OBRAZLOŽITEV K ODLOKU O SPREJEMU LESTVICE KATASTRSKEGA DOHODKA Medobčinska komisija za izračun katastrskega dohodka za ka-tastrski okraj Ljubljana je bila dolžna izračunati katastrski dohodek za katastrski okraj Ljubljana na podlagi zakona o ugotavljanju ka-tastrskega dohodka (2. in 8. člen Ur. I. SRS, št. 23-76). Osnutek lestvice katastrskega dohodka je bil na krajevno običajen način posredovan v javno razpravo in na vpogled 30 dni (17.10. do 16. 11.1977) tako kot predvideva zakon (Uradni list SRS, št. 23-76 čl. 9). Vse prispele pripombe je medobčinska komisija obravnavala in istočasno v smislu Navodil SRS — Republiški sekretariat za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano upoštevala vskladitveni repu-bliški osnutek ter ga v predlogu Odloka o sprejemu lestvice kata-strskega dohodka takole utemeljuje: Predložena lestvica predstavlja okoli 52 % narodnega dohodka 19 katastrskega okraja Ljubljana, kar je v skladu z republiškim po-prečjem za leto 1975. Katastrski dohodek predstavlja zaslužek v denarju ali naravi, katerega dosegajo lastniki zemljišč s poprečnim krajevno običaj-nim načinom rabe zemljišč. Izračun katastrskega dohodka je bil opravljen zato, da bi se za vse razločke zemljiSč po katastrski klasifikaciji ugotovili poprečni dohodki pri sedanjem načinu kmetovanja in sedanjih cenah. Cilj ugotavljanja novega katastrskega dohodka je bil: 1. ugotoviti realno osnovo za odmero družbenih obveznosti, 2. določiti cenzuse pri uveljavljanju pravic in obveznosti obča-nov, 3. ustvariti možnosti za medsebojno primerjavo stopnje in živ-Ijenjske ravni kmetovalcev glede velikosti, rodovitnosti in lege kmetijskih povfšin. Izračun je bil obvezen za vse republike in pokrajine, metodolo-gija izračuna je bila enotna in obvezna za vse. Zadnja ocena katastrskega dohodka je bila izvedena v letu 1964, zato je bilo zaradi izboljšanih novih razmer in boljših pogo-jev dela, povečane mehanizacije kmetijskih del, opraviti omenjeno nalogo novega izračuna katastrskega dohodka. Komisija je pri izračunu upoštevala petletne statistične podatke o pridelkih, cene iz leta 1975, stroške proizvodnje vključno z amor-tizacijo kot tudi krajevne prilike in posebnosli cenilnega-okraja Ljubljane in sicer v okviru medrepubliškega dogovora ter enotne metodologije izračuna veljavnega za vso SFRJ.Ta novi katastrski dohodek bo služil kot osnova za odmero davčnih obveznosti, pri-spevkov samoupravnim interesnim skupnostim, za zdravstveno in starostno zavarovanje kmetov, krajevni samoprispevek in druge pravice, ki izvirajo iz katastrskih osnov. Novi katastrski dohodek odstopa od dosedanjega v povišanem poprečju za 4-krat, vendar pa zasledujoč sprejeto politiko razvoja kmetijstva bodo pri formiranju nove davčne politike nastopila usklajevanja v cilju nadaljnje razbremenitve kmetijstva. Za dosego teh ciljev bo skupščini predložen v razpravo in sprejem tak davčni inštrumentarij, ki bo v globalu zajemal približno isto višino davčnih obveznosti kot do sedaj, vključujoč tudi krajevni samoprispevek in davek na posest gozdov. Obveznosti, ki izhajajo za financiranje potreb zdravstvenega in starostnega zavarovanja kmetov, se bodo morale uskladiti s pri-stpjnima skupnostima, t. j. skupnostjo za zdravstveno in skup-nostjo za starostno zavarovanje kmetov, s ciljem postopnega ize-načevanja pravic z delavci v združenem delu. Republiški zakon o davkih občanov med ostalim tudi predvi-deva spremembo socialnih in ekonomsko davčnih olajšav, prav tako pa bodo upoštevane v predlogu občinskega odloka o davkih občanov tudi ekonomske olajšave skladno z novim izračunom ka-tastrskega dohodka, pri čemer so mišljene tudi višinske kmetije. Medobčinska komisija za izračun katastrskega dohodka