$# # 7 #     Primorska cerkev, ki je v prvem povojnem obdobju do`ivela hud pretres z vse veèjimi omejitvami, nadzorom nad delovanjem du- hovnikov in aretacijami, je z letom 1952 prešla v novo obdobje, ko so se poèasi izoblikovala jasna razmerja med dr`avo in Cerkvijo. Cer- kev je bila absolutno umaknjena iz javnega `ivljenja in versko `ivljenje je bilo pod stro- gim nadzorom dr`ave. Kljub temu pa je bila primorska Cerkev v primerjavi z ostalo Cerk- vijo na Slovenskem v boljšem polo`aju. Pri- morski verniki so lahko prebirali verski tisk — dvakrat na mesec, semenišèniki so se lahko šolali in bivali v svojem internatu ter se tako pripravljali na vstop v bogoslovje, duhovniki so la`je pridobivali razna dovoljenja, pa tudi goriški administrator dr. Mihael Toroš je bil v dokaj dobrih odnosih z oblastmi. Za celot- no Slovenijo pa se je situacija vsaj formalno- pravno popravila, ko je bil leta 1953 sprejet zakon o pravnem polo`aju verskih skupnosti, ki je deloma pravno uredil status verskih skupnosti. 7 !     ! ! ! * Po veèjem upadu verskega `ivljenja v ob- dobju od 1947 do 1953 so se sredi petdesetih let zaèele ponovno širiti verske dejavnosti. Delovanje duhovnikov je bilo še vedno pod strogim nadzorom, vendar pa so se v okviru Cerkve lahko odvijale razliène aktivnosti. Zelo priljubljena verska oblika so postale pro- cesije, ki so se tudi zelo hitro razširile. V letu 2:-;3 D! ! * 6       *%<(&E%