URN_NBN_SI_DOC-8AJPGA53
Slovenske šolske knjižnice imajo skupaj z našim šolstvom dolgoletno tradicijo. Po svoji številčnosti so da nes med knjižnicami v naši repu bliki na prvem, po številu knjižnih zvezkov pa na drugem mestu. Zato že spričo te številčnosti ne moremo, ko rešujemo problematiko knjižnične mreže v republiki, mimo njih; še zlasti pa jih ne smemo prezreti spri čo pomembnosti, ki jo imajo šolske knjižnice pri izobraževanju in vzgoji mladine. Osnovne teze za ureditev knjižnic v šolah bodo v naslednjem obravna vale: 1. organizacijo, 2. strokovno ureditev, 3. nabavno politiko, 4. delo z bralcem, 5. kadre, 6. prostore, 7. registracijo in medbibliotečno izposojo. Organizacija šolska knjižnica na šoli ima pred vsem naslednje namene: a) da oskrbuje učiteljski kader z najvažnejšo in najnovejšo strokovno in pedagoško literaturo; b) da s knjižno zalogo, ki je na menjena mladini, vsestransko dopol njuje pouk posameznih predmetov in širi splošno izobrazbo; c) da hrani in dopolnjuje avdio vizualna sredstva (plošče, diapozitivi, diafilmi, magnetofonski trakovi ipd., aparati za reprodukcijo). Zato naj ima vsaka osnovna šola, zlasti še matična, svojo knjižnico z dvema oddelkoma, strokovno uči teljsko in šolarsko knjižnico, prav tako pa tudi čitalnico. Oba oddelka naj bosta pod vodstvom iste osebe. šolske knjižnice na šolah druge stopnje (srednje, strokovne in poklic ne šole) naj imajo enotno knjižnico s čitalnico. Namenjene naj bodo v enaki meri dijakom in pedagogom šole in naj s svojo knjižno zalogo v celoti dopolnjujejo program šole. Strokovna ureditev Osnovna načela za sodobno uredi tev šolskih knjižnic so naslednja: a) Učiteljske strokovne knjižnice na osnovnih šolah so urejene po si stemu mednarodne decimalne klasifi kacije (UDK) in so namenjene usposabljanju pedagoškega kadra na šoli (splošna pedagoška literatura, strokovna literatura za posamezne predmete, priročniki, strokovne re vije itd.). b) šolarska knjižnica na osnovni šoli ima leposlovje, urejeno po sta
RkJQdWJsaXNoZXIy