34 Didakta junij∑julij 2013 Komunikacija v šoli Skupaj s knjižničarko Ivanko Učakar in učite- ljico v podaljšanem bivanju Mojco Koncilja, ki je igrice tudi ilustrirala, smo pripravile gradivo, da bi učence spodbudile k branju in pripovedovanju. Izhajale smo iz spoznanja, da igra za otroka ni samo sprostitev, ampak tudi proces učenja. Znanje pridobljeno na tak način je tudi trajnejše in učenca spodbudi k aktivnemu delu. Skozi igro uri motorične spre- tnosti, hitrost odzivanja, usklajenost vida in gibanja, vidno, slušno in tipno razumevanje. Igre pozitivno vplivajo na motivacijo otrok, saj so učenci pri igri aktivni in z njeno pomočjo lahko pridejo do več različnih znanj:  Z igro razvijajo vztrajnost.  Igre povečujejo aktivnost učencev pri pouku.  Učenci razvijajo komunikacijske spretnosti.  Učenci razvijajo sodelovalno učenje.  Igre lahko uporabljamo pri jutranjem varstvu, podaljšanem bivanju, knjižni- ci, urah individualnega pouka, dopol- nilnem pouku. Izbrala sem tri igre: RADOVEDNA ŠKOLJKA – širjenje besednega zaklada, POT SKOZI PRA- VLJICE – spoznavanje literarnih junakov in DVANAJST UJCEV – spoznavanje imen me- secev, igra spomin. Navodila za igre Radovedna školjka. Pri tej igri se upoštevajo pravila za igro Človek ne jezi se. Če učenec pove pravilno besedo na zapisano črko na polju, gre naprej toliko polj, kot vrže kocko – če ne, počaka en krog. Učenec išče besede za pojmovanje predmetnega sveta in besede za poimenovanje pravljičnega sveta. Za igro potrebuje gumbe, kamenčke, figurice in koc- ko. Število igralcev je od 2 do 6. Kaj naredi, ko se ustavi pri polju s črko?  Pove besedo na dano črko,  Pove ime za žival ali rastlino na črko,  Poimenuje predmet na črko,  Pove naslov pravljice na črko,  Pove osebo ali predmet iz pravljice,  Pove ime ali priimek pesnika, pisatelja in ilustratorja,  Pove naslov filma, knjige, nadaljevan- ke, filmskega junaka, naslov TV oddaje. Pot skozi pravljice. Igra se igra po navodilih in pravilih igre človek ne jezi se. Če učenec pove pravilno besedo na zapisano črko na polju, gre naprej toliko polj, kot vrže kocko – če ne, počaka en krog. Učenec išče besede za pojmovanje predmetnega sveta in besede za poimenovanje pravljičnega sveta. Za igro potrebuje gumbe, kamenčke, figurice in koc- ko. Število igralcev je od 2 do 6. Kaj naredi, ko se ustavi pri polju s črko?  Pove naslov pravljice na dano črko,  Pove osebo ali predmet iz pravljice,  Pove ime ali priimek pesnika, pisatelja in ilustratorja,  Pove naslov filma, knjige, nadaljevan- ke, filmskega junaka, naslov TV oddaje. Dvanajst ujcev. Za uvod lahko učitelj ali uče- nec prebere ljudsko pravljico Dvanajst ujcev. V prvi triadi imajo učenci po navadi težave z zapomnitvijo imen mesecev. S pomočjo igre spomin DVANAJST UJCEV si lahkotno in drseče zapomnijo imena in jih utrdijo z večkratnimi ponovitvami. Igrajo se lahko sami: v parih ali v skupini. Zraven spozna- vajo še stara imena za mesece, po ključnih besedah spoznavajo značilnosti letnih časov in mesecev. Ob kartah lahko tudi pripoveduje vsebino pravljice. Učenci pobarvajo ilustraci- je, pozorni morajo biti na barve, da nekako sledijo barvam v naravi, nato izrežejo karte. Igrajo po pravilih za igro spomin, ko so pari najdeni, jih razvrstijo v pravilno zaporedje in ob slikah pripovedujejo pravljico. Literatura - Zupin, D., Učakar, I., Koncilja, M.: Pisatelj je poslal pravljico, didaktične igre za književ- nost. Interno gradivo na OŠ Frana Albrehta  didaktične igre iz knJiževnosti / Danica Zupin / OŠ Frana Albrehta  Iz škatle z mojimi didaktičnimi igricami za učence prve in druge triade sem izbrala nekaj igric. Šolska praksa