JUGOSLOVANSKA PREMIERA V LJUBLJANI Cenejše zaporke za buteljke Čas gospodarske stabilizacije in vrtoglavega naraščanja cen je lahko tudi obdobje, ko v delovnih organizacijah iščejo vse načine, da bi z novimi izdelki spodbudili proiz-vodnjo in potrošnjo. Pri tem pa naj bi, tako kot so to storili v Industriji zapiralne embalaže Plulal, iskali predvsem cenejše, a nikakor ne slabše rešitre. Na letošnjem sejmu VINO 85 je Plutal stopil na jugo-slovansko tržišče z nekaterimi izzivajočimi novostmi: na-vojno zaporko za zapiranje buteljk in družinskih stekle-nic za vino, zamaškoma SP 111 in SP112 iz Plutovinaste-ga sprimka, plutovinastimi zamaški Belkork in vsestran-skim odpiračem za navojne zaporke v obliki povečane kronske zaporke. Direktor delovne organizacije Ivan Koželj je ta korak označil predvsem kot prepotreben tržni pristop, ki naj vzdrami njihovo proizvodnjo, poceni zapiranje steklenic in potrošniku n. pr. buteljčnih in družinskih steklenic za vino-omogoči večkratno. počasnejše trošenje pijače. Plu-tal v tem primeu nastopa kot naročnik pri stcklarni. da bo začela izdelovati take steklenice, pobudnik vinskim kletem, da jih bodo poslale na tržišče in seveda kot oskrbovalec polnilnic z zaporkami ter zapiralnimi glava-mi zanje. To pa pomeni pravzaprav celovito nastopanje, ki se prvič pojavlja v naši državi pri tem delu industrije, katera streže potrebam živilske industrije. Vodja sektorja notranje trgovine Marinka Brodnik je takole opisala to navojno zaporko: »Aluminijasta navoj-na zaporka za zapiranje buteljk in družinskih steklenic (1,5 in 31 v Italiji in po svetu) ima posebni reliefni vložek in varnostno ogrlico. Za potrošnika pomeni tak način zapiranja praktično rešitev zaradi tega, ker je vino tesno zaprto, tudi če ga nismo takoj v celoti stočili iz steklenice. Za vinarje pa pomeni to znaten prihranek v ceni embala-že, saj je cena plutovinastega zamaška, ki mu morajo dodati še okrasni tulec, nekajkrat višja. Zaporko smo razvili pri nas, Biotehniško fakulteto - katedro za vinar- stvo pa smo prosili, da prične preverjati vpliv tega načina zapiranja steklenic na kakovost vina.« Po sejmu VINO 85 so prejeli za te zaporke tudi prva naročila. Za podjetje Dubrovkinja iz Dubrovnika bodo izdelali 200 tisoč navojnih zapork za buteljčne steklenice, z ljubljanskim Slovinom pa se dogovarjajo o naročilu 800 tisoč zapork za vina AVIA, ki jih izvažajo v ZDA. Naredili naj bi zaporke za steklenice, v katere bi točili 1,5 litra vina. Presad iz Gabrovke pa proučuje, kako bi zaporke okrasili z bočnim tiskom in tako polepšal izgled opreme na steklenicah, v katere polnijo nekatere žlaht-nejše pijače. V Plutalu pričakujejo, da bodo prejeli nova naročila za te zaporke, ki so prvič pojavile v Jugoslaviji, na zagreb-škem jesenskem velesejmu. S.J.