestninskih cest Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o namenitvi dela dohodnine za donacije Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku Poročilo o gibanju plač za maj 2020 IDRIJA - Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda – Zavod za turizem Idrija IDRIJA - Sklep o lokacijski preveritvi za določanje velikosti in obsega stavbnega zemljišča v enoti urejanja prostora CP_8/87_A IDRIJA - Sklep o lokacijski preveritvi za enoto urejanja prostora ID_36/1_SSe na zemljiščih s parc. št. 649, 650, 651, 652 in 653 k.o. Idrija – mesto - Odlok o spremembi Odloka o proračunu Občine Cerkno za leto 2020 CERKNO Coronavirus –Odlok o odrejanju in izvajanju ukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni COVID-19 na mejnih prehodih na zunanji meji, na kontrolnih na notranjih mejah in vOdloka notranjosti Republike Slovenijeukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni COVIDCoronavirus – Odloktočkah o spremembah in dopolnitvi o odrejanju in izvajanju 19 na mejnih prehodih na zunanji meji, na kontrolnih točkah na notranjih mejah in v notranjosti Republike Slovenije Coronavirus – Sklep o podaljšanju ukrepa delnega povračila nadomestila plače delavcem na začasnem čakanju na delo Poročilo o gibanju plač za junij 2020 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI AVGUST 2020 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA prispevek PIZ ZZ Starš. var. Zaposl. Bruto zavarovalna osnova v EUR TRR SI56 SI56 SI56 SI56 0110 0110 0110 0110 stopnja 0888 0888 0888 0888 2000 3000 1000 1000 003 073 030 030 24,35% 13,45% 0,20% 0,20% referenca SI19 SI19 SI19 SI19 DŠ-44008 DŠ-45004 DŠ-43001 DŠ-42005 najnižji ZASEBNIK najnižji DRUŽBENIK najvišji 1.052,30€ 1.490,76€ 6.138,44€ (60% PP 2019=60% X 1.753,84 €) (85% PP 2019=85% X 1.753,84€) (3,5 kratnik PP 2019) 256,24 141,54 2,10 2,10 401,98 PRISPEVKI SKUPAJ 362,99 200,51 2,98 2,98 569,46 1.494,71 825,60 12,29 12,28 2.344,88 DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke = 60% PP leto 2019 (PP za 2019 je 1.753,84€), prispevki skupaj 401,99€ 1.052,30 € 2. ZASEBNIK: Osnova za prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 60% PP za leto 2019 (60% x 1.753,84€= 1.052,30€) 3. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 85% PP za leto 2019 (85% x 1.753,84€=1.490,76€), prispevki skupaj: 569,46€ 4. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2018 (3,5 x 1.681,55€), prispevki skupaj: 2.344,88€ OLAJŠAVE 1. Splošna olajšava - letni dohodek do 13.316,83 € (mesečni do 1.109,74 €) PODATKI O PLAČAH Povprečna plača JUNIJ 2020 Povprečna plača JANUAR-JUNIJ 2020 Povprečna plača APRIL-JUNIJ 2020 Povprečna bruto plača (PP) 2019 Povprečna bruto plača (PP) 2018 Minimalna plača od 1.1.2020 Minimalna plača od 1.1.2019 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) 3.500,00 + (18.700,38 -1,40427 x skupni dohodek) 291,67 203,08 220,77 368,21 291,67 3.500,00 2.436,92 2.649,24 4.418,54 3.500,00 2.819,09 Če delojemalec ne želi, da se mu upošteva povečana splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 291,67€ 291,67 STOPNJE PRISPEVKOV neto € 1.175,47 1.193,23 1.226,70 1.190,74 1.092,74 PRISPEVEK DELAVEC sklic akontacija davka na dejavnost SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 SKUPAJ Znesek € 8,85% SI19 DŠ-44008 6,36% 6,56% + 0,53% SI19 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI19 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI19 DŠ-42005 22,10% 16,10% LESTVICA SI19 DŠ-40002 DEJANSKI PRAZNIKI 21 168 0 0 DELOVNI DNEVI AVGUST 2020 OBRAČUN UR 36,56 36,92 SKUPAJ 21 168 73,48 POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM Vrsta izplačila Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek Prevoz na delo (neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008) Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust Najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je povprečna plača za predpretekli mesec) 6-8 ur Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 8-12 ur nad 12 ur LETNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad osnova do € dohodnine € € 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 KONTO 15,50% DELOVNI DNEVI prehodni račun DELODAJALEC Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zdravstveno zavarovanje Dohodnina OBRTNIKI - POPOLDANCI namen 6.138,44 € letna olajšava € 291,67 + (1.558,37-1,40427 x bruto dohodek) bruto € 1.812,72 1.830,91 1.878,05 1.753,84 1.681,55 940,58 886,63 1.490,76€ mesečna olajšava € - letni dohodek nad 13.316,83 € (mesečni nad 1.109,74€) 2. Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok 3. za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) 4. za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 5. za dohodke iz delovnega razmerja: - mesečni bruto dohodek do 1.109,74€ - mesečni bruto dohodek nad 1.109,74€ individualno 8.500,00 25.000,00 50.000,00 72.000,00 1.360,00 5.650,00 13.900,00 22.480,00 SKUPAJ 16 % + 26 % nad 8.500,00 + 33 % nad 25.000,00 + 39 % nad 50.000,00 + 50 % nad 72.00,00 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 0,37 € 1.812,72 € 7,45 € 10,68 € 21,39 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad € osnova do € dohodnine € 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 708,33 2.083,33 4.166,67 6.000,00 113,33 470,83 1.158,33 1.873,33 SKUPAJ + 26 % + 33 % + 39 % + 50 % 16 % nad 708,33 nad 2.083,33 nad 4.166,67 nad 6.000,00 VSEBINA AKTUALNO ............................................................................................................................................................................ 1 UKREP ČAKANJA NA DELO .............................................................................................................................................. 1 UKREPI OB PREHODU DRŽAVNE MEJE ............................................................................................................................. 1 ZAKONODAJA........................................................................................................................................................................ 2 PRAVICA DO IZREDNEGA DOPUSTA ................................................................................................................................ 2 NOVI POGOJI ZA PRIDOBITEV LICENCE SKUPNOSTI ZA PREVOZOV POTNIKOV IN BLAGA ................................................. 2 INFORMACIJE ....................................................................................................................................................................... 4 ODREJENA KARANTENA DELAVCU ................................................................................................................................... 4 NADOMESTILO PLAČE V ČASU KARANTENE ..................................................................................................................... 5 POZIV K VAROVANJU ZDRAVJA DELAVCEV ...................................................................................................................... 5 ODLOŽENO PLAČILO PRISPEVKOV SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV ..................................................................................... 5 PLAČEVANJE DAVKOV KAR IZ eDavkov ............................................................................................................................ 6 EVROPSKA KOMISIJA O DAVKIH V SLOVENIJI ................................................................................................................. 6 RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE ....................................................................................................................................... 6 SUBVENCIJE IN OLAJŠAVE ZA ZAPOSLITEV BREZPOSELNE OSEBE .................................................................................... 6 USPOSABLJANJE BREZPOSELNE OSEBE ........................................................................................................................... 7 RAZPIS DIGITALIZACIJA PRODAJE IN PROMOCIJA NA TUJIH TRGIH ....................................................................... 8 ŠTIPENDIJE ZA DEFICITARNE POKLICE ZA ŠOLSKO LETO 2020/2021 ...................................................................... 8 IZOBRAŽEVANJE – SEMINARJI – POSLOVNA SREČANJA ..................................................................................................... 9 MOJSTRSKI IZPIT – PRISTOPNI ROK 2020 ...................................................................................................................... 9 REGIJSKA ŠTIPENDIJSKA SHEMA .................................................................................................................................. 10 SEKCIJE .............................................................................................................................................................................. 10 LESARJI ....................................................................................................................................................................... 10 PREVOZNIKI................................................................................................................................................................. 11 PRISPEVKI IN DAVKI .......................................................................................................................................................... 12 POENOSTAVLJENO PLAČEVANJE PRISPEVKOV ............................................................................................................... 12 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ..................................................................................................................... 12 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE ........................................................................................................... 12 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI .............................................................................................. 13 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE ................................................................................................................................. 13 PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO ................................................................................................................................ 14 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO ................................................................................................... 14 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV .................................................................................................. 14 PODATKI O PLAČAH ..................................................................................................................................................... 14 UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA .................................................................................................................................. 14 DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE ................................................................................................................... 14 PRAVNO SVETOVANJE .................................................................................................................................................. 14 MOZAIK PODJETNIH ..................................................................................................................................................... 14 MOJ OBRTNIK .............................................................................................................................................................. 15 IZ URADNEGA LISTA .......................................................................................................................................................... 15 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI AVGUST 2020 .......................................................................................................................... 16