Iz Koroškega. V Wolfaberg-u na Koioškem eo učitelji teg& okraja osnovali med seboj družbo, ki se imenuje družba za daljno izobraževanje učiteljev (Lehrer - Fortbildungsverein). Ime že kaže, kaj namerjava ta družba. Osnoval je to družbo marljivi učitelj 4. razreda glavnih šol v AVolfsbergu, g. France Goenitzer, kteri je tudi prednik temu društvu. G. Zill je prednikov naineatuik in g. KaulilMch tajnik. Vsaki mesec ae bodo shajali in imeli govore o šolstvu in drugih znanstvenib rečeh. Iz lavantinske doline. Kakošne čudne zapopadke imajo nekteri Ijudje od sole, nain kaže naalednja prigodba: Po Iavantinski dolini sprejemajo v šolo otroke (udi po veliki noči. Zapisala je 5. aprila ženska v nekein kraji svojega otroka v šolo, in 7., tedaj dva dni polem, je učenika prašat prišla, kako (o, da otrok ae brati ne zna, ter pravi učeniku: ,,Vi znate pač slabo podučevati". — Ni tedaj dovolj, da gonimo otroke v šolo, treba je tudi staišc podučevati, da vejo, k aj in čeniu je šola. Z Oorenskega- ,,Tovarš!" Rad bi (i dopisal kaj prijetnih in veselih novic; ali kamor se ozrein, ne vidiin skoraj drugega kot križe, nadloge, težave in zopernosti. Vreine pretečene zime je bilo tudi pri nan za aolo kaj vgodno. Ali glej! priklatila ae je v nas kraj druga nadloga, ki je zimski čas bolj ali manj neredno šolsko obiskovanje uzroknvala. Bolezen, vnetica v gerlu, je napadala večino šolske mladiue; (ej pridrO/.ili so ae kaj radi tudi osepci, in tako so mogli uekteii otroci pri naj boljai volji po cele tri tcdne doina ostajati. I.epi poinladunski dnevi zvodijo (udi mai.sikakega učenca ali ua polje delat, ali pa z drobuico na pa.šo. Po naših planinah hc ne cedi več samo mleko in maalo, kakor nekdaj v boljših časih. Oee wTiiglav", je zmiraj bolj ,,čmeren" in ,,pust". Ziuiraj bolj odteguje svoje nckdanje dobrote, iu na mesto njih nam pnnuja čedalje več pelinovice. Kaknr navadno povsod, tudi pri naa ,,s'uhožep" zmiraj bolj rogovili. Tudi učitelji to nadlogo bolj ali manj občutinio. Dostikrat zaaluženi ,,reparji" prav po polževo doinu dohajajo. Zastran pomanjkanja dela in denarja se tudi letos več l.judi od nas in iz okolice napravlja v daljno Aiueriko. Rado bi jih alo še več, ko bi mogli prodati svoje sedanjc koče s posestvom vred in se preakerbeti » potrebno popotnico za daljno potovanje. Večkrat se tudi na. Gorenskem primeri, kar je bilo sicer do naj poznejših oa.sov nenavadno, da lemn in uneniu kmetn zaropota pogubivni boben na uaesa. Bng daj že akoraj boljših čaaovl Zdravnlvuj, Ijubi ,,TovarMa! Upain, da ti kmali naznanim kaj bolj ve.selih in zanimivih novic iz našega kraja ! *) Z Bogom ! Podtriglavski. Iz IJubljane. Razpia preč. tukaj.šnjega konziatorija do okrajnih šolskib ogledništev (21. marca s št. 360/70) zastavlja učiteljem vprananja, iz med kterib mora vaak učitelj naj inanj dve ali po alovenski ali pn nomški izdelati in okrajneinu oglodni.štvu oddati. Zanikerneži naj ae potem v apnročilu iincnnjcjo, da se bo vcdilo, koinu ni nič mar za avojo omiko (ker ae njih imena pngrenajo celii v itneniku naročnikov ,,OesteiT. Schulb." in ,,U6. Tovarša"). Vprasanja so te la: 1. Naj se ob kratkem pa veudar popolnoma razloži, kaj ima učitelj opraviti pri obdelovanji razairjenega stavka (v II. delu ,,Praktične alovensko-nemake gramatike"), da ae učenci v slovenakem in nemškein jeziku izobražujejo, in kako naj hc oba je/.iku, eden z diugim primerjata. •) Pro»imo! Vredn. 2. Ker ae je po ukazu slavne deželne vlade 13. febr. t. 1. s šl. 1654 določilo, da nchajo dosedanja vodila pii poduku v piaanji, naj hc pruvdari, ali bi nc bilo hc n;ij bolj vspešno, ako bi hc pri lent poduku ravnalo po pravilib knezošk. okrožuice 21. sept. 1864. I. h m(. 1160/205. 3. Namcsti čeaa so nedanje spisnice CFleisslicfte)? kaj naj se v nje piše, in kako naj ae ravna, da ae koristno in brez velikega truda npisujejo? 4. Kako naj učitelj katehetu pomaga, da olroci keraanski nauk razumejo po unui in seicu, in da ga tudi ohranijo v spoininu. Drugi cnaki razpis 22. marca t. 1. s h(. 357/67 pa po ukazu »laviiega ininititeraiva priporoča naslednje knjige: 1. drugi nati.s šolskega atlasa (Xatarhis(orischer Schulatlas von Dr. Karl Arendt, Leipzig, Brockbaus, 1866) za učence in učitelje arednjih in glavnih sol. Velja vezan 1 tol. 26 n. gr. 2. ^Elementar-Atlas" (sostavljen iz Stielerjevih in Sijdovih zemljevidov). Dobiva se pri Jusfunu in Perthesu v Go(u in na Dunaji, ima 14 zemljevidov po 1 gold., ki pa se tndi prodajajo posebej za poHamne kronovine. 3. ,,Pervo in drugo berilo za slovennke šole" (po 24 in 27 kr.) je prišlo na svitlo v novem natien, ktcremu so tudi pridjani napevi za peami, ki so v teh berilih. Ueitelji naj jih kupujejo, in naj uče po leh napevih niladino peti. Te berila se bodo hidi dajale ubožniin učenceni zaslonj (_Grali.sbuch). 4. Tudi Merrman S t e i n , lastnik domače šole v Pragi št. 600, I., je izdal neki atlas (Schulatlaa der ostcrr. Monarchie), ki ima 9 listov na belein in na černem papirju, ki se ravno lako priporoca kakor (a pod et. 1. Na belem papirji vclja 1 gnld., na černeiu pa 3 gl. — Slavno c. k. namestništvo (Statthalterei) v Teratu je pri (inkaiji Milicu v Ljubljaiii naročilo in kupilo 2OO izlisuv ,,l?laloga sadjorcjca", klcrcga bodu, bcrž ku ne, razdclilo učcnccin malih šol na kinelih. Slava! — Zopet «la prišla iz Pragc dva zvczka Gerbičcvc ,,Lirc SijoiiHkc", 4. lint za mescc april in 1 liat za mcscc januar. Kdor je Ae niina, naj al jo naroči, iiiu nc bo žal. — Prišel je na hvKIo nov zvezek ae ne natiaiijenih Riharjevih napevov za Marijinu puHini, prav priinernn za nedanje šinaniice, Dobiva nc pii NCMlri r. g. Riharja iu (udi pri Kmnžarji. — ,,l)anica" pravi: ,,Laibahaiica jc pieč. knczoAk. konziHlorija h ii I h k o okrožnico (ktero je ,,'l'ov". piincscl 1. aprila t. I.) neki dobila iz ncmške Gracaricc (Gr. Z.)". Ni čudno ledaj, da je naš šolaki list hc (ako inalo znan in razširjcn, ker ga šc d o m a ne poznajo , ali ae n o č ej o ž iijim inenili.