URN_NBN_SI_DOC-8AJPGA53

Slovenske šolske knjižnice imajo skupaj z našim šolstvom dolgoletno tradicijo. Po svoji številčnosti so da­ nes med knjižnicami v naši repu­ bliki na prvem, po številu knjižnih zvezkov pa na drugem mestu. Zato že spričo te številčnosti ne moremo, ko rešujemo problematiko knjižnične mreže v republiki, mimo njih; še zlasti pa jih ne smemo prezreti spri­ čo pomembnosti, ki jo imajo šolske knjižnice pri izobraževanju in vzgoji mladine. Osnovne teze za ureditev knjižnic v šolah bodo v naslednjem obravna­ vale: 1. organizacijo, 2. strokovno ureditev, 3. nabavno politiko, 4. delo z bralcem, 5. kadre, 6. prostore, 7. registracijo in medbibliotečno izposojo. Organizacija šolska knjižnica na šoli ima pred­ vsem naslednje namene: a) da oskrbuje učiteljski kader z najvažnejšo in najnovejšo strokovno in pedagoško literaturo; b) da s knjižno zalogo, ki je na­ menjena mladini, vsestransko dopol­ njuje pouk posameznih predmetov in širi splošno izobrazbo; c) da hrani in dopolnjuje avdio vizualna sredstva (plošče, diapozitivi, diafilmi, magnetofonski trakovi ipd., aparati za reprodukcijo). Zato naj ima vsaka osnovna šola, zlasti še matična, svojo knjižnico z dvema oddelkoma, strokovno uči­ teljsko in šolarsko knjižnico, prav tako pa tudi čitalnico. Oba oddelka naj bosta pod vodstvom iste osebe. šolske knjižnice na šolah druge stopnje (srednje, strokovne in poklic­ ne šole) naj imajo enotno knjižnico s čitalnico. Namenjene naj bodo v enaki meri dijakom in pedagogom šole in naj s svojo knjižno zalogo v celoti dopolnjujejo program šole. Strokovna ureditev Osnovna načela za sodobno uredi­ tev šolskih knjižnic so naslednja: a) Učiteljske strokovne knjižnice na osnovnih šolah so urejene po si­ stemu mednarodne decimalne klasifi­ kacije (UDK) in so namenjene usposabljanju pedagoškega kadra na šoli (splošna pedagoška literatura, strokovna literatura za posamezne predmete, priročniki, strokovne re­ vije itd.). b) šolarska knjižnica na osnovni šoli ima leposlovje, urejeno po sta

RkJQdWJsaXNoZXIy