Proračunski dohodki Pri izdelavi plana proračunskih dohodkov smo upoštevali pred-videna gospodarska gibanja, intenzivnejše in doslednejše zajemanje dohodkov iz obremenitev zasebnega dela z osebnim delom in dohod-kov občanov. Plan dohodkov je usklajen z določili zakona o omejitvi dohodkov od davkov in prispevkov iz gospodarstva in omejitvi sto-penj prometnega davka. V planu dohodkov pa niso upoštevani stabi-lizacijski davki, ki jih bo predpisala republiška skupščina in od ka-terih bo nekatere odstopila občinam. Te dohodke bomo, če bodo že znani, obravnavali v dokončnem predlogu proračuna, namenjeni pa bodo predvsem za zagotovitev potrebnih dodatnih sredstev za Te-meljno izobraževalno skupnost in za druge najnujnejše potrebe na področju komunale. Z upoštevanjem navedenega predvidevamo, da bodo v letu 1973 doseženi naslednji bruto proračunski dohodki, to je dohodki občine, mesta in TIS (zaradi primerljivosti navajamo posamezne vrste do-hodkov po stari nomenklaturi): . • • 1. PRISPEVKI Realizacija 1972 Plan 1973 Indeks Prispevek iz osebnega dohodka iz in izven gospodarstva 49,955.385 Prispevek iz osebnega dohodka iz kmetijske dejavnosti 567.376 Prispevek iz osebnega dohodka od obrtne dejavnosti in drugih gospodarskih dejavnosti 19,694.436 Prispevek od intelektualnih storitev 1,057.547 Prispevek iz osebnega dohodka od avtorskih pravic 721.025 Prispevek od skupnega dohodka občanov 4,325.680 52,953.000 106,0 780.000 137,5 22,255.000 113,0 1,195.000 113,0 865.000 120,0 5,191.000 120,0 S K U P A J 2. DAVKT 76,321.449 83,239.000 109,1 Realizacija 1972 Plan 1973 Indeks Davek od prometa blaga na drobno v trgovini in ostali Davek od prometa alkoholnih pijač Prometni davek od plačil za storitve Prometni davek od nepremičnin in pravic Davek na dohodek od stavb Davek na dohodek od premoženja in premoženjskih pravic Davek na dohodek, dosežen z uporabo dopolnilnega dela drugih Davek na dediščine in darila 22,254.449 22,148.000 99,5 5,112.504 5,693.000 111,4 1,710.287 1,967.000 115,0 2,323.243 3,020.000 130,0 824.759 1,320.000 160,0 157.773 1,509.146 90.752 Davek na določene premoženjske predmete (davek na tovorna cestna motorna in priklopna ter kombi vozila) 363.890 174.000 302.000 100.000 728.000 110,3 20,0 110,2 200,1 S K U P A J 3. TAKSE 34,346.803 35,452.000 103,2 Realizacija 1972 Plan 1973 Indeks Upravne takse Komunalne takse 198.745 410.899 199.000 452.000 100,1 110,0 S K U P A J 609.644 651.000 106,8 VSEGA (1+2 + 3) 111,277.896 119,342.000 107,2 Prispevek za uporabo mestnega zemljišča 3,554.275 3,199.000 90,0 Razni dohodki 900.641 720.000 80,0 Namenska dopolnilna sredstva 72.600 73.000 100,6 SKUPAJ TEKOČI DOHODKI 115,805.232 123,334.000 106,5 Dohodki iz preteklih let 2,214.161 — VSEGA DOHODKI 118,019.393 123,334.000 104,5 Primerjava realizacije bruto proračunskih dohodkov iz naslova prispevkov, davkov ki taks leta 1972 s predlogom za leto 1973 kaže, da letos lahko pričakujemo 7,2% povečanje teh dohodkov, in sicer od 111,277.896 na 119,342.000. Kot že omenjeno, niso upoštevani na novo predvideni stabilizacijski davki, ki jih bo predpisala republika. Utemeljitev posameznih virov dohodkov je naslednja: — Prispevek iz osebnega dohodka iz in izven gospodarstva je planiran s 6 % povečanjem. Ne glede na to, da gospodarstvo planira 14,3% povečanje osebnih dohodkov ozirorna, da so za I. polletje 1973 osebni dohodki v negospodarstvu limitirani na nivoju lanskega leta, utemeljujemo 6% povečanje le na osnovi večjega števila zaposlenih in višje kvalifikacijske strukture zaposlenih. Zakon o omejitvi do hodkov družbeno političnih organizacij namreč določa, da organiza-cije združenega dela vplačujejo prispevke iz dohodka na ravni ob-veznosti v letu 1972. Razliko med obračunanim in plačanim prispev-kom pa morajo vložiti v svoj rezervni sklad. — Prispevek iz osebnega dohodka iz kmetijske dejavnosti se bo povečal na 37,5 °,'o, vendar je to povečanje le navidezno, ker so y reali-zaciji lanskega leta upoštevani odpisi za daljše razdobje zaradi novih investicijskih vlaganj v kmetijstvu. — Prispevek iz osebnega dohodka od obrtne dejavnosti je pla-niran s 13 % porastom, v istem odstotku planiramo tudi porast pri-spevka od intelektualnih storitev. Predvidevamo namreč, da kljub intenzivnejšemu zajemanju prispevka ne moremo prikazovati več-jega porasta zlasti zato, ker je občinska skupščina sprejela konec lanskega leia odlok o davčnih olajšavah storitveni obrti pri vlaganju v nove investicije oziroma tistim obrtnikom, ki bodo na novo pričeli s storitveno obrtno dejavnostjo. — Prispevek iz osebnega dohodka od avtorskih pravic in prispe-vek od skupnega dohodka občanov sta planirana z 20% porastom. Ta porast je utemeljen, ker se neobdavčeni del skupnega dohodka nd spremenil, čeprav so osebni dohodki lani porastli, zato tudi pove-čane davčne olajšave za družinske člane ne bodo imele toliko vpliva, da bi bil ta porašt nižji. — Prometni davek od prometa blaga na drobno smo planirali s 15% povečanjem, ostali prometni davek pa s 30% znižanjem tako, da bodo ti prometni davki v primerjavi z lansko realizacijo doseženi z indeksom 99,5. Padec ostalega prometnega davka predvidevamo zato, ker je na območju občine prenehala proizvodnja motornih vo-zil v kooperaciji s tujim partnerjem v Litostroju. — Prometni davek od alkoholnih pijač se bo v trgovini povečal za 10 %, v gostinstvu pa za 15 %, torej naj bi skupni porast tega dav-kaznašal 11,4%. — Prometni davek od plačil za storitve naj bi se povečal za 15%, prometni davek od nepremičnin in pravic pa za 30 %, ker je bila spre-jeta ostrejša davčna lestvica. — Davek od dohodka od stavb predvidevamo s porastom 60%, ker bo letos občutiti močnejši vpliv skrajšanja dobe oprostitve pla-čevanja tega davka od 25 let starosti stavbe na deset let. — Davek na dohodek od premoženja in premoženjskih pravic in davek na dediščine in darila sta planirana s približno 10 % porastom. Davek na dohodek za uporabo dopolnilnega dela drugih je letos uki-njen, zato planiramo le izterjavo še neplačanih obveznosti iz leta 1972. — Davek na določene premoženjske pravice, to je davek od mo-tornih vozil, strojev, orodja in inventarja, kjer se s takimi sredstvi pridobiva dohodek in davek od gozdnih zemljišč, ki jih posedujejo občani, ki jim kmetijstvo ni osnovni vir sredstev za preživljanje in ki je bil uveden že lani, bo šele letos prišel do polnega izraza, zato planiramo 100 % porast davka na določene premoženjske pravice. — Upravne takse planiramo v enaki višini kot lani, komunalne takse pa z 10 % porastom. — Prispevek za uporabo mestnega zemljišča naj bi bil dosežen z indeksom 90, ker so bili lani izterjani pretežno vsi zaostanki iz preteklih let. — Razni dohodki predstavljajo predvsem del zavarovalnih pre-mij in denarne kazni, ki pripadajo občini. Lani je bila realizacija sorazmerno visoka, ker so bile številne samostojne organizacije zdru-ženega dela kaznovane, ker niso spoštovale predpisov o zamrznitvi cen. — Namenska dopolnilna sredstva se nanašajo na od republike odstopljena sredstva za kmete borce. Ta sredstva se prenašajo v sklad za borce. Po dogovoru med ljubljanskimi občinami, mestno skupščino in TIS je bilo določeno, da naj se delitvena razmerja bruto občinskih dohodkov prilagodijo tako, da bo prejel TIS 9,4%, mesto in ljub-ljanske občine pa 6,9% več sredstev kot je znašala dogovorjena in planirana poraba za leto 1972. Glede na ta dogovor so delitveni in-strumenti za leto 1973 naslednji: Sknnai Občine Mesto TIS 2. DAVKI % >/o 4,15 100 100 100 100 100 1,65 86 86 86 86 86 2,50 14 14 14 14 14 Davek iz OD iz del. razmerja stopnja Davek iz kmetijske dejavnosti Davek od obrtne dejavnosti Davek od intelektualnih poklicev Davek od avtorskih pravic Davek od skupnega dohodka občanov Davek od prometa na drobno v trgovini, gostinstvu in ostali maloprodajni davek Davek od storitev Davek na neprerničnine Davek od stavb Davek od premoženja Davek na dopolnilno delo Davek na dediščine Davek na tovorna vozila Upravne takse Komunalne takse — turist. Komunalne takse — ostale Sodne takse (udeležba na rep. sodnih taksah) Na podlagi navedenih delitvenih instrumentov bo delitev bruto proračunskih dohodkov v letu 1973 naslednja: 1. PRISPEVKI 100 6 79 15 100 40 22 38 100 100 — — 100 100 — — 100 100 — — 100 100 — — 100 100 — — 100 100 — — 100 15 85 — 100 100 — — 100 —100 — 100 — 100 - Občina Mesto TIS Prispevek iz osebnega dohodka iz in izven gospodarstva 20,779.000 Prispevek iz osebnega dohodka iz kmetijske dejavnosti 671.000 Prispevek iz osebnega dohodka od obrtne dejavnosti in drugih gospodarskih dejavnosti 19,139.000 Prispevki od intelektualnih storitev 1,028.000 Prispevek iz osebnega dohodka od avtorskih pravic 744.000 Prispevek od skupnega dohodka občanov 4,464.000 32,174.000 109.000 3,116.000 167.000 121.000 . 727.000 Občina Mesto TIS Davek od prometa blaga na drobno v tigovini in ostali 1,329.000 17,497.000 3,322.000 Davek od prometa alkoholnih pijač 342.000 4,497.CC0 854.000 Prometni davek od plačil za storitve 787.000 433.000 747.000 Prometni davek od nepremičnin in pravic 3,020.000 — — Davek na dohodek od stavb 1,320.000 — — Davek na dohodek od premoženja in premoženjskih pravic 174.000 Davek na dohodek, dosežen z uporabo dopolnilnega dela drugih 302.000 Davek na dediščine in darila 100.000 Davek na določene premoženjske predmete 728.000 S K U P A J 3. TAKSE Upravne takse Komunalne takse 8,102.000 30.000 452.000 22,427.000 169.000 4,923.000 S K U P A J 482.000 169.000 VSEGA (1+2 + 3) 55,409.000 Prispevek za uporabo mestnega zemljišča 3,199.000 Razni dohodki 720.000 Namenska dopolnilna sredstva 73.000 22,596.000 41,337.000 SKUPAJ TEKOCI DOHODKI 59,401.000 22,596.000 41,337.000 Primerjava delitve proračunskih dohodkov iz naslova prispevkov, davkov in taks med občino, mestom in TIS za leti 1972 in 1973 je naslednja: Realizacija 1972 Plan 1973 Indeks občina: prispevki davki takse 42,867.762 11,499.408 440.711 46,825.000 8,102.000 482.000 109,2 70,5 109,4 mesto: skupaj davki takse 54,807.881 18,815.910 168.933 55,409.000 22,427.000 169.000 101,1 119,2 100,0 TIS: skupaj prispevki davki 18,984.843 33,453.687 4,031.485 22,596.000 36,414.000 4,923.000 119,0 108,8 122,1 VSEGA: skupaj prispevki davki takse 37,485.172 41,337.000 110,3 76,321.449 83,239.000 109,1 34,346.803 35,452.000 103,2 609.644 651.000 106,8 skupaj 111,277.896 119,342.000 107,2 V primerjavi z letom 1972 bodo dohodki, namenjeni občinskemu proračunu porastli za 1,1%, proračunu mesta za 19% in proračunu TIS za 10,3%. Ze spredaj pa smo onienili, da sme potrošnja v pri-merjavi s planirano potrošnjo leta 1972 porasti v proračuau občine za 6,9 %,. Do tega izračuna pa pridemo na naslednji način: Razpored proračunskih dohodkov v letu 1972 je znašal 56,453.000 od tega odštejemo: . . ,. .. . .- — planirano izločitev v posebno rezervo za investicije v gospodarstvu 1^76.000 — planiran prispevek za uporabo mestnega zemljišča 3,020.000 — planirano porabo iz sredstev ostalih dohodkov 350.000 in dobimo planirano potrošnjo iz sredstev prispevkov, davkov in taks v letu 1972 dohodki proračuna občine za leto 1973 iz naslova prispevkov, davkov in taks bodo znašali torej znaša indeks porasta 51,807.000 55,409.000 106,9 kar je v okviru dogovorjene proračunske potrošnje v bilanci Ljub-ljane. Porasti za skupščino mesta v višini 19% in za TIS v višini 10,3 % pa veljajo le za občino Šiška, medtem ko se v okviru Ljub- S K U P A J 46,825.000 36,414.000 ljane izravnajo na dogovorjeni 6,9% porast za tnesto in 9,4% porast za TIS. Iz naslova prispevkov, davkov in taks bodo dohodki proračuna občine v letu 1973 znašali 55,409.000. K temu je treba prišteti še pla-nirane dohodke iz naslova prispevka za uporabo meslnega zemljišča v znesku 3,199.000 in ostale dohodke v višini 793.000, torej bodo zna-šali skupni občinski dohodki 59,401.000.