KÀTECjr^H .SPRAkSli\N]A^ tS ODGOVOÄ ZESSAESKE MALEJ DESHELE INU .SHOE??! IS ^EiJ.SCHKIGA NA .SLoJÉ - - JESIH PREPISSAN, ^ ,lNR_Xi VGR AZI, dobijo fé per^ohannefi Kaiferji, >Š «. c C Buklirefarji. ( J* CO quodfi tarnen aliquae (ut facile) aliente 'cuipiam obvenerint, eas pro benigni-tate fiia finguli absque t te dio permutare poterunt. . catecheticum^j^l lioma vindicum trans-$grethof, rüprarmonere lecto-Ibui, non fuifle poffibile verba [bet plagte propria apponere, rò diverfitate locorum diverfa. felocutio fermonis vindici. JmVerhm ftylo Cilejenfi prte jg&liquis-r puriori appropiare, id tarnen pro vi-[ribus obfervare ftudui, ut ab omni-3US inteligi certo polfim. Voces prce-terea fynonimas fub a fieri fc o notavi r , quodfi tarnen aliqute ^cuipiam obvenerint. C J' v. JL 3. De try BoshjePerfhone imajo enu Bitj e, ii;iu Naturo : O-zha, tSyn, inu sveti Duh. 4. De ta druga bosh ja Perf ho. na je Zhiovek 'pollala irp fit us to Siliert iia Kr«^-odrefhiti, inu svelizhat!:, j F. Kai sa ene Ref nize fhe kres letu more ta katolfhki Chriftian vediti, inu v i er vat i? 'a*'i O. V’ sakatiri katolfhki Chriftian more fhe kres letu vediti, ka, vier v a ti; 1. De ta zMovefhka Duflia nigdar ne umerje, 2. De Gnada Boshja k’Sveli-zhaniu je potrebna, inu de ta Zhl.ovekbres Gnade nizh A 4 sa- ' vediti« caßiga. safhlushejoziga sa vezhnu Shivlenje Uriti n e more» stKai je v' fatati rimu katolfhkimu Chriflianusapo p e dano vediti? Vfokatirimu karolfhkirrut Chri-je sapovedanù vediti ) jimu; Gorivftanjanju v’ Nebefse fhou. P. Kal fe to pomeni:, Jefus fedy na ' *Ì)efnmi Bogu Ozbetdì, \ - 1 O. Jefus.fedy na DefniziBoga Ozhe- 1 ta pomeni' letu : De Jefh§ inja felei to nar yezhi Mozh, inu K * , Zha- * / ; - C’ * ; .... 27 Zhaftitoft zhes vfe na Nebu r inu : na Sembli. : p - \ /\ ; i ' ;j . ; §. 7. Od tiga 7. Artikiilna te _ Viere; , Od onod bo perfhou foditi te si»-1 ve, inu mertve; F. Ro lefus fupetperfhou t O Jefiis bo na fotjni Dan s’ Nebefs fupet perihoui P. Saltai Bo je fui haJodniDan fu~ pet perfhou? O. Jefùs bonafodniDanfupet per« fhou vfe Ludy, shive, inu mert-ve foditi. P. . Kok» bo ]efus m fodni Dan te: Ludy fodiu?, « „ ; i -, i % *) dxugocbè N: v 28 - : /. " 'ij O. Jefus bo Ludy fodiu, koker fo dubru, ali hudu fturili, on bo te | pravizhne ftim vezhnim Shivlen jam v’ Nebefsih polonou, imi tf Grefhnike v’ Peklu vezhnu ftrai-foti. §. 8. Od tiga g. Artikulna te Viere. Jeft vie rje m v’ fvetiga Duha. P. Jpatera Boshja Perftona je fviti Duhi Q. ^Sveti Duh je ta tretja BoshjaPer- 'fhbna j on je pravi Bug. ' '■ . : P. K ei m/s iS. Duh pofaeti ì , Q. . VS. .Duh mfs poTveti > • | i* V. ‘S. Kerftu. . - V’ tim Sakramentu te Pokore | 7^ " ' » 1 3. Tnu kulkukrat mi te druge' | Eno fveto katolfko Zirkou, byde f Gbriftus fvojl Xirkyt ,Obk^.; ") dau te Grehe odpadki.- ! j s ; » *) Guanti, Mozb, P. K du ima v* ti provi "Lìrkvi Ob• laß Grehe odpujliti ? O. V’ ti pravi Zirkvi imajo tSkoffi, fnu Mattniki Oblaft Grehe odpu-ftiti. P. Kei fe odpufiijo ti Gr e bil O. Ti Grehi fe odpuftijo v’ tim Sa* kramentu te Pokore. . j. n. Od tiga n. Artikulna te Viete. Goriuftanjanje tiga Mefsa. P. Kei fe saflopi fkus Goriußanjan je tiga Mefsa ? O. 4Skus Goriuftanjanje tiga Mefsa fe saftopi, de bo Bug na iodni Dan te Mertve obudiu, inu de ti Ludie is fvojim Mcfsam, to je: ftim ■fti m Truplam, katero fo v’ Shiv-tenju imeli, bodo goriuftali,' §.12. Od tiga 12. Artikulna te ' Viere. Emi vezhnu Shivlenje. Amen. P. K« j mi vier jemo, inu fposnam* s’ tim Befedam tiga i z. Ar t fotti-na'ì O. S’ tim Befedam riga 12. Artikulna mi vierjemo, inu fposnamo to vezhno Svelizhanje, katero bo to Sheluvanje tih tSvetnikou, inu Svelenili popounema dopounilu* P. K ai potvrdimo mi fkus to Befe-; do Amen Ì O. Mi po ter dim o fkus to Befede Amen, de mi na rim, kar je v* apoftolfki Vieri sapopadenu, ne zviblamo. B 6 Ta ,vm pn Savüpanja« Po Kai fa imenuje ckrifiianfko savù-patì? 'V' f- O, Chriffianfko savtìpari fe imenuje od Boga sveftu zhàkati, kar je od nam oblubou. P» Kai mi od Boga savxjptòjpot O. Mi sävüparfio od Boga ruvezhnu Shivlenje •. to je • tu vezbau Sve-iizhanje, inu ,te Mitelne taiftu sa-dobiti. P. Sakai ?vf $av\\pam&? Ò. Mi savupanr.o sarò, kir Bug je vügatriogozhen, sveift v’ Tvojih Ohiubah, naskoiuìjtnu’dobrorliv, kut ufmilen, kir tu des {amóre, inu ozhe'dopiinitij vfe kàr je oblubou. P«, inu duhou-nimu Shivlenju potrebnu. ***) S. Debi Bvrg Dragoto, inu Lakoto, inu tudi ta Greh, kateri ve-Kkukrar lete tSrraifrnge sa fàboi •pclà, ****) od nas dob rotimi odvernou, P. Katera je ta peta Profhnja? ‘ O. *) fterta.. **) telefnimu* ***) notifkmn Vlezkc. O, . Ta peta Profhnjh je : Odpufti nam nafhe Dougè, koker mi od-pufharao nafhim Doushnifcam. P. Kai mi p og er amo v' ti peti Profhnj ? O. Mi pogeramo v’ ti Peti Profhnj,. de nam Bug nafhe Grehe oclpufty, koker mi letim is Serzi' odpufti-mo, kateri fo naß reshalyìy. *) P. Katera ]e ta Jhefla Prof bttj. 't, . . ^ ITa* O. Ti katolfhki Chriftiani sa tim Ozha nafham molijo tu angelfku Posravlenje, ali Zhefhena Maria. P. Kai je to angelfko Posravlenje ? O. To angelfko Posravlenje je ena Molitou, is katero mi to /veto Divizo Mario Mater boshjo fu-febnu pred vfem Angelzam, inu jSvetnikam Zhaftymo, inu na Pomozh klizhemo. P. K akti fe moly tu angelfku Posravlenje? O. To angelfku Posravlenje fe moli taku: Zhefhena fi Maria Gnade pouna, Gofpod je ftaboi. Ti fi shegnana med Shenami, ufu shegnan je ta 4Sad tvoija Telefa Jefus. jSveta Maria Mati Boshja profi sa nafs Grefhnike, fdei, irtu na nafho fmertno Uro. Amen. C P So T“ . . P. Sakai mi rezbemo, fveta Maria Mati Bosb)a ? O, Mi rezhemo fveta Maria Mati Boshja satu 5 kir je Diviza Maria Jefufa Chriftufa rodila, kateri je refnizhnu Bug. P. Ob kate rimu zb afu ta katolfhka Zirkou fufebnu s’ tim angelskim PosravlenjamMater Ros]o zhafiy? O. Ta katolfhka Zirkou Mater Bo* shjo V tim angelfkim Posravlenjam fufebnu Zhafty, Keeler sju-trei, Opoldan, inu s’ Vezher sgony. P. Na k ai fe mi mamo fpouniti per letimu Sgonein\u ? O. Mi fe imamo per letimu Sgonen-ju fufebnu fpouniti, de je Boshji ,Syn sa nafs Zhlovek gratou. ; Ta Ta III. glavni Shtuk. O C Od L ub es ni. T a I.T a i 1. V. Kai fe imeniqe cbrißianfku lu-biti ? . ■ : < f:. O. Chriftianfku lubiri fe Imenuje Boga to nar vezhi Dobroto sa volo njega famiga, tiga Blishniga pak sa volo Boga lubici ; vfe vol-nu duriti, kar je on sapovedou. P. Moremo mi tudi Boga J he fak ai drüsig a tubiti, kok er sa rilega fumiga polo ? O. Mi moremo tudi satiga volo Bo-[ ga lubiti, kir on je proki nam nat L dobrotlivishi. < C 2 P. P. Kahi mi mor smo Boga lutiti ? O. Mi moremo Boga lubiti zhes vfe, is zeliga nafhiga Serza, is žele nafhe Dufhe, is žele nafhe mo-zhy. P. Kai )e Boga zhes vfe lubiti? O- Boga zhes vfe lubiti je: Boga vfem Stvarem napreipoftaviti, inu vezh fhtimati, koker vfe, kar je nam dopadeozhu. P. K du \e nafh B listni? O. Nafh Blishni je vfakateri Zhlo-vek, Perjatou inu tSouvrafhnik. P. K ahi mi Intimo nafhiga Blish- niga ? '■ -i O. Nafhiga Blishniga mi lubimo taku, de njem« dobru shelymo, njemo to fturimo, kar njemu je dopadeozhu, inu nuznu, vfe opii- 4 > ftymo, ftymo, kar njemu je nađopade-ozhu, ali fhkodtivu. P. Je ta cbrißianfku Lubes en potr ebnet? *) O. Ta chriftianfka Lubesen je taku potrebna, de ta Zhlovek, kateri fvojo Saftopnoft ima, bres Lube* sni nemore tu vezhne Shivlenje sadobirL P. Kak« fe ta' Lubesen proH Bogu inu Blisbnimu if k asb e ? O. Ta Lubesen proki Bogu, inu Blishnimu fe fkashe fkus Der shanje tih defset Sapoudi. Ta II. Tail. , J Od tih defset Boshih Sapoudi zhres. P. Katere fo te defset Bosb]e Sapoudi ? C 3 O. '") notishna, O. Te defset Bosbje Sapoudi To lete : 1. Jeft firn Gofpod tvoji Bug, ti nimafh drugih Bogou fraunu mene imeti. 2. Ti nimafh Imena Gofpuda tvo-jiga Boga nepridnu imenovati. *) 3. Spomni, de bofh ta Prašnik pofvezhuvau. **) 4. Spofhtui Ozhetu tvojga, inu Mater tvojo, de tebi dobru poi* de, inu bofh dougu shiv na , Sembli. 5. Ti nimafh ubijati. 6. Ti nimafh preftvati, ali Ne-zhiftofti fioriti. 7. Ti nimafh krafti. 8. Ti nimafh krive Prizhe govoriti fuper tvojga Blishniga. . 9* nevredna tvn;e U lie ufeti. **) prss-ouvau., * . 7t%"' 55 9. Tl nimafh sheleti tvojga Bli-shniga Shene. , 10. Ti nimafh sheleti tvojga Blishniga Hifhe, ni Hlabza, ni Dekle, ni Shivine, ni vfiga, kar je njegoviga, P. K o mu je Bug dati te 10. Sa-poudi ? O, Bug je te 10. Sapoudi da« Moy* sefsu na Gorri tSinai sa ta Israel-fki Folk , keder je vtin is /Egyp-tofke Deshele fhou, inu v’ Pufha-vi biu, P. Premore en T^hloveb te defset Sa. pondi der s bati? O. Ta Zblovek premore te defset Boshje.Sapoudi dershati fatu, krt Bug vlim Ludern Tvojo Gnado da. P. Kai vfebi sapopadejo te defset Boshje Saponi --f 'ti r}.'h » O. Te perve try Sapoudi sapopade-jo te Dushnofti proki Bogu, te druge fedem pak te Dushnofti proki timu Blisnnimu. P- Kei fe naide ta Sapcpadek tih 10 Sapoudi kratfoi vkup? O. Ta Sapopadek tih io Sapoudi fe kratku naide v’ tih 2 Sapoudih te Lubesni vkup. P. Katera j c ta perva Sapoud te Lube sni? O. Ta perva Sapoud te Lubesni je:, ti imafh tubiti Boga tvojga Go-Ipuda is zeliga tvojga tSerza, is ■žele tvoje Dufhe, is žele tvoje Pameti, is žele tvoje Mo-zhy. P, Katera je ta druga Sapoud te Lubesni9 O. m O, Ta druga Sapoud te Lubesni je: Ti imafh tvojga Blishniga lubiri, koker Tam Tebe. ‘ P, Koku je Chriftus to Sapond te Lubesni tiga Blishniga resio-shou ? O. Chriftus je resloshou to Sapoud te Lubesni tiga Blishniga s’ rim iV Befedam : Scurite Ludim vfe, kar vi ozhte, debi oni vam fturili : sa« kai leni je, kar ta Portava inu Preroki vuzhijo. P. K ai je od vfakatere Sapoudi sanier k ati 1 O« Od vfakatere Sapouđi je samer-kati, de kei sapovei, inu kei fu-per prepovel C 5 Ta r T a III. T a i 1. §. i Od tih 3. pervih Sapoudi, katere te Dushnofti proki Bogu sapopadejo. P. Krti sapovei ta perva Sapoudi O. Ta perva Sapoud sapovei, de mi naeniga Boga vierjemo, njega molimo, na njega savupamo, njega lubimo. P. Krti prepovei. ta perva Sapoud? Q. Ta perva Sapoud prepovei vfo Neviero, Kazerijo, Zopernyjo, 4Sovrafhtvü Boshju, Žaganje, Nè-" vupanje, ali tudi prevsetnu Sa-vupanje na Boshjo Miloft. P. Ali ni zhres to perm Sapoud, kir mi Angelze, inu Svetnike zbafli-mo, inu na Pomozb klizhemo ? O. O. Ni zhres to pervo Sapouđ, temu z h je dobru, inu nužnu An-gelze, inu tSvemike zhaftiti, inu na Pomuzh klizhati. *) P. Sakat katolfhki Chrifliani te An~ grize na Pomuzh klizbe)o ? O. Katolfhki Chriftiani Angelza na Femuzh klizheio satu, kir taifti fo Ludim sa Br am bo **) poftau-kni: kir oni Ludy lubijo', sa nih SvelTzhanje fkerbijo, nje proftijo, inu kir oni Boga smiram ***) gledajo, inu njemu' to Molitvo tih' Ludy naprei nollijo. P. Sakai katolfki Cbrijliani tudi Svetnike klizhe']0 i O. Katolfhki Chriftiani tudi tSvet« nike na Pomuzh klizhejo, pak C 9 ne *) fuati. Perbifnàlfhe, Varne. T**") vfelei. ne na to Visho, debi oni famo is fvoje Mozhy pomagali, temuzh kir oni fo Boshji Perjatelr, inu tudi per Bogu sa Ludy pròflìjo. P. Ni fo le ti Pildi *)■ v' ti katolfhki TLirkvi T-hres to pervo S apolidi ka~ ter a prepovei Filde delati Ì O. Ti Pildi v’ ti katolfhki Zirkvi nifo zbres tò pervo Sapoud, fa-kai taifta prepovei Pilde da Malike delati. F. Kóku te dei, inu iakai katolfhki Chrifliani zhaßijo te Pilde ? G. Katolfhki Chriftiani te Pilde sa-, tiga volo zhaftijo, kir taifti kar zhaftivredniga, koker eno Boshjo Perfhono, ali-Mater Boshjo, ali eniga Angelza. ali .Svetnika is- kashe* *) Kipi, Podobe* kashejo. *) Ta zhaft ni na ta -Pil’d, temuzh na to, kar je v’ Podobi, naprei poftaulenu. P. Kal ta druga Sapoud prepovei? O. Ta druga Sapoud prepove! Boshjo Ime sanizhuvari. P. Koku/e sanizhuje Boshjo Ime ? O. Boshjo Im« fe sanizhuje : 1. JSkus ca Greih. > 2. tSkus Bogapreklinjanje iufe-bnu; keder fe od Boga, od te prave Viere, inu od ^Svetni-kou nafpodobnu govory. **) 3. Keder fe bres Potrebe, ali faufh perfeshe. 4. Keder fe te Bogu fturjene Op-• lube prelomijo. C 7 5* preo Ozhy pofiavijo. govoriti, giubati, marnati, veliti» 5- K^đer" fs to Ime Boshjo bres Potrebe-, inu nezhaftitlivu imenuje. 6. Keder fe Boshja Befeđa ali s’faufhuje, ali po pravi Shtauti nu vishi nanuza. - \ P. Kai ta druga Sapoud sapovei? O. Ta druga Sapoud sapovei, de tu, Ime Boshju jfeetiti, inu zhafti-tu nuzati moremo. P. Koku fe fvety inu zhaßy to Ime Bosbju ? O. To Ime Bosbju fe fvety, inu zhafty 1. Keder mi Boga frey pred zei-lim tSveitim fposnamo. 2. Keder mi Boga v’ duhounih, inu telefnih Potrebah sa Po« muzh proffimo. % 3- Keder mi fkus erto pravizhna Perfega Boga na Prizha klizhe-mo, de eno Rezh vierjejozha Burimo. 4. Keder mi te Bogu Burjene Ob-hibe dopounimo. 5. Keder mi to Boshjo Befedo fkerbnu, inu andohtlivu fhli-fhimo. 6. Keder mi vfe k”’Hvaly,' imi k1 Zhafly Imena Boshiga. Burimo *) ali Bogir gor ofrujemo. P. Kai ta tretja Sapoud sapovei ? O. Ta tretja Sapoud sapovei obNe-deli, katera je she od Zaita tih Apoftelnou k’ tSpominu Goriu-ftanjanja Chriftuloviga k’ nafhim Prašniku poftaulena, od Dela po* zbivati, inu poboshne Dele Buriti. •) satfhnemo« r v> / 64, P. K ai ta tretja Sapoud prepovei ? O. Ta tretja Sapoud prepovei: 1. Vfe tefhkii Delu bres Potrebe, imi Dopufhanja. ^ 2. Vfe du drugu Delu., *) katera tiga fvetiga Dne pofvezhuvaaje sadershy» ^.-'2, Od tih 7 sadnih Sapoudi, katere te Doushnofti proki tirau Blishnimtr sapopadejo. P. Kai ta zheterta Sapoud sapovei ? O. Ta zheterta Sapoud fufebnu sapovei , de Otrozi imajo fvoje Starihe lubiti, zhaftiti, njim fhlu-shiti, njim v1 firn, kar ni fuper Boshje Sapoudi, pokorni biti, v’ duhounih, inu teleihih Potrebah Djanje, Poslu* bah na Strani flati, inu sa nje ^ moliti, P. Kai ta zheterta Sapoud prepozni ? v t O. Ta zheterta Sapoud prepoveitim Starfham napokornu biti, nje zhertéti, sanizhuvati, fhpótati, preklinjati, nje v’ Potrebah fapu-ftiti, ali njim fhkodvati. P. Kai je tim Otrokam, kateri leto Sapoud dopounijo, oblublenui *) O. Otrokam, kateri to Sapoud dopounijo, je dougu Shivlenje, inu vfe Dobru oblublenu. P. Kai fe imajo Otrozi, kateri leto Sapoud prelomijo, bojati? ***) O. Otrozi, kateri leto Sapoud prelomijo, imajo narvezhi zhafne, inu vezline tStraifinge ###) bojati, P. *) obetfhano, *') bati, *") Kaflige, P. Altudi m zhetertn Sapoud druge perfhone amtizhei koker Otroke, inu Star/he i Ta zherterta Sapoud tudi amti-zhe *) ni farno Otroke, inu tStar-fhe, temuzh tudi vfe Fodloshne, inu vfe nih duhoune, inu desheu-. fke Napreipoftaulene, v’ glihi Vishi vfe Vuzhenike, ja tudi sa en Tail taifte Ludy, kateri fo sa-volo fvoje tStarofti. inu tStanu zhafti vredni. P. K ai fo Podloshni fvojim Naprei-pofiaulemm dousbni ? O. Ti Podloshni fo doushni proki fvojim Napreipoftaulenim, ali fo raifti dobrotlivi, ali hudobni, (e taku sadershati, koker Otrozi proki fvojim tStarfham. tSkorei *) anrg-re* vfe, kar je Otrokam proki tStar-fhàtn, taiftu je tudi Podloshriim proki Tvojim Napreipoftaulenim sapovédanu, inu prepovedani!. P. K ai prepovei ta peta Sapoud ? O. Ta peta Sapoud prepovei, Tebe, ' inu drugiga umoriti, ali pofhkud- vati. P. Kai fhe vezh ta peta Sapoud prepovei? O. Ta peta Sapoud tudi prepovei Je-sa, tSerd, Pohuifhanje, inu vie Reshalivanje riga Blishniga. P. K ai ta peta Sapoud sapovei? O. Ta peta Sapoud sapovei, J. Mir, inu Edinaft is Takaterim, ja tudi ftim, kir nafs Co resha-lili, dershàti. z. 2. V£'katerimu dobre Exempelne dati. 3. Timu Blishnimu duhoune, in« telefne Dobrote ifkasati. P. Kai prepovei ta fhtßa Sapoud? O. Ta fhefta Sapoud prepovei vfe 4Sorte nezhifte Djanje, Sadèrsha-nje, Befede, to fray, ijiu rado-voltili Dopadenje, inu Pervoljen-je per nezhiftih Miflih, inu She-lah, tudi vfe, kar k’ Nezhiftofti, napeluje. P. Kai k' Nezbißoßi napeluje ? O. K’ Nezhiftofti napeluje preuset* nu Guant *) Lainanje bres Dela, prevelika Jed, inu Pitje, prevelika freyaft s’ Perfhonami drugiga ; .Spo- *) Oblazhilu, Oprava. jSpola, firbizhen Pogled,; inu Bran* je nafpodobnih Bukvi. P. Kai ta fhefla Sapoud sapovei ? Đ. Ta fhefta Sapoud sapovei v’ Mi-flih, Beiedah, inu v* Djanju na Dufhi, inu na Telefsu te zbiftu sadershati, tudi te greifhne Per-loshnofti fe varvati. P. Kai ta fedma Sapoud prepoveš ? O. Ta fedma Sapoud prepoveiTat-vina, Gulufanje per Aleri, inu Vagi, to Sadershanje ludzkiga Blaga, inu fhlusheoziga Lonna, Ochernija : inu vfe tShkodvanje tiga Blishniga na niegovim Pre-moshenju, inu Pravizi. P. Kni sapovei ta fedma Sapoud ? O. Ta fedma Sapoud sapovei vfa-katerimu to fvoje puftiti, inu dati, tu tu luđzku*) nasai verniti, inu to fturjeno tShkodo pobolfhati. P. Kai ta ofma Sapoud prepovei? O. Ta ofma Sapoud prepovei faufh Prizhe, faufh Toshuvanje **) vfe Lashy, tudi is Shpaifsa, ***) ali sa Potrebo ; Safhpotuvanje, Ob-rezhenje Zhres Pofhtenje, faufh Mifli, preusetne kSodbe, Nafhun-tanje. P. Kai ta ofma Sapoud sapovei? O. Taofma Sapoud sapovei Refniza v’ Djanju, inu v’ Govorjenju, Sa-govarjenje tiga Blishniga Pofhtenje, to Preklizanje- tiga Safhpotu-vanja, inu ufetiga Pofhtenja. P. Kai ti sadni dve Sapoudi prepovesta ? O. *) ptujo, odnefhenu, **} Toshbe. Schäle* O. Ti sadni dve Sapoudi prepovei-ta vie Poshelenje tiga, kar timu Blisfmimu fhlifhi. P. K ai ti sadni dve Sapoudi sapo~ veita ? O. Te sadni *) dve Sapoudi sapo-veita Zhiftofl tiga tSerza, Nasai-dershanje hudih Lufhtov, inu fu-febnu, de tiga, kar ni nafhu, nimamo posheleti. P. Sakai je Bug tudi nafhe Poshe- , lenje ti Sapoudi podleshnu ßorou ? O♦ Bug je tudi nafhe Poshelenje ti Sapoudi podleshnu ftorou, nam fkasati: J. DejeonGofpodnafhigacSerza. 2. Đe njemu nizh ni fkririga, kar v’ nainim tSerzu naprei gre. **) *) fledai, god/. 3. De njegova Sapouđ je dauztr bol fhtimanna, koker vfe zhlo-vezke Sapoudi, katere famu nafhe sunenje Djanje, ni pak te snotreinje Milli popravijo. 4. De je potrebnu ta Greih v’ Sa-zhetku, kir je ta hudi Ltiftht ^ ali Dopadenje, utihniti, inu vun sdreti. *) P. Kai fe vitzhimu is tih dveh sadnih Sapoudi? Ö. Is tih dveh sadnih Sapoudi fe mi vuzhimu, de en Chriftian te na-preipifsane Doushnofti ni farno su-nei dopouniti, temuzh tudi, sno-trei Volo imeti, to je: is zeliga jSerza perpraulen biti more vfe • fturiti, inu puftiti, kar je sapo-veidanu^ ali prepoveidanu. laduflnti. P. Kai je Bug tim oblubou, Vir njegove Sapoudi dersbijo ? O. Bug je tim, kir njegove Sapoudi dershijo, to vezhnu Shivlenje, inu tudi na tim tSveitu veliki She-gen oblubou, Ta IVi Tail. Od tih Zirkovnih Sapoudi zhres. P. Smo mi doushni zirkoune Sapoudi der s bati, inu sakaii O. Mi fmo doushni zirkoune Sapoudi dershàti : *. Satu, kir nam ta zhetertu 'Boshja Sapoud gor naloshi, de moremo duhouni, inu desheu-Jfki Gospofhki pokorni biti. ■ a. D 2. Kir je Chriflus nafh Vuzhenik v’ tim tS. Evangeliu ozhitnu sa-poveidau to Zirkou pofhlu- •: X fhati. P. Kolku je zirkounih Saponài ? O. Zirkounih Sapoudi je pet: j. Te od Zirkve poftaulene Pra« snike prasnuvati. 2. Ulako Nedelo, inu sapovei-dan Prašnik tS. Mafho s’ An-dohtjoi fhlifhati. 3. Ta ftirdelsét danfki Poll, te-fhtiri Quatre, inu druge sapo-yeidane Polle dershati, tuđi ob Petkih, inu ,Sabbotah od mefsene jedy fe sdershati. 4. Vfaku Leitu nar mein’ «nkrat enimu naprei poltaulenimu 4Spo-ye^piku fe Ipoveidati, inu ob " f Velik* Velikonozhnimu Zhafsu tS. re-fhnu T.elu preieti. 5. Ob prepoveidanih Zhafih nikar Ohzetvanja dershati. it Tn Tail. §". I. Od tih dveh pervih zir- kouJljj? Sapoudi. P. K ai Zirkva sapovei fkus to per-vo Sapoud? < O. Ta Zirkva fkus to pervo Sa-poud Sapovei Prašnike glih raku, kokar Nedele prasnuvati, potim tudi ob Prašnikih .pozhivati, ni tefhku, remuzh dobre Dele ftu-riti. P. K ai Zirkva fkus to pervo Sapoud prepoveš ? 1 O. Ta Zirkva ob Prašnikih vfe ra* iftn prepovei fturiti, kar je ob .Nedelah prepovedanu : to je 1. Tefhku Delu bres Potrebe, inu " Perpufhenja, 2. Takorfhnu Djanje, inu Vefsel-je, kateru ta Prašnik prelomi, ali tu Prasnüvanje sadershy. P. Kaz ta druga z-iržoiina Sapoucl sapoveit ■ O. Ta druga zirkouna Sapoud sa* povei ob Nedelah, inu Prašnikih tS. Mafho zeilo is Andohtjoi fhlifhati. P. K ai je fhe *potrebnu, de fe Ne- ' delay inu Prašnik prati fvety, kofer Zirkva ozhei Ö. Dè fe ta Nadela, inu Prašnik prau fvety, more polek Mafhe* ' tudi tuđi Pridigo fVeftu pofhlufhati, eS. Sakramente te Pokure, inu Kai ta tretja Zirkouna Sapoud sapovei ? O, Ta tretja Zirkouna Sapoud sapovei de fe more ob Petkih, inU jSabbotah od Meflene Jedy, ob drugih sapovoidanih Poftah i pak tudi od Mleka, inu Jaiz sder* shati, kir ni druga Navada do-pufhena, koker je viih ncmf hkih Deshelah, P. Al fe ta tretja Sapoud she do-pouni r’ tim, kir te prepoveidane Spis he ne jeyl O. To tretjo Sapoud zeilo dopou-niti, more ob sapoveidanih Poftah fe taku sadershati, de fe le en famkret do tSitofti najej. P. Kai ta zheterta Zirkoum Sapoud sapovei ? O. Ta zheterta Zirkcfuna Sapoud sapovei. to vfakuletno P. Al fe tudi cS. Refhnu Telu more ob drugih Zhaffih prejeti ? Q. tS. Refhnu Telu femore tudi prejeti v’ Nevarnofìi re tSmerti satu, kir je ena Zirnga na Raisho pro-Hi vezhnimu Svelizhanju. Zirk-va tudi shely, debi njeni Vierni vezhkret v’ Leid prejeli, satUj kir kir je ena duhouna tShpisha, inu Zirnga te Dufhe. Od Perpraulenja k4 Obbaylu* I -■■•'r'. . , ~ " P. K ai more fiuriti, Hr ozhe lesnim ,$poininute ,Smer-; ti Jefufa Chriftufa, sa kateriga Volo je Leta Sakrament noter-,N poftau- poflaulen, inu ushiviati sepo-ivedan. 4, V’ Ponishnofti, inu Obudenju drugih kerfharifkih Zhednofti, fufebnu pak v’ Lubesni riga Blishniga. P. Kok« fe more net Telejfu perpra-viti k’ Obhaylu ? O. DecS. Refhnu Teiu vreidnu prei-.me, more (sunernavaroe Bolesni) t. Od pounozhy tefh bin. t. More portemi oppraulen bin, tnu s’ narvezhi Zhaftjo k1 Bo-shji Misi ftopiti. öd tiga, kar je per Obhaylu potrebnu. P, Kat more ßuritL k ir fe pred Ob-hailam ta ozhitm Spoved moly ? E 3 Ö* , O. Kir fe pred Obhaylam ta ozhit-na Spoved moly, more đrugozh zhres Greihe Grivingo obuditi. P. Kok« fe more sadershati, k ir Mafhnik timu Folku do. 2, Sbrifhe te male, inu tudi tai-tìe fmèrtne Greihe, katire je Bounik bres Neirarnofti posa- biu, . 0 fapovédou« biu, ali fe ni mogou fpovei-dati. 3. Nafs frey pollavi pred hudobnim Zhresoftankam riga Grei-ha. 4. Nam da eno Mozh tim Sku-fhnjavam riga Hudizha fe fliper flavi ti. 5. Da eno Pomuzh proki ti veliki Teshavi te perblisheozhe tSmQrti, inu ti perhodni imi kdai je Zblovek doushen te Boshje Zhednofii obuditi ? O. Zhlovek je doushen pod furiere-nim Greiharn te try iBoshje Zhednodi obuditi, liarpervizh, ked&t ■ k? Saftopnofti pride, drugi zh, G. 4 vezh- / ». vezhkrat v’ Shivlenju, tretizh ob Zhafiu ene velike Skufhnave kres lete Zkednofti, zhetertizh, v' Na-varnofti riga Shivlgnja, -inu v’ 4S inertni Poftii. P. Kok« fe more Obuditi ta Fiera1*. O. Viera fe obuty taku : O moi Bug! jeft vierjem v’ tebe ediniga v’Naturi, inu trojniga v’ Per-fhonah, Ozheta, tSyntt, inu tS. Duha. De Bug Syn je sa nas Zhlo-vek gratou-, terpou, inu umro« , inu taku nafs od vezhniga Pogublen-ja odrefhiu; de ti pravizhni Bug te dobre dobtotlivu polonafh, inu te Hudobne pravizhnu ftraisafb: vier-jem vfe, kai fi refodeu, kai je Chri-ftus vuzhiu, kaifo tS. Apofllni prid-*• - suva 'gavali, inu kai ta ,S. Mati katolfh-’ ka Zirkva sa viervati napreipofta- ; ri; savoio riga; kir ti vezhnu moder, inu refnizhni Bug fi nam taku viervati fkus tvojo %S. ZirkvO osna-nu, inu -refodeu ; katiri nemorefh golfari, inu golfan biti, O moi Bug poterdi mojo Viero. Obudenje tiga Savupatfje. _ 7 O moi Bug! jeft ftanovitnu savu-pam fkus Saflushenje moiga Sveliz-harja Jefufa Chriftufa od tvoje na* sgrumane Milofti sadobiti Odpu-fhanje moih Greihou, Gnado tvojo, inu vezhnu Svelizhanje, inu vfe, kar je meni na Dufhi, inu na Te-leflu k’ Svelizhanju potrebnu, ina G 5 nužnu: nužnu : -tudi Vup am , inu siielim te«.. be moi Bug! enkrat v’ nebefhkimu Vcfielju vezhnu vshivati .* kir ti vfi-gamogozhen, miloftvi, inu v’ tvoih Oblubah sveifti Bug fi meni taku oblubou. OBug! porerdi moje Sa-' viipanje. Obndeiije de Lubesni. O moi Bug ! jeft tebe lubim is zeiliga (Sèrza, is zeile Dufhe, is ,zeile Mozhy zhes vfe to drugu, sa-volo tvoje nèsgruntane Dobroto, kit fi ti sam na febi vfe Zhafty, Huale,'] inu Lubesni vreden. Satu mene is' tSerza griva, de firn jeft tebe moiga’ lubesniviga Ozhèta inu Boga resha-^ fon, kir fi ti ta vezhiia vfe Lubè'érib ■ vre- vredna Dobrota, kateriga lubim s’ zeiliga tSerza. — Zhertim , inu fou-rashim vfe moje' Greihe zhes vfo Hudobo j 'kir fo tebi moi Bug tub kajri fuperni. Jed bi otou, debi tebe nigdar nebiu reshaiou. Napreivfetje, Sdai fi pak napreivfamem is tvojo, fveto Gnado-, inu Pomozhjo po-fehmau raifìii taushentkrat umreti, koker tebe.s1 enim fmeftnim Grei-.ham vezh reshaliti tudi vfe biishne Perloshnofti sap uditi, inu moju Shi-vlenje pobolfhati. O moi Bug poterai moju NapreivTetje, inu vshgy vmojimu tS er z u ta Oigen tvoje \S, Lubesni: ^ v- -j -• ■'* A G6 Ol P. K afire fo te vi s har tie Zhtdnoßi ? O. Te visharne Zhednofti fo taifte, fkus katire ta Zhlovek fvojo .Shivlenje Bogu dopadéozhu :ftu-ry, fo lete • fhtiri ; j. Saftopnoft. *) 2. Mafia. **) 3. Pravi za. 4. Mozhnoft. P. Katire Zhednofti fo tim poglavitnim Greibam proki poßaulene ? O. I. Ta Ponishnoft je proki po-ftaulena ti Oferti. 2. Radovolnoft ti Lakomnofti. 3. Zhiftoft ti Nezhiftofti. 4. Lubesen ti Nevoshlivofti. 5. Mafia ti Poshreshnofti. *) Modroß, **) Metaoft» <6. PoterpeshliVoft ti Jed. 7, Eifer Jv’ Đobrimu v. Tragli-vofti. P. Kai fhe druga fhifhi k' kerfJjan-fki Pr avizi? O. K’ kerfharifki Pravizi fhe tucH flifhijo te Đoushnofti, katere je Jefus Chriftus pofebnu sapovei-dou, inu fo lete.: 1« Narpervizh Kraleftvu, inu Pra-vizo Boshjo ifkati. ' . _ ' ' ( -.V * 2. tSam febe sariizhuvati. 3. tSvoi Krifh nettiti, ali terpeti. 4. Sa Chriftufam hoditi, *) 5. Ponishni, inu krotki biti. 6. Sourashnike lubiti, tim dobra sheleti, kiri nafs ahertijo, sa G 7 taifte f Chriftufa posteduraU» taifle uroliti,' kin nafs reshalijo, inu preganjajo. P. Kai fhe vezh fblifbi k’ kcrfhan-fki Pravizi ? O. K’ kerfhanfki Pravizi rudi filli* fhijo te offera Zhednofti, kadre je Chriftlis na Gory vuzhiu, inu; sa kadre je Zhloveku Svelizhanje obluboii, fo pak leté ; 1. Svelizhani fo ti Vbogi v’ Du--d Klij sakai njih je to Nebefhku Kraleftvo. 2. Svelizhani fo ti Krotki .> oni bodo Semlo pofledli. , »i . ‘ V. - i . . - ' f H’ .. 3. Svelizhani fo ti Shaloftni, oni bodo potroftani. 4. Svelizhani fo ti T.anzhni, inu r Shéini Pravize Boshje, opi bo-J do nafiteni. 4* • ■ - 'C, 5. Sveltzhani lo ti Vfmileni, oni bodo S mil en j e prejeli. . *6. Svèliàhahi fo ti eniga zhiftiga 4Serza, oni bodo Boga gledali. 7. Sveliznani fo ti Mirni, Dni -bodo Otrozi Boshji imenuvani. g. Svelizhani fo,. ki ri Pregnan* janje téfpijo sa volo Praviže, njih je to Nebefhku Kraleftyp. P. Kai fo dobre Dele eniga Kerfhe-nika ? O. Dobre Dele eniga Kerfhenika lo taifte, katire Bogu dopadejo, inu timu Kerfheniku, kir jih ftury., saflusheozhe fo. P. Kafire fo te nar fiimanif bi dobre Dele ? ’ O. Te nar -ftimanifhi dobre Dele fo; Molitva, Port, Almoshnja. P. P. Kati re fu le ;dobre Dele 'te idejne Miiofli? C 'O. Dele te telefne Milofti ib lete ‘i&deRj'; ‘ i- Lazhne nafttiti. а. Sheme napojiti. 3. Popotnike ‘prejemati’ U4, Nage oblazhiti. 5. Bounike *) obyfkati. б. Jetnike refhiti. 7. Mertve pokopati. P. Katire ja te ctuboune Dele te Mi- lojii ? O. Duhoune Dele te Milofti Co lelé federn : i. Greifhnike posvariti. ' Sv Bet «firn e.